Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 20-05-10, 13:04   #1
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Het werd wel eens tijd voor een topic van deze sympathieke club uit het Zuiden van Madrid.

Opgericht in 1983, werd de club direct driemaal achtereen kampioen, en stroomde zo de Tercera División in. Middels een zesde plaats werd de Segunda B bereikt, waar Getafe vooralsnog de meeste seizoenen in doormaakte. In 2002 werd de stijgende lijn van tegenwoordig ingezet. Na een vijfde plaats in de eigen groep in de Segunda B werd promotie naar de Segunda afgedwongen.

Een elfde plaats werd gevolgd door een tweede, waardoor de club voor het eerst in haar twintigjarige bestaan naar de Primera División mocht. Lijfsbehoud bleek in het eerste seizoen een koud kunstje (13e), waarop vervolgens tweemaal het linkerrijtje bestegen werd. Ook ontpopten Los Azulones zich tot echte cupfighters, met finaleplaatsen in de Copa del Rey in zowel 2007 als 2008. Sevilla en Valencia bleken hierin respectievelijk het sterkst.

Die eerste finale gaf, door de CL-plaatsing van Sevilla, recht op Europees voetbal. In het UEFA Cup-toernooi van 2007-08 ging het voortvarend. Huidig Nederlands kampioen FC Twente was de tegenstander in de eerste ronde. Ikechukwu Uche schoot in het Coliseum Alfonso Pérez in blessuretijd de 1-0 binnen. De Enschedeërs dwongen in het Arke Stadion een verlenging af door een treffer van Robbie Wielaert. In die verlenging waren het David Belenguer en Esteban Granero die het treffen beslisten. In de slotfase bezorgden Orlando Engelaar en Ramon Zomer Twente nog de winst. Tot op heden is dat nog altijd de grootste nederlaag van Getafe in Europees verband.

In de groepsfase werd al namelijk alleen van Hapoel Tel-Aviv verloren (1-2). Duels bij Spurs (1-2), en AaB (1-2) werden net als het thuisduel met Anderlecht (2-1) gewonnen. In de tweede ronde schoot Getafe AEK Athene met 3-0 huiswaarts na een 1-1 in Griekenland. De Portugese grootmacht Benfica was in de achtste finales prooi voor de Spanjaarden (1-2 in Da Luz, 1-0 in het Coliseum). Toen kwam de grote deceptie. In blessuretijd sleepte Getafe bij Bayern München een gelijkspel uit het vuur (1-1), om in eigen huis eveneens met 1-1 gelijk te spelen. Een knappe prestatie, want Rubén de la Red moest in de return al na enkele minuten inrukken. In de verlenging kwam Getafe zelfs bijzonder snel op 3-1, maar Duitsers zouden Duitsers niet zijn als ze niet een of andere homo hadden die twee keer zou scoren vlak voor tijd.

Anyway. Dit seizoen is de zesde plaats behaald in de Primera División onder trainer MÃ*chel, de beste prestatie van Getafe ooit. Hierdoor zal de club instromen in de laatste kwalificatieronde van het Europa Leaguetoernooi. In het huidige elftal spelen enkele frivole voetballers, zoals Roberto Soldado, Dani Parejo, Miguel Torres en Adrián González, allen oud spelers van Real Madrid. Die laatste is zelfs de zoon van Getafe's huidige trainer. Verdere bekende namen zijn Javier Casquero, Pedro León, Juan AlbÃ*n, Jaime Gavilán en de keepers Óscar Ustari en Jordi Codina.

De selectie:

1 Óscar Ustari
2 Daniel 'Cata' D*az
3 Mané
4 David Belenguer
5 Mario Álvarez
7 Kepa Blanco
8 Jaime Gavilán
10 Juan Alb*n
13 Jordi Codina
14 Manu del Moral
15 Rafa López
16 Pedro R**os
17 Dani Parejo
18 Derek Boateng
19 Miku
20 Pedro León
21 David Cortés
22 Javier Casquero
23 Adrián González
24 Miguel Torres
? Ibrahim Kas

De kans is groot dat Belenguer (inmiddels 37) vertrekt. Zijn contract is afgelopen en de kans is klein dat ie nog een nieuwe krijgt. Fabio Celestini is reeds richting Zwitserland vertrokken.

Bovendien trekken meerdere clubs aan clubtopscorer Soldado. Zo zou Valencia hem willen halen als vervanger van David Villa.

Laatst gewijzigd door Weebl; 09-06-10 om 11:15
Weebl is nu online   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 20-05-10, 17:38   #2
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Getafe, heb er wel een zwak voor sinds ze ons uitschakelden in 2007. Best een leuk stadion.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 17:40   #3
Valencianista

qsh0x's Voetbal Forum schermafbeelding

Soldaaaaaaaaaaadoooooooooooooooooo
qsh0x is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 18:03 sad   #4
Petomaan

Gatalin's Voetbal Forum schermafbeelding

Tegen Bayern was toen echt zuur, zelfs als neutrale toeschouwer baalde ik een beetje. Maar ja, Duitsers hè?
Gatalin is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 20:08   #5
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Getafe, heb er wel een zwak voor sinds ze ons uitschakelden in 2007. Best een leuk stadion.
Wat was dat erg zeg die wedstrijd : Twente had een heel goed team en voorgaande jaren was het ook al niet gelukt om ons te kwalificeren voor de Europa Leauge en onder anderen tegen een Letse ploeg en dat balen ....

Ik dacht nog bijmezelf : De voorgaande jaren kon ik het nog begrijpen , maar zelfs met een heel goed team lukt het ons niet om te kwalificeren en had het goed gezien , want Getafe haalde toen zelfs de kwartfinales ..

Een schamele troost dat we toen door een echt goede ploeg waren uitgeschakeld en eerlijk gezegd waren wij beter dan Getafe ....

Misschien revanche nemen aankomend seizoen , maar dat moeilijk worden , omdat Twente de Champ Leauge gaat winnen !

Volgend jaar dan maar Getafe ..

Ik zal jullie niet gauw vergeten ...

Peace .
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 20:15   #6
Tukker .

tjekkie's Voetbal Forum schermafbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=52n8-w1FKWw

Is leuk hoe het doek veranderd ....... let maar op ....
tjekkie is offline   Met citaat reageren
Oud 20-05-10, 23:29   #7
Valencianista

waarom post je dat in het Getafe topic ?
Oud 20-05-10, 23:36   #8
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x
waarom post je dat in het Getafe topic ?
Omdat het de enige officiële wedstrijd van Getafe in Nederland ooit is?
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 21-05-10, 13:43   #9
Valencianista

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl

Omdat het de enige officiële wedstrijd van Getafe in Nederland ooit is?
Dus post je een spandoek van FC Twente?
Oud 09-06-10, 11:23 Standaard   #10
Orgulloso

Oud 09-06-10, 11:30 Standaard   #11
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat is er
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 09-06-10, 11:35 no smile   #12
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Gatalin Bekijk bericht
Tegen Bayern was toen echt zuur, zelfs als neutrale toeschouwer baalde ik een beetje. Maar ja, Duitsers hè?
Dat was echt zo enorm zonde inderdaad.

Oud 09-06-10, 11:37 wink   #13
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37 Bekijk bericht
Wat is er
Ik denk dat hij het niet zo leuk vind dat Soldado naar Valencia gaat.

Oud 09-06-10, 11:59 Standaard   #14
Orgulloso

Soldado gaat weg ja

Wel tien miljoen, dus misschien even een goedkope spits van een degradant oppikken. Nino of Mario Bermejo zouden goede versterkingen zijn. Rubén Castro zou ook een uitstekende versterking zijn. Tenzij Deportivo hem terug wil, maar dan is Riki wellicht een optie.

Dani Güiza werd ook al gelinkt aan een terugkeer. Denk alleen niet dat hij daar zelf oren naar heeft na zijn gedwongen vertrek naar Mallorca en ik denk dat hij veel te veel verdient in Turkije voor Getafe om te betalen.

Of Adr*an Colunga, bedenk ik me nu. Valencia wilde Soldado of Adrián, maar nu ze die eerste hebben kan El Geta wellicht die laatste halen

Oud 09-06-10, 12:05 Standaard   #15
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Volgens mij casht Guiza schandalig hard bij Fener inderdaad. Die zie ik in ieder geval niet komen. Ruben Castro heb ik al een tijd niet meer in actie gezien, geen idee of dat wat is.

Oud 09-06-10, 12:56 Standaard   #16

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Guiza casht niet alleen hard, maar hij speelt ook nog kut. Hij is zelfs een keer huilend gewisseld, niet zo geliefd ook daar.

Oud 09-06-10, 12:58 Standaard   #17
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
Guiza casht niet alleen hard, maar hij speelt ook nog kut. Hij is zelfs een keer huilend gewisseld, niet zo geliefd ook daar.
Maar hij kan wel voetballen, dat bewees ie in Spanje wel.

Maargoed ik denk dus niet dat hij een reële optie is.

Oud 09-06-10, 13:02 Standaard   #18

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Guiza moet wel proberen om een killer te worden. Kan aardig voetballen, al is hij wat traag. In Turkije probeert hij het elke wedstrijd minstens 2 keer met een stift of lobje. Die gaan dan meestal niet erin, heel het stadion weer kankeren op hem. .

Oud 09-06-10, 13:04 Standaard   #19
Orgulloso

Ja ik heb hem wel een paar keer zien stuntelen in de Europa League

Oud 09-06-10, 13:54 smile   #20
Orgulloso

Maar er was ook goed nieuws: Iván Marcano komt de defensie versterken. Hij wordt een seizoen gehuurd van Villarreal.

In de winter werd Borja Fernández van Valladolid al vastgelegd, maar hij komt op 1 juli pas officiëel over. Beetje oud nieuws, maar ik denk ik zet het hier even neer

Oud 08-08-10, 11:26 smile   #21
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat zijn de verwachtingen voor het nieuwe seizoen Weebl?

Oud 08-08-10, 14:39 Standaard   #22
Orgulloso

Nouja, opnieuw zo hoog eindigen lijkt een utopie, vooral zonder Soldado en Pedro Len.

Maar ik denk dat er goed is ingekocht, en in het linkerrijtje eindigen is zeker niet onmogelijk. Veel hangt echter wel af van het Europese avontuur. Als APOEL niet verslagen wordt dan wordt de Liga een stukje makkelijker natuurlijk. Komt Getafe wel ver in de Europa League dan heeft dat natuurlijk consequenties voor de competitie, dat kan gewoon niet anders.

Oud 26-09-10, 20:59 Standaard   #23
Ik niet!

Gewonnen in El Sardinero, Getafe draait toch weer aardig mee.

Oud 26-09-10, 21:03 smile   #24
Orgulloso

Ja het gaat niet onaardig. Maar het spel vandaag was wel belabberd. Heb alleen de tweede helft gezien, toen stond het al 0-1, maar Getafe was nergens in de tweede helft. Zelfs toen Rosenberg met rood het veld af moest was Racing beter.

Maargoed, de punten zijn binnen en met zeven punten uit vijf duels kun je als Getafe zijnde moeilijk ontevreden zijn, denk ik.

Oud 26-09-10, 21:04 Standaard   #25
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl Bekijk bericht
Maargoed, de punten zijn binnen en met zeven punten uit vijf duels kun je als Getafe zijnde moeilijk ontevreden zijn, denk ik.
Dat bedoel ik, als ze zo doorgaan dan handhaaft Getafe zich weer probleemloos en eigenlijk mag je niet veel meer verwachten.

Oud 04-10-10, 19:25 Standaard   #26
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Mario lvarez zit voorlopig in de ziekenboeg van Getafe. De 28-jarige verdediger scheurde donderdag in de slotfase van het Europa League-duel met Young Boys een achillespees en daardoor is hij zeker zes maanden uit de roulatie.

Mario verliet in tranen het veld van Young Boys. Al meteen werd gevreesd voor een zware blessure. Die angst bleek realiteit, waardoor de Spanjaard zaterdag onder het mes is gegaan om aan de kwetsuur geholpen te worden.
Poeh, das niet mis

Oud 04-10-10, 19:58 thumb up   #27
Orgulloso

Gisteren kwamen de spelers van Getafe al met een NIMO MARIO shirt het veld op en droeg Miku, een vriend van Mario, het derde doelpunt van de 3-0 zege op aan hem.

Oud 23-05-11, 03:02 smile   #28
Orgulloso

Gisteren het vege lijf gered met een punt in Anoeta.

Lijkt er wel op dat er volgend seizoen weer gesleuteld moet worden aan de selectie. Zo is publiekslieveling Manu del Moral voor vier miljoen verpatst aan Sevilla en vertrek Juan Albn voor twee miljoen naar Espanyol.

Oud 29-05-11, 19:41 Standaard   #29
Orgulloso

Stats

La Liga:

Totaal:

Het volgende team is statistisch Getafe's beste team van 2010-11:

Het volgende team is statistisch Getafe's minste team van 2010-11:

Oud 02-06-11, 22:02 rainbow   #30

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Waar het precies op slaat weet ik ook niet, maar het is in ieder geval geniaal: Rocky de sucidale koalabeer die Getafe-seizoenskaarten aanprijst door middel van een piano-ballad.

NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-11, 14:41 Standaard   #31
Ik niet!

Getafe plukt talentvolle middenvelder weg bij Real

Getafe en Real Madrid hebben overeenstemming bereikt over de transfer van Pablo Sarabia Garca. De 19-jarige aanvallende middenvelder stapt per direct over van de Koninklijke naar Getafe. Real heeft het eerste recht om hem te kopen.

Sarabia, jeugdinternational van Spanje, is een product van de jeugdopleiding van Real Madrid. Afgelopen seizoenen speelde hij voor het beloftenelftal van de ploeg uit de Spaanse hoofdstad. Wel mocht hij eind vorig jaar meedoen in de wedstrijd tegen AJ Auxerre in de poulefase van de Champions League.

Oud 03-07-11, 14:54 Standaard   #32
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Over een paar jaar voor tien miljoen terug om dan te banken.

Oud 03-07-11, 15:32 smile   #33
Orgulloso

Leuke buitenspeler voor erbij, zeker nu Manu del Moral, Parejo en Albn zijn vertrokken. Al zijn die laatste twee niet echt een flankspelers, ze kunnen er wel terech. Gelukkig komt Diego Castro ook, want ik weet niet helemaal wat ik van Sarabia kan verwachten.

Ben wel benieuwd hoe de immense veranderingen in de selectie gaan uitpakken.

Boateng is vertrokken, Pallard is na twee seizoenen verhuurd te zijn aan Levante nu definitief verkocht voor een schijntje en Vctor Snchez' huurperiode zit erop. Mehdi Lacen en Juan Rodrguez zijn er al bij, en dan heb je oude rot Casquero nog. Dat moet op zich wel goedkomen.

In de defensie vertrekt Marcano weer naar Villarreal en is Mario naar Betis vertrokken. Lopo is er al bij, een mooie aanwinst. En ene Michelangelo Albertazzi is gehuurd van Milan, die ken ik totaal niet.

Vraag me wel af of Ustari of Codina nog vertrekt. Met Moy en Tomeu Nadal zijn er namelijk twee keepers bijgehaald. Wellicht dat die laatste eerst verhuurd wordt.

Oud 03-07-11, 15:33 smile   #34
Ik niet!

En dan vergeet je de komst van de nieuwe trainer nog te noemen.

Oud 03-07-11, 15:40 Standaard   #35
Orgulloso

Ah ja. Nouja, ik heb wel vertrouwen in Plaza. Heeft het met matig materiaal uitstekend gedaan bij Levante. Hopelijk kan hij nu hetzelfde doen.

Al had ik persoonlijk het liefst gehad dat Mchel bleef

Oud 03-07-11, 15:45 Standaard   #36
Ik niet!

Hij heeft bij Levante absoluut uitstekend gepresteerd, ik ben benieuwd hoe hij er het een stapje hoger vanaf gaat brengen.

Oud 03-07-11, 15:50 Standaard   #37
Orgulloso

Getafe is nu niet echt een stapje hoger

Het is hooguit een nieuwe uitdaging denk ik. En bij Getafe zijn wellicht wat andere dingen mogelijk, zoals talenten bij Real Madrid wegplukken. Daar waar Levante het moet doen met bejaarde spelers van Valencia, Villarreal en Hrcules.

Oud 03-07-11, 15:57 Standaard   #38
Ik niet!

Getafe is nu niet echt een stapje hoger

Het is hooguit een nieuwe uitdaging denk ik. En bij Getafe zijn wellicht wat andere dingen mogelijk, zoals talenten bij Real Madrid wegplukken. Daar waar Levante het moet doen met bejaarde spelers van Valencia, Villarreal en Hrcules.
Als je naar de afgelopen jaren kijkt dan is het natuurlijk wel een stapje hoger.

Oud 03-07-11, 15:59 smile   #39
Orgulloso

Ja maar goed, dat is puur kijkend naar waar de club eindigde op de ranglijst. Ik denk dat Betis ook gewoon een stap hoger is dan Getafe. En Deportivo. Ondanks dat ze minder presteerden.

Oud 03-07-11, 16:01 Standaard   #40
Ik niet!

Ja maar goed, dat is puur kijkend naar waar de club eindigde op de ranglijst. Ik denk dat Betis ook gewoon een stap hoger is dan Getafe. En Deportivo. Ondanks dat ze minder presteerden.
Dat klopt, maar voor Levante geldt dat dan weer niet. Betis en Deportivo zijn relatief grote clubs die een moielijke periode hebben (gehad), bij Levante ligt dat anders.

Oud 03-07-11, 16:05 Standaard   #41
Orgulloso

Maar Levante is toch ook geen klein ploegje? Maar toegegeven, ze zullen nooit uit de schaduw van Valencia komen.

Desondanks vind ik Getafe geen echte stap omhoog vanuit Levante.

Oud 03-07-11, 16:08 Standaard   #42
Ik niet!

Maar Levante is toch ook geen klein ploegje?
Mwoh, ze hebben eigenlijk zelden in de PD gespeeld en over een grote aanhang beschikken ze evenmin. Voor Getafe geldt exact hetzelfde, alleen hebben die het de laatste jaren goed voor elkaar. In die zin kun je het als stapje vooruitzien en dat zal Plaza ook wel zo zien, anders had hij het vast niet gedaan.

Oud 22-08-11, 13:38 hearth   #43
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Spoiler

Spaans Getafe zoekt meer publiek en zaaddonoren

22/08/2011 08:24

Getafe is inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde in de Spaanse Primera Divisin. De club heeft echter een probleem en dat is dat er te weinig publiek zit in het knusse Coliseum Alfonso Prez. Het bedacht daarom een wat afwijkende reclamecampagne.

'We zijn met te weinig', is de stelregel waarmee het reclamefilmpje begint. En de manier om met meer te zijn is voortplanten. De club roept daarom de mannelijke fans op om zaad te doneren. Uiteindelijk moet daar dan een nieuwe generatie supporters uit voortkomen die de club volle tribunes brengt.

Getafe, dat vlak bij Madrid zijn thuisgrond heeft, heeft al vaker afwijkende campagnes gevoerd om meer supporters naar het stadion met een capaciteit van 17.000 te lokken. Vorig jaar deed de club dit met een filmpje waarin een sucidale koalabeer de aandacht moest trekken.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 22-08-11, 13:41 Standaard   #44
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Haha ja ik zag dat filmpje vorige week, echt geniaal

Oud 22-08-11, 14:01 Standaard   #45
Orgulloso

Oud 26-11-11, 23:49 surprise   #46
Ik niet!

Gewonnen van Bara.

Oud 27-11-11, 00:07 Standaard   #47
Orgulloso

Alweer

Oud 27-11-11, 00:17 bulb   #48
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site