Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 06-07-11, 09:30 thumb up   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Toronto FC werd werkelijkheid in oktober 2005, toen de MLS een franchise toekende aan Toronto voor een nieuw team. Dit in samenhang met de plannen van de Canada Soccer Association (CSA) om een nieuw nationaal voetbalstadion te bouwen in samenwerking met MLSE, de stad Toronto, de provincie Ontario, en de federale staat.

De uiteindelijke naam van de club, Toronto FC, werd op 11 mei 2006 aangekondigd door de eigenaar Maple Leaf Sports & Entertainment Ltd.(MLSE). Het acroniem FC, wat Football Club betekent, in de naam staat synoniem voor het voetbal en wordt reeds door clubs over de hele wereld gebruikt. Deze aankondiging volgde op een online raadpleging waarin het publiek kon stemmen op een clubnaam. De internetgebruikers konden kiezen uit Toronto Nationals, Inter Toronto, Toronto Reds, Toronto FC of Toronto Barons. Meer dan 40% van de stemmers koos uiteindelijk voor Toronto FC, wat de eigenaars tot deze naam leidde. Ook het feit dat dit een vrij neutrale naam is, was een pluspunt waar MLSE rekening mee hield. Zo konden de toekomstige fans zelf een originele bijnaam voor de club vinden.

Hun eerste officiële wedstrijd in het reguliere seizoen vond plaats op 7 april 2007 in het Home Depot Center. Deze wedstrijd tegen Chivas USA werd uiteindelijk met 2-0 verloren. De eerste gewonnen wedstrijd was de thuiswedstrijd tegen Chicago Fire, dat met 3-1 werd verslagen. In deze match werd ook het eerste officiële doelpunt gescoord voor Toronto FC door Danny Dichio. In hun eerste seizoen werd de club zevende in de Eastern Conference, waardoor ze de playoffs misten.

Keepers

* Jon Conway
* Stefan Frei

Verdedigers

* Ty Harden
* Zachary Herold
* Nana Attakora
* Nick Garcia
* Adrian Cann
* Emmanuel Gomez

Middenvelders

* Nane Joseph
* Jacob Peterson
* Julian de Guzman
* Dwayne de Rosario
* Amadou Sanyang
* Gabe Gala
* Torsten Frings

Aanvallers

* Abdusalam Ibrahim
* O'Brian White
* Chad Barrett
* Maicon
* Nick Soolsma
* Javier Martina
* Danny Koevermans

Laatst gewijzigd door Bliksem; 07-07-11 om 10:23

Oud 06-07-11, 09:33 thumb up   #2
BS.

Winter verovert Canadese beker met Toronto
Gepubliceerd op woensdag 6 juli 2011 om 08:31

Aron Winter heeft zijn eerste prijs te pakken bij Toronto FC. De trainer won dinsdag (lokale tijd) met zijn Canadese ploeg de nationale beker, door in de finale te winnen van Vancouver Whitecaps FC.

Nadat de heenwedstrijd in 1-1 was geëindigd, maakte Toronto het karwei voor eigen publiek af: 2-1. De onlangs van PSV overgenomen spits Danny Koevermans was nog niet van de partij bij de winnaar. De Nederlanders Nick Soolsma (ex-HFC Haarlem) en Javier Martina (voormalig Ajacied) kregen wel speeltijd van Winter.

Enig geluk ontbrak trouwens niet bij de manschappen van Winter. "Nadat we de uitwedstrijd met 1-1 hadden gelijkgespeeld, kwamen we thuis 1-0 achter, maar werd het duel gestaakt wegens noodweer”, zegt Winter tegen De Telegraaf. “Het moest volledig worden overgespeeld. We wonnen vervolgens met 2-1, nadat Vancouver opnieuw een voorsprong had genomen. De bekerwinst voelt heerlijk”

Het is de derde keer op rij dat Toronto de beker pakt. Saillant genoeg was het elk jaar in de eindstrijd een maatje te groot voor Vancouver Whitecaps FC.

Oud 06-07-11, 09:34 arrow   #3

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Staan wel laatste las ik van de week.
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 06-07-11, 09:40 Standaard   #4
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Waarom staat Frings niet in de selectie in de OP?

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 07-07-11, 10:22 Standaard   #5
BS.

Check.

Martina wil op termijn in mooie competitie spelen

Javier Martina wist niet door te breken bij Ajax en een kruisbandoperatie liet een proefperiode mislukken bij Willem II, uiteindelijk trok hij naar het Canadese Toronto FC. Sportief is het nog geen succes, maar dat zal gaan veranderen.

Danny Koevermans en Torsten Frings komen de selectie van trainer Aron Winter versterken. "Twee topversterkingen", zegt Martina in gesprek met Voetbal International. "Toronto heeft behoefte aan spelers die bekend zijn met de Nederlandse speelwijze. Die Amerikanen zijn topfit en hebben een geweldige instelling; alleen tactisch is het een stuk minder. Toch verwachten de fans dat we de play-offs halen, iedere versterking kan Toronto goed gebruiken."

Martina denkt dat met de tijd de resultaten ook komen. "In veel duels was de pech dat we vroeg op achterstand kwamen. Daar gingen persoonlijke fouten aan vooraf. Tot nu toe hebben er veel wisselingen in het elftal plaats. Maar je kunt zien dat Winter weet wat hij wil. Alleen heeft hij met deze ploeg tijd nodig."

"Onze speelwijze, volgens de Nederlandse school, is vrij nieuw voor de mooiste spelers", vervolgt de 24-jarige aanvaller zijn verhaal. "Daarnaast heeft Toronto een jong team, dat mag je nog niet vergelijken met het niveau van New York Red Bulls of Los Angeles Galaxy. Voorlopig is dit een mooi avontuur, met duels in alle hoeken van de VS. En hier kan ik mij volledig op het voetbal concentreren. Al heb ik wel voor ogen op termijn in een mooie Europese competitie te voetballen."

Oud 19-07-11, 22:33 Standaard   #6
BS.

Koevermans: 'Ik ben hier om doelpunten te maken'

19/07/2011 22:03

Danny Koevermans staat te trappelen om woensdag tegen FC Dallas zijn debuut te maken voor Toronto FC. Zijn opdracht is simpel.

Koevermans speelde in het seizoen 2001/02 nog samen met Aron Winter, zijn huidige trainer bij Toronto FC. Met veel genoegen kijkt de spits niet terug op dat jaar bij Sparta, dat degradeerde uit de Eredivsie.

'Het was zijn laatste jaar van zijn carrière en het was de start van die van mij', zei Koevermans op de website van de Major Soccer League. 'De wereld is klein. Ik had het nooit verwacht, maar hij was hier en belde me.'

Ook met de Canadese club staat Winter er niet goed voor. In Eastern Conference staat Toronto FC voorlaatste en zijn de play-offs ver weg. 'We kunnen alleen maar naar boven kijken', zei Koevermans over de positie. De spits kan woensdag tegen FC Dallas zijn eerste minuten maken.

Koevermans, die transfervrij overkwam van PSV, moet met de Duitse oud-international Torsten Frings Toronto FC een impuls geven. In zijn geval is komt dat neer op één ding: 'Ik ben hier om doelpunten te maken. Je weet als dat je als spits moet scoren. Zo niet, dan faal je. Zo simpel is het.'

Oud 20-07-11, 11:35 Standaard   #7
413

EddyAlbena's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb hier een jaar terug ofzo nog een keer verslagje over geschreven, quote voor de geinteresseerden (en misschien die skyline foto voor de OP):

Oorspronkelijk geplaatst door EddyAlbena Bekijk bericht
Zojuist terug van Real Salt Lake @ Toronto FC. Ik kwam laatst langs Rogers Center (stadion Blue Jays) en daar werdern tickets gewoon door doorverkopers verkocht voor 10 CAD. Op internet had ik gekeken naar tickets voor Toronto FC en die waren minimaal 100CAD (de nog beschikbare).
Op de bonnefooi richting het stadion en maar hopen dat er wat werd aangeboden.

Richting het stadion is eigenlijk een beetje hetzelfde als bij Ajax. Volle metro's/streetcars en grote groepen die richting het stadion lopen.

Eenmaal daar moet je eerst een soort entertainmentpark op waarvoor je al 16CAD betaald en daarna kun je pas kaarten kopen. Bij het verkooppunt bleek dat je gewoon kaarten voor 25CAD kon kopen.
Zo'n gozer wilde wel een extra ticket halen en ik had niet kleiner dan 2x20 en hij vond 20 dan wel ok
Prijs viel naar verwachting dus mee.

Voor de wedstrijd uiteraard het volkslied van de USA en Canada, vlaggen erbij. Jammer genoeg was ik toen nog op de omloop en kon er dus geen foto's van maken.
Eenmaal m'n stoel gevonden was de wedstrijd al enkele minuten bezig.
De bekende namen van TFC:
- Mista
- De Guzman (die broer, ook al zo'n debielenkapsel)
- Frei (keeper)

Ik had geen idee wat ik qua sfeer kon verwachten, maar het viel me alleszins mee. Iedereen deed wel mee met geluid maken op welke manier dan ook. Geen klappers gelukkig, wel vond iedereen het helemaal geweldig om en masse met de voeten op de tribune te stampen. Het maakte in in ieder geval wel geluid.
Daarnaast was er in de hoek ook nog een sfeervak wat ondersteund werd door een klein groepje uit de andere, aansluitende hoek (zie foto).

[afbeelding: link]

Bij de vakken achter de doelen stond iedereen.
Nu ik dit schrijf denk ik opeens aan een uitvak, deze heb ik niet gezien maar ik heb er ook niet op gelet en dus niet naar gevraagd. Stom.

De club heeft behoorlijk wat ambitie en heeft plannen om aan de overzijde een 2e ring te bouwen (de zijde waar ik zat was ook 2e ring).
Wat jammer is, aangezien je dan waarschijnlijk niet meer het volgende uitzicht hebt:

Er is zelfs een wachtlijst van 3000 mensen met een aanvraag voor een scc.
Met 2200 CAD voor de goedkoopste scc zou je denken dat het duur was, maar de man, Victor, waarmee ik een tijd heb zitten praten, zei dat het vrij goedkoop was (vergeleken met bijv. NBA of NHL > voor de Maple Leafs zijn zelfs amper losse kaarten te krijgen)

Aan de linkerzijde was ook één groot scherm, met daarnaast nog twee kleine (doelloze) schermen. Hier werd de wedstrijd volledig op vertoond plus eenmalige herhalingen van onder meer curieuze beslissingen.

Het publiek heeft hier een hekel aan cheating. Als een speler op de grond ligt beginnen ze gelijk te schreeuwen, 'get up!'. Ook bij eigen spelers, maakt niet uit.

Catering vind ook op de tribunes plaats. Als iemand in het midden van een rij bier wil, roept ie zo'n verkoper. Die geeft het bier (het wordt vanuit een koud blik overgeschonken naar een plastic beker, halve liters) aan de eerste in de rij, dan wordt het doorgegeven. Zelfde geldt voor de betaling, de 10CAD gaat van man tot man

De Canadezen zijn overigens op bijv. het WK fanatiek supporter van Team USA aangezien zij niet echt serieus worden genomen door Europeanen. Europees voetbal wordt ook redelijk gevolgd. EPL en Serie A worden hier standaard uitgezonden. Vorig jaar was er een wedstrijd van TFC gepland tijdens de CL-finale, die hebben ze toen verplaatst.

Oja, de wedstrijd was echt bagger. Beide teams waren niet in staat om de bal naar meer dan twee medespelers over te spelen. Geen kansen, TFC had de bal RSL was iets dreigender, raakte ook twee keer het houtwerk. 0-0.
http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/b...ml#post2320614

413
EddyAlbena is offline   Met citaat reageren
Oud 20-07-11, 11:54 Standaard   #8
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Tof verslag!
El Cid is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-07-11, 19:04 Standaard   #9
Account not Activated

Vandaag het debuut van Koevermans en Frei?
Klapbandje is offline   Met citaat reageren
Oud 20-07-11, 19:06 question   #10
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Frei?

Oud 20-07-11, 19:10 Standaard   #11
Account not Activated

Sorry Frings
Oud 20-07-11, 19:14 thumb up   #12
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuk verslag en mooie foto's, Eddy.

Oud 22-07-11, 10:37 Standaard   #13
Ik niet!

Koevermans: "Duidelijk nog aan elkaar wennen"

Danny Koevermans maakte donderdag zijn officiële debuut namens Toronto FC. De spits speelde de hele wedstrijd mee tegen FC Dallas, maar kon een 0-1 nederlaag niet voorkomen.

Aron Winter, coach van Toronto, had voor het competitieduel basisplaatsen ingeruimd voor topaankopen Torsten Frings en Koevermans. Beide spelers speelden de hele wedstrijd, maar onder toeziend oog van ruim 21.000 fans werd er desondanks verloren.

Toch was Koevermans niet ontevreden, vertelt hij op de website van zijn management Sport-Promotion. "Het was hard werken vanavond. Ik moet nog even wennen aan de warmte. Ik ben zeker twee à drie kilo vocht verloren. Maar al met al ben ik niet ontevreden, ondanks de nederlaag. We moeten duidelijk nog aan elkaar wennen in het veld."

Toronto trad in totaal met vijf nieuwe spelers aan, waardoor de vastigheden nog ver te zoeken waren. Koevermans: "Er zijn veel nieuwe spelers aangetrokken, de laatste (Eddy Viator, red.) zelfs een dag voor de wedstrijd. Dat heeft tijd nodig om op elkaar ingespeeld te raken. Toch zag je dat er al lijn in ons spel zat. We hebben kansen kunnen creëren, maar ik moet eerlijk zijn: Dallas was de bovenliggende partij. Die ploeg is al geruime tijd bij elkaar en dat kon je merken."

Oud 22-07-11, 16:48 Standaard   #14
Account not Activated

Welke spelers bezetten nu de importplekken?
Oud 24-07-11, 09:54 Standaard   #15
Ik niet!

Scorende 'Koef' kan nederlaag niet voorkomen

Danny Koevermans toont in de Major League Soccer aan dat hij het scoren nog niet verleerd is. De van PSV overgekomen spits opende zaterdag zijn rekening in dienst van Toronto FC.

Koevermans was in het met 4-2 verloren duel met Kansas City Wizards één keer trefzeker. De spits kopte na vijftig minuten een voorzet van Ryan Johnsen tegen de touwen. Op dat moment stond Toronto FC al met 3-1 achter. Johnsen, een andere nieuweling, nam de tweede goal van Toronto voor zijn rekening.

Door de nederlaag blijft de club van Aron Winter onderaan staan in de Eastern Conference. Toronto FC behaalde uit 23 duels 18 punten. Dat zijn er net zoveel als Chicago Fire, maar de club uit The Windy City had daar drie duels minder voor nodig.

Oud 22-08-11, 18:20 Standaard   #16
Account not Activated

3 goals en 1 assist in 5 wedstrijden inmiddels

Martina en Soolsma spelen ook regelmatig en Bouchiba niet
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:28.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site