Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-12-10, 20:01 question   #1
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik weet niet of dit echt iets voor Brazilianen is maar het lijkt alsof (voornamelijk de spitsen) ze sneller uitgeblust zijn dan bijvoorbeeld andere spelers. Ronaldinho die op 30 jarige leeftijd terug gaat naar Brazilie, Ronaldo, Rivaldo, Adriano maar bijvoorbeeld ook Jardel die na z'n 30ste echt op is. Is dit iets voor Brazilianen die gewoon minder goed omgaan met hun lichaam, iets voor spitsen of omdat ze veel in de belangstelling staan? Of is het gewoon niks omdat bijvoorbeeld ook Kluivert redelijk snel klaar was ?

Ik weet niet hoe het met spelers uit de jaren '70 '80 zit maar dat mag iemand die daar meer verstand van heeft even uitzoeken

Oud 23-12-10, 20:02 thumb up   #2

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Levensstijl.

Slotje.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-10, 20:07 smile   #3
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Levensstijl.

Slotje.
En verdedigers dan? Cafu die op z'n 38ste nog langs de kanten op komt stomen? Bebeto en Romario speelden ook nog lang door op hoog niveau.

Ik denk eerder dat het de faam is en daarop volgend de levensstijl.

Oud 23-12-10, 20:11 Standaard   #4

Nja, je kunt elk geval specifiek bekijken. Ronaldo die zware knieblessures gehad heeft en toch nog 2x teruggekomen op topniveau is of zo. Dat is dan ook wel weer knap eigenlijk. Wat je wel duidelijk ziet is dat je meteen explosiviteit inboet. Techniek gaat niet verloren, maar fysieke eigenschappen nemen natuurlijk meteen af. Echter heeft ook hij, net als Robinho, Adriano en Ronaldinho er een handje van om te feesten. Zuipen, bbq, copacabana. Het is dan ook niet vreemd dat die mannetjes altijd langer vakantie willen. Dat zit daar allemaal zo diep in de cultuur doordrongen, dat gaat er niet uit.

Echter heb je in Brazilië ook een grote groep spelers die enorm gedisciplineerd zijn, de meer Europese variant van een voetballer. Niet geheel ontoevallig zijn dit vaak de 'blanke' spelers.

Misschien dat Otis hier wat meer over weet, als hij een beetje objectief kan kijken .
Oud 23-12-10, 20:13 surprise   #5
Mênnus Brabander

Nja, je kunt elk geval specifiek bekijken. Ronaldo die zware knieblessures gehad heeft en toch nog 2x teruggekomen op topniveau is of zo. Dat is dan ook wel weer knap eigenlijk. Wat je wel duidelijk ziet is dat je meteen explosiviteit inboet. Techniek gaat niet verloren, maar fysieke eigenschappen nemen natuurlijk meteen af. Echter heeft ook hij, net als Robinho, Adriano en Ronaldinho er een handje van om te feesten. Zuipen, bbq, copacabana. Het is dan ook niet vreemd dat die mannetjes altijd langer vakantie willen. Dat zit daar allemaal zo diep in de cultuur doordrongen, dat gaat er niet uit.

Echter heb je in Brazilië ook een grote groep spelers die enorm gedisciplineerd zijn, de meer Europese variant van een voetballer. Niet geheel ontoevallig zijn dit vaak de 'blanke' spelers.

Misschien dat Otis hier wat meer over weet, als hij een beetje objectief kan kijken .
Maar het zijn wel altijd de aanvallers die hiermee kampen, denk dat zij gewoon meer een filmsterren leven hebben dan verdedigers ivm dat aanvallers belangrijker zijn, zeker in Brazilie

Oud 23-12-10, 20:13 big smile   #6
Mênnus Brabander

BonJovi moet hier wat op zeggen

Oud 23-12-10, 20:25 Standaard   #7

Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning Bekijk bericht
[...]

Maar het zijn wel altijd de aanvallers die hiermee kampen, denk dat zij gewoon meer een filmsterren leven hebben dan verdedigers ivm dat aanvallers belangrijker zijn, zeker in Brazilie
Dat zou ook wel kunnen ja. Maar het is wel een select groepje Brazilianen, veelal 'zwart'. Niet geheel ontoevallig ook de 'Joga Bonito' spelers. Geen Kaka, Dunga, Juninho, Bebeto, Cafu, Lucio etc.
Oud 23-12-10, 20:47 Standaard   #8

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Gewoon bleekmiddel op de huid doen, probleem opgelost.

Trouwens, Romario was ook aartslui maar kon nog na zijn dertigste aardig meekomen. RRRRRROOOOOOOOOOOMAAAAAAAAAAAARIO DUH SOSSA VARIEAAAAAA
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-10, 20:50 big smile   #9

Trouwens, Romario was ook aartslui maar kon nog na zijn dertigste aardig meekomen.
Uitzondering bevestigd de regel ?
Gewoon bleekmiddel op de huid doen, probleem opgelost.
Wel grappig dat uitgerekend jij, die áltijd refereert naar afkomst/religie/politieke voorkeur nu een soort van cynisch grapje moet maken.
Oud 23-12-10, 20:55 Standaard   #10

[...]
Uitzondering bevestigd de regel ?

Wel grappig dat uitgerekend jij, die áltijd refereert naar afkomst/religie/politieke voorkeur nu een soort van cynisch grapje moet maken.
uhhh het spijt me maar van raciale frenologische verklaringen moet ik normaal gesproken niks hebben. ik zeg trouwens niet dat jij je daaraan zondigt.

denk dat het ergens vast met afkomst te maken heeft. is het misschien gerelateerd aan het type milieu waarin men op groeit? dat donkere spelers uit een middenklasse gezin niet zo slopend leven?
Oud 23-12-10, 20:56 Standaard   #11

Ik heb geen flauw idee, maar ik vind het een beetje 1+1= 2. En daar is niks raciaals aan.
Oud 23-12-10, 21:17 Standaard   #12

houden 'de blanken' niet zo van carnaval?
Oud 23-12-10, 21:25 Standaard   #13

Tuurlijk wel, maar de flierefluiters binnen het Braziliaanse voetbal zijn 'toevallig' een groepje zwartere spelers. Zit zelfs in hun speelstijl.
Oud 23-12-10, 21:28 Standaard   #14

Tuurlijk wel, maar de flierefluiters binnen het Braziliaanse voetbal zijn 'toevallig' een groepje zwartere spelers. Zit zelfs in hun speelstijl.
prachtig toch die driedubbele scharen. was vroeger fan van denilson. die deed er zoveel in een wedstrijd dat je ermee kon kwartetten
Oud 23-12-10, 21:29 thumb up   #15

Ja echt geweldig. Ik heb ook een bijpassende smiley voor dat soort voetballers:

Oud 23-12-10, 21:30 hearth   #16
Mênnus Brabander

Denilson, deed hem altijd na op de pleintjes vroeger

De man die eigenhandig Betis ten gronde heeft gericht én in Vietnam heeft gespeeld

Oud 23-12-10, 21:33 Standaard   #17

Ja echt geweldig. Ik heb ook een bijpassende smiley voor dat soort voetballers:

deze gasten geven het voetbal kleur. verhaal van Knikkerkoning klinkt heel bekend in de oren. denilson was hét voorbeeld bij de voetbaltraining. trainer zei "ga denilson kijken" en dat deden we. dan nog het nadoen he??? das lastiger helaas
Oud 23-12-10, 21:35 Standaard   #18

Op 0:19 wordt Puyol geownd en niet zo'n beetje ook
Oud 23-12-10, 21:37 Standaard   #19
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Denilson, deed hem altijd na op de pleintjes vroeger

De man die eigenhandig Betis ten gronde heeft gericht én in Vietnam heeft gespeeld
.

Oud 23-12-10, 21:39 Standaard   #20

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

deze gasten geven het voetbal kleur. verhaal van Knikkerkoning klinkt heel bekend in de oren. denilson was hét voorbeeld bij de voetbaltraining. trainer zei "ga denilson kijken" en dat deden we. dan nog het nadoen he??? das lastiger helaas
Nee, totaal niet effectief. 1 schaar en erlangs, bal afgeven. Dat is effectief en tevens mooi. Dit is een geforceerde manier van het gebruiken van je techniek en een geforceerde manier van mooi willen voetballen. Mooi voetbal moet nooit je doel zijn, je doel moet goed voetbal zijn. Dat is namelijk 8/10 keer sowieso mooi. Het Brazilië van de 70s en 80s was erg goed samenspel, technisch en atletisch sterke spelers. Vaak een absolute spelmaker in hun midden. Spelers als Pele, Rivelinho, Zico, Falcao. Dát is Brazilië, dát is goed voetbal.
Oud 23-12-10, 21:43 Standaard   #21

[...]

Nee, totaal niet effectief. 1 schaar en erlangs, bal afgeven. Dat is effectief en tevens mooi. Dit is een geforceerde manier van het gebruiken van je techniek en een geforceerde manier van mooi willen voetballen. Mooi voetbal moet nooit je doel zijn, je doel moet goed voetbal zijn. Dat is namelijk 8/10 keer sowieso mooi. Het Brazilië van de 70s en 80s was erg goed samenspel, technisch en atletisch sterke spelers. Vaak een absolute spelmaker in hun midden. Spelers als Pele, Rivelinho, Zico, Falcao. Dát is Brazilië, dát is goed voetbal.
Zico was ook een trickmeister hoor Prachtige sleepbewegingen. je vergeet nog één van mijn all-time favo's: Socrates. zijn handelsmerk waren buiten het veld zijn sigaretten en idealistische democratische inzet (toen, zoals zo vaak, weggezet als 'naief' en 'utopisch') en op het veld was het de koning van blinde passes, bij voorkeur met de hak en hiel.
Oud 23-12-10, 21:44 Standaard   #22

Daar ga je dus weer volledig de fout in omdat je blijkbaar leest wat je wilt lezen. Ik heb het niet over het wel of niet gebruiken van passeerbewegingen, maar over de achterliggende gedachte en de effectiviteit. En die is bij mongolen als Robinho en Denilson ver te zoeken.

Ik vergat Socrates inderdaad.
Oud 23-12-10, 21:46 big smile   #23
Mênnus Brabander

Daar ga je dus weer volledig de fout in omdat je blijkbaar leest wat je wilt lezen. Ik heb het niet over het wel of niet gebruiken van passeerbewegingen, maar over de achterliggende gedachte en de effectiviteit. En die is bij mongolen als Robinho en Denilson ver te zoeken.

Maar ze zijn wel tof zolang ze niet bij je eigen club spelen !

Oud 23-12-10, 21:48 Standaard   #24

Lachen is het vaak wel ja . Net als spelers die dat juist niet kunnen en dan gaan proberen. Gewoon pure cult.
Oud 23-12-10, 21:50 Standaard   #25
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Het klopt dat Braziliaanse vedetten vaak op jongere leeftijd in niveau achteruitgaan. Vaak is dat inderdaad gewoon het gebrek aan discipline en de levensstijl van de spelers.

El Capitano, je zegt dat het vooral een probleem is dat bij de donkere jongens voorkomt. Maar vaak zijn het ook de donkere jongens die opgroeien in flinke armoede. Je kunt je voorstellen dat het voor iemand die zijn hele leven niet anders gezien heeft dan geweld en armoede een flinke stap is om ineens als 20-jarige jongen een beroemdheid in Europa te zijn, zonder familie en vrienden maar mét een hele hoop geld. Hier wordt vaak niet goed mee omgegaan, en ik denk dat het ook gewoon een goede zaak zou zijn als dit soort jongens beter begeleid zou worden. Blanke spelers zoals Kaká (die uit een relatief rijk gezin komt) hebben vaak een heel andere achtergrond.

Wel een leuk topic verder, maar nu tijd voor de tweede helft van Ajax.

Oud 23-12-10, 21:52 Standaard   #26

opdat we hem niet vergeten.
sodeju, die kon de 100 meter in 10 seconden lopen. zijn er ooit snellere spelers geweest? wie hadden een hogere topsnelheid?
Oud 23-12-10, 21:52 Standaard   #27

Dat snap ik, maar ik nam aan dat iedereen die link wel kon leggen ? Al zijn er ook genoeg blanke uit de favela's hoor .
Oud 23-12-10, 21:53 Standaard   #28

YouTube - ronaldo - barcelona
sodeju, die kon de 100 meter in 10 seconden lopen. zijn er ooit snellere spelers geweest? wie hadden een hogere topsnelheid?
Wat een fenomeen destijds. Al vond ik hem een beetje vervelende speler, maar dat kan door mijn jeugdige naïviteit komen van de jaren 90 , fanatiek Ajacied als ik toen was.
Oud 23-12-10, 21:54 Standaard   #29

Ach, wat is effectief... Ronaldinho deed een vierdubbele schaar in 2002 maar stuurde de hele engelse verdediging er mee het bos in. Rivaldo haalde de trekker over
Oud 23-12-10, 21:56 Standaard   #30

[...]

Wat een fenomeen destijds. Al vond ik hem een beetje vervelende speler, maar dat kan door mijn jeugdige naïviteit komen van de jaren 90 , fanatiek Ajacied als ik toen was.
is toch niet normaal meer? als je henry er naast had gezet dan zou hij een slak lijken. de cynicus in mij zegt dat er iets met doping moet zijn geweest maar daar denk ik maar niet teveel aan.
Oud 23-12-10, 21:57 Standaard   #31

Dat noem ik eerder een portie geluk. Gaat bijna altijd samen met opportunisme namelijk. Zonder geluk slaagt een opportunistische handeling niet binnen het veld.
Oud 23-12-10, 21:58 smile   #32
Mênnus Brabander

Dat noem ik eerder een portie geluk. Gaat bijna altijd samen met opportunisme namelijk. Zonder geluk slaagt een opportunistische handeling niet binnen het veld.
Opportunisme kan ook een verrassing zijn voor de tegenstander

Oud 23-12-10, 22:00 Standaard   #33
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

YouTube - ronaldo - barcelona
R. Carlos kon hem volgens mij in 9.93 ofzo lopen meen ik me te herinneren. In ieder geval in de 9.nogwat seconden

Oud 23-12-10, 22:01 Standaard   #34

Zeker waar, maar het is geen kwaliteit of handeling waarmee je iemand de wil op legt. Door goed teamspel en een goede veldverdeling (inc. organisatie vanuit de achterhoede) kun je een tegenstander beïnvloeden met de bal. Zodra het opportunistisch wordt is het meer speculeren. Kan voor verassing zorgen, maar mag nooit je intentie zijn voordat je de wedstrijd in gaat.
Oud 23-12-10, 22:01 Standaard   #35

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
[...]

R. Carlos kon hem volgens mij in 9.93 ofzo lopen meen ik me te herinneren. In ieder geval in de 9.nogwat seconden
De kracht van Ronaldo was zijn snelheid met bal aan de voet. Zoveel kracht, snelheid en functionele techniek... Die kreeg je nooit van de bal af. Heel knap. Alhoewel, eerder heel erg ongekend.
Oud 23-12-10, 22:08 Standaard   #36

ken jij misschien nog wat filmpjes van die ronaldo uit die tijd als barcelona fan? je mag me ook pm'en
Oud 23-12-10, 22:20 Standaard   #37

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Je hebt veel goede explosive brazilaanse spelers, geen een ander land heeft dat soort zoveel. De meeste explosieve spelers zijn ook na hun 30ste ook een stuk minder explosief. De slijt raakt er op, doe je niks aan. En dan heb je ook nog de cultuur die er hangt, eigenlijk in alle warme landen. Feesten en weinig doen
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-10, 22:22 surprise   #38
Mênnus Brabander

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap Bekijk bericht
Je hebt veel goede explosive brazilaanse spelers, geen een ander land heeft dat soort zoveel. De meeste explosieve spelers zijn ook na hun 30ste ook een stuk minder explosief. De slijt raakt er op, doe je niks aan. En dan heb je ook nog de cultuur die er hangt, eigenlijk in alle warme landen. Feesten en weinig doen
Roberto Carlos kon ook heel lang mee al was dat een explosieve speler met veel statuur. Alhoewel wat je zegt in de meeste gevallen wel geld ja, net als voor Overmars om maar wat te noemen.

Oud 23-12-10, 22:28 Standaard   #39

Knieblessure of iets met je gewrichten is echt funest voor je explosiviteit.
Oud 23-12-10, 22:33 Standaard   #40

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Roberto Carlos kon ook heel lang mee al was dat een explosieve speler met veel statuur. Alhoewel wat je zegt in de meeste gevallen wel geld ja, net als voor Overmars om maar wat te noemen.
Je hebt altijd uitzonderingen, spelers die geen grote blessures krijgen. Maar bijna elke speler wordt langzamer, de meeste compenseren dit op latere leeftijd door ervaring.
appelflap is offline   Met citaat reageren
Oud 23-12-10, 22:42 big smile   #41
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Roberto Carlos kan het nog steeds hoor, getuige deze goal .

Oud 24-12-10, 16:26 Standaard   #42

fathank's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

De kracht van Ronaldo was zijn snelheid met bal aan de voet. Zoveel kracht, snelheid en functionele techniek... Die kreeg je nooit van de bal af. Heel knap. Alhoewel, eerder heel erg ongekend.
Met bal aan de voet nog sneller dan 9 van de 10 tegenstanders zonder bal. En enorm sterk, moet je eens naar die bovenbenen kijken.

Oud 02-04-11, 22:16 surprise   #43
Mênnus Brabander

Eigenlijk al sinds vorig seizoen nu ik zo nadenk. Er is geen enkele speler meer waar je bang van wordt. Pato is natuurlijk wel een goede speler maar niet van het statuur Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho of Adriano op z'n toptijd.

Komt niet zo vaak voor volgens mij dat er geen grote Braziliaanse naam meer speelt.

Oud 02-04-11, 22:19 Standaard   #44

Kaka is er nog, maar zal zich moeten gaan laten gelden. Hulk komt er wellicht aan...
Oud 02-04-11, 22:20 thumb down   #45

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Maicon is wel irritant. En ook irritant dat er overal in Rusland en Oekraine van die net-niet voetballers uit Brazilie rondlopen.

Kutland, kutspelers, kuttaal.
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-04-11, 22:27 arrow   #46
Mênnus Brabander

Kaka is er nog, maar zal zich moeten gaan laten gelden. Hulk komt er wellicht aan...
Van Kaka ligt men al 2 jaar niet meer wakker van natuurlijk

Oud 02-04-11, 22:28 Standaard   #47

Daarom dus:
maar zal zich moeten gaan laten gelden.
Oud 02-04-11, 22:43 Standaard   #48
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Hulk
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 02-04-11, 22:57 Standaard   #49

Of Hulk het gaat waarmaken moet nog maar blijken. In de Champions League tegen fysiek gelijken had ie het al een stuk moeilijker
Oud 02-04-11, 22:58 Standaard   #50

Of Hulk het gaat waarmaken moet nog maar blijken. In de Champions League tegen fysiek gelijken had ie het al een stuk moeilijker
Hij is juist heel technisch, snel, redelijk wendbaar, geweldig schot. Zijn fysiek is slechts een extra. Je had nog een PM trouwens.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:43.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site