Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 13-07-10, 14:17 arrow   #1
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Everton is een Engelse voetbal-club, die in 1878 werd opgericht door leden van de St. Domingo School uit Liverpool die de club dezelfde naam gaven. Men ging spelen op een veldje in Stanley Park. In 1879 werd de naam veranderd in de huidige naam: Everton Football Club.

Datzelfde jaar speelde de jonge club haar eerste wedstrijd die met 6-0 werd gewonnen. In 1883 verhuisde de club naar een veldje aan Priory Road maar niet lang daarna verhuisde de club naar Anfield Road. Daar begonnen de successen voor Everton. In 1888 was het een van de 'Founding Members' van de Football League en in 1891 werden ze voor de eerste keer kampioen. Een jaar later vertrok de club echter van Anfield Road na een ruzie met de eigenaar van het veld (die dat jaar een nieuwe club oprichtte: Liverpool). Everton vertrok naar de plek waar ze nog steeds zit, Goodison Park.

Tussen 1925 en 1938 speelde Dixie Dean bij Everton. Hij is ontegenzeggelijk de grootste speler die ooit het blauwe shirt van Everton heeft gedragen. In 431 wedstrijden voor de club scoorde hij 377 doelpunten. In maart 1980 stierf Dixie Dean op de tribune van Goodison Park tijdens de Merseyside-derby tussen Liverpool FC en Everton.

Maar hoewel de jaren van Dean groots waren, moesten de beste tijden nog komen. Midden jaren 80 was Everton een van de grootmachten van het Engelse voetbal. Twee keer werd het kampioenschap behaald (1985 en 1987) en de FA-Cup werd gewonnen (1984). Maar de grootste prijs werd in de Rotterdamse Kuip gewonnen toen Everton met 3-1 Rapid Wien versloeg in de finale van de Europa Cup 2. De jaren 80 waren de tijden van o.a. Gary Lineker, Neville Southall, Peter Reid, Graham Sharp en Trevor Steven.

Niet mijn favoriete Engelse club maar heb er toch altijd wel sympathie voor gehad.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 13-07-10, 14:20 Standaard   #2
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

'Everton heeft Fer intensief gevolgd en wil vijf miljoen euro bieden'

Leroy Fer heeft zich bij Feyenoord in de kijker gespeeld van het Engelse Everton. Dat meldt de Britse krant The People. De club uit Liverpool, waar tevens oud-Ajacieden Steven Pienaar en John Heitinga onder contract staan, heeft de middenvelder van de Rotterdammers intensief gevolgd.

Everton zou vijf miljoen euro klaar hebben liggen om de transfer van Fer te bewerkstelligen. Trainer David Moyes zou zelfs al een poging hebben ondernomen om de Nederlandse middenvelder naar de Premier League te halen. Financieel gezien is het aanbod van Everton meer dan welkom. Feyenoord verkeert in de financiële problemen.

Fer staat bekend als een fysiek sterke speler met veel kopkracht. In de jeugdopleiding van Feyenoord kreeg hij de bijnaam 'De Uitsmijter'. In drie seizoenen Feyenoord scoorde Fer negen doelpunten in 76 wedstrijden. Tevens leverde hij zes assists.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 15:03 thumb up   #3
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooie volksclub, al jaren mijn favoriete Engelse club.

Oud 13-07-10, 18:42 Standaard   #4
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het ook een schitterende club ben er in november geweest. (niet met een wedstrijd maar toch). Paar foto's gemaakt en het stadion even ingelopen. Mooi hoor.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 18:46 thumb up   #5
Wenger OUT!

DutchGooner's Voetbal Forum schermafbeelding

De club in de PL met veruit het relaxte stadion.

DutchGooner is offline   Met citaat reageren
Oud 07-08-10, 14:46 Standaard   #6
Ik niet!

Even een post van Bliksem uit het Heitinga-topic hier posten. Johnny heeft kennelijk erg veel vertrouwen in de Toffees.

Gretige Heitinga mikt op stunt met Everton
John Heitinga kan niet wachten op de start van het nieuwe Premier League-seizoen. De verdediger verwacht een belangrijk jaar voor Everton, waarin het wellicht mee kan doen om de titel.

"Ik hoop dat het een groots seizoen voor ons gaat worden. We hebben een sterke selectie en ik hoop dat we dit jaar de titel kunnen winnen", aldus de ambitieuze international op de website van zijn werkgever. "Vorig jaar waren er wat duels waarin we veel spelers moesten missen. Je hebt een grote selectie nodig om de spelers en het team sterker te maken."

Na een rustperiode van drie weken na het WK voelt Heitinga zich weer goed. "Ik bereid me nu voor op het duel met Blackburn Rovers. Ik zal fit zijn en klaar zijn voor die wedstrijd. Ik heb zeven duels gespeeld in een paar weken tijdens het WK, dus het is niet vreemd dat ik nu in goede conditie ben. Het is goed om terug te zijn, iedereen weer te zien en te trainen voor het nieuwe seizoen."

Oud 07-08-10, 17:48 Standaard   #7
Ik niet!

Arteta langer bij Everton

LIVERPOOL - Mikel Arteta, spelmaker van Everton, heeft een nieuw, vijfjarig contract bij de club uit Liverpool ondertekend. De 28-jarige Spanjaard is de vierde speler van Everton in korte tijd die zijn verblijf voor een langere periode verlengd. Volgens de clubleiding is Arteta één van de belangrijkste voetballers van de club.

Oud 07-08-10, 18:15 Standaard   #8
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Fantastisch nieuws voor de Toffees.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 13-08-10, 16:31 Standaard   #9
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

EVERTON
In keeping with a window that has seen only Manchester City really splash the cash, the biggest and best part of Everton's work this summer has been spent hanging on to their better players.

Midfield playmaker Mikel Arteta, South Africa international Stephen Pienaar and Phil Jagielka have all been linked with moves, but with three weeks until the close of the summer transfer window all three remain at Goodison Park.

Three other factors weigh in Everton's favour this term: several good signings including Jermaine Beckford from Leeds; the progression of an impressive collection of youngsters such as Jack Rodwell and Seamus Coleman; and the hope that last season's injury problems - which at one point or another struck down the likes of Victor Anichebe, Arteta, Tim Cahill, Jagielka and Yakubu - are behind them. Even the farcical departure of Dan Gosling to Newcastle on a free transfer has failed to quell the optimism of David Moyes's side.

A solid balance of home-grown and non-home-grown players also ensures Moyes has space to breathe should the chance arise in the transfer market.

NON-HOME-GROWN: Mikel Arteta, Diniyar Bilyaletdinov, Sylvain Distin, Marouane Fellaini, John Heitinga, Tim Howard, Jan Mucha, Steven Pienaar, Louis Saha, Ayegbeni Yakubu, Joseph Yobo.

SENIOR HOME-GROWN: Victor Anichebe, Leighton Baines, Jermaine Beckford, Tim Cahill, Tony Hibbert, Phil Jagielka, Phil Neville, Leon Osman, Iain Turner, James Vaughan.

SELECTED UNDER-21s: Kieran Agard, Jose Baxter, Seamas Coleman, Shane Duffy, Magaye Gueye, Jack Rodwell, Joao Silva, James Wallace.

POTENTIAL TARGETS: Stephen Ireland, Nedum Onuoha, Robbie Keane.

VERDICT: The kids are all right.

Oud 17-08-10, 02:39 Standaard   #10
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-08-10, 08:36 Standaard   #11
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Oud 21-09-10, 23:24 big smile   #12
CHAMPIONS OF EUROPE

Brentford > Everton
Oud 30-09-10, 11:09 Standaard   #13
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens The Daily Mail houden zowel Everton als Aston Villa de ontwikkeling van Jelle Vossen in de gaten. Doet het erg goed in Belgie natuurlijk, maar is naar mijn idee veel te traag.

Oud 30-09-10, 11:13 Standaard   #14
Ken sent me.....

fuckbuddy's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Volgens The Daily Mail houden zowel Everton als Aston Villa de ontwikkeling van Jelle Vossen in de gaten. Doet het erg goed in Belgie natuurlijk, maar is naar mijn idee veel te traag.
Hey vriend,

Lezen die gasten hier ofzo? Was ik niet degene die riep dat Jelle Vossen een interessante spits is etc etc, RC Genk dit en dat...

Ik moet erom denken, de muren hebben oortjes zei een wijs man ooit eens tegen mij....

De Oekraïense journalisten wilden weten hoe het toch kwam dat Nederland tegenwoordig geen Europa Cups meer wint. Het antwoord van trainer Gertjan Verbeek was duidelijk, zo schrijft het Algemeen Dagblad. "Wij hebben geen zwart geld."
fuckbuddy is offline   Met citaat reageren
Oud 30-09-10, 11:14 Standaard   #15
Kluf

Jij noemde hem laatst inderdaad al, maar als je zijn moyenne over de laatste jaren ziet is het logisch dat hij in het geruchtencircuit terecht komt. Die man is op papier nu één van de meest efficiente spitsen van Europa.

Oud 30-09-10, 11:15 Standaard   #16
Kluf

Overigens ligt Vossen nog tot 2015 vast, dus ik zie hem niet snel verkassen tenzij Villa of Everton flink de knip trekken.

Oud 02-10-10, 17:59 thumb up   #17
Een goed gevoel.

Knappe overwinning hoor.

Oud 02-10-10, 18:04 thumb up   #18
Ik niet!

Erg belangrijke overwinning ook.

Oud 15-10-10, 18:09 thumb down   #19
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook Marouane Fellaini is de interlandperiode niet zonder kleerscheuren doorgekomen. De middenvelder heeft in de EK-kwalificatiewedstrijd van België tegen Oostenrijk een hamstringblessure opgelopen en moet zes weken rust houden.

Het is niet de eerste keer dat Everton het geruime tijd zonder Fellaini moet stellen. Vorig seizoen was de 22-jarige Belg lang uitgeschakeld met enkelklachten.

Oud 16-10-10, 13:43 thumb up   #20
Kluf

Winnen van Liverpool dit weekend, zeg ik.

Oud 17-10-10, 16:30 Standaard   #21
Een goed gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Winnen van Liverpool dit weekend, zeg ik.
En dat doen ze dan ook, dik en dik verdiend. En ook nog eens twee prachtige doelpunten.

Oud 17-10-10, 16:31 thumb up   #22
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

!

Oud 17-10-10, 16:47 thumb up   #23
Ik niet!

Erg belangrijke overwinning, zowel wat betreft de punten als wat betreft de moraal.

Oud 25-10-10, 23:21 Standaard   #24
Super Ed

Dankzij een slippertje van Tim Howard kon Rafael van der Vaart zaterdag een punt veilig stellen tegen Everton. De middenvelder van Tottenham Hotspur maakte zijn vierde competitietreffer, nadat Howard mistastte bij een simpele voorzet en Peter Crouch de bal voor kon brengen. David Moyes neemt zijn goalie niets kwalijk.
/

"Tim beseft maar al te goed dat hij naast de bal greep", aldus Moyes op de website van Everton. "Maar ik heb hem in de rust laten weten dat hij gewoon naar de bal moest blijven komen. Een goede doelman vergeet zijn fout en gaat verder. Dat deed Tim en daarmee hielp hij een tweede tegentreffer te voorkomen."

Harry Redknapp moest toegeven dat een remise een juiste uitslag was. "Everton is een goede ploeg", zei de coach van Tottenham. "Het is nooit gemakkelijk om tegen Everton te spelen. Ik dacht dat wij de betere kansen hadden, maar hij viel net niet goed voor ons. We willen graag elke wedstrijd winnen, maar wat belangrijk is, is dat wanneer je niet kan winnen, dat je niet gaat forceren en uiteindelijk toch nog verliest.”

Oud 27-10-10, 11:11 Standaard   #25
Kluf

Hibbert en Osman hebben bijgetekend. Die blijven waarschijnlijk wel tot het einde van hun carriere bij Everton.

Oud 27-10-10, 11:22 Standaard   #26

Coleman!!!
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 27-10-10, 11:27 Standaard   #27
Kluf

Vind het maar raar trouwens, van Hibbert. Matigheid alom.

Oud 06-11-10, 12:51 surprise   #28
Super Ed

Vanmiddag een hele belangrijke wedstrijd: uit bij Blackpool

Oud 27-12-10, 22:08 Standaard   #29
Ik niet!

Everton wil Bayern-doelwit Baines behouden

Everton is niet van plan om mee te werken aan een vertrek van Leighton Baines. De verdediger staat volgens Duitse media in de belangstelling van Bayern München, maar manager David Moyes wil de international voor zijn club behouden.

Wij laten Baines niet gaan. Wij behouden onze sterspelers en laten hem onder geen beding gaan", is de duidelijke taal van Moyes. Baines zelf lijkt dat prima te vinden. "Ik heb niet de intentie Everton te verlaten", zegt de 26-jarige centrumverdediger.

Bayern-voorzitter Karl-Heinz Rummenigge stelt in Kicker dat hij Baines nog deze winter naar München wil halen. De Engelsman zou de opvolger moeten worden van Martin Demichelis, die zijn loopbaan vermoedelijk voortzet bij het Spaanse Malaga.

Oud 05-01-11, 10:25 Standaard   #30
Kluf

Moyes raakt de geruchten wat beu..

David Moyes is adamant he will never walk away from Everton

The manager has found himself restricted financially at Goodison Park, limiting his business in the summer transfer window, while January is expected to be equally tight. The Toffees currently sit four points off the bottom of the Premier League, with their recent 2-0 defeat at Stoke on New Year's Day prompting rumours that Moyes might walk. But the manager, who has been in the role since 2002, insists he is going nowhere, and says he is working hard to try and pull Everton through their rough patch.

"I wouldn't walk away. I have been here eight years and made Europe four or five times," said Moyes.

"We've had dodgy spells and come through so you hope everyone keeps believing.

"Nobody knows how bad I feel the team is not in the position I think it should be. Nobody is putting in more hours than me.

"All I can do is keep putting all my energies into getting us away from this position."

Oud 05-01-11, 10:27 Standaard   #31
Ik niet!

Tsja Moyes, hij heeft op zich prima gepresteerd, maar anderzijds kan de club wel een nieuwe impuls gebruiken denk ik.

Oud 05-01-11, 10:29 Standaard   #32
Kluf

Ligt ook een beetje aan het materiaal. Moet wel frustrerend zijn ook om je betere spelers zoals Pienaar transfervrij te zien vertrekken terwijl je zelf naarstig moet zoeken naar de juiste versterking tegen de juiste prijs. Ik zou niet weten wie het nu echt beter zou doen bij Everton.

Oud 14-01-11, 14:32 Standaard   #33
Een goed gevoel.

Sky Sports | Football | Premier League | News | Pienaar's Chelsea talks fail

Steven Pienaar's talks over a move to Chelsea have broken down and Sky Sports sources understand the Everton midfielder will sign a pre-contract agreement with a major European club.

The South Africa international's current contract at Everton expires at the end of the season and he now appears certain to leave Goodison Park.

The Toffees had given Pienaar permission to hold talks with Chelsea regarding a potential move to Stamford Bridge this month.

However, Pienaar was unable to agree terms with the Premier League champions and the former Borussia Dortmund player is set to head back to the continent.

Atletico Madrid and Inter Milan are among the clubs to have been linked with the 28-year-old, and he is expected to finalise a pre-contract deal with a pre-eminent European side within the next 48 hours.

Pienaar's move abroad will also dash Tottenham Hotspur's hopes of signing the schemer after Harry Redknapp acknowledged his interest earlier in the week.

His impending departure from Everton in the summer will also leave manager David Moyes with a creative hole to fill in his side.

Since joining Everton from Dortmund in 2007, Pienaar has scored 12 goals in 132 appearances for the club.

Oud 14-01-11, 15:03 emo   #34
CHAMPIONS OF EUROPE

haha, Chelsea kan nu niet eens meer Pienaar binnenhengelen. How the mighty have fallen. Deze zomer maar eens Manolev of Enoh proberen, kijken of zij wel zin in Chelsea hebben.
Oud 14-01-11, 16:14 Standaard   #35
Een goed gevoel.

Bid Accepted For Pienaar / News Archive / News / evertonfc.com – The Official Website of Everton Football Club

Oud 16-01-11, 20:06 Standaard   #36
Een goed gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
haha, Chelsea kan nu niet eens meer Pienaar binnenhengelen. How the mighty have fallen. Deze zomer maar eens Manolev of Enoh proberen, kijken of zij wel zin in Chelsea hebben.
Chelsea wint strijd om Pienaar

LIVERPOOL - Steven Pienaar maakt komende week de overstap van Everton naar Chelsea. Dat heeft David Moyes, de huidige trainer van de middenvelder uit Zuid-Afrika, bevestigd.

„We hebben een bod van Chelsea aanvaard”, zei de oefenmeester na de onbesliste stadsderby met Liverpool (2-2). „Pienaar moet nog wel een akkoord bereiken met Chelsea.”

Het contract van de 28-jarige Pienaar bij Everton liep aan het einde van dit seizoen af. De middenvelder weigerde de verbintenis te verlengen. Hij stond ook in de belangstelling van Tottenham Hotspur. Pienaar voetbalde tussen 2001 en 2006 voor Ajax.

Oud 16-01-11, 20:11 Standaard   #37

Nash's Voetbal Forum schermafbeelding

Beetje jammer Steven .
Nash is offline   Met citaat reageren
Oud 16-01-11, 20:57 Standaard   #38
Toch nog weer een stapje hogerop. Had ik niet verwacht toen 'ie bij Ajax speelde.
Gordon Shumway is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-01-11, 15:16 Standaard   #39
CHAMPIONS OF EUROPE

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
[...]

Tottenham edge closer to January deal for Everton star Steven Pienaar despite rival bid from Chelsea

The South African midfielder has so far failed to agree personal terms with Chelsea and wants to push through a move to Spurs, who he had already agreed to join in the summer on a free transfer. Tottenham chairman Daniel Levy is locked in fierce negotiations with Everton and is refusing to increase his £2m offer for a player whose contract expires at the end of the season. The former Ajax man edged closer to his exit from Goodison Park on Sunday when he missed the derby clash against Liverpool because he did not feel he was in the right frame of mind to play.

Sources at both clubs have told Goal.com UK they expect a compromise agreement – probably worth £2.5m – to be reached between the club this week and Pienaar is expected to sign a four-year contract at White Hart Lane. The stance being taken by the London club is backed by Pienaar and his representatives as money paid to Everton for the transfer will be deducted from previously agreed signing on fees and agents' fees for a Bosman free transfer in the summer.

“Spurs are really turning the screw on the transfer fee and Everton are furious about it,” a source close to the deal told Goal.com UK. “Chelsea's bid means Everton are holding out for £3m and a stand-off has developed – but everyone involved expects him to go to Spurs.”
Leuk soapje weer.
Oud 18-01-11, 17:15 Standaard   #40
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

En volgens de (officiele?) twitter van Pienaar gaat ie naar de Spurs.
Twitter

En de website steven-pienaar.com linkt ook naar dat twitter-account, dus het zal wel klopepn.

Oud 31-01-11, 23:25 Standaard   #41
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Gerucht dat Heitinga naar Chelsea gaat.

+
2207: DONE DEAL Everton have confirmed the signing of Greek teenager Apostolos Vellios. The 19-year-old striker has joined from Greek side Iraklis Thessaloniki for a nominal fee.
150: Oh, and as expected (see 2037) Everton have officially rejected Tottenham's late bid for Phil Neville. That's the Londoners' business for this window done and dusted, barring a rabbit in the hat from Harry or Danny.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 19-02-11, 16:20 thumb up   #42
Een goed gevoel.

Helden.

En wat een sublieme vrije trap weer van Baines.

Oud 19-02-11, 16:55 Standaard   #43
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Heitinga die A. Cole nog even aanstoot bij het lopen naar de strafschop

Oud 19-02-11, 17:07 Standaard   #44
Redelijk gek dacht ik zo

Elwood1988's Voetbal Forum schermafbeelding

Heitinga denkt dat ie stoer is
Elwood1988 is offline   Met citaat reageren
Oud 22-07-11, 10:27 Standaard   #45
Ik niet!

Everton acht twaalf miljoen onvoldoende voor Jagielka

Arsenal moet met een nieuw bod komen om Phil Jagielka vast te kunnen leggen. Everton wil het dubbele van wat de Londense club tot op dit moment heeft geboden voor de verdediger.

Manager Arsène Wenger ziet in de 28-jarige Jagielka een belangrijke man om de kwetsbare defensie van Arsenal te versterken. De Fransman is al langer gecharmeerd van de Engelse international.

Everton weigert Jagielka voor twaalf miljoen euro te laten gaan. The Toffees hebben een bedrag van 25 miljoen in hun hoofd als compensatie voor het verlies van een van de vaste waardes. De verdediger tekende in maart nog bij tot medio 2015.

Oud 22-07-11, 10:41 Standaard   #46
Scherp en helder

Pres's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]
25 miljoen
Pres is offline   Met citaat reageren
Oud 22-07-11, 10:44 Standaard   #47
Ik niet!

Tsja, als er 40 miljoen voor Andy Carroll betaald wordt, dan is 25 miljoen voor Jagielka niet eens zo gek.

Oud 22-07-11, 12:13 emo   #48
Een goed gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Pres Bekijk bericht
[...]

25 miljoen
Welkom in de PL.

Oud 22-07-11, 12:16 big smile   #49
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Sowieso.. een speler ouder dan 21 voor Arsenal

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 22-07-11, 12:21 puh   #50
Een goed gevoel.

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Sowieso.. een speler ouder dan 21 voor Arsenal
Gervinho is 24.

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site