Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13-07-10, 22:26 Standaard   #1
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Alemannia Aachen is opgericht in 1900. Zoals veel Duitse verenigingen is de club niet puur een voetbalclub, maar heeft de club ondermeer ook afdelingen voor atletiek, tafeltennis en handbal. Het voetbalteam van Alemannia speelt tegenwoordig in de 2e Bundesliga, de divisie waar de club het grootste deel van de afgelopen decennia in doorgebracht heeft. Eind jaren zestig speelden de Alemannen drie jaar in de Bundesliga, met als hoogtepunt de tweede plaats in 1969. Een jaar later degradeerde de club echter naar de Oberliga, om in 1974 toe te treden tot de nieuw gevormde 2e Bundesliga. Met name in de jaren tachtig presteerde Alemannia hier over het algemeen gezien goed en werd promotie naar de Bundesliga een paar keer nipt gemist. In 1990 volgde degradatie naar de Oberliga, om pas negen jaar later vanuit de in de tussentijd gevormde Regionalliga terug te keren in de 2e Bundesliga. Die promotie werd echter overschaduwd door het overlijden van trainer Werner Fuchs enkele dagen voor de promotie. Na de promotie naar de 2e Bundesliga kwam Alemannia een paar keer in de buurt van promotie naar de Bundesliga, hetgeen uiteindelijk in 2006 lukte. In de tussentijd werd echter wel een groot succes geboekt door het bereiken van de finale van de DFB-Pokal in 2004. Hoewel deze finale verloren werd van Werder Bremen werden in de kwartfinale en halve finale legendarische overwinningen geboekt op Bayern München en streekrivaal Borussia Mönchengladbach. Het was dan ook een nederlaag met een gouden rand, zeker omdat de club toch Europa in mocht doordat Werder ook kampioen geworden was.

In de eerste ronde van de UEFA Cup werd eenvoudig afgerekend met het IJslandse Hafnarfjörður. Zeer verrassend overleefde Alemannia vervolgens ook de poulefase met Lille, Sevilla, Zenit en AEK Athene. AZ bleek in de volgende ronde net te sterk, maar voor een 2e Bundesligaclub waren het uitstekende prestaties. Een jaar later mocht de promotie naar de Bundesliga gevierd worden, die echter in 2007 alweer gevolgd werd door degradatie. Sindsdien speelt Alemannia weer in de 2e Bundesliga. In 2009 betrok de club het schitterende 'Neuer Tivoli'.

Selectie 2010-2011

Doel

Thorsten Stuckmann (1)
David Hohs (22)
Thomas Unger (13)

Verdediging

Mirko Casper (28)
Timo Achenbach (32)
Łukasz Szukała (5)
Thomas Stehle (17)
Seyi Olajengbesi (19)
Nico Herzig (2)

Middenveld

Florian Müller (16)
Thorsten Burkhardt (10)
Aïmen Demai (12)
Kevin Kratz (15)
Alper Uludag (31)
Zoltán Stieber (7)
Marco Höger (37)
Thomas Zdebel

Aanval

Markus Daun (11)
Benjamin Auer (9)
Babacar Guèye (14)
Manuel Junglas (25)
Henrik Ojamaa (20)
Tolgay Arslan

Als Roda JC'er heb ik altijd een zwak gehad voor deze bevriende volksclub met een mooie en zeer fanatieke aanhang. De genoemde wedstrijden in de beker van 2004 heb ik allemaal gezien en met name de ondergang van het grote Bayern in 'de hel van Tivoli' was een memorabele avond. Ik heb zelden gezien dat een ploeg zo opgezweept werd door het publiek en daardoor boven zichzelf uitsteeg. Ook de tocht naar Berlijn met circa 30.000 Akenaren was zeer indrukwekkend. Bovendien mogen we in moeilijke tijden altijd rekenen op de steun van de Akenaren. Hoewel het een 2e Bundesligaclub is, is een eigen topic dan ook zeker verdiend.

Laatst gewijzigd door Plato; 14-07-10 om 00:18

Oud 13-07-10, 22:32 surprise   #2

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Komen vaak grote talenten vandaan.

Oud 13-07-10, 22:47 Standaard   #3
Ik niet!

Torsten Frings is de bekendste denk ik, althans van de laatste jaren. Hebben ook best wat Nederlanders gespeeld, ondermeer Erik Meijer en Eric van der Luer.

Oud 13-07-10, 22:49 Standaard   #4
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Torsten Frings is de bekendste denk ik, althans van de laatste jaren. Hebben ook best wat Nederlanders gespeeld, ondermeer Erik Meijer en Eric van der Luer.
En eeuwig Groningen talent Erwin Koen toch ook nog?
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 22:49 Standaard   #5
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

En eeuwig Groningen talent Erwin Koen toch ook nog?
Klopt en zo zijn er wel meer, Henri Heeren bijvoorbeeld, maar Meijer en Van der Luer zijn denk ik de bekendsten.

Oud 13-07-10, 22:51 thumb up   #6
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Klopt en zo zijn er wel meer, Henri Heeren bijvoorbeeld, maar Meijer en Van der Luer zijn denk ik de bekendsten.
Leiwakabessy.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 23:46 Standaard   #7
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben er afgelopen seizoen een keer geweest maar het heeft toch niet meer wat het in het oude Tivoli had.

Oud 13-07-10, 23:47 Standaard   #8
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
Ben er afgelopen seizoen een keer geweest maar het heeft toch niet meer wat het in het oude Tivoli had.
Dat is bij veel clubs zo na de verhuizing naar een nieuw stadion, waaronder jouw NAC .

Oud 14-07-10, 00:09 Standaard   #9
Redactie

[...]

Dat is bij veel clubs zo na de verhuizing naar een nieuw stadion, waaronder jouw NAC .
Klopt al heb ik de tijden aan de beatrixstraat wat minder mee gemaakt. Maar bij Alemannia ben ik een paar keer in het oude Tivoli geweest maar daar kan het nieuwe voorlopig nog niet aan tippen.

Oud 14-07-10, 00:12 Standaard   #10
Ik niet!

[...]

Klopt al heb ik de tijden aan de beatrixstraat wat minder mee gemaakt. Maar bij Alemannia ben ik een paar keer in het oude Tivoli geweest maar daar kan het nieuwe voorlopig nog niet aan tippen.
Ik ben nog niet in het Neue Tivoli geweest, maar in het oude kon het inderdaad spoken. De sfeer bij die wedstrijd tegen Bayern die ik in de OP noemde was welhaast magisch.

Oud 14-07-10, 00:13 Standaard   #11
Redactie

Voor Platp:

Laatst gewijzigd door Marioow; 14-07-10 om 00:19

Oud 14-07-10, 00:14 Standaard   #12
Redactie

[...]

Ik ben nog niet in het Neue Tivoli geweest, maar in het oude kon het inderdaad spoken. De sfeer bij die wedstrijd tegen Bayern die ik in de OP noemde was welhaast magisch.
Het is best een aardige nieuwbouw bak maar het oude stadion had zoveel meer, zonde dat ze daar zijn weg gegaan.

Oud 14-07-10, 00:16 smile   #13
Ik niet!

Mooie foto, het is inderdaad een lang bestaande vriendschapsband.

En ergens is het inderdaad zonde dat ze daar weggegaan zijn, maar het is ook wel begrijpelijk. Het was totaal verouderd en veel te klein. Wil de club ooit echt de stap naar de Bundesliga maken, wat op zich niet onmogelijk is want qua achterban doen ze niet onder voor clubs als Mainz en Freiburg, dan was het nieuwe stadion helaas noodzaak.

Oud 14-07-10, 00:18 Standaard   #14
Redactie

Mooie foto.

En ergens is het inderdaad zonde dat ze daar weggegaan zijn, maar het is ook wel begrijpelijk. Het was totaal verouderd en veel te klein. Wil de club ooit echt de stap naar de Bundesliga maken, wat op zich niet onmogelijk is want qua achterban doen ze niet onder voor clubs als Mainz en Freiburg, dan was het nieuwe stadion helaas noodzaak.
Begrijp het ook wel maar het is wel zonde. Wat ik zeg het nieuwe stadion is voor een nieuwbouwbak best aardig. Die gele stoeltjes zijn echter wat minder als het stadion niet vol zit.

Oud 14-07-10, 00:19 Standaard   #15
Ik niet!

Ik vind stoeltjes in de clubkleuren over het algemeen gezien wel mooi. Beter dan wat ze bij Ajax en Vitesse hebben, om maar te zwijgen over wat ze in Enschede hadden.

Oud 14-07-10, 00:22 Standaard   #16
Redactie

Ik vind stoeltjes in de clubkleuren over het algemeen gezien wel mooi. Beter dan wat ze bij Ajax en Vitesse hebben, om maar te zwijgen over wat ze in Enschede hadden.
Als het vol zit misschien wel, nu toont het wat kil. Ben er 2x geweest in het nieuwe stadion en het heeft mij nog niet echt kunnen overtuigen.

Oud 22-08-10, 20:11 Standaard   #17
Redactie

Oud 22-08-10, 20:15 hearth   #18
Ik niet!

Mooi.

Oud 16-09-10, 22:30 Standaard   #19
edw

Heb in de vakantie beiden gezien. kon er zo inkijken maar dat oude heeft toch wat. toch als je helemaal onderin aan de rand van het nieuwe staat ook mooi!

edw is offline   Met citaat reageren
Oud 29-04-11, 23:27 Standaard   #20
Redactie

Niet lang nadat Bas Sibum duidelijk maakte volgend seizoen niet meer voor NEC te spelen, heeft hij een nieuwe club gevonden. De middenvelder gaat aan de slag bij Alemannia Aachen, middenmoter in de 2. Bundesliga. Daar treft Sibum twee landgenoten: Eric van der Luer is assistent-trainer, terwijl Erik Meijer technisch directeur is. “Het is een mooie club met een spiksplinternieuw stadion. De tribunes zitten superdicht op het veld. Ik kijk er naar uit om daar te spelen.”

“Het was tijd voor iets nieuws”, legt Sibum uit aan SEG. “Ik zit nu zoveel jaar in Nederland. Bij NEC heb ik een hele mooie tijd gehad en de succesvolste periode uit de clubgeschiedenis meegemaakt. Dit was een mooi moment om verder te kijken naar een nieuwe uitdaging en prikkel. We hebben gekeken wat het beste bij mij zou passen. Hier was ik naar op zoek: ervaring in een mooie buitenlandse competitie en niet zo ver van Nederland.”

“De club Alemannia Aachen geeft me een erg positief gevoel”, vervolgt Sibum. “Ze staan nu in de middenmoot en met een aantal versterkingen willen ze volgend seizoen rond de vierde, vijfde, zesde plaats spelen. Het is een uitdaging om daaraan mee te werken en hoger te eindigen. Dit komt precies op het goede moment. Ik heb nu de leeftijd en de ervaring. Hier kan ik me als voetballer en als mens verder ontwikkelen. Aken is een mooie stad. In mijn periode bij Roda was ik er al een paar keer geweest. Waarschijnlijk gaan we er in de buurt ook wonen. Ik ken de omgeving wel van mijn Roda-tijd. We moeten even gaan kijken.”

Oud 13-05-11, 23:25 Standaard   #21
Redactie

Oud 08-06-11, 23:14 Standaard   #22

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Marco Höger vertrekt nu al naar Schalke, hij zou eerst nog een jaartje blijven.
Reinhold Yabo komt op huurbasis een jaar over van Köln.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 10-06-11, 18:30 Standaard   #23
Redactie

Waterman mogelijk naar Aachen:

De Graafschap is druk bezig om de selectie voor het aankomende seizoen rond te krijgen en hoopt dan ook dat Boy Waterman langer op De Vijverberg zijn kunsten zal vertonen. De doelman heeft inmiddels een nieuw contract aangeboden gekregen van de Doetinchemmers, maar het lijkt erop dat Waterman over de landsgrenzen zijn heil gaat zoeken.

Volgens de Aachener Zeitung zal Waterman volgend seizoen onder de lat van Alemannia Aachen staan. De club uit de Tweede Bundesliga zou volgens de krant inmiddels al een akkoord hebben bereikt met de doelman. Waterman heeft een aflopend contract bij De Graafschap en kan dus gratis overstappen naar de Duitse formatie.

De Graafschap hoopte lang dat Waterman voor de Doetinchemmers zou kiezen, maar zou volgens de Duitse krant te weinig salarismogelijkheden hebben voor de goalie. Waterman debuteerde in het seizoen 2003/04 in het betaalde voetbal, toen hij onder de lat stond bij SC Heerenveen. Verder speelde hij voor AZ, ADO Den Haag en De Graafschap.

Oud 13-06-11, 15:44 Standaard   #24
Meister 10/11

vitessezuid113's Voetbal Forum schermafbeelding

en het is rond :

Waterman naar Alemannia Aachen

AACHEN - Boy Waterman speelt komend seizoen niet meer in de Nederlandse competitie. De 27-jarige voormalig jeugdinternational ondertekende maandag een tweejarig contract bij Alemannia Aachen, dat uitkomt in de Tweede Bundesliga.

Waterman komt transfervrij over van AZ, dat hem afgelopen seizoen aan De Graafschap uitleende.

Als doelman van Jong Oranje veroverde Waterman in 2007 de Europese titel.

''Waterman heeft het afgelopen seizoen goed gespeeld'', aldus de Nederlandse technisch directeur Erik Meijer van Aachen.

''Wij wilden graag een keeper met veel spelritme en niet iemand die alleen maar op de bank heeft gezeten.''

Alemannia Aachen, waar Eric van der Luer assistent is, nam onlangs Bas Sibum over van NEC.

Oud 13-06-11, 15:50 Standaard   #25
Ik niet!

Meijer richt zich duidelijk op Nederlandse koopjes de laatste tijd, maar ik denk niet dat dit de manier is om Aachen omhoog te brengen.

Oud 23-07-11, 01:13 Standaard   #26

Aachen: Geschäftsführer Sport verlängert bis 2013

Meijer bleibt am Tivoli

Alemannia Aachen hat den Vertrag mit Erik Meijer um zwei Jahre bis zum 31.12.2013 verlängert. "Die Entscheidung ist uns im Aufsichtsrat nicht schwer gefallen. Erik Meijer hat der Alemannia eine neue sportliche Philosophie gegeben. Der Klub hat wieder ein klares Profil und wird in Deutschland positiv wahrgenommen", ist die Vertragsverlängerung für Aufsichtsratsvorsitzenden Meino Heyen die logische Konsequenz aus der Arbeit des Niederländers.

"Erik ist das prägende Gesicht des Klubs in der Öffentlichkeit und wird seine Arbeit in der begonnenen Art und Weise fortsetzen", ergänzt Heyen.

Der Geschäftsführer Sport arbeitet seit Beginn des Jahres 2010 in dieser Funktion beim Zweitligisten. Zuvor spielte Meijer zwischen 2003 und 2006 für die Alemannia und war im Anschluss als Co-Trainer in der Domstadt tätig.

"Natürlich war die Vertragsverlängerung irgendwie eine logische Konsequenz, denn meine Arbeit bei der Alemannia ist ja noch längst nicht abgeschlossen. Wir befinden uns auf einem guten Weg, und ich freue mich, dass der Aufsichtsrat auch dieser Überzeugung ist", kommentierte Meijer die Einigung.

Der ehemalige Stürmer möchte die Philosophie des Vereins als Ausbildungsklub für junge Talente auch weiterhin fortsetzen. "Eine andere Philosophie wird es mit mir nicht geben, sie passt hundertprozentig zur Alemannia", stellt Meijer klar.

Auf lange Sicht möchte der 41-Jährige mit der Alemannia die Rückkehr in die 1. Bundesliga schaffen. "Sportler sind ehrgeizig, ich bin es ganz besonders. Aber wir müssen kleine Schritte machen, uns Stück für Stück verbessern. Dann können wir irgendwann auch wieder realistisch über die 1. Bundesliga sprechen", blickt er optimistisch in die Zukunft, fordert aber auch Geduld mit der Mannschaft.

Am ersten Spieltag der aktuellen Saison verloren die Aachener am vergangen Wochenende bei Erzgebirge Aue mit 0:1. Am Sonntag empfängt die Mannschaft von Trainer Peter Hyballa am heimischen Tivoli Eintracht Braunschweig.

Oud 23-07-11, 10:26 Standaard   #27
Ik niet!

Of ze daar nou blij mee moeten zijn? Bijster veel heeft hij niet gepresteerd.

Oud 24-09-11, 18:31 Standaard   #28

Nieuwe trainer, maar nog steeds geen winst.
Na 9 wedstrijden 4 punten en pas 1 (ÉÉN) doelpunt.

Oud 24-09-11, 18:34 Standaard   #29
Ik niet!

Van der Luer is met de vorige trainer vertrokken en Meijer ligt ook zwaar onder vuur.

Oud 14-10-11, 22:55 Standaard   #30
Redactie

Leuke actie van Aachen in de wedstrijd tegen Duisburg een zitplaats voor 8 euro en een staanplaats voor 5 euro in het kader van de 1000ste wedstrijd in de 2.Bundesliga.
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 14-10-11, 22:59 Standaard   #31

Leuke actie van Aachen in de wedstrijd tegen Duisburg een zitplaats voor 8 euro en een staanplaats voor 5 euro in het kader van de 1000ste wedstrijd in de 2.Bundesliga.
Ze moeten de prijzen van die zitplaatsen sowieso omlaag doen in Aachen. Die zijn daar echt belachelijk hoog.

Oud 14-10-11, 23:01 Standaard   #32
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Bossche Bol Bekijk bericht
[...]Ze moeten de prijzen van die zitplaatsen sowieso omlaag doen in Aachen. Die zijn daar echt belachelijk hoog.
Wat betaal je normaal daar dan?
Oud 14-10-11, 23:11 Standaard   #33

[...]

Wat betaal je normaal daar dan?
€24 achter het doel en in de hoeken.
Lange zijde van €32,50 tot €40.

Oud 14-10-11, 23:20 Standaard   #34
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door Bossche Bol Bekijk bericht
[...]
€24 achter het doel en in de hoeken.
Lange zijde van €32,50 tot €40.
Dat is inderdaad aardig prijzig.
Oud 15-10-11, 09:37 Standaard   #35
Ik niet!

Het stadion is ook simpelweg te groot voot Alemannia. In de Bundesliga krijgen ze dat wel vol, maar nu gaat dat niet lukken.

Oud 30-11-11, 00:09 Standaard   #36
Redactie

Ebenso unerwarteten wie unangenehmen Besuch bekam das Bellamar am Samstagmorgen: Eine ganze Menge - die Schätzungen gehen von 60 bis 100 Personen - von Fans des Fußball-Zweitligisten Alemannia Aachen hatte sich das Schwetzinger Freizeitbad als Zwischenstation auf dem Weg zum Auswärtsspiel beim Karlsruher SC auserkoren. Schon kurz nach der Öffnung um 7 Uhr fiel die Horde im Bellamar ein und sorgte für Aufruhr.

"Die haben nicht nur rumgegrölt, gepöbelt und die Hosen runtergelassen, die sind auch vom Turm mit den Liegestühlen ins Schwimmerbecken gesprungen", erzählte eine Besucherin, die es vorzog, lieber nicht zu schwimmen.

Als die Lage weiter zu eskalieren drohte, rief das Personal die Polizei. Bis dahin hatten die Gäste aus Aachen auch noch Badegäste belästigt, die Bademeister beleidigt, die Sauna durcheinandergebracht und begonnen, Sachen zu beschädigen. Negativer Höhepunkt war, dass mehrere Personen ihre Notdurft in den Umkleiden verrichteten.

Die eiligst aus mehreren Revieren zusammengezogenen Polizeikräfte - insgesamt 19 Mann einschließlich Hundeführer - sorgten schließlich dafür, dass die Aachener Fangruppe der Aufforderung, das Bad umgehend zu verlassen, auch zügig nachkam und mit ihren Bussen nach Karlsruhe weiterfuhren, wo am Nachmittag das Spiel ausgetragen wurde. Nach Auskunft des Bellamar kam es zu keinen nennenswerten Sachschäden.

Oud 30-11-11, 16:26 Standaard   #37

Für Hadouir ist das Jahr gelaufen

Durch den 2:0-Erfolg in Karlsruhe verließ Aachen am Wochenende die Abstiegsränge. Entsprechend groß war die Erleichterung bei der Alemannia - zumindest in sportlicher Hinsicht. Finanziell plagen den Zweitligisten weiterhin große Sorgen. Auch der Leidensgeschichte von Neuzugang Anouar Hadouir wird ein weiteres Kapitel hinzugefügt.

Ständig wiederkehrende Probleme mit dem rechten Knie sorgten dafür, dass Hadouir in Aachen bislang noch nicht richtig angekommen ist. Eine Arthroskopie in Köln soll am Mittwoch nun Klarheit über die Ursachen der Beschwerden bringen - befürchtet wird ein Meniskusschaden. Der 29-Jährige konnte in der Zweiten Liga bisher erst fünf Einsätze verbuchen. Viermal wurde der Mittelfeldspieler dabei eingewechselt. Seit dem 0:0 gegen die SpVgg Greuther Fürth am 8. Spieltag, als er erstmals in der Startelf stand, nach 66 Minuten jedoch ausgewechselt wurde, hat der Niederländer mit marokkanischen Wurzeln kein Spiel mehr absolviert.

Die Alemannia hatte den vertragslosen Hadouir im Juli verpflichtet. "Ich habe mir bis zuletzt das Trikot mit der Nummer 10 für einen besonderen Spieler aufgehoben", sagte seinerzeit Sportdirektor Erik Meijer, der sich von der Verpflichtung des technisch starken Spielmachers einiges versprach. Wegen der Kniebeschwerden konnte Hadouir sein Können bislang allerdings nicht wirklich unter Beweis stellen. Nachdem der Versuch, die Knieprobleme konservativ in den Griff zu bekommen, in den vergangenen Wochen zu keiner Besserung führte, wurde ein Eingriff unumgänglich. Coach Friedhelm Funkel kündigte bereits an: "Den wahren Hadouir sehen wir erst im nächsten Jahr." Vielleicht im Testspiel gegen den 1. FC Köln, das für den 13. Januar mit dem Bundesligisten am Tivoli ausgemacht wurde.
Ze hebben nog weinig plezier van hem gehad.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:19.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site