Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-07-10, 19:54 Standaard   #1
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Olympique Marseille is een van de drie Franse topvoetbalclubs. De voetbalclub uit Marseille, die in de volksmond l'OM wordt genoemd, heeft al verschillende malen het kampioenschap en de beker van Frankrijk gewonnen. De club won in 1993 de Champions League. De volksclub heeft een zeer sterke binding met haar aanhang en verkoopt jaarlijks zo'n minimaal 360.000 voetbalshirts. Voluit heet de club Olympique de Marseille

De grote aartsrivaal van l'OM is Paris Saint-Germain. Wedstrijden tussen beide clubs staan bekend als een zwaar beladen wedstrijd tussen de 2 grootste volksclubs van Frankrijk.

Oud 26-07-10, 19:55 Standaard   #2
Super Ed

De voetbaltempel Stade Vélodrome staat aan de vooravond van een grootscheepse renovatiebeurt. Het stadion, dat momenteel plaats biedt aan 57.000 toeschouwers, wordt met 10.000 stoeltjes uitgebreid. Liefst 6.000 van die plaatsen zijn voor vip's. De kosten worden geschat op 273 miljoen euro.

Ondanks die mega-investering blijft het Stade de France, dat in Parijs staat, overigens het grootste voetbalstadion van Frankrijk. In die arena is plek voor 80.000 fans. Het toekomstige Stade Vélodrome kan 67.000 voetballiefhebbers herbergen.
Stade Vélodrome werd in 1937 geopend en al twee keer eerder flink onder handen genomen. In 1984 en 1998 kreeg de voetbaltempel een facelift. Hoewel het stadion al jaren wordt bespeeld door topclub Olympique Marseille, blijft het voor Nederlandse voetballiefhebbers toch vooral het stadion van de magnifieke goal van Dennis Bergkamp in de wedstrijd tegen Argentinië op het WK van 1998.
Voor voetbalclub Olympique heeft de grootscheepse verbouwing geen directe gevolgen. De Franse voetbalploeg kan ook de komende seizoenen gewoon de thuisduels in het bijna 75 jaar oude stadion blijven afwerken, ondanks de bouwwerkzaamheden.

Oud 26-07-10, 21:35 Standaard   #3
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Altijd een zwak gehad voor deze club, waarom weet ik eigenlijk niet zo goed.... nooit naar een wedstrijd geweest ofzo.
Maar een enorm gaaf stadion, fanatiek publiek, wel enorm afgegleden maar krabbelen weer omhoog.

Beetje het Feyenoord van Frankrijk misschien wel.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 21:36 Standaard   #4
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Het stadion waarin ze spelen heeft iets magisch .

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 21:38 Standaard   #5
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door dndiek Bekijk bericht
Het stadion waarin ze spelen heeft iets magisch .
Eens.

Droit au but is natuurlijk ook een prachtige spreuk.

Oud 07-08-10, 16:20 Standaard   #6
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Niang wil vertrekken bij Olympique Marseille
04 augustus 2010

Olympique Marseille zit met een probleem. Aanvoerder Mamadou Niang wil groen licht hebben om te kunnen tekenen bij Fenerbahçe. Dat laat de aanvaller woensdag weten in een interview met sportkrant L'Equipe.

"De aanbieding van Fenerbahçe is zeer interessant", geeft Niang toe. "Van Issar Dia heb ik goede verhalen gehoord. Het zou zeker geen verkeerde keuze zijn." De 32-jarige Senegalese spits heeft echter nog een doorlopend contract. Hij hoopt Marseille toch te mogen verlaten. "Ik heb altijd alles voor Marseille gegeven, zelfs toen ik geblesseerd was."

De Franse landskampioen denkt daar anders over. Trainer Didier Deschamps wil Niang graag behouden. "Ik hoop nog voor het weekend met de trainer en voorzitter in gesprek te gaan", aldus Niang.

Oud 08-08-10, 11:29 big smile   #7
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Eerste wedstrijd met 1-2 verloren van Caen. Als kampioen thuis verliezen van een promovendus, slechter kun je het seizoen haast niet beginnen.

Oud 17-08-10, 14:23 Standaard   #8
Ik niet!

Huntelaar to switch with Ben Arfa?
Tuesday 17 August, 2010

Marseille are prepared to offer Hatem Ben Arfa in exchange for Milan striker Klaas-Jan Huntelaar, according to Le Parisien.

Didier Deschamps is in the market for a target man to replace his captain Mamadou Niang who joined Fenerbahce last week. He has so far seen his efforts to sign Sevilla's Luis Fabiano come to nothing and has therefore turned his attention to Huntelaar.

Deschamps is keen to include Ben Arfa in any deal for Huntelaar after the France international went on strike last week. Ben Arfa didn't train again yesterday and would like to force a move away from the Old Port, although his preferred destination is Newcastle United.

Nevertheless, it seems unlikely that he would turn down the opportunity to join a club like Milan. Marseille consider Ben Arfa to be worth €10m, a figure that would bring Huntelaar's price down greatly.

Parma are also said to be interested in signing Ben Arfa on loan ahead of next season.
Ik vraag me af wat hiervan klopt, zowel Huntelaar als Ben Arfa wordt momenteel met tig clubs in verband gebracht.

Oud 17-08-10, 14:24 Standaard   #9
Ik niet!

Marseille is trouwens dramatisch aan het seizoen begonnen, de eerste twee wedstrijden hebben ze verloren. Geluk bij een ongeluk is dat hun belangrijkste concuenten Bordeaux en Lyon (bijna) even slecht gestart zijn.

Oud 28-09-10, 00:52 thumb up   #10
Super Ed

Didier Deschamps heeft bevestigd dat hij deze zomer hoofdtrainer van Liverpool kon worden. De huidige trainer van Olympique Marseille liet die kans liggen. "Ik heb een lang gesprek met het bestuur van Liverpool gehad, maar heb uiteindelijk nee gezegd", zei de Fransman maandag, een dag voor de wedstrijd in de Champions League tegen Chelsea.

Liverpool contracteerde uiteindelijk Roy Hodgson als opvolger van Rafael Benitez. "Ik ben er trots op dat Liverpool interesse in me heeft getoond. Dit was echter niet het juiste moment om in te stappen", aldus de Franse coach. "Ik was daarnaast met Marseille net begonnen met de voorbereiding op het nieuwe seizoen. Als ik toen was opgestapt, had niemand me dat in dank afgenomen."

Deschamps keert dinsdag even terug op het oude nest. De Fransman speelde in het seizoen 1999-2000 voor Chelsea, waarmee hij de FA cup won.

Oud 10-10-10, 22:17 surprise   #11
Super Ed

Ook in Frankrijk is de situatie rond Nigel de Jong en Hatem Ben Arfa groot nieuws. Ben Arfa, die vorige week een dubbele beenbreuk opliep na een grove overtreding van De Jong, is namelijk nog eigendom van Olympique Marseille. De Franse ploeg stalde hem deze zomer voor één jaar op huurbasis bij Newcastle United.

Marseille overweegt nu gerechtelijke stappen te ondernemen tegen De Jong en/of zijn club Manchester City. "Waar het ons vooral omgaat is dat dit soort overtredingen worden verbannen van de velden. De spelers die ze maken moeten worden gestraft", aldus voorzitter Jean-Claude Dassier op de Franse tv-zender Telefoot.

Door zijn blessure is Ben Arfa zeker enkele maanden uitgeschakeld.

Oud 12-12-10, 15:05 Standaard   #13
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Marseille heeft gewilde Fanni bijna binnen

Rod Fanni stapt in januari vrijwel zeker over naar Olympique Marseille. De verdediger van Stade Rennes stond in de belangstelling van meerdere clubs, maar is bijna rond met de regerend landskampioen van Frankrijk.

Behalve Marseille meldden ook Liverpool en Atlético Madrid zich de afgelopen weken bij Stade Rennes voor Fanni. Zij lijken echter achter het net te vissen, want volgens L'Om-coach Didier Deschamps is de transfer naar Marseille bijna afgerond.

"Binnen een paar uur, of misschien een paar dagen, hoop ik dat alles rond is", aldus Deschamps tegenover TF1. "De speler wil heel graag naar ons toe komen en ik denk dat het bestuur het juiste bod wil doen om dit mogelijk te maken."

Het is niet bekend hoeveel Marseille aan Stade Rennes betaalt voor Fanni. Eerder werd gesproken over een vraagprijs van zo'n acht miljoen euro.

Oud 15-12-10, 19:29 Standaard   #14
Ik niet!

Het is nu definitief rond:

Marseille versterkt selectie met Fanni (29)

De Franse international Rod Fanni maakt de overstap naar Olympique Marseille. De 29-jarige verdediger zal een contract voor 2,5 jaar ondertekenen bij de Zuid-Franse topclub.

Voor Fanni is het de eerste keer dat hij bij een topclub terecht komt. De sterke rechtsback begon zijn loopbaan in 1999 bij Marituges en speelde voor RC Lens en OGC Nice, voordat Rennes hem drie jaar geleden oppikte. Marseille was naarstig op zoek naar een nieuwe back, omdat Cesar Azqilicueta dit seizoen niet meer in actie kan komen.

Oud 03-04-12, 01:08 Standaard   #15
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Mager seizoen in de Ligue 1 maar wel kwartfinale in de Champions League.
Komende zondag het prestigieuze duel tegen Paris Saint Germain, te zien bij Sport 1.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-12, 15:53 Standaard   #16
Slaat altijd onverwachts

vakken's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit weekend tegen uit tegen Bordeaux. Wanneer OM deze verliest kunnen ze wel eens in het rechterrijtje belanden.

De Graafschap - FC Twente - FC Schalke 04
vakken is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:35.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site