Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-07-10, 20:00 thumb up   #1
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Rangers Football Club, vaak Glasgow Rangers genoemd, is een Schotse voetbalclub. De club werd in 1873 opgericht. Het van oudsher protestantse Rangers is samen met aartsrivaal Celtic FC (katholiek) de succesvolste Schotse voetbalclub. Gezamenlijk worden de twee grote clubs uit Glasgow The Old Firm genoemd. De rivaliteit tussen de twee clubs is een van de felste ter wereld. Het Schots kampioenschap gaat ook meestal tussen deze twee, vaak met een straatlengte voorsprong op de overige teams.

Rangers heeft het wereldrecord van de meeste gewonnen kampioenschappen, 53 in totaal. Ook werden 31 Scottish FA Cups gewonnen.

Europees was er minder groot succes. Slechts eenmaal werd een Europacup gewonnen, de Europacup II in 1972.

Oud 26-07-10, 20:00 big smile   #2
Super Ed

Oud 26-07-10, 20:01 Standaard   #3
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Je bedoelt Rangers FC?
Kutclub daar niet van
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 20:01 sunglasses   #4
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Ah, de club van Glasgow.

DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 20:12 surprise   #5

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
[afbeelding: link]
Imagine that.

Mess is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 20:15 thumb up   #6
Super Ed

Dat zijn Sjimmie en Dutchgooner

Oud 26-07-10, 20:56 angry   #7
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Heel foute club.

Oud 07-08-10, 16:22 Standaard   #8
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Rangers hopeful over Rapid striker Nikica Jelavic

Rangers remain confident of signing Rapid Vienna striker Nikica Jelavic and hope to complete a deal for the Bosnian-born forward early next week. The 24-year-old scored twice in the Europa League qualifying win over the Bulgarian outfit Beroe on Tuesday.

"Negotiations are ongoing," said Rangers manager Walter Smith. "They are keen for him to play in their domestic game at the weekend. We will hopefully find out one way or another at the start of next week."

Jelavic scored 21 goals last season, including three against Celtic in the Europa League.
And Smith is keen to land the striker following the departure of Kris Boyd to Middlesbrough.

"Negotiations with both the club and the player and his agents are ongoing," said the Rangers boss. "He's a player we have been watching for a while. As normal, the club initially weren't too keen to sell him, but then they indicated they would be happy to listen to what we had to say. He's a player I think would do a really good job for us."

Rapid Vienna may want to retain the striker until at least the play-off round for the Europa League against Aston Villa. Those games are scheduled for 19 and 26 August, which would leave only a few days before the transfer window closes.

But Smith does not believe that will materialise. "No, there's not that fear," he said. "I think we have to have a resolution at some stage next week."

Jelavic has been with Rapid Vienna for two seasons, having joined them from Belgian club Zulte Waregem. He scored in the 1-1 draw at Celtic Park last October and bagged a brace in the 3-3 draw in the Austrian capital in December.

Meanwhile, midfielder John Fleck faces six weeks on the sidelines after suffering a hamstring injury in Wednesday's 2-1 win over Clyde. "Unfortunately he will miss maybe six weeks, up to that anyway," said Smith. "Hopefully we will get him back before then. It's disappointing because he has been playing well in pre-season."

Oud 10-08-10, 20:05 Standaard   #9
Ik niet!

Nederlander Barazite krijgt kans bij Rangers

Nacer Barazite gaat mogelijk aan de slag bij Glasgow Rangers. De Nederlandse aanvaller van Arsenal is de komende periode op proef bij de Schotse topclub. Hij mag vanavond meedoen in een oefenwedstrijd van de Rangers tegen Glentoran. De 20-jarige Barazite speelt sinds 2006 bij Arsenal, dat hem wegplukte uit de jeugd van NEC. Hij kwam drie keer in actie voor het eerste elftal van de Londense ploeg en werd in het seizoen 2008/ 2009 verhuurd aan tweedeklasser Derby County.

Oud 13-08-10, 18:40 Standaard   #10
Ik niet!

Beattie makes Potters exit

Stoke City have confirmed that striker James Beattie has completed a move to Rangers for an undisclosed fee. Beattie has signed a two-year contract, with a further one-year option, after moving for an undisclosed fee. The Englishman was Walter Smith's first signing since Maurice Edu arrived at Ibrox two years ago.

Beattie's move to Rangers ends an 18-month spell at the Britannia Stadium in which he made 38 Barclays Premier League appearances, scoring 10 goals.

Manager Tony Pulis told the club's official website: "This is a fantastic opportunity for James to play at the highest level and I am sure he will be relishing the chance of Champions League football.

"He made an important contribution to us staying up in our first season in the Premier League and therefore we wish him all the best in the future with Rangers."

Oud 13-08-10, 18:50 Standaard   #11
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

"Glasgow Rangers"

Oud 13-08-10, 18:51 Standaard   #12
Ik niet!

Je hebt gelijk, misschien wil Denthemen de tt wel aanpassen .

Oud 13-08-10, 18:57 Standaard   #13

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie tijden met deze club gehad.
Spoiler

In FM

Oud 15-08-10, 21:04 Standaard   #14
Ik niet!

Eerste wedstrijd thuis met 2-1 gewonnen van Kilmarnock, doelpuntenmakers Kenny Miller en Steven Naismith.

Oud 16-08-10, 09:41 thumb down   #15
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Rangers FC. Bah, Bah.

Oud 16-08-10, 11:26 smile   #16
Ik niet!

Kun je dat ook toelichten HAI?

Oud 16-08-10, 11:38 big smile   #17
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Wetende dat hij een Celtic fan is is al toelichting genoeg hoor.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 16-08-10, 11:40 Standaard   #18
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Ja, dat weet ik uiteraard wel, maar het moet mogelijk zijn om dat te omschrijven .

Oud 16-08-10, 11:41 Standaard   #19
Saoirse

Met alle plezier.

Mensen die politiek, religie, ras en nationalisme dusdanig vermengen met sport zoals men dat bij Rangers doet, zijn niet goed bij hun hoofd.

Je keer op keer identificeren met organisaties als The Orange Order, de Ku Klux Klan, de UDA en de BNP is, in mijn ogen, niet bepaald sympathiek.

Oud 16-08-10, 11:42 Standaard   #20
Saoirse

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Klopt eigenlijk wel.

Oud 16-08-10, 11:44 Standaard   #21
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
[...]
Met alle plezier.

Mensen die politiek, religie, ras en nationalisme dusdanig vermengen met sport zoals men dat bij Rangers doet, zijn niet goed bij hun hoofd.

Je keer op keer identificeren met organisaties als The Orange Order, de Ku Klux Klan, de UDA en de BNP is, in mijn ogen, niet bepaald sympathiek.
Nee, dat ben ik wel met je eens. Was/is het trouwens niet zo dat bepaalde groeperingen binnen Celtich zich afficheren met steunbetuigingen aan de IRA? Ik denk namelijk dat de 'schuld' hier niet helemaal eenzijdig bij de Rangers ligt.

Oud 16-08-10, 12:13 Standaard   #22
Saoirse

[...]

Nee, dat ben ik wel met je eens. Was/is het trouwens niet zo dat bepaalde groeperingen binnen Celtich zich afficheren met steunbetuigingen aan de IRA? Ik denk namelijk dat de 'schuld' hier niet helemaal eenzijdig bij de Rangers ligt.
Ja, klopt. Ik dacht al dat iemand daarover zou beginnen.

Maar het ligt natuurlijk ook allemaal een stuk genuanceerder dan dat (ook mijn eenzijdige kijk op Rangers).

Toch blijf ik Rangers veel meer een club vinden die zich met recht 'Sectarian' en 'Bigoted' noemen mag. En wel om de volgende redenen.

1. Celtic is van oorsprong dan wel een katholieke club, Rangers is zeker geen protestantse club. Sterker nog, van oorsprong heeft het hele Rangers totaal geen binding met Brits nationalisme óf uitgesproken protestantisme. Men is zich in de gelederen van Rangers pas echt protestants en Brits gaan voelen toen de Old Firm steeds duidelijker een echte rivaliteit werd.
Men staat bij Celtic voor het Katholicisme en de Ierse roots. Bij Rangers is het hele protestantisme en de zogenaamde 'British Feeling' allemaal vals sentiment, alleen maar gecreëerd om de afstand met rivaal Celtic te vergroten.
Toch lijkt de geloofskwestie voor Rangers veel belangrijker dan voor Celtic. De Celtic aanhang staat namelijk niet iedere wedstrijddag Luther, Calvijn en Koning Hendrik de Achtste uit te schelden. Terwijl de aanhang van Rangers iedere wedstrijd (dus niet alleen die tegen Celtic) allerlei smakeloze liederen zingt over de Paus en allerlei heiligen.

2. Het denken in verschillen gaat bij de Rangers aanhang nog veel verder. Afgelopen WK finale heerste er onder de Celtic Supporters geen uitgesproken voorkeur voor Nederland of Spanje. Dat terwijl men bij Rangers massaal achter Nederland ging staan. Waarom? Nederland is van oorsprong een protestants land, Willem van Oranje, Rood-Wit-Blauw, Oranje shirts...noem maar op (Verdere uitleg: Nederland heeft een sterke historische band met de Noord Ierse protestanten).
Hoe verknipt ben je als je zelfs in zoiets als een WK finale nog partij kiest op basis van een aantal gebeurtenissen 400 jaar terug?

3. Een deel van de Celtic aanhang zingt inderdaad Ierse liederen die gaan over de historie van de IRA. En sommigen vakken (The Comrades, The Green Brigade etc.) doen dit nog steeds. Die vakken zijn echter buitenbeentjes onder de Celtic Supporters. Zij maken zichzelf onmogelijk door zich te associëren met allerlei extreemlinkse en extreemrechtse groeperingen. Het overgrote deel van de Celtic aanhang heeft een veel vooruitstrevendere en genuanceerde kijk op de Noord Ierse kwestie en neemt dan ook stellig afstand van de verheerlijking van allerlei terroristen. Terwijl een groot deel van de Celtic aanhang zich dus duidelijk uitspreekt tegen dit gedrag, heeft de Rangers aanhang nooit afstand genomen van allerlei UDA, KKK en UVF liederen. De verheerlijking van de Britse paramilitairen die op Bloody Sunday onschuldige demonstranten neerschoten, gaat gewoon door.

4. Beide clubs wordt verweten niet Schots te zijn, en in zekere zin klopt dat ook wel. Maar de Rangers aanhang loopt en masse in shirtjes van het Engelse nationale team, terwijl de Celtic fans nog steeds in grote getale op het nationale team van Schotland afkomen. De Celtic fans zien zichzelf over het algemeen als een Schotse club met Ierse roots. Als de Rangers supporters hun club omschrijven, zul je ze vooral veel links horen leggen met de Engelse kroon en de Noord Ierse loyalisten, maar trotse Schotten zijn het niet.

Zo kan ik nog wel een aantal alinea's doorgaan met eigenschappen op te sommen waardoor Rangers een veel verdorvener club is dan Celtic. Maar ik denk dat je mijn punt wel snapt.

Oud 16-08-10, 12:25 Standaard   #23
Ik niet!

Mooi beschreven. Ik heb ook altijd het idee dat die geloofskwestie bij Rangers fanatieker beleefd wordt, maar dat komt volgens mij deels doordat fundamentalistische protestanten vaak radicaler en fanatieker zijn dan de fanatiekste katholieken.

Het was ook lang zo dat Rangers geen (Schotse) katholieke spelers in dienst nam, terwijl Celtic omgekeerd wel protestanten in dienst nam. Dat droeg mede bij aan de dominantie van Celtic in de jaren zestig aangezien zijn een veel grotere vijver hadden om in te vissen. Jock Stein was zelf nota bene een protestant.

Oud 16-08-10, 12:58 Standaard   #24
Saoirse

Ik heb ook altijd het idee dat die geloofskwestie bij Rangers fanatieker beleefd wordt, maar dat komt volgens mij deels doordat fundamentalistische protestanten vaak radicaler en fanatieker zijn dan de fanatiekste katholieken.
De geloofskwestie heeft vrij weinig te maken met religie. Het overgrote deel van de 'protestantse' Rangers aanhang heeft nog nooit een kerk van binnen gezien en kan zich met recht atheïst noemen.
Daar is op zich helemaal niks mis mee. Waar wel wat mis mee is, is dat men zich als protestants wil profileren (terwijl ze dat in feite amper genoemd kunnen worden) puur en alleen om iets anders te zijn dan katholiek.

Oud 19-08-10, 14:27 Standaard   #25
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Na James Beattie heeft Glasgow Rangers waarschijnlijk aankoop nummer twee en drie te pakken. Volgens diverse berichten gaan The Gers zich donderdag of vrijdag versterken met Nikica Jelavic (24) en Vladimir Weiss (20). Eerstgenoemde wordt voor enkele miljoenen euro's overgenomen van Rapid Wien, terwijl Weiss een jaar wordt gehuurd van Manchester City.

De interesse in beide spelers ontstond vorige maand al. Trainer Walter Smith zag zelfs hoe zijn club een akkoord bereikte met Rapid Wien, maar de Oostenrijkers gooiden de transfersom op het laatste ogenblik omhoog. Daarom trok Rangers zich noodgedwongen terug voor de Kroatische aanvaller. Jelavic maakte vorig seizoen achttien goals in de Oostenrijkse Bundesliga. Enkele uren voor de Europa League-ontmoeting van Rapid met Aston Villa zou er alsnog een deal beklonken zijn.

Tijdens een ingelaste persconferentie gaf Rapid-voorzitter Rudolf Edlinger aan dat de Schotten alsnog met Jelavic aan de haal zijn gegaan. De aanvaller weigerde namelijk uit te komen voor zijn club in Europees verband. “Nu heeft hij niets meer te verliezen”, aldus Edlinger. Rapid ontvangt naar verluidt zo'n 4,9 miljoen euro voor de zesvoudig international.

Weiss, die bij Manchester City verder in de pikorde is gezakt na de komst van enkele nieuwe spelers, zou op huurbasis de overstap naar Schotland maken. De Slowaak, zoon van bondscoach Vladimir Weiss, debuteerde twee jaar geleden in het eerste elftal van The Citizens. Vorig seizoen werd hij verhuurd aan Bolton Wanderers, waarna hij met zijn vaderland deelnam aan het WK.

Oud 15-09-10, 19:54 Standaard   #26
Saoirse

En DutchGooner, ben je er bij komende Old Firm?
Ik vrees trouwens wel dat Rangers weer de grootste kans heeft op de titel dit jaar.

Oud 15-09-10, 20:56 Standaard   #27
Wenger OUT!

En DutchGooner, ben je er bij komende Old Firm?
Ik vrees trouwens wel dat Rangers weer de grootste kans heeft op de titel dit jaar.
Nee al zal dat er wel absoluut ooit van komen.

Ik ben overigens slechts symphatisant, ik check niet eens wekelijks de uitslagen van ze.

Oud 16-09-10, 16:33 Standaard   #28
Saoirse

Oorspronkelijk geplaatst door DutchGooner Bekijk bericht
[...]

Nee al zal dat er wel absoluut ooit van komen.

Ik ben overigens slechts symphatisant, ik check niet eens wekelijks de uitslagen van ze.
Na, oké, dat wist ik aangezien je dat al eens vaker geschreven hebt. Maar ik moet toch ergens een vuile 'hun' vinden om tegenaan te trappen.

Maar ik ga komende Old Firm. Als het me goed bevalt denk ik wel dat ik het de komende seizoen door wil zetten, desnoods tussen het blauw gajes in als het niet anders kan.

Oud 16-09-10, 16:34 big smile   #29
Saoirse

Oh Fuck...door hier iedere keer te posten kick ik deze vreselijke naam wel weer omhoog in de AT.

Oud 16-09-10, 17:28 thumb up   #30
Wenger OUT!

Oh Fuck...door hier iedere keer te posten kick ik deze vreselijke naam wel weer omhoog in de AT.
Dat is dan wel weer positief.

Oud 26-09-10, 17:25 smile   #31
Super Ed

Glasgow Rangers is na zes speelronden nog steeds foutloos. De Schotse topclub boog tegen Aberdeen een 2-0 achterstand om in een 3-2 overwinning. Daardoor schaarde het zich op de ranglijst weer naast aartsrivaal Celtic aan kop.

Celtic won zaterdagmiddag haar duel al, mede dankzij een doelpunt van Glenn Loovens. Rangers moest dus in de achtervolging, wat in de eerste helft niet lukte. Aberdeen stond bij rust met 2-1 voor. Kenny Miller was de grote man aan de zijde van Rangers. Hij maakte het aansluitingsdoelpunt en kort na rust ook de gelijkmaker. Nikica Jelavic verzorgde vervolgens de beslissende treffer.

Oud 28-09-10, 14:34 Standaard   #32
Ik niet!

Ik ben benieuwd of de Rangers hun goede start in de Champions League deze week een vervolg kunnen geven.

Oud 29-09-10, 13:24 Standaard   #33
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Bursaspor doet het niet onaardig in de competitie toch? Zal lastig genoeg zijn.

Oud 29-09-10, 13:45 Standaard   #34
Ik niet!

Klopt, maar in de CL zijn ze hard onderuit gegaan, al is Valencia natuurlijk wel van een ander kaliber dan Rangers.

Oud 29-09-10, 14:13 Standaard   #35
Crazy in de put

RayMania's Voetbal Forum schermafbeelding

Kan de TT niet worden aangepast in Rangers FC #1?

Oud 05-10-10, 10:02 thumb down   #36
Super Ed

Nikica Jelavic heeft een operatie nodig om van zijn enkelblessure af te komen. De Kroatische international van Glasgow Rangers liep de kwetsuur afgelopen zaterdag op tijdens het gewonnen competitieduel bij Heart of Midlothian (1-2).

De 25-jarige Jelavic liet in eigen land een scan van zijn pijnlijke enkel maken. Het onderzoek maakte duidelijk dat de aanvaller, die deze zomer van Rapid Wien overstapte naar Glasgow Rangers, onder het mes moet.

Oud 05-10-10, 15:49 Standaard   #37
Saoirse

Op zich vreemd dat zoiets bij een wedstrijd tegen de Hearts gebeurt.

Oud 05-10-10, 15:53 Standaard   #38
Ik niet!

Op zich vreemd dat zoiets bij een wedstrijd tegen de Hearts gebeurt.
Waarom? Ook bij wedstrijden tussen protestantse broeders kunnen toch geblesseerden vallen ?

Oud 05-10-10, 17:27 Standaard   #39
[...]

Waarom? Ook bij wedstrijden tussen protestantse broeders kunnen toch geblesseerden vallen ?
En die haten elkaar ook heel erg. Een vriend van me was bij die wedstrijd en schreef me dit: "Hearts was mooi zaterdag, publiek ging lekker tekeer, ook tegen elkaar. Ze haten Celtic wellicht meer, maar toch echt niet veel meer dan Rangers. Eigenlijk haten ze de hele Old Firm gewoon !. “You have got more Tims than Celtic “ zongen de Hearts fans." Ook de Hibs-fans en die van Celtic zijn niet echt fan van elkaar. Er is natuurlijk ook die rivaliteit tussen beide steden.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
Oud 06-10-10, 15:11 Standaard   #40
Saoirse

Ah kijk. Daar was ik dan weer niet van op de hoogte. En gebruiken ze Tims alleen maar om de blauwen uit te schelden voor groen, of steekt er hier meer achter?

Oud 06-10-10, 15:12 Standaard   #41
Saoirse

[...]

Wehehe. Ja, klopt. Maar je verwacht het natuurlijk niet zo snel.

Oud 17-10-10, 22:40 Standaard   #42
Super Ed

never mind

Laatst gewijzigd door denthemen; 17-10-10 om 22:54

Oud 17-10-10, 22:46 Standaard   #43
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Vandaag in de laatste minuut gewonnen. Rond de 80e minuut kregen ze nog een strafschop die uiteindelijk niet doorging
Verkeerde topic? Volgens mij won Celtic vandaag in de laatste minuut.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-10-10, 22:51 Standaard   #44
Ik niet!

Hoe dan ook gaan ze beiden zonder puntverlies op weg naar de Old Firm van komend weekend, zegt veel over de Schotse competitie ben ik bang.

Laatst gewijzigd door Plato; 17-10-10 om 22:55

Oud 17-10-10, 22:54 thumb up   #45
Super Ed

My bad Thnx Mcyo

Oud 17-10-10, 22:55 Standaard   #46
Super Ed

Hoe dan ook gaan ze beiden zonder puntverlies op weg naar de Old Firm van komend weekend, zegt veel over de Zweedse competitie ben ik bang.

Oud 17-10-10, 22:55 big smile   #47
Ik niet!

[...]

Ik had het al aangepast, ik weet ook niet wat me bezielde.

Oud 17-10-10, 22:57 Standaard   #48
Super Ed

Ach, ik zat zelfs in 't verkeerde topic

Oud 18-10-10, 11:19 Standaard   #49
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe dan ook gaan ze beiden zonder puntverlies op weg naar de Old Firm van komend weekend, zegt veel over de Schotse competitie ben ik bang.
Het gat is nu nog groot, maar zolang Rangers en Celtic zo schaamteloos ten onder blijven gaan in Europees verband wordt het financieel gezien makkelijker voor clubs als Dundee en Hibs om het gat te overbruggen. Vooral Rangers moet hier goed opletten met hun 'kleine' stadion.

Oud 18-10-10, 11:21 standard ball   #50
Ik niet!

Dit jaar is Rangers natuurlijk wel de enige Schotse CL-deelnemer, financieel gezien boeren ze waarschijnlijk dus goed.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:39.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site