![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
Nederlanders in de Super League: Michael Dingsdag (FC Sion) Sander Keller (Neuchatel Xamax) Daniël de Ridder (Grasshoppers) Super League spelers op WZV: Alexander Frei Clubtopics FC Basel 1893 #1: Schweizer Maischter Samenvattingen: SF Sport: Aktuelle Sport-Nachrichten des Schweizer Fernsehens Toeschouwersgemiddelden 2010/2011: 01. FC Basel 29.044 02. BSC Young Boys 21.500 03. FC Sankt Gallen 12.762 04. FC Zürich 11.750 05. FC Sion 10.550 06. FC Luzern 7.993 07. Grasshoppers Zurich 6.789 08. Neuchatel Xamax 5.136 09. FC Thun 4.792 10. AC Bellinzona 3.338 De meeste titels in Zwitserland zijn behaald door Grasshoppers (27 stuks), maar dat zijn vervlogen tijden. De laatste titel wonnen ze in 2003. Tweede is Servette Geneve (17) die nu zelfs in de tweede divisie spelen. FC Basel (14), FC Zurich (12) en Young Boys (11) maken nu de dienst uit in Zwitserland. Kampioenen van de laatste tien jaar: 2000-2001: Grasshopper-Club Zurich 2001-2002: FC Basel 2002-2003: Grasshopper-Club Zurich 2003-2004: FC Basel 2004-2005: FC Basel 2005-2006: FC Zurich 2006-2007: FC Zurich 2007-2008: FC Basel 2008-2009: FC Zurich 2009-2010: FC Basel 2010-2011: FC Basel De teams en hun stadions: FC Basel, St. Jakob Park (38.512) ![]() Young Boys Bern, Stade de Suisse Wankdorf (32.000) ![]() FC Servette, Stade de Genève (30.084) ![]() FC Zürich en Grasshopper-Club, Letzigrund Stadion (23.333) ![]() FC Sion, Stade Tourbillon (20.000) ![]() FC Luzern, Swissporarena (16.800) ![]() Lausanne-Sports, Stade Olympique de la Pontaise (15.738) ![]() Neuchatel Xamax, Stade La Maladiere (12.500) ![]() FC Thun, Arena Thun (10.000)
Laatst gewijzigd door Grunner; 12-03-12 om 11:41 __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik zal de OP morgen even een update geven.
__________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik heb de OP weer een update gegeven. Wat mij direct opvalt aan de stadions is dat ze door de promotie van Servette en Lausanne en de nieuwe stadions van Luzern en Thun allen minimaal een capaciteit van 10.000 plaatsen hebben. De enige stadions die nog enigszins verouderd zijn, zijn die van Sion en Lausanne. De rest van de clubs speelt allemaal in stadions gebouwd na 2000.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Terwijl wij in Nederland nog maar net zijn bekomen van het afgelopen voetbalseizoen gaan ze in Zwitserland dit weekend alweer van start. Met de volgende wedstrijden:
16.07.2011 17:45 FC Sion - FC Zürich 16.07.2011 20:15 BSC Young Boys - FC Basel 17.07.2011 16:00 Neuchâtel Xamax - FC Luzern 17.07.2011 16:00 Servette Genève - FC Thun 20.07.2011 19:45 Grasshoppers Zürich - FC Lausanne-Sport Meteen dus de topper tussen YB en FCB... __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Mooie OP Grunner.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Waarom beginnen ze in Zwitserland altijd zo achterlijk vroeg aan het seizoen? Heeft dat met de (noodgedwongen) lange winterstop te maken?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ja. Die duurt ongeveer twee maanden.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lausanne gaat iedere wedstrijd in de rust van shirt wisselen
![]() Trikot-Ticker: Lausanne wechselt nach jeder Halbzeit das Dress - Super League - Fussball - Sport - Blick.ch __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Och jee. Moeten al die gasten in de rust weer hun haartjes goed doen.
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
||
|
|
|
|
|
#12 | ||
Grasshoppers, Basel, Zürich en Luzern spelen allemaal in overwegend blauw. Benieuwd hoe ze dat willen doen.Ook nog even het Nederlandstalige bericht voor de niet Duitse lezers onder ons.
|||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Zou het ook zo kunen zijn dat ze voor elke sponsor een blauw en een wit shirt hebben? Ik kan me niet voorstellen dat andere teams in de rust zich willen omkleden.
Maar goed, we zien het wel. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dat zal het wel zijn inderdaad. Dat ze hetzelfde shirt aandoen, maar dan met een andere sponsor erop.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Dat lijkt me meer voor de hand liggen ja.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dan ga je natuurlijk al snel de statistieken krijgen met welke sponsor Lausanne het beste presteert.
Het zijn allebei vrij lelijke sponsoren voor op een shirt, dus de fans hebben er nog niet veel aan dat ze nu waarschijnlijk uit twee verschillende thuisshirts kunnen kiezen. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuwe stadion Luzern.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Gisteren de eerste wedstrijden gespeeld:
Young Boys - Basel 1-1 Sion - Zürich 1-0 Naar wat ik me heb laten vertellen heeft Sion dit jaar een goede ploeg. __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Even een cross-post van Marioow in het tifotopic:
Young Boys - FC Basel: ![]() ![]() ![]() ![]() Het uitvak: __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Andere uitslagen:
Servette Genève - FC Thun 1:2 Neuchâtel Xamax - FC Luzern 0:3 Nog te spelen: Grasshoppers Zürich - FC Lausanne-Sport Xamax is overigens sinds dit seizoen in Tsjetsjeense handen. Het gaat daar zelfs zover dat in de rust belachelijke volksmuziek wordt gedraaid en propagandadoeken in het stadion hangen in het Tsjetsjeens
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Echt? Boh...geef het die supporters maar te doen. Nee, het is geen verrijking voor het voetbal, die oliesjeiks...
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Wat hebben oliesjeiks nu weer met Tsjetsjenië te maken?
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
|
|
|
#26 | |
![]() Maar als de fans echt in opspraak waren gekomen had ik daar wel een mailtje oid over gekregen vanuit Zwitserland. Volgens mij vindt de meerderheid het dus wel best. __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Deze past hier ook wel lijkt me
![]() __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Exact dezelfde strafschop als Ruiz bij Twente-Roda nam.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
En Dingsdag die daarna nog even een hand in z'n gezicht drukt
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dat zie ik nu pas, Dingsdag is dus nog steeds dezelfde mongool als hij bij Heerenveen was.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Mijn familie komt uit het Lötschental. Maar interesse in de voetbalcompetitie kreeg ik pas echt nadat ik iemand tegen het lijf ben gelopen die fanatiek supporter is van Basel.
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Over de club van Dingsdag (FC Sion) gesproken trouwens:
||
|
|
|
|
|
#34 | |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
Dat van Sion is ook een bizar verhaal idd. |
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Erg mooi inderdaad. In het Lötschental zelf ben ik overigens nog maar één keer geweest. Zwitserland heeft daarbuiten ook zoveel moois te bieden
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Overigens is woensdag nog Grasshoppers - Lausanne-Sport gespeeld. Uitslag 2-0.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Het programma voor dit weekend:
Zaterdag FC Sion - BSC Young Boys FC Zürich - Servette Zondag FC Basel - Xamax Neuchâtel Thun - Grasshoppers __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
FC Basel won met 2-0 van Neuchâtel Xamax en dus heeft de voorzitter van Neuchâtel Xamax de hele technische staf ontslagen inclusief technisch directeur Sonny Anderson. Vorige week werd de doelman ook al ontslagen.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Er ging een tijdje terug toch een gerucht dat Grozny Gullit naar Xamax zou sturen om hem zo toch nog wat te laten doen voor zijn geld?
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
De eigenaar is Bulat Chagaev, die is ook vice-voorzitter van Terek Grozny.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
Xamax was al niet zoveel, maar die nieuwe voorzitter doet er alles aan de club helemaal kapot te maken...
||
|
|
|
|
|
#45 |
|
De overige uitslagen:
FC Zürich - Servette Genève 2:3 FC Sion - BSC Young Boys 1:2 FC Thun - Grasshoppers Zürich 3:0 FC Basel - Neuchâtel Xamax 2:0 Het was mij ontgaan, maar Daniël de Ridder speelt tegenwoordig blijkbaar bij Grasshoppers. Hij viel me op door zijn rode kaart dit weekend. Eerst werd ie zelf (vrij hard) onderuit gehaald, waarna hij een andere gast omver duwde en daarna een kopstoot gaf ![]() Hier beeld (vanaf 0.50): Fussball: Thun - GC («sportpanorama») - sportpanorama - Schweizer Fernsehen: SF Videoportal __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Verrassende overwinning van Servette in Zürich.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Een half uur voor tijd was het nog 2-0
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
In de categorie 'we gaan op jodenjacht':
«Scheiss-GC»: Thun-Goalie Da Costa sagt Sorry - Verfahren eingeleitet - Super League - Fussball - Sport - Blick.ch __________________ FC Groningen | FC Basel 1893 |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
Neuchâtel Xamax heeft de derde wedstrijd met 0-3 verloren van FC Sion waar Michael Dingsdag, George Ogararu, en Guilherme Afonso (ex-Twente) meespeelde. Gabri is nog niet speelgerechtigd. Het debuut van Joaquín Caparrós is dus ook op een teleurstelling uitgelopen.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
De overige uitslagen dit weekend:
Grasshoppers Zürich - FC Basel 2:2 FC Lausanne-Sport - FC Zürich 2:1 BSC Young Boys - Servette Genève 1:1 Neuchâtel Xamax - FC Sion 0:3 FC Luzern - FC Thun 0:0 FC Zürich heeft al drie keer verloren... Waarvan twee tegen promovendi Lausanne en Servette Morgen spelen ze thuis tegen Standard Luik voor de return in de voorronde van de Champions League. In Luik werd het 1-1, dus er is best wat mogelijk. Maar dan moeten ze wel beter gaan voetballen.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De Zwitserse Super League #2: We gaan met 9 teams verder...
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|