Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 23-05-10, 11:11   #1

De laatste jaren worden we erg verwend met nieuwelingen in de Premier League. Goed, die vervelende liftclubs Birmingham City en West Brom blijven maar op en neer gaan, maar er zijn ook zat verrassingen. Twee jaar geleden was het genieten van Hull en Stoke City. Vorig jaar viel ik bijna van mijn stoel van verbazing, toen ik zag dat Burnley promoveerde. Dit jaar wordt dit nog eens overtroffen doordat Blackpool naar de Premier League gaat volgend jaar. Blackpool, dat tot voor kort niet eens 10.000 toeschouwers kwijt kon in het eigen en in 2001 nog in de laagste profdivisie speelde. Blackpool, dat aan het begin van dit seizoen dé degradatiekandidaat was voor de bookies. Het is een modern spookje, maar volgend jaar zal de Tangerine Tango in de Premier League worden gedanst. Soms kan voetbal erg mooi zijn.

Het was gisteren een win-win situatie, want zowel Blackpool als Cardiff zou mooi zijn geweest. Qua wedstrijd was het ook erg leuk. De knotsgekke eerste helft eindigde in 3-2 en dat bleef het ook. Schitterende goals, afgekeurde doelpunten en spanning tot op het laatst. Stiekem genoot ik hier meer van, dan van de CL-finale later op de avond. Het was ook mooi dat Brett Ormerod de beslissende scoorde voor. Ormerod is namelijk een echte Seasider. In 1997 begon hij aan zijn eerste periode bij de club, die destijds in de Second Division speelde (wat nu League One is). Hij maakte daar de pijnlijke degradatie van 2000 mee. Blackpool zakte toen naar de laagste profdivisie van Engeland. Maar het jaar erop (Blackpool was nét 7de geëindigd en mocht meedoen aan de play-offs) was hij het die de play-off finale besliste door de 4-2 te scoren tegen Leyton Orient.

Ormerod verdween na dit doelpunt voor een paar jaar. Hij ging spelen in de Premier League voor Southampton. Blackpool eindigde ondertussen vijf jaar op rij in het rechterrijtje van League One. Dit leek ook het natuurlijk niveau te zijn van de club, die een stadion had met slechts twee tribunes. Voor de rest was namelijk geen geld. Dingen veranderden toen Simon Grayson het overnam. Met minimale middelen bracht hij de club van plek 19 in 2006, maar plek 3 in 2007. Play-offs dus en wederom bleek Blackpool zich daar goed in thuis te voelen. Eerst werd Oldham opzij gezet en op Wembley wonnen The Seasiders met 2-0 van Yeovil. Voor het eerst sinds 1978 mocht Blackpool weer op het tweede niveau gaan spelen.

Grayson verrichte mirakels door Blackpool twee jaar op rij in de Championship te houden, maar hapte toe toen Leeds aan de deur kwam. Leeds is de club die hij supporterde als kleine Simon, dus dat was logisch. Dit jaar lukte het Grayson ook om met Leeds te promoveren. Blackpool stelde ondertussen Ian Holloway aan. Een echt character (ik heb nog met hem in een pauperige chippie gegeten), maar niet echt befaamd als topmanager. Blackpool was aan het begin van dit seizoen dan ook dé degradatiekandidaat bij uitstek. Blackpool deed het echter uitstekend en in januari stonden ze nog op een play-off plek. Daarna zakte de club wat weg, maar twee speelronden voor het einde lukte het Ollie en zijn mannen om het toch nog te halen. Blackpool en play-offs zijn een gelukkige combinatie, dus logischerwijze werden op papier sterkere teams als Nottingham Forest en Cardiff City verslagen. Negen jaar duurde het om van de laagste naar de hoogste divisie te gaan. Een knappe prestatie.

In Engeland is het eerste gezeur al te lezen over dat een club als Blackpool niet in de Premier League thuishoort, omdat ze veel te klein zijn. Kijkend naar het stadion en het achterland zou je die criticaster inderdaad gelijk kunnen geven. Maar als je de historie erbij pakt, hoort Blackpool zeker op het hoogste niveau thuis. Eigenlijk is de club tot aan de jaren zeventig altijd een grote club geweest. Pas in 1978 speelde Blackpool voor het eerst niet in een van de twee hoogste divisie. Daarvoor haalde Blackpool diverse topklasseringen in de First Division (in 1956 werden ze zelfs tweede achter Man United) en werd de FA Cup finale een paar keer gehaald. Die van 1953 is nog altijd een van de meest mythische ooit. De enige ook die naar een speler is vernoemd: The Matthews Final.

Blackpool heeft wat met de Lage Landen. Dat zie je al snel, als je naar het shirt kijkt. Het is ook daadwerkelijk gebasseerd op ons nationale shirt. In 1923 floot een van de bestuursleden van Blackpool – en Albert Hargreaves – de interland Nederland v België. Hij was zo onder de indruk van ons shirt, dat hij de andere bestuursleden overtuigde om voortaan in een oranje shirt te gaan spelen in plaats van het wit dat ze daarvoor droegen. De rest stemde er mee in en tot op de dag van vandaag zijn ze de enige Leagueclub die in een geheel oranje shirt speelt. Ook met de Belgen is er een connectie. In 1914 had Der Kaiser last van expansiedrang en viel België binnen. Velen probeerden te vluchten en Blackpool was een van de plekken waar ze werden opgevangen. De club speelde daarom in 1914-1915 in de kleuren van de Belgische vlag, om hun gasten zich thuis te laten voelen.

Blackpool won in de jaren vijftig niet veel, behalve dan de FA Cup van 1953, maar was wel een echte publiektrekker. De club had vier internationals onder contract en Stanley Matthews, Stan Mortenson en Jimmy Armfield waren een echte attractie. Als Blackpool op bezoek kwam, waren de toeschouwersaantallen bij de tegenstanders altijd een stuk hoger dan normaal. Blackpool heeft daarom nog altijd het record van aantal toeschouwers als uitploeg. Iets meer dan 1 miljoen mensen zagen in 1955-1956 Blackpool spelen als ze op bezoek kwamen. Een bizar hoog aantal. Dat gaat komend jaar niet lukken voor de club die als 44ste club in de Premier League gaat spelen. Het uitvak op Bloomfield Road zal wel iedere week vol zitten, want een weekendje Blackpool vindt iedere Engelse voetbalfan een feest.
Barnet_Bee is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 23-05-10, 14:04   #2
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

Stadion Bloomfield Road. Capaciteit van 12,555 man.

COmpetities waarin ze speelden de laatste 40 jaar
1970 – 1971: Division 1 (1)
1971 – 1978: Division 2 (2)
1978 – 1981: Division 3 (3)
1981 – 1985: Division 4 (4)
1985 – 1990: Division 3 (3)
1990 – 1992: Division 4 (4)
1992 – 2000: Division 2 (3)
2000 – 2001: Division 3 (4)
2001 – 2007: Division 2/League One (3)
2007 – 2010: Championship (2)
2010 – Present: Premier League (1)

Seasons spent in first tier: 28
Seasons spent in second tier: 46
Seasons spent in third tier: 22
Seasons spent in fourth tier: 7

Prijzenkast
Kampioen divisie 2: 1930
FA CUP: 1953
Football League Trophy: 2002, 2004

Selectie
1 GK Paul Rachubka
2 DF Danny Coid
3 DF Stephen Crainey
4 MF Keith Southern
5 DF Neal Eardley
6 DF Ian Evatt
7 FW Billy Clarke
8 FW Stephen McPhee
9 FW Ben Burgess
10 FW Brett Ormerod
11 MF David Vaughan
12 MF Gary Taylor-Fletcher
13 GK Mark Halstead
14 MF Joe Martin
15 DF Alex Baptiste
16 MF Hameur Bouazza
17 FW Danny Mitchley
18 MF Jason Euell (club captain)
20 MF Al Bangura
21 GK Matthew Gilks
22 DF Ashley Eastham
23 FW Daniel Nardiello
24 DF Rob Edwards
25 FW Louis Almond
26 MF Charlie Adam (vice captain)
27 MF Ishmel Demontagnac
30 MF Stephen Husband
tvp
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 14:04 emo   #3
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Prachtig voor deze traditieclub om een jaar in de PL te spelen. Of het veel langer gaat duren waag ik te betwijfelen, ik denk dat het een moeilijk verhaal wordt, maar als ze de enorme som geld die de komende jaren binnenkomt verstandig gebruiken kan het de club hoe dan ook een enorme boost geven.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 14:19 emo   #4
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato
Prachtig voor deze traditieclub om een jaar in de PL te spelen. Of het veel langer gaat duren waag ik te betwijfelen, ik denk dat het een moeilijk verhaal wordt, maar als ze de enorme som geld die de komende jaren binnenkomt verstandig gebruiken kan het de club hoe dan ook een enorme boost geven.
Het eerste jaar kan men nog wel overleven maar volgens mij is het jaar daarna een stuk moeilijker. Dan kan je niet meer verrassen imo.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 14:28   #5
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Het eerste jaar kan men nog wel overleven
Misschien, maar ik denk dat de club er verstandig aan doet zich daar niet op in te stellen, of het krampachtig gaat proberen te realiseren. Dus geen langdurige dure contracten voor nieuwe spelers, geen paniek na een paar nederlagen en de miljoenen investeren in meer duurzame zaken. Natuurlijk moeten er een paar aankopen gedaan worden om het niet meteen een mission impossible te maken, maar het zou jammer zijn als ze daar in doorschieten, want dat kan tot jarenlange ellende leiden.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 21:14   #6
Ze moeten gewoon als Burnley lekker genieten en geen gekke dingen doen. Lukt het, dan is het een meevaller en anders hebben ze toch een mooi jaartje meegemaakt.
Oud 23-05-10, 21:21   #7
Back the Beard

Stickvis's Voetbal Forum schermafbeelding

van degradatie kandidaat naar Premier League
Stickvis is offline   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 10:37   #8
Op de foto van Boris is de derde tribune nog niet gebouwd, maar die ziet er zo uit:

De foto is genomen vanaf de tijdelijke tribune, die ze deze zomer willen vervangen voor een groter exemplaar.

De huidige ziet er zo uit:

Oud 24-05-10, 10:39 duh   #9
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Teams met oranje shirts kunnen altijd op mijn goedkeuring rekenen.
Otis. is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 11:06 wink   #10
Prachtige prestatie deze promotie. Gepromoveerde teams verrassen wel vaker, maar de kans daarop lijkt me nu helaas wel heel erg klein. Op Charlie Adam na loopt er niet veel rond wat zo mee kan in de PL. Een heel elftal kopen zie ik ze niet doen aangezien ze zelfs voor Championship begrippen al een beperkt budget hadden.

Ik denk dat ze dus vooral moeten zorgen dat ze bij de bijna onvermijdelijke degradatie er goed op staan om meteen te promoveren. En dus het geld wat de promotie oplevert gebruiken voor de lange termijn met hier en daar een aankoop zoals Charlie Adam vorige zomer: een enorme versterking voor een beperkt bedrag. Maar die zijn lastig te vinden natuurlijk. Ben benieuwd.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 11:11   #11
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
De reden waarom waarschijnlijk ook.

Blackpool remained a doggedly mid-table Second Division side for the next 10 years and for the 1923/24 season the club first adopted deep tangerine shirts after one of their directors, Albert Hargreaves, also an international referee, had officiated at a game between Belgium and the Netherlands. He was impressed with the orange shirts of the Dutch side and on his return he persuaded his fellow directors that this would be a distinguished colour for their team. No other Football League had worn plain shirts in this colour before.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 11:28   #12

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
en dan ook nog zo'n ouderwetsch pre-Bosmanarrest team met enkel beukende Engelsen, Schotten, Ieren en Welshmen (hoewel Cardiff dat ook heeft).

Wel bizar eigenlijk dat die twee ploegen Wembley vol krijgen (dat stadion ligt voor hen toch niet echt om de hoek), terwijl er bij Sparta-Excelsior lege plekken te zien waren.
belanov is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 11:29   #13
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door belanov
Wel bizar eigenlijk dat die twee ploegen Wembley vol krijgen (dat stadion ligt voor hen toch niet echt om de hoek), terwijl er bij Sparta-Excelsior lege plekken te zien waren.
Juist om die reden mogen veendam, WII en RKC wel opbokken
Conundrum is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 11:34   #14
Econoom

Oorspronkelijk geplaatst door belanov

en dan ook nog zo'n ouderwetsch pre-Bosmanarrest team met enkel beukende Engelsen, Schotten, Ieren en Welshmen (hoewel Cardiff dat ook heeft).

Finale van de conference playoffs trok bijna 50000 mensen .
Oud 24-05-10, 11:39   #15
Kuijt :')

Conundrum's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Boris

Finale van de conference playoffs trok bijna 50000 mensen .
Fucking mooi
Conundrum is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 11:40   #16
Oorspronkelijk geplaatst door Conundrum

Juist om die reden mogen veendam, WII en RKC wel opbokken
Omdat er bij Sparta v Excelsior lege plekken te zien waren

Wembley is natuurlijk wel heilig voor de Engelsen. Als de lokale club daar speelt trekken ze daar echt alle bejaardenhuizen leeg en gaan ook de locals die normaal gloryhunten bij een van de PL-clubs mee om de club te steunen.
Oud 24-05-10, 11:57   #17
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat BB zegt. Lekkere vergelijking ook, Sparta - Excelsior of Championship voetbal. .

Ik denk niet dat ze het gaan halen, maar goed, ze leven al veel te lang boven hun stand dus wie weet. Het is vooral zaak niet te gek te gaan doen met de financiën.
Clough is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 12:02   #18
Oorspronkelijk geplaatst door Clough
Wat BB zegt. Lekkere vergelijking ook, Sparta - Excelsior of Championship voetbal. .

Ik denk niet dat ze het gaan halen, maar goed, ze leven al veel te lang boven hun stand dus wie weet. Het is vooral zaak niet te gek te gaan doen met de financiën.
Zit jij stiekem te duimen dat Blackpool het record van Derby gaat verbreken? Qua spelersmateriaal zijn ze niet veel beter dan Derby destijds, maar voor Ollie gaan ze wel voor het vuur. Ik ben ook benieuwd hoe ver Derby was gekomen als Billy Davies was gebleven.
Oud 24-05-10, 12:06   #19
Kluf

Haha, nee, ik gun ze gerust een succesje nu ze toch mee doen. Als Derby zelf nu PL speelde was het een ander verhaal, maar dat zit er voorlopig niet in..

Overigens valt er over Davies ook genoeg te zeggen natuurlijk. Heeft zelf toch wel redelijk geïnvesteerd maar dat kwam er ook niet even sterk uit.
Clough is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 18:14   #20

Grunner's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Barnet_Bee
Op de foto van Boris is de derde tribune nog niet gebouwd, maar die ziet er zo uit:

[afbeelding: link]

De foto is genomen vanaf de tijdelijke tribune, die ze deze zomer willen vervangen voor een groter exemplaar.

De huidige ziet er zo uit:

[afbeelding: link]
Hoeveel zitplaatsen moet het uiteindelijk krijgen?
Grunner is offline   Met citaat reageren
Oud 24-05-10, 21:42   #21
Indrukwekkend trouwens hoe Holloway zijn carrière met deze promotie min of meer gered lijkt te hebben na de degradatie bij Leicester. Hij was er een jaar lang uit en vervolgens in zijn eerste seizoen meteen promoveren met een degradatiekandidaat. Hier even wat quotes:

"I love Blackpool. We're very similar. We both look better in the dark."

“If you're a burglar, it's no good poncing about outside somebody's house, looking good with your swag bag ready. Just get in there, burgle them and come out. I don't advocate that obviously, it's just an analogy."

"I have such bad luck at the moment that if I fell in a barrel of boobs I'd come out sucking my thumb."

"He's six foot something, fit as a flea, good looking - he's got to have something wrong with him. Hopefully he's hung like a hamster - That would make us all feel better. Having said that, me missus has got a pet hamster at home, and his cock's massive." - talking about Cristiano Ronaldo.
Oud 26-05-10, 08:46   #22
Oorspronkelijk geplaatst door Grunner

Hoeveel zitplaatsen moet het uiteindelijk krijgen?
16.000, maar misschien dat ze dat nu wel gaan aanpassen. Vooral als ze het eerste jaar overleven in de PL.
Oud 09-08-10, 12:38 Standaard   #23
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Transferloos Blackpool gedoodverfde degradant
Blackpool geldt enkele dagen voor de start van de Premier League als degradatiekandidaat nummer één. De Seasiders wisten nog altijd geen versterkingen te strikken.

De promotie van Blackpool naar de Premier League kwam al als een grote verrassing, waar veel kenners eerder een degradatie naar de League One in gedachten hadden voor het team van Ian Holloway. Via de play-offs stuurde de manager zijn team echter naar het hoogste Engelse niveau, waarna hij aangaf dat zijn team versterking nodig had om ook maar een kleine kans te maken op lijfsbehoud.

Daar is Blackpool nog altijd niet in geslaagd. De spelers die de club probeert te strikken spreken daarnaast niet tot de verbeelding. Holloway nam transfervrije Premier League-flops als Marlon Harewood en Francis Jeffers op proef en met eerstgenoemde worden nu onderhandelingen gevoerd. Andere weinig bekende transfertargets van Blackpool zijn Bolton-wissel Charlie Basham, Sheffield-spits Rob Hulse, Oldham-talent Tom Eaves en Ipswich-aanvaller Jonathan Stead.

Het is echter Ludovic Sylvestre (28) die de eerste versterking van Blackpool lijkt te worden. De 26-jarige middenvelder staat onder contract bij het Tsjechische Mlada Boleslav en is met de Engelse club een contract voor twee jaar overeengekomen. Daarnaast voert Blackpool gesprekken met de transfervrije Robert Koren, die deze zomer op straat werd gezet door West Bromwich Albion. Blackpool opent de Premier League zaterdag uit bij Wigan Athletic.

Oud 09-08-10, 12:39 thumb down   #24

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat word echt een flop met dit team

Oud 11-08-10, 19:25 Standaard   #25
Ik niet!

Toch wat nieuwe namen op de valreep:

Blackpool legt vier spelers tegelijk vast

Het gepromoveerde Blackpool heeft zijn slag geslagen op de transfermarkt. De ploeg die verrassend promoveerde naar het hoogste niveau, presenteerde vier nieuwe aanwinsten. Eerder waren er veel moeilijkheden rond het aantrekken van nieuwe spelers voor Blackpool-manager Ian Holloway.

Het gaat om de spelers Craig Cathcart, Ludovic Sylvestre, Elliot Grandin and Malaury Martin. Ze komen over van Manchester United, het Tsjechische Mlada Boleslav, AS Monaco en het Bulgaarse CSKA Sofia.

Blackpool begint de competitie met een uitwedstrijd bij Wigan Athletic.

Oud 13-08-10, 16:34 Standaard   #26
BS.

BLACKPOOL
Up until Wednesday, 11 August, Blackpool were facing a dilemma this season.
As if the Premier League new-boys didn't have enough on their plate as they prepare to step up into the unknown for the first time, boss Ian Holloway was facing the prospect of being able to name just 15 senior players in his squad. And then came a whirlwind of transfer activity, the Seasiders snapping up five players in one day.

In came Marlon Harewood, Craig Cathcart and French trio Ludovic Sylvestre, Elliot Grandin and Malaury Martin, adding much-needed depth to a squad that had only previously been boosted by the early-summer signing of Israel's international defender Dekel Keinan.
Holloway does not look to be finished yet either, with Bolton's Chris Basham looking his next target.

Either way, though, it might need more than a few relative unknowns to come in to enable Blackpool fans to argue forcefully against their status as relegation favourites. But at least Seasiders fans won't have to worry about their team falling foul of the new rules.

NON-HOME-GROWN: Charlie Adam, Stephen Crainey, Elliott Grandin, Dekel Keinan, Ludovic Sylvestre.

SENIOR HOME-GROWN: Alex Baptiste, Billy Clarke, Danny Coid, Rob Edwards, Jason Euell, Ian Evatt, Matthew Gilks, Marlon Harewood, Brett Ormerod, Paul Rachubka, Keith Southern, Gary Taylor-Fletcher, David Vaughan.

SELECTED UNDER-21s: Louis Almond, Craig Cathcart, Ishmel Demontagnac, Neal Eardley, Ashley Eastham, Mark Halstead, Stephen Husband, Malaury Martin.

POTENTIAL TARGETS: Chris Basham, DJ Campbell, Francis Jeffers.

VERDICT: Further additions are simply essential.

Oud 14-08-10, 17:56 big smile   #27
Ik niet!

De openingswedstrijd met 0-4 in Wigan gewonnen, wat een stunt.

Oud 14-08-10, 17:57 Standaard   #28
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 15-08-10, 13:12 thumb up   #29
BS.

Het is even een stukje, maar priceless om te zien . Eerst Blackpool compleet afzeiken, gaan nooit meer dan 10punten halen en dan de wedstrijd

Oud 15-08-10, 13:14 emo   #30
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke Bekijk bericht
Dat word echt een flop met dit team
Inderdaad, had minstens 0-7 moeten worden.
Oud 15-08-10, 13:19 Standaard   #31
Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Klopt, neemt niet weg dat de kans groot is dat ze alsnog gewoon degraderen. En Wigan erbij

Al vind ik het wel een leuk team om naar te kijken, ze durven gewoon aan te vallen.
Oud 15-08-10, 16:34 Standaard   #32
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Is iemand er wel is geweest, Barnet bijvoorbeeld? Het lijkt me wel een leuke stad zo daar aan de west kust.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 16-08-10, 21:42 thumb down   #33

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Oja, als je 1 keer wint dan is het seizoen geen flop meer...

Oud 16-08-10, 21:44 wink   #34
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke Bekijk bericht
[...]

Oja, als je 1 keer wint dan is het seizoen geen flop meer...
Oud 16-08-10, 21:50 big smile   #35

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Harewood is wel een beest.

Oud 17-08-10, 15:30 thumb up   #36
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Nog even de reactie van Harewood (held!)
Drie dagen nadat hij werd gecontracteerd, was hij al de held van de dag. Marlon Harewood scoorde in de eerste wedstrijd van het seizoen twee doelpunten voor het gepromoveerde Blackpool. Wigan Athletic werd uiteindelijk met 0-4 verslagen.“Het is een fantastische start voor de ploeg”, vertelde Harewood. “We zijn er ontzettend blij mee, helemaal omdat dit onze eerste wedstrijd in de Premier League is. Het is als spits natuurlijk altijd leuk om te scoren, maar het is helemaal mooi om het team te helpen.”

“We hebben de eerste punten binnen, nu moeten we doorgaan”, aldus de spits.

Oud 15-09-10, 11:06 Standaard   #37
Super Ed

Inmiddels staan ze 4e! Van het weekend ook alweer gewonnen, uit tegen Newcastle United. Ik hoop echt dat ze deze lijn kunnen voortzetten, al zullen ze straks misschien compleet in elkaar donderen..

Hoe doet Carney het?

Oud 03-10-10, 16:59 Standaard   #38
Econoom

Leuke ploeg. Voetballen nu ook goed tegen Liverpool.
Oud 03-10-10, 17:51 Standaard   #39
Ik niet!

En winnen met 1-2 op Anfield .

Oud 03-10-10, 17:55 Standaard   #40
Kluf

Prachtige start gemaakt natuurlijk, maar om Derksen maar even na te bootsen: die winnen uiteindelijk geen wedstrijd meer. Doen een Hull'tje denk ik: na de winterstop niets meer winnen.

Oud 03-10-10, 18:10 Standaard   #41
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Prachtige start gemaakt natuurlijk, maar om Derksen maar even na te bootsen: die winnen uiteindelijk geen wedstrijd meer. Doen een Hull'tje denk ik: na de winterstop niets meer winnen.
Dat heeft Hull destijds wel een jaar extra een premier league gehouden. Denk ik.

Lekker overwinning
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 03-10-10, 19:45 Standaard   #42

Erg leuk ja. Fantastisch eigenlijk! Ook in die 2e helft tegen Chelsea was het geweldig om naar te kijken, schijt aan een 4-0 achterstand maar gewoon doorgaan en Chelsea had het er erg lastig mee.
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 03-10-10, 22:56 Standaard   #43
Econoom

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Blackpool is een ploeg die pas volgend seizoen gaat degraderen denk ik. Dan krijgen ze last van de Second season syndrome .
Oud 04-10-10, 17:53 Standaard   #44
Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Is iemand er wel is geweest, Barnet bijvoorbeeld? Het lijkt me wel een leuke stad zo daar aan de west kust.
Nee, samen met Chelsea en Sunderland is dit de enige PL-club waar ik nog nooit een wedstrijd heb gezien. Ik hoop er dit jaar tegen Stoke (vanwege Stanley Matthews) of Bolton (vanwege de Matthews Final) naartoe te gaan. Stadion heb ik al wel eens gezien (is niet echt bijzonder), want het is een goede plaats om te overnachten. Mooi nachtleven daar. Goed om te zien dat ze het dit jaar zo goed doen.
Oud 17-10-10, 22:47 thumb down   #45
Super Ed

Helaas, verloren van Man City. Er zat zeker meer in

Oud 18-10-10, 11:16 Standaard   #46
Kluf

Verloren van Tevez vooral, .

Oud 22-10-10, 00:25 Standaard   #47
BS.

BBC Sport - Football - Holloway's rage against Rooney saga

.

Oud 22-10-10, 01:37 Standaard   #48

tsss wat een achterlijke statements zeg ..Ferguson being bullied? En Holloway mixed het woord contract denk ik met volledig ownership, al geef ik hem wel gedeeltelijk gelijk mbt het uitdienen tegen betaling. En de FIFA en UEFA in relatie met het Bosman-arrest? Als je al niet weet dat hij hiervoor het Europees Hof van Justitie moet noemen ipv de schuld neer te leggen bij zowel de FIFA en de UEFA dan houdt t volgens mij al op
Smeich is offline   Met citaat reageren
Oud 06-11-10, 12:54 smile   #49
Super Ed

Vanmiddag tegen Everton, er liggen dus kansen

Oud 11-11-10, 12:33 Standaard   #50
Kluf

Holloway is weer los!

Blackpool-trainer Holloway: 'Als ik een boete krijg, kap ik er mee'
Blackpool-manager Ian Holloway dreigt ontslag te nemen bij zijn club, als de Engelse competitiebond hem beboet voor het doorvoeren van rigoureuze teamwijzigingen. Afgelopen weekend verloren The Seasiders met 3-2 van Aston Villa; Holloway stelde liefst tien andere namen op ten opzichte van de wedstrijd ervoor tegen Everton, die in 2-2 eindigde.

Mick McCarthy, manager bij Wolverhampton Wanderers, kreeg vorig seizoen een reusachtige boete toen hij een vergelijkbaar 'vergrijp' pleegde. De Premier League staat niet toe dat coaches hun elftallen in een zwakke samenstelling het veld opsturen, omdat het gezien kan worden als competitievervalsing. Maar Holloway zegt ermee te stoppen, als hij gestraft wordt voor zijn beslissing. “Ik heb namelijk het volste recht om met mijn opstelling te doen wat ik wil”, zegt hij tegen BBC Sport.

Het bestuur van de Premier League zou op dit moment bezig zijn met een onderzoek naar Blackpool en Holloway, maar de coach geeft bij dezen dus al te kennen wat hij ervan vindt. “We verdienden op z'n minst een punt tegen Villa”, zo analyseert hij de wedstrijd. “Hoe durft iemand me vertellen met welke spelers ik moet werken. Ik respecteer hen en geef ze de kans. Ik ben de coach en behandeld spelers zoals ik dat wil.”

“Als een snugger figuur van de Premier League me gaat vertellen wie ik wel en niet mag opstellen, moet hij maar eens een kop koffie komen drinken. Dan krijgt hij die waarschijnlijk in zijn schoot. Laat ze me maar beboeten, het is een disgrace. Wij spelen vier duels in twaalf dagen en de spelers die ik wekelijks opstel, hebben moeite het hoge niveau vast te houden.”

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site