Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 03-12-10, 23:17 Standaard   #1
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

FC Augsburg is een Duitse voetbalclub uit Augsburg en werd in 1907 opgericht als FC Alemannia.

In 1921 werd de naam veranderd in BC Augsburg. Het grootste succes voor het einde van de Tweede Wereldoorlog was een 2de plaats in 1940 in de Gauliga Bayern. Na de oorlog werd de Oberliga Süd opgericht, daar speelde de club van 1945-1947, 1948-1959 en 1961-1963. Na de oprichting van de Bundesliga in 1963 speelde de club in de Regionalliga Süd maar zakte weg naar de Bayernliga. In 1969 kwam de club in zware financiële problemen en fuseerde met TSV 1847 Schwaben Augsburg en werd zo FC Augsburg. Schwaben richtte een jaar later echter opnieuw een amateurvoetbalclub op.

In 1973 steeg de club opnieuw naar de Regionalliga (toen 2de klasse) en werd kampioen maar in de eindronde om naar de Bundesliga te stijgen verloor de club van Tennis Borussia Berlin. Ook in de jaren 80 was de club enkele seizoenen in de 2de klasse actief, daarna zakte de club weg. In 2000 kreeg de club geen licentie en ondanks dat het 8ste eindigde degradeerde de club naar de 4de klasse, na 2 seizoenen keerde FCA terug. De volgende 4 seizoenen eindigde de club in de top 4 en na 2005/06 mocht de club eindelijk nog eens promoveren naar de 2. Bundesliga.

De "Nederlandse inbreng"

Kees Kwakman (Pietje Paulusma):

Paul Verhaegh:

Zoals je ziet baalt hij er erg van dat hij de kampioen van 2013 heeft verlaten.

Gibril Sankoh:

Marcel de Jong:

Nando Rafael:

Droomde van:

Kreeg:

Jos Luhukay:

Lust wel een biertje.

(Verdwijnt na registratie)
Oud 06-12-10, 22:57 Standaard   #2
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe doet Marcel de Jong het?

Oud 06-12-10, 23:03 Standaard   #3
Redactie

Volgens mij zijn alle "Nederlanders" basisspelers, maar heb weinig van Augsburg gezien eigenlijk om er echt een oordeel over te geven. Misschien dat Bossche Bol ze wat vaker aan het werk heeft gezien.

Oud 15-12-10, 18:47 Standaard   #4
Redactie

NAC Breda nam afgelopen zomer niet geheel vrijwillig afscheid van Kees Kwakman, maar de Brabanders zijn de voormalig speler niet uit het oog verloren. Daar heeft de Nederlandse club overigens ook een reden voor: als FC Augsburg, de huidige werkgever van Kwakman, naar de Bundesliga promoveert kan NAC een bonus verwachten van de club uit de Tweede Bundesliga.

De verdediger annex middenvelder verruilde Breda aan het begin van dit seizoen voor Augsburg en leverde zijn noodlijdende werkgever daarmee een transferbedrag van 725 duizend euro op. De inkomsten blijken volgens Voetbal International nog te kunnen stijgen als Augsburg promoveert: dan incasseert NAC bovenop de transfersom nog een bonus van 75 duizend euro.

Voor de noodlijdende Bredanaars zou dat een welkome aanvulling zijn, want financiële problemen waren juist de voornaamste oorzaak om Kwakman afgelopen zomer te laten vertrekken. Augsburg gaat aan de leiding op het twee Duitse niveau, gevolgd door Hertha BSC. De bovenste twee ploegen maken aan het eind van het seizoen de stap naar de Bundesliga.

Oud 15-12-10, 18:52 Standaard   #5
Ik niet!

Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op promotie van Augsburg, ik zie liever een paar "Traditionsvereinen" terugkeren in de Bundesliga.

Oud 15-12-10, 18:56 Standaard   #6
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op promotie van Augsburg, ik zie liever een paar "Traditionsvereinen" terugkeren in de Bundesliga.
Behalve Hertha zie ik niet veel mogelijkheden daarvoor.

Oud 15-12-10, 18:59 Standaard   #7
Ik niet!

Hertha moet sowieso promoveren, Berlijn hoort gewoon een Bundesligaclub te hebben. Daarnaast mag 1860 München van mij wel terugkeren, hun achterstand op Augsburg is nog te overzien.

Oud 15-12-10, 19:02 Standaard   #8
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Hertha moet sowieso promoveren, Berlijn hoort gewoon een Bundesligaclub te hebben. Daarnaast mag 1860 München van mij wel terugkeren, hun achterstand op Augsburg is nog te overzien.
Zou kunnen maar dat zie ik eigenlijk ook niet gebeuren, maar het zou te doen zijn qua punten inderdaad.

Oud 20-04-11, 17:43 Standaard   #9

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Augsburg laat Kwakman transfervrij vertrekken
Kees Kwakman mag komende zomer uitzien naar een nieuwe werkgever. Volgens Voetbal International mag de verdedigende middenvelder transfervrij vertrekken bij FC Augsburg.
Kwakman verruilde afgelopen jaar de Eredivisie voor de 2. Bundesliga, waar hij een tweejarig contract tekende bij het ambitieuze FC Augsburg. De club, die getraind wordt door de Nederlander Jos Luhukay, heeft nu laten weten dat Kwakman komende zomer – ondanks een doorlopend contract – transfervrij mag vertrekken.

"Er is een meningsverschil, maar de contacten tussen Kees en de club gaan in goede harmonie. We proberen het nu op een goede manier af te sluiten", vertelt zaakwaarnemer Johan Wins van EFM International in gesprek met het weekblad. Kwakman kwam dit seizoen tot 22 optredens bij de club, die op het punt van promoveren naar de Bundesliga staat.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-05-11, 16:04 Standaard   #10
Redactie

Jos Luhukay gaat naar alle waarschijnlijkheid met FC Augsburg de Bundesliga in. De Nederlanse coach staat op het puntje met zijn ploeg te promoveren naar het hoogste niveau en heeft die prestatie beloond zien worden met een nieuw contract. De nog tot 2012 doorlopende verbintenis van de oefenmeester is vrijdag opengebroken en verlengd tot de zomer van 2013.

“Gezamenlijk hebben wij het voor elkaar gekregen om ons grote doel, promotie naar de Bundesliga, te verwezenlijken”, zo vertelt Luhukay op de website van Augsburg, dat momenteel tweede staat in de 2. Bundesliga. “Die succesvolle samenwerking gaan we nu ook in de eerste Bundesliga voorzetten.”

Clubvoorzitter Andreas Rettig is eveneens vol vertrouwen over de verdere samenwerking. “Met zijn sportieve competenties en zijn loyaliteit is Jos niet alleen de motor achter de opmars van de laatste twee jaren, maar ook een boegbeeld van deze club.” Augsburg speelt zondag tegen koploper Hertha BSC, maar mag in principe een forse nederlaag lijden. De nummers één en twee promoveren rechtstreeks.

Oud 20-05-11, 19:59 Standaard   #11

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Sebastian Langkamp is de 5e aanwinst voor het nieuwe (Bundesliga-) seizoen.
Hij komt van Karlsruher SC.

Eerder trok men Akaki Gogia (VfL Wolfsburg II), Patrick Mayer (1. FC Heidenheim), Dominic Peitz (FC Union Berlin) en Lorenzo Davids (NEC) aan.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 31-05-11, 17:06 Standaard   #12

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Sascha Mölders komt over van FSV Frankfurt. Daarvoor speelde hij bij Rot-Weiß Essen.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 18-07-11, 19:08 Standaard   #13
Ik niet!

Preses: "Luhukay mag 34 keer verliezen"

Jos Luhukay wordt dit seizoen niet ontslagen bij FC Augsburg. Dat heeft clubvoorzitter Walter Seinsch al voor de start van de competitie laten weten. Luhukay promoveerde vorig seizoen verrassend met Augsburg naar het hoogste niveau.

In de eerste Bundesliga wordt Augsburg dit jaar gezien als gedoodverfde degradant. En als er verloren wordt, wordt vrijwel altijd de trainer verantwoordelijk gesteld. Bij Augsburg echter niet, zo stelt Seinsch. "Al verliest hij alle 34 competitiewedstrijden van dit seizoen, we zullen Jos Luhukay niet ontslaan", aldus de preses.

De 48-jarige Luhukay is sinds april 2009 hoofdtrainer van FC Augsburg. De Zuid-Duitse club debuteert komend seizoen op het hoogste niveau in Duitsland.

Mooie uitspraak van die voorzitter, maar ik ben benieuwd hoe hij erover denkt als ze daadwerkelijk een keer of vijf achter elkaar verliezen en de druk toe gaat nemen.

Oud 13-12-11, 21:26 Standaard   #14
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Sankoh door Augsburg beloond met contractverlenging

13/12/2011 14:26

Gibril Sankoh heeft zijn contract bij FC Augsburg met één jaar verlengd. De voormalig FC Groningen-speler kende een moeizame start bij de promovendus en werd zelfs door trainer Jos Luhukay gepasseerd.

De 28-jarige Sankoh promoveerde in zijn eerste seizoen met Augsburg naar de Bundesliga. Op de Augsburg-website wordt gemeld dat er geen ontbindende clausule is als de ploeg degradeert.

Bij de start van de Bundesliga kreeg de in Sierra-Leone geboren Sankoh, die over een Nederlands paspoort beschikt, veel kritiek. 'Tegen Borussia Mönchengladbach (1-0 overwinning) heeft Sankoh laten zien dat hij nog van grote waarde voor ons kan zijn', meldt Luhukay in de Augsburger Allgemeine.

'Ik was ook niet blij met mijn prestaties', constateert Sankoh. 'Maar dat hoort nu tot het verleden. Ik heb nu mijn ritme terug en probeer simpel te spelen. Tegen Borussia ging dat goed.'

De ploeg, waar onder anderen ook Lorenzo Davids, Marcel de Jong, Nando Rafael en Paul Verhaegh onder contract staan, staat op de zeventiende plaats met één punt voorsprong op hekkensluiter SC Freiburg.
Zijn begin bij Augsburg lijkt een beetje op dat bij Groningen.. komt wel goed. Voor dergelijke clubs en dat niveau een prima verdediger. Met een afrikaans tintje. (dwz, minimaal 1 dom foutje per wedstrijd)

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 19-12-11, 19:59 Standaard   #15
Redactie

Paul Verhaegh heeft zijn contract bij FC Augsburg laten openbreken en verlengen. De 28-jarige rechtsback, die vorig jaar zomer Vitesse verliet voor de Duitse promovendus, staat nu tot medio 2013 onder contract. De oorspronkelijke overeenkomst liep aan het einde van dit seizoen af. Verhaegh is een vaste waarde bij Augsburg, dat meer Nederlanders in dienst heeft.

In april 2009 nam de club Jos Luhukay officieel in dienst als hoofdtrainer; hij haalde een jaar later Verhaegh, Lorenzo Davids en Kees Kwakman naar zijn vereniging. Ook andere bekende namen als Gibril Sankoh, Marcel de Jong, Nando Rafael en Youssef El-Akchaoui spelen of speelden voor Augsburg. Verhaegh heeft nu besloten langer aan boord te blijven bij de promovendus.

“Ik heb tot op heden een mooi anderhalf jaar bij de club beleefd”, licht Verhaegh toe. “In mijn eerste seizoen wisten we al promotie af te dwingen. Nu wil ik de succesvolle samenwerking graag voortzetten. We gaan er in de tweede seizoenshelft alles aan doen om lijfsbehoud te verwezenlijken.” Verhaegh begon zijn carrière ooit bij PSV en speelde nadien voor AGOVV Apeldoorn, FC Den Bosch en Vitesse.

Oud 30-12-11, 19:28 Standaard   #16
Redactie

Jan Moravek komt op huurbasis over van Schalke.

Oud 09-03-12, 15:32 Standaard   #17
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Was gisteren voor werk in Augsburg, reed toevallig langs het stadion. Ligt dus echt in the middle of nowhere zeg, een eindje buiten de stad en alleen maar modder/bomen eromheen. Deed me denken aan het stadion van Fortuna Sittard van de buitenkant.

Oud 09-03-12, 15:56 Standaard   #18
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb ff gekeken naar dat stadion op google maps, maar die luchtbeelden zijn op een prachtig moment gemaakt.

stadion augsburg - Google Maps

Oud 09-03-12, 16:05 Standaard   #19
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
Heb ff gekeken naar dat stadion op google maps, maar die luchtbeelden zijn op een prachtig moment gemaakt.

stadion augsburg - Google Maps

Oud 03-04-12, 01:20 Standaard   #20
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Erg belangrijke overwinning afgelopen weekend op Köln, dat daarmee werd gepasseerd.
Luhukay en zijn mannen staan inmiddels 14e maar het zit erg dicht bij elkaar onderin. Winnende goal was overigens van Nando Rafael
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 07:03 Standaard   #21
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ze doen het gewoon fantastisch.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-04-12, 08:38 Standaard   #22
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
Ze doen het gewoon fantastisch.
Knap inderdaad, maar ik hoop toch dat ze degraderen, van de clubs odnerin voegen zij verreweg het minste toe aan de Bundesliga.

Oud 04-05-12, 12:35 surprise   #23
Brasjanus

Rellende Rotscholier's Voetbal Forum schermafbeelding

Luhukay gaat blijkbaar weg.
Rellende Rotscholier is nu online   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:38.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site