Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 24-03-10, 09:03   #1
Valencianista

qsh0x's Voetbal Forum schermafbeelding

Sevilla neemt na volgende teleurstelling afscheid van Jiménez
Woensdag, 24 maart 2010 om 08:00

De teleurstellende remise tegen Xerez is Manuel Jiménez fataal geworden. De coach van Sevilla stond al onder druk na de Champions League-uitschakeling tegen CSKA Moskou en werd dinsdagavond laat ontslagen. Sevilla meldt op haar officiële website dat de samenwerking is beëindigd.
Ramon Tejada is naar voren geschoven als interim-trainer, terwijl de clubleiding op zoek gaat naar een opvolger voor Jiménez. Vorige week liet voorzitter José MarÃ*a del Nido nog weten dat de coach het seizoen sowieso zou afmaken, maar die woorden bleken weinig waard te zijn. Dinsdagavond laat kon hij zijn bureau leeghalen.
Sevilla moet als vierde eindigen om volgend seizoen in de Champions League uit te komen, maar door de remise van dinsdagavond staat de subtopper nu vijfde, achter Real Mallorca. Jiménez stond sinds oktober 2007 aan het roer bij de club, waar hij de destijds naar Tottenham Hotspur vertrokken Juande Ramos opvolgde.

Dat zat er aan te komen, al zal Sevilla hier niet echt mee zitten. Immers was JÃ*minez ook in zijn goede periode volgens vele niet de aangewezen persoon om dit Sevilla nog langer te leiden. Men dubde al maanden over een eventuele contractverlenging.
qsh0x is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 24-03-10, 09:12   #2
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Zou Juande trek hebben in een terugkeer? Zouden de fans Juande terug willen?
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 09:44   #3

Zappie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x
Sevilla neemt na volgende teleurstelling afscheid van Jiménez
Woensdag, 24 maart 2010 om 08:00

De teleurstellende remise tegen Xerez is Manuel Jiménez fataal geworden. De coach van Sevilla stond al onder druk na de Champions League-uitschakeling tegen CSKA Moskou en werd dinsdagavond laat ontslagen. Sevilla meldt op haar officiële website dat de samenwerking is beëindigd.
Ramon Tejada is naar voren geschoven als interim-trainer, terwijl de clubleiding op zoek gaat naar een opvolger voor Jiménez. Vorige week liet voorzitter José MarÃ*a del Nido nog weten dat de coach het seizoen sowieso zou afmaken, maar die woorden bleken weinig waard te zijn. Dinsdagavond laat kon hij zijn bureau leeghalen.
Sevilla moet als vierde eindigen om volgend seizoen in de Champions League uit te komen, maar door de remise van dinsdagavond staat de subtopper nu vijfde, achter Real Mallorca. Jiménez stond sinds oktober 2007 aan het roer bij de club, waar hij de destijds naar Tottenham Hotspur vertrokken Juande Ramos opvolgde.

Dat zat er aan te komen, al zal Sevilla hier niet echt mee zitten. Immers was JÃ*minez ook in zijn goede periode volgens vele niet de aangewezen persoon om dit Sevilla lang te leiden. Het was in eerste instantie een interim-trainer, iets dat veel wel is lijken te vergeten.
Goed geschreven stuk
Zappie is offline   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 10:03   #4
Valencianista

Oorspronkelijk geplaatst door Zappie

Goed geschreven stuk
Dit stuk is niet ge-edit, daar moest staan dat zelfs tijdens zijn goede resultaten zijn positie verre van zeker was. Het was op een gegeven moment zelfs zo dat ze achter gesloten duren zouden hebben afgesproken zijn contract niet te verlengen, maar door zijn goede resultaten kwam dat plan in het geding. Daarnaast is het gewoon een comment op een nieuwsbericht .
Oud 24-03-10, 10:05   #5
Valencianista

Oorspronkelijk geplaatst door Weebl
Zou Juande trek hebben in een terugkeer? Zouden de fans Juande terug willen?
Die is toch wel behoorlijk door het ijs gezakt sinds zijn vertrek moet ik zeggen.
Oud 24-03-10, 19:07   #6
Valencianista

Seizoen zo goed als voorbij voor Sevilla-revelatie Perotti
Woensdag, 24 maart 2010 om 17:56 |

Het is niet bepaald goednieuwsdag bij Sevilla. Nadat eerder op woensdag al bekend werd dat coach Manolo Jiménez de laan uit is gestuurd, werd enkele uren later duidelijk dat het seizoen voor middenvelder Diego Perotti er zo goed als op zit. De Argentijn blijkt aan het duel met Xérez van afgelopen dinsdag (1-1) een zware blessure aan zijn dijbeen over te hebben gehouden.

Naar verwachting staat de 21-jarige Zuid-Amerikaan vijf tot zeven weken buitenspel, hetgeen mogelijk inhoudt dat hij zijn laatste wedstrijd van het huidige seizoen al heeft gespeeld. Bovendien lopen zijn kansen om mee te gaan naar het WK in Zuid-Afrika een flinke deuk op. Bondscoach Diego Maradona selecteerde hem tot nog toe eenmaal, maar houdt de jongeling nog altijd scherp in het oog.

Sevilla meldt tevens dat het herstel van Didier Zokora langer in beslag gaat nemen dan aanvankelijk gedacht. De Ivoriaan zal nog twee weken rust moeten houden voordat hij weer kan voetballen. Eerder deze week werd al bekend dat aanvaller Jesús Navas er een maand uitligt. Daartegenover staat wel de terugkeer van Diego Capel en Luis Fabiano, die woensdag weer de training konden hervatten.
Oud 24-03-10, 19:25   #7
Orgulloso

Waarom schrijft voetbalzone toch altijd Xérez?

Anyway, mooi zuur voor Sevilla dat ze nu drie vleugelspelers moeten missen. Navas is helemaal een gemis, samen met LuÃ*s Fabiano.
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 24-03-10, 19:33   #8
Valencianista

zal ze er is op attenderen.
Oud 24-03-10, 21:11   #9
Valencianista

Luis Aragonés wordt de waarschijnlijke opvolger, of dat interim is of volledig weet ik niet. Ah nu vond ik ook een nieuwsbericht:

Aragonés vraagt Sevilla bedenktijd voor vacante trainerspositie
Woensdag, 24 maart 2010 om 20:33

Luis Aragonés is de voornaamste kandidaat om de ontslagen trainer Manolo Jiménez op te volgen bij Sevilla. De 71-jarige coach, die Spanje in 2008 naar de Europese titel leidde, heeft echter bedenktijd gevraagd aan Sevilla-voorzitter José MarÃ*a del Nido. De twee spraken woensdag met elkaar.

“Ik ben naar Córdoba gekomen omdat ik geïnteresseerd ben ik Luis”, gaf Del Nido aan. “We hebben elkaar 24 uur de tijd gegeven. We hebben gesproken over verschillende zaken. Alles hoeft niet in vijf minuten afgerond te zijn." Aragonés had de club uit Sevilla in het midden van de jaren negentig al eerder onder zijn hoede.
“Er zijn voor- en nadelen”, meent Del Nido over de eventuele aanstelling van de ervaren oefenmeester. “We hebben het gehad over de toekomst en we zullen zien hoe die gerealiseerd wordt. We wachten nu even af. Maar ik geloof in Luis, anders was ik hier niet.” Aragonés zelf gunt zich wat bedenktijd, maar is positief. “Je moet zulke zaken alleen wel even goed overdenken.”
Oud 14-05-10, 17:54   #10
Valencianista

Hmm, ben benieuwd of Sevilla de 3e positie succesvol kan verdedigen dit weekend. Dat moet toch wel als je ziet welke opponent ze treffen (Almeria).
Oud 14-05-10, 19:33   #11
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Jullie moeten meer liefhebbers van de Primera Division hierheen lokken
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-05-10, 19:41 wink   #12
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Luis Aragones? Ben benieuwd.
Otis. is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-05-10, 19:50   #13
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Leuke tijdelijke oplossing, maar voor de lange termijn is het natuurlijk een vreemde keus.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 14-05-10, 20:26   #14
Valencianista

Haha, jongens dat is een post van 24 maart. De huidige trainer is Antonio Álvarez Giráldez, die zal bij de meeste wat minder bekend zijn
Oud 14-05-10, 20:30   #15
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door qsh0x
De huidige trainer is Antonio Álvarez Giráldez,
Dat wist ik, maar had niet gezien dat het een post van 24 maart was en dacht daarom dat ze Aragones als trainer voor het nieuwe seizoen aan wilden stellen.
Oud 21-05-10, 09:40   #16
Valencianista

'Ik heb nooit gezegd dat ik weg wil, maar iedere voetballer is ambitieus'
Donderdag, 20 mei 2010 om 23:28 | Wed € 50 euro gratis op wedstrijden

Ibrahim Afellay heeft zijn laatste wedstrijd voor PSV mogelijk al gespeeld. De middenvelder heeft een contract dat tot de zomer van 2011 doorloopt, wil niet verlengen en staat in de belangstelling van Sevilla en Hamburger SV. Afellay wil niet op de zaken vooruit lopen, maar zet de deur naar een transfer wel open.

“Op dit moment is het absoluut niet waar dat ik wegga”, zei de spelmaker tegenover de NOS. “Ik heb ook nooit gezegd dat ik per se weg wil, maar iedere voetballer is ambitieus en ik ben dat ook: het zou niet goed als dat niet zo zou zijn. Als er in de toekomst iets komt dat in alle opzichten een positieve verbetering is, ga je daar wel over nadenken.”

HSV zou negen miljoen euro hebben voor Afellay, maar dit bedrag werd door de leiding als ‘te mager’ bestempeld. Omdat het contract van de Utrechter volgend jaar al afloopt kunnen de Brabanders echter ook niet de hoofdprijs vragen. Afellay heeft er al zeven jaar in de hoofdmacht van PSV opzitten en hoopt in de zomer met Oranje naar Zuid-Afrika te gaan.
Zou mooi zijn als hij naar Spanje komt, zie hem graag bij Valencia maar dat zal niet gebeuren. Hopelijk komt hij naar Sevilla, die krijgen dan wel een erg mooi middenveld: Perotti/Capel - Zokora - Afellay - Navas
Oud 21-05-10, 15:53   #17
Ik niet!

Sevilla lijkt me inderdaad ook wel een mooie club voor hem :y .
Oud 23-05-10, 09:43 wink   #18
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Zokora is ook echt een beest op het middenveld van Sevilla.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 23-05-10, 11:26   #19
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Drijf de prijs die betaald moet worden voor Ibi maar lekker op!
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-10, 12:36 Standaard   #20
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Vincent Enyeama kan in de Primera Divisin aan de slag. Sevilla hoopt zo spoedig mogelijk de komst van de Nigeriaanse doelman van Hapoel Tel Aviv af te ronden. Enyeama maakte op het WK in Zuid-Afrika een goede indruk en dat leverde direct belangstelling uit Engeland en Itali op. Concreet was men tot dusver nog niet. Bij Sevilla staat Andrs Palop onder de lat. De veteraan wordt wel een dagje ouder. (Marca)
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 30-06-10, 12:43 surprise   #21
Orgulloso

Javi Varas deed het niet verkeerd afgelopen seizoen. Benieuwd of hij dan weg moet ten faveure van zo'n Afrikaanse kippenvanger.

Oud 08-07-10, 08:57 Standaard   #22
BS.

Goalie Palop blijft tot zijn 39ste bij Sevilla

Anders Palop speelt nog zeker drie jaar voor Sevilla. De Spaanse topclub heeft het contract met de ervaren doelman met drie seizoenen verlengd.

Daarmee lijkt Palop zijn loopbaan te beindigen in Andalusi. De goalie zal 39 zijn zodra zijn nieuwe contract afloopt. "Ik ben hier echt blij mee", aldus Palop tegen SFC Radio. "Ik geef altijd alles voor de club. Ik pas bij Sevilla, want hier heerst een winnaarsmentaliteit."

Palop is sinds 2005 eerste doelman bij Sevilla. Ervoor was de goalie zes jaar lang tweede keus voor Valencia, waarvoor hij slechts 43 duels speelde. Daarnaast speelde de doelman twee jaargangen voor Villarreal en werd hij enkele malen opgeroepen voor een Spaanse elftal. Hij kwam niet in het veld voor de nationale ploeg.

Verder verkocht Sevilla woensdag verdediger Marc Valiente aan degradant Real Valladolid. De 23-jarige speler kwam medio 2008 van de reserves van Barcelona naar Sevilla, maar kwam slechts tot drie optredens in de hoofdmacht.

Oud 17-09-10, 20:28 Standaard   #23
Ik niet!

Sevilla nog drie weken zonder Renato
Renato Dirnei Florencio, kortweg Renato, komt deze maand niet meer in actie. De middenvelder van FC Sevilla kampt met een knieblessure en moet drie weken rust houden. Hij liep de kwetsuur dinsdag tijdens de training op.

Hierdoor moest de 31-jarige Braziliaan gisteren al de Europa League-wedstrijd tegen Paris Saint-Germain aan zich voorbij laten gaan. Zonder Renato ging Sevilla verrassend met 0-1 onderuit tegen de ploeg uit de Franse hoofdstad.

Oud 21-09-10, 19:06 surprise   #24
Super Ed

denthemen's Voetbal Forum schermafbeelding

Sevilla FC legt zich niet neer bij de 1-0 nederlaag tegen Paris Saint Germain, vorige week donderdag in de Europa League. De Andalusirs hebben de Franse club bij de UEFA aangeklaagd voor valsheid in geschrifte. PSG-goalie Apoula Edel zou eigenlijk Ambroise Beyamena heten en niet 24 maar 29 jaar oud zijn.

Door dit gegeven zet Sevilla zijn vraagtekens bij de geldigheid van het verlies tegen PSG. De UEFA gaat de kwestie onderzoeken. Alle ploegen hebben zich aan de regels te houden, betoogt Jose Maria Cruz, de voorzitter van de tweevoudig winnaar van de UEFA Cup. Niet alleen op sportief gebied, maar ook op elk ander vlak.

De Europese voetbalunie heeft tegenover het Duitse Sport1 bevestigd dat ze het protest van Sevilla heeft ontvangen, maar onthield zich van verder commentaar.

Oud 21-09-10, 19:13 Standaard   #25
Orgulloso

Oud 22-09-10, 19:59 thumb up   #26
Super Ed

Apoula Edel hoeft zich vermoedelijk niet langer zorgen te maken. Tegen de doelman van Paris Saint-Germain was een protest ingediend door Sevilla, hetgeen vermoedelijk geen effect zal hebben.

Volgens Nicolas Philibert, een oud-coach van Edel, heeft de doelman gesjoemeld met zijn paspoort. Zo zou hij in werkelijkheid Ambroise Beyamena heten en 29 jaar zijn in plaats van 24. Na de 1-0 nederlaag van Sevilla bij Paris Saint-Germain in de Europa League heeft de Spaanse protest aangetekend bij de UEFA. Men zou vraagtekens zetten bij de validiteit van deze uitslag.

De Franse politie heeft zich verdiept in het verleden van Edel. Die zou tot de conclusie zijn gekomen dat de Kameroener helemaal niet met een valse identiteit door het leven gaat, meldt de BBC. Daardoor lijkt het protest van Sevilla geen consequenties te hebben.

Oud 26-09-10, 20:52 Standaard   #27
Ik niet!

Als ik Sierd mag geloven dan zou het weleens de laatste wedstrijd van Antonio lvarez als trainer van Sevilla geweest kunnen zijn. Ik be benieuwd wie hem in dat geval op zou gaan volgen.

Oud 26-09-10, 20:55 Standaard   #28
Orgulloso

Wat doet Juande Ramos tegenwoordig?

Oud 26-09-10, 21:03 Standaard   #29
Ik niet!

Het geld tellen dat zijn korte avonturen bij Tottenham, Real en CSKA hem opgeleverd heeft?

Oud 27-09-10, 00:36 Standaard   #30
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
Als ik Sierd mag geloven dan zou het weleens de laatste wedstrijd van Antonio lvarez als trainer van Sevilla geweest kunnen zijn. Ik be benieuwd wie hem in dat geval op zou gaan volgen.
En hij is ontslagen. Manzano is de opvolger.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-10, 00:39 Standaard   #31
Orgulloso

Goeie trainer voor Sevilla

Oud 27-09-10, 01:04 Standaard   #32
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Het hing ook wel in de lucht.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 27-09-10, 08:52 Standaard   #33
Ik niet!

Dat is wel heel snel, dan is hij na afloop direct ontslagen.

Oud 06-10-10, 20:30 emo   #34
Super Ed

Sevilla FC gaat de 1-0 nederlaag tegen Paris Saint Germain in de Europa League opnieuw aanvechten. De Andalusische formatie blijft grote vraagtekens zetten bij de ware aard van de doelman van PSG, Apoula Edel, meldt persbureau AFP.

Nicolas Philibert, een oude coach en zaakwaarnemer van Edel, onthulde afgelopen maand dat de goalie in werkelijkheid Ambroise Beyamena heet en niet 24, maar 29 jaar oud is. Vanwege het vermeende valse paspoort trok Sevilla de validiteit van het resultaat tegen Paris SG in twijfel. Het eerste protest van de Spaanse club vond geen gehoor bij de UEFA omdat de Franse justitie vaststelde dat Edel helemaal niet met zijn identiteit heeft gesjoemeld. Desondanks gaat Sevilla weer protest aantekenen. Op welke gronden, is niet duidelijk.

Oud 13-10-10, 19:21 Standaard   #35
Ik niet!

Vaag bericht over een mogelijke transfer van Luis Fabiano naar Real:

REAL MADRID, Offer ready for Luis Fabiano
Since Brazilian international forward Luis Fabiano (29), despite having had his deal extendend until June 2013 just last summer, is willing to leave FC Seville, Real Madrid are about to offer about 20 million euros in order to sign him already in January.

Oud 12-12-10, 09:25 Standaard   #36
BS.

Aardig rampzalig seizoen tot nu toe voor Sevilla.

Oud 12-12-10, 13:19 Standaard   #37
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
Aardig rampzalig seizoen tot nu toe voor Sevilla.
Hopelijk deze week ook nog uit de Europa League

Oud 28-05-11, 19:32 Standaard   #38
Orgulloso

Stats

La Liga:

Totaal:

Het volgende team is statistisch Sevilla's beste team van 2010-11:

Het volgende team is statistisch Sevilla's minste team van 2010-11:

Oud 22-07-11, 10:30 Standaard   #39
Ik niet!

Sevilla neemt Japanse reus over van Girona

Hiroshi Ibusuki is de nieuwste aanwinst van Sevilla. De lange Japanse aanvaller komt over van het Spaanse Girona en tekende een meerjarig contract bij de club uit de Liga BBVA.

De twintigjarige Ibusuki speelt sinds 2009 in Spanje. In zijn vaderland Japan kwam hij uit namens Kashiwa Reysol, Girona haalde hem naar Europa. De jeugdinternational wordt nu de eerste Aziatische speler ooit die het shirt van Sevilla zal dragen.

Ibusuki sluit in eerste instantie aan bij het tweede elftal van Sevilla. De aanvaller, die de afgelopen seizoenen door Girona werd verhuurd aan Real Zaragoza B en Sabadell, sluit over enkele weken aan bij de selectie van Sevilla B.

Oud 05-01-12, 21:53 Standaard   #40
Orgulloso

Jos Antonio Reyes keert terug naar Sevilla. Het was al een tijdje min of meer bekend, maar uiteraard moesten ze het vandaag officieel bekend maken.

Het is vandaag namelijk El Da de los Reyes

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:59.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site