Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 04-11-09, 16:43 wink   #1
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Was wel een eigen topic waard, me dunkt.

Staking dreigt in Spanje vanwege Beckham-arrest

04/11/2009 14:49

Het opheffen van het Beckham-arrest heeft voor consternatie gezorgd in de Spaanse Primera División. De vereniging van clubs dreigt met een staking.

In 2004 werd het Beckham-arrest ingevoerd. Een en ander betekende dat buitenlandse spelers die meer dan 600.000 euro verdienden in plaats van de reguliere 43 procent slechts 24 procent belasting hoefden te betalen. Daardoor werd het spelen voor een Spaanse club een stuk lucratiever voor voetballers.

De Spaanse overheid heeft aangekondigd van deze regel af te willen en de belasting voor buitenlandse voetballers te verhogen naar de gangbare 43 procent. De maatregel geldt overigens alleen voor arbeidsovereenkomsten die ingaan na 1 januari 2010.

Deze maatregel leidt tot protesten bij de LFP (Liga Nacional de Fútbol Profesional). Zij hebben voor vrijdag een buitengewone algemene vergadering samengeroepen waar de bond wil voorstellen om gedurende een speeldag in de Spaanse competitie te staken. Diverse clubs lieten al weten akkoord te gaan met een staking

Kijken hoe diep clubs zich nu in de schulden gaan werken om toch aan dat soort (netto) megasalarissen te komen.
Dagglala is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 04-11-09, 16:45   #2
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Lijkt me een goed plan van de Spanjaarden. Dat verhogen van de belastinggrens dan hè.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 16:48 wink   #3
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben ook wel erg benieuwd naar hoe dit zich gaat ontwikellen.
Clough is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 16:50 wink   #4

Breach's Voetbal Forum schermafbeelding

Aaaah, boehoe. We verdienen miljoenen per jaar, en we zouden eens evenveel als de doorsnee Spaanse Alonso moeten betalen, die daar overigens keihard voor moet werken en natuurlijk nog geen honderste van het salaris van die voetballers verdient.
Breach is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 16:58 big smile   #5
I'm Ron fucking Swanson

De LFP wordt dan ook meteen een stuk minder interessant..
Zou mij niets verbazen als over een jaar of 10 de grote sterren allemaal in de Ð*оссийская футбольная премьер-лига spelen.
Oud 04-11-09, 17:24   #6
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

En terecht. Ik zou best pissig zijn als Spanjaard, dat een teamgenoot netto een stuk meer over zou houden vanwege zo'n regeling.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 17:42   #7

Het is belachelijk.
Daarnaast getuigt het ook van een slecht toekomstbeeld, die hele regeling!
Kijk maar wat al die werkimmigranten in Nederland hebben aangericht! .
VoreG is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 20:01   #8

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

Engeland heeft toch ook een speciaal belastingtarief voor voetballers? Schandelijk eigenlijk, als je er eens over nadenkt.
MaxPower is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 20:13   #9

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

In Belgie was er ook een gunstig belastingtarief voor buitenlandse voetballers, ik weet niet of dat nog steeds zo is.
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 20:13   #10
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower
Engeland heeft toch ook een speciaal belastingtarief voor voetballers? Schandelijk eigenlijk, als je er eens over nadenkt.
Volgens mij niet hoor. Hoorde Wenger paar maanden geleden nog klagen, dat het belastingtarief voor de top binnenkort naar 50% gaat in Engeland.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 20:16 surprise   #11
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door MaxPower
Competitievervalsing en moreel natuurlijk hartstikke verwerpelijk.
De KnikkerKoning is nu online   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 20:21   #12
Cool Daddy

DIGGER's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Lijkt me een goed plan van de Spanjaarden. Dat verhogen van de belastinggrens dan hè.
Inderdaad.

Overigens sowieso belangrijk dat overal Europees recht wordt bijgesleept voor gelijkheid, gelijke kansen, gelijke behandeling van contracten etc. maar dat zo'n verschil kan bestaan, op basis van je paspoort/afkomst.
DIGGER is offline   Met citaat reageren
Oud 04-11-09, 20:23 wink   #13
Mnnus Brabander

De KnikkerKoning's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DIGGER

Inderdaad.

Overigens sowieso belangrijk dat overal Europees recht wordt bijgesleept voor gelijkheid, gelijke kansen, gelijke behandeling van contracten etc. maar dat zo'n verschil kan bestaan, op basis van je paspoort/afkomst.
Kunnen ze de Italiaanse clubs ook gelijk failliet verklaren als alles rechtgetrokken wordt Europees.

Silvio Berlusconi heeft de Italiaanse topclubs een financiële meevaller bezorgd. De premier van Italië heeft er voor gezorgd dat de clubs over de inkomsten uit de Champions League van vorig seizoen geen belasting hoeven te betalen.

Vier grote clubs, waaronder Berlusconi's eigen AC Milan, spinnen daar garen bij. Zij hoeven niet twintig procent af te dragen over het verdiende geld in het meest prestigieuze Europese clubtoernooi voor het seizoen 2002/03.

Verliezend finalist Juventus profiteert het meeste. De club uit Turijn kreeg 34,9 miljoen euro overgemaakt van de UEFA en hoeft nu niet bijna zeven miljoen af te dragen aan de Italiaanse staat.
Club: Inkomsten CL 2002/03 Belastingvoordeel
Juventus 34.900.000 6.980.000
AC Milan 31.700.000 6.340.000
Internazionale 24.800.000 4.960.000
AS Roma 20.200.000 4.040.000
Om maar wat te noemen
De KnikkerKoning is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-11-09, 00:12   #14
Hoi

Oorspronkelijk geplaatst door zjroen
Mee eens. Misschien kunnen ze het wat geleidelijker invoeren, in een paar stappen van 5% ofzo.
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 14:40 emo   #15
I'm Ron fucking Swanson

Weebl, weet jij hoe dit is afgelopen?
Oud 05-01-10, 14:52   #16
Oorspronkelijk geplaatst door De KnikkerKoning
Kunnen ze de Italiaanse clubs ook gelijk failliet verklaren als alles rechtgetrokken wordt Europees.

Silvio Berlusconi heeft de Italiaanse topclubs een financiële meevaller bezorgd. De premier van Italië heeft er voor gezorgd dat de clubs over de inkomsten uit de Champions League van vorig seizoen geen belasting hoeven te betalen.

Vier grote clubs, waaronder Berlusconi's eigen AC Milan, spinnen daar garen bij. Zij hoeven niet twintig procent af te dragen over het verdiende geld in het meest prestigieuze Europese clubtoernooi voor het seizoen 2002/03.

Verliezend finalist Juventus profiteert het meeste. De club uit Turijn kreeg 34,9 miljoen euro overgemaakt van de UEFA en hoeft nu niet bijna zeven miljoen af te dragen aan de Italiaanse staat.
Club: Inkomsten CL 2002/03 Belastingvoordeel
Juventus 34.900.000 6.980.000
AC Milan 31.700.000 6.340.000
Internazionale 24.800.000 4.960.000
AS Roma 20.200.000 4.040.000
Om maar wat te noemen
Geen wonder dat ook clubs uit een betrekkelijk arm(minder rijk) land als Italië ook mijlenver weglopen van Nederland. Als alles eens wordt rechtgetrokken Europees, dan zie ik Duitsland eigenlijk nog wel DE grootmacht worden.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 05-01-10, 14:52 big smile   #17
I'm Ron fucking Swanson

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice
Om maar wat te noemen
Geen wonder dat ook clubs uit een betrekkelijk arm(minder rijk) land als Italië ook mijlenver weglopen van Nederland. Als alles eens wordt rechtgetrokken Europees, dan zie ik Duitsland eigenlijk nog wel DE grootmacht worden.
[/quote]

Ik Rusland.
Oud 05-01-10, 15:08   #18

MaxPower's Voetbal Forum schermafbeelding

In Rusland betaalt men sowieso geen belasting.
MaxPower is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 11:37 sad   #19
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Spaanse voetballers dreigen met staking
Uitgegeven: 6 april 2010 09:21
Laatst gewijzigd: 6 april 2010 09:21

MADRID - De spelersvakbond AFE van het Spaanse voetbal dreigt met een staking. De profvoetballers willen in het weekeinde van 16 tot en met 19 april geen wedstrijden spelen omdat de clubs hun financiële verplichtingen niet zouden nakomen.

Vooral in de lagere divisies zeggen veel spelers achterstallig loon te hebben.

Volgens de AFE betaalt slechts 15 procent van de betaaldvoetbalclubs in Spanje de salarissen op tijd.

De spelersvakbond wil een staking organiseren omdat de gesprekken met de clubs en de nationale voetbalbond RFEF over een oplossing moeizaam verlopen.

In het speelweekeinde waarin mogelijk wordt gestaakt, staan onder meer de wedstrijden Real Madrid - Valencia en Espanyol - Barcelona op het programma.
Jasper is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 11:44   #20

appelflap's Voetbal Forum schermafbeelding

Miljonairs die staken Ze krijgen al veel geld om tegen een bal te schieten, imo veels te veel.
Laat ze gewoon normaal belasting betalen zoals iedere rijke inwoner in Spanje.
appelflap is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 11:52   #21
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door appelflap
Miljonairs die staken Ze krijgen al veel geld om tegen een bal te schieten, imo veels te veel.
Laat ze gewoon normaal belasting betalen zoals iedere rijke inwoner in Spanje.
Het gaat er nu dus om dat die spelers geen geld krijgen. In ieder geval niet op tijd.

Maar ik verwacht dat het wel weer met een sisser zal aflopen. Zoals altijd eigenlijk.
Weebl is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 11:56   #22

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

In nederland vallen voetballers onder de 30%-regeling. Wat wil zeggen dat bij buitenlandse voetballers, als ze het slim aanpakken, het belastbaar inkomen met 30% wordt verminderd. Dat betekent dat over 30% van het reeële inkomen geen belasting wordt geheven.

Oud 06-04-10, 11:58 standard ball   #23
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Hoeveel verdien je in Spanje eigenlijk als middelmatig voetballer van een middelmatig clubje?

Oud 06-04-10, 12:03   #24

Oorspronkelijk geplaatst door Otis.
Hoeveel verdien je in Spanje eigenlijk als middelmatig voetballer van een middelmatig clubje?
Goede vraag. In de premier league ligt het gemiddelde salaris iig op ongeveer 650000 tot 700000 pond.

Oud 06-04-10, 12:05 wink   #25
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker

Goede vraag. In de premier league ligt het gemiddelde salaris iig op ongeveer 650000 tot 700000 pond.
Ja, maar gemiddeldes worden natuurlijk enorm opgekrikt door die enorme salarissen die Kaka, Zlatan, Ronaldo en Messi verdienen. Ik vraag me af wat een anonieme voetballer van een club als Valladolid of Malaga verdient.

Oud 06-04-10, 12:07   #26

Ja, maar gemiddeldes worden natuurlijk enorm opgekrikt door die enorme salarissen die Kaka, Zlatan, Ronaldo en Messi verdienen. Ik vraag me af wat een anonieme voetballer van een club als Valladolid of Malaga verdient.
bepaalde spelers verdienen inderdaad idioot veel. tot wel 8 miljoen per jaar. maar anderen vallen nog best mee. Higuain zit onder de 2 miljoen euro, Sergio Aguero onder de 4 miljoen euro, Hamsik naar verluid rond de 2,5 miljoen euro... als je die salarissen ziet dan besef je pas hoe overbetaald middelmatige voetballers zoals Van Bronckhorst, Ooijer, De Zeeuw in Nederland zijn.

Oud 06-04-10, 12:07   #27

Ik zou er wel mee kunnen leven als ze de belasting voor voetballers in Nederland afschaften, als er daardoor weer aansluiting komt met de Europese top. Ik ben alleen bang dat een hoop niet voetbal-fans in opstand zullen komen.
Neleos is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:11   #28

Oorspronkelijk geplaatst door Neleos
Ik zou er wel mee kunnen leven als ze de belasting voor voetballers in Nederland afschaften, als er daardoor weer aansluiting komt met de Europese top. Ik ben alleen bang dat een hoop niet voetbal-fans in opstand zullen komen.
dan gaan andere landen dat ook doen. panem et circenses zijn een hoop waard voor machtsgeile politici

Oud 06-04-10, 12:12 big smile   #29
11 tegen 11, bal is rond

bepaalde spelers verdienen inderdaad idioot veel. tot wel 8 miljoen per jaar. maar anderen vallen nog best mee. Higuain zit onder de 2 miljoen euro, Sergio Aguero onder de 4 miljoen euro, Hamsik naar verluid rond de 2,5 miljoen euro... als je die salarissen ziet dan besef je pas hoe overbetaald middelmatige voetballers zoals Van Bronckhorst, Ooijer, De Zeeuw in Nederland zijn.
Hamsik speelt in Italië hè.

Oud 06-04-10, 12:12   #30

Tizitl's Voetbal Forum schermafbeelding

En wat hebben die spelers met de premier league te maken?
Tizitl is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:12   #31

finsdefis's Voetbal Forum schermafbeelding

Aangezien er steeds meer Europees geregeld wordt vind ik dat ook die belastingklimaten rechtgetrokken moeten worden, maar ja dat gebeurt toch niet, al helemaal niet in van die maffialandjes als Italië en Rusland.
finsdefis is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:12   #32

Hamsik speelt in Italië hè.
ja....

Oud 06-04-10, 12:13 big smile   #33
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Tizitl

En wat hebben die spelers met de premier league te maken?
Dit topic gaat over de Primera Division.

Oud 06-04-10, 12:18   #34

Tizitl's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit topic gaat over de Primera Division.
Ja maar hij reageerde op het gemiddelde van de Premier league
Tizitl is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 12:20   #35
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Tizitl

Ja maar hij reageerde op het gemiddelde van de Premier league
Nee, ik reageerde gewoon op het noemen van een 'gemiddelde'.

Oud 06-04-10, 12:44   #36

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Kunnen ze niet dit weekend al gaan staken? Heeft Barca meer tijd om fit te geraken
Chadi is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:11   #37
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Op zich mag er best minder belasting betaald worden door tijdelijke buitenlandse werknemers, maar dan moet het ook voor elke bedrijfstak gelden. Niet alleen voor het voetbal.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:19   #38

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac
Op zich mag er best minder belasting betaald worden door tijdelijke buitenlandse werknemers, maar dan moet het ook voor elke bedrijfstak gelden. Niet alleen voor het voetbal.
waarom is het logisch dat buitenlanders minder belasting betalen?

Oud 06-04-10, 13:21   #39
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

waarom is het logisch dat buitenlanders minder belasting betalen?
Als je in een bepaalde bedrijfstak moeilijk werknemers kunt vinden, is het op die manier wel aantrekkelijk te maken.
Ik zeg trouwens nergens dat het logisch is.
Prosac is offline   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 13:24   #40

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac

Als je in een bepaalde bedrijfstak moeilijk werknemers kunt vinden, is het op die manier wel aantrekkelijk te maken.
Ik zeg trouwens nergens dat het logisch is.
het is ook valse concurrentie. geldt net zo goed voor het voetbal.

Oud 06-04-10, 14:07   #41
We ride the apocalypse

DivineJester's Voetbal Forum schermafbeelding

Valt dit eigenlijk niet onder ongeoorloofde overheidssteun?
DivineJester is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-04-10, 14:14   #42

Chadi's Voetbal Forum schermafbeelding

Dit is in feite tegen de europese wetgeving waarin je iedereen gelijk moet behandelen.
Chadi is offline   Met citaat reageren
Reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:42.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site