![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | ||
|
[align=center]
[/align]Naam Dayton Dutch Lions FC Bijnaam Dutch Lions Opgericht 2009 Eigenaar Erik Tammer, Mike Mossel Competitie USL Premier Development League http://twitter.com/DaytonDutchLion]Twitter
AGOVV'ers Wille en Van Der Haar. Ivar van Dinteren Geert Den Ouden Leuk om te volgen! Twente is de officiele partner van de club en daar zullen ze denk ik op termijn een hele goed zaak mee hebben gedaan .
Laatst gewijzigd door Bliksem; 19-06-10 om 20:02 |
|||
|
|
|
|
|
#2 |
|
Klinkt leuk, ga ik zeker volgen hier.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Wehehe, ik zit me al te verheugen op Wigger in Amerika.
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Coole naam
.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Interessant project.
Waarom zou er gekozen zijn voor die stad in Ohio? In Michigan heb je veel afstammelingen van Nederlandse kolonisten die zich nog steeds met Nederland identificeren. Als je ergens daar zo'n club zou starten had je meteen ook iets van een achterban. __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Ohio zitten allemaal van die mormonen. Geen idee echter of die wat met NL hebben
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Volgens mij hebben ze helemaal niets te kiezen gehad, Cruoninga en is het gewoon aangewezen.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ik ben benieuwd hoe dit gaat lopen...
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Van de Haar is nog niet helemaal zeker dat ie erheen gaat. Is wel benaderd en had interesse.
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
Dit initiatief doet ergens een beetje denken aan de United Soccer Association, een competitie die een jaar heeft bestaan, waarbij de clubs bestonden uit clubteams die werden geimporteerd uit Europa en Zuid-Amerika. Om de band te versterken tussen club en stad werd er geprobeerd om steden een club te geven uit een land waarvan er een grote etnische groep in die stad leefde. Shamrock Rovers werd de Boston Rovers, Cagliari de Chicago Mustangs en Hibernian Toronto City. De Nederlandse inbreng bestond uit het team van ADO dat voor een paar maanden door het leven ging als de San Francisco Golden Gate Galers. Maar ik denk niet dat dat was vanwege de Nederlandse gemeenschap in San Francisco... Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/United_Soccer_Association __________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
__________________ [The Club That Wouldn't Die, 2 & 3] [Sunshine on Leith] [George Best] [Joe Baker vs. Barça] |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
|
![]() Mijn zus komt er vandaan. Ohio is echt een van de drukste en meeste diverse staten van Amerika. Alleen niet bijzonder bekend bij Nederlanders. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Als daar allemaal Nederlanders gaan spelen heeft het voor Twente toch geen fuck zin. Op die talenten kunnen ze nog wel 20 jaar wachten
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Een nieuwe Freddy Adu is zo opgestaan.
|
|
|
|
|
|
|
#16 | |
Om het team gestalte te geven start binnenkort de werving van circa tien Nederlandse (prof)voetballers. Zij moeten de basis van het eerste team van de club vormen. Op het gebied van jeugdopleiding werkt Dayton Dutch Lions FC samen met de huidige koploper van de Eredivisie, FC Twente. De club zal intensief scouten naar Amerikaanse talenten vanaf zeven jaar, die kans maken op een plekje in één van de selectieteams. Eerst komen er dus een hoop Nederlanders die te slecht zijn voor Nederland, daar heeft niemand wat aan behalve dat ze opbouwen. Voordat die talenten wat hebben opgepikt daar ben je 10 jaar verder. Is het niet beter voor Twente als ze gewoon 18 jarige talenten enzo als basisteam nemen ipv Nederlanders. |
||
|
|
|
|
|
#17 | |
Verder zal de opstart voornamelijk met deels ervaren spelers zijn, deels jonge Nederlandse spelers en locals; belangrijkste is dat de club in de hoogste divisie komt, waar het wel zin heeft voor Twente om spelers bijv uit te lenen aan die club; op dit niveau is dat niet interessant natuurlijk. Je vergroot je markt, je vergroot je naamsbekendheid, je doet kennis op en wellicht dat je over een jaar of 4 a 5 wat Amerikaanse talenten kan oppikken. Ik vind het een slimme zet. |
||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ivar van Dinteren vind ik wel merkwaardig. Zelden iemand gezien die zo weinig gemotiveerd was als hij tijdens zijn invalbeurt bij ASWH - Noordwijk vorig seizoen. Was gewoon tenenkrommend. Paar weken later stopte hij zelf.
Joeri Petrov is ook benaderd. Kan een auto krijgen en een redelijk nettobedrag per maand. Zal vanavond eens vragen of hij nog meer namen weet, met Den Ouden kwam ie ook al aanzetten. Joeri weet overigens nog niet of hij het gaat doen. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Niet ohio
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Maar Michigan zou wat dat betreft een logischere keus zijn geweest. Geen idee hoe dat licentiesysteen werkt en of je daar wat over te vertellen hebt qua locatie. |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Dit zou dan wel een gave locatie zijn geweest: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=holland,+mich igan&sll=52.132633,5.291266&sspn=2.444609,7.113647 &g=holland&ie=UTF8&hq=&hnear=Holland,+Allegan,+Mic higan,+Verenigde+Staten&ll=42.767179,-86.080971&spn=0.182728,0.444603&z=12
![]() Check die naam van het vliegveld.
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
http://www.panoramio.com/photo/1260981 http://www.panoramio.com/photo/22140306 En check die molens
|
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
En Graafschap, Zeeland, Drenthe, Zutphen ....
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
|
En idd mooie naam dat vliegveld.... Tulip City!! ![]() Mensen van daar mogen ook het liedje 'I'm from Holland, where the fuck you from?' meezingen
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Wel geinig dit !
Ben benieuwd welke nederlanders daar naar toe gaan dan. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ik schat in dat er nog wel een aantal volgt dat ook op de website van Ivar van Dinteren, www.transfervrijevoetballers.nl, staat.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Zijn er al ontwerpen van de tenues?
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
http://www.dutchlionsfc.com/cms/index.php/club-profile
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
||
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Jezus wat een taalgebruik toch weer
![]()
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
|
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Zullen we ons aanmelden?
Heeft Amerika gelijk een bierteam (Y) 3. Professional players for our PDL team Dayton Dutch Lions FC that will start in April 2010. For more information please check the Try-outs menu or send an e-mail to r.beerens@dutchlionsfc.com |
|
|
|
|
|
#34 | |
Zal dat trouwens Raymond Beerens zijn? |
||
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lijkt me stiekum wel leuk om daar aan het werk te gaan, op commercieel gebied
|
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
||
|
|
|
|
|
#41 | |
Pijnlijk.
|
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Heb ze toch maar even een mailtje gestuurd, leek me wel sympathiek op zich.
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
bereidt
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Godver.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
||
|
|
|
|
|
#46 | |
|
||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
||
|
|
|
|
|
#48 | ||
Maar om daar nou echt zomaar heen te gaan....eigenlijk zou je t gewoon moeten proberen. Edit: toch wel dus;
|
|||
|
|
|
|
|
#49 | |
|
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
Toch maar ff mailtje gestuurd om wat extra info wat betreft de baan
|
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Dayton Dutch Lions FC: Met de Nederlandse voetbalschool Amerika veroveren.
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|