Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 30-12-09, 15:06 thumb down   #1
rasgroninger

Grulez's Voetbal Forum schermafbeelding

Henry blijft Bergkamp voor als beste 'Gunner'
30/12/2009 11:18

Het doelpunt van Dennis Bergkamp tegen Newcastle United werd door de supporters van Arsenal gekozen tot Gunners' Greatest Goal, maar in de verkiezing van de beste Arsenal-speler van het decennium moest de Nederlander het afleggen tegen Thierry Henry.

Bergkamp stond bij Arsenal lange tijd symbool voor de omslag die de club halverwege de jaren negentig maakte. Na de komst van de Nederlander, die werd overgenomen van Internazionale, veranderde Boring Arsenal aan de hand van Bergkamp en onder leiding van manager Arsène Wenger in een aanvallende ploeg die meestreed om de prijzen.

De supporters droegen Bergkamp op handen en kochten massaal shirtjes met zijn rugnummer en lieten die bedrukken met God. Toch is de Nederlander in populariteit ingehaald door Henry. De Franse aanvaller, die 226 keer scoorde voor Arsenal, sleepte liefst zestig procent van de stemmen in de wacht bij de verkiezing van beste Gunner van het decennium. Bergkamp eindigde als tweede met 27 procent.

De overige genomineerden kregen allen minder dan tien procent van de stemmen: Cesc Farbregas (5 procent), Patrick Vieira (3), Tony Adams (2), Robin van Persie (1), Robert Pires (1), David Seaman (1) en Ray Parlour (0).
Dit vind ik ronduit opmerkelijk. De mensen moeten blij zijn dat ze Hem überhaupt hebben mogen (!) zien spelen. Misschien vinden de mods het niet topicwaardig, maar ik viel er stijl van achterover.

Edit. Ook al gaat het over het decennium, dan vind ik het nog steeds opzienbarend.
Grulez is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 30-12-09, 15:14   #2

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het niet zo gek, het gaat om dit decennium.

De metamorfose van Boring Arsenal naar het 'nieuwe' Arsenal gebeurde in de nineties.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:15   #3

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Vind het ook niet zo raar, Henry was ook magisch bij Arsenal...

Oud 30-12-09, 15:15   #4
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Het is me toch wat
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:18   #5
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zou net zo gestemd hebben, gegeven het tijdskader waarover de verkiezing ging.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:21   #6
rasgroninger

Ff over decennium heengelezen, maar dan vind ik het nog steeds stom.
Oud 30-12-09, 15:37 big smile   #7
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Nou nou, wat schandalig. Henry, echt hoe komen Arsenal-fans zo op hem ineens?

Ik krijg overigens wel een déjÃÂ*-vu bij deze verkiezing, was er vorig jaar niet ook zoiets?
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:39   #8
rasgroninger

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg

Ik krijg overigens wel een déjÃÂ*-vu bij deze verkiezing, was er vorig jaar niet ook zoiets?
Henry heeft het natuurlijk goed gedaan. Maar er wordt wel ff over Bergkamp heengelopen. Verkiezingen zeggen natuurlijk niet alles, maar geeft wel een beeld weer van de zienswijze van de supporters.

Ik bedoel we hebben wel over Dennis Bergkamp.
Oud 30-12-09, 15:40   #9
Hoi

Ja ik kan me ook al zoiets herinneren inderdaad, maar toen waren ze volgens mij gedeeld eerste geworden.
Voor mij is Henry ook nummer 1 bij Arsenal.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:41   #10

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Grulez
Verkiezingen zeggen natuurlijk niet alles, maar geeft wel een beeld weer van de zienswijze van de supporters.
Er zijn dan ook een hoop Arsenal-supporters die eigenlijk wel weer terug willen naar het Boring Arsenal van vroeger.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:49   #11
Banned

Henry heeft het natuurlijk goed gedaan. Maar er wordt wel ff over Bergkamp heengelopen. Verkiezingen zeggen natuurlijk niet alles, maar geeft wel een beeld weer van de zienswijze van de supporters.

Ik ben het met je eens, Bergkamp was vele malen specialer maar Henry belangrijker...
pizzakoppo is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:51   #12
Dus..

Is zeker een forum van 100 man waarop zoiets is gepeild ofzo? Bron zou wel fijn zijn, want 60% t.o.v. 27% vind ik wel erg veel.
daankes is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 15:52   #13
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Bergkamp is toch ook zeker tweede geworden? Als je ziet wat allemaal heeft rondgelopen bij Arsenal, vooral begin deze eeuw, dan is dat een eerbetoon van de fans.

Bergkamp was stilistischer en wellicht ook unieker in zijn stijl. Maar als je mij zou vragen, wie nou echt beter was, duidelijker het verschil maakte en meest invloedrijk was op het team van Arsenal, dan had ook ik Henry gezegd. Sukkel dat het is overigens
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 16:13   #14

Oorspronkelijk geplaatst door daankes
Is zeker een forum van 100 man waarop zoiets is gepeild ofzo? Bron zou wel fijn zijn, want 60% t.o.v. 27% vind ik wel erg veel.
De peiling is op arsenal.com gehouden.
Gunner is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 21:55   #15
Bergkamp is toch ook zeker tweede geworden? Als je ziet wat allemaal heeft rondgelopen bij Arsenal, vooral begin deze eeuw, dan is dat een eerbetoon van de fans.

Bergkamp was stilistischer en wellicht ook unieker in zijn stijl. Maar als je mij zou vragen, wie nou echt beter was, duidelijker het verschil maakte en meest invloedrijk was op het team van Arsenal, dan had ook ik Henry gezegd. Sukkel dat het is overigens
Het is een beetje dezelfde vergelijking als tussen Micoud en Diego bijvoorbeeld. Micoud vond ik een specialere speler dan Diego. Maar als je mij vraagt wie er belangrijker was, dan is dat toch echt Diego. Het is een beetje de vraag waar je voor gaat. Memorabele momenten of prestaties.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 30-12-09, 22:41   #16

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA
Vind het ook niet zo raar, Henry was ook magisch bij Arsenal...
Dat dus.
Zjakkie is offline   Met citaat reageren
Reageren

« - | Carling Cup #3 »

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:48.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site