Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 26-07-10, 19:35 hearth   #1
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Clubgeschiedenis
Founded as Sporting Club Anderlechtois on May 27, 1908 by a dozen of football lovers at the Concordia café (located in the Rue d'Aumale/Aumalestraat in the municipality of Anderlecht), the club beat Institut Saint-Georges in their first match by 11–8.[3] They joined the official competition in 1909–10, starting at the lowest level in the Belgian football league system, then the 3rd provincial division. In 1912–13, they gained promotion to the second-higher level of football, then named the Promotion. After only one season at that level, the championships were suspended due to World War I, and resumed in 1919–20.

With the popularity of the team increasing, Anderlecht had moved to a new stadium in the Astrid Park in 1917 (then known as Meir Park). They baptized the stadium Stade Emile Versé in honor of the club's first major patron, the industrialist Emile Versé. At the end of the 1920–21 season, Anderlecht promoted to the first division for the first time in their history. In the next 14 seasons, Anderlecht was relegated 4 times (1923, 1926, 1928 and 1931) and promoted 4 times (1924, 1927, 1929, 1935), earning themselves the mockery of local rival clubs Union Saint-Gilloise and Daring Club de Bruxelles, who nicknamed them the "lift club". In 1933, 25 years after their formation, the club changed their name to Royal Sporting Club Anderlechtois. Since their promotion in 1935, Anderlecht has remained at the top level of football. With Jef Mermans, a striker signed from K Tubantia FC in 1942 for a record fee of 125,000 Belgian francs, Anderlecht won their first league title in 1947.

Their success increased in the following years as they won 6 more titles between 1949–50 and 1955–56 (winning three consecutive titles twice) and 2 more in 1958–59 and 1961–62. In the 1960s, under the coaching of Pierre Sinibaldi and then of Andreas Beres, the club even won 5 titles in a row (from 1963–64 to 1967–68), which is still a Belgian league record. The star of this team was Paul Van Himst (topscorer in 1965, 1967 and 1969 and Belgian Golden Shoe winner in 1960, 1961, 1965 and 1974).

Anderlecht played in the first European Champion Clubs' Cup in 1955–56, and lost both legs of their tie against Vörös Lobogo. They had to wait until the 1962–63 season to win their first European tie, with a 1–0 victory over Real Madrid, which followed a 3–3 draw in Spain. For the first time they advanced to the second round, where they beat PFC CSKA Sofia before losing to Dundee in the quarter-finals. In the 1969–70 Inter-Cities Fairs Cup, Anderlecht lost in the final against Arsenal FC. Between 1975 and 1984, Anderlecht only won one championship but they achieved considerable European success: they won the 1975–76 and 1977–78 European Cup Winners' Cups against respectively West Ham United and FK Austria Wien, as well as the two subsequent European Super Cups.

The 1982–83 season was a noteworthy season for the club for numerous reasons: former Anderlecht favourite Paul Van Himst was named the new coach, they won the 1982–83 UEFA Cup, and the rebuilding of the club stadium began. But in the domestic league, Anderlecht had to settle for second place behind Standard. Their bid to retain the UEFA Cup in 1983–84 failed at the final hurdle against English side Tottenham Hotspur. Anderlecht reached the final controversially by beating another English side Nottingham Forest with a debatable extra-time penalty to win 3–2 on aggregate. It was later found Anderlecht had bribed the referee the equivalent of £27,000 to ensure passage to the final. After three second-place finishes in a row, the Purple and Whites secured an easy 18th title in 1984–85, 11 points ahead of Club Brugge. In 1985–86, Anderlecht won the championship again, but this time after a two-legged play-off against Club Brugge. Anderlecht won their 20th championship on the last matchday of the 1986–87 season. They then lost key players Franky Vercauteren, Enzo Scifo (transferred in the summer of 1987) and Juan Lozano (heavily injured in a game at KSV Waregem a few months earlier).A weakened team coached by Raymond Goethals finished only 4th in 1988 behind Club Brugge, Mechelen and Antwerp, but they managed to lift the Belgian Cup for the sixth time in their history, after a 2–0 victory against Standard Liège, with goals by Luc Nilis and Eddie Krnčević. The next year, Anderlecht retained the trophy with goals by Krnčević and Jankovic (again with a 2–0 win over Standard), but finished second in the championship. After his second cup win, Raymond Goethals left for Bordeaux.

In the 1990s, Anderlecht reached one more European final, the 1990 European Cup Winners' Cup Final, that they lost to UC Sampdoria. The club then declined in European competitions, reaching only the 1990–91 and 1996–97 UEFA Cup quarter-finals as their best result. In national competitions, they won 4 championship titles and a cup. In the 2000s, Anderlecht secured 5 more Belgian champion titles, reaching a total of 29 titles in 2007, and 1 more cup. In the 2000–01 UEFA Champions League, they qualified for the first time to the second round, then another group stage, where they finished 3rd of their group behind Real Madrid and Leeds United. In 2009–10, the Purple and Whites won their 30th Belgian league title.

Erelijst
Kampioen: Winners (30): 1946–47, 1948–49, 1949–50, 1950–51, 1953–54, 1954–55, 1955–56, 1958–59, 1961–62, 1963–64, 1964–65, 1965–66, 1966–67, 1967–68, 1971–72, 1973–74, 1980–81, 1984–85, 1985–86, 1986–87, 1990–91, 1992–93, 1993–94, 1994–95, 1999–00, 2000–01, 2003–04, 2005–06, 2006–07, 2009–10

Winnaar Tweede Klasse: 1923–24, 1934–35

Beker: 1964–65, 1971–72, 1972–73, 1974–75, 1975–76, 1987–88, 1988–89, 1993–94, 2007–08

Supercup: 1985, 1987, 1993, 1995, 2000, 2001, 2006, 2007, 2010

Europa Cup II: 1976, 1978

UEFA Cup: 1983

Europese Super Cup: 1976, 1978

Constant Vandenstockstadion

Selectie 2011-2012
1 Silvio Proto
22 Davy Schollen
28 Michael Cordier
33 Davy Roef
2 Ondrej Mazuch
3 Olivier Deschacht Aanvoerder
4 Samuel Firmino de Jesus
6 Diogo Silvestre Bittencourt
8 Denis Odoi
15 Abdoulaye Seck
20 Behrang Safari
23 Roland Juhasz
27 Marcin Wasilewski
5 Lucas Biglia
7 Guillermo Molins
13 Jonathan Legear
16 Cheikhou Kouyaté
17 Oleksandr Iakovenko
18 Lukas Marecek
19 Sacha Kljestan
30 Guillaume Gillet
39 Ziguy Badibanga
42 Lamisha Musonda
55 Fernando Canesin Matos
70 Ronald Vargas
77 Reynaldo Dos Santos Silva
9 Matias Suarez
10 Rubenilson Kanu
14 Romelu Lukaku
21 Tom De Sutter
25 Pablo Chavarria
36 Nathan Kabasele
87 Dalibor Veselinović

Laatst gewijzigd door Plato; 24-07-11 om 12:31

Oud 26-07-10, 20:53 Standaard   #2
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

New Saints zou moeten lukken .

Is al bekend tegen welke clubs ze daarna komen te spelen?

Oud 27-07-10, 20:58 thumb up   #3
Super Ed

Inmiddels al 0-1 voor

Oud 27-07-10, 21:22 Standaard   #4

Vakstudie's Voetbal Forum schermafbeelding

Is Lukaku al verkocht?
Vakstudie is offline   Met citaat reageren
Oud 27-07-10, 22:01 thumb up   #5
Super Ed

Nee

Oud 27-07-10, 22:23 thumb up   #6
Super Ed

1-3 inmiddels. De return mag geen probleem opleveren dus

Oud 27-07-10, 23:13 Standaard   #7

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Vakstudie Bekijk bericht
Is Lukaku al verkocht?
Nee, maar hij is ook nog een paar weken out met een blessure.

Oud 08-08-10, 11:42 Standaard   #8
Ik niet!

Gisteren met 0-0 gelijkgespeeld in Charleroi, geen best resultaat.

Ik ben trouwens wel benieuwd wat Anderlecht in de voorronde van de CL tegen Partizan gaat doen. Het lijkt geen onoverkomelijke horde.

Oud 08-08-10, 13:13 Standaard   #9
Jammer van gister. Weinig kansen.
Volgende week gewoon weer winnen

Oud 13-08-10, 10:46 Standaard   #10
Ik niet!

'Stuttgart meldt zich bij Anderlecht voor Boussoufa'

Anderlecht dreigt zijn sterspeler kwijt te raken. Mbark Boussoufa stelt een concrete aanbieding van Bundesligaclub Stuttgart op zak te hebben.

'Stuttgart is erg geïnteresseerd', liet Boussoufa weten na afloop van de vriendschappelijke ontmoeting tussen zijn land Marokko en Guinee (2-1 winst). 'Het heeft een concreet voorstel gedaan. Er zijn nog drie weken tot het einde van de transfermarkt. Ik hoop dat het goedkomt., Ik ben klaar voor een avontuur in Duitsland.'

Boussoufa moet in Stuttgart de vervanger worden van Sami Khedira. Deze speler vertrok onlangs naar Real Madrid. Overigens heeft Anderlecht-manager Herman van Holsbeeck aan Sporza laten weten Boussoufa niet zomaar van de hand te doen. 'We zijn niet van plan om vlak voor een kapitale match (tegen Partizan Belgrado in de CL-voorronde, red.) te gaan onderhandelen over een van onze sleutelspelers.'

Oud 15-08-10, 16:11 Standaard   #11
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Zware blessure voor Anderlecht-spits De Sutter

Anderlecht moet het de komende maanden stellen zonder Tom De Sutter. De spits liep zaterdag tijdens zijn invalbeurt tegen Germinal Beerschot en zware enkelblessure op.

De Sutter bevestigt tegenover Sporza dat zijn enkelblessure, waarbij kraakbeen beschadigd geraakt is, van ernstige aard is. "Bij een volley bleef ik met mijn voet in het gras steken. Ik voelde meteen dat het vrij ernstig was. Het is nog niet duidelijk wanneer ik weer zal kunnen trainen, maar ik sta zeker enkele maanden aan de kant."

De blessure komt op een vervelend moment voor de Belgische international, die goed inviel voor de tegenvallende Romelu Lukaku en zelfs tot scoren kwam. "Het is jammer, want ik was eindelijk weer op dreef na mijn knieblessure. Gelukkig kan Anderlecht op Lukaku rekenen. Ik zal proberen om snel terug te keren."

Oud 26-08-10, 01:46 sad   #12
Super Ed

Geen CL dit jaar, dankzij die enorme missers

Oud 20-09-10, 00:01 Standaard   #13
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Hebben de deceptie van Zenit in ieder geval weggespoeld met een degelijke overwinning op Kortrijk (3-0).
Lukaku scoorde weer.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 26-09-10, 22:44 Standaard   #14
Super Ed

Anderlecht heeft zondagavond voor eigen publiek van KV Mechelen gewonnen. De Brusselse formatie verkleinde met de zege (5-0) het verschil met lijstaanvoerder Racing Genk tot vier punten.

Mbark Boussoufa opende de score voor Anderlecht (1-0). KV Mechelen moest in de tweede helft verder met negen spelers na rode kaarten van Antonio Chomsi en Maxime Biset. Guillaume Gillet, Matias Suarez, Olivier Deschacht en Jonathan Legear tekenden vervolgens voor de ruime zege van de club uit Brussel.

Koploper Genk won zaterdag al van Zulte Waregem (3-0). Anderlecht staat tweede met vier punten minder.
Het draait niet verkeerd

Oud 27-09-10, 08:06 Standaard   #15
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Sja, ik heb de wedstrijd gezien maar idd als KV met 9 man moet spelen dan kan je het eenvoudig uitbouwen

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 28-09-10, 17:05 Standaard   #16

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
[...]
Het draait niet verkeerd
Dat zou je idd zeggen als je de score zo ziet maar ze spelen helemaal niet zo goed.

De kans is trouwens aanwezig dat Jelle van Damme terug gaat keren bij Anderlecht, hij is niet echt gelukkig in Wolverhampton. Hij heeft regelmatig contact met Jacobs en Van Holsbeeck, en Anderlecht gaat kijken wat mogelijk is in januari maar ze hebben weinig hoop dat de Wolves mee willen werken aan een (tijdelijke) transfer.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 04-10-10, 19:29 surprise   #17
Super Ed

Het geflatteerde 5-1 pak slaag dat Anderlecht zondagavond kreeg bij Standard Luik heeft tot grote woede bij de fans van paarswit geleid. Zij blokkeerden de spelersbus voor aanvang van de terugreis naar Brussel en vroegen om het ontslag van trainer Ariël Jacobs en algemeen manager Herman van Holsbeeck.

Aanvoerder Olivier Deschacht en Lucas Biglia spraken de aanhang toe. Na een uur kon de bus eindelijk huiswaarts keren.

Hoewel Anderlecht ondanks het verlies, het zwaarste in tien jaar tijd, tweede staat in de competitie, zijn de fans boos. Kwalificatie voor de Champions League werd namelijk misgelopen en de eerste twee duels in de Europa League werden verloren

Oud 13-10-10, 19:30 thumb up   #18
Super Ed

Anderlecht heeft afgelopen transferperiode een megabod op groeibriljantje Romelu Lukaku geweigerd. Dat heeft voorzitter Herman van Holsbeeck woensdag gezegd op een forum met de presessen van alle supportersverenigingen van de Brusselse club.

Tijdens die bijeenkomst werd Van Holsbeeck gevraagd of de clubkas van Anderlecht leeg is. Dat weerlegde hij. “Drie dagen voor het einde van de transferperiode hebben we een bod geweigerd van 20 miljoen euro van een Engelse club op Lukaku. Dat is een bewijs van ambitie", citeerde Gazette des Sports de preses.
Gelukkig maar

Oud 14-10-10, 07:48 Standaard   #19
Ken sent me.....

Oorspronkelijk geplaatst door denthemen Bekijk bericht
[...]
Gelukkig maar
Den,

Ik had dit gisteren ook al gelezen, ik vraag me dan serieus af of dit niet een propaganda verhaal is zo van zie ons er prima voorstaan..
Nergens is er in de pers een duidelijke interesse geweest voor Lukaku.
Ja zoals Romero momenteel aan Arsenal wordt gelinkt, van die "in de wandelgangen" verhalen....

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
Oud 03-11-10, 02:22 Standaard   #20

Opmerkelijk: Lucas Biglia is opgeroepen door bondscoach Batista voor de oefeninterland tegen Brazilie in Qatar op 17 november.

Nog opmerkelijker: Hij is een poosje geblesseerd en dat gaat nog wel een tijdje duren ook, die wedstrijd haalt 'ie nooit.

Best lullig.
Oud 28-11-10, 19:19 thumb up   #21
Super Ed

Bijna vijftien maanden nadat hij een dubbele beenbreuk opliep, heeft Marcin Wasilewski zijn rentree gemaakt bij Anderlecht. De Poolse middenvelder kwam in de thuiswedstrijd tegen Charleroi (4-1) in de slotfase als invaller in de ploeg.

Wasilewski liep op 30 augustus 2009 een dubbele beenbreuk op na een charge van Standard Luik-speler Axel Witsel. Hij onderging vervolgens meerdere operaties.

Oud 28-11-10, 19:23 Standaard   #22
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij heeft toch al eerder minuten gemaakt? Althans dat dacht ik.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 28-11-10, 19:25 Standaard   #23

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
Hij heeft toch al eerder minuten gemaakt? Althans dat dacht ik.
Eind vorig seizoen al inderdaad.
Oud 28-11-10, 20:17 Standaard   #24
Ken sent me.....

Vorige week ook hoor!
Oud 27-12-10, 22:09 Standaard   #25
Ik niet!

Biglia: "Vertrek in winterstop geen optie"

Anderlecht hoeft niet te vrezen voor een tussentijds vertrek van Lucas Biglia. De Argentijnse middenvelder maakt het seizoen sowieso af in Brussel, zegt hij.

"Als ik ga, zal het aan het einde van het seizoen zijn", benadrukt de Zuid-Amerikaan in La Dernière Heure. "Ik heb op dit moment trouwens geen contact met een andere club. Ik wil eerst nog kampioen worden met Anderlecht en daarna zien we wel weer."

"Nu ben ik vooral erg blij dat ik weer volledig fit ben", besluit Biglia, die zondag tegen Lierse voor het eerst sinds lange tijd weer eens negentig minuten op het veld stond.

De 24-jarige Argentijn staat al sinds de zomer van 2006 onder contract bij Anderlecht.

Oud 30-12-10, 09:14 smile   #26
Super Ed

Anderlecht sluit het kalenderjaar 2010 af als leider in de Belgische Pro League. De formatie van Ariël Jacobs heeft na een 2-0 overwinning bij KV Kortrijk zeven punten meer dan nummer twee Racing Genk, dat wel twee duels minder heeft gespeeld.

Guillaume Gillet opende woensdag na een kwartier spelen de score in Kortrijk. De international van België kopte onhoudbaar raak na een voorzet van Boussoufa. Na rust bepaalde Rami Gershon de eindstand op 0-2. De verdediger van Kortrijk werkte de bal op ongelukkige wijze met het hoofd in eigen doel na een hoge bal van Lecjaks

Oud 03-01-11, 12:19 thumb up   #27
Super Ed

Cheikhou Kouyate en Cristophe Diandy krijgen bij Anderlecht gezelschap van een landgenoot. De jonge Senegalese verdediger Abdoulaye Seck voegt zich deze week bij de Brusselse club en krijgt een half jaar de tijd om zichzelf te bewijzen. Als hij bevalt, kan hij in juni een contract voor drie seizoenen ondertekenen.

Volgens Werner Deraeve, scout van Anderlecht, is de 22-jarige Seck de enige Senegalese international die nog in eigen land speelde. "Hij is een grote jongen, maar wel nog jong. Seck is een voetballende verdediger met een goeie pass. Hij kan uitkomen met de bal aan de voet. Hij zal wel een aanpassingsperiode nodig hebben", zegt hij in Het Laatste Nieuws. Seck is de tweede speler die zich deze winterperiode bij Anderlecht voegt, na FC Brussels-aanvaller Dalibor Veselinovic.

Oud 03-01-11, 14:32 surprise   #28

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik weet niet wat het is, maar sinds Wasyl weer meedoet lijkt er een stuk meer beleving te zijn bij de andere spelers.

Oud 03-01-11, 14:40 Standaard   #29
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Anderlecht oefent de 13e tegen PSV in Spanje.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-11, 15:19 Standaard   #30
PSV Eindhoven!

Er schijnt dat vele europese topclubs Kabasele volgen. Wat voor speler is het eigenlijk?
-SG- is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-01-11, 15:25 Standaard   #31

Oorspronkelijk geplaatst door -SG- Bekijk bericht
Er schijnt dat vele europese topclubs Kabasele volgen. Wat voor speler is het eigenlijk?
Kabasele?

Nog amper meegedaan volgens mij.

Oud 03-01-11, 15:28 bulb   #32
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Europese topclubs in rij voor Kabasele
De 16-jarige Nathan Kabasele lijkt goed op weg om in de voetsporen van Romelu Lukaku te treden. Hoewel hij dit seizoen nog maar amper speelgelegenheid kreeg, wordt de jonge spits gevolgd vanuit alle hoeken van Europa.

Zo zouden Lille, Monaco, Chelsea, PSV, Tottenham, Manchester United en Barcelona het toptalent op de voet volgen. Kabasele mocht dit seizoen tegen STVV Lukaku vervangen in de slotminuten.

Kabasele zou technischer zijn aangelegd dan Lukaku, maar heeft wel minder kracht. Bij de beloften wist hij al vijftien keer te scoren in twaalf wedstrijden. Kabasele heeft in Anderlecht een semi-profcontract, dat afloopt midden 2013.

dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 03-01-11, 15:29 emo   #33

Die gaat sowieso nooit naar psv hoor.

Oud 30-01-11, 23:15 Standaard   #34

Kans is groot dat er morgen een bepalende speler verkocht gaat worden aan een club uit één van de grotere competities, volgens Van Holsbeeck.

Ik denk dat het om Boussoufa gaat.
Oud 30-01-11, 23:18 Standaard   #35
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

Lijkt me wel, zit er toch al weer wat jaartjes en misschien is het wel beter voor zijn ontwikkeling als ie gaat.

Anderlecht maakt de competitie trouwens toch weer spannend.

DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 31-01-11, 13:08 Standaard   #36
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht
Kans is groot dat er morgen een bepalende speler verkocht gaat worden aan een club uit één van de grotere competities, volgens Van Holsbeeck.

Ik denk dat het om Boussoufa gaat.
Polak naar Wolfsburg zal het wel zijn.

Oud 31-01-11, 13:13 Standaard   #37

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen Bekijk bericht
[...]

Polak naar Wolfsburg zal het wel zijn.
Dat is nou niet echt een hele bepalende speler vind ik.

Oud 31-01-11, 13:19 Standaard   #38
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Basisspeler toch gewoon?

Oud 16-05-11, 00:16 Standaard   #39

Polak verkocht, Boussoufa laten gaan. Nou, daar zit je dan met je zak geld. Ze hebben gewoon het kampioenschap verkocht, en daarbij waarschijnlijk ook CL-deelname. Ongelooflijk.

Er zit trouwens een samenwerkingsverband aan te komen tussen Arsenal en Anderlecht, waarbij Arsenal wat spelers gaat stallen in Belgie. Naam van Carlos Vela wordt genoemd.
Arsenal zou dan eerste optie op talenten van Anderlecht willen hebben zoals Dennis Praet (spelmaker die onlangs met Anderlecht de Aegon Future Cup won). Ook Liverpool, Manchester United en Internazionale volgen hem.
Oud 29-05-11, 20:48 Standaard   #40
Ben al 2 jaar niet meer geweest. Toch eens proberen volgend seizoen de competitie wat beter te volgen.
En iets van 2 keer naar Anderlecht te gaan

Oud 23-07-11, 10:32 Standaard   #41
Ik niet!

Salaris Jovanovic probleem voor Anderlecht

Anderlecht hoopt Milan Jovanovic terug naar de Belgische velden te halen. De aanvaller wil vertrekken bij Liverpool, waar hij afgelopen seizoen nauwelijks op speelminuten kon rekenen. Het financiële plaatje vormt vooralsnog evenwel een struikelblok.

"Jovanovic zou zeer graag komen, maar er gaapt nog een grote kloof tussen wat wij kunnen bieden en wat hij nu in Engeland bij Liverpool verdient", aldus Anderlecht-manager Herman van Holsbeeck tegen Sporza. "We gaan het dossier van Milan Jovanovic een week laten rusten. Dat is het beste voor iedereen. Het is niet omdat de eerste onderhandelingen zijn afgesprongen, dat we de transfer ook afblazen."

De Servische international, die in België naam maakte in het shirt van Standard Luik, liet zich eerder deze maand al positief uit over een eventuele transfer naar Anderlecht. "Ze hebben indruk op mij gemaakt", zei Jovanovic na een gesprek met Van Holsbeeck en voorzitter Roger Vanden Stock.

Oud 24-08-11, 15:09 Standaard   #42
Ken sent me.....

Mbokani verliest zoontje aan hartstilstand

Vannacht is het vijf maanden oude zoontje van Anderlechtspeler Dieumerci Mbokani overleden aan een hartstilstand. Persverantwoordelijke David Steegen liet dat weten aan de pers.

De terugkeer naar België is tot nog toe een ramp geweest voor de Congolese spits. Op zijn eerste training blesseerde hij zich al zwaar, maar nu sloeg het noodlot nog veel harder toe: zijn zoontje David stierf vannacht in zijn slaap, zowat de ergste nachtmerrie van elke ouder. Steegen stak de speler meteen een hart onder de riem: "RSCA zal er alles aan doen om Dieumerci mentaal te steunen. We wensen zijn familie alle sterkte toe in deze moeilijke tijden."

Volgens sportpsycholoog Kris Perquy is het uiterst belangrijk dat de club iemand inschakelt om Mbokani bij te staan in zijn rouwproces. Traumaverwerking is echter bij iedere persoon anders, dus hij raadt de club aan om hem toch de nodige ruimte te geven. "De ene speler heeft afleiding nodig en focust zich bijvoorbeeld zo veel mogelijk op zijn sport, de andere wil gewoon een maand of twee maand alleen zijn. Het is dus aan Anderlecht hem daarin de juiste keuze te laten maken." (JL)

Oud 24-08-11, 16:24 thumb down   #43

Tering.
Oud 24-08-11, 16:41 no smile   #44

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

. Wat een nachtmerrie zeg.

Eerst een nare blessure maar dan dit .
Superheld is offline   Met citaat reageren
Oud 25-08-11, 10:08 Standaard   #45

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Gadverdamme.

Oud 15-09-11, 23:06 Standaard   #46
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

4-1 een geflatteerd lage uitslag tegen AEK, Anderlecht kon er met 10+ overheen walsen als ze zuiverder en minder egoistisch waren geweest. Jovanovic een paar keer compleet vrij niet aangespeeld en woest.

Hetgeen de Sporza mensen deed denken aan deze uitbarsting van zijn Luik tijd.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-12-11, 22:28 Standaard   #47
Ik niet!

Met 2-1 onderuit gegaan bij KV Mechelen, vorige week thuis gelijkgespeeld tegen Leuven, het gaat niet best.

Oud 10-12-11, 01:16 Standaard   #48

Ach, die reguliere competitie gaat dan ook compleet nergens over in Belgie. Pas als de playoffs beginnen in het voorjaar wordt het weer een beetje interessant.
Oud 10-12-11, 15:25 Standaard   #49
Ik niet!

Het puntenaantal van de reguliere competitie wordt toch door twee gedeeld? Redelijk absurd.

Oud 14-12-11, 23:35 thumb up   #50

18 op 18 in de Europa League. Knap.

Anderlecht is reekshoofd bij de loting voor de volgende ronde.
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:32.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site