Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12-07-10, 21:58 Standaard   #1
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Als er ooit een verkiezing georganiseerd wordt voor de club die het langst ver beneden zijn mogelijkheden presteert dan komt de 1. FC Köln absoluut voor de eerste prijs in aanmerking. In potentie heeft de club immers alles om aansluiting te vinden bij de Duitse top: een grote aanhang, grote sponsors en een immense populariteit in de stad. Desondanks presteert de club al zeker 20 jaar weinig tot niets. In 1990 werd met spelers als Kohler, Illgner en Häßler het laatste echte succes behaald met de tweede plaats in de Bundesliga. Dit was achteraf gezien de afsluiting van de gouden jaren van de FC met de dubbel in 1978, de Duitse beker in 1983 (o.l.v. Rinus Michels) een UEFA Cup Finale in 1986 en diverse hoge klasseringen in de Bundesliga.

Na het vertrek van trainer Christoph Daum ging het echter snel bergafwaarts, resulterend in het absolute dieptepunt van de degradatie van 1998. In 2000 promoveerde de FC weer naar de Bundesliga, maar in 2002 volgde wederom de gang naar de 2e Bundesliga. Ook in 2004 en in 2006 degradeerde de club. Onder leiding van de teruggekeerde Christoph Daum promoveerde Köln in 2008 weer en de afgelopen twee seizoenen wist de club zich te handhaven. Dat ging echter verre van vlekkeloos en het is maar zeer de vraag of de club op korte termijn de aansluiting bij de Duitse (sub-)top zal weten te hervinden. Het lijkt onwaarschijnlijk, maar onmogelijk is het niet want in potentie hebben de Geißböcke alles om succesvol te zijn.

Laatst gewijzigd door Plato; 12-07-10 om 23:45

Oud 12-07-10, 23:37 Standaard   #2
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb niet veel met Köln maar deze mag hier niet ontbreken:

Oud 12-07-10, 23:39 Standaard   #3
Ik niet!

Prachtig clublied inderdaad.

Als halve Aleman heb ik ook niks met Köln, maar het is wel een club met potentie en dus verdienen ze wel een eigen topic .

Oud 12-07-10, 23:41 Standaard   #4
Redactie

Maar zoals ook genoemd in de OP inderdaad vreemd dat het er niet uitkomt. Köln heeft volgens mij ook 1 van de grootste begrotingen in de Bundesliga.

Oud 12-07-10, 23:42 Standaard   #5
Ik niet!

Ik heb het gevoel dat het ze op een bepaalde manier niet zo veel boeit. Zolang het bier maar blijft stromen vinden ze het wel best.

Oud 12-07-10, 23:47 Standaard   #6
Redactie

Deze dan ook nog maar even hier. Vorig jaar nadat ik zelf op vrijdag naar Leverkusen-Dortmund ben geweest de volgende dag ook nog even langs gegaan in Köln waar de supporters op het punt stonden om te vertrekken naar Mönchengladbach. Toen heb ik het dit filmpje gemaakt.

Oud 20-09-10, 20:24 Standaard   #7
Ik niet!

Zaterdag een punt gepakt uit bij Bayern, met 4 uit 4 redelijk, maar ook niet meer dan dat, begonnen. Ik vraag me of Keulen eindelijk hun belofte in gaan lossen, maar ik vrees dat het op z'n best een plek in de middenmoot wordt.

Oud 20-09-10, 20:47 Standaard   #8
JLS

JLS's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is toch zo dat de meeste Bundesliga-clubs hun punten thuis pakken, maar Köln meestal meer punten uit dan thuis pakt? Moet eens kijken of ik dit jaar weer eens een wedstrijdje mee pik. De laatste was de derby tegen Gladbach in de 2de Bundesliga...

Oud 06-10-10, 16:06 Standaard   #9
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Hmm. Hoe makkelijk is het aan kaarten komen voor wedstrijd Köln vs. Gladbach?

Oud 06-10-10, 19:29 Standaard   #10
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
Hmm. Hoe makkelijk is het aan kaarten komen voor wedstrijd Köln vs. Gladbach?
Niet makkelijk of je moet er aardig wat geld voor over hebben.

Oud 14-10-10, 10:45 Standaard   #11
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Podolski overweegt vertrek bij 1.FC Köln
Lukas Podolski lijkt het laaggeklasseerde 1.FC Köln te willen verlaten. De spits is niet te spreken over de situatie bij de club, die dit seizoen tegen degradatie lijkt te gaan vechten.

"We moeten bij Köln pas op de plaats maken en als dat zo blijft moet ik serieus gaan nadenken over mijn toekomst", laat de 25-jarige spits weten in Bild. "Als ik merk dat beloofde veranderingen niet doorgaan, dan wordt het zorgwekkend."

Podolski denkt dat de clubleiding van Köln niet het optimale beleid voert. "Hannover 96 en FSV Mainz 05 laten zien dat je ook zonder grote financiële middelen goed kan functioneren", vervolgt hij. Podolski is nog wel altijd basisspeler in het Duitse nationale team.

De spits is bezig aan zijn tweede seizoen bij Köln, nadat hij bij de club was teruggekeerd na een niet geslaagd avontuur bij Bayern München.

Oud 16-10-10, 14:48 Standaard   #12
Hij speelt zelf wel de sterren van de hemel...

Oud 16-10-10, 21:20 Standaard   #13
Leuke stad, jammer van de voetbalclub
travelman is offline   Met citaat reageren
Oud 16-10-10, 21:57 Standaard   #14
Redactie

Oorspronkelijk geplaatst door travelman Bekijk bericht
Leuke stad, jammer van de voetbalclub
Dan nog liever Ddorf ook als stad
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 24-10-10, 22:08 Standaard   #15
JLS

FC Köln neemt na slechte seizoenstart afscheid van coach Soldo
Zondag, 24 oktober 2010 om 17:48

1. FC Köln heeft na negen speelronden in de Duitse Bundesliga afscheid genomen van coach Zvonimir Soldo. Reden voor het beëindigen van het dienstverband van de Kroaat zijn de zeer tegenvallende prestaties dit seizoen; die Geißböcke staan op de zeventiende en een na laatste plaats en moeten rekening houden met degradatie.

Köln meldt zondagmiddag op de eigen website dat de beslissing om uit elkaar te gaan in goed overleg is genomen. “We hebben zondag een analyse gemaakt. Frank Schaefer, tot op heden coach van ons beloftenelftal, zal voorlopig de honneurs waarnemen.” Komende dinsdag in de bekerwedstrijd tegen 1860 München zal hij voor het eerst op de bank zitten.

Soldo was sinds de zomer van 2009 in dienst bij 1. FC Köln, waarmee hij vorig seizoen op de dertiende plek eindigde in de Bundesliga. Dit seizoen won de ploeg slechts een keer, thuis tegen St. Pauli. Uit negen wedstrijden vergaarde de club uit Keulen slechts vijf punten.
Dat werd tijd...

Oud 29-11-10, 19:03 Standaard   #16
Redactie

1. FC Köln beleeft een seizoen om snel te vergeten. Coach Zvonimir Soldo werd eerder al ontslagen wegens de teleurstellende resultaten en nu is ook algemeen directeur Michael Meier de laan uitgestuurd. Zijn ontslag is het gevolg van een moeizame relatie met voorzitter Wolfgang Overath.

Voor de spelersgroep van Köln zal dit aankomen als een teleurstelling. De spelers wilden de rust binnen de club bewaren en hadden voor de wedstrijd tegen VfL Wolfsburg gevraagd om niemand te ontslaan. Het bestuur heeft zich daar aan gehouden, maar maandag werd algemeen directeur Meier alsnog ontslagen.

Die beslissing leek al voor de wedstrijd tegen Wolfsburg te zijn genomen, maar omdat de leiding de voorbereiding van het eerste elftal niet door de war wilde schoppen, kreeg Meier pas daags na de 1-1 remise zijn congé. De directeur was vijf jaar werkzaam in Keulen en maakte hoogte- en dieptepunten mee bij de club.

Oud 10-12-10, 10:52 Standaard   #17
Redactie

1.FC Köln is klaar met Adil Chihi. Aan de kwaliteiten van de getalenteerde voetballer ligt dat niet, aan zijn gedrag des te meer. De 22-jarige Marokkaan is in potentie één van de betere spelers in de Keulse selectie, maar heeft te horen gekregen dat hij in de winterstop mag uitzien naar een nieuwe club.

Tot die tijd hoeft Chihi zich volgens Bild ook niet meer bij de eerste selectie van trainer Frank Schäfer te laten zien. “We zien geen basis meer om samen te werken”, laat de oefenmeester weten. Chihi is door Köln zelf opgeleid en staat te boek als een grote belofte, maar kreeg in de afgelopen maanden al meerder malen een aanvaring met de clubleiding in Keulen.

De middenvelder misdroeg zich tijdens een training en was van mening dat hij een salaris verdiende dat hoger lag dan dat van vedette Lukas Podolski. Aan die eisen wilde het bestuur van Köln niet voldoen en men wil nu zo snel mogelijk van Chihi af. “Als we zo doorgaan, bestaat het gevaar dat de club er onder te lijden krijgt”, aldus Schäfer. Het contract van de voetballer bij de laagvlieger in de Bundesliga loopt na dit seizoen af.

Oud 13-12-10, 23:24 Standaard   #18
Redactie

De contractuele samenwerking tussen 1. FC Köln en Faryd Mondragón zal per 31 december worden verbroken, zo meldt de Bundesliga-club maandagavond. De 39-jarige doelman, die in het bezit is van een aflopende verbintenis, staat voor een overgang naar de profcompetitie van de Verenigde Staten.

Mondragón nam afgelopen weekeinde tegen Eintracht Frankfurt (1-0 winst) al afscheid van de supporters. Ondanks zijn gevorderde leeftijd is de Colombiaan de onbetwiste nummer één in het doel van die Kölner. Sinds medio 2007 keepte hij 74 Bundesliga-duels en 31 wedstrijden op een niveau lager.

Mondragón keept deze maand nog tegen Schalke 04 (Bundesliga) en MSV Duisburg (DFB Pokal). Zijn overgang naar Philadelphia Union zal spoedig worden afgerond. De Colombiaan keepte in zijn loopbaan jarenlang voor Independiente en Galatasaray. Mondragón, goed voor 46 interlands, is nog eerste doelman van het nationale elftal.

Oud 13-12-10, 23:28 Standaard   #19
Ik niet!

Het gaat wederom niet best met de FC.

Oud 13-12-10, 23:29 Standaard   #20
Redactie

En dan is die dorpsidioot van ze ook nog geblesseerd geraakt:

Oud 13-12-10, 23:37 Standaard   #21
Ik niet!

Ik vrees dat het nooit echt gaat worden met die club, tenzij de boel rigoureus op de kop gezet wordt en de hele leiding van de afgelopen 20 jaar eruit geschopt wordt.

Oud 19-12-10, 01:25 Standaard   #22

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Volker Finke, nu nog werkzaam in Japan, wordt per 1 februari de nieuwe trainer van Köln.

Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 21-12-10, 18:25 Standaard   #23
Redactie

Michael Rensing is weer verzekerd van een club. De 26-jarige keeper gold jarenlang als grote belofte voor Bayern München en het Duitse nationale team, maar wist nooit aan de verwachtingen te voldoen. In de zomer liet hij zijn contract in de Allianz Arena ontbinden en sindsdien zocht hij naar een nieuwe werkgever. In 1. FC Köln heeft hij die nu gevonden, melden Duitse media.

Volgens Bild gaat het voorlopig om een arbeidsovereenkomst tot het einde van het seizoen. De Keulenaren staan zestiende in de Bundesliga en vertrouwen op de 39-jarige Faryd Mondragón in het doel. De Colombiaan aast echter op een winterse transfer en dus zocht de ploeg naar een versterking. Omdat Rensing transfervrij is, was hij de beste optie voor de club.

Rensing komt voort uit de jeugdopleiding van de Duits recordkampioen en speelde bijna twintig jeugdinterlands voor Die Mannschaft. In München was hij lange tijd de reserve achter Oliver Kahn en diens gedroomde opvolger. Maar zowel Felix Magath als Jürgen Klinsmann en Louis van Gaal zagen het nooit helemaal in hem zitten. In Keulen ontmoet hij Lukas Podolski, die ook niet slaagde bij Bayern en vorig jaar zomer al terugkeerde naar zijn oude club.

Oud 29-12-10, 19:11 Standaard   #24
Ik niet!

Köln neemt Eichner over van Hoffenheim

1.FC Köln heeft zijn eerste winterversterking binnen. De ploeg uit Keulen neemt Christian Eichner over van TSV 1899 Hoffenheim. De linksback heeft een contract tot het eind van het seizoen getekend bij de Duitse degradatiekandidaat.

De verbintenis van de 28-jarige Eichner wordt automatisch met twee jaar verlengd als Köln zich dit seizoen weet te handhaven in de Bundesliga. In het verleden kwam de Duitse linkervleugelverdediger dertien jaar uit voor Karlsruher SC.

Oud 02-01-11, 10:56 Standaard   #25
Redactie

Het nieuwe jaar is pas net begonnen, maar 1. FC Köln heeft nu al haar vierde winterse versterking binnen. Na doelman Michael Rensing, linksback Christian Eichner en de Japanner Tomoaki Makino, een verdediger die overkwam van Sanfrecce Hiroshima, heeft de Duitse laagvlieger nu ook Slawomir Peszko vastgelegd. De Pools international komt over van Lech Poznán en gaat direct mee op trainingskamp naar Belek.

De 25-jarige Peszko is een rechtermiddenvelder, die voor een halfjaar tekende bij Köln. In deze verbintenis zit een optie voor een langere samenwerking. “Hij is een duidelijke versterking voor onze ploeg”, zei voorzitter Wolfgang Overath. “Hij brengt veel kwaliteit met zich mee, ziet het spelletje goed en kan de ploeg helpen om ons seizoensdoel veilig te stellen.”

Dat de vijftienmalig international slechts voor een halfjaar tekende heeft te maken met de sportieve status van Köln: de ploeg van trainer Frank Schafer staat momenteel onder de degradatiestreep en moet daardoor vrezen voor een afglijding naar de 2. Bundesliga. De achterstand op het ‘veilige’ St. Pauli bedraagt op het moment twee punten.

Oud 13-01-11, 18:11 smile   #26
is er een beetje sfeer bij koln? van plan volgende week koln - werder te bezoeken
Tommie612 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-11, 18:13 Standaard   #27
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie612 Bekijk bericht
is er een beetje sfeer bij koln? van plan volgende week koln - werder te bezoeken
Er is wel varkensgriep daar ontdekt dus ik zou maar oppassen.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-11, 18:45 Standaard   #28

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Ja, 4 spelers met de "Schweine-Grippe"...dat zou je eerder bij bayern, Mainz of dat zooitje uit Frankfurt verwachten.

Zondag moet Köln op bezoek bij Kaiserslautern, dus een x-aantal wat niet kan spelen is altijd meegenomen.

Oud 13-01-11, 18:49 Standaard   #29
Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

ja dat heb ik ook gelezen, maar zal toch wel meevallen denk je.. niet het hele stadion zal daar ziek zijn.
Tommie612 is offline   Met citaat reageren
Oud 13-01-11, 20:02 Standaard   #30
Redactie

Podolski is natuurlijk wel een Schwein eerste klas.

Oud 01-02-11, 07:34 Standaard   #31
Redactie

Voor Maxim Choupo-Moting zit er niets anders op dan het lopende seizoen bij Hamburger SV af te maken. De aanvaller leek op weg om op huurbasis bij 1. FC Köln te gaan spelen, maar de technologie werkte maandag niet bepaald mee. Een kapotte fax was de oorzaak van het mislopen van zijn verhuurperiode.
Volgens BILD was het papierwerk maandag om 17:45 uur, een kwartier voor het sluiten van de Duitse transfermarkt, in orde. De contracten werden naar FC Köln gefaxt, maar het bleek door enkele strepen volledig onleesbaar te zijn. De fax in Hamburg bleek defect te zijn. Om 18:03 uur stuurden de Keulenaren het uiteindelijk toch ontvangen papierwerk, zonder strepen, per fax naar de Duitse voetbalbond (DFB), maar daar bleek men onverbiddelijk.
Volgens een woordvoerder ontving men de benodigde papieren om 18:14 uur en kon men de overgang van Choupo-Moting niet meer registreren. "We hadden West Bromwich Albion al afgezegd", laten zijn vader en zaakwaarnemer weten. "Dat was ook geen mogelijkheid meer. Maxim blijft bij HSV. Het leven gaat door." FC Köln heeft een klacht ingediend.
Marioow is offline   Met citaat reageren
Oud 19-04-11, 18:45 Standaard   #32
Redactie

Frank Schaefer gaat proberen om 1. FC Köln in de Bundesliga te houden, maar of de Duitse oefenmeester daar nou wel of niet in slaagt, volgend seizoen zal hij niet meer voor de spelersgroep staan bij de huidige nummer twaalf van de Duitse competitie. Dit heeft Köln dinsdag bekendgemaakt.

Via de officiële website laat de Keulse club weten dat 'persoonlijke redenen' ten grondslag liggen aan het besluit van Schaefer om na afloop van de huidige jaargang te vertrekken. “Hij hoopt dat de selectie zich door zijn beslissing nu volledig kan concentreren op dat ene doel, klassebehoud voor 1. FC Köln”, luidt het statement. De coach had al langer onenigheid met sportief directeur Volker Finke.

Köln staat met nog vier competitiewedstrijden te spelen op de twaalfde plaats, maar de nummer voorlaatst FC St. Pauli heeft een achterstand van zes punten en dus is men er in Keulen nog niet van verzekerd ook na de zomerstop in de Bundesliga uit te komen. Zondag neemt de ploeg van Schaefer het op tegen nummer zestien VfL Wolfsburg, de overige opponenten zijn Bayer Leverkusen, Eintracht Frankfurt en Schalke 04.

Oud 19-04-11, 23:31 Standaard   #33
JLS

Het enigste waar de club behoefte aan heeft is (organisatorische) rust, helaas is die er al jaren niet. Wat overigens wel opvallend is aan dit seizoen, is dat de club op de thuisbalans op een keurige vierde stek staat. Op de uitbalans is Köln echter kansloos hekkensluiter...

Oud 27-04-11, 18:47 Standaard   #34
Redactie

Frank Schaefer maakt het seizoen niet af als trainer van 1. FC Köln. De 47-jarige Duitser nam in oktober het stokje over van Zvonimir Soldo en was sindsdien verantwoordelijk voor de prestaties. Drie speelronden voor het seizoensslot is Köln echter nog niet veilig. Diverse Duitse media melden dat Schaefer heeft besloten zijn opdracht terug te geven aan de clubleiding.

“Hij heeft besloten met onmiddellijke ingang weg te gaan”, legt een woordvoerder van de club woensdag uit aan Der Spiegel. Technisch directeur Volker Finke zal zich de laatste weken over de selectie ontfermen, maar daarna weer terugstappen naar zijn 'gewone' werkzaamheden. Vorig week kondigde Schaefer al aan dat hij aan het eind van het seizoen zou opstappen. Om persoonlijke redenen vervroegt hij dat besluit nu.

Het seizoen van Köln wordt gekenmerkt door de nodige affaires. In januari bleken diverse spelers besmet met het H1N1-virus en deze week uitte de achterban nog serieuze dreigementen. De spelers van Köln kregen een onaangename verrassing toen zij zich maandagochtend meldden voor de training. Langs het trainingsveld was in de nacht van zondag op maandag een spandoek opgehangen met de tekst: “Wanneer jullie degraderen, dan slaan we jullie dood.” Köln staat momenteel maar drie punten boven VfL Wolfsburg, dat onder de degradatiestreep staat.

Oud 27-04-11, 19:24 Standaard   #35
JLS

Voor de verandering weer eens chaos....

Oud 27-04-11, 19:33 Standaard   #36
Redactie

Marcel Koller wordt genoemd als opvolger.

Oud 27-04-11, 19:39 Standaard   #37
JLS

Als ze dan toch iemand terug willen halen kunnen ze beter "Der Huub" nemen...

Oud 27-04-11, 19:40 Standaard   #38
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door JLS Bekijk bericht
Als ze dan toch iemand terug willen halen kunnen ze beter "Der Huub" nemen...
Die is daar destijds niet zo lekker weggegaan, ze waren er daar vrij boos over dat hij de club al na één jaar verliet om naar Roda terug te keren.

Oud 27-04-11, 19:49 Standaard   #39
JLS

Was wel zo'n beetje de laatste trainer die zijn doelstelling haalde...

Oud 27-04-11, 19:52 Standaard   #40
Ik niet!

Daum is natuurlijk ook nog gepromoveerd met de club en heeft ze daarna in de Bundesliga gehouden.

Oud 27-04-11, 20:03 Standaard   #41
JLS

Maar die zwichtte voor een zak geld in Turkije. Zoals je in de OP al aangeeft is het bizar dat de club het zo slecht doet. Eigenlijk zijn alle externe factoren (stadion, fans, historie, jeugdopleiding) aanwezig en toch is het jaarlijks kommer en kwel...

Oud 27-04-11, 20:05 Standaard   #42
Redactie

Maar die zwichtte voor een zak geld in Turkije. Zoals je in de OP al aangeeft is het bizar dat de club het zo slecht doet. Eigenlijk zijn alle externe factoren (stadion, fans, historie, jeugdopleiding) aanwezig en toch is het jaarlijks kommer en kwel...
En nog een flink budget ook. Als ik me niet vergis staat Köln nog vrij hoog qua begroting in de Bundesliga.

Oud 27-04-11, 20:11 Standaard   #43
Ik niet!

Zoals je in de OP al aangeeft is het bizar dat de club het zo slecht doet. Eigenlijk zijn alle externe factoren (stadion, fans, historie, jeugdopleiding) aanwezig en toch is het jaarlijks kommer en kwel...
Dat klopt, de club zou op zijn minst jaarlijks mee moeten doen voor Europees voetbal en eigenlijk nog wel meer ook, als Bremen en Stuttgart kampioen kunnen worden dan kan Köln dat in principe ook.

Oud 02-05-11, 10:43 thumb up   #44
Redactie

Oud 02-07-11, 11:02 Standaard   #45
Redactie

Gisteren verloren in een oefenwedstrijd tegen SC Paderborn met 4-1.

Oud 25-07-11, 19:26 Standaard   #46
Redactie

Stale Solbakken heeft maandag voor ophef gezorgd. De nieuw oefenmeester van 1. FC Köln nam clubicoon Lukas Podolski de aanvoerdersband af en duidde de Braziliaan Pedro Geromel als nieuwe kapitein aan. Podolski is zelfs geen tweede aanvoerder, die eer is voor de verdedigende aanwinst Sascha Riether. De aanvaller speelt, op drie jaar Bayern München na, al zijn hele leven in Keulen.

"Ik ben teleurgesteld", reageerde Podolski op de beslissing van Solbakken. "Maar ik zal dit aanvaarden en hier professioneel op reageren." Op diverse Internetfora snapt men niet waarom de 26-jarige Podolski, kind van de club, is 'gedegradeerd'. "Dit is weer typisch FC Köln", vinden veel supporters. "Als er geen problemen zijn, dan worden ze wel op de een of andere manier gecreëerd."

Solbakken verklaarde zijn beslissing door te stellen dat hij meer spelers in het team verantwoordelijkheid wil geven. "Ik kan de teleurstelling van sommige fans begrijpen, maar dit is een beslissing die het hele team ten goede komt. Ik ben tot de conclusie gekomen dat de verantwoordelijkheden door verscheidene spelers gedragen moeten worden."

Oud 25-07-11, 19:34 Standaard   #47

Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
[...]
Een aanvoerder moet zich kunnen beheersen op het veld. Podolski heeft daar de grootste moeite mee, heeft een behoorlijk kort lontje. Zelfs in een oefenwedstrijd, zoals afgelopen zaterdag tegen Arsenal, krijgt ie het nog aan de stok met tegenstanders om vrijwel niets.
Dat zal bij Solbakken zeker hebben meegespeeld in zijn beslissing.

Oud 25-07-11, 20:26 Standaard   #48
Ik niet!

Solbakken bij Köln? Dat had ik helemaal gemist, hij zou toch bondscoach van Noorwegen worden?

Oud 16-08-11, 19:16 Standaard   #49
Redactie

Supporters in Duitsland maken het nodige mee, de afgelopen dagen. Waar eerder bekend werd dat fans van Borussia Dortmund gek werden gemaakt bij Hoffenheim door hoge geluidsfrequenties, is men in Gelsenkirchen nog wel een flinke stap verder gegaan. Tijdens de wedstrijd tussen Schalke 04 en FC Köln bleek de thuisploeg de bovenliggende partij op het veld (5-1). Op de tribunes ging het er nogal smerig aan toe.

De politie van Gelsenkirchen heeft namelijk bevestigd dat de fans van FC Köln nogal ver gingen. Voor, tijdens en na de wedstrijd zijn supporters van Schalke 04 namelijk bekogeld met uitwerpselen en urine. Vanuit het uitvak besloten fans van de bezoekers hun uitwerpselen in de nabij gelegen vakken te deponeren. De politie heeft inmiddels laten weten aan persbureau Reuters een uitgebreid onderzoek uit te voeren naar de gebeurtenissen.

Sowieso was de sfeer omtrent de fans uit Keulen nogal opvallend te noemen. Voor de wedstrijd ging het er niet al te gezellig aan toe, toen de politie werd bekogeld met glazen flessen en andere gevaarlijke onderwerpen. De politie moest toen al meerdere malen de wapenstok en pepperspray gebruiken om de sfeer wat te bedaren. Er zijn meerdere camerabeelden gevonden van de vieze en gevaarlijke taferelen, die momenteel worden onderzocht.

Oud 18-08-11, 11:13 Standaard   #50
Oorspronkelijk geplaatst door Marioow Bekijk bericht
[...]

het is en blijft dan ook een strontclub!
travelman is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:17.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site