Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 19-04-10, 22:40 Standaard   #1
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

De West-Europese competities lopen op hun einde, maar in Noorwegen en Zweden zijn de competities pas recentelijk van start gegaan. De reden hiervoor ligt bij de strenge Scandinavische winters, waardoor een zomercompetitie min of meer noodzakelijk is. In Nederland is er amper aandacht voor beide liga's en gezien het feit dat het zeker geen topcompetities zijn is dat ook wel begrijpelijk. Desalniettemin vind ik de Allsvenskan en de Tippeligaen wel leuk om te volgen. Er spelen immers toch een aantal bekende clubs als Rosenborg en IFK Göteborg in, het zijn al decennialang hofleveranciers aan de Eredivisie en ze spelen natuurlijk door in onze voetballoze periode. Gezien het feit dat het vermoedelijk geen storm zal lopen lijken aparte topics me overdreven, vandaar dit gecombineerde topic.

De Allsvenskan is de Zweedse Eredivisie en bestaat al sinds 1924. Dit jaar spelen er 16 clubs in de Allsvenskan, te weten:

1 AIK
2 IF Brommapojkarna
3 Djurgårdens IF
4 IF Elfsborg
5 GAIS
6 Gefle IF
7 IFK Göteborg
8 Halmstads BK
9 Helsingborgs IF
10 BK Häcken
11 Kalmar FF
12 Malmö FF
13 Mjällby AIF
14 Trelleborgs FF
15 Ã…tvidabergs FF
16 Örebro SK

AIK Solna is de titelverdediger, vorig seizoen werd de club kampioen met de inmiddels naar Celtic vertrokken Jos Hooiveld in de geledingen. Mjällby en Åtvidabergs zijn na hun promotie uit de Superettan nieuw in de Allsvenskan. De nummer 1 plaatst zich voor de voorronde van de Champions League in het seizoen 2011/2012, de nummers 2 en 3 voor de voorronde van de Europa League in datzelfde seizoen. Nummer 14 moet promotie/degradatiewedstrijden spelen, de nummers 15 en 16 degraderen rechtstreeks.

Op dit moment is de stand als volgt:

1 Helsingborg 6 16
2 Malmö FF 6 14
3 Mjällby AIF 6 11
4 Häcken 6 11
5 Halmstad 7 11
6 Gefle 6 10
7 GAIS 7 10
8 Elfsborg 7 9
9 Örebro 6 9
10 IFK Göteborg 7 8
11 Brommapojkarna 6 6
12 Trelleborg 6 6
13 Djurgården 6 5
14 Kalmar FF 6 4
15 AIK 6 2
16 Ã…tvidabergs FF 6 2

De Noorse Tippeligaen bestaat sinds vorig seizoen eveneens uit 16 clubs. Dit jaar zijn dat de volgende clubs:

1 Aalesunds FK
2 SK Brann
3 FK Haugesund
4 Hønefoss BK
5 Kongsvinger
6 Lillestrøm SK
7 Molde FK
8 Odd Grenland
9 Rosenborg BK
10 Sandefjord Fotball
11 Stabæk Fotball
12 IK Start
13 Strømsgodset IF
14 Tromsø IL
15 VÃ¥lerenga Fotball
16 Viking FK

Rosenborg verdedigt dit jaar zijn titel, hoewel de dominantie van de Trondheimse club is afgenomen. Van 1992 tot en met 2004 werd Rosenborg maar liefst 13 keer op rij kampioen, in de vijf daaropvolgende jaren 'slechts' twee keer. Vålerenga uit de hoofdstad Oslo wist in 2005 voor het eerst de hegemonie van de Troillongan te doorbreken, in 2007 werd Brann Bergen kampioen en in 2008 Stabæk uit Bekkestua, een voorstad van Oslo. Haugesund, Hønefoss en Kongsvinger zijn nieuw in vergelijking met 2009.

Op dit moment is de stand als volgt:

1 Rosenborg 7 15
2 Aalesund 7 14
3 Tromsø 6 13
4 Strømsgodset 7 13
5 Start 7 12
6 VÃ¥lerenga 7 12
7 Lillestrøm 7 10
8 Stabæk 6 9
9 Odd Grenland 7 9
10 Haugesund 7 9
11 Viking 7 8
12 Molde 7 8
13 Brann 7 5
14 Sandefjord 6 4
15 Kongsvinger 7 4
16 Hønefoss 6 0

In de komende weken ga ik dit topic verder aanvullen. Allereerst natuurlijk door de competities op de voet te volgen, maar ook door te proberen wat meer informatie over de verschillende clubs te verstrekken. Hopelijk blijkt er enige animo voor te zijn .

Laatst gewijzigd door Bliksem; 13-06-10 om 11:02
Plato is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 19-04-10, 22:44   #2
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

AIK is echt bizar slecht begonnen...

Ze zijn ook niet echt leeggekocht ofzo.

Oud 19-04-10, 22:50   #3
Ik niet!

De slechte start van AIK is inderdaad opvallend, maar dat komt denk ik deels doordat de niveauverschillen in de Allsvenskan betrekkelijk gering zijn. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat van de 16 clubs er slechts vier zijn die deze hele eeuw al op het hoogste niveau gespeeld hebben. Zelfs relatief grote clubs als Malmö, Djurgårdens zijn al eens gedegradeerd en AIK zelf speelde in 2005 nog in de eerste divisie.
Oud 19-04-10, 22:56 big smile   #4
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ken een Zweed die nogal fan is van Hammarby. Hij was niet blij toen ze degradeerden.

Oud 19-04-10, 22:57 standard ball   #5
11 tegen 11, bal is rond

Heb jij overigens zelf iets met deze competities, Plato? Of is het gewoon ter informatie?

Oud 19-04-10, 22:58   #6
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
Ik ken een Zweed die nogal fan is van Hammarby. Hij was niet blij toen ze degradeerden.
Klopt, best een mooie club die qua achterban zeker op het hoogste niveau thuishoort. Een paar jaar geleden waren er wat vage connecties tussen supporters van Roda en Hammarby.
Oud 19-04-10, 22:59 emo   #7
Ik niet!

Heb jij overigens zelf iets met deze competities, Plato? Of is het gewoon ter informatie?
Het is primair ter informatie, ik vind dat deze competities hier niet mogen ontbreken. Ik volg beide competities echter wel en heb in beide competities ook weleens een wedstrijd bezocht, maar dat komt voornamelijk omdat ik regelmatig in Noorwegen en Zweden op vakantie ga.
Oud 19-04-10, 23:01   #8
Is dit nog ergens te volgen voor ons Nederlanders? Dan doel ik op bewegende beelden.
The Verve is offline   Met citaat reageren
Oud 19-04-10, 23:02   #9
More than meets the eye

WheeledWarrior's Voetbal Forum schermafbeelding

Hammarby, ben ik vorig seizoen ook nog geweest. Toen wonnen ze trouwens wel, van Trelleborg met 2-1. Leuk stadionnetje, zat propvol toen en goede sfeer. In de rust deelden ze poncho's uit toen er een wolkbreuk volgde (tribune niet overdekt).
WheeledWarrior is offline   Met citaat reageren
Oud 19-04-10, 23:02   #10

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

ja, valt het uberhaupt te volgen als je wilt? zijn er goede informatiebronnen te vinden oid? misschien ook handig voor de OP.... ik roep maar wat....

Oud 19-04-10, 23:05   #11
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door The Verve
Is dit nog ergens te volgen voor ons Nederlanders? Dan doel ik op bewegende beelden.
In ieder geval niet op tv, wellicht wel op internet, maar ik zou niet direct een goede site weten.
Oud 19-04-10, 23:06   #12
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker
ja, valt het uberhaupt te volgen als je wilt? zijn er goede informatiebronnen te vinden oid? misschien ook handig voor de OP.... ik roep maar wat....
Ga ik de komende weken naar op zoek en dan zal ik de OP aanvullen. Als iemand goede (Engelstalige) websites over beide competities kent dan hoor ik dat graag en zal ik de links uiteraard in de OP plaatsen.
Oud 19-04-10, 23:07 wink   #13
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Plato1980

Het is primair ter informatie, ik vind dat deze competities hier niet mogen ontbreken. Ik volg beide competities echter wel en heb in beide competities ook weleens een wedstrijd bezocht, maar dat komt voornamelijk omdat ik regelmatig in Noorwegen en Zweden op vakantie ga.
Okee . Ik ben nog nooit in die regio geweest en de clubs zeggen me dan ook niet veel. Maar iets meer informatie over iets wat ik niet ken is altijd leuk.

Oud 19-04-10, 23:10   #14

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Okee . Ik ben nog nooit in die regio geweest en de clubs zeggen me dan ook niet veel. Maar iets meer informatie over iets wat ik niet ken is altijd leuk.
scandinavische clubs hebben in een ver verleden (20 jaar en verder) wel wat succesjes gekend in europa. ze konden wat nu nog steeds "grote namen" zijn uitschakelen. maar goed, het voetbal is structureel veranderd maar dat is voor een ander topic.

Oud 19-04-10, 23:34   #15
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker
scandinavische clubs hebben in een ver verleden (20 jaar en verder) wel wat succesjes gekend in europa. ze konden wat nu nog steeds "grote namen" zijn uitschakelen. maar goed, het voetbal is structureel veranderd maar dat is voor een ander topic.
Klopt IFK Göteborg heeft in 1982 en 1987 de UEFA Cup gewonnen, de laatste keer onder de later bij Feyenoord mislukte Gunder Bengtsson. In 1986 haalde IFK de halve finale van de Europa Cup I. De eerste wedstrijd tegen Barcelona werd met 3-0 gewonnen, maar de return in Camp Nou ging met 3-0 verloren. Na strafschoppen won Barcelona uiteindelijk. Malmö FF haalde in 1979 wel de finale van de ECI, die werd verloren van Nottingham Forest.
Oud 19-04-10, 23:51 wink   #16

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Ging vroeger met mijn ouders vaak wedstrijden kijken tijdens de vakantie. Leuk om te volgen en hup Molde .

Oud 19-04-10, 23:53   #17
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

SK Brann en Kalmar FF !
Heb bij die clubs nog 3 seizoenen fifa gespeeld.
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 07:46   #18

ASroma's Voetbal Forum schermafbeelding

aik, de kampioen, echt een horror start gemaakt. Rick Kruys nog steeds geblesseerd bij Malmo.
ASroma is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 08:50   #19
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Arcturus
hup Molde .
Je ouders hielden zeker van vakantie in het Fjordengebied?
Oud 20-04-10, 09:42   #20
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

Ben een paar keer bij Djurgarden geweest in het seizoen dat ze kampioen werden met Isaksson, Kallstrom en Rehn. Mooie sfeer wel tijdens die wedstrijden moet ik zeggen.
kabonk is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 09:53   #21
Valencianista

qsh0x's Voetbal Forum schermafbeelding

Hehe, sinds ik een aantal jaar terug vrij lang in Gävle heb gezeten is dat toch altijd mijn referentie punt in de Allsvenskan. Echter is het weer net zoals overal, als je ze in de clubs tegenkomt zijn het bijna allemaal arrogante zakken .

Overigens, een doelpuntje uit 2007, van een speler die het bij VVV mag gaan proberen.

http://www.youtube.com/watch?v=ltEaUSTiIZQ&feature=player_embedded
qsh0x is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 17:35   #22

hehehe leuk om te zien dat degene die een connectie hebben met de allsvenskan allemaal een tijd zelf in Zweden hebben gezeten. Hierro bijna een jaar Stockholm.

Sowieso leeft sport erg in Zweden, die wedstrijden van de allsvenskan werden altijd goed bekeken in de kroeg.
Oud 20-04-10, 18:18   #23
Valencianista

Oorspronkelijk geplaatst door ASroma
hehehe leuk om te zien dat degene die een connectie hebben met de allsvenskan allemaal een tijd zelf in Zweden hebben gezeten. Hierro bijna een jaar Stockholm.

Sowieso leeft sport erg in Zweden, die wedstrijden van de allsvenskan werden altijd goed bekeken in de kroeg.
Zweden is dan ook een topland
Oud 20-04-10, 20:16   #24
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x

Zweden is dan ook een topland
En dat geldt ook voor Noorwegen. De reden dat ik deze competities volg heeft er inderdaad mee te maken dat ik beide landen graag bezoek.
Oud 20-04-10, 20:36   #25
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

En dat geldt ook voor Noorwegen. De reden dat ik deze competities volg heeft er inderdaad mee te maken dat ik beide landen graag bezoek.
Denemarken en Finland zijn ook niet verkeerd
kabonk is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 20:40   #26
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk

Denemarken en Finland zijn ook niet verkeerd
Finland ken ik niet echt, Denemarken vind ik op Kopenhagen na een beetje saai.
Oud 20-04-10, 22:23   #27
Ik niet!

IFK Göteborg is vermoedelijk in Nederland de bekendste Zweedse club. Dit komt voornamelijk door de succesperiode in de jaren tachtig, maar de "Änglarna" (Engelen) kennen een langer verleden. Reeds in 1908 werd de club voor het eerst kampioen van Zweden en doorbrak daarmee de hegemonie van stadgenoot Örgryte die in de beginjaren van het voetbal in Zweden de heersende club was. Hoewel tot 1980 nog zes landstitels gewonnen werden kwam de echte doorbraak pas begin jaren tachtig. In 1979 werd de volstrekt onbekende, pas 31-jarige Sven-Göran Eriksson als trainer aangesteld, hetgeen achteraf gezien een gouden geep was. In 1979 en 1981 werd de Zweedse beker gewonnen en in 1982 won IFK eindelijk weer eens de Allsvenskan.Het grootste succes in dat jaar was echter het winnen van de UEFA Cup. In de eerste ronden werden FC Haka, Sturm Graz en Dinamo Boekarest uitgeschakeld. In de kwartfinale volgde Valencia (tegenwoordig toch zo goed als ondenkbaar: een Zweedse club die een Spaanse grootmacht uitschakelt), waarna over de ruggen van Kaiserslautern en HSV heen de UEFA Cup gewonnen werd. Dit was de eerste Europese prijs voor een Scandinavische club en tot nu toe is IFK nog steeds de enige Scandinavische club die een Europese beker gewonnen heeft.

Na dit succes verruilde Eriksson IFK voor Benfica, maar op de prestaties van IFK had dat weinig invloed. In 1983 en 1984 werd de Zweedse titel geprolongeerd en ook Europees gezien bleef de club het uitstekend doen. In 1985 werd de kwartfinale van de Europa Cup I gehaald, in 1986 zelfs de halve finale, waarin Barcelona na strafschoppen te sterk was. In 1987 werd de UEFA Cup voor de tweede keer gewonnen. In de finale werd Dundee United geklopt, op weg daar naartoe werd ondermeer Inter uitgeschakeld. In deze jaren was Gunder Bengtsson trainer van de club. Bengtsson is in Nederland vooral bekend door een totaal mislukte periode bij Feyenoord begin jaren negentig, maar gezien zijn prestaties bij IFK was het helemaal geen gekke keus van Feyenoord.

Het winnen van de tweede Europese hoofdprijs was niet het einde van de glorieperiode van IFK, hoewel een aantal belangrijke spelers de club vrij snel daarna verlieten (Peter Larsson en Stefan Pettersson vertrokken bijvoorbeeld naar Ajax). Tussen 1987 en 1996 werd maar liefst zeven maal de Allsvenskan gewonnen en ook Europees bleef het aardig gaan. IFK nam diverse malen deel aan de Champions League en hoewel vooral de wedstrijd waarin Van Basten vier keer scoorde tegen IFK herinnerd zal blijven waren de prestaties niet onaardig. In 1995 werd zelfs nog eens de kwartfinale gehaald, nadat de poule met Barcelona, Manchester United en Galatasaray met overmacht gewonnen was.

In 1996 werd nogmaals de landstitel gewonnen, maar hierna raakte de club enigszins in verval. De aansluiting bij de Europese top ging definitief verloren, maar ook in Zweden konden geen potten meer gebroken worden. Langzaam zakte IFK weg uit de top en in 2002 kon degradatie maar net voorkomen worden. Hierna werd de weg omhoog weer ingezet, resulterend in de landstitel in 2007. De derde plaats in 2008 en de tweede in 2009 tonen aan dat IFK weer terug is waar het thuishoort: in de top van de Allsvenskan.
Oud 20-04-10, 22:27 emo   #28
Ik niet!

Hier wat beelden van de UEFA Cup-winst in 1987:

http://www.youtube.com/watch?v=5fxblelJKqI
Oud 20-04-10, 22:42 thumb up   #29
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door The Verve

In ieder geval niet op tv, wellicht wel op internet, maar ik zou niet direct een goede site weten.
http://www.101greatgoals.com/category/goals/europe/

Daar staan geregeld linkjes naar de goal van een aantal wedstrijden.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 20-04-10, 23:29 wink   #30

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

Je ouders hielden zeker van vakantie in het Fjordengebied?
Ja maar is wel een toffe club, ging naar wedstrijden van hen kijken met mensen van de camping en mijn ouders dan lekker wandelen en shit.

Oud 21-04-10, 14:18   #31

Ben maandag naar de wedstrijd Trelleborg - Brommapojkarna geweest.

Leuk stadionetje 2500 man, maar wat een slecht niveau zeg. Ik kijk vaak naar Hoofdklasse wedstrijden maar dit was nog slechter...
Uiteindelijk wint de uitploeg door een doelpunt in de laaste minuut..
Maar wel leuk kijken bij zon onbekende competitie
HPayne is offline   Met citaat reageren
Oud 21-04-10, 14:48   #32

Even wat over de Nederlanders in die competities.

Alexander Prent (ex-NEC) speelt sinds 2008 bij Halmstads BK. Dit seizoen is hij voornamelijk invaller, hij scoorde één keer. Moestafa El Kabir en Rachid Bouaouzan spelen sinds kort ook in de Allsvenskan. El Kabir bij Mjällby AIF en Bouaouzan bij Helsingsborgs IF. El Kabir speelde tot nu toe alle zeven wedstrijden in de basis en scoorde twee keer. Bouaouzan speelde nog niet maar zat gisteren wel op de bank.

In de Tippeligaen speelt maar één Nederlander, keeper Beau Molenaar die voor AZ en FC Omniworld speelde. Hij is tweede keeper bij Haugesund FK en heeft nog niet gespeeld dit seizoen.
Brord is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 13:46   #33
Ik niet!

Het programma van dit weekend in de Allsvenskan:

AIK -Häcken
Åtvidaberg -Göteborg
GAIS - Kalmar FF
Brommapojkarna - Gefle IF
Örebro SK - Halmstads BK
IF Elfsborg - Trelleborgs FF
Mjällby -Helsingborgs IF
Malmö FF - Djurgårdens IF
Oud 24-04-10, 13:48   #34
Ik niet!

Mjällby - Helsingborg kan trouwens als een topper gezien worden aangezien het de nummer drie tegen de nummer 1 is. Vooral de prestaties van Mjällby zijn verrasend, aangezien de club pas net gepromoveerd is naar de Allsvenskan.
Oud 24-04-10, 13:49   #35
Ik niet!

Het programma in de Tippeligaen:

Viking FK - Stabæk IF
Sandefjord - Aalesund FK
Start - Hønefoss
SK Brann -Strømsgodset IF
VÃ¥lerengen IF - Odd Grenland
Haugesund - Kongsvinger
Rosenborg BK - Lillestrøm SK
Molde FK - Tromsø IL
Oud 24-04-10, 16:36   #36
Breuer in Oranje

SuikerBrood's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe doet Kalmar het, nadat ze kampioen zijn geworden?
Het was volgens mij een uitzonderlijk kampioenschap, een beetje zoals AZ/Twente in Nederland?
SuikerBrood is offline   Met citaat reageren
Oud 24-04-10, 16:41   #37
Ik niet!

Vorig seizoen is Kalmar 4e geworden, nu staat het 15e en dus voorlaatste.
Oud 24-04-10, 19:18   #38
Ik niet!

AIK heeft weer punten laten liggen: thuis tegen Häcken is het 1-1 geworden. De kampioen komt dehalve maar niet weg uit de onderste regionen.

Verder een verrassende uitslaag bij Ã…tvidaberg - IFK, waar de thuisclub met 2-1 wint en de eerste zege van het seizoen boekt.
Oud 24-04-10, 20:33   #39

Oorspronkelijk geplaatst door SuikerBrood
Hoe doet Kalmar het, nadat ze kampioen zijn geworden?
Het was volgens mij een uitzonderlijk kampioenschap, een beetje zoals AZ/Twente in Nederland?
mwah in Zweden is een aardige doorloop wat betreft kampioenen. Tuurlijk heb je wel grote namen, maar het is niet zo dat zij automatisch onderling strijden voor het kampioenschap. Iedereen kan van iedereen winnen.
Oud 25-04-10, 10:57   #40
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door ASroma

mwah in Zweden is een aardige doorloop wat betreft kampioenen. Tuurlijk heb je wel grote namen, maar het is niet zo dat zij automatisch onderling strijden voor het kampioenschap. Iedereen kan van iedereen winnen.
Klopt, dat blijkt ook uit het feit dat op IFK na alle grote clubs de afgelopen jaren al eens gedegradeerd zijn.
Oud 09-05-10, 16:26   #41

vanmiddag al een belangrijk degradatie duel tussen AIK en Trelleborg

de kampioen van vorig jaar dreigt dit seizoen te gaan degraderen als ze zo doorgaan, ondanks dat er nog 18 wedstrijden gespeeld worden.
Oud 09-05-10, 19:49   #42
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

AIK wint in ieder geval met 1-0.

Denk dat ze sowieso nog wel in de subtop eindigen eigenlijk.

Andere uitslagen:

Orebro 1 - 0 Djurgarden
Halmstad 1 - 2 Hacken
Mjallby 2 - 0 Elfsborg

Oud 12-05-10, 11:23   #43
Valencianista

Als ik op een wat hoger niveau kon voetballen en de Eredivisie was mijn plateau dan wist ik het wel. Als een club uit Scandinavië langs zou komen (of uit een ander leuk land al is het de Segunda) lekker doen, pak je toch nog een leuke buitenlandse ervaring mee
Oud 22-05-10, 19:43   #44

AIK begint hier en daar punten te pakken, en El kabir is weer belangrijk voor het kleine mjallby dat nu bovenin meedraait. Hij lijkt zijn draai gevonden te hebben daar in het verre zuiden bij solvesborg. Leuke ontwikkelingen.

hier trouwens de hoogtepunten voor de liefhebbers.
http://eurorivals.net/swedish-allsvenskan-highlights.html
Oud 13-06-10, 11:26 Standaard   #45
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Helsingborgs dus als leider de zomerstop in, met 5 punten voor op Malmo. Bizar dat AIK en Goteborg zo laag staan zeg...

Rosenborg en Tromso samen aan de leiding in Noorwegen met 30 punten uit 14.

Oud 05-07-10, 15:09 Standaard   #46
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Bizar dat AIK en Goteborg zo laag staan zeg...
Enerzijds wel, maar anderzijds is het ook wel een kenmerk van de Allsvenskan. De niveauverschillen zijn gering en zo kan het gebeuren dat een club het ene jaar bovenin meedraait en het volgende seizoen tegen degradatie strijdt, of zelfs degradeert, zoals grote clubs als AIK en Malmö nog niet zolang geleden overkomen is.

Laatst gewijzigd door Plato; 05-07-10 om 18:45

Oud 05-07-10, 18:36 Standaard   #47
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
14 Sandefjord 6 4
Amai. Doen ze het lang zo slecht nog niet.

Oud 05-07-10, 18:37 Standaard   #48
Saoirse

HairyArsedIrishman's Voetbal Forum schermafbeelding

Hoe zit het trouwens met het hooliganisme daar?

Oud 05-07-10, 18:45 Standaard   #49
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door HairyArsedIrishman Bekijk bericht
Hoe zit het trouwens met het hooliganisme daar?
In Zweden heb je volgens mij wel een aantal clubs met een behoorlijke 'firm', Hammarby bijvoorbeeld, hoe dat in Noorwegen zit weet ik niet.

Oud 05-07-10, 18:56 Standaard   #50

Strooper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ex-NEC'er El Kabir scoorde gisteren 4 keer voor Mjallby tegen Malmo voor de Svenska Cupen (4-1)

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:00.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site