Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 03-01-12, 18:41 thumb up   #151

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

mooi

(Verdwijnt na registratie)
Oud 03-01-12, 18:42 Standaard   #152

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben je liefhebber van PSG?
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-12, 18:46 Standaard   #153

Pato komt echt niet hoor, heeft hij de afgelopen dagen ook nog even gezegd (ik weet het, dat zegt niet alles).

Zegt wel dat hij geen vrienden is met Allegri maar dat ook niet hoeft in de voetballerij.
Brord is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-12, 18:47 Standaard   #154

niet speciaal, vroeger haatte ik ze omdat ze verbonden waren aan canal+, dat stinkt.

dit stinkt ook, maar op een andere manier, maar welke grote graaiploeg stinkt niet tegenwoordig. met onschuldig vermaak en ethiek en (zelf)beheersing bijbrengen heeft het weinig meer te maken. kan alleen maar blij zijn dat er (weer) een ploeg is bijgekomen die zich kan meten met de top. spelers van dat niveau wil ik niet op de bank zien bij barcelona oid maar moeten elke week spelen, dat is alleen maar leuker. dat psg hard op weg is om 11 buitenlanders op te stellen, dat is dan weer minder.

Oud 03-01-12, 19:05 Standaard   #155

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
niet speciaal, vroeger haatte ik ze omdat ze verbonden waren aan canal+, dat stinkt.

dit stinkt ook, maar op een andere manier, maar welke grote graaiploeg stinkt niet tegenwoordig. met onschuldig vermaak en ethiek en (zelf)beheersing bijbrengen heeft het weinig meer te maken. kan alleen maar blij zijn dat er (weer) een ploeg is bijgekomen die zich kan meten met de top. spelers van dat niveau wil ik niet op de bank zien bij barcelona oid maar moeten elke week spelen, dat is alleen maar leuker. dat psg hard op weg is om 11 buitenlanders op te stellen, dat is dan weer minder.
Duidelijk.

Dat er een nieuwe speler op de grote markt lijkt te komen juich ik toe, des te meer omdat er nu ook een ander land vertegenwoordigt kan worden binnen dit segment. Echter vraag ik me af of dat nog wel van belang is, nu toch zoveel binnen de voetballerij kapot gaat. Wat heeft het voor Frankrijk nog voor nut als PSG hoge ogen kan gooien, terwijl die club bijna niks meer met het land te maken heeft. Hopelijk zullen dit soort veranderingen het voetbal in zijn algemeen weer wat meer terug naar de basis dringen. Het lijkt me onmogelijk om door alleen maar te kopen, kopen, kopen succes te kunnen verkrijgen en behouden. Ik wil onderscheid zien binnen het voetbal die men door sportieve successen en goed beleid kan bereiken.

Dat van die topspelers die op de bank zitten is ook absoluut waar, maar juist vanwege de grote omloop qua salarissen en absurde bedragen die men uitgeeft i.c.m. een overvolle speelkalender en voetbal dat oppervlakkiger en meer show is geworden, schept men een situatie waarin dat soort "sporters" het wel welletjes vinden. Even opdraven, je kunstje doen als 16e man bijv. bij clubs als Real Madrid of City, en je kunt weer gerust op de bank plaatsnemen en je centen "verdienen".
Oud 03-01-12, 19:14 Standaard   #156

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Duidelijk.

Dat er een nieuwe speler op de grote markt lijkt te komen juich ik toe, des te meer omdat er nu ook een ander land vertegenwoordigt kan worden binnen dit segment. Echter vraag ik me af of dat nog wel van belang is, nu toch zoveel binnen de voetballerij kapot gaat. Wat heeft het voor Frankrijk nog voor nut als PSG hoge ogen kan gooien, terwijl die club bijna niks meer met het land te maken heeft. Hopelijk zullen dit soort veranderingen het voetbal in zijn algemeen weer wat meer terug naar de basis dringen. Het lijkt me onmogelijk om door alleen maar te kopen, kopen, kopen succes te kunnen verkrijgen en behouden. Ik wil onderscheid zien binnen het voetbal die men door sportieve successen en goed beleid kan bereiken.
Voetbal volgt natuurlijk de maatschappelijke trend. De culturele binding met de natiestaat (of heimat) is overal minder geworden. Dat is eigenlijk ook wel weer heel erg raar want een hoop succesverhalen laten zien dat juist dit heel belangrijk is (hetgeen ook maakt dat formules niet één op één kunnen worden gekopieerd; het succesverhaal van de Duitse economie is al zo'n 40 jaar bekend maar niemand kan en kon het succesvol kopiëren). Gehomogeniseerde vervlakking is helaas de norm.
Niet alleen denk ik dat je dan beter voetbal en samenspel krijgt maar ik vind het ook wel leuk als verschillende culturen en speelstijlen elkaar ontmoeten.

Dat van die topspelers die op de bank zitten is ook absoluut waar, maar juist vanwege de grote omloop qua salarissen en absurde bedragen die men uitgeeft i.c.m. een overvolle speelkalender en voetbal dat oppervlakkiger en meer show is geworden, schept men een situatie waarin dat soort "sporters" het wel welletjes vinden. Even opdraven, je kunstje doen als 16e man bijv. bij clubs als Real Madrid of City, en je kunt weer gerust op de bank plaatsnemen en je centen "verdienen".
De problemen onderschrijf ik maar gegeven de huidige situatie valt het te prijzen dat er een club bij is gekomen die zich kan en wil meten met de rest.

Oud 03-01-12, 20:01 Standaard   #157

[...]
Voetbal volgt natuurlijk de maatschappelijke trend. De culturele binding met de natiestaat (of heimat) is overal minder geworden. Dat is eigenlijk ook wel weer heel erg raar want een hoop succesverhalen laten zien dat juist dit heel belangrijk is (hetgeen ook maakt dat formules niet één op één kunnen worden gekopieerd; het succesverhaal van de Duitse economie is al zo'n 40 jaar bekend maar niemand kan en kon het succesvol kopiëren). Gehomogeniseerde vervlakking is helaas de norm.
Niet alleen denk ik dat je dan beter voetbal en samenspel krijgt maar ik vind het ook wel leuk als verschillende culturen en speelstijlen elkaar ontmoeten.
Precies.

De problemen onderschrijf ik maar gegeven de huidige situatie valt het te prijzen dat er een club bij is gekomen die zich kan en wil meten met de rest.
Ik denk dat iedereen zich wel wilt meten, maar niet de juiste (financiële of sportieve) middelen heeft. Zo zou je je helemaal kunnen toewijden aan een aantal eigenschappen die je beheerst of kunt beheersen om zo voetballend sterk te zijn. Aangevuld met goed beleid kun je zo bouwen aan een goede structuur. Dit kost tijd en moeite, en dat "hebben" veel clubs niet. Hebben tussen aanhalingstekens omdat het iets is wat je gewoon moet doen. Veel clubs spelen op safe, al klinkt dat heel vreemd in een wereldje waarin zoveel geld in omgaat en daardoor de belangen zo groot zijn. Op safe spelen is tegenwoordig als topclub meegaan in die titanenstrijd (negatieve zin van het woord) en als klein clubje zoveel mogelijk geld binnen harken en je wapenen om stabiel te presteren.

Ik mis ploegen als Deportivo, Valencia, Rode Ster, Dinamo Kiev, Rangers, Anderlecht. Ploegen die het middels hun eigen formule de echte grote clubs moeilijk konden maken op elk niveau. Dat wordt steeds lastiger, en veel clubs voelen zich gedwongen om wat anders te doen. Of kunnen het simpelweg niet meer. Dat wilt echter niet zeggen dat het überhaupt niet kan, je moet het wel willen zoals je zelf ook aan gaf. Niet de juiste vergelijking, omdat PSG de liquide middelen heeft.
Oud 03-01-12, 20:08 Standaard   #158

Helaas zorgt de vervlakking er ook voor dat spelers makkelijker de overstap maken naar een ander land.

Oud 04-01-12, 14:42 Standaard   #159

Weet je ook wat het is: vroeger had je ook koopclubs (denk alleen al aan Fortuna54) maar die werden vanzelf afgestraft door hun gedrag. Dat is nu niet meer zo, integendeel, er bestaat een druk om erin mee te gaan zonder dat het voetbal er nu echt beter door wordt. Dat is de paradox denk ik.

Oud 04-01-12, 14:49 Standaard   #160

Dat klopt inderdaad. Destijds kocht men wel meer met een bepaald doel voor ogen, of om zich te onderscheiden omdat het op een andere manier niet kan. Nu lijkt het erop dat men zich niet meer wilt en durft te onderscheiden om de boot niet te missen. Ik heb hier dvd's van de Premier League van 99 tot en met 2006 ongeveer. Het was toen nog altijd zoveel beter dan nu.
Oud 04-01-12, 14:57 Standaard   #161

Dat klopt inderdaad. Destijds kocht men wel meer met een bepaald doel voor ogen, of om zich te onderscheiden omdat het op een andere manier niet kan. Nu lijkt het erop dat men zich niet meer wilt en durft te onderscheiden om de boot niet te missen. Ik heb hier dvd's van de Premier League van 99 tot en met 2006 ongeveer. Het was toen nog altijd zoveel beter dan nu.
wat voor dvd's zijn dat?

Oud 04-01-12, 14:58 sad   #162
Mênnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

wat voor dvd's zijn dat?
Ronde.

Oud 04-01-12, 15:10 Standaard   #163

[...]

wat voor dvd's zijn dat?
o.a.

Premier League Classic Matches (zijn 5 of 6 delen)
Barclays English Premier League Goals Of The Season & Season Review (2002 tot nu)
Oud 04-01-12, 15:15 Standaard   #164

[...]

o.a.

Premier League Classic Matches (zijn 5 of 6 delen)
Barclays English Premier League Goals Of The Season & Season Review (2002 tot nu)
Die eerste is interessant, waar heb je die gehaald?

Die andere zie ik idd regelmatig liggen in de winkel

Oud 04-01-12, 15:16 Standaard   #165

Marktplaats.
Oud 04-01-12, 15:22 Standaard   #166

ah ja, dat is wel handig. je kunt ook instellen dat je meldingen wilt krijgen van nieuwe aanbiedingen dacht ik.

Oud 04-01-12, 18:02 Standaard   #167

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Wehe, Pato heeft net gescoord tegen Milan

Oud 04-01-12, 18:06 Standaard   #168

Tegen Milan? Hij speelt nog niet bij PSG toch?
Oud 04-01-12, 18:12 Standaard   #169

pardon. Tegen PSG bedoel ik

Oud 12-01-12, 16:41 Standaard   #170

De transfer van Pato is zo goed als rond. Deze week de laatste details alleen nog (keuring en zo). Gaat om een bedrag van 35 miljoen. Salaris gaat ongeveer 6-7 miljoen per jaar bedragen.

Oud 12-01-12, 16:52 thumb up   #171
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Hier ook maar even dan.

AC MILAN OFFICIAL PRESS RELEASE: AC Milan communicate that Alexandre Pato will remain with the red&black colors.

Oud 12-01-12, 16:55 Standaard   #172

vage shit? Waar komt het verhaal vandaan dat alles al rond is behalve de medical?

Oud 12-01-12, 16:59 sunglasses   #173
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door DurQ Bekijk bericht
vage shit? Waar komt het verhaal vandaan dat alles al rond is behalve de medical?
Haters denk ik.

Oud 12-01-12, 17:00 Standaard   #174
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

35 miljoen was echt een fantastische deal geweest voor Milan.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 12-01-12, 17:01 Standaard   #175

tevens een slechte zaak voor mijn reputatie

Hoewel ik verwacht dat het best nog wel rond kan komen. Morgen ineens een bericht

Oud 12-01-12, 17:02 Standaard   #176
Een goed gevoel.

Jij toch?

Oud 12-01-12, 17:02 hearth   #177
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
35 miljoen was echt een fantastische deal geweest voor Milan.
Ik heb liever Pato.

Oud 12-01-12, 17:06 Standaard   #178

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
[...]

Jij toch?
Wat ik weet is dat de buitenlandse eigenaar van PSG een bevestiging van de transfer heeft gegeven + dat er bronnen dichtbij PSG ook bevestigen.

Oud 12-01-12, 17:07 sunglasses   #179
11 tegen 11, bal is rond

Laat de buitenlandse eigenaar van PSG en de bronnen dichtbij PSG lekker even het heen en weer krijgen.

Oud 12-01-12, 17:08 big smile   #180
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Wat ik weet is dat de buitenlandse eigenaar van PSG een bevestiging van de transfer heeft gegeven + dat er bronnen dichtbij PSG ook bevestigen.
Dat was ook te lezen in het stuk dat op voetbalzone staat.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-01-12, 17:12 Standaard   #181

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Dat was ook te lezen in het stuk dat op voetbalzone staat.
Daar heb ik het niet van :p Ik kom nooit op die site

Oud 12-01-12, 17:14 sunglasses   #182
Een goed gevoel.

Terug naar de orde van de dag.

Oud 12-01-12, 17:53 Standaard   #183

Mooi shirt eigelijk
JeroenV is offline   Met citaat reageren
Oud 12-01-12, 17:56 thumb up   #184
Schiet van afstand

Friggles's Voetbal Forum schermafbeelding

Wit ipv blauw en het is goed.
Friggles is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-01-12, 17:58 Standaard   #185

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
ib4 opmerkingen over een te brede baan

Oud 13-01-12, 09:40 rainbow   #186
Echte boeren

Karrel_Laaglawaai's Voetbal Forum schermafbeelding

Maxwell zesde aanwinst PSG met Eredivisie-verleden

De Braziliaan Maxwell wordt de nieuwe linksback van Paris Saint-Germain. De verdediger komt over van Barcelona en is daarmee de vierde buitenlandse speler in de Franse hoofdstad die ooit in Nederland voetbalde. Beide clubs zijn inmiddels akkoord over de transfersom voor de ex-Ajacied.

Met Kees Kist (1982/83) en Pierre Vermeulen (1985-87) had PSG in het verleden twee Nederlanders onder contract. Maxwell is de vierde buitenlandse speler met een verleden in de Eredivisie. Zo beleefden voormalig Feyenoorder Bonaventure Kalou en de ex-PSV'ers Vampeta en Mateja Kezman een, overwegend weinig succesvol, intermezzo bij de tweevoudige kampioen.

Kalou speelde er 55 competitiewedstrijden tussen 2005 en 2007. Kezman stond tussen 2008 en november 2011 onder contract bij PSG. De Serviër speelde weinig en werd ook een periode verhuurd aan Zenit Sint-Petersburg. De Braziliaan Vampeta kwam in 2001 tot zeven optredens inde Ligue 1.

Overigens dienden ook Didier Martel en Marko Pantelic in het verleden Paris Saint-Germain, twee spelers die later in hun carrière naar Nederland togen. De Fransman Martel stapte in december 1998 over van PSG naar FC Utrecht. Pantelic speelde in het seizoen 1997/98 drie duels in de hoofdmacht. Twaalf jaar later zou de Servische spits een seizoen voor Ajax uitkomen.
Karrel_Laaglawaai is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-01-12, 10:17 Standaard   #187
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Karrel_Laaglawaai Bekijk bericht
[...]
Dat is pas nieuws

Oud 13-01-12, 13:08 Standaard   #188

Cruoninga's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Friggles Bekijk bericht
Hebben ze wel paar jaar gehad als uitshirt:

Heeft jullie held dus ook nog in gelopen:
Cruoninga is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-12, 18:39 Standaard   #189

Wie is dat?

Oud 13-01-12, 18:47 Standaard   #190
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Bona Kalou

Oud 17-01-12, 16:27 Standaard   #191

Het Franse persbureau AFP meldt dat Manchester City en PSG een akkoord hebben bereikt over Tevez.
Brord is offline   Met citaat reageren
Oud 17-01-12, 16:39 Standaard   #192
Fear the Beard!

De hunchback terug naar zijn roots.
Oud 17-01-12, 18:32 Standaard   #193
Een goed gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Brord Bekijk bericht
Het Franse persbureau AFP meldt dat Manchester City en PSG een akkoord hebben bereikt over Tevez.
Zou een uitstekende aankoop zijn.

Oud 27-01-12, 19:46 Standaard   #194
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

En de volgende aanwinst is daar.
Ex-PSV-er Alex komt over van Chelsea.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 27-01-12, 19:51 Standaard   #195
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Milan is voor Maxi Lopez gegaan, Inter is afgehaakt en Man City wil een enroem zak geld. Of Man City moet flink zakken, of PSG moet een idiote prijs betalen. Voorlopig gebeurt er dus nog helemaal niks met Tevez.

Oud 30-01-12, 19:51 sad   #196
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 30-01-12, 19:51 Standaard   #197
Fear the Beard!

Hij kijkt wel happy zeg.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:36.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site