![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Deelnemers 2011-2012 Clubtopics SL Benfica FC Porto Sporting Clube de Portugal Spelerstopics Hulk Oguchi Onyewu Stijn Schaars Ricky van Wolfswinkel Nationale ploeg Portugal Programma 1e speeldag Laatst gewijzigd door Superheld; 29-08-11 om 12:36 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Het programma voor de eerste speeldag:
Sporting Braga - Portimonense Marítimo Funchal - Vitória Setúbal Naval - FC Porto Paços Ferreira - Sporting Lissabon Rio Ave - Nacional Madeira Beira-Mar - União de Leiria Benfica - Académica Coimbra Olhanense - Vitória Guimarães __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik vind Portugal een fantastisch land en hou wel van het Portugese (club!!)voetbal. Ik vind het jammer dat Belenenses gedegradeerd is, hun stadion ligt zo'n beetje op de best mogelijke plek voor een stadion. Middenin Belém, vlakbij de zee, achter een klooster, prachtig. Vanaf het Padrão dos Descobrimentos heb je een prachtig uitzicht over Belém en kun je zo in het stadion kijken!
Het kampioenschap gun ik aan Benfica, en daarnaast alle goeds aan Marítimo en Vitória Setubal. En volgend jaar als Santa Clara eindelijk promoveert juich ik voor hun.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Vergeet trouwens ook niet Braga toe te lichten hè. De nummer 2 van afgelopen seizoen, die vorige week nog Celtic compleet kapotspeelde.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nouja, ik heb niks met de club en kan er dus ook niet echt mooie verhalen over vertellen. Maar aangezien je in de OP als favorieten de traditionele top 3 noemt, denk ik dat Braga ook wel genoemd mag worden. Nota bene eindigden ze vorig jaar 23 punten boven Sporting.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Daar heb je wel gelijk in, maar het zou me zeer verbazen als ze kampioen zouden worden. Dat is de afgelopen 60 jaar buiten de Grote Drie alleen Boavista gelukt. Die club is trouwens behoorlijk ver afgezakt.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mij zou het ook zeer verbazen, maar ik schat ze absoluut hoger in dan Sporting, dat nu ook nog eens boegbeelden Moutinho en Veloso is kwijtgeraakt. En ja, met Boavista gaat 't niet best. Omkooppraktijken enzo.
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Geldt dat niet voor alle competities buiten de Grote Vier en in mindere mate de Franse? Volgens mij is er buiten Nederland en een beetje in Vlaanderen ook haast niemand echt in de Eredivisie geinteresseerd.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik denk omdat de teams op de grote drie (en nu Braga dan) na weinig voorstellen en nog minder tot de verbeelding spreken. Een beetje hetzelfde probleem als Nederland, maar Nederland heeft in ieder geval nog van oudsher de naam als 'groot' voetballand met een eigen manier van spelen en opleiden.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Naast Angel di Maria en Ramires raakt deze competitie ook Bruno Alves kwijt. De verdediger van FC Porto gaat voor een grote zak geld naar Zenit.
|
|
|
|
|
|
#14 | |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
De transfer van Ramires is nu dus definitief rond.
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
De Supertaça Cândido de Oliveira ofwel de Supercup lijkt naar FC Porto to gaan. Ze staan 2-0 voor tegen Benfica Rolando & Falcão zijn de doelpuntenmakers. Nog 20 minuten te spelen.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Uitslagen 1e speelronde
Sporting Braga - Portimonense 3-1 Marítimo Funchal - Vitória Setúbal 0-1 Naval - FC Porto 0-1 Paços Ferreira - Sporting Lissabon 1-0 Rio Ave - Nacional Madeira 0-1 Beira-Mar - União de Leiria 0-0 Benfica - Académica Coimbra 1-2 Olhanense - Vitória Guimarães (16-08) __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Benfica in eigen huis verloren van Académica
.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
En Sporting zet de lijn van vorig seizoen door.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Porto had het ook moeilijk, kregen een pingel vlak voor tijd.
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Maar Braga is wel weer goed begonnen, ik ben benieuwd of ze wederom bovenin mee gaan spelen.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
We zullen zien, ben sowieso erg benieuwd naar dit seizoen. Sporting zonder Veloso en Moutinho, Benfica zonder Ramires en Di Maria...
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Zit nu in Lissabon en kwam er gister achter dat Benfica moest spelen dus maar even kaartjes gehaald.
In het kort: mooi stadion en de 49.000 toeschouwers maakte een aardige sfeer. Acedemica had maar liefst 40 man oid aan uitpubliek meegenomen, was wel mooi om te zien hoe die helemaal uit hun dak gingen. De arend in de rust was mooi om te zien, maar de wedstrijd zelf was niet zo heel boeiend, voornamelijk doordat Portugezen nogal eens op de grond liggen waardoor er nooit langer dan 50 seconde gevoetbald wordt. De goal in de laatste minuut was totaal onverdiend maar wel prachtig: Oja, het bier in het stadion is echt verschrikkelijk smerig Laatst gewijzigd door MaatjeTho; 16-08-10 om 13:09 |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Sagres waarschijnlijk?
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Of Super Bock. Dat krijg je overal in Portugal, ook als er met Sagres wordt geadverteerd. Terrasjes vol met Sagresparasols en dan Super Bock-bier krijgen
!
|
|
|
|
|
|
#26 | |
.
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
Dat Beira-Mar gepromoveerd is vind ik trouwens wel leuk. Aveiro is een leuke stad en dat stadion van die gasten is hilarisch
.![]()
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Apart stadion inderdaad, wel veel te groot voor Beira-Ma als je naar hun gemiddeld aantal toeschouwers kijkt.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ja klopt, het is maar een bescheiden clubje. De meeste mensen in die regio zijn voor FC Porto. Het stadion is gebouwd voor het EK destijds in 2004, en daar ging nu dan maar Beira-Mar in spelen.
Ach, het is nog altijd beter dan het stadion in Faro. Dat wordt nu gebruikt door S.C. Farense, dat vorig seizoen promotie heeft afgedwongen naar de Portugese equivalent van de Topklasse; het derde niveau dus... Zit je daar met je stadion voor 30.000 man .
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Farense wilde eerst toch helemaal niet in dat stadion spelen omdat het niet echt in Faro ligt?
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Uitslag van gisteren:
Olhanense - Vitória Guimarães 0-0 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
.
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Farense heeft natuurlijk sowieso ook weleens op het hoogste niveau gespeeld, eigenlijk best raar dat ze zo ver weggezakt zijn.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Ze hebben inderdaad zelfs nog UEFA cup gespeeld, maar kregen financiele problemen. Ze konden geen spelers meer betalen en wilden de competitie uitdoen met jeugdspelers. Na een paar keer flink te zijn ingemaakt hebben ze zich teruggetrokken uit de competitie om een doorstart te maken op het allerlaagste niveau. Daar begonnen ze in 2006 (Algarve Tweede Divisie). Inmiddels zijn ze vier keer gepromoveerd in vijf jaar en willen ze komend seizoen de Liga Vitalis bereiken.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Wordt overigens wel een mooi duo-topic zo he?
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Kennelijk zijn er niet meer mensen met interesse in de Liga Portugal.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Damn, zie dit topic nu pas, tvp natuurlijk
__________________ AFC Ajax --- SL Benfica |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Dan heb je ook vast wel belangstelling voor dit topic:
http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/v...-lissabon.html __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Haha idd, moet echt beter opletten geloof ik. Hoe komen jullie bij die interesse voor het Portugese clubvoetbal? Bij mij kwam het pas toen ik in Lissabon kwam te wonen en wedstrijden ging bezoeken.
__________________ AFC Ajax --- SL Benfica |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ja hetzelfde, niet Benfica/Lissabon in het speciaal maar wel vanwege verscheidene wedstrijden die ik heb bezocht tijdens vakanties in Portugal. Ik ben bij Benfica geweest, bij Vitoria Setubal en bij een oefenwedstrijdje van Estoril.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik heb zelf eigenlijk niks bijzonders met de Portugese competitie. Heb het topic en de clubtopics van de grote drie voornamelijk geopend omdat er nog geen topics over bestonden en die toch wel thuishoren op een zichzelf respecterend voetbalforum
. Maar ik vind het verder wel leuk om de competitie zijdelings te volgen.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Benfica heeft ook de tweede wedstrijd verloren, op Madeira werd het 2-1 voor Nacional. Doordat Porto met speels gemak won van Beira-Mar staat er nu al een gat van zes punten...
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Uitslagen
Vitória Guimarães - Benfica 2-1 Sporting Lissabon - Olhanense 0-0 FC Porto - Sporting Braga 3-2 Marítimo Funchal - Paços Ferreira 1-1 Portimonense - Rio Ave 3-1 União de Leiria - Nacional Madeira 2-1 Académica Coimbra - Naval 3-0 Vanavond wordt Vitória Setúbal-Beira-Mar nog gespeeld. Stand 1 FC Porto 4 12 2 Vitória Guimarães 4 8 3 Académica Coimbra 4 7 4 Sporting Braga 4 7 5 Sporting Lissabon 4 7 6 Paços Ferreira 4 6 7 Olhanense 4 6 8 Nacional Madeira 4 6 9 União de Leiria 4 5 10 Portimonense 4 4 11 Beira-Mar 3 4 12 Vitória Setúbal 3 4 13 Benfica 4 3 14 Naval 4 3 15 Marítimo Funchal 4 1 16 Rio Ave 4 1 Porto is derhalve nu al enigszins los van de andere topclubs, met name Benfica is na drie nederlagen al op een forse achterstand gezet. __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Wel raar na zo'n goed jaar. Al is volgens mij Benfica aardig leeggekocht deze zomer?
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Ramires, Quim en Di María, verder valt het allemaal wel mee. Met een selectie als deze, met Cardozo, David Luiz, Luisão, Aimar en Saviola mag dit natuurlijk niet gebeuren.
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
||
|
|
|
|
|
#49 | |
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Op dit moment wordt de derby van Lissabon gespeeld, het thuisspelende Benfica leidt bij rust met 1-0.
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Primeira Liga Portugal 2011-2012 #1: Met Nederlandse inbreng voor Sporting
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|