Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 15-07-10, 11:28 Standaard   #1
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Cercle Brugge KSV, kortweg Cercle, is een Belgische voetbalvereniging uit Brugge. De thuishaven is het Jan Breydelstadion in Brugge, dat men deelt met Club Brugge. De vereniging is aangesloten bij de KBVB met stamnummer 12 en heeft groen-zwart als kleuren. Cercle kende vooral succes in de eerste helft van de 20ste eeuw, toen het driemaal de landstitel binnenhaalde. Cercle Brugge heeft een samenwerkingsakkoord met Blackburn Rovers en Sporting Lissabon.

Belgisch landskampioenschap
winnaar (3): 1910/11, 1926/27, 1929/30

Beker van België
winnaar (2): 1926/27, 1984/85
finalist (4): 1912/13, 1985/86, 1995/96, 2009/10

Belgische Supercup
finalist (2): 1984/85, 1995/96

THUIS

UIT

Selectie 2011-2012
Bram Verbist 25
Cedric Carron
Jo Coppens 39
Igor Gjuzelov 20
Anthony Portier 3
Denis Viane 7
Dejan Kelhar 16
Bernt Evens 4
Hans Cornelis 8
Nuno Reis 19
Kristof D'haene 30
Gregory Mertens
Honour Gombami 5
Tony Sergeant 17
Lukas Van Eenoo 24
Arnar Viðarsson 6
Reynaldo dos Santos Silva 18
Kevin Packet 26
Karel Van Roose 28
Renato Neto 21
Oleg Iachtchouk 9
Dominic Foley 15
Wang Yang 11
Bojan Božović 10

Laatst gewijzigd door Plato; 24-07-11 om 12:34

Oud 15-07-10, 11:50 Standaard   #2
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Vanavond tegen Turku voor Europees voetbal.
Sybrand is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-07-10, 11:52 Standaard   #3
Roem en glorie

Dik winnen natuurlijk!

Oud 15-07-10, 12:03 Standaard   #4
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

De nieuwe coach:
http://www.wijzijnvoetbal.nl/forum/v...barcelona.html

Oud 15-07-10, 12:06 Standaard   #5
Roem en glorie

Mooie vent is dat ook!

Oud 15-07-10, 12:07 Standaard   #6

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Sybrand Bekijk bericht
Vanavond tegen Turku voor Europees voetbal.
Turun Palloseura. TPS. FC Inter Turku komt ook uit Turku, dus om nu simpel te zeggen dat ze tegen Turku moeten is wat kortaf.

Heb een sjaaltje van TPS, dus vandaar dat ik dit wist.
Aanvoerder is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-07-10, 12:11 Standaard   #7
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
[...]

Turun Palloseura. TPS. FC Inter Turku komt ook uit Turku, dus om nu simpel te zeggen dat ze tegen Turku moeten is wat kortaf.

Heb je al foto's van je nieuwe sjaaltjes?

Oud 15-07-10, 12:11 thumb up   #8
Dnarbys

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
[...]

Mja, op de Belgische teletekst hadden ze het gewoon ook over Turku, maar vooruit Inter Turku klinkt mij ook bekender, dus TPS is beter inderdaad.

Cercle schat de kansen in op 50/50. TPS draait niet zo goed in de competitie, maar ze hebben natuurlijk wel wedstrijdritme, in tegenstelling tot Cercle. Cercle - TPS wordt gespeeld in Gent trouwens, want in het eigen stadion komt veldverwarming volgens mij.
Oud 15-07-10, 12:59 no smile   #9
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

In Belgie heb je wel meer van die shirts gehad waar 10 sponsoren op stonden.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 15-07-10, 13:02 Standaard   #10

Oorspronkelijk geplaatst door Ajaxfan Bekijk bericht
In Belgie heb je wel meer van die shirts gehad waar 10 sponsoren op stonden.
In Tsjechie zie ik dat ook soms. In het IJshockey is dat trouwens al helemaal ingeburgerd. Toch geen gezicht man, ik zou er spontaan een epileptische aanval van krijgen als ik naar kijk.
Oud 15-07-10, 14:43 Standaard   #11
Roem en glorie

Peeters over de kansen van vanavond.

Bob Peeters: "Match komt nog iets te vroeg"

wo 14/07/2010 - 16:54 De Europese match van donderdag tussen Cercle en het Finse TPS in de tweede voorronde van de Europa League wordt de vuurdoop van Bob Peeters als hoofdcoach. "Het belangrijkste is met plezier trainen en spelen, maar de match komt toch iets te vroeg", zegt hij aan Sporza.

Hoe bevalt het hem trouwens bij Cercle Brugge? "Heel goed. Al is het heel anders werken dan als beloftecoach. Maar ik heb een goed team, met goede assistenten. Het is prettig werken. De grootste verandering is dat ik nu de eindbeslissingen moet nemen."
Belga

"Ik hoop dat dat mij ligt. Iedereen vraagt nu of ik er klaar voor ben. Wie niet waagt, niet wint, zeg ik. Het belangrijkste is met plezier te trainen en te spelen en hopen dat de mayonaise pakt en dat dat plezier resultaten oplevert."

Peeters is blij met Cercle, dat al vaak de ideale vereniging is genoemd voor een beginnende coach. "Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn keuze", zegt Peeters, die tijd krijgt om zijn visie uit te werken.
"Dominant voetballen in 4-3-3"

Peeters heeft zijn kijk over hoe voetbal gespeeld moet worden: "Mijn voetbalvisie is om met een 4-3-3 vanuit de organisatie dominant te voetballen. In de eerste weken zijn we het achteraan op zijn plaats aan het zetten, om daarna druk naar voren te kunnen zetten."
Belga

"In die zin komt de match van donderdag een beetje te vroeg. We hebben nog niet de energie om naar voren te drukken. Tegen de Finnen, die al halfweg hun competitie zijn, wordt het afwachten of we het fysiek kunnen belopen."

Hij beseft dat het heel moeilijk zal worden tegen de fysiek sterke Finnen. "Maar er is geen enkele druk vanuit het bestuur. Ze weten dat er tijd nodig is."

Peeters tekende voor twee jaar met optie op nog een jaar. "In principe kun je pas dan, na drie jaar, de balans opmaken en niet nu, na amper drie weken."
"Ik kan heel makkelijke of heel strenge coach zijn"

De mensen kennen Bob Peeters als die joviale voetballer/analist/humorist. Wordt hij als trainer serieuzer? "Neen. Ik wil mezelf blijven. Plezier staat voorop in het voetbal en het leven. Maar ik maak wel afspraken. Als die gevolgd worden, ben ik een heel makkelijke coach. Anders kan ik heel lastig worden. Ik kan heel streng zijn, maar wel rechtvaardig."

Oud 15-07-10, 15:25 Standaard   #12
Roem en glorie

Even een filmpje van de wereldgoal van Bozovic in de beker tegen Anderlecht vorig seizoen.
!

Oud 15-07-10, 20:20 Standaard   #13
Roem en glorie

Cercle 1-0 achter

Oud 15-07-10, 22:07 sad   #14
Roem en glorie

1-0 is ook de eindstand geworden

Oud 16-07-10, 04:04 Standaard   #15

Had eigenlijk wel verwacht dat TPS een moeilijke kluif voor ze zou zijn.
Oud 16-07-10, 10:17 Standaard   #16
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ja iemand op Fok WOS, tipte ook over die wedstrijd dat je in moest zetten op TPS.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 21-07-10, 10:24 Standaard   #17
Roem en glorie

“Vol vertrouwen naar Finland”

Twee dagen vóór de terugwedstrijd in Turku valt er geen spoor van berusting te merken bij Cercle Brugge. Integendeel, groen-zwart is ervan overtuigd dat de scheve situatie kan worden rechtgezet. Bij een gunstige uitslag kan Cercle er in de derde voorronde van de Europa League tegen het Sebenik van Branco Karacic spelen.

“Het wordt lastig, maar zeker niet onmogelijk.” Zo vatte Frederic Boi na de heenmatch de opdracht voor de return van donderdag samen.
“Na de eerste helft tegen de Finnen leek het erop dat de kwalificatiekansen quasi onbestaande waren”, aldus Boi. “Maar na afloop van de wedstrijd heerste toch een totaal ander gevoel. We raken er immers steeds meer van overtuigd dat we de situatie in ons voordeel kunnen ombuigen. We hebben immers heel wat vertrouwen geput uit de tweede helft. Dankzij de tactische omschakeling slaagden we er wel in druk naar voren te zetten en Turku bij de keel te grijpen. En er kwamen openingen hé. Spijtig genoeg hebben we de kansen niet kunnen verzilveren. Ik vond het trouwens merkwaardig dat wij er toen in slaagden geen enkele kans meer weg te geven ondanks de risico’s die we in ons spel legden en de zogezegde conditionele achterstand die we zouden kennen. Er was toch voorspeld dat die Finnen ons na een uur zouden overspoelen omdat zij al dertien competitiematchen in de benen hadden? Wij trokken echter de wedstrijd naar ons toe en Turku werd doorlopend onder druk gezet.”

“Of ik 90 minuten het tempo aankon? In het slotkwartier voelde ik wel dat de frisheid wat weg was. Vooral de laatste tien minuten kreeg ik het zwaar, want beetje bij beetje voelde ik de brandstoftank leeg lopen. Ik moest immers hoger gaan spelen en dus ook meer meters maken. Vergeet toch niet dat dit eigenlijk onze eerste match op een hoog niveau was. Desondanks werden we puur op fysiek op geen enkel moment weggespeeld.”

Neto speelde een belangrijke rol. “Zijn inbreng was positief. Hij schonk het elftal meteen een surplus. Hij werkte heel hard, bewoog over het volledige veld en was voortdurend aanspeelbaar. Het is dus zeker niet allemaal kommer en kwel in het vooruitzicht van de terugwedstrijd. We trekken in elk geval vol vertrouwen naar Finland.” (FDG)

Oud 22-07-10, 19:45 surprise   #18

Cercle buigt een 1-0 achterstand om in 2-1. Op uitgoals staan ze voor met nog een paar minuten te spelen.
Oud 22-07-10, 20:02 Standaard   #19
Hardloper

Vincent's Voetbal Forum schermafbeelding

En gewonnen, knap herstel dus van Cercle.
Vincent is offline   Met citaat reageren
Oud 22-07-10, 20:38 Standaard   #20

Het sprookje van Turun Palloseura is over en uit.
Oud 22-07-10, 21:23 Standaard   #21
Roem en glorie

Cercle kampioenuh!!!

Laatst gewijzigd door Nico; 23-07-10 om 10:17
Nico is offline   Met citaat reageren
Oud 23-07-10, 00:28 Standaard   #22
Dnarbys

In de volgende ronde tegen Anorthosis Famagusta.
Oud 23-07-10, 07:46 Standaard   #23
Roem en glorie

Wattes?
Is dat een Grieks gerecht?

Mooie clubs zijn dat altijd.

Oud 23-07-10, 10:08 Standaard   #24
Dnarbys

Dat speelde twee jaar geleden nog Champions League! Komt van Cyprus.
Oud 23-07-10, 10:13 Standaard   #25
Roem en glorie

Even het verslag van gister

Van Eenoo kopt Cercle een Europese ronde verder
Cercle heeft de derde voorronde van de Europa League bereikt. Het won donderdag in Finland van TPS Turku met 1-2 en wiste zo het 0-1-verlies in Gent uit. Lukas Van Eenoo scoorde vijf minuten voor tijd de beslissende goal.

Cercle trok meteen naar voren, maar de Finse doelman Moisander redde op pogingen van Evens, Neto, Reynaldo en Boi. De Finnen herstelden in de loop van de eerste helft het evenwicht.

Cercle had pech: net voor rust werd een bal van Reynaldo van de lijn gekeerd. Op de tegenaanval veroorzaakte Viane een penalty, die Johansson feilloos omzette: 1-0.

Cercle moest nu twee keer scoren. En meteen na rust was het raak: Reynaldo (foto) knalde een voorzet van Boi aan de tweede paal binnen: 1-1.

De Finnen begonnen aan verdedigen te denken. Cercle zette alles op alles en werd beloond in de 86e minuut: de "kleine" Van Eenoo kopte de bal binnen.

In de derde voorronde van de Europa League neemt Cercle het op tegen Anorthosis Famagusta. De Cyprioten versloegen na verlengingen Sibenik (Kro) met 0-3. Het team van coach Branko Karacic (ex- Cercle) won de heenmatch met 0-2.

Oud 23-07-10, 10:15 Standaard   #26
Roem en glorie

Oorspronkelijk geplaatst door Sybrand Bekijk bericht
In de volgende ronde tegen Anorthosis Famagusta.
Cercle begint trouwens eerst thuis op 29 juli om 20.00 heb ik vernomen.

Oud 15-08-10, 22:34 Standaard   #27
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

De Brugse stadsderby met 3-1 gewonnen, wat een feest .

Oud 26-09-10, 23:47 smile   #28
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Het was kletsnat en koud zaterdagavond in Jan Breydel maar Bernt Evens kwam zoals gewoonlijk met de brede glimlach op de journalisten afgestapt. “Het was een leuke wedstrijd, het ging goed op en neer. In de tweede helft kregen wij redelijk veel kansen, we konden nog meer gescoord hebben, maar we zijn blij dat we nu op 13 punten staan, da's echt wel schitterend!”

Op het einde van de wedstrijd was het nog even spannend. “Ja, zij brachten nog een extra spits, dan weet je dat het nog gevaarlijk kan worden. Het had op dat moment al 3-1 moeten zijn maar voor KVK is het dan alles of niets... we mogen blij zijn dat die laatste bal niet binnengaat maar da's voetbal.”
Al moet ook gezegd dat die kans in de laatste seconden zowat de enige was die Kortrijk in de tweede helft bijeenvoetbalde.

Cercle kwam opnieuw eerst op achterstand en moest achtervolgen, maar evenals in de vorige wedstrijden gebeurde dat met heel veel inzet en karakter! “Ja, stom dat we elke keer dat soort goals binnenkrijgen, maar je ziet dat er, ondanks de jeugdige leeftijd, toch enorm veel karakter in de ploeg zit. Bijvoorbeeld tijdens de rust pept iedereen elkaar op, er wordt hard en eerlijk gecommuniceerd maar dat wordt geapprecieerd en da's heel mooi!”

Bob Peeters bracht inderdaad opnieuw een heel jonge ploeg aan de aftrap, en die jonkies doen dat echt heel goed! “Ze zijn enthousiast en iedereen communiceert eerlijk. Soms is het hard maar dat loont, anders zet je dit soort resultaten niet neer.”
Dat lijkt ons de invloed van Bob Peeters. “Ja, hij is open naar iedereen toe. Hij heeft in Engeland en Nederland gespeeld en je ziet dat hij zijn stijl ook doordrukt, het zal hem ook wel deugd doen.”

Volgende week trekt groen-zwart naar het Lisp. “Wij trekken er vol vertrouwen naartoe. Als we terug starten vanuit een goede organisatie, dan hebben we vooraan voldoende kwaliteit om het af te maken.”

Benieuwd of Bernt deze week opnieuw “de kijk van Filip Joos” haalt... “Ik reageer puur uit emotie op het veld en ik vind het niet echt leuk om dan zo afgeschilderd te worden, ik vond het wat ongepast.” (Filip Joos had de reactie van Bernt vergeleken met een Halloween-tafereel) “Misschien dat hij deze week eens iets positiefs over mij kan zeggen (knipoogt)?”

William Owusu: “Ik wil meer!”

Eén van die jonkies waar we het met Evens al over hadden, is William Owusu. Hij is één van de jongens van Sporting Lissabon en – net als zijn Sporting-collega Neto – één van de jongens die zowel woensdag als zaterdag scoorden!
En – hoe kan het ook anders – William glunderde! Hij was tevreden over z'n wedstrijd. “Ja, het was goed dat we nog gelijk maakten voor de rust. In de tweede helft konden we dan echt voor de volle buit gaan.”
William ging door een moeilijkere periode de voorbije weken. “Ja, kleine blessures zorgden ervoor dat ik niet top was, maar nu voel ik me super! Ik ben blij dat ik het team kon helpen bij deze overwinning. Ik kijk ernaar uit om dit voort te zetten!”

Was spelen bij het B-team een stimulans? “Ik was er niet kwaad om, de trainer beslist maar ik wilde in die eerste ploeg uiteraard! Aanvankelijk speelde ik op de flank maar bij Lissabon speelde ik meer in de spits. Als ik daar speel, scoor ik makkelijker. Ik heb nu twee goals gescoord in twee wedstrijden maar ik wil meer!”
En wat voor een goal hij scoorde zaterdagavond! “Ja, ik twijfelde eerst om mijn verdediger uit te schakelen maar waagde dan toch een schot en kijk, de bal landde exact waar ik wilde.” Een serieuze kansmaker op de goal van de week als je 't mij vraagt, meteen onze tweede suggestie aan Filip Joos...

De mensen in Lissabon houden contact met hun drie uitgeleende spelers. “Ja, zeker, en we kunnen hen niets dan positiefs vertellen. We worden hier zeer goed verzorgd en onze conditie is heel sterk hier.”
Volgen ze hem ook nog in Ghana? “Ja, bij de U21 was ik geslecteerd voor de nationale ploeg maar door blessures is het nu even geleden. Maar ik weet dat ze me nu opnieuw volgen, ik wacht op nieuws!”

William is nu 2 maand in België, hoe bevalt het hem hier? “'t Is wat frisser dan in Lissabon of Ghana (zijn geboorteland), al valt het nog mee, vind ik. Maar de echte koude moet nog komen zeker?” Helaas, ja...
Redt hij het hier alleen? “Ik woon inderdaad alleen, ik heb geen vrouw of vriendin, maar dat lukt perfect. Ik heb geen last van eenzaamheid want ik heb de ploegmaats in de buurt en ik kan intussen bijzonder lekkere spaghetti maken!”
Wie weet vindt William hier in Brugge wel de liefde van z'n leven. “Dat kan altijd gebeuren natuurlijk. De Belgische vrouwen zijn zeker mooi, dus wie weet...”
Een goede 8e plaats

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:21.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site