![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() Benfica is de grootste en populairste club van Portugal. Sinds de oprichting in 1904 werden de adelaars maar liefst 35 maal kampioen van Portugal en de Portugese beker werd 24 keer gewonnen. De grootste successen werden begin jaren zestig geboekt: in 1961 en 1962 werd de Europa Cup I gewonnen. In 1961 werd Barcelona in de finale in Bern verslagen, in 1962 werd in de finale in het Olympisch Stadion van Amsterdam Real Madrid met 5-3 verslagen. In 1965, 1988 (verlies tegen PSV) en 1990 werdde finale van de Europa Cup I verloren. De laatste decennia is de club voorbijgestreefd door FC Porto, maar het afgelopen seizoen werd Benfica eindelijk weer de beste van Portugal en dus mag het zich op gaan maken voor de Champions League. Sinds 2003 speelt Benfica in het schitterende Estádio da Luz: ![]() Erelijst Selectie 2011-2012 Trainer: Jorge Jesus Nederlanders bij Benfica: Glenn Helder Pierre van Hooijdonk Gaston Taument Ronals Koemand (als trainer) Laatst gewijzigd door Plato; 23-07-11 om 17:32 __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Speelde Helder ook niet ooit bij Benfica?
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Je hebt gelijk, ik ga hem aan de OP toevoegen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Nuno Gomes.
Mijn niet-Nederlandse Euro 2000 held. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Met amper een portugees.
__________________ PSV | THFC |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#7 | |
||
|
|
|
|
|
#8 |
|
TVP
Ben benieuwd hoe het ze dit jaar in de CL zal vergaan. __________________ AFC Ajax --- SL Benfica |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Als ik naar de selectie kijk dan heb ik het idee dat Benfica enigszins verzwakt is, ze zijn een paar belangrijke spelers kwijtgeraakt en het zou me verbazen indien ze het goed zouden doen in de CL.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Klopt, moet het ook nog maar zien in de competitie, maar wie weet komen er nog wat vervangers of breekt er iemand door. De start is iig dramatisch, maar ik was vorig jaar bij de openingswedstrijd tegen Marítimo en die was al niet veel beter en dat is uiteindelijk ook nog allemaal goed afgelopen
__________________ AFC Ajax --- SL Benfica |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lelijk logo zeg, die van CD Santa Clara is veel mooier.
Spoiler
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
In elk geval hebben ze de eerste wedstrijd al verloren
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Dit nummer was overigens veelvuldig op de radio en stond ook in de single top 40 ofzo.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Wat een ordinair geblondeerde vrouw.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
__________________ AFC Ajax --- SL Benfica |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hun stadion is trouwens toch wel 1 van de mooiste die ik ken
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Benfica
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
||
|
|
|
|
|
#20 | |
||
|
|
|
|
|
#21 | |
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
A Bola noemt Elias van Corinthians als mogelijke versterking, en meldt dat City interesse heeft in Maxi Pereira.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
#24 |
Benfica breidt aanval uit met twee aanwinsten __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#25 |
'Benfica-target Witsel op weg naar Portugal' __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Leuke club voor hem. hoewel ik zelf niet zo fan van hem ben.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Blijf het bizar vinden hoe groot deze club in Portugal is. Iedere willekeurige sportzaak is 70% Benfica, 25% Sporting en ergens achteraf nog een hoekje met Porto-spulletjes.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Volgens Sporza is de overgang van Witsel officieel
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
In Lissabon zie je ook best veel Sportingspullen, hoe het buiten Lisabon zit weet ik niet.
|
|
|
|
|
|
#30 |
Capdevila voor twee jaar naar Benfica __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Wat mij betreft is hij over the hill. Maar vandaar ook Portugal natuurlijk
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Als je bedenkt dat hij Coentrão op moet volgen is het een flink kwaliteitsverlies voor Benfica.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Fábio Alexandre da Silva Coentrão, jou ongetwijfeld bekend.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
|
|
|
#37 |
|
wat wil je daarmee zeggen?
Portugese competitie is niet je van het hoor |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Uiteraard. Maar het is overall gewoon een stap terug. Maar wel begrijpelijk in zijn situatie.
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Maar dat zou voor bijna elke speler gelden toch? Ik vind het wel een te verklaren aankoop eigenlijk, al is het wel een beetje een afdankertje. Maar die kunnen vaak het verschil tussen Spanje en Portugal qua niveau wel overbruggen. Heb het wel altijd jammer gevonden dat Aimar al zo vroeg een stap terug deed.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Uiteraard en een heel vreemde aankoop is het ook niet.
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 | |
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
De finale van de Taça da Liga gehaald door Porto met 3-2 te verslaan.
De tegenstander wordt morgen bekend. Dat wordt Gil Vicente of Sporting Clube de Braga. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
En de finale van de CL 2014 in Estadio da Luz
|
|
|