Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-07-10, 23:07 surprise   #1
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

De laatste jaren komt het voor mijn gevoel steeds meer voor: Nederlanders of bekendere voetballers die gaan voetballen op Cyprus. Maar het is me een volkomen raadsel waarom? Kennen we grote sterren van Cyprus? Zijn er noemenswaardige clubs? Wordt er zo enorm goed betaald? Zijn de leefomstandigheden zo fantastisch?

Nu Jordi Cruijff er TD is bij een club, Nicky Hofs al ergens onder contract staat en Ooijer wellicht de stap gaat maken, lijkt het me een goed moment voor een topic over de competitie en het voetbal op Cyprus!

De clubs in de competitie van 2010/2011:

1 AEK Larnaca
2 AEL Limassol
3 APOEL Nicosia
4 APOP Kinyras
5 Alki Larnaca
6 Anorthosis Famagusta
7 Apollon Limassol
8 Doxa Katokopia
9 EN Paralimni
10 Ermis
11 Ethnikos Ahnas
12 Olympiakos
13 Omonia Nicosia
14 AE Paphos

APOEL Nicosia, Omonia Nicosia en Anorthosis Famagusta zijn dan de 3 opvallende en bekende namen. Toevalligerwijs zijn de allerdrie ook ieder een keer kampioen geworden in de afgelopen 3 seizoenen.

Bekende Nederlandse voetballers in het verleden op Cyprus waren of zijn Nordin Wooter, Donny de Groot, Joost Broerse, John van Loen, Jeffrey Leiwakabessy, Raymond Victoria, Nuelson Wau en Stefan Postma.

Momenteel zijn Nicky Hofs (AEL Limassol), Jeffrey Leiwakabessy (Famagusta), Joost Broerse (APOEL Nicosia), Kiran Bechan (Ernis) en Robin Muller van Moppes (Onisilos) actief. Ook de 'bekende' LuaLua speelt komend seizoen zijn wedstrijden op het eiland.

Volg hier het Cypriotische voetbal en kom vooral achter de reden waarom je er in godsnaam gaat voetballen.

Oud 05-07-10, 23:10 Standaard   #2
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

LuaLua is toch best een grote transfer voor een Cypriotische club.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 23:14 Standaard   #3
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Mike Obiku heeft ook op Cyprus gespeeld .

Oud 05-07-10, 23:15 smile   #4
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Drievoudig CL-winnaar Sávio speelde er tot voor kort ook nog, voor Anorthosis.

Oud 05-07-10, 23:22 Standaard   #6
BS.

Haim ook ja?

Ivan Campo klopt ja .

Ook relatief veel Nederlandse trainers geweest, oa vd Lem.

Oud 05-07-10, 23:22 Standaard   #7
Orgulloso

Ah, wist niet dat Campo er nu speelde.

Toch ook een tweevoudig CL-winnaar

Oud 05-07-10, 23:23 hearth   #8
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Volg hier het Cypriotische voetbal en kom vooral achter de reden waarom je er in godsnaam gaat voetballen.
Geld, zon, zee, strand, mooie vrouwen.

Oud 05-07-10, 23:23 Standaard   #9

Sjors Verdellen voetbalt komend seizoen ook in Cyprus, bij APOP Kinyras Peyias. Samen met Kevin van Dessel, Diangi Matusiwa en Edgar Marcelino (ex-RBC). De vraag is hoe lang dat gaat duren aangezien ze alweer geldproblemen hebben. Sjoerd Ars zou er ook naar toe gaan, maar die kon op het laatste moment toch niet betaald worden.

Cultheld, Mike Mampuya speelt volgend seizoen bij Doxa Katokopia.

Het is net voor de Premier Leauge ook de competitie met de meeste buitenlanders, 63,6% op dit moment.
Brord is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 23:29 Standaard   #10
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Heerlijk klimaat, je wordt goed betaald en kans op Europees voetbal. Joost Broerse was behoorlijk lovend..

Hele leuke website heeft ie ook over zichzelf en het avontuur: http://www.joostbroerse.nl/index.php

Oud 05-07-10, 23:34 big smile   #11

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
Ah, wist niet dat Campo er nu speelde.

Toch ook een tweevoudig CL-winnaar
Die sloeg toch ooit Seedorf neer?

Oud 05-07-10, 23:38 Standaard   #12
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
[...]

Hij heeft wel eens staan matten met Seedorf ja

Oud 05-07-10, 23:40 Standaard   #13
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus Bekijk bericht
[...]

Nov 29 Reuters - Real Madrid team mates Clarence Seedorf and Ivan Campo came to blows here today during a training session for their intercontinental club championship soccer match against Brazil's Vasco da Gama.
Oud 09-07-10, 19:17 Standaard   #14
Fear the Beard!

En Zonneveld speelt er nu ook.
Oud 09-07-10, 19:23 Standaard   #15
Luis Bafiano

Vaduz's Voetbal Forum schermafbeelding

Heeft SMS6 al de rechten gekocht?

Oud 27-07-10, 09:48 smile   #16
Ik niet!

Was Gregoor van Dijk hier al genoemd?

Oud 27-07-10, 10:26 emo   #17

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Robin Muller Moppes

Oud 27-07-10, 23:21 big smile   #18

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

Nederlandse profs trappen opnieuw in Cypriotische valkuil
1 juli '10 12:23 door Sander Berends

Het is weer in. Spelers die naar Cyprus verhuizen. Voor gigantische bedragen worden de spelers naar het eiland in de Middellandse Zee gelokt. Maar binnen enkele maanden keert het gros teleurgesteld terug.

Kevin van Dessel, Sjors Verdellen, Nicky Hofs, Gregoor van Dijk (foto), Sjoerd Ars en gisteren ook Diangi Matusiwa. De afgelopen weken is een nieuwe stroom van Nederlandse voetbalprofs naar Cyprus op gang gekomen. Vorig jaar maakte ELF Voetbal een reportage over de toenmalige Nederlanders op het eiland. "Bij de drie topclubs in het land (APOEL Nicosia, Omonia Nicosia en Anorthosis Famagusta, red.) is het goed geregeld. Daarbuiten is het een zooitje", was de algemene tendens.

De zes spelers, die niet bij de top-3 speelden, zijn inmiddels weer allemaal teruggekeerd in Nederland. Allemaal terug van een koude kermis. Maandenlang niet betaald krijgen, weggepest worden door allerlei eisen te stellen en bedreigingen zijn stuk voor stuk uit de mond van de spelers te eisen. Oud-Cambuur-speler Martijn Roosenburg moest bijna drie maanden lang om 7 uur in de ochtend bijna drie uur lang rondjes rennen, Iwan Redan was al na een week weg, Nuelson Wau heeft nooit een minuut gespeeld en leverde snel zijn contract in, Thijs Sluijter zag in een jaar tijd vier trainers voor zijn neus en Joost Terol werd zelfs bespoten met pepperspray. "Het is een zooitje daar. Als je daar tegen kunt, moet je gaan."

APOP Kinyras Peyias is nu plotseling de beloofde club. Van Dessel, Verdellen, Ars en Matusiwa zouden daar naar toe gaan. "Het is nog niet rond", vertelt Ars tegenover ELF Voetbal. "Zelf ben ik wel rond, alleen de clubs zijn het nog niet eens. RBC is niet akkoord gegaan met de wijze van betaling die ze voorstelden. Er wordt nu gesproken over een ander voorstel van betalen."

Bang voor problemen is hij niet. Ars: "Er is een nieuw bestuur aangetreden en ze hebben verteld ambitieus te zijn. Ik heb er vertrouwen in." Hij hoopt zondag af te reizen en dan zijn tweejarige contract te tekenen.

Ook Gregoor van Dijk is nog steeds niet rond met AEK Larnaca. "In principe ga ik voor hen spelen", vertelt de middenvelder, die mag vertrekken bij FC Utrecht, vanaf Cyprus tegenover ELF Voetbal. "Maar we willen eerst alles goed op papier zetten." Logisch, want AEK Larnaca werd in 2009 nog teruggezet naar de Tweede Divisie vanwege financiële wantoestanden. "Ik ken de verhalen en hoor ze van meerdere kanten. Daarom wil ik eerst alles goed op papier laten zetten."

Feitelijk kan het ook niet. Cyprus, een eiland met nauwelijks 900.000 inwoners, en drie profcompetities! Zelfs nog meer dan in Nederland. Terwijl Cyprus zelf op politiek en economisch gebied bijna volledig afhankelijk is van Griekenland. En in welk land is de economische crisis nu zo hard toegeslagen dat het hulp van de EU nodig heeft?
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Oud 03-08-10, 22:28 Standaard   #19
BS.

Goed verhaal !

Hofland trouwens ook officieel naar Cyprus.

Oud 19-08-10, 12:32 Standaard   #20
BS.

Ditewig op proef bij 'oranje' AEK Larnaca
Barry Ditewig voegt zich wellicht bij het contingent oud-Eredivisiespelers bij AEK Larnaca op Cyprus. De doelman gaat een proefperiode bij de club afwerken, weet de Gelderlander.

De 32-jarige doelman stond vorig seizoen onder contract bij ADO Den Haag en vertrok na het aflopen van zijn verbintenis naar Achilles '29 uit de topklasse. Nu hoopt hij alsnog op een nieuwe kans in het profvoetbal op Cyprus. De oud-keeper van onder meer BV Veendam en sc Heerenveen krijgt tot zondag de tijd om Larnaca te overtuigen.

Bij Larnaca zijn de Nederlanders Jordi Cruijff en Ton Caanen werkzaam. Zij haalden eerder deze zomer onder meer Gregoor van Dijk en Kevin Hofland binnen.

Oud 07-09-10, 14:33 emo   #21

AEK Larnaca kampt met geldproblemen en laat Roussel weer gaan
Dinsdag, 7 september 2010 om 12:15

Ton Caanen en Jordi Cruijff haalden deze zomer al de nodige Nederlanders naar AEK Larnaca, maar het is maar de vraag of deze spelers over pakweg een jaar nog achter hun beslissing staan. De Cypriotische club heeft het financieel namelijk moeilijk, waardoor de Belg Cédric Roussel alweer vertrokken is. De spits tekende pas vorige week bij Larnaca.

De 32-jarige Roussel nam deze zomer afscheid van Bergen en hoopte zijn loopbaan bij Larnaca nieuw leven in te blazen. "Toen ik hier aankwam, staken de spelers de koppen bij elkaar omdat ze al een tijd niet meer betaald werden”, zei de Belg in Gazette des Sports. Roussel besloot direct om met de clubleiding om tafel te gaan.

In het gesprek werd besloten om de verbintenis alweer te laten ontbinden. “"Door de financiële problemen", verdedigde Roussel zich. "En niet omdat ik faalde bij de medische test, zoals ik al hoorde." Bij Larnaca staan onder meer Edwin Linssen, Gregoor van Dijk, Denny Schenkel en Kevin Hofland op de loonlijst.

Oud 07-09-10, 14:53 Standaard   #22
Dnarbys

Sybrand's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit bericht stond hier nog niet:
Van Dommelen op stage op Cyprus

Barendrecht raakt aanvoerder Alexander van Dommelen mogelijk kwijt. Volgens RTV Rijnmond gaat de aanvallende middenvelder vanaf maandag op stage bij AEK Larnaca. Deze club uit Cyprus, getraind door de Nederlander Ton Caanen, zoekt een aanvaller.

Voor Van Dommelen zou het niet de eerste buitenlandse stage zijn. Begin dit jaar liep hij al stage bij FC Haka in Finland. De 23-jarige Van Dommelen werd vorig seizoen topscorer in de Hoofdklasse A van de zaterdagamateurs met 19 treffers. Hij werd toen kampioen met Barendrecht. In de Topklasse heeft Van Dommelen tot op heden niet gescoord.
Van Dommelen: "Ik ga mijn best doen"

Het was, naar eigen zeggen, een kans die hij niet kon laten schieten. Daarom stapte Alexander van Dommelen, de 23-jarige aanvaller van Topklasser Barendrecht, gisteren op het vliegtuig naar Cyprus. Daar gaat hij op proef bij AEK Larnaca, de club waar Jordi Cruijff technisch directeur is en een andere Nederlander, Ton Caanen, als trainer actief is.

"Een tijdje geleden stuurde Kevin Hofland (speler van AEK Larnaca, red.) me een sms'je. Hij vroeg me hoe het stond met mijn ambities. Goed, als voetballer wil je altijd op het hoogste niveau acteren. Zodoende heb ik ook de ambitie om profvoetballer te zijn."

Via het sms'je van Hofland en het positieve antwoord van Van Dommelen kwam het tot een heuse stage bij de ambitieuze club uit het voetbalgekke eiland. "Ik heb begrepen dat ze op zoek zijn naar een spits en een tweede spits, een soort valse spits. Misschien kan ik dat wel zijn", aldus Van Dommelen vlak voor hij vertrok uit Nederland tegen een verslaggever van RTV Rijnmond.

"Ik vind het hartstikke leuk dat ik met die Nederlandse jongens (naast Hofland zijn ook Danny Schenkel, Edwin Linssen en Gregoor van Dijk actief bij AEK Larnaca, red.) op het veld mag staan. Ik ga mijn uiterste best doen."

Enige tijd geleden reisde de speler van Barendrecht al af naar Finland voor een test bij FC Haka. Dat leverde hem geen contract op. "Ik heb nooit meer iets van die club gehoord", aldus Van Dommelen. "Barendrecht zal ik nooit in de steek laten. Ik heb het er fantastisch naar mijn zin. Als ik ga, dan zijn er voldoende jongens in de selectie die dit seizoen het verschil kunnen maken."
Sybrand is nu online   Met citaat reageren
Oud 07-09-10, 17:40 Standaard   #23
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Als ze nu al geldproblemen hebben, denk ik niet dat Lex daar gaat blijven. Moet wel een interessant aanbod worden. Maar goed, zal donderdag of vrijdag wel wat horen over zijn ervaringen. In elk geval nu beter weer dan hier den ik.

methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 10-09-10, 20:07 Standaard   #24
Nummer 10

Van Dommelen en Denneboom niet naar AEK Larnaca

De testspelers Alexander van Dommelen en Romano Denneboom zullen niet aansluiten bij het grote aantal Nederlanders bij AEK Larnaca. Het duo liep deze week stage op Cyprus. Van Dommelen zag zelf af van een overgang, Denneboom werd afgetest.

De 23-jarige Van Dommelen is de aanvoerder van zaterdagtopklasser Barendrecht. Hij maakte grote indruk op trainer Ton Caanen en technisch directeur Jordi Cruijff. Van Dommelen kreeg dan ook een contractvoorstel voor negen maanden, maar kon zich niet vinden in de voorwaarden. Daarop besloot hij af te zien van een overgang.

De 29-jarige Denneboom, die de kleuren verdedigde van SC Heerenveen, NEC, Willem II, FC Twente en Sparta Rotterdam, kon Caanen en Cruijff niet overtuigen tijdens zijn stage. Zij lieten de aanvaller, die één interland voor Nederland speelde, daarop weten dat hij geen aanbieding zou krijgen.

Vandaag legde AEK Larnaca wel de Est Andres Oper vast, die in Nederland voor Roda JC en ADO Den Haag speelde. Gisteren tekende de Spanjaard Arnal Conde ook al een contract voor vier maanden. De Nederlanders Danny Schenkel, Kevin Hofland, Edwin Linssen en Gregoor van Dijk zijn actief voor de Cypriotische club.
Valt sowieso wel mee met de salarissen daar begreep ik. Wel mooie bedragen uiteraard, maar niet de dikke bedragen die je wellicht zou verwachten.

Oud 11-09-10, 12:26 Standaard   #25

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Schijnt heel veel zwart gegeven te worden.
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 12-09-10, 12:39 Standaard   #26
Nummer 10

Dat zou wel kunnen, dat vertellen ze er niet bij natuurlijk. Maar Schenkel gaf aan dat het voor hem niet zo was dat hij met deze salarissen straks helemaal niks meer hoefde te doen. Alleen Hofland schijnt erg goed te zitten.

Oud 12-09-10, 15:22 Standaard   #27

Gister won AEK Larnaca in ieder geval met 1-2 van Apollon. Schenkel maakte de 1-1.
Vorige week verloren ze nog 2-1 van Omonia.

Oud 14-09-10, 20:30 Standaard   #28
BS.

Lelijke shirts zeg

Oud 03-10-10, 15:28 smile   #29
Ik niet!

Volgt iemand nog een beetje hoe de Nederlanders het doen?

Oud 03-10-10, 18:41 Standaard   #30

Van Dijk zet vandaag AEK op voorsprong.

Oud 17-10-10, 16:03 Standaard   #31

Van Dijk vandaag zelfs met een hattrick en daardoor 3-2 winst op APOP. Staan nu tweede.. doelstelling was middenmoot meen ik.

Oud 18-10-10, 15:56 big smile   #33
Ik niet!

Gregoor van Dijk die een hattrick scoort.

Oud 28-11-10, 19:05 Standaard   #34
Fear the Beard!

Hofland scoort in derde duel op rij, ook Linssen en Oper trefzeker

AEK Larnaca blijft een outsider voor de landstitel in Cyprus. De ploeg van Ton Caanen won zondagmiddag met 3-0 van Anorthosis Famagusta, de werkgever van Jeffrey Leiwakabessy. Doelpunten werden gemaakt door bekende namen: Kevin Hofland, Edwin Linssen en voormalig Roda- en ADO-aanvaller Andres Oper waren trefzeker namens Larnaca.

Voor de thuisploeg werd het dankzij een vroege rode kaart voor Marcos Arguelo een eenvoudige middag. De doelman werd al na twintig minuten naar de kant gestuurd en zag hoe zijn vervanger drie keer werd gepasseerd. Hofland opende de score en voor de verdediger betekende het al zijn derde doelpunt op rij. Hofland scoorde ook al tegen Ermis en ENP.

Na rust liep Larnaca verder uit. Linssen maakte met zijn tweede treffer van het seizoen de 2-0, waarna Oper in de blessuretijd het slotakkoord verzorgde. Dankzij de overwinning komt Larnaca op 26 punten terecht; vijf punten minder dan APOEL Nicosia. De werkgever van Joost Broerse wist eerder dit weekend al te winnen van Olympiakos.
Oud 13-12-10, 21:42 Standaard   #35

Leuk filmpje, Hofland de free kick-specialist. Gun het hem wel, wordt overal altijd uitgekotst, maar geen idee waarom..... Gewoon een goede gozer, had ook een aandeel in de kapitaalinjectie bij Feyenoord dit jaar.

Oud 05-01-11, 13:10 Standaard   #36
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

En jawel, weer een international naar Cyprus!

Civard Sprockel naar Anorthosis Famagusta

Civard Sprockel verhuist van Vitesse naar Anorthosis Famagusta. De voormalig aanvoerder van Vitesse tekent een contract voor tweeenhalf jaar bij de club uit Cyprus.

Civard Sprockel kon onder Albert Ferrer niet meer op een basisplaats rekenen. In goed onderling overleg is daarom besloten dat de verdediger uit kon zien naar een nieuwe club. De 27-jarige verdediger speelde vijf seizoenen voor Vitesse. Hij speelde 132 wedstrijden en scoorde vier goals in het geel-zwart. Voordat Sprockel naar Arnhem kwam speelde hij voor Feyenoord en Excelsior.

Het is mogelijk dat Sprockel zaterdag 8 januari al voor het eerst in actie komt voor Anorthosis Famagusta. De Cypriotten spelen dan in competitieverband tegen APOEL. Anorthosis Famagusta staat op dit moment op de zesde plaats

Oud 05-01-11, 15:14 thumb up   #37

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DMJN Bekijk bericht
Leuk filmpje, Hofland de free kick-specialist. Gun het hem wel, wordt overal altijd uitgekotst, maar geen idee waarom..... Gewoon een goede gozer, had ook een aandeel in de kapitaalinjectie bij Feyenoord dit jaar.
Uitgekotst valt wel mee toch ? Het is overigens wel een beetje aparte gast t.o.v. andere profs. Doet echt z'n eigen ding. Was een tijd lang bij Fortuna en PSV super goed natuurlijk. Denk dat vooral veel mensen teleurgesteld in zijn kwaliteiten waren toen hij terug bij Feyenoord kwam.

Overigens vind ik Hofland een held, want toen ik 2 jaar terug tegen Limburgia speelde, vroeg hij aan mijn trainer wat ik in godsnaam in de 3e klasse deed . Hofland weet dus wie ik ben .
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-11, 15:17 Standaard   #38
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Uitgekotst valt wel mee toch ? .
Ik kots Hofland wel degelijk uit, maar dat heeft voor een groot deel met zijn houding jegens en opmerkingen over Roda te maken, dus dat is hij zelf schuld.

Oud 05-01-11, 15:19 Standaard   #39

Oh ja
Oud 05-01-11, 17:21 Standaard   #40
Zit er eigenlijk ook een beetje publiek?!
travelman is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-11, 18:36 Standaard   #41
Ik niet!

Dit zijn de gemiddelde toeschouwersaantallen na 6 of 7 thuiswedstrijden per club:

APOEL Nicosia 11.009 6
AE Omonia Nicosia 8.29 7
AEL Limassol 4.502 7
AEK Larnaca 4.493 7
Apollon FC Limassol 4.195 6
Anorthosis Famagusta 4.167 6
Alki Larnaca 2.171 7
AE Paphos 1.861 7
APOP / Kinyras Peyias 1.664 7
Enosis Neon Paralimni 1.635 7
Olympiakos Nicosia 1.308 7
Ermis Aradippou FC 1958 1.171 7
Doxa Katokopias 1.089 7
AE Ethnikos Akhnas 1.045 7

Oud 05-01-11, 18:37 Standaard   #42
Ik niet!

Het gemiddelde is zo'n 3.400, beetje vergelijkbaar met de Jupiler League dus.

Oud 05-01-11, 20:21 Standaard   #43
Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Dit zijn de gemiddelde toeschouwersaantallen na 6 of 7 thuiswedstrijden per club:

APOEL Nicosia 11.009 6
AE Omonia Nicosia 8.29 7
AEL Limassol 4.502 7
AEK Larnaca 4.493 7
Apollon FC Limassol 4.195 6
Anorthosis Famagusta 4.167 6
Alki Larnaca 2.171 7
AE Paphos 1.861 7
APOP / Kinyras Peyias 1.664 7
Enosis Neon Paralimni 1.635 7
Olympiakos Nicosia 1.308 7
Ermis Aradippou FC 1958 1.171 7
Doxa Katokopias 1.089 7
AE Ethnikos Akhnas 1.045 7
Dank u! Valt me nog mee eigenlijk.
travelman is offline   Met citaat reageren
Oud 06-01-11, 08:59 Standaard   #44
Luis Bafiano

Op 871.036 (2009) inwoners is dat best veel.

Oud 06-01-11, 09:13 Standaard   #45
Luis Bafiano

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Uitgekotst valt wel mee toch ? Het is overigens wel een beetje aparte gast t.o.v. andere profs. Doet echt z'n eigen ding. Was een tijd lang bij Fortuna en PSV super goed natuurlijk. Denk dat vooral veel mensen teleurgesteld in zijn kwaliteiten waren toen hij terug bij Feyenoord kwam.

Overigens vind ik Hofland een held, want toen ik 2 jaar terug tegen Limburgia speelde, vroeg hij aan mijn trainer wat ik in godsnaam in de 3e klasse deed . Hofland weet dus wie ik ben .
Waar is het met jou misgegaan dan?

Oud 06-01-11, 11:20 Standaard   #46

2 zware blessures.
Oud 29-01-11, 17:21 smile   #47
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Civard Sprockel heeft meteen van zich doen spreken op Cyprus, op negatieve wijze welteverstaan. De verdediger, die enkele weken geleden Vitesse voor Anorthosis Famagusta verruilde, kreeg vrijdag in de competitiewedstrijd tegen Ermis Aradippou rood (tweemaal geel) en dat had dramatische gevolgen voor zijn ploeg.

Sprockel werd twintig minuten voor tijd van het veld gestuurd. Op dat moment leidde Anorthosis met 1-0. Ondanks het wegzenden van de Nederlander leek de topclub de zege wel over de streep te trekken, maar door twee tegendoelpunten diep in de extra tijd moest het de drie punten toch aan Ermis Aradippou laten.

Het zou dus 2-1 voor Ermis Aradippou worden, maar de fans van Anorthosis konden het aanstaande verlies maar moeilijk verkroppen en dus besloten ze te gaan rellen. De scheidsrechter staakte daarop de wedstrijd, waarna de Cypriotische voetbalbond de uitslag besloot om te zetten in een reglementaire 3-0 overwinning voor Ermis.

Anorthosis blijft door de nederlaag vijfde. Met een duel meer gespeeld staat het al achttien punten achter op koploper APOEL Nicosia, de formatie van Joost Broerse. Anorthosis had vrijdag naast Sprockel overigens nog twee Nederlanders in de basis staan, namelijk verdedigers Jurgen Colin en Jeffrey Leiwakabessy.

Oud 29-01-11, 19:33 Standaard   #48
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Ook al gepost in het tifo topic maar past hier ook wel:

Omonia Nicosia - Apoel Nicosia

Oud 31-01-11, 11:15 Standaard   #49
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Gave foto's hoor!

Oud 31-01-11, 14:12 thumb up   #50

Yeahinho's Voetbal Forum schermafbeelding

Prachtig inderdaad. En dat voor zo'n (ei)landje.
Yeahinho is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:10.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site