Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 02-06-11, 15:46 hearth   #1
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

FC Gelsenkirchen-Schalke 04 e.V. (kort FC Schalke 04 of S04) is een professionele Duitse voetbalclub uit de wijk Schalke, in Gelsenkirchen. Het is een van de topclubs in Duitsland, hoewel de club zijn succesvolste periode kende tijdens de jaren 30. Naast voetbal is Schalke 04 ook een vereniging voor basketbal, handbal, tafeltennis en atletiek. Uiteraard zijn deze sportverenigingen ook in de wijk Schalke gevestigd. Met 82.224 leden (per 16 april 2010) is de club achter FC Bayern München de tweede grootste sportvereniging in Duitsland. Sommige supporters van S04 onderhouden sinds de jaren 90 vriendschapsbanden met supporters van het Nederlandse FC Twente.[

De Veltins Arena

De huidige selectie:
1. Manuel Neuer
2. Hans Sarpei
3. Sergio Escudero
4. Benedikt Höwedes
5. Nicolas Plestan
6. Tim Hoogland
7. Raúl
8. Hao Junmin
9. Edu
10. Ali Karimi
11. Alexander Baumjohann
12. Peer Kluge
13. Lukas Schmitz
14. Kyriakos Papadopoulos
15. Angelos Charisteas
17. Jefferson Farfán
18. José Manuel Jurado
19. Mario Gavranović
20. Vassilios Pliatsikas
21. Christoph Metzelder
22. Atsuto Uchida
23. Jermaine Jones
24. Christian Pander
25. Klaas-Jan Huntelaar
26. Erik Jendrišek
27. Ciprian Deac
28. Christoph Moritz
29. Bogdan Müller
30. Levan Kenia
31. Julian Draxler
32. Joel Matip
33. Mathias Schober
34. Besart Ibraimi
36. Lars Unnerstall
38. Marvin Pourie
39. Marvin Pachan
40. Pedrag Stevanović

(Verdwijnt na registratie)
Oud 02-06-11, 15:58 Standaard   #2
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Ali Karimi

Heeft die nog wat gespeeld dit seizoen?

Oud 02-06-11, 16:08 big smile   #3
Ola olé!

Welgeteld één invalbeurt.

Oud 06-06-11, 18:50 Standaard   #4
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Schalke 04 heeft een teleurstellend seizoen achter de rug. Ondanks het feit dat zeer verrassend de halve finale van de Champions League werd bereikt en de DFB Pokal werd gewonnen, zwalkte de ploeg een tijd onderin de Bundesliga. De ploeg uit Gelsenkirchen is dan ook druk in de weer om aankomend seizoen met een nog sterker elftal op de proppen te komen.

Maandag maakte Schalke 04 op de eigen officiële website bekend dat er inmiddels alweer een verdedigende versterking is aangetrokken. Christian Fuchs laat FSV Mainz voor wat het is en staat de aankomende jaren onder contract in de Veltins Arena. De 25-jarige Oostenrijker moet naast verdedigende kracht ook de nodige precisie in de aanval brengen. Afgelopen seizoen had hij met acht assists een groot aandeel in het voorwerk.

Fuchs is in de wolken met zijn nieuwe club, waar hij tot de zomer van 2015 heeft getekend. “Schalke 04 betekent voor mij kippenvel. De fans zijn geweldig, het stadion is schitterend en het is een club met een prachtige historie.” En ook bestuurder Horst Heldt is blij. “Op de linksbackpositie hebben we het niet altijd even gemakkelijk gehad. Met Fuchs hopen we vastigheid op die positie te creëren”, stelt Heldt op de officiële website van de club.

Oud 08-06-11, 20:05 Standaard   #5
Redactie

Marco Höger komt over van Alemannia Aachen voor tussen de 1 en de 2 miljoen euro.

Oud 08-06-11, 21:22 Standaard   #6
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou trouwens lachwekkend zijn als ze Jens Lehmann ook daadwerkelijk gaan halen , tot nu toe blijft het bij intresse.

Oud 08-06-11, 21:23 Standaard   #7
Redactie

Schijnt al weer van de baan te zijn.
Marioow is nu online   Met citaat reageren
Oud 08-06-11, 21:25 wink   #8
Meister 10/11

dat is dan snel gegaan.
zijn ze toch nog slimmer daar dan ik dacht.

Oud 08-06-11, 21:27 Standaard   #9
Redactie

Volgens mij zag ik zo iets op reviersport staan maar heb niet echt verder gelezen.
Oud 08-06-11, 21:29 Standaard   #10
Meister 10/11

Je zou gelijk kunnen hebben , heb het zelf niet gelezen.
Las gister alleen dat Schalke zelf de intresse bevestigde maar ze ook verder aan het aan het kijken waren.
en ze sowieso nog een nieuwe (2de) doelman willen halen wat al vaststond voor het vertrek van Neuer.

Oud 09-06-11, 15:37 Standaard   #11
Ola olé!

Lehmann komt definitief niet, zou ook niet weten wat je er mee moet.
Maar de zoektocht naar een 2e keeper is inderdaad nog druk gaande.

Oud 14-06-11, 22:59 Standaard   #12
Redactie

Pander naar Hannover
Oud 22-07-11, 10:26 Standaard   #13
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Stakende Roux wil transfer naar Schalke forceren

Schalke 04 blijft hoop houden op de komst van aanvaller Nolan Roux (23). De international van Jong Frankrijk heeft zijn huidige werkgever Brest gemeld níét meer te trainen en geen oefenwedstrijden te spelen deze voorbereiding. Volgens de Franse krant Le Télégramme heeft Roux deze woorden gebruikt om een transfer naar Schalke 04 te forceren.

De club van aanvaller Klaas-Jan Huntelaar zag een verbeterd bod van zeseneenhalf miljoen euro door de Fransen terzijde geschoven. Brest blijft vasthouden aan een transfersom van acht miljoen euro voor Roux, die in zijn debuutseizoen in de Ligue 1 tot zes doelpunten kwam.

De staking noopt Brest tot handelen en de club zoekt inmiddels naar een opvolger. 'Nolan zit weliswaar nog bij ons, maar hij traint niet', weet Brest-coach Alex Dupont. 'We kunnen niet langer wachten, er moet snel een oplossing worden gevonden.'

Schalke-coach Ralf Rangnick wil per se een snelle, dynamische spits aan zijn selectie toevoegen. Over zijn huidige vaste aanvallers, Oranje-international Huntelaar en de Spaanse routinier Raúl, geeft de oefenmeester hoog op, maar beiden zijn vooral afmakers.

Eerder al flirtte de leiding van Schalke met Papiss Cissé (SC Freiburg), terwijl men ook in gesprek is geweest met Ciprian Marica. De laatste is transfervrij nadat hij onlangs zijn contract met VfB Stuttgart heeft ontbonden.

Oud 03-08-11, 12:30 angry   #14
Meister 10/11

Ga ff lekker ergens anders heen als jullie spelers kwijt willen :

Anthony Annan zu Vitesse? - Gerüchteküche - Thema - Seite 1 - transfermarkt.de

Oud 15-08-11, 21:46 Standaard   #15
Ik niet!

[q]'Schalke 04 wil ook Inter-spits Pandev'

De scouts van Schalke 04 maken momenteel overuren in Italië. In navolging van Davide Santon verschijnt nu ook de naam van Goran Pandev op het verlanglijstje van de club uit Gelsenkirchen.

Schalke 04 volgt al geruime tijd de prestaties van Davide Santon. De verdediger van Internazionale staat in de nadrukkelijke belangstelling van de club uit de Bundesliga, maar mogelijk mag ook Goran Pandev zich verheugen op een Duits avontuur.

Volgens Bild staat namelijk ook de naam van de international met stip genoteerd op het verlanglijstje van de Duitsers. De Macedonische spits van Internazionale zou in Gelsenkirchen voor extra aanvallende impulsen moeten zorgen.

[q]

Oud 22-08-11, 16:13 Standaard   #16
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Vitesse en Schalke04 akkoord over komst Annan

Vitesse en Schalke04 hebben een akkoord bereikt over de huur van Anthony Annan. De Ghanees wordt tot het eind van het seizoen gehuurd, waarbij de Arnhemmers een optie tot koop hebben bedongen. De speler zelf is onderweg naar Nederland om persoonlijk tot overeenstemming te komen met de club.

De Ghanees speelde in Duitsland vanaf 2011 negen wedstrijden voor de club uit Gelsenkirchen. Eerder speelde Annan ook voor Rosenborg. De controlerende middenvelder speelde in totaal 42 interlands voor Ghana, waarin hij één keer tot scoren kwam. Tijdens het afgelopen WK 2010 speelde Annan alle wedstrijden voor zijn vaderland. Vrij snel na het wereldkampioenschap waren -volgens berichtgevingen in de Engelse media- onder meer Manchester United, Chelsea en Arsenal geïnteresseerd in de speler.

Oud 22-09-11, 10:42 Standaard   #17
Blucerchiato

tukkeRoel's Voetbal Forum schermafbeelding

Rangnick weg bij Schalke 04

GELSENKIRCHEN - Schalke 04, de club van Klaas-Jan Huntelaar, moet op zoek naar een nieuwe trainer. De huidige coach, Ralf Rangnick (53) legt om gezondheidsredenen zijn functie per direct neer. Rangnick kampt met chronische vermoeidheidsklachten.

De trainingen van de Königsblauen worden voorlopige uitgevoerd door de assistenten Markus Gisdol en Seppo Eichkorn.

Rangnick nam vorig jaar het stokje over van Felix Magath. De trainer haalde met Schalke de halve finale van de Champions League en won de Duitse beker.

Bron: De Telegraaf.
Jammer, vond het een goede trainer! Vervanger zal wel Huub Stevens ofzo worden maar ik hoop op Thomas Tuchel van Mainz.

Oud 24-09-11, 00:16 Standaard   #18
Ola olé!

Tuchel zie ik graag komen ja.

Oud 24-09-11, 00:18 Standaard   #19
Redactie

Magath terug halen

Oud 24-09-11, 00:25 Standaard   #20
Redactie

Büskens is ook een veel genoemde naam die was toch samen met Youri toen ook tijdelijk coach na het ontslag van Rutten?

Oud 24-09-11, 00:27 Standaard   #21
Ola olé!

Klopt inderdaad.

Oud 24-09-11, 02:32 Standaard   #22

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
Büskens is ook een veel genoemde naam die was toch samen met Youri toen ook tijdelijk coach na het ontslag van Rutten?
Doet het nu uitstekend met Fürth en is toch iemand die tot 2009 bijna 20 jaar bij Schalke zat.
Een jongen van de club dus. Voor de fans, niet onbelangrijk in Gelsenkirchen, een pré.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-11, 11:04 Standaard   #23
Theo, pak 'm terug

Huub Stevens is de wederom de trainer.

Oud 27-09-11, 11:13 Standaard   #24
Huub hoort ook gewoon te trainen in Bundesliga en dan eigenlijk ook nog bij Schalke. Prima dus. Maar of het ook succes gaat brengen?

Oud 27-09-11, 11:16 Standaard   #25
Ik niet!

Ik gun het Huub van harte, maar ik ben er eigenlijk nooit zo'n fan van om een succesvol trainer terug te halen bij een club. Je krijgt dan vaak een enorm verwachtingspatroon en de prestaties kunnen eigenlijk alleen maar tegenvallen.

Oud 27-09-11, 11:23 Standaard   #26
Op zich mee eens al zit er natuurlijk wel een periode tussen van bijna 10 jaar.

Oud 27-09-11, 12:54 Standaard   #27

TUFKAL's Voetbal Forum schermafbeelding

Huub
Hoe is t nu met zn vrouw?

Oud 27-09-11, 14:11 rainbow   #28
Theo, pak 'm terug

Lokhoff: 'Graag als assistent van Stevens naar Schalke'

Huub Stevens wordt dinsdag (vandaag) officieel gepresenteerd als trainer van Schalke 04. De Limburger volgt de onlangs om gezondheidsredenen opgestapte Ralf Rangnick op. Ton Lokhoff hoopt ondertussen op een rol als assistent van Stevens.

De twee werkten eerder samen bij Red Bull Salzburg. Nadat Stevens daar in april 2011 opstapte, was Lokhoff solidair met de Limburger. De heren spraken toentertijd af in de toekomst nog eens samen te werken. Sindsdien zit de Bredanaar thuis.

'Het is voorbarig te zeggen dat ik als assistent van Huub aan de slag ga', vertelt Lokhoff in gesprek met Voetbal International. 'Maar het behoort zeker tot de mogelijkheden als het aan mij ligt. Huub en ik hebben daarover nog geen contact gehad. Dat gaat vandaag of morgen gebeuren, ik ga Huub in ieder geval feliciteren met zijn aanstelling.'

'Ik ga graag weer aan de slag. Daarbij is Schalke natuurlijk een fantastische club, met een prachtige historie, grote achterban en spelen ze Europees voetbal. Het is alleen afwachten of Huub zijn eigen staf mag samenstellen. De vorige coach is zelf opgestapt, dus ik neem aan dat diens assistenten er nog zitten.'

Oud 27-09-11, 14:17 emo   #29
Ik niet!

Ik heb wel eens mensen minder openlijk ergens zien solliciteren.

Oud 27-09-11, 15:06 Standaard   #30

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Ik heb wel eens mensen minder openlijk ergens zien solliciteren.
Daarbij is <insert clubnaam> natuurlijk een fantastische club, met een prachtige historie, grote achterban en spelen ze Europees voetbal.
Daar kan je ook insert elke willekeurige club invullen

Oud 27-09-11, 15:12 Standaard   #31
Theo, pak 'm terug

Aan de andere kant is het ook wel simpel om Lokhoff te bellen terwijl je weet dat hij toch weer meegenomen wordt.

Oud 27-09-11, 15:15 Standaard   #32
Theo, pak 'm terug

'Eens Schalke, altijd Schalke'

AMSTERDAM - Huub Stevens is blij terug te keren bij Schalke 04. De Nederlandse trainer tekende dinsdag een contract tot medio 2013. "Ik heb zes jaar gewerkt bij Schalke 04. Men zegt altijd: eens Schalke, altijd Schalke."
De Nederlander was al eens van 1996 tot 2002 coach van 'Die Königsblauen'. In die periode won hij de UEFA Cup (1997) en twee keer DFB Pokal (2001, 2002).

In 2001 was Schalke dicht bij het kampioenschap. Bayern München ging destijds echter met de titel aan de haal door in de laatste wedstrijd van het seizoen een doelpunt in de blessuretijd te scoren. Schalke greep in 1958 voor het laatst de Duitse titel.

Opvolger Rangnick
"Deze club is emotioneel betrokken met de supporters en dan kijk je ernaar uit als je terugkeert." Stevens is de opvolger van Ralf Rangnick (53), die vorige week verrassend aankondigde op te stappen. Rangnick lijdt aan een burn-out. "Ik vind het heel moedig, dat hij deze beslissing genomen", aldus Stevens, die daarna zijn verwachting over dit seizoen vertelde.

Veel potentieel
"Er is veel potentieel in het team. Maar de juiste balans is nog niet gevonden. Ik wil leuk voetballen, mij kunnen identificeren met de fans."
"Natuurlijk heb ik het spel van Schalke de laatste tijd gevolgd, want voor mij blijft de club altijd in mijn hart."

Oud 27-09-11, 15:16 big smile   #33
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door TUFKAL Bekijk bericht
[...]

Daar kan je ook insert elke willekeurige club invullen
Hij had er alleen nog aan moeten toevoegen dat hij er altijd al van gedroomd heeft om voor Schalke te mogen werken.

Oud 27-09-11, 16:14 Standaard   #34

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Hij had er alleen nog aan moeten toevoegen dat hij er altijd al van gedroomd heeft om voor Schalke te mogen werken.
Ow ja

Oud 15-10-11, 00:44 Standaard   #35
Redactie

Oud 15-10-11, 11:15 Standaard   #36
Ik niet!

Leuk kapsel ook.

Oud 20-10-11, 12:19 Standaard   #37

Ralf Fahrmann 3 maanden geblesseerd, Timo Hildebrand is zijn vervanger.
Brord is nu online   Met citaat reageren
Oud 20-10-11, 18:35 Standaard   #38
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Brord Bekijk bericht
Ralf Fahrmann 3 maanden geblesseerd, Timo Hildebrand is zijn vervanger.
Is dat al rond dan?

Oud 21-10-11, 19:08 Standaard   #39
Redactie

Nu is het wel rond.

Oud 23-10-11, 17:57 Standaard   #40
Ik niet!

Gewonnen in Leverkusen, het gaat lekker met Stevens en z'n mannen.

Oud 23-10-11, 22:56 thumb up   #41
Ola olé!

Gewoon weer keurig derde.

Oud 23-10-11, 23:11 Standaard   #42
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Het niet Europees spelen kan nog wel een voordeel zijn.
RayMania is offline   Met citaat reageren
Oud 23-10-11, 23:12 Standaard   #43
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door RayMania Bekijk bericht
Het niet Europees spelen kan nog wel een voordeel zijn.
Dan moeten ze eerst uit de Europa League vliegen he.

Oud 23-10-11, 23:14 Standaard   #44
Crazy in de put

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Dan moeten ze eerst uit de Europa League vliegen he.
:$. Ik dacht dat Schalke vorig jaar zo laag was geëindigd dat ze geen Europees speelde, maar vergat dat ze de Pokal wonnen .
Oud 23-10-11, 23:34 Standaard   #45
Ola olé!

Nu hebben ze met AEK Larnaca, Steaua en Maccabi Haifa ook niet zo bijster zware tegenstanders.

Oud 28-11-11, 11:14 Standaard   #46
Redactie

Tönnies heeft met zijn mobieltje foto's staan maken van die gasten die vuurwerk afstaken tijdens de Derby.

Oud 01-12-11, 16:19 Standaard   #47
Redactie

Voor de liefhebbers, op vrijdag om 20.15 uur is de documentaire Vier Minuten Deutscher Meister te zien op WDR.

Oud 01-12-11, 16:40 Standaard   #48
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
Voor de liefhebbers, op vrijdag om 20.15 uur is de documentaire Vier Minuten Deutscher Meister te zien op WDR.

Oud 01-12-11, 23:25 Standaard   #49
Crazy in de put

En door als groepshoofd. Serieuze kanshebber als Spurs het niet gaan redden. Maar dan nog altijd 8 derde plek clubs uit de CL.
Oud 01-12-11, 23:27 Standaard   #50
Redactie

Denk het niet, zeker niet met de afvallers uit de CL er bij. Al weet je het nooit natuurlijk zie vorig jaar.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:10.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site