Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13-11-10, 23:14 arrow   #1

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Naar aanleiding van de (korte) reactie van DurQ in het Primera Division topic.

Ik zal wel niet de enige zijn die het op valt dat vaak erg wordt neergekeken op de Serie A. De kwaliteit zou niet over houden, het is ver verwijderd van de hoogtijdagen in de jaren '80 en '90, er wordt negatief gevoetbald en de ambiance is om van te huilen. Resultaten in de Champions League en vooral de UEFA Cup (kijk de resultaten van het verleden er maar op na) zijn niet meer wat het geweest is.

Persoonlijk kan ik me er nog grotendeels in vinden ook. Als ik naar de Serie A kijk, dan lijkt het qua tempo net de eredivisie. Maar nog steeds loopt het over van de technisch vaardige spelers met een fantastische balaanname.
Eerlijkheidshalve zie ik in de Premier League nog steeds heel veel veredeld kick and rush en hoofballs. Legio matige wedstrijden zie je daar, zelfs in de (sub-)top. Ik denk (maar dat is mijn inschatting) dat vast wel meer mensen/voetbalkenners dat hier zien.

Ergo, gegeven dat het elders ook niet altijd even best is, waar komt het imagoprobleem vandaan? Dat is de vraag.
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 14-11-10, 03:48 Standaard   #2

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij mij komt het vooral door de sfeer. Stadions en ambiance is echt slecht. En het voetbal op zich is niet positief voor de kijker.

Oud 14-11-10, 04:34 arrow   #3
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Natuurlijk kan je het op die manier zien, maar om even een ander extreem voorbeeld te geven: Er zijn mensen die Internazionale ge-wel-dig voetbal zagen spelen tegen Barcelona vorig jaar in de CL. Het was niet aantrekkelijk, maar zeer goed verdedigend.

Oud 14-11-10, 09:02 Standaard   #4

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
En het voetbal op zich is niet positief voor de kijker.
Daar ga je dus al de fout in. Hoeveel potjes in een jaar zie je ? 2 ?

Oud 14-11-10, 09:24 thumb up   #5

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Verschrikkelijke competitie die steeds verder aan het afdalen is.

Oud 14-11-10, 09:27 Standaard   #6

Goede argumenten. Volgens mij kijk je nooit Serie A.

Oud 14-11-10, 09:33 thumb up   #7

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Goede argumenten. Volgens mij kijk je nooit Serie A.
En dat komt omdat vaak tegelijk met de Serie A wedstrijden zijn in de Bundesliga, Premier League en Primera Division. Dan is het constrast gewoon heel groot. Ik heb hier in een ander topic: http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/v...-verval-4.html al uitgebreid over gediscussieerd. Dat topic is precies hetzelfde als deze dus ga ik niet nog een keer alles oprakelen. Lees dat maar eens door!

Oud 14-11-10, 09:54 Standaard   #8

Oorspronkelijk geplaatst door behangplakker Bekijk bericht
Natuurlijk kan je het op die manier zien, maar om even een ander extreem voorbeeld te geven: Er zijn mensen die Internazionale ge-wel-dig voetbal zagen spelen tegen Barcelona vorig jaar in de CL. Het was niet aantrekkelijk, maar zeer goed verdedigend.
Maar dat was een uitzondering. Als Inter thuis moest spelen dan was het een stuk aanvallender en werden Eto'o en Pandev ook niet als veredelde backs gebruikt (Sneijder schoof op naar de linkerkant bijv.). Verder stond Mourinho bij Chelski ook niet bekend om zijn aanvallende spel, dat was, zelfs op Stamford Bridge, verschrikkelijk om aan te zien (toegegeven: ik ben geen groot Chelsea fan). Maar toch geilt men hier op de Premier League.
Oud 14-11-10, 10:44 Standaard   #9
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik had helemaal niets met de Serie A, maar als je toch sommige wedstrijden ziet. Vol met spektakel.
Alleen de ambiance er om heen is inderdaad om te huilen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 14-11-10, 10:54 Standaard   #10

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Ik had helemaal niets met de Serie A, maar als je toch sommige wedstrijden ziet. Vol met spektakel.
Alleen de ambiance er om heen is inderdaad om te huilen.
Precies mijn idee. Bejaardentempo, klotesfeer maar er zijn nog steeds heel veel dingen wel goed.
Het landje is ook een beetje te veel in zichzelf gekeerd. Europa League nemen ze niet meer serieus, stellen ze een B-team op en spelen ze weinig klaar. In de hoogtijdagen was het anders, van '89 tot en met '99 (m.u.v. 1996) continu achter elkaar in de finale gestaan, en daarvoor ook een aantal halve finales. Nu een zeldzaamheid.
Oud 14-11-10, 11:00 Standaard   #11

Het tempo is typisch Italiaans, het zoeken naar gaatjes, die momenten. Maar als het er echt om gaat kan het tempo echt wel omhoog gaan, zeker bij de wat beter voetballende ploegen. Echter is het hoge tempo in Engeland JUIST een minpunt, gaat compleet ten koste van de kwaliteit van het voetbal. Leuk dat stadions er helemaal vol zitten, leuk hoor al die grote sterke spelers. Maar het voetbal an sich is daar ook al weer slechter geworden t.o.v. een aantal jaar geleden. In Italië is men juist elk jaar weer een beetje beter aan het worden, en zorgt de subtop voor een belangrijke rol in die opmars.

De titel, imagoprobleem dekt de lading dan ook. Serie A heeft de schijn tegen. Maar veel criticasters zijn niet geheel objectief, omdat ze door hun beeld over de Serie A dus ook amper wedstrijden kijken. De vaste Serie A volgers, en dan hoef je niet eens een liefhebber te zijn, die spotten de tendens wel. En zo zijn er ook al wat WZV leden die met een Sport 1 abonnement wat vaker Serie A kijken dan voorheen, en er opeens een positievere mening op nahouden.

Oud 14-11-10, 11:06 Standaard   #12

.In Italië is men juist elk jaar weer een beetje beter aan het worden, en zorgt de subtop voor een belangrijke rol in die opmars.
Europees gaat het nog steeds heel slecht met Italiaanse clubs. Uitgezonder Inter vorig seizoen presteren ze niets al 10 jaar lang.

Oud 14-11-10, 11:11 smile   #13
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke Bekijk bericht
[...]

Europees gaat het nog steeds heel slecht met Italiaanse clubs. Uitgezonder Inter vorig seizoen presteren ze niets al 10 jaar lang.
Dat komt ook omdat ze bijvoorbeeld de EL helemaal niet serieus nemen.
Oud 14-11-10, 11:12 Standaard   #14

Wat snap jij niet aan opmars ? Ze hebben 3 dramatische jaren gehad op Europees niveau, waar Roma tot de kwartfinales kwam. Vorig jaar won Inter de CL, in 2007 won Milan, 2005 verloor Milan de finale, 2003 won Milan van Juventus. Calciopoli is mede de oorzaak geweest voor het tegenvallende presteren van Italië in Europa, en dat ze de Europa League links laten liggen is terecht.

Ik hoop juist vurig dat Italiaanse clubs niet het huidige Engelse model willen kopiëren, ze moeten juist focussen op de basis en waar ze goed in zijn, voetballen. Milan is veel te Europees geworden, dat moet terug naar het Italiaanse.

Oud 14-11-10, 11:13 Standaard   #15

Het tempo is typisch Italiaans, het zoeken naar gaatjes, die momenten. Maar als het er echt om gaat kan het tempo echt wel omhoog gaan, zeker bij de wat beter voetballende ploegen. Echter is het hoge tempo in Engeland JUIST een minpunt, gaat compleet ten koste van de kwaliteit van het voetbal. Leuk dat stadions er helemaal vol zitten, leuk hoor al die grote sterke spelers. Maar het voetbal an sich is daar ook al weer slechter geworden t.o.v. een aantal jaar geleden. In Italië is men juist elk jaar weer een beetje beter aan het worden, en zorgt de subtop voor een belangrijke rol in die opmars.

De titel, imagoprobleem dekt de lading dan ook. Serie A heeft de schijn tegen. Maar veel criticasters zijn niet geheel objectief, omdat ze door hun beeld over de Serie A dus ook amper wedstrijden kijken. De vaste Serie A volgers, en dan hoef je niet eens een liefhebber te zijn, die spotten de tendens wel. En zo zijn er ook al wat WZV leden die met een Sport 1 abonnement wat vaker Serie A kijken dan voorheen, en er opeens een positievere mening op nahouden.
Mee eens dat de subtop weer een beetje beter wordt. Persoonlijk vind ik Lazio nog steeds een schijtteam maar Palermo is echt hartverwarmend om te zien.
Oud 14-11-10, 11:14 Standaard   #16

Wat snap jij niet aan opmars ? Ze hebben 3 dramatische jaren gehad op Europees niveau, waar Roma tot de kwartfinales kwam. Vorig jaar won Inter de CL, in 2007 won Milan, 2005 verloor Milan de finale, 2003 won Milan van Juventus. Calciopoli is mede de oorzaak geweest voor het tegenvallende presteren van Italië in Europa, en dat ze de Europa League links laten liggen is terecht.

Ik hoop juist vurig dat Italiaanse clubs niet het huidige Engelse model willen kopiëren, ze moeten juist focussen op de basis en waar ze goed in zijn, voetballen. Milan is veel te Europees geworden, dat moet terug naar het Italiaanse.
Waarom is dat terecht en waarom deden ze dat vroeger niet...
Oud 14-11-10, 11:14 Standaard   #17

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Er heerst in Italie volgens mij echt een tvkijk-cultuur qua voetbal de laatste jaren volgens mij. Vooral de lege stadions, veelal verouderd met een grote afstand tussen publiek en veld helpen mee aan het imago. Vaak genoeg geniet ik nog wel van een wedstrijd in Italie maar voor een wedstrijd in de onderste regionen of middenmoot ga ik niet zitten, dan is én het tempo vaak laag én de ambiance valt tegen én er zijn minder technisch vaardige spelers die hun kwaliteiten laten zien. In landen als Italie en Spanje zie je nog vaak genoeg spelers met een technisch surplus die door het ietwat lagere tempo kan worden uitgebuit. Je ziet bijvoorbeeld een speler als David Silva, niet mislukken, maar toch min of meer tegenvallen bij Manchester City, omdat het tot nog toe niet echt een speler voor die competitie is gebleken.

In Engeland kan Stoke-West Ham Utd. mij bijvoorbeeld wel boeien als er in een hoog tempo wordt gespeeld, er een geweldige ambiance is, en er spektakel is (vooral door het tactisch slechte verdedigen van veel ploegen in Engeland).

Zoals vanavond (AC Milan-Internazionale), dan ga ik er echt even goed voor zitten. En als je dan afgelopen week Man City- Man Utd. kijkt, echt spijt dat ik er anderhalf uur heb naar zitten kijken. Wat ik wel vind is dat teams die matig presteren in de Serie A of in degradatienood verkeren alle tactiek overboord gooien en ultra-defensief gaan spelen, in bijvoorbeeld de Primera Division probeert het merendeel van die teams toch nog wel enigzins verzorgd te spelen.

Oud 14-11-10, 11:15 Standaard   #18

En Sampdoria voetbalt aardig mee, Napoli mikt al richting de Italiaanse top en kan CL af gaan dwingen dit jaar. Fiorentina heeft jaren lang Europees voetbal gespeeld en is natuurlijk niks minder dan andere Europese subtoppers, al gaat het daar wat minder. Wat Palermo doet is gewoon heel erg knap.

Oud 14-11-10, 11:16 Standaard   #19

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Waarom is dat terecht en waarom deden ze dat vroeger niet...
Omdat de vroegere Europa Cup's in elk land meer aanzien vroeger hadden, en de verdeling van het geld niet interessant genoeg is. Dan is de Serie A en de Copa Italia interessanter voor clubs.

Oud 14-11-10, 11:18 Standaard   #20

Je kan er nog heel lang over door discussieren. Ik vind het een verschrikkelijke competitie en kijk alleen als er een wedstrijd tussen topclubs is en verder helemaal nergens geen voetbal.

Oud 14-11-10, 11:21 Standaard   #21

[...]

Omdat de vroegere Europa Cup's in elk land meer aanzien vroeger hadden, en de verdeling van het geld niet interessant genoeg is. Dan is de Serie A en de Copa Italia interessanter voor clubs.
Waarom heeft dat volgens jou minder aanzien gekregen?
Oud 14-11-10, 11:21 Standaard   #22

Oorspronkelijk geplaatst door Babbatuur Bekijk bericht
Er heerst in Italie volgens mij echt een tvkijk-cultuur qua voetbal de laatste jaren volgens mij. Vooral de lege stadions, veelal verouderd met een grote afstand tussen publiek en veld helpen mee aan het imago. Vaak genoeg geniet ik nog wel van een wedstrijd in Italie maar voor een wedstrijd in de onderste regionen of middenmoot ga ik niet zitten, dan is én het tempo vaak laag én de ambiance valt tegen én er zijn minder technisch vaardige spelers die hun kwaliteiten laten zien. In landen als Italie en Spanje zie je nog vaak genoeg spelers met een technisch surplus die door het ietwat lagere tempo kan worden uitgebuit. Je ziet bijvoorbeeld een speler als David Silva, niet mislukken, maar toch min of meer tegenvallen bij Manchester City, omdat het tot nog toe niet echt een speler voor die competitie is gebleken.
Silva is juist een speler die het verschil zou kunnen maken in het wat lompe Engeland. Je ziet juist dat spelers als hij, Modric, Van Der Vaart, Nasri, Fabregas spelers zijn die met een surplus aan techniek, inzicht en combinerend vermogen een wedstrijd een ander gezicht kunnen geven en zelfs kunnen doen kantelen. Dat zie je te weinig in Engeland. Alleen Chelsea, omdat dat een topteam is. Er zijn dan wel ploegen die goed voetballen en er zijn ploegen die erg sterk zijn, maar er zijn weinig spelers individueel die echt wat met een bal kunnen, die zich kunnen onderscheiden.

In Engeland kan Stoke-West Ham Utd. mij bijvoorbeeld wel boeien als er in een hoog tempo wordt gespeeld, er een geweldige ambiance is, en er spektakel is (vooral door het tactisch slechte verdedigen van veel ploegen in Engeland).
Tuurlijk, Brescia - Lecce daar blijf je niet voor thuis. Maar hoe kan zo'n slechte wedstrijd in Engeland nou boeiend zijn ? Door het foutenfestijn en harde spel komt het dus neer op een hoop geluk. Toevalsvoetbal zonder grote spelers lijkt me voor de objectieve kijker ook geen zak aan. Tenzij je een liefhebber bent van de Engelse stijl, en daar wringt de schoen.

Zoals vanavond (AC Milan-Internazionale), dan ga ik er echt even goed voor zitten. En als je dan afgelopen week Man City- Man Utd. kijkt, echt spijt dat ik er anderhalf uur heb naar zitten kijken. Wat ik wel vind is dat teams die matig presteren in de Serie A of in degradatienood verkeren alle tactiek overboord gooien en ultra-defensief gaan spelen, in bijvoorbeeld de Primera Division probeert het merendeel van die teams toch nog wel enigzins verzorgd te spelen.
De PD is ook volledig gebaseerd op dominant voetbal. Ze beheersen dat tot in de puntjes, dat zit in de Spaanse opleidingen en jeugdteams verweven. Dat is hun (misschien wel genetische) manier van voetballen. Degradatiekandidaten hebben vaak weinig keus. We weten allemaal nog dat Volendam er in Nederland keihard uit ging, met leuk voetbal. In Engeland is het in de onderste regionen net zo goed huilen met de pet op. Spanje is een uitzondering wat betreft degradatievoetbal.

Oud 14-11-10, 11:22 Standaard   #23

de middenmoot in spanje vind ik persoonlijk ook maar armoe troef.
Oud 14-11-10, 11:22 Standaard   #24

Je kan er nog heel lang over door discussieren. Ik vind het een verschrikkelijke competitie en kijk alleen als er een wedstrijd tussen topclubs is en verder helemaal nergens geen voetbal.
Ok bedankt voor je bijdrage en veel plezier met de overige competities, zolang je nergens inhoudelijk op in gaat hier wachten we tot beide topics gemengd worden.

Oud 14-11-10, 11:22 big smile   #25
Fear the Beard!

Als je nauwelijks kijkt, hoe kan je dan oordelen?
Oud 14-11-10, 11:24 Standaard   #26

[...]

Waarom heeft dat volgens jou minder aanzien gekregen?
De commercie heeft een grotere rol gekregen, logischerwijs. Dat gaan vaak ten koste van de dingen die het vroeger zo mooi maakten. De spanning, de sfeer, dat Europacup avondje gevoel. Ook de opzet van de toernooien. Toernooi voor bekerwinnaars, die waren veel vaker tot op het bot gemotiveerd, omdat dat ook vaak clubs waren die zich via de reguliere competitie niet wisten te plaatsen. Een Uefa Cup waren de subtoppers, CL waren de kampioenen en nummers 2 (en 3 eventueel) uit grote competities. Die indeling is toch voor elk niveau veel interessanter ? Als Juventus geen CL haalt, verdient het geen flikker aan Europa en gaan alle pijlen richting Scudetto. Geheel terecht.

Oud 14-11-10, 11:27 Standaard   #27

[...]

Silva is juist een speler die het verschil zou kunnen maken in het wat lompe Engeland. Je ziet juist dat spelers als hij, Modric, Van Der Vaart, Nasri, Fabregas spelers zijn die met een surplus aan techniek, inzicht en combinerend vermogen een wedstrijd een ander gezicht kunnen geven en zelfs kunnen doen kantelen. Dat zie je te weinig in Engeland. Alleen Chelsea, omdat dat een topteam is. Er zijn dan wel ploegen die goed voetballen en er zijn ploegen die erg sterk zijn, maar er zijn weinig spelers individueel die echt wat met een bal kunnen, die zich kunnen onderscheiden.

Tuurlijk, Brescia - Lecce daar blijf je niet voor thuis. Maar hoe kan zo'n slechte wedstrijd in Engeland nou boeiend zijn ? Door het foutenfestijn en harde spel komt het dus neer op een hoop geluk. Toevalsvoetbal zonder grote spelers lijkt me voor de objectieve kijker ook geen zak aan. Tenzij je een liefhebber bent van de Engelse stijl, en daar wringt de schoen.

De PD is ook volledig gebaseerd op dominant voetbal. Ze beheersen dat tot in de puntjes, dat zit in de Spaanse opleidingen en jeugdteams verweven. Dat is hun (misschien wel genetische) manier van voetballen. Degradatiekandidaten hebben vaak weinig keus. We weten allemaal nog dat Volendam er in Nederland keihard uit ging, met leuk voetbal. In Engeland is het in de onderste regionen net zo goed huilen met de pet op. Spanje is een uitzondering wat betreft degradatievoetbal.
Maar wat zijn nu echt van die fantastische cultspelers die bij een spaanse middenmoter of subtopper spelen? (laat ik valencia tot de top rekenen). Villarreal gisteren heeft wel een aardig team maar bij geen van de spelers heb ik echt zoiets van wauw. Zo'n riquelme, dat zie je niet meer.
Oud 14-11-10, 11:28 Standaard   #28
Fear the Beard!

[...]
Maar wat zijn nu echt van die fantastische cultspelers die bij een spaanse middenmoter of subtopper spelen? (laat ik valencia tot de top rekenen). Villarreal gisteren heeft wel een aardig team maar bij geen van de spelers heb ik echt zoiets van wauw. Zo'n riquelme, dat zie je niet meer.
Dat komt omdat tegenwoordig de toppers bij elkaar in 1 team zitten.
Misschien kan je het wel een beetje vergelijken met het feit wat Heat nu in de NBA doet.
Oud 14-11-10, 11:33 Standaard   #29

[...]

de middenmoot in spanje vind ik persoonlijk ook maar armoe troef.
Qua spelermateriaal houdt het inderdaad niet over, maar de instelling om te gaan voetballen helpt mee aan een leuke wedstrijd.

Oud 14-11-10, 11:36 arrow   #30
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Iemand statistiekje van het aantal doelpunten per competitie?

Verder werkt die hele corrupte bende niet echt in het voordeel van de Serie A hé.

Oud 14-11-10, 11:37 Standaard   #31

[...]

De commercie heeft een grotere rol gekregen, logischerwijs. Dat gaan vaak ten koste van de dingen die het vroeger zo mooi maakten. De spanning, de sfeer, dat Europacup avondje gevoel. Ook de opzet van de toernooien. Toernooi voor bekerwinnaars, die waren veel vaker tot op het bot gemotiveerd, omdat dat ook vaak clubs waren die zich via de reguliere competitie niet wisten te plaatsen. Een Uefa Cup waren de subtoppers, CL waren de kampioenen en nummers 2 (en 3 eventueel) uit grote competities. Die indeling is toch voor elk niveau veel interessanter ? Als Juventus geen CL haalt, verdient het geen flikker aan Europa en gaan alle pijlen richting Scudetto. Geheel terecht.
Nu ja, de europacup twee kreeg voorrang boven de uefa cup. Derhalve deden ook vele topclubs mee aan dat toernooi.
Ben het wel met je eens.

Nog over Chelsea gesproken: ik vind ze echt saai voetballen. Zo'n beetje sinds Mourinho daar zit. Het Chelsea van Zola was veel leuker om te zien... en zoals je zegt: het voetbal in de PL wordt minder. Het United van een paar jaar terug of nog zelfs met Van Nistelrooy speelde beter, Arsenal speelde uiteraard beter en Liverpool was vele malen beter.
Oud 14-11-10, 11:40 Standaard   #32

Nu je het zegt, daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Die maken inderdaad wel vaak het verschil, maar om toch een kanttekening te plaatsen; waar dat soort spelers in landen als Italie en Spanje ook vaak uitblinken in topwedstrijden heb ik het idee dat dat in Engeland veel minder het geval is.

Heb het idee dat toppers in de PL bijvoorbeeld vaak worden beslist door de Drogba's, Lampards, Gerrards, Rooneys, Berbatovs en veel minder door types als Nasri, van der Vaart, Modric en Silva. Fabregas vind ik een uitzondering op de regel, dat vind ik echt een wereldtopper.

Oud 14-11-10, 11:40 Standaard   #33

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Dat komt omdat tegenwoordig de toppers bij elkaar in 1 team zitten.
Misschien kan je het wel een beetje vergelijken met het feit wat Heat nu in de NBA doet.
Ja maar ik bedoel, om bij jouw favo cluppie te blijven, zo'n Ginola en Hoddle waren fenomenen... kwamen ook toen wel in meerdere opzichten te kort voor de top maar zij konden met de bal iets speciaals doen.
Oud 14-11-10, 11:41 Standaard   #34

[...]
Nja waarom cultspelers ? Gewoon goeie voetballers lijkt me een betere kwalificatie. Probleem is dat die spelers heel snel worden weggekocht door grote clubs uit Spanje en Engeland natuurlijk. Des te knapper dat een aantal teams toch aardig mee blijven voetballen, al zijn de tv-contracten in Spanje en ook in Italië jaren lang verkeerd verdeeld geweest. Daar heeft het Engelse voetbal van geprofiteerd, en door al die overnames van clubs natuurlijk.

Wat is dan de top ? Real, Barcelona, Valencia ? Heb je dus Sevilla, Villarreal en Atletico daaronder. Daar spelen vanzelfsprekend genoeg topspelers als Forlan, Navas, Aguero, Fabiano en goede jonge spelers als Nilmar, Rossi, Capel, Cazorla. De kracht ligt hem veel meer in de goede teamprestaties, puur voetbal.

Oud 14-11-10, 11:42 Standaard   #35
Fear the Beard!

[...]

Ja maar ik bedoel, om bij jouw favo cluppie te blijven, zo'n Ginola en Hoddle waren fenomenen... kwamen ook toen wel in meerdere opzichten te kort voor de top maar zij konden met de bal iets speciaals doen.
Klopt, maar die hebben we nu ook met Modric en Van der Vaart.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.
Oud 14-11-10, 11:43 Standaard   #36

[...]

En bij de serie a zie ik dat nog het meest, om de link te maken. In Spanje zie ik het zelden, in Engeland niet, in Duitsland een beetje (maar daar is het sowieso erg genivelleerd). In Italië spelen bij de subtop spelers als Cassani, Hamsik, Pastore... spelers die iets bijzonders kunnen met de bal
Oud 14-11-10, 11:43 Standaard   #37

[...]

Nu je het zegt, daar heb je eigenlijk wel een goed punt. Die maken inderdaad wel vaak het verschil, maar om toch een kanttekening te plaatsen; waar dat soort spelers in landen als Italie en Spanje ook vaak uitblinken in topwedstrijden heb ik het idee dat dat in Engeland veel minder het geval is.

Heb het idee dat toppers in de PL bijvoorbeeld vaak worden beslist door de Drogba's, Lampards, Gerrards, Rooneys, Berbatovs en veel minder door types als Nasri, van der Vaart, Modric en Silva. Fabregas vind ik een uitzondering op de regel, dat vind ik echt een wereldtopper.
Dat zit 'm vooral in diepgang en kracht vind ik. Natuurlijk, het zijn wereldtoppers die je nu noemt, maar andere voetballers en de meeste van hen veel doeltreffender. Cesc is ook geen veelscorende middenvelder, maar oh zo belangrijk. Verschil maken doe je niet alleen met doelpunten. Gerrard heeft ook heel lang een mindere periode gehad. Torres kan het verschil trouwens maken omdat hij niet alleen fysiek goed is, maar technisch natuurlijk ook uitstekend.

Oud 14-11-10, 11:44 Standaard   #38

[...]

Nu ja, de europacup twee kreeg voorrang boven de uefa cup. Derhalve deden ook vele topclubs mee aan dat toernooi.
Ben het wel met je eens.

Nog over Chelsea gesproken: ik vind ze echt saai voetballen. Zo'n beetje sinds Mourinho daar zit. Het Chelsea van Zola was veel leuker om te zien... en zoals je zegt: het voetbal in de PL wordt minder. Het United van een paar jaar terug of nog zelfs met Van Nistelrooy speelde beter, Arsenal speelde uiteraard beter en Liverpool was vele malen beter.
Ik weet natuurlijk niet wat je leeftijd is, maar ik heb dat soort periodes niet zó bewust meegemaakt als nu (21 jaar), feit kan zijn dat je het ook een beetje romantiseert omdat je toen jonger was en nu het voetbal ietwat kritischer benadert. Althans, dat is mijn geval wel eens zo gebleven

Vind dat Chelsea onder Ancelotti zeker geen 'saai' voetbal speelt, het is niet heel erg attractief maar er worden veel kansen gecreerd en best veel doelpunten gemaakt. Ik zie, mits iedereen fit blijft, als een grote kanshebber voor de CL dit jaar

Oud 14-11-10, 11:45 thumb up   #39

[...]

En bij de serie a zie ik dat nog het meest, om de link te maken. In Spanje zie ik het zelden, in Engeland niet, in Duitsland een beetje (maar daar is het sowieso erg genivelleerd). In Italië spelen bij de subtop spelers als Cassani, Hamsik, Pastore... spelers die iets bijzonders kunnen met de bal
Cassani is een Italiaanse rechtsback bij Palermo, bedoel je niet Cavani van Napoli ? Wat overigens geen heel bijzondere speler is .

Oud 14-11-10, 11:46 Standaard   #40
Fear the Beard!

[...]

Cassani is een Italiaanse rechtsback bij Palermo, bedoel je niet Cavani van Napoli ? Wat overigens geen heel bijzondere speler is .
Ik denk dat hij Cassano bedoelt.
Oud 14-11-10, 11:46 Standaard   #41

[...]

Dat zit 'm vooral in diepgang en kracht vind ik. Natuurlijk, het zijn wereldtoppers die je nu noemt, maar andere voetballers en de meeste van hen veel doeltreffender. Cesc is ook geen veelscorende middenvelder, maar oh zo belangrijk. Verschil maken doe je niet alleen met doelpunten. Gerrard heeft ook heel lang een mindere periode gehad. Torres kan het verschil trouwens maken omdat hij niet alleen fysiek goed is, maar technisch natuurlijk ook uitstekend.
Nee het is ook zeker niet alleen met doelpunten, leg het ook niet helemaal juist uit. Maar ik het idee dat in toppers dit soort voetballers niet de boventoon voert, waar dat in de Serie A en de PD wel het geval kan zijn. Zo'n Modric of een van der Vaart krijgt het toch erg lastig als ze het verschil moeten maken tegen een middenveld met bijvoorbeeld Essien/Mikel, Diaby/Song, Carrick/Fletcher etc.

Oud 14-11-10, 11:46 Standaard   #42

[...]

Cassano I zit naast de O op het toetsenbord...
Oud 14-11-10, 11:47 Standaard   #43
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Neem de som op de proef jongens. 12.30 Lazio Napoli.

Oud 14-11-10, 11:47 Standaard   #44
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Nog iets verder naar rechts zit je backspace

Oud 14-11-10, 11:48 Standaard   #45

[...]

Nee het is ook zeker niet alleen met doelpunten, leg het ook niet helemaal juist uit. Maar ik het idee dat in toppers dit soort voetballers niet de boventoon voert, waar dat in de Serie A en de PD wel het geval kan zijn. Zo'n Modric of een van der Vaart krijgt het toch erg lastig als ze het verschil moeten maken tegen een middenveld met bijvoorbeeld Essien/Mikel, Diaby/Song, Carrick/Fletcher etc.
Ik denk niet zozeer in 1 tegen 1 duels, des te meer in teamprestaties. Spurs komt gewoon net te kort om vaak van de topclubs te winnen. Dat ligt meer aan hun medespelers in mijn ogen. Als je het omdraait, United/Arsenal/Chelsea zouden allemaal beter kunnen worden van dat soort voetballers.

Oud 14-11-10, 11:48 thumb up   #46

[...]

Uiteraard. Een topper.
En wat te denken van Di Natale, topscorer geworden bij Udinese.

Oud 14-11-10, 11:49 thumb up   #47

[...]

Ik denk niet zozeer in 1 tegen 1 duels, des te meer in teamprestaties. Spurs komt gewoon net te kort om vaak van de topclubs te winnen. Dat ligt meer aan hun medespelers in mijn ogen. Als je het omdraait, United/Arsenal/Chelsea zouden allemaal beter kunnen worden van dat soort voetballers.
Modric komt nog wel een keer bij United terecht als scholes definitief met pensioen gaat
Oud 14-11-10, 11:50 Standaard   #48

[...]

Modric komt nog wel een keer bij United terecht als scholes definitief met pensioen gaat
Misschien hebben ze iets meer baat bij een penetrerende middenvelder als Hamsik. Geen flauwe grapjes aub. Maar Modric zou ook kunnen inderdaad.

Oud 14-11-10, 11:51 Standaard   #49

[...]

Heb je wel een punt inderdaad, Spurs zou dat soort spelers nog beter tot hun recht kunnen laten komen als ze beter positiespel zouden gaan spelen bijvoorbeeld.

Toch blijf ik er bij dat dit soort spelers vooral in Engeland het vaak lastiger hebben door de nadruk op het fysieke aspect van het voetbal.

Oud 14-11-10, 11:53 arrow   #50
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Denk dat het Italiaans elftal ook niet goed is voor het imago.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:35.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site