Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-07-10, 21:49 Standaard   #1
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

De A-League is sinds 2005 de Australische professionele voetbalcompetitie. In het seizoen 2010-2011 bestaat de competitie uit 11 clubs: 10 Australische en Wellington Phoeni uit Nieuw-Zeeland:

1 Adelaide United Hindmarsh Stadium 17000

2 Brisbane Roar Suncorp Stadium 52500

3 Central Coast Bluetongue Stadium 20100

4 Gold Coast United Skilled Park 27400

5 Melbourne Heart AAMI Park 30100

6 Melbourne Victory Etihad Stadium 56400
[IMG]http://i25.tinypic.com/2ywtkck.jpg[/IMG
7 Newcastle Jets Newcastle EnergyAustralia Stadium 26200

8 North Queensland Fury Dairy Farmers Stadium 26500

9 Perth Glory NIB Stadium 20500

10 Sydney FC Sydney Football Stadium 45500

11 Wellington Phoenix Westpac Stadium 36,000

Nederlanders in de A-League:

Bas van den Brink (Gold Coast United)
Rini Coolen Adelaide United (trainer)
Sergio van Dijk Adelaide United
John van 't Schip Melbourne Heart (trainer)
Gerald Sibon Melbourne Heart
Victor Sikora Perth Glory
Rutger Worm Melbourne Heart
Patrick Zwaanswijk (Central Coast Mariners

Het nieuwe seizoen gaat op 5 augustus van start met het volgende programma:

Melbourne Heart - Central Coast Mariners
Adelaide United - Newcastle Jets
Perth Glory - North Queensland Fury
Sydney FC - Melbourne Victory
Gold Coast United - Brisbane Roar

Oud 26-07-10, 22:00 Standaard   #2
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Dairy Farmers Stadium, die kan zo in het rijtje Home Depot Stadium en Pizza Hut Park.

Oud 26-07-10, 22:02 big smile   #3
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

De Fury Dairy Farmers.

Oud 26-07-10, 22:03 smile   #4
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
De Fury Dairy Farmers.
Nee, de club heet Queensland Fury en ze spelen in het Dairy Farmers Stadium.

Oud 26-07-10, 22:07 wink   #5
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Nee, de club heet Queensland Fury en ze spelen in het Dairy Farmers Stadium.
Ah, dat maakt het idd stukken minder erg.

Oud 26-07-10, 22:13 Standaard   #6
DRD

DRD's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vertrek zaterdag voor vijf maanden naar Australië. Ben al eens in AAMI Park (rugby) en Etihad stadium (Australian Football) geweest en hoop / verwacht nu wat meer stadions en ook "gewoon" voetbal wedstrijden mee te pakken.
Ben erg benieuwd naar het niveau, ben natuurlijk niet veel gewent in de Eerste Divisie, maar ben toch bang dat het tegen zal vallen.
DRD is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 22:15 smile   #7
Ik niet!

Ah mooi, dan hebben we een correspondent voor deze competitie. Zou leuk zijn als je hier over je ervaringen met het Australische voetbal zou willen posten.

Oud 26-07-10, 22:43 Standaard   #8
DRD

Ja, ze beginnen 5 augustus, de dag dat ik aankomen (toevallig). Wil op 2 october Melbourne Heart - Melbourne Victory meepakken en verder zie ik wel.
Oud 03-08-10, 20:25 Standaard   #9
Ik niet!

Donderdag gaat de Hyundai A-League van start met het volgende programma:

05-08 Melbourne Heart - Central Coast
06-08 Adelaide United - Newcastle Jets
06-08 Perth Glory - North Queensland Fury
07-08 Sydney - Melbourne Victory
08-08 Gold Coast United - Brisbane Roar

In de eerste wedstrijd dus meteen de nodige Nederlandse inbreng met Van 't Schip, Sibon, Worm en Zwaanswijk.

Oud 03-08-10, 22:24 big smile   #10
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Sikora .

Oud 05-08-10, 13:07 Standaard   #11
BS.

Van 't Schip: "Kijk hier al een jaar naar uit"
Het gloednieuwe Melbourne Heart debuteert donderdag in de A-League, de Australische hoogste divisie. Voor de coach John van 't Schip is de openingswedstrijd tegen Central Coast Mariners het eerste tastbare resultaat van een jaar lang zwoegen.

Van 't Schip begon in oktober 2009 aan het rekruteren van nieuwe spelers en heeft bijna een jaar later een volwaardige selectie op de been. Onder hen landgenoten Rutger Worm (ex-NEC) en Gerald Sibon (ex-Heerenveen), die beiden in de voorhoede beginnen. "Dit is het moment waar we allemaal een jaar naar hebben uitgekeken", zegt Van 't Schip.

"We staan eindelijk op het punt te beginnen en we kunnen niet wachten om onze eerste wedstrijd te spelen. We hebben een hele goede voorbereiding achter de rug en ik heb het geloof dat we een goede start gaan maken aan dit seizoen." De verwachtingen in Australië zijn hooggespannen, want Melbourne Heart wordt ondanks zijn vuurdoop al kansen toegedicht voor het winnen van de titel.

Van 't Schip droomt van een kampioenschap, maar wil in eerste instantie een visitekaartje afgeven met aantrekkelijk en verzorgd voetbal. "Onze doelstelling is om voetbal te spelen dat past bij ons systeem en de spelopvatting van deze ploeg. We willen dat spelers snel op elkaar ingespeeld raken en het systeem snappen. Dan komen de resultaten - en misschien wel de prijzen - vanzelf."

Het opbouwen van een nieuwe club ging niet zonder horten en stoten, geeft Van 't Schip toe. "Wanneer je een club vanaf de grond moet opbouwen, gaan er altijd dingen fout of zijn er zaken die je anders had willen doen. Het inpassen van buitenlandse spelers was zo'n probleem. Als je een of twee buitenlandse spelers haalt lukt het wel, maar wij moesten iedereen uit andere competities plukken. Dat was niet ideaal. Toch hebben we een goede voorbereiding gedraaid en heb ik vertrouwen in de eerste wedstrijd."

De aftrap van de wedstrijd tegen Central Coast Mariners is donderdag om 11.30 uur Nederlandse tijd.

Oud 05-08-10, 13:08 Standaard   #12
BS.

Met nog 10min te spelen 0-1 achter overigens.

Oud 05-08-10, 13:24 Standaard   #13
BS.

Van't Schip verliest de eerste wedstrijd met 1-0, Worm en Sibon stonden in de basis.

Oud 05-08-10, 13:44 smile   #14
Ik niet!

Heeft Zwaanswijk gespeeld?

Oud 07-08-10, 14:50 Standaard   #15
Ik niet!

De uitslagen van gisteren en vandaag:

Adelaide United - Newcastle Jets 0-0
Perth Glory - North Queensland Fury 3-3
Sydney FC - Melbourne Victory 3-3

Oud 09-08-10, 06:37 Standaard   #16
DRD

Vorgie week donderdag toch maar wezen kijken:

Melbourne Heart - Central Coast Mariners 0-1, AAMI Park, 11.000

De eerste speelronde in Australie mocht door de nieuwe club in Melbourne geopend worden. AAMI Park is een gloednieuw stadion wat in mei z'n eerste (rugby) wedstrijd heeft gehad en het is ook een echt stadion voor voetbal en rugby, in plaats van een oval, dus je zit bovenop het veld. Met het "ijskoude" weer (7 graden), de donderdagavond en de onaantrekkelijke tegenstander mogen ze best tevreden zijn met de opkomst voor de eerste keer. Goedkoopste kaartje was 25 AUD (17,5 euro).

Heart heeft voor ons Nederlanders natuurlijk John van't Schip als coach, Gerald Sibon in de spits en Rutger Worm op de vleugel. Ze probeerden ook echt een 4-3-3 te spelen, met de nadruk op probeerden, want het vinden van de vleugels lukte soms wel, maar een man passeren of een voorzet geven niet. Worm speelde zeer slecht, met een mislukte schaar waarbij hij de bal met z'n hak over de zijlijn tikt als dieptepunt. Niet voor niets werd hij halverwege de tweede helft gewisseld. Sibon is daarnaast oud en langzaam. Hij is wel een stuk slimmer dan de andere spelers op het veld, coacht veel, maar gaat niet renderen in dit elftal denk ik.

Patrick Zwaanswijk speelde wel de hele wedstrijd voor Central Coast. Simpel verdedigend en organiserend. Als elftal speelden ze veel opportunistischer dan Heart en daarmee waren ze ook vaak veel gevaarlijker. Overall viel het niveau van beide teams me echt tegen. Dit is gewoon Eerste Divisie niveau in Nederland.

Leuke avond, aardige sfeer, mooi stadion, slecht voetbal.....omdat gek genoeg alle andere wedstrijden in deze competitie een gelijkspel zijn geworden, staat het allemaal nog erg dicht bij elkaar.

Volgende week is Melbourne Victory - Perth Glory, maar dan kan ik niet. De komende weken worden wel cruciaal voor Van 't Schip, omdat als ie "op z'n Hollands" blijft spelen en blijft verliezen, ik hem heel snel ontslagen zie worden bij dit team.

Oud 09-08-10, 08:52 smile   #17
Ik niet!

Leuk verslag DRD.

Denk je overigens echt dat zo'n nieuwe club een trainer snel op straat zal zetten? Dat vind ik niet echt heel erg passen bij die competitie en cultuur, maar ik kan er volledig naast zitten..

Oud 15-08-10, 15:56 Standaard   #18
BS.

Melbourne Heart, het team van John van 't Schip, Worm en Sibon, heeft vrijdag het eerste punt behaald: 1-1.

Vandaag eindigde Central Coast vs Adelaide, met aan beide kanten Zwaanswijk en Sergio van Dijk in de basis ook in 1-1.

Oud 21-08-10, 11:20 Standaard   #19
BS.

Weer een nederlaag voor Melbourne Heart; wel een goal en assist voor Rutger Worm.

Oud 31-08-10, 09:16 Standaard   #20
DRD

Dit weekend had Melbourne Heart moeten winnen, penalty tegen in de 90+4 minuut en Robbie Fowler die de 2-2 binnen schiet.
Melbourne Victory heeft wel gewonnen, met 1-0.

Stand op dit moment:

1 Perth Glory FC 4 2 2 0 8 5 3 8
2 Adelaide United FC 4 2 2 0 7 5 2 8
3 Brisbane Roar FC 3 2 1 0 2 0 2 7
4 North Queensland Fury 4 1 2 1 9 9 0 5
5 Melbourne Victory FC 4 1 2 1 6 7 -1 5
6 Central Coast Mariners FC 4 1 2 1 3 4 -1 5
7 Wellington Phoenix FC 3 1 1 1 5 4 1 4
8 Gold Coast United 3 0 2 1 3 4 -1 2
9 Newcastle Jets FC 3 0 2 1 1 2 -1 2
10 Sydney FC 4 0 2 2 5 7 -2 2
10 Melbourne Heart FC 4 0 2 2 5 7 -2 2

Na een maandje deze competitie gevolgd te hebben is het toch wel heel erg "Eerste Divisie". Iedereen kan van iedereen winnen, het niveau is af en toe erg slecht en de stadions pijnlijk leeg.

Ben benieuwd hoe het zometeen in oktober is, als het Australian Rules Football afgelopen is en het weer beter wordt.
Oud 06-09-10, 08:08 Standaard   #21
DRD

Afgelopen zaterdag, 4 september 2010:

Melbourne Heart - North Queensland Fury 1-0

Een actie waarbij het toegangskaartje de halve prijs is (12,50 ipv 25 dollar) op vertoon van een kaartje voor Australian Rules later die avond, lokte mij wederom naar AAMI Park. Melbourne Heat z'n derde thuiswedstrijd, na een nederlaag en een gelijkspel moest het nu gaan gebeuren. Helaas hadden maar 4.186 mensen de moeite genomen om te komen, waardoor het stadion erg leeg en steriel was. De stromende regen zorgde ervoor dat op TV he tleek alsof er helemaal niemand was en ik vrees dat het slechte imago wat Heart nu al heeft de club weleens de nek om kan draaien. Misschien is Melbourne niet groot genoeg voor twee voetbalclubs.

De wedstrijd was matig. Heart kwam in de 11de minuut op 1-0 vanuit een dood spelmoment. De corners waren ook de gevaarlijkste momenten van beide ploegen, met gewoon veldspel bereikten ze weinig. Beide ploegen verdedigen ver vooruit, waardoor het veld klein was en er heel veel balverlies was.
Sibon probeerde met steekballetjes af en toe spelers diep te sturen, wat wel aardig lukte. Inzicht heeft hij wel, maar zijn teamgenoten begrijpen het niet altijd.
Worm werd in de 57ste minuut gewisseld na een onopvallend optreden. Vind zelf dat hij erg vaak van vleugel wisselt met een kleine Braziliaan en daardoor niet echt in de wedstrijd lijkt te komen.

Zelf vond ik het "uitvak" vermakelijker. Ongeveer 40 man / vrouw met literaire hoogstandjes als "your support is f*cking shit". Zij hadden er duidelijk zin in en maakten ook nog even de politie gek door "uit het uitvak te lopen" (er zijn geen hekken in het stadion, dus wat het probleem was weet ik niet).

Ben zelf in de 80ste minuut weggegaan om aan de andere kant van het spoor footy te kijken, 65.000 toeschouwers en wel een aardige sfeer. Met inmiddels 5 punten uit 5 wedstrijden staan zowel Heart als Victory een beetje kleurloos in de middenmoot. Maar volgens mij kan iedereen van iedereen winnen, dus heel veel zegt het allemaal niet. Ik ben wel klaar met Melbourne Heart voorlopig, het is een te hoog 'net niet' gehalte voor mij. Hopelijk kan Victory me iets meer boeien na het 'footy' seizoen.
Oud 06-09-10, 09:57 thumb up   #22
BS.

Leuk verslag!

Oud 06-09-10, 10:27 big smile   #23

pfaf's Voetbal Forum schermafbeelding

Herkenbaar.

Ik heb wat wedstrijden van de Roar bezocht; kutsfeer, weinig mensen, slecht voetbal. Echt helemaal níets aan.
pfaf is offline   Met citaat reageren
Oud 14-09-10, 20:29 thumb up   #24
BS.

Melbourne Heart wil Ronaldo halen, samen met Sibon in de spits

Oud 25-09-10, 10:41 Standaard   #25
BS.

Goede goals weer van Van Dijk. Die heeft daar echt wel een naam gemaakt intussen.

Oud 25-09-10, 11:06 big smile   #26
Ik niet!

Speelt hij intussen niet ook in het Indonesisch elftal? Dan kan hij een mooi spitsenduo met Jhon van Beukering gaan vormen.

Oud 25-09-10, 11:51 Standaard   #27
BS.

Forse nederlaag voor Van 't Schip in Australië
25 september 2010

John van 't Schip is met Melbourne Heart tegen de grootste nederlaag van het seizoen tot dusver aangelopen. Op bezoek bij Brisbane Roar ging de Australische ploeg van de Nederlandse coach zaterdag kansloos met 4-0 onderuit.

Bij Melbourne had Van 't Schip basisplaatsen ingeruimd voor Rutger Worm en Gerald Sibon. De ploeg eindigde het duel met tien man na rood voor Dean Heffernan.

Melbourne Heart staat met acht punten uit acht duels in de brede middenmoot van de Australische competitie. De ploeg debuteert dit jaar in de A-League.

Oud 12-10-10, 09:51 surprise   #28
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

laten gaan. Hij is voor twee duels geschorst, vanwege een overtreding in de derby van afgelopen vrijdag tegen Melbourne Victory. Deze overtreding werd niet bestraft door de scheidsrechter, maar op basis van tv-beelden werd de spits alsnog geschorst.

Bij Melbourne Heart is men woedend over de straf. "Dit was helemaal geen harde of gemene overtreding. Sterker nog, de scheidsrechter stond er bovenop en liet doorspelen. Wij zijn dan ook erg verbaasd dat het Match Review Panel alsnog besloten heeft om Gerald een rode kaart op te leggen. We maken ons zorgen, want de macht van het Match Review Panel in deze zaak is wel erg groot", aldus de club.

Melbourne Heart, de club van coach John van 't Schip, won de stadsderby tegen Victory met 2-1. De gloednieuwe ploeg staat achtste in de Australische competitie.

Oud 17-10-10, 10:38 Standaard   #29
DRD

Afgelopen zaterdag, 16 oktober:

Melbourne Victory - Sydney FC 3-0

Het AFL (footy) seizoen is pas twee weken afgelopen, vorige week wat ik in Adelaide (en heb de eerste 'derby Heart-Victory) gemist, maar deze week kwam bij mij toch het besef hoe erg iedere week naar het voetbal in mijn ritme ingebakken zit. Daarom afgelopen zaterdag voor het eerst naar Victory gegaan. Victory is duidelijk de grotere club van Melbourne en heeft een stuk meer fans dan Heart. Gek genoeg werd de wedstrijd in Etihad Stadium gespeeld. Daar is ruimte voor 52.000, maar er waren er maar 17.299. En Ethiad is ook een Oval, waardoor je af en toe wel heel, heel, heel erg ver van het veld zit.

Victory-Sydney was de final vorig seizoen en het zijn twee grote rivalen. Op het veld was daar vrij weinig van te merken. Na 20 minuten kwam Victory op 1-0 door een kopbal uit een vrije trap. Vervolgens konden ze naar hartelust inzakken en continu counteren. Opvallend hoe ze regelmatig met 9 of 10 mensen achter de bal speelden. In de tweede helft kwam uit de counter ook de 2-0, waarna het spel zich meer opende en ze in de slotfase nog een derde konden maken. Sydney heeft geen enkele indruk op me gemaakt. De fans van Victory waren wel aardig, paar fakkeltjes, een rookbom en behoorlijk wat gezang.

Dieptepunten waren toch weer spelers die over de bal struikelen of passes die compleet de verkeerde kant opgaan. Iedereen probeert wel technisch te voetballen, maar sommigen hebben er gewoon de techniek niet voor. En voetbal op ene Oval geeft toch een raar gevoel en ik zat liever op de derde ring dan dicht bij met veld, put voor het overzicht.

Foto's volgen.....

Oud 17-10-10, 19:35 smile   #30
Super Ed

Opnieuw heeft John van 't Schip bij Melbourne Heart een puntje kunnen toevoegen aan het seizoenstotaal. Op bezoek bij Wellington Phoenix, dat net als Melbourne elf punten gepakt had in de eerste negen competitiewedstrijden, werd het 2-2.

Er had zelfs meer ingezeten voor de ploeg van Van 't Schip, want door goals van Matt Thompson en John Aloisi stond Melbourne na een uur met 1-2 voor. Leo Bertos maakte echter gelijk namens de thuisploeg. Bij Melbourne Heart stond oud-NEC'er Rutger Worm opnieuw in de basis, Gerald Sibon ontbrak wegens een schorsing.
Leuk verslag DRD

Oud 18-10-10, 01:37 Standaard   #31
DRD

Stand op dit moment:

1 Adelaide United FC 10 22
2 Brisbane Roar FC 9 16
3 Central Coast Mariners FC 8 15
4 Gold Coast United 9 14
5 Melbourne Victory FC 11 14
6 Wellington Phoenix FC 10 12
7 Melbourne Heart FC 10 12
8 Perth Glory FC 10 11
9 North Queensland Fury 10 10
10 Newcastle Jets FC 9 8
11 Sydney FC 10 4

Ze zouden met 12 ploegen moeten spelen, dan heeft iedereen tenminste evenveel wedstrijden afgewerkt. Hele grote middenmoot op het moment.

Oud 23-10-10, 13:57 Standaard   #32
Ik niet!

Van Dijk helpt Coolen aan nieuwe driepunter
Ook na elf speeldagen in de Australische A-League is trainer Rini Coolen nog zonder nederlaag met Adelaide United. De Nederlandse tacticus zegevierde vrijdag in eigen huis met 3-0 over Wellington Phoenix.

Adelaide had aan een opleving van zes minuten genoeg om de manschappen van Ricki Herbert, afgelopen zomer met Nieuw-Zeeland actief op het WK, te verslaan. De Nederlander Sergio van Dijk opende in de 71ste minuut de score. Marcos Flores en Travis Dodd voerden enkele minuten later de score op tot 3-0.

Door de overwinning vergroot koploper Adelaide de voorsprong op nummer twee Brisbane Roar tot zes punten. Adelaide heeft wel één duel meer gespeeld.

Oud 06-11-10, 13:32 thumb up   #33
Super Ed

Patrick Zwaanswijk heeft van zich doen spreken in Australië. De oud-verdediger van NAC Breda en FC Utrecht maakte vrijdag de winnende goal in het competitieduel van zijn nieuwe club Central Coast Mariners tegen North Queensland Fury FC: 0-1.

Zwaanswijk tekende tegen North Queensland na ruim een half uur voor het enige doelpunt van de wedstrijd. Door de overwinning stijgt Central Coast Mariners, de ploeg van trainer Graham Arnold, naar de derde plaats in de Australische competitie

Oud 24-11-10, 23:35 smile   #34
Super Ed

John van ’t Schip heeft woensdag met Melbourne Heart zijn derde opeenvolgende nederlaag in de A-League geleden. De formatie van de Nederlandse coach was in Nieuw-Zeeland niet opgewassen tegen Wellington Phoenix: 2-0.

Twee doelpunten van Paul Ifill na rust werden Melbourne Heart fataal. De bezoekers speelden de laatste twintig minuten met tien man als gevolg van een rode kaart van Matt Thompson. Bij Melbourne stond Gerald Sibon in de basis. De aanvaller werd in de 78ste minuut naar de kant gehaald. Rutger Worm behoorde niet tot de selectie.

Melbourne Heart blijft ondanks het verlies vijfde in het klassement van de A-League, maar de concurrentie komt later deze week nog in actie.

Patrick Zwaanswijk stevende met Central Coast Mariners af op een 1-0 overwinning bij Newcastle Jets, maar in blessuretijd werd het toch nog gelijk (1-1). Hierdoor is de equipe van de Nederlandse verdediger in verliespunten niet langer koploper.
Hier de eerste wedstrijd

Oud 27-11-10, 22:45 thumb up   #35
Super Ed

Na drie competitienederlagen op rij heeft John van ’t Schip zaterdag weer eens een punt gepakt met Melbourne Heart. In eigen huis hield de ploeg van de Nederlandse coach het laaggeklasseerde Sydney FC doelpuntloos gelijk: 0-0.

Melbourne Heart, waar Rutger Worm absent was en basisspeler Gerald Sibon tien minuten na rust werd gewisseld, schiet weinig op met het punt. Het blijft vijfde, op vier punten achterstand van nummer vier Central Coast Mariners. De club van Patrick Zwaanswijk heeft bovendien drie wedstrijden minder gespeeld.

Oud 12-12-10, 05:50 Standaard   #36
DRD

Melbourne Heart - Melbourne Victory 1-3
AAMI Park, 23.059

Vorige week waren de Australische voetbaliefhebbers zo teleurgesteld dat ze het WK niet kregen. Eigenlijk wel terecht, met een gemiddeld toeschouwersaantal van rond de 5500 per wedstrijd kan je niet echt spreken van een voetbalcultuur. Gisteravond stond de 'derby' van Melbourne voor de twee keer op het programma.

Vind zelf de sfeer en de rivaliteit nog altijd heel erg 'gemaakt'. In july bestond Heart nog niet en hoe kan je dan vijf maanden later zo opgefokt 'we hate Victory' staan te zingen? Voor mijn gevoel had Heart ook beter anders kunnen heten dan "Melbourne". Bijvoorbeeld met een verwijzing naar andere suburbs. Nu is het Melbourne tegen Melbourne en is het lastiger voor mensen om zich met het nieuwe team te identificeren.

De wedstrijd: Heart speelde met meer enthausiasme (en met Sibon en Worm in de basis), maar Victory heeft net iets meer techniek. Opvallend is dan ook dat Heart met vleugelspitsen probeert te spelen, maar Victory twee keer uit een voorzet vanaf de vleugel binnen kan tikken. Na de eerste 0-1 maakt Sibon gelijk met een hele mooie vrije trap, laag langs de muur gekrult. Helaas viel hij in de rust geblesseerd uit. Nog voor de rust kwam Victory op 1-2 door een verdedigende fout. Hierdoor konden ze na rust lekker inzakken met 9 man om er telkens met 3 a 4 spelers razendsnel te counteren. Hoe meer druk Heart probeerde te zetten, hoe beter de kansen voor Victory werden. Zelfs na de 1-3 was Heart (en Van 't Schip) niet bij machte om het spelbeeld te veranderen.

Al met al geen slechte wedstrijd, maar ook zeker geen hoogstaande. Het feit dat er minstens 15 ballen over de zijlijn waaiden irriteerde mij mateloos........zeker als de keeper in de 72ste minuut weer zo'n mislukte uittrap heeft. Hoe dom kan je zijn om dezelfde fout te blijven herhalen. Daarnaast is het nog geen echte derby, dat zal eerst nog tien jaar verder moeten groeien en ik blijf me afvragen of Heart die tijd wel krijgt, of dat ze misschien over een paar seizoen naar een regionale stad (Geelong / Ballart / Bendigo) worden gestuurd om daat het voetbal populairder te maken.

Paar foto's:

Oud 12-12-10, 08:49 thumb up   #37
BS.

Leuk verslag, DRD!

Oud 29-12-10, 19:15 Standaard   #38
Ik niet!

Van Dijk en Adelaide revancheren zich

Na drie nederlagen op rij heeft Rini Coolen weer eens drie punten gepakt met zijn ploeg Adelaide United. De thuiswedstrijd tegen Sydney FC eindigde in 2-0.

Sergio van Dijk maakte tegen Sydney het belangrijke openingsdoelpunt voor Adelaide. Hiermee revancheerde de Nederlandse aanvaller zich voor zijn eigen doelpunt in de wedstrijd van zondag tegen Central Coast Mariners (2-0). De Braziliaan Cássio José de Abreu Oliveira tekende na rust voor de tweede goal voor Adelaide.

Door de winst staat Adelaide weer tweede in Australië. Sydney is de hekkensluiter.

Oud 29-01-11, 17:19 surprise   #39
Super Ed

Een doelpunt van Gerald Sibon is zaterdag niet genoeg geweest voor Melbourne Heart om te winnen van Brisbane Roar. De ploeg van John van ’t Schip ging met 2-1 onderuit bij de koploper. Sibon maakte een kwartier voor tijd de aansluitingsgoal voor Melbourne, waar Rutger Worm kort voor rust inviel, maar daar bleef het bij.

Melbourne blijft door het verlies zesde in de Australische A-League. Brisbane koerst ondertussen af op de landstitel. Het gat naar nummer twee Central Coast Mariners bedraagt namelijk al negen punten, al heeft Brisbane wel één duel meer gespeeld.

Central Coast Mariners, de ploeg van Patrick Zwaanswijk, won zaterdag overigens ook. Bij het Adelaide United, de nummer drie van de ranglijst, van coach Rini Coolen en aanvaller Sergio van Dijk werd met 2-1 gewonnen.

Oud 08-07-11, 11:11 Standaard   #40
BS.

Van 't Schip: "Ik wist waar ik aan begon"

John van 't Schip heeft in Australië moeten bouwen en bouwen, maar nu staat er dan een echte organisatie. En dat terwijl er twee seizoenen geleden niet eens spelers en trainingsmogelijkheden waren. "Ik wist waar ik aan begon."

Met name de zoektocht naar spelers kostte veel tijd. "Het was een enorm karwei", vertelt Van 't Schip aan OnsOranje. "Ik ben in alle staten van Australië geweest. Noord, zuid, oost, west. Ook bij de statenkampioenschappen heb ik naar spelers gezocht."

"Ik zoek overal en dus ook in Nederland. En dan ook in de Jupiler League. Voetballers moeten het avontuur aan willen gaan. Vanuit Australië is het ook eenvoudiger om de overstap te maken naar bijvoorbeeld Azië. Zoals Bas van den Brink heeft gedaan. Die kon aan de slag in Zuid-Korea."

Aan Van 't Schip de taak om de ploeg op zijn Nederlands te laten voetballen. "Ik stel vleugelspelers op en het positiespel moet in orde zijn. Een goede voetbalopleiding zoals in Nederland hebben de meeste spelers niet gehad. Het is veel bijschaven. Ik leer ze om andere oplossingen te zoeken in het veld. Dat is een hele omschakeling voor de meeste spelers."

De uitdaging en de verantwoordelijkheid bevallen de voormalig international voorlopig goed. "Ik wil nu wel een tijdje hoofdcoach blijven. Ik weet niet hoe lang ik bij Melbourne Heart blijf. Binnenkort gaan we evalueren. Ik sta open voor alles", aldus Van 't Schip.

Oud 08-07-11, 11:21 Standaard   #41
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Als ik die updates van Den zo lees was 't nou niet echt goed qua resultaten. Hoeveelste is ie geworden?

Oud 08-07-11, 11:22 Standaard   #42
BS.

8ste.

Oud 21-07-11, 09:01 Standaard   #43
BS.

Van 't Schip haalt Maycon naar A-League

Melbourne Heart heeft de derde Braziliaan binnen. Aanvaller Maycon Carvalho Inez tekende dinsdag een éénjarige verbintenis bij de Australische club van trainer John van 't Schip.

Maycon komt bij Melbourne Heart in een warm Braziliaans bad terecht. De club heeft in Fred en Alex Terra reeds twee landgenoten van Maycon onder contract staan. Melbourne Heart neemt Maycon over van het Braziliaanse Nova Iguacu. Trainer Van 't Schip heeft hoge verwachtingen van zijn nieuwste aanwinst.

"We zijn heel blij dat we Maycon hebben kunnen aantrekken. Hij brengt veel technische en aanvallende kwaliteiten met zich mee. Maycon is een traditionele nummer negen, die goed uit de voeten kan in het strafschopgebied. Hij werkt hard en omdat hij nog maar 24 jaar oud is zit er nog veel rek in", aldus Van 't Schip.

Oud 21-07-11, 09:52 Standaard   #44
DRD

Nieuwe seizoen A-League begint pas tweede weekend van oktober (na het AFL seizoen), duurt nog even. Op de website van de A-League staat nu een poll welke Nederlandse aankoop (Beekmans, Jungslager, Bosschaart) het meest succesvol zal zijn. Gek genoeg denken ze dat Bosschaart in Sydney het beste is, terwijl ik zelf vrees dat hij moeite gaat hebben met het niveau daar.
Oud 21-07-11, 09:59 Standaard   #45
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Wie zie jij dan als beste aankoop? Dan gok ik Jüngschläger, maar eerlijk gezegd denk ik dat Bosschaaart wel het best is.
Karrel_Laaglawaai is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-07-11, 10:06 Standaard   #46
DRD

Vind Bosschaart oud en langzaam. Jungslager is pas 26, die kan daar echt leuke dingen gaan doen.
Oud 21-07-11, 10:31 Standaard   #47
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door DRD Bekijk bericht
Vind Bosschaart oud en langzaam.
Hij draaide afgelopen seizoen in de Eredivisie toch nog redelijk mee, waarom zou hij dat dan niet kunnen in de A-League?

Oud 21-07-11, 10:51 Standaard   #48
DRD

Opportunistiser voetbal, lange ballen waar hij achteraan moet. Volgens mij is Sydney traditioneel wel een aanvallende en sterke / dominante ploeg, dus dat kan in zijn voordeel werken.
Oud 25-07-11, 13:18 Standaard   #49
Ik niet!

Adelaide United versterkt zich met ervaren Levchenko

Evgeniy Levchenko zet zijn carrière voort in Australië. De ervaren Oekraïense middenvelder was transfervrij nadat diens contract bij Willem II afliep en heeft een eenjarig contract getekend bij Adelaide United.

Trainer Rini Coolen was in zijn nopjes met het aantrekken van de 33-jarige Levchenko. 'Levchenko is een controlerende middenvelder met veel ervaring. Hij kan daarnaast als linker centrale verdediger uit de voeten.'

'Daarnaast is Levchenko een echte prof en heeft hij altijd uitstekend voor zijn lichaam gezorgd. Ondanks zijn 33 jaar is hij nog steeds topfit.'

Levchenko debuteerde in het seizoen 1996/07 voor Vitesse in het betaalde voetbal. Daarna speelde hij voor achtereenvolgens Helmond Sport, Cambuur, Sparta, FC Groningen, Saturn Moskou en Willem II.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:41.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site