|
|
#1 | |
![]() Süper Lig - 2011/2012 - Regulier Seizoen 1. Ankaragücü 2. Antalyaspor 3. Besiktas 4. Bursaspor 5. Eskisehirspor 6. Fenerbahçe 7. Galatasaray 8. Gaziantepspor 9. Gençlerbirligi 10. Istanbul BB 11. Karabükspor 12. Kayserispor 13. Manisaspor 14. Mersin 15. Orduspor 16. Samsunspor 17. Sivasspor 18. Trabzonspor
Laatst gewijzigd door Bliksem; 21-07-11 om 08:38 __________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Beter nieuws (of ja, nieuws) is dat Besiktas geen kampioen gaat worden, die aankopen doen het hem niet
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Besiktas is wel de mooiste club van de traditionele top-3. Fenerbahce neutraal en Galatasaray verschrikkelijk.
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
Hugo Almeida is bijvoorbeeld de nieuwe Guïza bij rivaliserende supporters. ![]() Maar je hebt gelijk dat we de deksel goed op onze neus hebben gehad, en Europees voetbal halen al zo ver weg is. Tenzij we de beker winnen. Wel mooi gewonnen van Kayserispor dit weekend , ook nog eens door uitblinkende buitenlandse aankopen. ![]() Geruchten rond Hagi gingen al langer, maar als LigTV het meldt zal het wel kloppen. Assistent Tugay zal het dan dit seizoen overnemen.... niet dat het iets zal uitmaken.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Fenerbahce leidt met nog een minuut of 40 te gaan in Sivas met 1-3, en zal daarmee helaas niet voor de derde keer in de laatste vijf jaar de titel op de laatste dag verspelen.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Trabzonspor zal dus een eventueel tegenstander van Twente kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jammer, Fenerbache komt op 2-4 een minuut na de 2-3.....
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
3-4, nog een minuut..
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Fenerbahce Sampiyon dus... zullen jullie zo ook wel merken in de straten denk ik.
|
|
|
|
|
|
#10 | |
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Het is allemaal nog wat vaagjes. Trabzonspor loopt in ieder geval al weken te janken over omkoperij, maar dat is gewoon een typische Turkse kwaal, die je als Griek ook wel kent. Als een keeper een blunder maakt denk je niet: wat een kutkeeper, maar: die krijgt zeker een flatscreen na afloop.
Maarja, waar rook is, is vuur...Voorlopig richten de ondervragingen (er zijn nog niet echt arrestaties of beschuldigingen bekend) zich op Fenerbahce, Sivasspor en Eskisehirspor en de tweede divisie. De keeper van Sivasspor maakte bijvoorbeeld op de laatste speeldag een gigantische blunder, waardoor Fener op de laatste speeldag met 3-4 won, maar eerlijk gezegd hield hij ook een aantal ballen eruit. Daarnaast speelde hij vorig seizoen nog als derde keeper voor Besiktas en was 'ie minstens net zo dramatisch. Hij is in ieder geval ondervraagd, net als de speler Emenike van Karabukspor die weigerde te spelen tegen Fenerbahce, omdat een transfer in de maak was voor hem naar Fenerbahce. Die transfer vond weken later plaats voor een volgens velen verdacht hoog bedrag... Eskisehirspor heeft in ieder geval haar technisch directeur en trainer op non-actief gezet én de transfer van Yildiz gecancalled die over zou komen van Sivasspor. Dat zijn in ieder geval wel opvallende maatregelen, terwijl er nog maar weinig bekend is. De wedstrijden waar het onderzoek zich voorlopig op richt zijn: Sivasspor - Fenerbahce (laatste speeldag, 3-4) Eskisehirspor - Trabzonspor (30ste speelronde, 0-0) Eskisehirspor - Fenerbahce (28ste speelronde, 1-3) Karabukspor - Fenerbahce (32ste speelronde, 0-1) Fenerbahce - Ankaragucu (33ste speelronde, 6-0, waarvan drie penalty's, die wel terecht waren, maar ook gewoon teringlompe overtredingen. ) Er schijnen 150 mensen nog op een lijst te staan om te worden opgepakt/ondervraag, waarbij ook mensen van Besiktas en Trabzonspor worden genoemd. Dus het is eigenlijk nog even afwachten... __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Thanks, zullen spannende weken worden voor de Turkse voetbal liefhebber. Enig idee hoe snel dit balletje gaat rollen? Gaat dat daar ook "op zijn Grieks"? Oftewel ergens in 2073 is alles uitgezocht?
?VI is iig weer lekker op zoek naar sensatie... Voetbalminnend Turkije is in de ban van een grootschalig omkoopschandaal. Inmiddels zijn ruim vijftig mensen uit de voetbalwereld opgepakt, terwijl meer aanhoudingen niet zijn uit te sluiten. Spil in de rel is de Turkse kampioen Fenerbahçe. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
@dagllala: Het Turkse voetbal is ook net als in Griekenland vaker politiek dan sport dus er valt echt weinig over te zeggen. Het is eigenlijk voor het eerste dat er echt 'actie' wordt ondernomen, terwijl een jaar of tien geleden het er gewoon dik op zat dat er heel veel werd gefixt. Inmiddels zijn er vijftig mensen opgepakt/ondervraagd, dus het in de doofpot stoppen gaat niet lukken. Daarnaast zijn de arrestaties, zoals hierboven uitgelegd, voorlopig echt specifiek op drie clubs gericht... dat toont wel wat aan denk ik. Zeker met de Turkse media, die houden van dit soort verhalen Maar gezien het politieke verhaaltje sluit ik een anticlimax ook niet uit.
||
|
|
|
|
|
#15 | |
.
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Er waren geruchten dat de vice-voorzitter van Trabzonspor was opgepakt, maar dat is door TS tegengesproken. Wel is 'ie ondervraagd, en dat geldt ook voor onze voorzitter Serdal Akali. Andere personen zijn mij niet bekend in ieder geval. Er zijn sowieso wel 'invallen' gedaan bij Besiktas en Trabzon...
Hurriyet brengt nu tijdens dit typen een verhaal uit dat Serdar Akali zou hebben gezegd tegen Ibrahim Akin om niet te spelen in de bekerfinale, dat ie hem dan naar Besiktas zou halen. Hij speelde die wedstrijd overigens wel en scoorde zelfs nog, maja.... Kan ook een wildwest-verhaal zijn... echt betrouwbare media heb je niet in Turkije.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hah. Ik lees de discussie op VZ waar iedereen (voornamelijk Turken, denk ik) elkaar beschuldigt van omkoperij en andere valse praktijken. Ik volg de turkse competitie niet en heb er ook totaal geen zicht op maar het lijkt me een enorme chaos daar.
Het beeld dat ik, als ongeinformeerde buitenstaander krijg is dat het voetbal daar zo rot is als het maar zijn kan en dat geen enkele Turkse ploeg iets te zoeken heeft in Europa totdat het helemaal is schoongeveegd. Mocht ik een verkeerd beeld hebben, dan laat ik me graag informeren door WZV'ers die meer weten van de situatie. __________________ Go Go Go |
|
|
|
|
|
|
#18 | |
||
|
|
|
|
|
#19 | |
![]() Wat verder ook wel een apart iets in Turkije is zijn bevriende clubs/coaches. Antalyaspor heeft een Besiktaslegende als coach, en laat ons altijd winnen, als dat goed uitkomt voor ons en niet heel slecht voor hen. Dat heb je ook met Istanbul BB - Galatasaray en Fenerbahce - Eskisehirspor. Het Turkse voetbal kan je dus best wel verrot noemen hoor, zoals ik zei... er is veel (vriendjes)politiek, maar deels is er dus ook de cultuur om achter elke boom een vijand te zien. Ook waren premies voor andere ploegen die speelden tegen titelconcurrenten normaal zeg maar, maar is dat sinds april verboden. Er zijn op het moment vijftien mensen in voorarrest, waarvan de belangrijkste: Şekip Mosturoğlu (Fenerbahce) İlhan Ekşioğlu (Fenerbahce) Mecnun Otyakmaz (voorzitter-Sivasspor) Cemil Turan (Fenerbahce) Bülent Uygun (Eskisehirspor) Ümit Karan (Eskisehirspor) Tamer Yelkovan(Fenerbahce) Korcan Çelikay (doelman-Sivasspor) Dat voorarrest kan oplopen tot zes maanden, maar echt bewijs schijnt er niet te zijn... dus, only in Turkije. Volgens mij hopen ze dat er iemand breekt...
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Er is dus wel degelijk sprake van een corrupte laag binnen het Turkse voetbal, al zal het minder zijn dan de publieke opinie en de pers ons laat geloven. Waarom treedt de Fifa niet op tegen deze praktijken. Ik weet dat corruptie Fifa's "middle name" is, maar interne corruptie binnen een voetbalbond/competitie zijn ook een smet op internationale competitie's zoals de Champions League.
Ik ben niet zo naïef om te geloven dat corruptie ooit geheel zal verdwijnen, en zeker in landen waar het ingebakken zit in de nationale "cultuur" (Griekenland en Bulgarije zijn bijvoorbeeld landen waarvan ik weet dat corruptie welig tiert) zal het nog jaren duren voordat er verbetering te zien is. Maar daar kan juist een internationale partij (zoals de Fifa) behulpzaam in zijn door streng op te treden. Het zal allemaal wel te maken hebben met bewijslast (dat afwezig is, en zeker voor buitenstaanders niet toegankelijk). __________________ Go Go Go |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Acht jij de kans groot dat Fenerbache de titel wordt ontnomen?
|
|
|
|
|
|
#22 |
Boyd gaat avontuur aan bij Turkse subtopper __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Vandaag daarin een interessante ontwikkeling: Aziz Yildirim, de voorzitter/godfather van Fenerbahce is nu officieel gearresteerd, wat er op zou moeten duiden dat er duidelijk bewijs is. Zeker als je zo'n lang als onschendbaar geacht iemand oppakt. De aanklachten zijn 'racketeering' en match-fixing... __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#24 | |
Zitten er grote talenten? Die zijn extra interessant natuurlijk. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sowieso moeten alle buitenlanders op Stoch na weg, want in de tweede divisie mag je maximaal drie buitenlanders met een maximale leeftijd van 23. De transfer van Emenike zou dan bijvoorbeeld vervallen denk ik, of die zal gelijk weer verkocht moeten worden.
Als die gast al niet in de cel belandt, omdat hij zoals eerder gezegd misschien betrokken is. Verder denk ik dat de Turkse kern gewoon blijft eigenlijk, normaal gesproken kan Fenerbahce die ook betalen in de tweede divisie, zeker als alle buitenlandse salarissen dus wegvallen. Echt grote talenten zitten er niet. De kern is ervaren Zuid-Amerikaanse en Turkse krachten. Wel hebben ze dit jaar Serdar en Sezer Ozturk (ook betrokken volgens geruchten) gehaald, waarvan ik denk... die zou ik graag bij Besiktas zien. Maar ook hen zie ik wel loyaal zijn eigenlijk. Gewoon, mocht het uitkomen, een jaar door de zure appel heen bijten, promoveren en Fenerbahce is groot genoeg om dan ook weer gelijk bovenin mee te doen. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Wie was er 3e dit seizoen? En zijn daar ook mensen van aangehouden?
Betere vraag misschien, wat is de hoogst genoteerde club die nog niet genoemd is? __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
DMJN, wie zijn eigenlijk de topspelers in deze competitie. Kan me namelijk niet zo snel bekende Turkse voetballers voor de geest halen die in de Super Lig spelen.
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Emre, Sabri, Volkan, Arda spelen gewoon in eigen land. En Sercan.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
|
|
|
#33 | ||
|
Bekende topspelers zijn in ieder geval Emre, Sercan, Gokhan Gonul, Arda (die kan je wel verwachten in Europa binnenkort, gok ik), de rest is vergane glorie zoals Nihat, Rustu en verder tja... we hebben gewoon een kutlichting. Misschien dat je spelers als Servet, Volkan, Semih enzovoorts nog kent van EK 2008, maar dat is allemaal eigenlijk maar middelmaat. Dat verklaart ook een beetje de revolutie van Trabzon-, Bursa- en Kayserispor die ineens meedoen en beter presteren dan de klassieke top-drie met jonge Turkse spelers die op en top gemotiveerd zijn itt de vele Turkse en buitenlandse vedettes. En ze hebben het voordeel van zeg maar het vergrootglas. Het is niet dat de top-drie niet investeert in Turkse talenten, maar bijvoorbeeld Burak faalt hard bij eerst Besiktas, leeft op bij Manisaspor, faalt bij Fenerbahce en scoort er volgens weer op los bij Trabzonspor. Zoals in Nederland velen ook zijn mislukt na een transfer naar de klassieke top-drie. Verder over het schandaal... tja, ik denk dat het onderzoek en alles nog heel wat maanden gaat duren, en Fenerbahce gewoon uit zal komen voor CL.. In ieder geval is er een tweede golf mensen verhoord:
|||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Vice-voorzitter van Besiktas ook opgepakt.. Welke grote clubs zijn er nog niet bij betrokken?
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nou Besiktas is inmiddels ook fucked. De trainer en vice-voorzitter worden beschuldigd van het proberen omkopen van Ibrahim Akin en Iskender (ik heb het een paar posts hierboven al eens kort aangekondigd) voor de bekerfinale en die twee spelers schijnen bekend te hebben te zijn benaderd en het te hebbengeaccepteerd. Theye're doing it wrong tho... want beide speelden heel goed, Akin scoorde een penalty en gaf een assist, Iskender regelde de penalty met een fopduik....
![]() We hebben de beker nu symbolisch ingeleverd na druk van de grootste supportersgroep Carsi. Dat is dus geen schuldbekentenis voor de duidelijkheid. Maarja, kan niet ontkennen dat het ineens heel heet wordt onder onze voeten. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
||
|
|
|
|
|
#38 | |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Een renpaard ook nog.
Aangezien hij een goede wedstrijd speelde zal het wel gekomen zijn in de vorm van een afgesneden paardenhoofd in z'n bed
__________________ Go Go Go |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Competitiestart is uitgesteld naar 9 september. (ipv 5 augustus)
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
leuk voor je voorbereiding , lekker onderling oefenen.
__________________ winnaar Premier League Toto 2010/2011 |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Behoorlijk Breaking: Fenerbahce mag niet meedoen aan de CL van de 'Turkse KNVB'.
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Wow, serieus?
.En nu? Ben erg benieuwd wat de UEFA gaat doen met de vrijgekomen plek....... __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Dus ik denk dat er nog wel een draaiboek ligt bij de UEFA voor wat nu verder..... __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
__________________ No Homo |
||
|
|
|
|
|
#46 | |
! !Eerst zeggen dat ze zich er niet mee gaan bemoeien en dan zo de boel onder druk zetten.... Op zich is het wel te begrijpen natuurlijk, er kleeft genoeg aan Fenerbahce om het als "risico" te bestempelen als je ze mee laat doen. __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
||
|
|
|
|
|
#47 | |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
Hmm, in het eerste deel claimt hij dat er geen sprake is van omkoping, maar van een politiek ingegeven actie. In zijn laatste alinea beweert hij dat er wel sprake is van omkoping. Dus ....
Disclaimer: ik begrijp dat de situatie ingewikkelder is dan de meeste buitenstaanders denken dat het is, maar het lijkt me duidelijk dat zowel de politiek als het voetbal in Turkije zo corrupt zijn als het maar kan. Normaal zal een even corrupte organisatie als de UEFA zich hier niet al te druk om maken, maar nu het zo en publiek wordt uitgevochten kunnen ze niet anders meer dan Fenerbahce uitsluiten. *zucht* Voetbal als sport is kapot (niet alleen in Turkije, maar overal). Geld geld geld. Laatst gewijzigd door Charles.Darwin; 24-08-11 om 20:35 __________________ Go Go Go |
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Trabzonspor vervangt Fenerbahce is het laatste nieuws.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
In de vorige ronde toevallig uitgeschakeld door Benfica.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
De Turkse Súper Lig #2
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |