|
|
#1 | |
![]()
![]() Bazen: Srna ![]() Jádson ![]() Chygrynskiy ![]() Eduardo ![]() Willian
Laatst gewijzigd door Otis.; 18-03-11 om 13:37 __________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Maken films over hun spelers
![]()
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Goede ploeg. Eduardo had ik al afgeschreven na zijn tijd bij Arsenal maar doet het nu toch wel aardig heb ik het idee.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Dit keer ben ik voor Barcelona
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vanwaar de anti-gevoelens? Vanwege het grote geld?
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik ben benieuwd wat ze kunnen klaarspelen tegen Barcelona. Dat nieuwe stadion is geopend in Augustus 2009 en sindsdien hebben ze daar nog niet verloren, dus ga er maar aan staan.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Stuk van Patrick van Leeuwen, samen met Henk van Stee hoofd jeugdopleidingen van deze club. Was in aanloop naar de wedstrijd tegen AS Roma die met 3-0 werd gewonnen.
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
Moeilijk te omschrijven. Dat speelt mee maar is het natuurlijk niet alleen.
Oude Oostblok teams hadden wel wat. Hechte collectieven en gáán met die banaan. Niet altijd even zuiver dus ik romantiseer het niet maar nu is het beslist ook geen zuivere koffie. Dit soort kunstmatige met fout geld omhooggepompte clubs heb ik niet zoveel mee vooral als het ook niet van onderaf is gebeurt. Donetsk is natuurlijk een stad van meer dan 1 miljoen inwoners en kan zich in dat opzicht meten met andere voetbalsteden met faam maar het is nog steeds slechts de vijfde of zesde stad van Oekraïne. Ik snap wel wat sommigen van jullie bedoelen, een Schalke is niet veel anders qua oorsprong van het geld maar daar spreekt de historie en traditie in het voordeel voor mij. Het is grotendeels een gevoelskwestie tenslotte. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jan Streuer heeft het er allemaal goed neergezet!
Vooral de jeugdopleiding; handig voor alle Brazilianen __________________ Boem! Koekoek! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Er is in Oekraine een 7+4 regeling die op termijn naar 6+5 moet.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Euroborg effect. 1 keer verliezen thuis en het wordt een eitje om daar te winnen.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Shaktar gaat in Barcelona compleet scheel getikt worden.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Die is al naar Karpaty Lviv.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jammer dat deze baas er niet meer speelt:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Zit die nog bij Galatasaray?
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Vorm... uitvorm. Ik denk eerder gemakzucht en dergelijke. In poulwedstrijden speelden ze vaak met de rem erop, en uit bij Arsenal had het bij rust gewoon voor moeten staan met minstens 2 doelpunten verschil. Als je daar dan zó nonchalant blijft spelen, en ook nog voortijdig je aanvaller voor een middenvelder gaat wisselen, dan vraag je er een beetje om he.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
#20 |
|
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Wat gaan er de laatste tijd weer veel Brazilianen terug naar huis.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ze hebben niet de ellenlange historie en het aanzien van Europees voetbal, dus zover zal het toch nooit komen denk ik. Maar het is goed zodat er in Europa niet teveel 2e-rangs Brazilianen spelen, die kunnen wat meer thuis blijven.
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Maar wat ik leuk vind is dat je dan weer ouderwetse krachtmetingen krijgt tussen Zuid-Amerikaans en Europees voetbal. In Brazilië en Argentinië hebben ze nog een eigen identiteit; het Gleichschaltungsvirus genaamd 'globalisering' heeft daar nog niet zo sterk toegeslagen.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
![]()
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Alleen heb je toch geen fatsoenlijke manieren om dat te etaleren. Tenzij je de strijd om de wereldbeker over 2 wedstrijden laat spelen of zo. En dan nog is het beperkt.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Vroeger zou niemand het voor mogelijk hebben gehouden dat spelers van de Nederlandse kampioen zich aangetrokken zouden voelen tot dertien in een dozijn en eersteklas middelmaat clubs als Wigan Athletic. Money talks, zeker in deze gemondialiseerde (neo)liberale wereld.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Europa > Zuid-Amerika is van veel grotere schaal natuurlijk. Dat is niet te vergelijken met de transfers naar Wigan e.d. Money talks was toen ook minder mogelijk omdat er veel meer eisen werden gesteld. Maar vergeet niet de eind jaren 70, begin jaren 80. Overvloed van ex-topspelers die nog even gingen cashen in de VS.
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
1 wedstrijd maakt het juist een momentopname vind ik. Een keer uit en een keer thuis zou heel tof zijn.
En vriendschappelijk zegt helaas te weinig. |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
Zeker vanuit Europees perspectief (alleen die stad al!). En gelijk had die Pelé. Hij was nog steeds een arme schooier dus tijd om even nog wat centen op te halen.
|
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Kijk, zo'n Ronnie Stam schat ik nou ook niet in als iemand met besef voor voetbalhistorie en dergelijke. Die denkt alleen maar: Premier League, veel geld. Zo'n jongen leeft in de waan dat de PL het walhalla is, en dat alle kleine clubs wellicht romantisch zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nu ook met:
![]() en ![]() Brazilianenteller: 8. __________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Voor dat geld kan je dat risico nemen, ben benieuwd of het uit gaat groeien tot een goede buitenspeler.
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
FC Shakhtar Donetsk #1
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |