Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-07-10, 19:48 Standaard   #1
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

KRC Genk is een Belgische voetbalclub uit Genk. De club is bij de KBVB aangesloten met stamnummer 322, het nummer van KFC Winterslag dat in 1923 was opgericht. KRC Genk ontstond in 1988 uit de fusie van Thor Waterschei en Winterslag. De volledige naam van de club is Koninklijke Racing Club Genk. De clubkleuren zijn blauw-wit. De ploeg speelt zijn thuiswedstrijden in de Cristal Arena te Waterschei, een stadion met ruim 20.000 zitplaatsen en 5.000 staanplaatsen. Voor juni 2007 droeg het Genkse stadion de naam 'Fenixstadion'.

KRC Genk staat bekend als Limburgse familieclub met een zeer trouwe supporterschare. Genk is bij het begin van de 21ste eeuw één van de Belgische clubs met het grootste aantal toeschouwers in het stadion en is één van de Belgische profclubs met het grootste budget (circa 23 miljoen euro). Een onderzoek van de kranten Gva en Hbvl wees uit dat Genk zowel qua waarde als eigen vermogen het op één na hoogste scoort in België.

Cristal Arena

Selectie 2011-2012
26 László Köteles
32 Gilles Lentz
4 Torben Joneleit
11 Anthony Vanden Borre
16 Anele Ngcongca
20 José Ferreira Nadson
24 Timothy Durwael
33 Daniel Pudil
6 David Hubert
7 Fabien Camus
8 Dániel Tözsér
14 Kevin De Bruyne
19 Thomas Buffel
21 Dugary Ndabashinze
35 Anthony Limbombe
9 Jelle Vossen
18 Elyaniv Barda
27 Kennedy Nwanganga
31 Marvin Ogunjimi

Laatst gewijzigd door Plato; 24-07-11 om 11:21

Oud 26-07-10, 20:02 Standaard   #2
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

FC Winterslag was nog de club waar Luc Nilis zijn loopbaan begon.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-07-10, 20:54 Standaard   #3
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

En Waterschei heeft ooit nog eens in de halve finale van de Europa Cup II of de UEFA Cup gestaan.

Oud 15-08-10, 21:11 Standaard   #4
Ik niet!

Genk is erg goed aan het seizoen begonnen. Na drie wedstrijden heeft de club negen punten en een doelsaldo van +10. Vorige week met 4-0 gewonnen in Gent en vanmiddag thuis Charleroi met 5-0 klop gegeven.

Oud 25-09-10, 10:09 Standaard   #5
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Inmiddels 22 uit 8. Goed begin idd!

Oud 25-09-10, 10:22 Standaard   #6
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

Nu die goede start nog een vervolg gaan geven natuurlijk!
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 17-10-10, 22:38 thumb up   #7
BS.

Nog steeds ongeslagen en al 8 punten los.

Oud 20-10-10, 19:47 Standaard   #8
Ik niet!

Koploper Genk voorlopig zonder De Bruyne

Racing Genk moet het voorlopig zonder Kevin de Bruyne stellen. De middenvelder, die in de zomer nog doelwit van FC Twente was, heeft klierkoorts onder de leden en staat daardoor voor onbepaalde tijd buiten spel.

"Kevin is voor onbepaalde tijd volledig out en dient volledige rust te respecteren", schrijft Racing Genk, de fiere koploper in de Pro League, op de eigen website. In de eerste elf wedstrijden van dit seizoen was De Bruyne één van de smaakmakers bij Genk, wat hem een plek in de nationale ploeg van België opleverde.

Oud 21-10-10, 12:43 Standaard   #9
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Jelle Vossen, .

Niet de snelste, maar dit seizoen wel erg efficient.

Oud 06-11-10, 13:24 smile   #10
Super Ed

Racing Genk is de weg kwijt in de Belgische Pro League. Na nederlagen tegen KV Kortrijk en Anderlecht kwam de klassementsleider vrijdag opnieuw niet tot winst. Op bezoek bij Westerlo speelden de Limburgers met 1-1 gelijk.

Door een tegendoelpunt van Dekelver stond Genk bij rust zelfs met 1-0 achter, maar kort na de doelwissel bracht Barda de score weer in balans. Vervolgens ging Genk vol overgave op zoek naar de winnende treffer. Daarvoor kreeg het ook een aantal kansen, maar het stuitte telkens op de sterk keepende De Winter.

Door het nieuwe puntenverlies kan Genk later dit weekend achterhaald worden door Anderlecht. Paarswit moet dan wel de topper tegen Club Brugge winnen.

Oud 21-11-10, 11:50 Standaard   #11
Ik niet!

Genk tot winterstop zonder topscorer Vossen

De overwinning op Charleroi had zaterdag voor Racing Genk een vervelend randje. Topscorer Jelle Vossen viel al in de eerste helft geblesseerd uit en blijkt een scheurtje in zijn enkelband te hebben opgelopen. Dat heeft onderzoek in het ziekenhuis zondag uitgewezen. Hij is zeker vier tot zes weken uit de roulatie.

Door deze herstelperiode komt Vossen dit kalenderjaar zeker niet meer in actie voor Genk. De spits was dit seizoen al goed voor veertien competitiedoelpunten.

Oud 04-07-11, 14:26 Standaard   #12
BS.

Racing Genk heeft een opmerkelijk besluit genomen. De Belgische landskampioen heeft een 'transferstop' ingelast. Tot 28 augustus mogen er geen spelers vertrekken bij de Belgische topclub. Genk wil zich in alle rust voorbereiden op de voorrondes van de Champions league, en wil niet worden afgeleid door geruchten.

Voorzitter Dirk Degraen kondigde de maatregel aan in gesprek met de Belgische krant Het Belang van Limburg. Volgens de preses is de plaatsing van de Champions League belangrijk voor de continuďteit van de club, en leiden de geruchten over transfers de spelers af. "De spelers moeten zich daarom nu op de ploeg concentreren", aldus Degraen over de 'transferstop'. Racing Genk-spelers Kevin de Bruyne (20, foto hierboven) en de jeugdige doelman Thibaut Courtois(19) staan in de serieuze belangstelling van de Engelse topclub Chelsea.

Oud 08-08-11, 11:09 Standaard   #13
Ik niet!

Racing Genk test Dramé en Tomás

Racing Genk test Boukary Dramé, een Senegalese linksachter die het afgelopen seizoen bij FC Sochaux in de Ligue 1 voetbalde. ook Mikael Tomás Backaert is op proef.

De 25-jarige Dramé, een jeugdproduct van PSG en zesvoudig international, liet in de beloftenwedstrijd tegen FCV Dender alvast een goede indruk.

Daarnaast test ook Tomás, een Spaanse belofte met Belgische roots. De 18-jarige aanvallende middenvelder speelde twee seizoenen bij de jeugd van FC Barcelona.

Intussen zou Genk een bod geweigerd hebben va Osasuna op Daniel Pudil. De Hongaarse linksachter mag vooralsnog niet vertrekken omdat er geen alternatief voor handen is.

Oud 10-08-11, 20:37 Standaard   #14
Ik niet!

Genk: Vergoossen, Brepoels of Stevens?

Racing Genk is al volop op zoek naar een vervanger voor Frank Vercauteren. De piste Sef Vergoossen zou een optie zijn. En ook de namen Guido Brepoels (STVV) en Huub Stevens gaan over de lippen.

Vergoossen maakte Racing Genk anno 2002 landskampioen en trad later nog op als adviseur van Racing Genk. Die rol speelt hij nu bij het Nederlandse VVV Venlo, de club van Glen De Boeck.

Men zou in de Cristal Arena ook denken aan Guido Brepoels van rivaal STVV. Benoît Morrenne, de voorzitter van STVV, liet al weten dat de prestaties van Brepoels niet onopgemerkt blijven, maar de trainer zelf reageerde in Extra Time met de woorden: "er is niets aan de hand".

Mogelijk is ook Huub Stevens opnieuw in beeld bij Racing Genk. De Nederlander coachte onder meer al Schalke, HSV en PSV en zou Genk een interessante optie vinden.

Genk-voorzitter Herbert Houben is momenteel op vakantie en weigert elke vorm van commentaar over de trainersopvolging.

Vergoossen heeft inmiddels bedankt, ik ben benieuwd of Stevens in Genk geďnteresseerd is.

Oud 30-08-11, 13:39 Standaard   #15
Theo, pak 'm terug

Hendril's Voetbal Forum schermafbeelding

Om 18.00 wordt Mario Been gepresenteerd dus.

Oud 14-09-11, 02:15 smile   #16
Super Ed

Afgelopen vrijdag al winst bij zijn debuut, nu weer een goed resultaat
Mario Been, coach van RC Genk, toonde zich een tevreden man met het 0-0 gelijkspel tegen Valencia. De Spanjaarden waren de betere ploeg maar de Belgen hielden stand.

'Als ik eerlijk ben moet ik zeggen dat ik erg blij ben met het punt', reageerde Been tegen Studio Sport na afloop. 'Valencia is een ploeg met zoveel kwaliteit. Ze wachten op een moment om te grazen te nemen. Als je ziet hoe makkelijk hun middenveld speelt, mag je niet klagen met een gelijkspel.'

'Vooraf werd ons geen punt toegedicht in deze poule', vervolgt de coach die dit seizoen begon als oefenmeester van Feyenoord. 'Maar we durfden te voetballen en kregen ook nog wat kansen. We moesten wel vaak achter ze aanlopen en hadden geluk bij enkele kansen van hen. maar dit resultaat en het spel geven vertrouwen voor de toekomst.'

Oud 14-09-11, 02:47 thumb down   #17

TheJanitor's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat goede resultaat heeft me geld gekost.
TheJanitor is offline   Met citaat reageren
Oud 14-09-11, 09:25 Standaard   #18

DurQ's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TheJanitor Bekijk bericht
Dat goede resultaat heeft me geld gekost.
Mij ook, 3/4 goed uit een combo, Valencia verneukt t ff voor me

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:34.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site