Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 22-03-11, 23:47 thumb up   #1
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Süper Lig - 2011/2012 - Regulier Seizoen

1. Ankaragücü
2. Antalyaspor
3. Besiktas
4. Bursaspor
5. Eskisehirspor
6. Fenerbahçe
7. Galatasaray
8. Gaziantepspor
9. Gençlerbirligi
10. Istanbul BB
11. Karabükspor
12. Kayserispor
13. Manisaspor
14. Mersin
15. Orduspor
16. Samsunspor
17. Sivasspor
18. Trabzonspor

Gheorghe Hagi moet na vijf maanden alweer vertrekken als trainer van Galatasaray. Turkse media melden dinsdag dat de Roemeen, die Frank Rijkaard opvolgde, is ontslagen door de voetbalclub.

De 46-jarige Hage, die als speler in 2000 met Galatasaray de UEFA Cup won, kon het tij toen hij in oktober aan zijn baan begon niet keren. Galatasaray staat momenteel op de elfde plaats in de Turkse competitie, op 27 punten achterstand van Fenerbahce.

Hagi was in het seizoen 2004-2005 ook al trainer van Galatasaray. Toen bezorgde hij de club de Turkse beker.

Laatst gewijzigd door Bliksem; 21-07-11 om 08:38

Oud 23-03-11, 02:02 hearth   #2
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Beter nieuws (of ja, nieuws) is dat Besiktas geen kampioen gaat worden, die aankopen doen het hem niet

Oud 23-03-11, 02:07 Standaard   #3

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Besiktas is wel de mooiste club van de traditionele top-3. Fenerbahce neutraal en Galatasaray verschrikkelijk.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 23-03-11, 07:05 Standaard   #4
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Beter nieuws (of ja, nieuws) is dat Besiktas geen kampioen gaat worden, die aankopen doen het hem niet
Het is niet dat de rest niet koopt he? Hugo Almeida is bijvoorbeeld de nieuwe Guïza bij rivaliserende supporters.

Maar je hebt gelijk dat we de deksel goed op onze neus hebben gehad, en Europees voetbal halen al zo ver weg is. Tenzij we de beker winnen.

Wel mooi gewonnen van Kayserispor dit weekend , ook nog eens door uitblinkende buitenlandse aankopen.

Geruchten rond Hagi gingen al langer, maar als LigTV het meldt zal het wel kloppen. Assistent Tugay zal het dan dit seizoen overnemen.... niet dat het iets zal uitmaken.

Oud 22-05-11, 20:16 Standaard   #5

Fenerbahce leidt met nog een minuut of 40 te gaan in Sivas met 1-3, en zal daarmee helaas niet voor de derde keer in de laatste vijf jaar de titel op de laatste dag verspelen.

Oud 22-05-11, 20:23 Standaard   #6
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Trabzonspor zal dus een eventueel tegenstander van Twente kunnen zijn.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-05-11, 20:28 no smile   #7
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer, Fenerbache komt op 2-4 een minuut na de 2-3.....

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 22-05-11, 20:53 Standaard   #8

3-4, nog een minuut..

Oud 22-05-11, 20:57 big smile   #9

Fenerbahce Sampiyon dus... zullen jullie zo ook wel merken in de straten denk ik.

Oud 03-07-11, 11:47 surprise   #10
I'm Ron fucking Swanson

Turkse politie verdenkt preses kampioen Fenerbahçe van manipulatie

De Turkse politie heeft zondag dertig mensen opgepakt op verdenking van omkoperij om wedstrijden te manipuleren. Onder de aangehoudenen bevindt zich nota bene de voorzitter van landskampioen Fenerbahce, Aziz Yildirim.

Ook functionarissen van andere clubs en enkele spelers zitten vast. Het Turkse persbureau Anatolia meldt dat de politie in twaalf steden invallen heeft gedaan. Duels in de hoogste Turkse competitie zouden gemanipuleerd zijn.

Fenerbahce sloot de competitie in mei af als kampioen. Het team van Aykut Kocaman bleef concurrent Trabzonspor op doelsaldo voor. Vijftien van de laatste zestien Süper Lig-duels werden gewonnen. Alleen tegen Bursaspor bleef men op 0-0 steken.
Oops.. Zou wat zijn als Trabzonspor alsnog de titel krijgt.. DMJN, heb jij meer info?

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Oud 03-07-11, 21:04 Standaard   #11

Het is allemaal nog wat vaagjes. Trabzonspor loopt in ieder geval al weken te janken over omkoperij, maar dat is gewoon een typische Turkse kwaal, die je als Griek ook wel kent. Als een keeper een blunder maakt denk je niet: wat een kutkeeper, maar: die krijgt zeker een flatscreen na afloop. Maarja, waar rook is, is vuur...

Voorlopig richten de ondervragingen (er zijn nog niet echt arrestaties of beschuldigingen bekend) zich op Fenerbahce, Sivasspor en Eskisehirspor en de tweede divisie. De keeper van Sivasspor maakte bijvoorbeeld op de laatste speeldag een gigantische blunder, waardoor Fener op de laatste speeldag met 3-4 won, maar eerlijk gezegd hield hij ook een aantal ballen eruit. Daarnaast speelde hij vorig seizoen nog als derde keeper voor Besiktas en was 'ie minstens net zo dramatisch.

Hij is in ieder geval ondervraagd, net als de speler Emenike van Karabukspor die weigerde te spelen tegen Fenerbahce, omdat een transfer in de maak was voor hem naar Fenerbahce. Die transfer vond weken later plaats voor een volgens velen verdacht hoog bedrag...

Eskisehirspor heeft in ieder geval haar technisch directeur en trainer op non-actief gezet én de transfer van Yildiz gecancalled die over zou komen van Sivasspor. Dat zijn in ieder geval wel opvallende maatregelen, terwijl er nog maar weinig bekend is.

De wedstrijden waar het onderzoek zich voorlopig op richt zijn:

Sivasspor - Fenerbahce (laatste speeldag, 3-4)
Eskisehirspor - Trabzonspor (30ste speelronde, 0-0)
Eskisehirspor - Fenerbahce (28ste speelronde, 1-3)
Karabukspor - Fenerbahce (32ste speelronde, 0-1)
Fenerbahce - Ankaragucu (33ste speelronde, 6-0, waarvan drie penalty's, die wel terecht waren, maar ook gewoon teringlompe overtredingen. )

Er schijnen 150 mensen nog op een lijst te staan om te worden opgepakt/ondervraag, waarbij ook mensen van Besiktas en Trabzonspor worden genoemd. Dus het is eigenlijk nog even afwachten...

Oud 03-07-11, 22:12 Standaard   #12

Erasmus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Het is allemaal nog wat vaagjes. Trabzonspor loopt in ieder geval al weken te janken over omkoperij, maar dat is gewoon een typische Turkse kwaal, die je als Griek ook wel kent. Als een keeper een blunder maakt denk je niet: wat een kutkeeper, maar: die krijgt zeker een flatscreen na afloop. Maarja, waar rook is, is vuur...

Voorlopig richten de ondervragingen (er zijn nog niet echt arrestaties of beschuldigingen bekend) zich op Fenerbahce, Sivasspor en Eskisehirspor en de tweede divisie. De keeper van Sivasspor maakte bijvoorbeeld op de laatste speeldag een gigantische blunder, waardoor Fener op de laatste speeldag met 3-4 won, maar eerlijk gezegd hield hij ook een aantal ballen eruit. Daarnaast speelde hij vorig seizoen nog als derde keeper voor Besiktas en was 'ie minstens net zo dramatisch.

Hij is in ieder geval ondervraagd, net als de speler Emenike van Karabukspor die weigerde te spelen tegen Fenerbahce, omdat een transfer in de maak was voor hem naar Fenerbahce. Die transfer vond weken later plaats voor een volgens velen verdacht hoog bedrag...

Eskisehirspor heeft in ieder geval haar technisch directeur en trainer op non-actief gezet én de transfer van Yildiz gecancalled die over zou komen van Sivasspor. Dat zijn in ieder geval wel opvallende maatregelen, terwijl er nog maar weinig bekend is.

De wedstrijden waar het onderzoek zich voorlopig op richt zijn:

Sivasspor - Fenerbahce (laatste speeldag, 3-4)
Eskisehirspor - Trabzonspor (30ste speelronde, 0-0)
Eskisehirspor - Fenerbahce (28ste speelronde, 1-3)
Karabukspor - Fenerbahce (32ste speelronde, 0-1)
Fenerbahce - Ankaragucu (33ste speelronde, 6-0, waarvan drie penalty's, die wel terecht waren, maar ook gewoon teringlompe overtredingen. )

Er schijnen 150 mensen nog op een lijst te staan om te worden opgepakt/ondervraag, waarbij ook mensen van Besiktas en Trabzonspor worden genoemd. Dus het is eigenlijk nog even afwachten...
GS dus niet betrokken/verdacht? Zag wel 1 speler van hun ertussen staan. Weet alleen niet of het om een oud- of huidig speler ging.
Erasmus is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-11, 22:22 arrow   #13
I'm Ron fucking Swanson

knip
Thanks, zullen spannende weken worden voor de Turkse voetbal liefhebber. Enig idee hoe snel dit balletje gaat rollen? Gaat dat daar ook "op zijn Grieks"? Oftewel ergens in 2073 is alles uitgezocht? ?

VI is iig weer lekker op zoek naar sensatie...

Voetbalminnend Turkije is in de ban van een grootschalig omkoopschandaal. Inmiddels zijn ruim vijftig mensen uit de voetbalwereld opgepakt, terwijl meer aanhoudingen niet zijn uit te sluiten. Spil in de rel is de Turkse kampioen Fenerbahçe.

Tijdens de invallen van zondag zijn door de Turkse politie onder anderen de voorzitter en de vicevoorzitter van Fenerbahçe opgepakt. Preses Aziz Yildirim en zijn rechterhand Sekip Mosturoglu zouden een prominente rol spelen in de rel, waarbij vier duels in de slotfase van het afgelopen seizoen 'gekocht' zouden zijn.

Duidelijk is dat zeker vier wedstrijden verdacht zijn, te weten: Eskisehir-Trabzonspor (0-0), Eskisehir-Fenerbahçe (1-3), Karabukspor- Fenerbahçe (0-1) en Sivasspor- Fenerbahçe (3-4) op de slotdag.

In het afgelopen seizoen kroonde Fenerbahçe zich op basis van doelsaldo tot kampioen (foto). Trabzonspor had daardoor het nakijken. De Turkse kampioen zou zich schuldig hebben gemaakt aan zowel het omkopen van tegenstanders als het betalen van aanmoedigingspremies aan tegenstanders van de rivaal in de titelstrijd. Dat laatste is na invoering van de nieuwe voetbalwet ten strengste verboden in Turkije.

Behalve celstraffen voor de verdachten, kan het schandaal tevens verregaande gevolgen hebben voor Fenerbahçe. De club kan bij voldoende bewijs de titel van afgelopen seizoen kwijtraken en een divisie teruggezet worden. Bij de verplichte aftocht hoort ook een puntenstraf van tien punten.

Behalve de bestuursleden van Fener zijn ook functionarissen van Sivasspor en veel mensen van Eskisehirspor opgepakt. Niet alleen bestuursleden werden aangehouden. Ook diverse voetballers werden gearresteerd. Onder hen Serkan Calik (Gençlerbirligi) en Serdar Kulbilge (Kocaelispor), hetgeen aanduidt dat er meer wedstrijden onder de loep genomen zijn/gaan worden.

Oud 03-07-11, 23:14 Standaard   #14

Oorspronkelijk geplaatst door Erasmus Bekijk bericht
[...]

GS dus niet betrokken/verdacht? Zag wel 1 speler van hun ertussen staan. Weet alleen niet of het om een oud- of huidig speler ging.
GS is er nog niet bij betrokken voor zover ik weet inderdaad. Ik denk dat je doelt op Umit Karan, die inderdaad tien jaar voor Galatasaray speelde en vorig seizoen voor Eskisehirspor.

@dagllala: Het Turkse voetbal is ook net als in Griekenland vaker politiek dan sport dus er valt echt weinig over te zeggen. Het is eigenlijk voor het eerste dat er echt 'actie' wordt ondernomen, terwijl een jaar of tien geleden het er gewoon dik op zat dat er heel veel werd gefixt. Inmiddels zijn er vijftig mensen opgepakt/ondervraagd, dus het in de doofpot stoppen gaat niet lukken. Daarnaast zijn de arrestaties, zoals hierboven uitgelegd, voorlopig echt specifiek op drie clubs gericht... dat toont wel wat aan denk ik. Zeker met de Turkse media, die houden van dit soort verhalen

Maar gezien het politieke verhaaltje sluit ik een anticlimax ook niet uit.

Oud 04-07-11, 00:45 surprise   #15
I'm Ron fucking Swanson

Ook bij de clubs Galatasaray, Besiktas en Trabzonspor werden bestuursleden en spelers opgepakt.
Aldus de NOS.. .

Oud 04-07-11, 01:27 Standaard   #16

Er waren geruchten dat de vice-voorzitter van Trabzonspor was opgepakt, maar dat is door TS tegengesproken. Wel is 'ie ondervraagd, en dat geldt ook voor onze voorzitter Serdal Akali. Andere personen zijn mij niet bekend in ieder geval. Er zijn sowieso wel 'invallen' gedaan bij Besiktas en Trabzon...

Hurriyet brengt nu tijdens dit typen een verhaal uit dat Serdar Akali zou hebben gezegd tegen Ibrahim Akin om niet te spelen in de bekerfinale, dat ie hem dan naar Besiktas zou halen. Hij speelde die wedstrijd overigens wel en scoorde zelfs nog, maja....

Kan ook een wildwest-verhaal zijn... echt betrouwbare media heb je niet in Turkije.

Oud 07-07-11, 11:34 Standaard   #17
Hah. Ik lees de discussie op VZ waar iedereen (voornamelijk Turken, denk ik) elkaar beschuldigt van omkoperij en andere valse praktijken. Ik volg de turkse competitie niet en heb er ook totaal geen zicht op maar het lijkt me een enorme chaos daar.

Het beeld dat ik, als ongeinformeerde buitenstaander krijg is dat het voetbal daar zo rot is als het maar zijn kan en dat geen enkele Turkse ploeg iets te zoeken heeft in Europa totdat het helemaal is schoongeveegd.

Mocht ik een verkeerd beeld hebben, dan laat ik me graag informeren door WZV'ers die meer weten van de situatie.

Oud 07-07-11, 11:36 emo   #18
I'm Ron fucking Swanson

Er waren geruchten dat de vice-voorzitter van Trabzonspor was opgepakt, maar dat is door TS tegengesproken. Wel is 'ie ondervraagd, en dat geldt ook voor onze voorzitter Serdal Akali. Andere personen zijn mij niet bekend in ieder geval. Er zijn sowieso wel 'invallen' gedaan bij Besiktas en Trabzon...

Hurriyet brengt nu tijdens dit typen een verhaal uit dat Serdar Akali zou hebben gezegd tegen Ibrahim Akin om niet te spelen in de bekerfinale, dat ie hem dan naar Besiktas zou halen. Hij speelde die wedstrijd overigens wel en scoorde zelfs nog, maja....

Kan ook een wildwest-verhaal zijn... echt betrouwbare media heb je niet in Turkije.
Herkenbaar, komsu. In de Griekse media is het nu ook feest. Veel geschreeuw, weinig wol (nog). Als je maar genoeg betaalt gaat alles in de doofpot.

Oud 07-07-11, 18:19 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door Charles.Darwin Bekijk bericht
Hah. Ik lees de discussie op VZ waar iedereen (voornamelijk Turken, denk ik) elkaar beschuldigt van omkoperij en andere valse praktijken. Ik volg de turkse competitie niet en heb er ook totaal geen zicht op maar het lijkt me een enorme chaos daar.

Het beeld dat ik, als ongeinformeerde buitenstaander krijg is dat het voetbal daar zo rot is als het maar zijn kan en dat geen enkele Turkse ploeg iets te zoeken heeft in Europa totdat het helemaal is schoongeveegd.

Mocht ik een verkeerd beeld hebben, dan laat ik me graag informeren door WZV'ers die meer weten van de situatie.
Het is een beetje zoals ik hierboven beschreef. In Turkije bestaan geen slechte keepers, blunders of slechte scheidsrechters, zoals in Nederland, maar wordt er gelijk om omkoping enzo geroepen bij dergelijke fouten. Het zit een beetje in de Turkse voetbalcultuur. Ik vind de competitie tegenwoordig best wel schoon... vroegâh, tien jaar geleden wist je gewoon wanneer je genaaid werd en daar leerde je dan mee leven.

Wat verder ook wel een apart iets in Turkije is zijn bevriende clubs/coaches. Antalyaspor heeft een Besiktaslegende als coach, en laat ons altijd winnen, als dat goed uitkomt voor ons en niet heel slecht voor hen. Dat heb je ook met Istanbul BB - Galatasaray en Fenerbahce - Eskisehirspor. Het Turkse voetbal kan je dus best wel verrot noemen hoor, zoals ik zei... er is veel (vriendjes)politiek, maar deels is er dus ook de cultuur om achter elke boom een vijand te zien. Ook waren premies voor andere ploegen die speelden tegen titelconcurrenten normaal zeg maar, maar is dat sinds april verboden.

Er zijn op het moment vijftien mensen in voorarrest, waarvan de belangrijkste:

Şekip Mosturoğlu (Fenerbahce)

İlhan Ekşioğlu (Fenerbahce)

Mecnun Otyakmaz (voorzitter-Sivasspor)

Cemil Turan (Fenerbahce)

Bülent Uygun (Eskisehirspor)

Ümit Karan (Eskisehirspor)

Tamer Yelkovan(Fenerbahce)

Korcan Çelikay (doelman-Sivasspor)

Dat voorarrest kan oplopen tot zes maanden, maar echt bewijs schijnt er niet te zijn... dus, only in Turkije. Volgens mij hopen ze dat er iemand breekt...

Oud 07-07-11, 20:31 Standaard   #20
Er is dus wel degelijk sprake van een corrupte laag binnen het Turkse voetbal, al zal het minder zijn dan de publieke opinie en de pers ons laat geloven. Waarom treedt de Fifa niet op tegen deze praktijken. Ik weet dat corruptie Fifa's "middle name" is, maar interne corruptie binnen een voetbalbond/competitie zijn ook een smet op internationale competitie's zoals de Champions League.

Ik ben niet zo naïef om te geloven dat corruptie ooit geheel zal verdwijnen, en zeker in landen waar het ingebakken zit in de nationale "cultuur" (Griekenland en Bulgarije zijn bijvoorbeeld landen waarvan ik weet dat corruptie welig tiert) zal het nog jaren duren voordat er verbetering te zien is. Maar daar kan juist een internationale partij (zoals de Fifa) behulpzaam in zijn door streng op te treden. Het zal allemaal wel te maken hebben met bewijslast (dat afwezig is, en zeker voor buitenstaanders niet toegankelijk).

Oud 07-07-11, 21:21 arrow   #21
I'm Ron fucking Swanson

Acht jij de kans groot dat Fenerbache de titel wordt ontnomen?

Oud 09-07-11, 09:48 Standaard   #22
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Boyd gaat avontuur aan bij Turkse subtopper

Kris Boyd zet zijn loopbaan voort in Turkije. De 27-jarige aanvaller heeft een contract voor drie seizoenen getekend bij Eskisehirspor, de nummer zeven van het afgelopen jaar. De Schotse international komt transfervrij over van de Engelse tweedeklasser Middlesbrough, waar hij zijn contract in goed overleg had laten ontbinden.

Boyd scoorde tussen 2000 en 2010 164 doelpunten voor Kilmarnock en Glasgow Rangers. Daarmee is hij all-time topscorer van de Schotse Premier League. De prestaties leverden hem medio 2010 een contract op bij Middlesbrough, maar daar kon hij de hoge verwachtingen niet inlossen. In 27 wedstrijden scoorde hij slechts zes keer. In maart van dit jaar stalde Boro hem bij divisiegenoot Nottingham Forest.

Oud 10-07-11, 19:44 Standaard   #23

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Acht jij de kans groot dat Fenerbache de titel wordt ontnomen?
Mits bewezen: Ja. Er is een nieuwe wet ingesteld in april 2011, die hele zware straffen bevat. Als Fenerbahce schuldig is, zou degradatie zelfs een logisch gevolg zijn.

Vandaag daarin een interessante ontwikkeling: Aziz Yildirim, de voorzitter/godfather van Fenerbahce is nu officieel gearresteerd, wat er op zou moeten duiden dat er duidelijk bewijs is. Zeker als je zo'n lang als onschendbaar geacht iemand oppakt.

De aanklachten zijn 'racketeering' en match-fixing...

Oud 10-07-11, 20:38 arrow   #24
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Mits bewezen: Ja. Er is een nieuwe wet ingesteld in april 2011, die hele zware straffen bevat. Als Fenerbahce schuldig is, zou degradatie zelfs een logisch gevolg zijn.

Vandaag daarin een interessante ontwikkeling: Aziz Yildirim, de voorzitter/godfather van Fenerbahce is nu officieel gearresteerd, wat er op zou moeten duiden dat er duidelijk bewijs is. Zeker als je zo'n lang als onschendbaar geacht iemand oppakt.

De aanklachten zijn 'racketeering' en match-fixing...
Wow, dat zou wat zijn zeg.. Ben benieuwd wat dat met de club zou doen... Neem aan dat spelers voor een prikkie weg mogen.
Zitten er grote talenten? Die zijn extra interessant natuurlijk.

Oud 10-07-11, 20:59 Standaard   #25

Sowieso moeten alle buitenlanders op Stoch na weg, want in de tweede divisie mag je maximaal drie buitenlanders met een maximale leeftijd van 23. De transfer van Emenike zou dan bijvoorbeeld vervallen denk ik, of die zal gelijk weer verkocht moeten worden. Als die gast al niet in de cel belandt, omdat hij zoals eerder gezegd misschien betrokken is. Verder denk ik dat de Turkse kern gewoon blijft eigenlijk, normaal gesproken kan Fenerbahce die ook betalen in de tweede divisie, zeker als alle buitenlandse salarissen dus wegvallen.

Echt grote talenten zitten er niet. De kern is ervaren Zuid-Amerikaanse en Turkse krachten. Wel hebben ze dit jaar Serdar en Sezer Ozturk (ook betrokken volgens geruchten) gehaald, waarvan ik denk... die zou ik graag bij Besiktas zien. Maar ook hen zie ik wel loyaal zijn eigenlijk.

Gewoon, mocht het uitkomen, een jaar door de zure appel heen bijten, promoveren en Fenerbahce is groot genoeg om dan ook weer gelijk bovenin mee te doen.

Oud 11-07-11, 08:37 Standaard   #26
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Turkey: Fenerbahce boss remanded on match-fix charge

The chairman of the leading Turkish football team Fenerbahce has been remanded in custody on charges of match-fixing. Aziz Yildirim is among 26 people, including other Fenerbahce executives, to face trial over 19 suspect matches. Supporters went on the rampage outside the courthouse in Istanbul, and across town near the club's stadium.

Police arrested 61 people last weekend in a massive investigation of match-fixing across the country. When news emerged from court of the jailings, fans who had gathered in support of Mr Yildirim turned their anger on journalists and television crews covering the case. And on the other, Asian side of the Bosphorus strait, there were angry protests by hundreds more supporters in the Fenerbahce neighbourhood.

The Turkish Prime Minister Tayyip Erdogan defended the court ruling. "I am a Fenerbahce supporter too. We should all welcome the outcome of an issue that has been taken to court," Mr Erdogan told the NTV news channel.

Aziz Yildirim had been taken for medical treatment, complaining of heart trouble, earlier in the week. Now he is in Istanbul's Metris prison. He is the most prominent figure in a scandal that has engulfed many prominent figures in Turkish football, including players and other leading clubs.

In their preliminary assessment, the police said they believe the result in 19 matches are suspect.

Decision on Friday
Fenerbahce pipped Trabzonspor to the league title with a final day 4-3 win at Sivasspor. Fenerbahce were a long way back in the league but the Istanbul club won 16 of their last 17 games to take their 18th title on goal difference. Mr Yildirim has not commented publicly, but Fenerbahce issued a statement on Saturday saying: "We do not believe the accusations that have been made against the president and directors."

Fenerbahce vice-president Sekip Mosturoglu and financial chief Tamer Yelkovan have also been remanded to face trial, as have the chairman and goalkeeper of Sivasspor. Police have released around half of those arrested in the dramatic raids last Sunday, though it is possible they may still face charges. Turkish media have speculated that the allegations being investigated include a striker being offered money to not score, a goalkeeper deliberately failing to save a goal, and the selection of a particular referee.

The Turkish football authorities say they will make a decision by Friday on the fate of Fenerbahce. Friday is the deadline for notification to Uefa of Turkey's representatives in European club competitions. Penalties could range from stripping Fenerbahce of the league title to relegating them.

Oud 11-07-11, 14:54 Standaard   #27

Echo's Voetbal Forum schermafbeelding

De Turkse politie heeft opnieuw een
aantal verdachten aangehouden in het
voetbal-omkoopschandaal.Ook de
voorzitter van voetbalclub Trabzonspor
en een oud-bestuurslid van de Turkse
voetbalbond worden verdacht van het
manipuleren van wedstrijden.

Daarnaast zijn enkele andere officials
en een vroegere keeper gearresteerd.
Eerder waren al 50 mensen aangehouden,
onder wie ook voorzitter Yildirim van
landskampioen Fenerbahce.

Volgens de Turkse justitie zijn er
aanwijzingen dat er bij zeker 19 clubs
uit de hoogste twee divisies
voetbalwedstrijden zijn gemanipuleerd.
Ja en Aziz Yildirim gaat nu natuurlijk gewoon praten. Hij weet heus wel hoe, wie en waar wedstrijden geregeld zijn. Hij denkt: Ik ga er aan? Dan gaat iedereen er aan
Echo is offline   Met citaat reageren
Oud 11-07-11, 15:50 arrow   #28
I'm Ron fucking Swanson

Wie was er 3e dit seizoen? En zijn daar ook mensen van aangehouden?
Betere vraag misschien, wat is de hoogst genoteerde club die nog niet genoemd is?

Oud 11-07-11, 16:13 Standaard   #29
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

DMJN, wie zijn eigenlijk de topspelers in deze competitie. Kan me namelijk niet zo snel bekende Turkse voetballers voor de geest halen die in de Super Lig spelen.

Oud 12-07-11, 00:50 thumb up   #30
I'm Ron fucking Swanson

Turkse bond schrijft Fenerbahçe en Trabzonspor in voor Europees voetbal
Maandag, 11 juli 2011 om 23:40

De Turkse voetbalbond haalt Fenerbahçe en Trabzonspor niet uit de competitie en schrijft de nummer één en twee van het afgelopen seizoen ook gewoon in voor Europees voetbal. De Turkse topclubs worden verdacht van betrokkenheid bij een groots omkoopschandaal, maar de bond wil geen straffen opleggen voordat er meer duidelijkheid bestaat over de zaak.

Fenerbahçe werd in het afgelopen seizoen kampioen van Turkije maar Aziz Yildirim, de voorzitter van de recordkampioen, werd zondag achter slot en grendel geplaatst wegens zijn vermeende aandeel in het manipuleren van wedstrijden. Er werden maandag opnieuw 22 mensen gearresteerd door de Turkse politie en daaronder was ook Sadri Sener, de voorzitter van Trabzonspor.

De Turkse bond gaat vooralsnog niet over tot actie: “Disciplinaire acties worden pas ondernomen als de rechtbank de aanklacht van de aanklager accepteert", zei bondsvoorzitter Mehmet Aydinlar, die daaraan toevoegde dat het nieuwe seizoen gewoon op 5 augustus zal beginnen. Een week eerder speelt Fenerbahçe om de Turkse Supercup tegen bekerwinnaar Besiktas.

Vrijdag wordt er geloot voor de derde voorronde van de Champions League en de UEFA heeft in haar regels staan dat teams die te maken hebben gehad met wedstrijdmanipulatie niet aan het toernooi mogen meedoen. “We hebben constant contact met de UEFA”, zei Aydinlar.
“Vooralsnog grijpen wij niet in.” Fenerbahçe kan in het ergste geval haar titel verliezen en samen met Trabzonspor degraderen uit de Super Lig.
Goede zaak dat men niet de gekte in de media overneemt.

Oud 12-07-11, 01:11 Standaard   #31

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
DMJN, wie zijn eigenlijk de topspelers in deze competitie. Kan me namelijk niet zo snel bekende Turkse voetballers voor de geest halen die in de Super Lig spelen.
Emre, Sabri, Volkan, Arda spelen gewoon in eigen land. En Sercan.

Oud 12-07-11, 03:03 Standaard   #32

[...]

Goede zaak dat men niet de gekte in de media overneemt.
Liep het in Italië ook niet gewoon zo met Juventus? Die deden ook nog een jaar mee toen alle berichten naar boven kwamen. Daarna zijn er 2 kampioenschappen van ze afgepakt?
Oud 12-07-11, 03:42 Standaard   #33

Oorspronkelijk geplaatst door Rumille Bekijk bericht
Reden daarvoor ligt in het feit dat buitenlandse spelers vooral de topspelers zijn. Alex, Lugano, Guti, Quaresma, Niang, Baros, Simao, Hugo Almeida, Ernst bijvoorbeeld en een andere reden is dat Turkse spelers zelden slagen in het buitenland, en zelden die transfer nog maken.

Bekende topspelers zijn in ieder geval Emre, Sercan, Gokhan Gonul, Arda (die kan je wel verwachten in Europa binnenkort, gok ik), de rest is vergane glorie zoals Nihat, Rustu en verder tja... we hebben gewoon een kutlichting. Misschien dat je spelers als Servet, Volkan, Semih enzovoorts nog kent van EK 2008, maar dat is allemaal eigenlijk maar middelmaat. Dat verklaart ook een beetje de revolutie van Trabzon-, Bursa- en Kayserispor die ineens meedoen en beter presteren dan de klassieke top-drie met jonge Turkse spelers die op en top gemotiveerd zijn itt de vele Turkse en buitenlandse vedettes. En ze hebben het voordeel van zeg maar het vergrootglas. Het is niet dat de top-drie niet investeert in Turkse talenten, maar bijvoorbeeld Burak faalt hard bij eerst Besiktas, leeft op bij Manisaspor, faalt bij Fenerbahce en scoort er volgens weer op los bij Trabzonspor. Zoals in Nederland velen ook zijn mislukt na een transfer naar de klassieke top-drie.

Verder over het schandaal... tja, ik denk dat het onderzoek en alles nog heel wat maanden gaat duren, en Fenerbahce gewoon uit zal komen voor CL.. In ieder geval is er een tweede golf mensen verhoord:

Tayfur Havutçu (Coach van Besiktas), Sinan Engin (Oude manager van Besiktas), Yılmaz Vural (Ex-coach van Konyaspor), Riza Calimbay (Coach Sivasspor), İbrahim Akın, İskender Alın (Voetballers van Istanbul BSB), Nevzat Şakar (Vice-voorzitter van Trabzonspor, Ufuk Özerten (Ex-TFF bestuurslid), Seyit Kalender, Özkan Kılık (Werknemer TFF), Mümtaz Karakaya (Ex-voorzitter Ankaragücü), Serdal Adalı (Bestuurslid Besiktas), Mümtaz Karakaya (Bestuurslid TFF), Zeki M. (Zakenman Trabzonspor), Mahmut Özgener (Ex-voorzitter TFF), Serdar Kulbilge (Doelman van Ankaragücü), Levent Kızıl (Ex-bestuurslid TFF), Sadri Şener (Voorzitter van Trabzonspor) en nog een aantal personen waarvan de namen nog niet bekend zijn. (Totaal 22 personen)

Oud 12-07-11, 17:53 surprise   #34
I'm Ron fucking Swanson

Vice-voorzitter van Besiktas ook opgepakt.. Welke grote clubs zijn er nog niet bij betrokken?

Oud 13-07-11, 01:59 Standaard   #35

Vice-voorzitter van Besiktas ook opgepakt.. Welke grote clubs zijn er nog niet bij betrokken?
Galatasaray
Oud 14-07-11, 16:19 Standaard   #36

Nou Besiktas is inmiddels ook fucked. De trainer en vice-voorzitter worden beschuldigd van het proberen omkopen van Ibrahim Akin en Iskender (ik heb het een paar posts hierboven al eens kort aangekondigd) voor de bekerfinale en die twee spelers schijnen bekend te hebben te zijn benaderd en het te hebbengeaccepteerd. Theye're doing it wrong tho... want beide speelden heel goed, Akin scoorde een penalty en gaf een assist, Iskender regelde de penalty met een fopduik....

We hebben de beker nu symbolisch ingeleverd na druk van de grootste supportersgroep Carsi. Dat is dus geen schuldbekentenis voor de duidelijkheid.

Maarja, kan niet ontkennen dat het ineens heel heet wordt onder onze voeten.

Oud 21-07-11, 08:40 Standaard   #37
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Turkse bond stelt strijd om Supercup uit

De strijd om de Turkse Supercup tussen kampioen Fenerbahçe en bekerwinnaar Besiktas is uitgesteld. Vanwege het onderzoek naar een grootschalig omkoopschandaal is de nationale voetbalbond overgegaan tot die beslissing.

Zowel Fenerbahçe als Besiktas worden verdacht van omkoping. Op 31 juli zouden beide clubs elkaar treffen voor de strijd om de Turkse Supercup, maar vanwege de ontwikkelingen acht de voetbalbond uitstel verstandiger. Dat heeft een woordvoerder gemeld na overleg met de UEFA.

De Turkse voetbalbond zal zich nog buigen over de nationale voetbalcompetitie. De start van de Süper Lig staat voor 5 augustus op het programma, maar mogelijk zal ook deze worden uitgesteld. Dinsdag zal de bond kijken naar de planning van de competitie.

Turkije is al weken in de ban van een groot omkoopschandaal. Zeker negentien wedstrijden worden door de politie als verdacht aangemerkt. Hierbij zijn mogelijk meerdere topclubs betrokken.

Oud 21-07-11, 08:46 Standaard   #38

Nou Besiktas is inmiddels ook fucked. De trainer en vice-voorzitter worden beschuldigd van het proberen omkopen van Ibrahim Akin en Iskender (ik heb het een paar posts hierboven al eens kort aangekondigd) voor de bekerfinale en die twee spelers schijnen bekend te hebben te zijn benaderd en het te hebbengeaccepteerd. Theye're doing it wrong tho... want beide speelden heel goed, Akin scoorde een penalty en gaf een assist, Iskender regelde de penalty met een fopduik....

We hebben de beker nu symbolisch ingeleverd na druk van de grootste supportersgroep Carsi. Dat is dus geen schuldbekentenis voor de duidelijkheid.

Maarja, kan niet ontkennen dat het ineens heel heet wordt onder onze voeten.
Ibrahim Akin, die als enige had 'bekend' te zijn benaderd door Besiktas-officials, heeft zijn bekentenis weer ingetrokken. Hij zou gepushed zijn door rechercheurs. Ook het renpaard dat hem zou zijn aangeboden om een slechte wedstrijd te spelen bestaat niet eens...

Oud 21-07-11, 10:22 Standaard   #39
Een renpaard ook nog.

Aangezien hij een goede wedstrijd speelde zal het wel gekomen zijn in de vorm van een afgesneden paardenhoofd in z'n bed

Oud 25-07-11, 19:21 Standaard   #40

Competitiestart is uitgesteld naar 9 september. (ipv 5 augustus)

Oud 25-07-11, 23:45 Standaard   #41
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

leuk voor je voorbereiding , lekker onderling oefenen.

Oud 24-08-11, 17:52 big smile   #42

Behoorlijk Breaking: Fenerbahce mag niet meedoen aan de CL van de 'Turkse KNVB'.

Oud 24-08-11, 17:55 arrow   #43
I'm Ron fucking Swanson

Wow, serieus? .
En nu? Ben erg benieuwd wat de UEFA gaat doen met de vrijgekomen plek.......

Oud 24-08-11, 18:11 Standaard   #44

Wow, serieus? .
Wat de UEFA heeft gedaan (voor zover dit laatste nieuws betrouwbaar blijkt) is de TFF een brief gestuurd met de volgende inhoud: Als Fenerbahce zichzelf niet terugtrekt of de TFF de club niet uit de CL haalt, zal het zelf een onderzoek doen, waarbij het hele land (nationaal elftal + competities) kan worden gestraft. Toen heeft de TFF maar eieren voor haar geld gekozen.

Dus ik denk dat er nog wel een draaiboek ligt bij de UEFA voor wat nu verder.....

Oud 24-08-11, 18:21 Standaard   #45
SCH

SCH's Voetbal Forum schermafbeelding

Wow, serieus? .
PSV natuurlijk

Oud 24-08-11, 18:28 arrow   #46
I'm Ron fucking Swanson

[...]

Wat de UEFA heeft gedaan (voor zover dit laatste nieuws betrouwbaar blijkt) is de TFF een brief gestuurd met de volgende inhoud: Als Fenerbahce zichzelf niet terugtrekt of de TFF de club niet uit de CL haalt, zal het zelf een onderzoek doen, waarbij het hele land (nationaal elftal + competities) kan worden gestraft. Toen heeft de TFF maar eieren voor haar geld gekozen.

Dus ik denk dat er nog wel een draaiboek ligt bij de UEFA voor wat nu verder.....
! !
Eerst zeggen dat ze zich er niet mee gaan bemoeien en dan zo de boel onder druk zetten.... Op zich is het wel te begrijpen natuurlijk, er kleeft genoeg aan Fenerbahce om het als "risico" te bestempelen als je ze mee laat doen.

Oud 24-08-11, 19:44 big smile   #47
I'm Ron fucking Swanson

Beste leden van voetbalzone,

Ik zal jullie vertellen wat er echt aan de hand is in Turkije.
Of jullie me geloven of niet kan mij niks schelen.
Uiteindelijk zal de waarheid toch bekend worden.

Aziz Yildirim is vastgezet door de premier in Turkije, voorzitter van Fenerbahçe, tevens eigenaar van bedrijf 'maktas Machinery'

Er is helemaal geen sprake van omkoping, het is allemaal puur politiek:

Aziz Yildirim wint iedere keer de Navo aanbestedingen met zijn bedrijf in Turkije.

De president van Turkije, Recep Tayyip Erdogan, wil dat zijn schoonzoon (albayrak) de Navo aanbestedingen krijgt.
(dit allemaal ondanks dat de premier beweert dat hij FB supporter is)

De Turkse media is in handen van dezelfde personen, er werd vanaf dag 1 propaganda gevoerd tegenover Fenerbahçe.

Tot nu toe is er geen enkel harde bewijsstuk gevonden dat wijst op omkoping, maar toch wordt men vastgehouden totdat de rechtzaak start.

Er is nog helemaal niemand aangeklaagd om tijd te rekken, verwacht wordt dat iedereen uiteindelijk zal worden vrijgesproken vanwege gebrek aan bewijs.

Maar er is wel al een klacht ingediend tegenover de openbare aanklager die o.a de voorzitter van Fenerbahçe heeft vastgezet.
Deze rechtzaak start op 13 september.

Het is helaas wel gebruikelijk dat men in Turkije gearresteerd wordt vanwege politieke doeleinden.

De premier van Turkije, Recep Tayyip Erdogan wil het land islamiseren.
Zoals jullie al weten is Turkije een seculier land en dit wil men veranderen.
Men wil het leger verzwakken omdat zij als beschermers worden gezien van het seculiere Turkije.
Dat hebben ze ook gedaan door iets als de 'ergenekon' te verzinnen.
Vele generalen en hoge officieren zijn onterecht gearresteerd.
Ze worden ervan beschuldig van zogenaamde coupe plannen.
Tot heden hebben ze nog geen bewijzen gevonden en er zijn vele generalen die al jaren vastzitten en wachten op veroordeling.
Natuurlijk heeft de media hierbij ook de nodige propaganda gevoerd.

Maargoed nou weten jullie hoe het ongeveer te werk gaat in Turkije.

Groeten.

Owja, natuurlijk zullen er Galatasaray/besiktas/trabzonspor supporters zijn die meteen zullen beginnen met aanvallen.
Men probeert een graantje mee te pikken in deze situatie van Fenerbahçe, men doet alsof de eigen club zo 'schoon' is.
Ik zou zeggen, wacht maar op de bewijsstukken over Galatasaray die deze week bekend gemaakt zullen worden.
Dit juweeltje wilde ik jullie niet onthouden. Dit is van een Fenerbahce supporter.

Oud 24-08-11, 20:31 Standaard   #48
Hmm, in het eerste deel claimt hij dat er geen sprake is van omkoping, maar van een politiek ingegeven actie. In zijn laatste alinea beweert hij dat er wel sprake is van omkoping. Dus ....

Disclaimer: ik begrijp dat de situatie ingewikkelder is dan de meeste buitenstaanders denken dat het is, maar het lijkt me duidelijk dat zowel de politiek als het voetbal in Turkije zo corrupt zijn als het maar kan. Normaal zal een even corrupte organisatie als de UEFA zich hier niet al te druk om maken, maar nu het zo en publiek wordt uitgevochten kunnen ze niet anders meer dan Fenerbahce uitsluiten.

*zucht* Voetbal als sport is kapot (niet alleen in Turkije, maar overal). Geld geld geld.

Laatst gewijzigd door Charles.Darwin; 24-08-11 om 20:35

Oud 24-08-11, 21:30 arrow   #49

Trabzonspor vervangt Fenerbahce is het laatste nieuws.

Oud 25-08-11, 08:18 Standaard   #50

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

In de vorige ronde toevallig uitgeschakeld door Benfica.
MaxPower is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:01.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site