Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 28-09-10, 10:39 thumb up   #1
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Welkom in het eerste (en voorlopig laatste) Derby County topic!

Derby County is een voetbalclub uitkomende in het Engelse Championship. De club kende haar gloriejaren gedurende de jaren 70, waar legende Brian Clough de club naar twee landstitels en een halve finale Europa Cup I wist te loodsen. Inmiddels zwaait zoon Nigel Clough de scepter, vooralsnog met helaas een stuk mindere resultaten. De club vecht voor lijfsbehoud op het tweede niveau in Engeland en kampt daarnaast hier en daar met wat financiele perikelen. Ondanks de sportief mindere tijden leeft de club nog steeds volop onder haar fans. Het stadion, Pride Park, is immer goed gevuld en haar bezoekers werden in het rampseizoen van de degradatie uit de Premier League zelfs uitgeroepen tot 'speler' van het jaar.

Het stadion:

Uiteraard gesteund door de mascotte, Rammie:

Meer informatie komt vanzelf, naarmate ik dit topic vol spam!

Laatst gewijzigd door Clough; 18-04-12 om 10:26

Oud 28-09-10, 10:40 Standaard   #2
Kluf

Vanavond thuis tegen Middlesbrough. Zes verdedigers hebben een blessure, nu ook Dean Leacock is uitgevallen na de match tegen Palace. Gaat dus een lastige kluif worden.. Gelukkig lijken de nieuwe aanwinsten Shefki Kuqi en Alberto Bueno de club wel verder te helpen. Vooral de laatstgenoemde speelde erg goed in zijn laatste duel.

Oud 28-09-10, 11:50 sad   #3
Kluf

Kom op mensen. Er is zelfs een Nederlands tintje bij de club in de vorm van Johnny Metgod.

Oud 28-09-10, 12:27 Standaard   #4
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Shefki

Oud 28-09-10, 13:13 surprise   #5
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Kom op mensen. Er is zelfs een Nederlands tintje bij de club in de vorm van Johnny Metgod.
Wat doet Metgod daar dan? Veldtrainer?

Oud 28-09-10, 13:14 Standaard   #6
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie club Derby en dat laatste Premier League seizoen van hun blijft briljant hehe.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 13:16 thumb up   #7

Toffe foto van koekie.

EDIT:
Leuke club ook... "Fan" van sinds ik die grijze postduif daar heb zien spelen

Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 13:21 Standaard   #8
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Wat doet Metgod daar dan? Veldtrainer?
Hij is assistent van Nigel Clough en houdt zich deels bezig met de jeugdopleiding en scouting. Die twee kennen elkaar nog van hun tijd bij Forest.

Oud 28-09-10, 13:24 Standaard   #9

[...]
Hij is assistent van Nigel Clough en houdt zich deels bezig met de jeugdopleiding en scouting. Die twee kennen elkaar nog van hun tijd bij Forest.
Wat vind je van hem? Doet'ie z'n werk goed? Vond het bij Feijenoord, op de één of andere manier, een zwakke schakel...

Keltie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 13:36 Standaard   #10
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Keltie Bekijk bericht
[...]
Wat vind je van hem? Doet'ie z'n werk goed? Vond het bij Feijenoord, op de één of andere manier, een zwakke schakel...
Het is nog wat vroeg om te oordelen, maar tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk. Wat hij zegt stoot sommige supporters wel eens tegen het zere been of hij trapt gewoon wat open deuren in. Ik zie de meerwaarde nog niet zo en bang dat hij vooral is gehaald omdat hij en Nigel elkaar al kenden.

Oud 28-09-10, 22:15 Standaard   #11
Hoe staan de Derby-fans eigenlijk tegenover Leicester? Ik zag dat het in februari mogelijk was om vrijdagavond naar Burton v Chesterfield te gaan en de dag erop naar Derby v Leicester. Ze liggen wel bij jullie in de buurt, maar is er dan ook iets van een derbysfeer?
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 22:47 Standaard   #12
Kluf

3 - 1 gewonnen van Boro zojuist, en dat ondanks zes geblesseerde verdedigers. Kris Commons blijft een gekke speler. Missen van een paar meter afstand en dan plots twee goede goals scoren..! Zes punten uit de laatste twee duels nu, met acht goals voor en slechts één tegen.

Strachan zal wel exit zijn nu bij Boro, .

Oud 28-09-10, 22:52 Standaard   #13
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Barnet_Bee Bekijk bericht
Hoe staan de Derby-fans eigenlijk tegenover Leicester? Ik zag dat het in februari mogelijk was om vrijdagavond naar Burton v Chesterfield te gaan en de dag erop naar Derby v Leicester. Ze liggen wel bij jullie in de buurt, maar is er dan ook iets van een derbysfeer?
Er is geen wedstrijd zoals die tegen Forest natuurlijk, maar Leicester is zeker niet geliefd. Er is wel wat gaande in de stands, maar een gekkenhuis moet je niet verwachten. Ik zie het zo: Derby en Forest kunnen elkaar niet uitstaan. Derby mag Leicester niet zo. Leicester haat Derby en Forest.

Oud 29-09-10, 11:39 Standaard   #14
[...]

Er is geen wedstrijd zoals die tegen Forest natuurlijk, maar Leicester is zeker niet geliefd. Er is wel wat gaande in de stands, maar een gekkenhuis moet je niet verwachten. Ik zie het zo: Derby en Forest kunnen elkaar niet uitstaan. Derby mag Leicester niet zo. Leicester haat Derby en Forest.
Kaarten voor Derby v Forest lijkt me, gezien de bezettingsgraad voor gewone wedstrijden, een onmogelijke opgave te worden en aangezien Derby een van de clubs is die ik nog niet bezocht heb, was ik een beetje op zoek naar een alternatieve wedstrijd. Deze pot lijkt me zo te lezen dan wel aardig. Vooral als Leicester nog wat man meeneemt. Suffe club trouwens dat Leicester. Je zult daar maar iedere week naartoe moeten.
Oud 29-09-10, 12:27 Standaard   #15
Kluf

Nadeeltje blijft PPS. Het is altijd wel goed gevuld, maar een vrij modern stadion zoals zovelen.

Oud 02-10-10, 11:56 Standaard   #16
Kluf

Vanwege de blessures van zo'n beetje de hele verdediging (Dean Leacock, Russell Addison, Jake Buxton, Miles Addison en Mitch Hanson) schijnt Nigel Clough te zoeken naar een huurconstructie met een verdediger uit de Premier League. Het gaat om een 21-jarige centrumverdediger waarvan Clough van mening is dat hij direct in de basis inzetbaar zou zijn. Of hij komt en wie het is, dat is de vraag.

Oud 02-10-10, 12:44 no smile   #17
Hardloper

Wel naar om zo vroeg in het seizoen al een blessuregolf te hebben.
Oud 03-10-10, 16:31 Standaard   #18
Kluf

0 - 0 uit bij Swansea. Kan ik mee leven. Zeker gezien de omstandigheden.

Oud 03-10-10, 20:00 Standaard   #19
Nadeeltje blijft PPS. Het is altijd wel goed gevuld, maar een vrij modern stadion zoals zovelen.
Dat nieuwe stadion spreekt me ook niet zoveel aan. Ik had graag de oude Baseball Ground nog eens gezien.
Oud 06-10-10, 08:40 arrow   #20
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Veel plezier bij Brazilie - Oekraine he.

.

Laatst gewijzigd door Otis.; 06-10-10 om 12:43

Oud 07-10-10, 10:16 thumb up   #21
Kluf

Clough keen to keep Kuqi after striker's deal runs out
Derby County plan to talk to Shefki Kuqi and Swansea City in the next few weeks about extending the striker's stay at Pride Park. Kuqi is with the Rams for 93 days – the longest period a club can sign a player on an emergency loan. He is due to return to Swansea after the away game against Bristol City on December 11 but the Rams are keen to take the Finland international back on loan when the transfer window opens in January.

The 33-year-old has made four appearances and helped the Rams to beat Crystal Palace and Middlesbrough, and draw at Barnsley. He scored in the 5-0 home victory over Palace.

"I don't think we have too many like Shefki in the squad," said Derby manager Nigel Clough. "We haven't got any who give us that sort of presence up front. "So, if he is amenable and Swansea are, we will try to look to maybe extend Shefki's loan. "He has to go back to Swansea in December for a couple of weeks until January 1, when the transfer window opens again. "But we will start talking to him and Swansea in the next few weeks about what they want to do after that."

Clough has been impressed by Kuqi's contribution since he arrived just before the defeat at Hull. Kuqi is one of four players on loan with the Rams. Spanish forward Alberto Bueno is on a season-long loan and both Luke Moore and Ryan Noble are on short-term stays.
.

Harde werker, cult, doet het gewoon goed.

Oud 13-10-10, 11:48 emo   #22
Kluf

Inmiddels is ook de eerste doelman voor een paar weken geblesseerd. Clough gaat weer opzoek naar een creabea huurconstructie. Wat doet die man op de trainingen?

Oud 15-10-10, 10:04 Standaard   #23
Kluf

Gesteggel om het contract van Commons wat eind dit seizoen afloopt. Derby zegt hem te willen verlengen, Commons zegt dat de bal bij Derby ligt. Zal wel om geldzaken gaan of om de soms wat lastige verhoudingen tussen Clough en Commons.

Solo topic, .

Oud 10-11-10, 12:59 Standaard   #24
Kluf

0 - 2 tegen Ipswich gisteren, twee goals van Commons. God, wat hoop ik dat die man zijn contract verlengt. Wat een fucking koning is dat, ondanks dat hij van Forest kwam.

Vierde plaats, .

Oud 10-11-10, 13:30 sad   #25
11 tegen 11, bal is rond

Ik post ook maar even, anders is het zo eenzaam hier. Doe jij immers ook in mijn topic over de Braziliaanse competitie.

Oud 10-11-10, 13:50 hearth   #26
Kluf

Lief. Knuffelen.

Oud 10-11-10, 13:53 hearth   #27
11 tegen 11, bal is rond

Maar denk je dat promotie er wellicht inzit?

Oud 10-11-10, 13:59 Standaard   #28
Kluf

Normaal gesproken niet. In het Championship kan echter iedereen van iedereen winnen, en er zijn gekkere dingen gebeurd. Ik reken nergens op want er zijn nog erg veel wedstrijden te spelen, maar wie weet. Mocht het wel gebeuren vrees ik wel dat we het negatieve Premier League record wel eens zelf zouden kunnen verbreken.

Oud 07-12-10, 15:54 Standaard   #29
Kluf

Ticket bemachtigd voor de thuiswedstrijd tegen Forest, .

Oud 07-12-10, 15:59 sunglasses   #30
Kluf

Een dag voor mijn verjaardag trouwens, dus ik verwacht een cadeautje.

Oud 09-12-10, 17:39 Standaard   #31
Dat is een mooie pot. Nu maar hopen dat de wedstrijd doorgaat, want met die winterhel in de UK ben je nergens zeker van.
Oud 09-12-10, 17:49 Standaard   #32
Kluf

True.

Zou een mooie week moeten worden. Oostenrijk om te boarden, dan Derby.

Oud 20-12-10, 11:34 sad   #33
Kluf

De opleving is officieel ten einde. 1 - 2 verloren van Reading. Terug naar de grijze middenmoot.

Oud 29-12-10, 10:19 Standaard   #34
Kluf

Vanavond uit tegen Forest waar al 33 jaar niet meer gewonnen is. Ik zie het somber in.

Oud 29-12-10, 10:38 Standaard   #35
Ik niet!

Dat wordt dan hoog tijd zou je zeggen.

Zendt BBC 2 deze wedstrijd trouwens toevallig uit?

Oud 29-12-10, 10:39 Standaard   #36
Kluf

Ik geloof van niet. Ik ga 'm streamen. Dat lukt meestal wel bij Championship wedstrijden.

Oud 29-12-10, 10:44 Standaard   #37
Ik niet!

Jammer, ik had wel zin in een mooie derby.

Oud 29-12-10, 10:46 hearth   #38
11 tegen 11, bal is rond

Ik heb net even de selectie bekeken. De enige spelers die ik ken is Robbie Savage (waarvan ik dacht dat hij allang gestopt was ) en de naam van Alberto Bueno heb ik ook wel eens gehoord. Verder is het een raadsel voor me, maar ik wens ze veel succes tegen dat nare Nottingham Forest.

Oud 29-12-10, 12:06 Standaard   #39
Hardloper

Bueno is volgens mij een voormalig talent van Real Madrid Otis.
Oud 29-12-10, 12:08 Standaard   #40
Kluf

Dat klopt. Staat nu bij een andere Spaanse club onder contract (Valladolid meen ik) en speelt op huurbasis bij ons. Goede speler.

Oud 30-12-10, 16:07 Standaard   #41

Wat vind je van Clough junior, Kluf?

Oud 30-12-10, 16:30 Standaard   #42
Kluf

Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum Bekijk bericht
Wat vind je van Clough junior, Kluf?
Er gaan wel veel geluiden op onder fans die vinden dat hij er niet zo bijster veel van bakt en alleen maar is aangesteld vanwege zijn naam, maar ik ben het daar niet mee eens. Hoewel ik erken dat het sentiment ongetwijfeld heeft mee gespeeld bij zijn aanstelling, doet hij het gezien de middelen gewoon goed. Hij ambieert net als paps aanvallend en aantrekkelijk voetbal, en wanneer hij langere tijd over een vaste kern spelers beschikt zie je dat ook terug. Het probleem is alleen dat Derby al sinds vorig seizoen met een shit load aan blessures kampt en dat er geen cent te besteden is. Daardoor moeten we afdankertjes van andere clubs huren, die dan ook weer een blessure oplopen om zodoende weer ergens anders een huurconstructie van een maand of drie op te zetten. Zelden staan dezelfde elf in de basis. De enige 'sterren' zijn Savage en met name Commons.

Ik geloof er heilig in dat wanneer er een vaste kern spelers fit is en fit blijft, Clough dit Derby hogerop kan helpen.

Oud 30-12-10, 16:43 Standaard   #43
Kluf

Hoezo, trouwens? Ik wil hem niet ruilen tegen Hodgson, .

Oud 02-01-11, 18:02 Standaard   #44
Waar zit ergens de fanatieke aanhang van Derby? En waar kun je het beste parkeren als je naderhand weer naar de tunnel moet? Ik zit namelijk te denken om de dubbel Burton op vrijdag en Derby op zaterdag doen in februari, maar Derby speelt dan pas om 17:20 dus we willen na afloop van Derby v Leicester zo snel mogelijk richting Folkestone.

Laatst gewijzigd door Barnet_Bee; 02-01-11 om 18:05
Oud 05-01-11, 11:54 Standaard   #45

BBC Sport - Football Focus - FA Cup Focus - part 1

Interview met Savage over de komende FA cup fixture.

Oud 05-01-11, 11:55 Standaard   #46
11 tegen 11, bal is rond

Waar zit ergens de fanatieke aanhang van Derby?
Doordeweeks in de omgeving van Diemen, heb ik vernomen.

Oud 05-01-11, 12:14 Standaard   #47
Kluf

Waar zit ergens de fanatieke aanhang van Derby? En waar kun je het beste parkeren als je naderhand weer naar de tunnel moet? Ik zit namelijk te denken om de dubbel Burton op vrijdag en Derby op zaterdag doen in februari, maar Derby speelt dan pas om 17:20 dus we willen na afloop van Derby v Leicester zo snel mogelijk richting Folkestone.
Bij het stadion parkeren is een afrader m.i. Altijd een beetje behelpen. Ik ga zelf nooit met de auto, dat moet gezegd. Als je ergens anders wilt parkeren is de Cattle Market car park misschien wat voor je. Kwartiertje a twintig minuten lopen naar het stadion en een rotonde richting de snelweg dichtbij de parkeerplek. Even Googlen, . Wat betreft de aanhang: ik zit zelf meestal op zuid, naast het uitvak. Prima sfeer daar. Fanatiek genoeg maar toch gezellig. Lange zijde trekt mij niet zo.

Een drankje kan je nabij het stadion ook doen. The Brunswick is altijd wel leuk. Have fun!

Oud 10-01-11, 16:33 Standaard   #48
[...]

Bij het stadion parkeren is een afrader m.i. Altijd een beetje behelpen. Ik ga zelf nooit met de auto, dat moet gezegd. Als je ergens anders wilt parkeren is de Cattle Market car park misschien wat voor je. Kwartiertje a twintig minuten lopen naar het stadion en een rotonde richting de snelweg dichtbij de parkeerplek. Even Googlen, . Wat betreft de aanhang: ik zit zelf meestal op zuid, naast het uitvak. Prima sfeer daar. Fanatiek genoeg maar toch gezellig. Lange zijde trekt mij niet zo.

Een drankje kan je nabij het stadion ook doen. The Brunswick is altijd wel leuk. Have fun!
Bedankt. Ik ben benieuwd naar Pride Park, volgens mensen die er geweest zijn het mooiste stadion van de nieuwe generatie. Op foto's doet het me nooit zoveel, maar misschien dat het in het echt wel mee zal vallen.
Oud 10-01-11, 16:35 Standaard   #49
Kluf

Met het sfeertje zit in ieder geval bijna altijd wel goed en je hoeft ook zelden tot nooit te wachten op je eten en drank, dat scheelt. .

Maar vergeleken met de legendarische Baseball Ground is het natuurlijk behelpen. Ik ben geen groots fan van PPS, maar we hadden het wel stukken slechter kunnen treffen als ik bepaalde andere bakken bekijk.

Oud 10-01-11, 19:25 Standaard   #50
Met het sfeertje zit in ieder geval bijna altijd wel goed en je hoeft ook zelden tot nooit te wachten op je eten en drank, dat scheelt. .

Maar vergeleken met de legendarische Baseball Ground is het natuurlijk behelpen. Ik ben geen groots fan van PPS, maar we hadden het wel stukken slechter kunnen treffen als ik bepaalde andere bakken bekijk.
Ja, die dingen van Middlesbrough en Coventry zijn echt verschrikkelijk. Over stadions gesproken, toevallig las ik afgelopen week het plan van Derby om The Wembley of the North te bouwen. Ging nooit door, maar wel een leuk verhaal: The Grounds That Never Were: Derby County’s Wembley Of The North « Twohundredpercent
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site