![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() FC Augsburg is een Duitse voetbalclub uit Augsburg en werd in 1907 opgericht als FC Alemannia. In 1921 werd de naam veranderd in BC Augsburg. Het grootste succes voor het einde van de Tweede Wereldoorlog was een 2de plaats in 1940 in de Gauliga Bayern. Na de oorlog werd de Oberliga Süd opgericht, daar speelde de club van 1945-1947, 1948-1959 en 1961-1963. Na de oprichting van de Bundesliga in 1963 speelde de club in de Regionalliga Süd maar zakte weg naar de Bayernliga. In 1969 kwam de club in zware financiële problemen en fuseerde met TSV 1847 Schwaben Augsburg en werd zo FC Augsburg. Schwaben richtte een jaar later echter opnieuw een amateurvoetbalclub op. In 1973 steeg de club opnieuw naar de Regionalliga (toen 2de klasse) en werd kampioen maar in de eindronde om naar de Bundesliga te stijgen verloor de club van Tennis Borussia Berlin. Ook in de jaren 80 was de club enkele seizoenen in de 2de klasse actief, daarna zakte de club weg. In 2000 kreeg de club geen licentie en ondanks dat het 8ste eindigde degradeerde de club naar de 4de klasse, na 2 seizoenen keerde FCA terug. De volgende 4 seizoenen eindigde de club in de top 4 en na 2005/06 mocht de club eindelijk nog eens promoveren naar de 2. Bundesliga. ![]() De "Nederlandse inbreng" Kees Kwakman (Pietje Paulusma): Paul Verhaegh: ![]() Zoals je ziet baalt hij er erg van dat hij de kampioen van 2013 heeft verlaten. Gibril Sankoh: ![]() Marcel de Jong: ![]() Nando Rafael: ![]() Droomde van: Kreeg: ![]() Jos Luhukay: ![]() Lust wel een biertje. __________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Hoe doet Marcel de Jong het?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Volgens mij zijn alle "Nederlanders" basisspelers, maar heb weinig van Augsburg gezien eigenlijk om er echt een oordeel over te geven. Misschien dat Bossche Bol ze wat vaker aan het werk heeft gezien.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op promotie van Augsburg, ik zie liever een paar "Traditionsvereinen" terugkeren in de Bundesliga.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Behalve Hertha zie ik niet veel mogelijkheden daarvoor.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hertha moet sowieso promoveren, Berlijn hoort gewoon een Bundesligaclub te hebben. Daarnaast mag 1860 München van mij wel terugkeren, hun achterstand op Augsburg is nog te overzien.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Zou kunnen maar dat zie ik eigenlijk ook niet gebeuren, maar het zou te doen zijn qua punten inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 | |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sebastian Langkamp is de 5e aanwinst voor het nieuwe (Bundesliga-) seizoen.
Hij komt van Karlsruher SC. Eerder trok men Akaki Gogia (VfL Wolfsburg II), Patrick Mayer (1. FC Heidenheim), Dominic Peitz (FC Union Berlin) en Lorenzo Davids (NEC) aan. __________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sascha Mölders komt over van FSV Frankfurt. Daarvoor speelde hij bij Rot-Weiß Essen.
__________________ (71) 18-05-2012 Wormatia Worms - SC Freiburg II 3-2 (Regionalliga Süd) (---) 19-05-2012 Achilles '29 - Spakenburg 3-0 (Alg. amateur kampioenschap) (72) 20-05-2012 Willem II - FC Den Bosch 2-1 (Prom./Degr. Play-Offs) |
|
|
|
|
|
|
#13 |
Preses: "Luhukay mag 34 keer verliezen" Mooie uitspraak van die voorzitter, maar ik ben benieuwd hoe hij erover denkt als ze daadwerkelijk een keer of vijf achter elkaar verliezen en de druk toe gaat nemen. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jan Moravek komt op huurbasis over van Schalke.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Was gisteren voor werk in Augsburg, reed toevallig langs het stadion. Ligt dus echt in the middle of nowhere zeg, een eindje buiten de stad en alleen maar modder/bomen eromheen. Deed me denken aan het stadion van Fortuna Sittard van de buitenkant.
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Heb ff gekeken naar dat stadion op google maps, maar die luchtbeelden zijn op een prachtig moment gemaakt.
![]() stadion augsburg - Google Maps __________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Erg belangrijke overwinning afgelopen weekend op Köln, dat daarmee werd gepasseerd.
Luhukay en zijn mannen staan inmiddels 14e maar het zit erg dicht bij elkaar onderin. Winnende goal was overigens van Nando Rafael
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ze doen het gewoon fantastisch.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Knap inderdaad, maar ik hoop toch dat ze degraderen, van de clubs odnerin voegen zij verreweg het minste toe aan de Bundesliga.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Luhukay gaat blijkbaar weg.
|
|
|