![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() De A-League is sinds 2005 de Australische professionele voetbalcompetitie. In het seizoen 2010-2011 bestaat de competitie uit 11 clubs: 10 Australische en Wellington Phoeni uit Nieuw-Zeeland: 1 Adelaide United Hindmarsh Stadium 17000 ![]() 2 Brisbane Roar Suncorp Stadium 52500 ![]() 3 Central Coast Bluetongue Stadium 20100 ![]() 4 Gold Coast United Skilled Park 27400 ![]() 5 Melbourne Heart AAMI Park 30100 ![]() 6 Melbourne Victory Etihad Stadium 56400 [IMG]http://i25.tinypic.com/2ywtkck.jpg[/IMG 7 Newcastle Jets Newcastle EnergyAustralia Stadium 26200 ![]() 8 North Queensland Fury Dairy Farmers Stadium 26500 ![]() 9 Perth Glory NIB Stadium 20500 ![]() 10 Sydney FC Sydney Football Stadium 45500 ![]() 11 Wellington Phoenix Westpac Stadium 36,000 ![]() Nederlanders in de A-League: Bas van den Brink (Gold Coast United) Rini Coolen Adelaide United (trainer) Sergio van Dijk Adelaide United John van 't Schip Melbourne Heart (trainer) Gerald Sibon Melbourne Heart Victor Sikora Perth Glory Rutger Worm Melbourne Heart Patrick Zwaanswijk (Central Coast Mariners Het nieuwe seizoen gaat op 5 augustus van start met het volgende programma: Melbourne Heart - Central Coast Mariners Adelaide United - Newcastle Jets Perth Glory - North Queensland Fury Sydney FC - Melbourne Victory Gold Coast United - Brisbane Roar __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Dairy Farmers Stadium, die kan zo in het rijtje Home Depot Stadium en Pizza Hut Park.
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
De Fury Dairy Farmers.
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nee, de club heet Queensland Fury en ze spelen in het Dairy Farmers Stadium.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
__________________ While we're living, the dreams we have as children fade away AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik vertrek zaterdag voor vijf maanden naar Australië. Ben al eens in AAMI Park (rugby) en Etihad stadium (Australian Football) geweest en hoop / verwacht nu wat meer stadions en ook "gewoon" voetbal wedstrijden mee te pakken.
Ben erg benieuwd naar het niveau, ben natuurlijk niet veel gewent in de Eerste Divisie, maar ben toch bang dat het tegen zal vallen. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ah mooi, dan hebben we een correspondent voor deze competitie. Zou leuk zijn als je hier over je ervaringen met het Australische voetbal zou willen posten.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ja, ze beginnen 5 augustus, de dag dat ik aankomen (toevallig). Wil op 2 october Melbourne Heart - Melbourne Victory meepakken en verder zie ik wel.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Donderdag gaat de Hyundai A-League van start met het volgende programma:
05-08 Melbourne Heart - Central Coast 06-08 Adelaide United - Newcastle Jets 06-08 Perth Glory - North Queensland Fury 07-08 Sydney - Melbourne Victory 08-08 Gold Coast United - Brisbane Roar In de eerste wedstrijd dus meteen de nodige Nederlandse inbreng met Van 't Schip, Sibon, Worm en Zwaanswijk. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Heeft Zwaanswijk gespeeld?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
De uitslagen van gisteren en vandaag:
Adelaide United - Newcastle Jets 0-0 Perth Glory - North Queensland Fury 3-3 Sydney FC - Melbourne Victory 3-3 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vorgie week donderdag toch maar wezen kijken:
Melbourne Heart - Central Coast Mariners 0-1, AAMI Park, 11.000 De eerste speelronde in Australie mocht door de nieuwe club in Melbourne geopend worden. AAMI Park is een gloednieuw stadion wat in mei z'n eerste (rugby) wedstrijd heeft gehad en het is ook een echt stadion voor voetbal en rugby, in plaats van een oval, dus je zit bovenop het veld. Met het "ijskoude" weer (7 graden), de donderdagavond en de onaantrekkelijke tegenstander mogen ze best tevreden zijn met de opkomst voor de eerste keer. Goedkoopste kaartje was 25 AUD (17,5 euro). Heart heeft voor ons Nederlanders natuurlijk John van't Schip als coach, Gerald Sibon in de spits en Rutger Worm op de vleugel. Ze probeerden ook echt een 4-3-3 te spelen, met de nadruk op probeerden, want het vinden van de vleugels lukte soms wel, maar een man passeren of een voorzet geven niet. Worm speelde zeer slecht, met een mislukte schaar waarbij hij de bal met z'n hak over de zijlijn tikt als dieptepunt. Niet voor niets werd hij halverwege de tweede helft gewisseld. Sibon is daarnaast oud en langzaam. Hij is wel een stuk slimmer dan de andere spelers op het veld, coacht veel, maar gaat niet renderen in dit elftal denk ik. Patrick Zwaanswijk speelde wel de hele wedstrijd voor Central Coast. Simpel verdedigend en organiserend. Als elftal speelden ze veel opportunistischer dan Heart en daarmee waren ze ook vaak veel gevaarlijker. Overall viel het niveau van beide teams me echt tegen. Dit is gewoon Eerste Divisie niveau in Nederland. Leuke avond, aardige sfeer, mooi stadion, slecht voetbal.....omdat gek genoeg alle andere wedstrijden in deze competitie een gelijkspel zijn geworden, staat het allemaal nog erg dicht bij elkaar. Volgende week is Melbourne Victory - Perth Glory, maar dan kan ik niet. De komende weken worden wel cruciaal voor Van 't Schip, omdat als ie "op z'n Hollands" blijft spelen en blijft verliezen, ik hem heel snel ontslagen zie worden bij dit team. __________________ They say our days are numbered, we're not famous anymore....but Dordrecht rules this city like we've always done before! |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Leuk verslag DRD.
Denk je overigens echt dat zo'n nieuwe club een trainer snel op straat zal zetten? Dat vind ik niet echt heel erg passen bij die competitie en cultuur, maar ik kan er volledig naast zitten.. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Melbourne Heart, het team van John van 't Schip, Worm en Sibon, heeft vrijdag het eerste punt behaald: 1-1.
Vandaag eindigde Central Coast vs Adelaide, met aan beide kanten Zwaanswijk en Sergio van Dijk in de basis ook in 1-1. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Weer een nederlaag voor Melbourne Heart; wel een goal en assist voor Rutger Worm.
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dit weekend had Melbourne Heart moeten winnen, penalty tegen in de 90+4 minuut en Robbie Fowler die de 2-2 binnen schiet.
Melbourne Victory heeft wel gewonnen, met 1-0. Stand op dit moment: 1 Perth Glory FC 4 2 2 0 8 5 3 8 2 Adelaide United FC 4 2 2 0 7 5 2 8 3 Brisbane Roar FC 3 2 1 0 2 0 2 7 4 North Queensland Fury 4 1 2 1 9 9 0 5 5 Melbourne Victory FC 4 1 2 1 6 7 -1 5 6 Central Coast Mariners FC 4 1 2 1 3 4 -1 5 7 Wellington Phoenix FC 3 1 1 1 5 4 1 4 8 Gold Coast United 3 0 2 1 3 4 -1 2 9 Newcastle Jets FC 3 0 2 1 1 2 -1 2 10 Sydney FC 4 0 2 2 5 7 -2 2 10 Melbourne Heart FC 4 0 2 2 5 7 -2 2 Na een maandje deze competitie gevolgd te hebben is het toch wel heel erg "Eerste Divisie". Iedereen kan van iedereen winnen, het niveau is af en toe erg slecht en de stadions pijnlijk leeg. Ben benieuwd hoe het zometeen in oktober is, als het Australian Rules Football afgelopen is en het weer beter wordt. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Afgelopen zaterdag, 4 september 2010:
Melbourne Heart - North Queensland Fury 1-0 Een actie waarbij het toegangskaartje de halve prijs is (12,50 ipv 25 dollar) op vertoon van een kaartje voor Australian Rules later die avond, lokte mij wederom naar AAMI Park. Melbourne Heat z'n derde thuiswedstrijd, na een nederlaag en een gelijkspel moest het nu gaan gebeuren. Helaas hadden maar 4.186 mensen de moeite genomen om te komen, waardoor het stadion erg leeg en steriel was. De stromende regen zorgde ervoor dat op TV he tleek alsof er helemaal niemand was en ik vrees dat het slechte imago wat Heart nu al heeft de club weleens de nek om kan draaien. Misschien is Melbourne niet groot genoeg voor twee voetbalclubs. De wedstrijd was matig. Heart kwam in de 11de minuut op 1-0 vanuit een dood spelmoment. De corners waren ook de gevaarlijkste momenten van beide ploegen, met gewoon veldspel bereikten ze weinig. Beide ploegen verdedigen ver vooruit, waardoor het veld klein was en er heel veel balverlies was. Sibon probeerde met steekballetjes af en toe spelers diep te sturen, wat wel aardig lukte. Inzicht heeft hij wel, maar zijn teamgenoten begrijpen het niet altijd. Worm werd in de 57ste minuut gewisseld na een onopvallend optreden. Vind zelf dat hij erg vaak van vleugel wisselt met een kleine Braziliaan en daardoor niet echt in de wedstrijd lijkt te komen. Zelf vond ik het "uitvak" vermakelijker. Ongeveer 40 man / vrouw met literaire hoogstandjes als "your support is f*cking shit". Zij hadden er duidelijk zin in en maakten ook nog even de politie gek door "uit het uitvak te lopen" (er zijn geen hekken in het stadion, dus wat het probleem was weet ik niet). Ben zelf in de 80ste minuut weggegaan om aan de andere kant van het spoor footy te kijken, 65.000 toeschouwers en wel een aardige sfeer. Met inmiddels 5 punten uit 5 wedstrijden staan zowel Heart als Victory een beetje kleurloos in de middenmoot. Maar volgens mij kan iedereen van iedereen winnen, dus heel veel zegt het allemaal niet. Ik ben wel klaar met Melbourne Heart voorlopig, het is een te hoog 'net niet' gehalte voor mij. Hopelijk kan Victory me iets meer boeien na het 'footy' seizoen. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
Herkenbaar.Ik heb wat wedstrijden van de Roar bezocht; kutsfeer, weinig mensen, slecht voetbal. Echt helemaal níets aan.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Goede goals weer van Van Dijk. Die heeft daar echt wel een naam gemaakt intussen. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Speelt hij intussen niet ook in het Indonesisch elftal? Dan kan hij een mooi spitsenduo met Jhon van Beukering gaan vormen.
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 | |
__________________ [AFCA] [THFC]
|
||
|
|
|
|
|
#29 |
|
Afgelopen zaterdag, 16 oktober:
Melbourne Victory - Sydney FC 3-0 Het AFL (footy) seizoen is pas twee weken afgelopen, vorige week wat ik in Adelaide (en heb de eerste 'derby Heart-Victory) gemist, maar deze week kwam bij mij toch het besef hoe erg iedere week naar het voetbal in mijn ritme ingebakken zit. Daarom afgelopen zaterdag voor het eerst naar Victory gegaan. Victory is duidelijk de grotere club van Melbourne en heeft een stuk meer fans dan Heart. Gek genoeg werd de wedstrijd in Etihad Stadium gespeeld. Daar is ruimte voor 52.000, maar er waren er maar 17.299. En Ethiad is ook een Oval, waardoor je af en toe wel heel, heel, heel erg ver van het veld zit. Victory-Sydney was de final vorig seizoen en het zijn twee grote rivalen. Op het veld was daar vrij weinig van te merken. Na 20 minuten kwam Victory op 1-0 door een kopbal uit een vrije trap. Vervolgens konden ze naar hartelust inzakken en continu counteren. Opvallend hoe ze regelmatig met 9 of 10 mensen achter de bal speelden. In de tweede helft kwam uit de counter ook de 2-0, waarna het spel zich meer opende en ze in de slotfase nog een derde konden maken. Sydney heeft geen enkele indruk op me gemaakt. De fans van Victory waren wel aardig, paar fakkeltjes, een rookbom en behoorlijk wat gezang. Dieptepunten waren toch weer spelers die over de bal struikelen of passes die compleet de verkeerde kant opgaan. Iedereen probeert wel technisch te voetballen, maar sommigen hebben er gewoon de techniek niet voor. En voetbal op ene Oval geeft toch een raar gevoel en ik zat liever op de derde ring dan dicht bij met veld, put voor het overzicht. Foto's volgen..... __________________ They say our days are numbered, we're not famous anymore....but Dordrecht rules this city like we've always done before! |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 |
|
Stand op dit moment:
1 Adelaide United FC 10 22 2 Brisbane Roar FC 9 16 3 Central Coast Mariners FC 8 15 4 Gold Coast United 9 14 5 Melbourne Victory FC 11 14 6 Wellington Phoenix FC 10 12 7 Melbourne Heart FC 10 12 8 Perth Glory FC 10 11 9 North Queensland Fury 10 10 10 Newcastle Jets FC 9 8 11 Sydney FC 10 4 Ze zouden met 12 ploegen moeten spelen, dan heeft iedereen tenminste evenveel wedstrijden afgewerkt. Hele grote middenmoot op het moment. __________________ They say our days are numbered, we're not famous anymore....but Dordrecht rules this city like we've always done before! |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
||
|
|
|
|
|
#33 | |
|
||
|
|
|
|
|
#34 | |
|
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
Melbourne Heart - Melbourne Victory 1-3
AAMI Park, 23.059 Vorige week waren de Australische voetbaliefhebbers zo teleurgesteld dat ze het WK niet kregen. Eigenlijk wel terecht, met een gemiddeld toeschouwersaantal van rond de 5500 per wedstrijd kan je niet echt spreken van een voetbalcultuur. Gisteravond stond de 'derby' van Melbourne voor de twee keer op het programma. Vind zelf de sfeer en de rivaliteit nog altijd heel erg 'gemaakt'. In july bestond Heart nog niet en hoe kan je dan vijf maanden later zo opgefokt 'we hate Victory' staan te zingen? Voor mijn gevoel had Heart ook beter anders kunnen heten dan "Melbourne". Bijvoorbeeld met een verwijzing naar andere suburbs. Nu is het Melbourne tegen Melbourne en is het lastiger voor mensen om zich met het nieuwe team te identificeren. De wedstrijd: Heart speelde met meer enthausiasme (en met Sibon en Worm in de basis), maar Victory heeft net iets meer techniek. Opvallend is dan ook dat Heart met vleugelspitsen probeert te spelen, maar Victory twee keer uit een voorzet vanaf de vleugel binnen kan tikken. Na de eerste 0-1 maakt Sibon gelijk met een hele mooie vrije trap, laag langs de muur gekrult. Helaas viel hij in de rust geblesseerd uit. Nog voor de rust kwam Victory op 1-2 door een verdedigende fout. Hierdoor konden ze na rust lekker inzakken met 9 man om er telkens met 3 a 4 spelers razendsnel te counteren. Hoe meer druk Heart probeerde te zetten, hoe beter de kansen voor Victory werden. Zelfs na de 1-3 was Heart (en Van 't Schip) niet bij machte om het spelbeeld te veranderen. Al met al geen slechte wedstrijd, maar ook zeker geen hoogstaande. Het feit dat er minstens 15 ballen over de zijlijn waaiden irriteerde mij mateloos........zeker als de keeper in de 72ste minuut weer zo'n mislukte uittrap heeft. Hoe dom kan je zijn om dezelfde fout te blijven herhalen. Daarnaast is het nog geen echte derby, dat zal eerst nog tien jaar verder moeten groeien en ik blijf me afvragen of Heart die tijd wel krijgt, of dat ze misschien over een paar seizoen naar een regionale stad (Geelong / Ballart / Bendigo) worden gestuurd om daat het voetbal populairder te maken. Paar foto's: ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
Van Dijk en Adelaide revancheren zich __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
||
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 |
|
Als ik die updates van Den zo lees was 't nou niet echt goed qua resultaten. Hoeveelste is ie geworden?
__________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Nieuwe seizoen A-League begint pas tweede weekend van oktober (na het AFL seizoen), duurt nog even. Op de website van de A-League staat nu een poll welke Nederlandse aankoop (Beekmans, Jungslager, Bosschaart) het meest succesvol zal zijn. Gek genoeg denken ze dat Bosschaart in Sydney het beste is, terwijl ik zelf vrees dat hij moeite gaat hebben met het niveau daar.
|
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Wie zie jij dan als beste aankoop? Dan gok ik Jüngschläger, maar eerlijk gezegd denk ik dat Bosschaaart wel het best is.
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Vind Bosschaart oud en langzaam. Jungslager is pas 26, die kan daar echt leuke dingen gaan doen.
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Hij draaide afgelopen seizoen in de Eredivisie toch nog redelijk mee, waarom zou hij dat dan niet kunnen in de A-League?
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Opportunistiser voetbal, lange ballen waar hij achteraan moet. Volgens mij is Sydney traditioneel wel een aanvallende en sterke / dominante ploeg, dus dat kan in zijn voordeel werken.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
Adelaide United versterkt zich met ervaren Levchenko __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Hyundai A-League 2010-2011 #1 Football Down Under
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|