![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Unione Sportiva Città di Palermo staat primair bekend om zin voor een voetbalclub zeer ongebruikelijke roze shirts. Palermo is echter meer dan dat. De club uit de hoofdstad van Sicilië is de laatste jaren uitgegroeid tot een stabiele subtopper in de Serie A. Na de promotie in 2004 eindigde club achtereenvolgens als 6e, 8e (officieel als 5e na het aanpassen van de stand i.v.m. het Calciopoli-schandaal), 5e, 11e, 8e en 5e. Vanwege de 5e plek i het afgelopen seioen mag Palermo komend najaar aantreden in de Europa League. De laatste jaren in de Serie A zijn tevens de meest succesvolle uit de clubgeschiedenis. Na lange tijd het Italiaanse equivalent van de heen-en-weer te zijn geweest leek de club na de degradatie uit de Serie A in 1973 definitief weggezakt in het moeras van de lagere divisies. De overname door (de omstreden) Maurizio Zamparini bracht Palermo echter succes. In 2004 promoveerde de club onder leiding van Francesco Guidolin naar de Serie A, om daar dus uit te groeien tot een subtopper. In de kampioensselectie van Italië bij het WK van 2006 waren maar liefst vier spelers van Palermo vertegenwoordigd: Fabio Grosso, Andrea Barzagli, Cristian Zaccardo en Simone Barone. Ook oud-Palermospeler Luca Toni maakte deel uit van de selectie. Palermo speelt zijn thuiswedstrijden in het Stadio Renzo Barbera. Tijdens het WK 1990 speelde Oranje in dit stadion tegen Egypte en Ierland. ![]() Selectie 2010-2011: 3 Dorin Goian 4 Pajtim Kasami 5 Cesare Bovo 6 Javier Pastore 8 Giulio Migliaccio 9 Abel Hernández 10 Fabrizio Miccoli (Aanvoerder) 11 Fabio Liverani 12 Giacomo Brichetto 14 Nicolás Bertolo 16 Mattia Cassani 18 Guido Davì 20 Igor Budan 23 Antonio Nocerino 24 Nicola Rigoni 25 Kamil Glik 32 Massimo Maccarone 36 Matteo Darmian 42 Federico Balzaretti 46 Salvatore Sirigu 51 Mauricio Pinilla 83 Rubinho 99 Francesco Benussi -- Edgar Cani -- Roberto Guana -- Samir Ujkani -- Santiago García Trainer: Delio Rossi __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Een beetje mijn topic van FOK! inpikken. Ik meld mij.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Let op Maccarone dit seizoen, ik ben zeer benieuwd naar wat hij kan, gezien wat hij bij het verder matige Siena wist te presteren.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Het zou me zeer verrassen als Maccarone het ook op een hoger niveau kan.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Dude, ik zie Cavani er niet bij staan trouwens, is die naast Kjaer ook al vertrokken dan?
(volgens mij gaat Abel Hernandez gewoon schitteren i.p.v. macaroni) |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Cavani heeft bij Napoli getekend.
__________________ Thats all folks! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Pfff
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Leuke club, ontzettend jammer dat Cavani en Kjaer weg zijn. Al hebben ze met Abel Hernandez, Javier Pastore en good old Miccoli nog zat voetbal natuurlijk.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Palermo
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hernandez scoort er in de oefencampagne al lustig op los, maar vandaag niet genoeg voor de zege, 2-2 tegen Bochum.
12 Augustus speelt Palermo een toernooi met 45 minuten wedstrijden in eigen stadion tegen Napoli en Valancia. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik las dat ze Ezequiel Muñoz binnen hebben gehaald, dat schijnt een groot talent te zijn voor in de verdediging. Kjaer opvolgen, ga er maar aanstaan.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
VOor 6 miljoen inderdaad. Hij was nog niet eens onbetwist basisspeler bij zijn oude club volgens mij.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Met meteen een 5 jarig contract. zoals vanmiddag bekend gemaakt werd.
__________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ik hoop ze komend seizoen vaker te zien spelen, afgelopen seizoen maar enkele keren in actie kunnen zien. Ze werden amper uitgezonden op sport1 en ik ben te lui om ze op internet op te gaan zoeken. Ik hoop dat ze aan een Nederlandse club gelinkt worden in Europees verband!
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
The Rosanero
.
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Als het goed is krijgt Sport1 nu de rechten van alle Serie A-wedstrijden en ik hoop dta dit betekent dat ze ook meer wedstrijden uit gaan zenden.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Ik was in de veronderstelling dat het de meervoudsvorm, Rosaneri, moest zijn.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Dat dacht ik ook, maar de Italiaanse wikipedia spreekt ook over Rosanero.
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Tegen Maribor in de laatste quali voor de Europa League
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Moet normaalgesproken goed te doen zijn.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Mja geen onaardige loting, in elk geval tegen een ploeg die niet al lang in competitie is en niet naar diep donker Azie.
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nicolas Bertolo verhuist naar Real Zaragoza op huurbasis met optie tot koop.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Zamparini is weer eens bij een rel betrokken.
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Zamparini heeft ook aangegeven deze week nog 2 aankopen bekend te maken.
Matuidi (24 jarige middenvelder bij St. Etienne) zou 1 van hen moeten zijn. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Sky SPorts in Engeland meldt dat Palermo bij Sunderland een bod heeft gedaan om Anton Ferdinand (broertje van Rio) een seizoen te kunnen huren met optie tot koop
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ik weet het niet hoor, engelsen in Zuid-Europa.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Palermo - Napoli 1-0, goal Maccarone, die in de 45 minuten durende match ook geel pakte plus direct rood voor een tackle van achteren.
Assist bij de goal kwam van Pastore, die daarbij wel een overtreding maakte. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Een goal van Pinilla zorgde ook voor een 1-0 zege op Valencia, zodat Palermo het eigen toernooitje wint.
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Meestal zijn die gloeiend rood en bezopen inderdaad.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
De kans dat Anton Ferdinand gloeiend rood wordt is gelukkig niet zo groot.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Dat is inderdaad alweer een meevaller. Maar wie is de laatste Engelsman die geslaagd is in Zuid-Europa?
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 | |
||
|
|
|
|
|
#37 | |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Palermo!
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ze hebben aankopen gedaan die zeker kunnen gaan verrassen, maar met Cavani, Simplicio, Kjaer wel een flinke aderlating in elke linie ondergaan.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Het machtige Maribor met 3-0 klop gegeven in de heenwedstrijd van de Europa Leaque laatste kwalificatieronde.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Die rode kaart hielp wel natuurlijk, maar het zag er goed uit. Zeker Pastore speelde bijzonder goed en beloonde dat met een fraaie goal.
|
|
|
|
|
|
#43 | |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Ja, waar zo wedstrijd niet toe kan leiden, Josip Ilicic en Armin Bacinovic zijn inmiddels officieel Palermo spelers.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Ilicic speelde er ook pas een maand na te zijn overgekomen van Interblock...
Vage transfers. __________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Verloren in Brescia, na het gelijkspel in de openingswedstrijd thuis tegen Cagliari mogen we wel zeggen dat Palermo z'n start gemist heeft.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ik had inderdaad wel meer verwacht en gezien de ambitie moet dat ook wel.
Heb nog geen exploderende Zamparini gezien, maar kan nooit lang duren. En volgende week is het Palermo - Inter, dat belooft wat. Midweeks mogen ze dan als toetje door naar Juventus. __________________ O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon? Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mamma, innamorato son! |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Als ze die beide wedstrijden verliezen, wat gelet op de tegenstanders natuurlijk best kan, dan zal de paniek bij Zamparini wel toeslaan en dan krijgt Rossi het zwaar.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
3-2 verloren bij Sparta Praag in de EL
|
|
|