![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Welkom in het allereerste topic over Conference National voetbalclub Luton Town FC!
![]() Luton Town FC, bijnaam The Hatters, is een club uitkomende in de Conference National, de divisie onder de laagste Engelse profklasse de League 2. Een roemruchte club met een rijk verleden die, tot onze spijt, door ondermeer een aftrek in punten wegens financiele problemen is afgezakt tot haar huidige divisie. Een bijzondere club met een prachtig stadion en wat minder knappe supporters. Luton is immers een stad waar grijs, beton en chavs veel voorkomende 'bezienswaardigheden' zijn. Bijzonderheden: Zoals gezegd degradeerde Luton in het seizoen 2008/2009 naar de Conference National. Dit mede omdat de club niet in staat was de aftrek van 30(!) punten te overwinnen, welke was opgelegd vanwege de financiele problemen. Gek genoeg won Luton in datzelfde seizoen wel de Johnstone's Paint Trophy voor het eerst in haar geschiedenis. De winst in dit bekertoernooi was mooi, maar riep ook vragen op of Luton niet gewoon met gemak in de League 2 thuis hoort. Hogerop was in ieder geval nog niet haalbaar: in de seizoenen voorafgaande aan deze gebeurtenissen degradeerde de club twee keer op rij. Stadion: Luton speelt haar wedstrijden in het Kenilworth Road stadion wat een ruime 10.000 plaatsen herbergt. Het stadion geniet nog enige bekendheid vanwege haar opmerkelijke ingang aan Oak Road, en omdat het een van de eerste was waar een kunstgras mat werd aangelegd. Dit gebeurde in 1985 en zorgde voor veel ontevredenheid onder de liefhebbers. Het veld werd dan ook wel "the plastic pitch" genoemd. In 1991 kwam er een einde aan dit fenomeen, omdat de FA de club verbood op kunstgras te spelen. ![]() De ingang aan Oak Road. Panorama van het stadion. Selectie: De 'bekendere' spelers bij Luton zijn namen als George Pilkington. Komend seizoen is hij benoemd tot aanvoerder, daar hij het afgelopen seizoen elke wedstrijd heeft gespeeld en dit bijzonder goed heeft gedaan. Hij vervult zijn taken in de defensie met verve. Pilkington werd gekozen tot speler van het jaar. Kevin Nicholls is vooral populair onder de fans vanwege zijn eerdere jaren bij de club en zijn soms wat provocerende acties op het veld. Tussen 2001 en 2006 speelde Nicholls bij Luton en ging het de club voor de wind. Aan de hand van de middenvelder presteerde de club goed en wist het zelfs te promoveren naar de Championship, waarna hij gekozen tot speler van het jaar. Nicholls vertrok in de zomer van 2006 naar Leeds United, maar keerde een jaar later alweer terug op het oude nest om meteen weer te worden benoemd tot aanvoerder. Nicholls gaf aan een echte Luton man te zijn, en liet ook nu op het veld een hoop goede dingen zien. Geheel smetteloos is zijn blazoen echter niet: in 2009 werd de captain geschorst voor vijf wedstrijd en kreeg hij een fikse boete aan de broek, nadat hij applaudiseerde voor de Luton fans wie met diverse objecten de scheidsrechter onder vuur namen. ![]() Prijzenkast Ja, de club kende ook betere tijden! Er is wel eens gewonnen! Een lijst met prijzen vind je op deze pagina: List of Luton Town F.C. records and statistics - Wikipedia, the free encyclopedia Tot slot Ik volg dit seizoen dus deze bijzondere club en ben zeker van plan er eens op bezoek te gaan! Dat is immers heel goed mogelijk, gezien budgetlijnen als EasyJet regelmatig vliegen op het enigszins nabij gelegen London Luton Airport. Neem eens een kijkje, en hoop vooral mee dat deze club na twee jaar Conference National weer terug kan keren in het Engelse League voetbal! Laatst gewijzigd door Clough; 13-07-10 om 14:57 __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
dat stadion
__________________ Sheffield Wednesday | VVV-Venlo fútbol es un sentimiento, no puedo parar |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Van Urbandictionary:
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ze hebben nog flink lopen rellen toen ze niet de playoffs hadden gewonnen.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gebeurt wel vaker. Het is typisch zo'n club waar je vooral rochelende, vloekende en lelijke Engelsen in de stands ziet. Een gezellig Brabants welkom hoef je niet te verwachten.
http://www.yorkpress.co.uk/news/8133..._celebrations/ __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Dat stukje van Urbandictionary
![]() Kevin Gallen is ook wel een wat bekendere speler, vooral van Queens Park Rangers waarmee hij zelfs nog even PL speelde. Meer dan 100 goals ook gemaakt. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Wat een prachtig stadion
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ik ga begin september in ieder geval weer richting Engeland op familiebezoek, en hopelijk weer eens een wedstrijd van Derby bezoeken. Misschien kan ik er iets aan vastplakken en ook op bezoek bij Luton.
.
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Luton 'till I die!!!
![]() Mooi logo ook
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Mooie clubje en ze horen gewoon in de Leagues thuis natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Sinds ik mijn gekste wedstrijd in Engeland ooit zag bij Luton volg ik ze sindsdien met een schuin oog, leuke club met dito stadion.
__________________ 71 White Hart Lane 89 Anfield 02 Old Trafford 04 White Hart Lane, with style (16) 13.09.11 Borussia Dortmund v Arsenal @ Champions League 1-1 (17) 15.09.11 Hannover'96 v Standard Liege @ Europa League |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Welke pot was dat DG?
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Het thuisshirt?
![]() Wel mooi oranje
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Ik las toevallig de OP toen mijn vader achterlangs liep. Toen hij Luton Town zag staan werd hij meteen enthousiast
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
FAC 2005/2006 Luton "3-1 Up you fucked it up" Town v Liverpool 3-5.
Samen met BarnetBee overigens werd deze pot bezocht. __________________ 71 White Hart Lane 89 Anfield 02 Old Trafford 04 White Hart Lane, with style (16) 13.09.11 Borussia Dortmund v Arsenal @ Champions League 1-1 (17) 15.09.11 Hannover'96 v Standard Liege @ Europa League |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Die is wel legendarisch ja.
Penalty van Nicholls nog, als ik me niet vergis. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Wel een erg leuke club. |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Is dat oranje er trouwens vanwege Easyjet? Want volgens wikipedia zou het rood moeten zijn het thuistenue?
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ze zijn vrij vaak van shirt gewisseld. Er is ook wel eens over gestemd. Of het nu door EasyJet komt kan ik niet met zekerheid zeggen, maar het is zeker niet voor het eerst dat ze in het oranje spelen.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Drie oefenwedstrijden gespeeld op het moment, alleen tegen lager geklasseerde ploegen.
2 - 2 uit bij Dunstable Town ( ), 1 - 5 winst uit bij Hitchin Town en gisteren met 0 - 1 gewonnen bij Bedford. Danny Crow is de man in vorm.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kaarsrecht veld overigens:
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Lol hoe kan dat veld zo scheef zijn. Ik denk dat het voor Luton zeer belangrijk is om te promoveren dit jaar. Meerdere jaren in de Blue Square Premier en daar gaat je goede naam.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
3 - 0 verloren in een friendly tegen het altijd lastige Alfreton Town.
|
|
|
|
|
|
#26 |
![]() cultshirt ![]() ![]() 125th anniversary shirt. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ben er niet kapot van, maar ook geen onaardig shirt.
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Is er bij dat onderste shirtje ook weer per ongeluk een rood shirtje bij gedaan waardoor het witte is veranderd in roze?
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Resultaten tot dusver:
2 - 1 winst thuis vs Altrincham. 3 - 1 winst uit vs Kettering Town. 3 - 0 winst uit vs Fleetwood Town. 1 - 1 gelijk thuis vs Newport County. Ranglijst: 1. Luton Town met 10 punten en een doelsaldo van +6. 2. AFC Wimbledon met 9 punten en een doelsaldo van +5. 3. Een hele rits clubs met 7 punten. Ook leuk: Luton Town | News | News | News | YOUTH TEAM KIT STOLEN __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Één van de sterkhouders, Tom Craddock, is verkocht aan Oxford voor een bedrag zo rondom de 250k. Schrijnend dat een club als Luton nu zelfs spelers kwijt raakt aan fucking Oxford. Craddock wilde graag weg uit de conference blijkbaar.
De eerste verliespartij is ook al binnen. Het kan toch weer een lang seizoen worden. __________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Verwacht ook eigenlijk niet dat Luton gaat promoveren. Conference blijft toch een lastig niveau blijkbaar.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Jammer dat het nu zo matig gaat de laatste wedstrijden. Ik ben allemaal bang dat het poenige Crawley kampioen gaat worden. Dat zou heel vervelend zijn.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Gisteren weer punten laten liggen, 2 - 2 bij Darlington. Gaat niet echt lekker zo.
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Verloren uit bij Gateshead nu zelfs. Afgezakt naar een 8e plaats, vijf punten achter op nummer 1 Crawley.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Teleurstellend seizoen, ze moeten nu wel snel wat stabieler worden.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Niet zo somber: keurige overwinning 2-0 gisteravond!
__________________ football is a not a matter of life or death! it's more important than that |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
|
Er steekt niet echt een team bovenuit, dus een goede reeks en ze staan weer bovenaan.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Vandaag moeizame 1-0 maar de drie punten zijn weer binnen! Toch belangrijk in een uitwedstrijd.
__________________ football is a not a matter of life or death! it's more important than that |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Ze staan in ieder geval weer op een play-off plek. Op lange termijn lijken ze me de enige die het gedrocht Crawley van de titel kan afhouden.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
En dan te bedenken dat het na 65 minuten 1-0 werd. Als het dan 1-1 wordt na 80 minuten dan verwacht je toch minimaal een punt. Heel triest dat ze dan in injurytime de 1-2 moeten incasseren. De kreet:'I've had it with Luton; we're the most stressfull team in the world' op BBC- football lijkt me nog wel wat overdreven. De competitie is nog lang!!
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Vanavond in de FA Cup tegen Charlton Athletic. Dat belooft wat..
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Hopelijk wint Luton. De volgende ronde tegen Spurs komen ze dan op tv en ze krijgen de helft van de gate. Misschien dat ze daarmee het kwaad (Crawley) nog van de titel kunnen houden.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Haha, het zit je niet lekker hè, dat Crawley. Ik hoop uiteraard met je mee.
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Ja, Crawley zijn mijn erfvijanden.
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Come on you hatters! Er worden meer dan 7.000 toeschouwers verwacht, dus dat kan een gekkenhuis worden op Kenilworth road.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Nou helaas van die 1-3 nederlaag. Uiteindelijk 5.914 toeschouwers dus die 7.000 plus was wel wat optimistisch. Dan maar Charlton supporten in de strijd tegen de Spurs!
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Jammer maar helaas. Zat er wel in natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ze zitten Crawley op de hielen. Wimbledon knap bovenaan, dat had ik niet verwacht. Promotie is nog in eigen hand.
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Zijn ook maar net aan 2e seasonshalf begonnen
|
|
|