Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Bekijk resultaten enquête: Wat is de leukste buitenlandse competitie?
Premier League 23 32,86%
Serie A 14 20,00%
Primera Division 8 11,43%
Bundesliga 22 31,43%
Anders, namelijk ... (reageer) 3 4,29%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30-04-11, 22:59 bulb   #1
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

De vier meest populaire Europese competities zijn (in willekeurige volgorde) de Spaanse Primera Division, de Engelse Premier League, de Duitse Bundesliga en de Italiaanse Serie A. Sport1 zendt bijna wekelijks wedstrijden uit van deze competities en ook op WZV vliegen de topics er doorheen; Spanje 58 topics, Italië 33 topics, Engeland 78 topics en Duitsland 21 topics. Hiermee staan de competities van bijvoorbeeld België (3 topics) en Tsjechië (1 topic van Aanvoerder) in schril contrast.

Ik ben benieuwd wat jullie de leukste buitenlandse competitie vinden om te volgen. Dan heb ik het niet over de sterkte, want daar is moeilijk een oordeel over te vellen. Ik heb het nu voornamelijk over amusementswaarde. Wat is de leukste competitie?
RayMania is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 30-04-11, 23:15 Standaard   #2
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ga zelf voor de Bundesliga, bij veel wedstrijden zijn de teams erg aan elkaar gewaagd en het is over het algemeen een hoog niveau.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 30-04-11, 23:26 Standaard   #3
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Tsja, de Spaance competitie heeft volgens mij het beste voetbal, de Bundesliga is het minst voorspelbaar en daarom misschien wel het leukst, de Premier League wedstrijden hebben een fantastische sfeer en veel bekende spelers (meer dan Spanje vind ik) en de Serie A heeft z''n eigen persoonlijke charme, waar je van moet houden (ik persoonlijk niet echt). Dan ga ik toch voor de Bundesliga, want ik vind ook dat daar het leukste voetbal wordt gespeeld.

Oud 30-04-11, 23:32 Standaard   #4
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu een tijdje de competities allemaal gevolgd te hebben, vind ik Duitsland het leukst wegens de onvoorspelbaarheid, daarna Engeland. Vervolgens blijkt Italie ook nog wel een aardige competitie te hebben, in Spanje voetbalt de top 3 hardstikke leuk, maar is alle spanning weg..

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 30-04-11, 23:33 Standaard   #5

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit seizoen vind ik Italie echt fantastisch. Catennacio en saaiheid zijn ingeruild voor doelpuntenfestijnen en totaal onverwachte overwinningen en grote verrassingen in de (sub)top.

Ondanks dat BVB ruimschoots vantevoren al de duidelijke kampioen zou worden van Duitsland, vond ik ook dat een aparte competitie dit jaar.

Engeland viel dit jaar veelal tegen. Heb aardig nog wat wedstrijden van Man U gezien, maar vaak om te janken zo slecht en dan nog 0-0 als uiteindslag.

Spanje totaal geboycot vanwege de verloren WK-finale. Ik hoef dit seizoen de kop van Iniesta niet meer te zien.

Franse competitie was halverwege echt te dol voor woorden. Ik geloof dat er 8 punten tussen de nummer 1 en 13 was ofzo. Bijna iedereen kon kampioen worden. Lille vind ik wel een leuke verrassing.

Nederlandse competitie was echt slecht dit seizoen, maar ik kijk dat altijd door een roze bril en het wordt nu een geniaal einde. Na 7 jaar zou dit echt het meest memorabele moment uit de afgelopen 10 jaar kunnen worden.

Tsjechische competitie... Tsjechisch voetbal volg ik al 4,5 jaar op de voet en het is echt dramatisch om te zien 9 van de 10 keer. Voor mij was het natuurlijk prachtig dat Slavia in mijn eerste seizoen (en 2e ook trouwens) voor het eerst in 12 jaar kampioen werd na een bijna onmogelijke eindspurt. Echt 1 van de aller-, ALLERmooiste dagen in mijn leven. Maar het is echt huilen met de pet op. Dit seizoen is Slavia echt DRA-MAT-TISCH, maar dat komt helaas door financieel wanbeleid van de diverse eigenaren van de club (1 eigenaar is zelfs nog steeds onbekend en niemand weet wie het is). De eerste seizoenshelft was zoooooooooooo historisch slecht. De 2e helft echter speelt Slavia erg sterk, ondanks dat de spelers al sinds december geen salaris hebben gehad.
Viktoria Plzen domineerde het hele seizoen. De nu 100-jarige club heeft nog nooit een rol van betekenis gespeeld. En toch, ondanks een voorsprong van 12 punten, bestaat de kans dat Sparta Praag maandag op 1 punt afstand kan komen met nog 5 wedstrijden te gaan. Mede door Slavia die vorige week in de laatste 2 minuten 2 goals scoorden om 2-2 te spelen tegen Viktoria Plzen. Mooi en zuur tegelijk.

Al met al vind ik 2010/2011 een memorabel jaar in het voetbal.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 00:04 Standaard   #6

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

The Championship.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 00:09 emo   #7
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

jupiler league

Oud 01-05-11, 00:32 Standaard   #8

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Primera & PL
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 00:40 Standaard   #9

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij mij staan La Liga en de Serie A denk ik gedeeld op één. Beide competities zijn vanuit tactisch oogpunt interessant en bevatten veel technische spelers die met hun genialiteit voor memorabele momenten kunnen zorgen. Dat mis ik nogal in de Bundesliga en de Premier League. Daar is het misschien wel spectaculairder en spannender, maar krijg ik vaak de indruk dat ze totaal niet nadenken over wat ze doen en dat vind ik altijd een beetje jammer.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 09:30 Standaard   #10

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Als competitie vind ik de Bundesliga veruit het meest interessant. Toegegeven, het niveau valt dit jaar tegen en alleen Leverkusen en Dortmund spelen regelmatig heel behoorlijk.
De serie A vind ik als competitie het minst interessant. Veel matige teams, veel matige net-niet spelers, traag tempo en uiteindelijk zijn het altijd dezelfden die voor het kampioenschap strijden. Het is met de jaren zelfs steeds minder geworden, Juventus en Roma zijn weggevallen.
Primera Division heeft de meeste technisch onderlegde spelers (meer dan de serie A) en is daardoor leuk om te zien. Ook de minder teams als Valencia, Bilbao en Villarreal zijn leuk om te zien want ze komen met de juiste filosofie het veld op. De dominantie van de top 2 is echter wel heel erg storend.
Premier League begin ik steeds meer te haten. Ze kopen en kopen maar, ze spiegelen zich graag aan de NBA. Als teamprestatie wordt er, misschien wel juist door dat dwangmatige kopen, slecht voetbal gespeeld. Veel spektakel, fysiek geweld en corrupte scheidsrechters (net als de NBA). Heel erg gemaakte entourage ook, daar is niks spontaans meer aan (de fans krijgen die ruimte simpelweg niet van die geldbeluste marketing-dictators). Doodzonde dat dit de toonaangevende competitie moet zijn.

Laatst gewijzigd door Koekebakker; 01-05-11 om 09:34

Oud 01-05-11, 10:01 Standaard   #11
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

De Premier League om de simpele reden dat ik daar het meeste voetbal kijk. Of het nou Manchester United - Chelsea of Stoke - Newcaslte is ik zie het bijna altijd wel. En nee er wordt niet altijd goed gevoetbald maar er kunnen ook meer dan twee teams kampioen worden dat heeft ook wel wat.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 10:07 Standaard   #12
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Italia Serie A .

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 10:12 Standaard   #13

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
De Premier League om de simpele reden dat ik daar het meeste voetbal kijk. Of het nou Manchester United - Chelsea of Stoke - Newcaslte is ik zie het bijna altijd wel. En nee er wordt niet altijd goed gevoetbald maar er kunnen ook meer dan twee teams kampioen worden dat heeft ook wel wat.
is dat echt zo?

Oud 01-05-11, 12:02 Standaard   #14

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 01-05-11, 12:04 thumb up   #15
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Hmm lastig dit, Primera Divison natuurlijk ver onderaan. Een competitie met 2 teams is geen competitie. Italiaanse begint steeds leuker te worden maar toch 3e.

Gaat tussen Bundesliga en Premier League. Dan kies ik toch voor de Bundesliga.
Palmboom is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 13:50 arrow   #16

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Serie A. EPL is saai, PD is zeker ok, maar ik mis vaak het spektakel en Bundesliga zie ik te weinig live wedstrijden van om een mening over te kunnen hebben.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 01-05-11, 13:55 thumb up   #17

3e klasse B regio Noord

Oud 02-05-11, 10:56 Standaard   #18
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor mij absoluut de Bundesliga, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik van de andere competities ook te weinig zie. Maar het leuke aan de Bundesliga blijft voor mij dat er veel clubs van een gelijk niveau zijn. De nr 2 of 3 van het ene jaar kan het jaar daar op zo maar in degradatienood zijn. En zie bijvoorbeeld een Kaiserslautern dat een aantal jaar geleden na de promotie uit de 2.Bundesliga gelijk kampioen wordt. Daarna is het voor mij de PL daar kan ik nog wel een willekeurige wedstrijd kijken. Spanje zie ik eigenlijk alleen de topwedstrijden en Italië zie ik eigenlijk zelden wat van.

Oud 02-05-11, 11:05 thumb up   #19
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Serie A. Sfeervol, technisch zit het vaak heel goed in elkaar en overall gezien zijn er heel veel spannende wedstrijden.

In de EPL vind ik wedstrijden buiten de top om in zijn geheel niet interessant en die van de top ook lang niet altijd. De PD is een soort Schotland geworden, faal. En de Bundesliga kijk ik te weinig.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 02-05-11, 11:44 Standaard   #20

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

# 1 is absoluut de Bundesliga. Elk jaar weer een complete verrassing, het ene jaar speelt men CL, het jaar erop in degradatienood of vice-versa.
-De kampioen van 2 jaar geleden staat nu 15e, die van 4 jaar geleden, Stuttgart, is ook volop in degradatiestrijd gewikkeld evenals de 3e van vorig jaar.
-Hannover handhaafde zich vorig pas op de laatste speeldag maar speelt nu voor een plaats in de CL.
-Vorige week won de nummer laatst van de koploper.
-Twee speeldagen voor het einde is zelfs de # 9, theoretisch gezien, nog niet veilig.
-Clubs die 2 jaar terug nog Bundesliga speelden staan nu op degraderen naar de 3. Liga (Bielefeld, Karlsruhe).

Het voetbal is niet altijd even best maar de spanning, de strijd en de sfeer in de stadions vergoed heel veel, zoniet alles.

# 2 Premier League. Jarenlang ben ik idolaat geweest van het Engels voetbal maar de laatste 10 jaar is mijn belangstelling steeds minder geworden en kijk ik eigenlijk alleen nog maar als Arsenal speelt terwijl ik vroeger voor bijv. Wolves-Bolton al klaar zat.
In de lagere divisies wordt er nog wel echt 'Engels' gespeeld, maar daar zie ik te weinig van (soms zaterdagavond/-nacht na MOTD).

# 3 De lagere Duitse liga's. Van 2. Bundesliga tot NRW of Südwestliga. Grote clubs, met veel traditie die in heerlijke grote (vaak oude) stadions spelen zoals 1860, Aachen, Braunschweig, Saarbrücken, Rostock, Dresden, RWE en daar ook gewoon regelmatig 20.000+ toeschouwers trekken.

# 4 De Belgische competities. Vlak bij huis, dus rijd ik regelmatig de grens over. Lekker gemoedelijk allemaal in stadions die, op wat uitzonderingen na, eigenlijk niet meer kunnen in deze tijd.

# 5 Primera Division. En dan voornamelijk de wedstrijden van de 'Grote Twee'. Spanje is eigenlijk Schotland in het groot, 2 grootmachten, de rest hangt er nationaal maar bij. Jammer, want de rest heeft (blijkt jaarlijks in de Europa Cups) ook een hoog niveau.

Van de andere competities bekijk ik alleen de uitslagen.
Serie A en het gehele italiaanse voetbal heb ik al heel lang geleden afgezworen. Wordt niet warm of koud van dat 'anti-voetbal' van ze.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 02-05-11, 11:51 Standaard   #21

Oorspronkelijk geplaatst door Bossche Bol Bekijk bericht
Serie A en het gehele italiaanse voetbal heb ik al heel lang geleden afgezworen. Wordt niet warm of koud van dat 'anti-voetbal' van ze.
Sebas is offline   Met citaat reageren
Oud 02-05-11, 11:53 Standaard   #22

Oorspronkelijk geplaatst door Sebas Bekijk bericht
[...]

ben jij de vervanger van ElCapitano? die raakte steeds geprikkeld als je erover begon

Oud 02-05-11, 12:25 Standaard   #23

Wie?
Sebas is offline   Met citaat reageren
Oud 02-05-11, 12:51 Standaard   #24

Oud 23-05-11, 11:03 Standaard   #25

Wat me de laatste tijd tegen staat aan de Premier League is het wisselvallige en vooral partijdige fluiten. Partijdig ten faveure van de grote clubs. Gisteren weer twee uitstekende voorbeelden. Coleman (Everton) krijgt een tweede gele kaart voor ruw inkomen. Hij speelt de bal maar veel te ruw en ongecontroleerd. Naar mijn maatstaven is dat een terechte gele kaart maar in de Premier League zie je zo vaak dat dit in het kader van mannelijk voetbal niet wordt bestraft.
Bij United-Blackpool werd Adam door Vidic naargehaald vlak voor het strafschopgebied. Helemaal geen intentie om de bal te spelen (die lag twee meter verder, Adam speelde hem voor zich uit om langs Vidic te sprinten)) en een aanval wordt domweg afgebroken. Een zuivere gele kaart maar hij wordt niet gegeven.

Zulke momenten zie ik veel te vaak in de Premier League. Vaker dan bij andere competities naar mijn gevoel. Begint me enorm tegen te staan zo langzamerhand, alsof je naar competitiebedrog zit te kijken. Is haast ook onvermijdelijk met al die geldmachines in de Premier League, natuurlijk is de verleiding groot om die te bevoordelen (of niet te benadelen als scheidsrechter).

Oud 23-05-11, 11:10 Standaard   #26

Hier:
EPL relegation battle (part 1) ::
(16:20)

Hoe is dat geen gele kaart

Oud 23-05-11, 11:58 Standaard   #27
Ola olé!

Mark-Hgl's Voetbal Forum schermafbeelding

De Bundesliga.

Oud 23-05-11, 12:01 Standaard   #28

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

De Bundesliga en uiteraard de Zwitserse Super League

Oud 23-05-11, 12:04 Standaard   #29
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Bundesliga.

Premier League is mijns inziens gewoon verziekt door het geld, La Liga kun je nauwelijks een competitie noemen gezien de stand. Serie A trekt me helemaal niet, al begrijp ik wel dat het dit jaar best een leuke competitie was.

Oud 23-05-11, 12:10 thumb up   #30
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

La Liga

Jammer dat het alleen nog tussen Real Madrid en Barcelona gaat, maar er is zoveel meer dan alleen een titelstrijd in een competitie.

In Spanje wordt sowieso het leukste voetbal gespeeld.

Oud 23-05-11, 13:15 Standaard   #31

Ik verbaas me steeds vaker over de belabberde kwalitiet van het voetbal in de PL

Oud 23-05-11, 13:16 thumb up   #32
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Bundesliga qua spanning, absoluut.
Griekse Superleague op 2.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-11, 14:10 Standaard   #33
Orgulloso

Als het gaat om de titelstrijd kun je haast niet anders dan voor de Bundesliga gaan. Maar voor mij komt er meer bij kijken.

Toegegeven, ik zou het leuker vinden als in Spanje de suprematie van Real Madrid en Barcelona wat minder zou zijn.

Oud 23-05-11, 16:29 Standaard   #34

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
Als het gaat om de titelstrijd kun je haast niet anders dan voor de Bundesliga gaan. Maar voor mij komt er meer bij kijken.
Toegegeven, ik zou het leuker vinden als in Spanje de suprematie van Real Madrid en Barcelona wat minder zou zijn.
En wat is dat?

Oud 23-05-11, 16:31 hearth   #35
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Serie A.

Oud 23-05-11, 16:34 Standaard   #36
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

En wat is dat?
Strijd om andere plaatsen, derby's. En mooi voetbal.

Oud 23-05-11, 16:38 Standaard   #37

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
[...]

Strijd om andere plaatsen, derby's.
Heeft de bundesliga dat minder?

En mooi voetbal.
Dat is een kwestie van smaak maar dat vind ik bij de Bundesliga en PD meestal beter dan bij de EPL. Hoe die BBC-commentator zat te brullen "it's the english premier league and there is nothing quite like it", die typisch engelse zelfoverschatting, daar wordt ik misselijk van. Zo geweldig is het allemaal niet en als de Bundesliga haar betere spelers beter vast zou kunnen houden dan is het helemaal een gelopen koers voor mij.

Oud 23-05-11, 16:41 Standaard   #38

Een week geleden verwoordde ik het zo:
[...]

Behalve in Duitsland, 'toevallig' ook de competitie die nog het meest bij het oude is gebleven (hoewel ook zij niet los staan van het Bosman-arrest e.d. natuurlijk).
Kleinere landen hebben altijd een top twee/drie/vier gehad die maar zeer zelden veranderen (dus ook altijd, met zijn vieren in de top vier eindigen). Dat dit voor grotere landen ook geldt is tamelijk nieuw (m.u.v. Spanje alhoewel na de dood van Franco de hierarchieën even flink door elkaar werden geschud, de baskische clubs werden vier jaar achter elkaar landskampioen).
[...]

De enige die altijd mee doet is Bayern München. Leverkusen, Dortmund, Werder Bremen, Stuttgart, Schalke, HSV, Wolfsburg, Kaiserslautern en Hertha hebben de afgelopen 15 jaar meegedaan om de titel maar konden er ook zo maar uit wegvallen. Dat houdt het fris. Jaren achtereen deden Bremen en HSV mee om de prijzen maar toch stoorde het niet omdat je steeds nieuwe belagers aan het firmament had, zonder dat HSV daardoor kon domineren. Van een granieten top drie of vier zoals in Engeland is geen sprake. In Engeland is het sinds 2003 altijd dezelfde top vier, met hier en daar af en toe eentje die eruit weg valt. Zelfs dan gebeurt het niet dat iemand zomaar tweede kan worden bijvoorbeeld (Sinds 1998 is niemand buiten de Top Vier een keer tweede geworden, slechts twee keer is een club buiten de Top Vier derde geworden, 'toevallig' ook twee clubs die aan deze ambitie kapot zijn gegaan). In Engeland heb je sinds 1992 een stuk of drie (later vier) Bayern Münchens.
Dat wat jij zegt, dat teams vaak een off-jaar hebben, is/was heel gezond. Ook op het Europese toneel trouwens, waar een club zo maar uit de Europese top kon vallen.
Mcyodogg, als je dit rijtje zo ziet:
List of English football champions - Wikipedia, the free encyclopedia
Dan zie je toch het contrast tussen de jaren '70, '80 en alles sindsdien?

Liverpool wordt in de jaren '80 zeven keer kampioen. Vooruit, dat zijn Bayern München toestanden (maar gegeven het onderstaande wel iets waar ik heel veel respect voor heb). Als je dan de rest van de top drie bekijkt dan valt op dat maar liefst elf clubs in de jaren '80 de top drie haalden. Te weten:

Arsenal
Aston Villa
Everton
Ipswich Town
Liverpool
Nottingham Forest
Manchester United
Southampton
Tottenham Hotspur
Watford
West Ham

Inderdaad, zo'n beetje net als Duitsland de afgelopen 10 jaar (sinds 2000), welke zoals gezegd ook niet immuun zijn voor meta-trends op het mondiale/europese niveau.

Bayern München
Bayer Leverkusen
Borussia Dortmund
Hamburger SV
Schalke04
VFB Stutggart
Werder Bremen
Wolfsburg

Verder had je ook nog Hertha die er twee keer dichtbij was maar dit jaar in de 2. Bundesliga speelde.

Kijken we naar Engeland in de laatste 10 jaar dan zie je:
Arsenal
Chelsea
Leeds United
Liverpool
Manchester United
Newcastle United

Waarvan twee clubs er aan onderdoor zijn gegaan, deze twee überhaupt nooit verder dan de derde plaats reikten (alle eerdergenoemde Duitse clubs zijn sinds 2000 minimaal een keer tweede geworden) en Leeds aan de rand van het gekozen tijdperk zat (1999-2000, net als bij de Bundesliga, toen de top drie bestond uit Bayern, Bayer en HSV). Had ik een seizoen later gekozen dan was de Bundesliga er nog beter uit gekomen
Waar in Engeland twee clubs kapot zijn gegaan aan hun ambities, is in Duitsland enkel Dortmund van dat rijtje kapot gegaan. Maar, zoals we dit jaar zagen, die zijn ook weer goed teruggekomen en dat zal zeker bij Leeds niet meer gaan gebeuren.

(ja ik weet het lies, statistics maar het ondersteunt de discussie)

Oud 03-04-12, 01:04 Standaard   #39
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Premier League stond hier nog bovenaan.
Ben benieuwd of dat nu nog steeds zo is. Dit seizoen vind ik het vaak dramatisch wat ik zie, zo'n wedstrijd van United vanavond bijvoorbeeld is om te janken. Ongelofelijk dat zo'n team bovenaan staat en een dikke kans op het kampioenschap heeft, aangezien City nog naar Arsenal moet en United ook nog op bezoek krijgt.

Schijnbaar zelf ook gestemd, weet niet meer wat. Maar dit seizoen toch weer wat meer gaan volgen en mijn voorkeur gaat uit naar de Serie A en de Bundesliga. De Liga is een klucht en de Clasico ben ik kotsbeu.
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 01:47 thumb up   #40

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Voor mij ook Serie A en Bundesliga. Spaans en Engels vind ik in ieder geval veel minder, al kan er altijd een leuke ploeg of wedstrijd tussen zitten. Vorig seizoen b.v. Villarreal, dit jaar Athletic Bilbao. In Engeland b.v. Swansea en Arsenal volg ik altijd wel. Voorheen vond ik juist de PL en PD het leukste, met The Invincibles, Van Nistelrooij bij United, clubs als West Ham, Coventry, W'day, Leeds. Echte iconen als Di Canio, Le Tissier, Zola, Dublin, Shearer, Wright, Ince, Cole etc. etc. En in Spanje met Super Depor, Valencia dat 2x de CL-finale haalde. Mijatovic, Suker, Morientes, Redondo, Djalminha, Fran, Tristan, Makaay. De PL vind ik al een aantal jaren weinig meer aan en ook steeds slechter geworden de laatste 2/3 jaar en de PD is tegenwoordig ook een stuk minder geworden. De lol was er echter ook al een tijd vanaf.

Het is natuurlijk allemaal een beetje nostalgie en romantiek en het zal op een aantal vlakken heus niet allemaal beter zijn geweest, maar als ik alles langs elkaar leg (en geloof me, ik heb veeeeeel gezien maar ook naderhand nog altijd terug gezien) was het een stuk beter allemaal. In Duitsland speelt men aardig voetbal op een redelijk hoog tempo, terwijl men in Engeland juist door het absurd hoge tempo vaak niet kan voetballen. Ook is het spannender in Duitsland en heerst er een geweldige voetbalcultuur die nog redelijk afwijkt van het moderne voetbal. In Italië is er gedeeltelijk minder voetbalcultuur, al is dat ook een cliché (net als men altijd over defensief voetbal spreekt), maar is er wel passie, beleving en klasse/stijl. Italianen waarderen historie, cultuur en stijl in het dagelijks leven dus ook in het voetbal. Het is er lang niet meer zo resultaatgericht en al zeker niet zo defensief als het ooit was. Het is een stuk sportiever geworden, maar vooral heel open. Er loopt altijd veel talent rond in Italië en je ziet er nog een hoop type voetballers dat in andere landen vakkundig om zeep is geholpen. De focus ligt in het mondiale voetbal veel op tegenhouden en fysieke kracht, alleen de echte toppers kunnen op individuele klasse steeds weer wedstrijden beslissen. In Italië, maar ook in Duitsland, zie je nog veel meer spelmakers. Italië heeft ook nog veel stilisten op het veld staan, mooie voetballers. Wedstrijden hebben vaak alle aspecten die voetbal leuk maken, ook al gaat dat wel eens ten koste van de kwaliteit. Ik vond 09/10 een geweldig seizoen voor Italiaanse begrippen. Attractief, goed spel, spannende competitie ondanks de titel van Inter. Alles wat ik te weinig in andere competities zie, haal ik uit Italiaans en Duits voetbal.

Oud 03-04-12, 12:03 Standaard   #41

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

Toch nog steeds de premier league, de bakermat van het voetbal, elke week wel een topduel. Strak gevolgd door de Serie A, voetbal met het hart, heerlijk. De bundesliga is dan ook nog wel eens leuk om te kijken. Primera division werkelijk niets mee.
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 12:07 thumb up   #42
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Premier League met kop en schouders . Niet altijd even goed maar daardoor wel spektakel. Opportunistisch en met een fantastische beleving. Ook makkelijker te volgen vanwege de taal.
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 12:13 Standaard   #43
'Nuff said...

Flumi's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik kies voor de Premier League. Fantastische beleving van de supporters, het blijft de oorsprong van het voetbal. Die mindere duels maken mij persoonlijk niks uit, het tempo blijft moordend hoog liggen en er is altijd strijd. Italië en Spanje trekken me veel minder.

Last.fm
Flumi is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 12:17 Standaard   #44
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind de Bundesliga prachtig, de Spaanse competitie is steeds saaier geworden in de loop der jaren.
De Premier League heeft me nooit echt geboeid, clubs als Arsenal en Swansea vind ik heel leuk en mooie ploegen. Maar ik ga niet speciaal kijken naar de uitslagen of een streampje opzoeken. Dat heb ik bij de Bundesliga nog wel.

Oh en de Portugese competitie is dit seizoen ook tof

pão de açúcar socker bröd şeker ekmek
Sûkerbôle.
SuikerBrood is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 13:00 Standaard   #45
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Bundesliga, Serie A, Premier League. Die volgorde.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 13:43 Standaard   #46
Niet echt voorkeur voor een competitie, eerder voor spelers/topteams. Kijk het vaakst naar Spanje vanwege de beste spelers, Real en Barca dus, maar ook Villareal, Athletic en Valencia staat hier vaak op. Engeland alleen Arsenal en City, of wedstrijden tussen topteams, maar ik blijf allang niet meer thuis voor een potje Man Utd - Chelsea. Bundesliga volg ik Dortmund, Bayern af en toe en dat is het wel. Serie A natuurlijk Milan, Clarence , maar ook Napoli en Juve komen hier wel eens op.

Maakt me dus eigenlijk geen reet uit, kijk het meer voor de spelers dan voor de competitie. Toen Ronaldinho bijvoorbeeld nog bij Milan speelde keek ik elke wedstrijd standaard. In volgorde van competitie die ik het meest kijk zal het zoiets zijn; Primera Division, Serie A, Premier League, Bundesliga.
El Presidente is offline   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 15:38 thumb up   #47
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Bundesliga hands down. Vooral vanwege de beleving.

Oud 03-04-12, 16:07 Standaard   #48

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Rationeel gezien slaat het natuurlijk nergens op, maar interesse is een beetje gegroeid in de loop der tijd.
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 18:24 thumb up   #49

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is dan ook niet echt een rationeel onderwerp maar vooral gebaseerd op smaak natuurlijk. Voetbal is emotie he.
Ik vind het juist super tof dat je de SPL 'gewoon' bovenaan zet, ik lees ook altijd graag je bijdrages in het betreffende topic.

Oud 03-04-12, 18:26 Standaard   #50
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Jasper Bekijk bericht
Premier League stond hier nog bovenaan.
Ben benieuwd of dat nu nog steeds zo is. Dit seizoen vind ik het vaak dramatisch wat ik zie, zo'n wedstrijd van United vanavond bijvoorbeeld is om te janken. Ongelofelijk dat zo'n team bovenaan staat en een dikke kans op het kampioenschap heeft, aangezien City nog naar Arsenal moet en United ook nog op bezoek krijgt.

Schijnbaar zelf ook gestemd, weet niet meer wat. Maar dit seizoen toch weer wat meer gaan volgen en mijn voorkeur gaat uit naar de Serie A en de Bundesliga. De Liga is een klucht en de Clasico ben ik kotsbeu.
Heb je zaterdag ook PL gekeken?
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:03.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site