Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland
Nieuw wachtwoord aanvragen

Reageren

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 31-10-09, 19:50   #1

Dit is het centrale topic voor de Major League Soccer! De Major League Soccer(Ook wel afgekort tot MLS) is het hoogste voetbalniveau in Amerika. De MLS is opgericht in 1993, omdat Amerika bood op het WK van 1994. Er werd pas voor het eerst gevoetbald in 1996, met 10 teams. D.C. United won de allereerste MLS Cup(De landstitel) door met 2-3 van Los Angeles Galaxy te winnen. D.C. United heeft de meeste Cups, ze hebben 4 keer de Cup gewonnen. Je hebt 2 Conferences: Western en Eastern Conference. De nummers 1 en 2 van beide Conferences gaan dan door naar de MLS Cup Play-Offs, en de 4 clubs die daarna de meeste punten hebben, gaan ook door, maar hier kijken ze naar beide Conferences. Het kan zijn dat er 1 uit de Western bij komt, en 3 uit de Eastern. Na de Play-Offs, gaan de 2 besten strijden voor de landstitel, de MLS Cup. De clubs die nu in de MLS zitten zijn:

Eastern Conference:
Chicago Fire S.C.
Columbus Crew
D.C. United
Montreal Impact
New England Revolution
New York Red Bulls
Philadelphia Union
Sporting Kansas City
Toronto FC

Western Conference:
C.D. Chivas USA
Colorado Rapids
FC Dallas
Houston Dynamo
Los Angeles Galaxy
Portland Timbers
Real Salt Lake
San Jose Earthquakes
Seattle Sounders FC
Vancouver Whitecaps

Laatst gewijzigd door Plato; 17-05-12 om 12:20
o.us is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 31-10-09, 20:06   #2
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

De playoffs gaan daar toch binnenkort beginnen? Ze spelen toch zo'n cup met clubs uit Mexico dacht ik?

Oud 31-10-09, 20:06 surprise   #3

Mike's Voetbal Forum schermafbeelding

Soccer
Mike is offline   Met citaat reageren
Oud 21-11-09, 15:52 sad   #4
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

El Khalifi gaat voor titel en handdruk Obama

Rachid El Khalifi schopte het in Nederland slechts tot de Jupiler League, maar in Amerika strijdt hij zondagnacht om de landstitel. Voor de speler van Real Salt Lake een duel met het LA Galaxy van David Beckham. "Ik vind het heel bijzonder."

"Toen ik een aanbieding kreeg van Real Salt Lake, dacht ik niet dat ik bij een titelkandidaat terecht zou komen", zegt El Khalifi in het Algemeen Dagblad. "Maar wij verrassen in de play-offs alle hoger ingeschatte ploegen. Wij hopen dat zondag ook Los Angeles Galaxy onderuit gaat."

De kans is bovendien aanwezig dat rechtshalf Beckham zijn directe tegenstander is. "De trainer wisselt veel in de basiself. Ik krijg mijn speeltijd afwisselend rechts of links op het middenveld. Maar ik reken erop dat ik in de finale zoveel mogelijk op links mag spelen."

Met de finale in het vooruitzicht lonkt een ontmoeting met president Barack Obama. "Ja, de winnaar mag op audiëntie. Dat zou echt uniek zijn. Dat maakt helemaal geen Nederlander mee. Bovendien geeft de MLS alle spelers een ring. Dat is echt iets bijzonders. Als ik die win, ben ik waarschijnlijk de enige Nederlander die zoiets in huis heeft."

De dertigjarige El Khalifi is geboren in Rotterdam en kwam in Nederland uit voor FC Dordrecht, FC Emmen en SC Cambuur. Afgelopen zomer maakte hij de overstap naar de Major League Soccer, met als resultaat de finale om de landstitel. "Wij voelen ons absoluut niet kansloos", aldus El Khalifi.
Bliksem is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-09, 09:41 wink   #5
BS.

http://www.youtube.com/watch?v=HGcmFkLlT7s

Spoiler
Whehe, ze winnen na penalties .
Oud 23-11-09, 11:13 sad   #6
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

'Dutch Lions-eigenaar Tammer haalt Moens naar VS'

Erik Tammer is in de Verenigde Staten een profclub begonnen en heeft grote plannen. Dutch Lions gaat samenwerken met FC Twente en voormalig international Oscar Moens is de beoogde doelman.

Dutch Lions FC gaat vanaf komend jaar spelen in de Premier Development League. De PDL is de derde divisie van de United Soccer Leagues (USL), gaat van start in mei en loopt tot eind juli.

Moens, voormalig doelman van onder meer AZ en PSV, is dicht bij een contract voor één seizoen in de VS. Eerder al legde de club van Tammer voormalig FC Emmen-verdediger Johan Wigger vast.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-09, 11:18   #7
BS.

Grappig !
Oud 23-11-09, 17:02   #8

Die Johan Wigger krijgt nog leuker woordgrapjes om zijn oren daar
Sieps is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-09, 17:10   #9
Assassino!

Rumille's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie
[...]
Als je spelers van dat niveau weet te strikken moet je toch wel mee kunnen doen in in ieder geval de onderste regionen van de MLS.
Rumille is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-09, 17:36   #10
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind het wel jammer dat Beckham de titel niet heeft gewonnen, ik had hem wel een titel gegund.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-09, 18:46   #11
Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
http://www.youtube.com/watch?v=HGcmFkLlT7s

Spoiler
Whehe, ze winnen na penalties .
wel gaaf camerasstandpunt bij die penalty's!!!
travelman is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-09, 19:02 sad   #12
L'aeroplanino + Totti _O_

DMJN's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat camerastandpunt is echt prachtig. Dan zie je eigenlijk ook hoe weinig kans een keeper heeft..

Oud 23-11-09, 19:05   #13
Hoi

Ik moest lachen om de TT. Lopen er nog talentjes rond daar?
Rejected is offline   Met citaat reageren
Oud 23-11-09, 19:59   #14
Oorspronkelijk geplaatst door DMJN

Dat camerastandpunt is echt prachtig. Dan zie je eigenlijk ook hoe weinig kans een keeper heeft..
mogen ze hier ook wel doen!!!
travelman is offline   Met citaat reageren
Oud 26-02-10, 12:40   #15
DiFontaine

zjroen's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem
Verhaal over El Khalifi
Geen idee hoe ik in dit topic terecht kom, maar dit verhaal, lol. Als je dit leest denk je dat El Khalifi een belangrijke speler of zo was. In het echt speelde hij in 30 wedstrijden (excl. play-offs) maar 178 minuten voor Real Salt Lake en zat hij voor de finale niet eens bij de selectie.

Over een maandje begint de MLS overigens weer.
zjroen is nu online   Met citaat reageren
Oud 27-02-10, 15:55 emo   #16
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Inderdaad, met een nieuwe club: Philadelphia Union. Ik zal binnekort de OP aanpassen.
Plato is offline   Met citaat reageren
Oud 27-02-10, 15:56   #17
PEC is back!

Gtaboy107's Voetbal Forum schermafbeelding

Heb wel zin in een nieuw seizoen!

Er komen volgend jaar misschien 2 nieuwe teams, Portland Timbers en de Vancouver MLS 2011(Hebben nog geen naam). Dan gaan ze de Cascadia Cup weer houden, met 3 MLS teams. Sounders, Vancouver en de Timbers doen daar altijd aan mee. Wie dat wint is de beste van het noorden.

Oud 28-02-10, 18:33   #18
PEC is back!

Dit is het centrale topic voor de Major League Soccer! De Major League Soccer(Ook wel afgekort tot MLS) is het hoogste voetbalniveau in Amerika. De MLS is opgericht in 1993, omdat Amerika bood op het WK van 1994. Er werd pas voor het eerst gevoetbald in 1996, met 10 teams. D.C. United won de allereerste MLS Cup(De landstitel) door met 2-3 van Los Angeles Galaxy te winnen. D.C. United heeft de meeste Cups, ze hebben 4 keer de Cup gewonnen. Je hebt 2 Conferences: Western en Eastern Conference. De nummers 1 en 2 van beide Conferences gaan dan door naar de MLS Cup Play-Offs, en de 4 clubs die daarna de meeste punten hebben, gaan ook door, maar hier kijken ze naar beide Conferences. Het kan zijn dat er 1 uit de Western bij komt, en 3 uit de Eastern. Na de Play-Offs, gaan de 2 besten strijden voor de landstitel, de MLS Cup. De clubs die nu in de MLS zitten zijn:

Eastern Conference:
Chicago Fire S.C.
Columbus Crew
D.C. United
Kansas City Wizards
New England Revolution
New York Red Bulls
Philadelphia Union
Toronto FC

Western Conference:
C.D. Chivas USA
Colorado Rapids
FC Dallas
Houston Dynamo
Los Angeles Galaxy
Real Salt Lake
San Jose Earthquakes
Seattle Sounders FC

Wat dacht je van dit als OP? Ben hem nog wel aan het uitbreiden.

Oud 28-02-10, 18:39   #19
66-68-71-87

Dacht dat ik gister hier nog in gepost had , maar is gedelete blijkbaar, spelen ze dit keer nou ook nog door tijdens het WK?
kabonk is offline   Met citaat reageren
Oud 28-02-10, 18:41 emo   #20
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door Gtaboy107

Wat dacht je van dit als OP? Ben hem nog wel aan het uitbreiden.
Ik heb de OP aangepast, als je m nog verder wilt uitbreiden graag.
Oud 01-03-10, 15:49 wink   #21
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Deze wil ik toch even volgen.

Oud 01-03-10, 17:27   #22

Seattle Sounders FC is de enige club met een echte voetbalsfeer. Zoek maar eens op YouTube.
DJ_Ryow is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 17:31   #23
EAYS

Ik hoop dat Kufo daar heengaat
Oud 01-03-10, 17:34   #24
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Ik hoop dat Kufo daar heengaat
Hij ging naar Canada toch? Of hoe zat dat precies?
Al is Seattle natuurlijk wel iets dichter bij Canada dan een Houston ofzo.

Oud 01-03-10, 17:41   #25
EAYS

Zijn familie woont in Vancouver dat is 2 en half uur.
Oud 01-03-10, 17:44 wink   #26
11 tegen 11, bal is rond

Oorspronkelijk geplaatst door Dos37
Zijn familie woont in Vancouver dat is 2 en half uur.
Oh, ging het om z'n familie. Ik dacht dat al rond was dat hij naar Canada zou vertrekken, dus ik dacht aan Toronto FC. Als je in Vancouver moet zijn zit je in Seattle wel goed ja.

Oud 01-03-10, 19:37   #27

Bossche Bol's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door DJ_Ryow
Seattle Sounders FC is de enige club met een echte voetbalsfeer. Zoek maar eens op YouTube.
Nu in de MLS wel ja.
Ik was er een aantal jaar geleden toen ze nog in USL speelden en zat er hooguit 3000 man in dat grote Football stadion. Was niet bepaald sfeervol, helaas.

Volgend jaar komen er een paar 'derbies' bij voor de Sounders als Vancouver en Portland toetreden tot de MLS.
Bossche Bol is offline   Met citaat reageren
Oud 01-03-10, 20:00   #28
Ik niet!

Canada heeft natuurlijk al een MLS-club met Toronto FC en in 2011 treden de Vancouver Whitecaps toe. In 2012 wordt de league in principe weer uitgebreid met twee clubs en daar zal waarschijnlijk weer een Canadese club bij zitten.
Oud 01-03-10, 22:12   #29
DiFontaine

KC Wizards FTW!
Oud 02-03-10, 17:00 duh   #30
Nummer 10

methodmich's Voetbal Forum schermafbeelding

Over een paar seizoenen gaan de Dayton Dutch Lions met keiharde hand regeren in deze competitie!

Wie zijn momenteel een beetje de sterspelers in de MLS eigenlijk?
methodmich is offline   Met citaat reageren
Oud 02-03-10, 17:13   #31
Fear the Beard!

Oorspronkelijk geplaatst door methodmich

Wie zijn momenteel een beetje de sterspelers in de MLS eigenlijk?
Ljungberg, Kljestan, Mastroeni, van den Bergh, Keller, Donovan en Beckham (al zijn ze beide verhuurd) , Julian de Guzman, Angel, Gibbs en McBride zijn denk ik de meest bekende namen.
Oud 02-03-10, 17:25   #32
PEC is back!

Donovan is ook niet voor niets MVP geworden van de MLS hé. Fantastische speler.

Oud 02-03-10, 17:48   #33
DiFontaine

Donovan staat in de lijst van 50 beste voetballers die op het komende WK in actie komen van ESPN op plek 50.

Token American ofzo ....
Oud 12-03-10, 09:54   #34
DiFontaine

Staking dreigt in Amerikaanse competitie

NEW YORK - De spelers in de Amerikaanse voetbalcompetitie Major League Soccer (MLS) hebben zich uitgesproken voor een staking als een nieuwe arbeidsovereenkomst met de liga niet voor 25 maart is afgesloten. ,,De spelers hebben laten weten dat ze in deze zaak verenigd zijn.

Het seizoen begint niet als er geen nieuwe overeenkomst is met de MLS'', aldus Bob Foose, directeur van de spelersvakbond.

De profs willen in het contract met de MLS vooral meer rechten voor transfervrije spelers en een hoger percentage van gegarandeerde inkomsten. De arbeidsovereenkomst tussen de MLS en de voetballers liep eind januari af.

Omdat beide partijen het niet eens konden worden, werd het contract al twee keer verlengd tot 25 februari. Maar de spelersvakbond heeft zich nu verzet tegen een verdere verlenging. Onderhandelingen hebben deze week nog niets opgeleverd. (ANP/DPA)
Oud 27-03-10, 17:40   #35
PEC is back!

Sounders hebben met 2-0 van Union gewonnen!
Gtaboy107 is offline   Met citaat reageren
Oud 01-04-10, 21:15   #36
Fear the Beard!

Amerikaans voetbal hoopt op hoger niveau door nieuwe regelgeving

Clubs uit de Amerikaanse competitie, de Major League Soccer (MLS), mogen vanaf heden drie dure spelers aantrekken die buiten de zogenaamde salary-capregel vallen. De controle op spelerssalarissen is in Amerika streng en voorheen kon er door clubs slechts één speler aan de selectie worden toegevoegd die buiten de regelgeving viel. De komst van David Beckham naar Los Angeles Galaxy was aanleiding voor de regel.

Beckham werd in 2007 aangetrokken door LA Galaxy, maar kon alleen door de club worden aangetrokken nadat de MLS toestemming had gegeven om de Engelsman een exorbitant salaris te betalen dat buiten de regelgeving viel. Clubs uit de competitie hebben te maken met een salarisplafond; er wordt een budget vastgesteld en daarvan moeten spelers worden aangetrokken én salarissen worden betaald.

Vanaf nu krijgen ploegen dus meer ruimte om grote namen aan te trekken. De MLS hoopt zo Europese sterren naar de competitie te kunnen lokken en deze aantrekkelijk te maken. Onder meer Raúl (Real Madrid) en Thierry Henry (Barcelona) worden in verbrand gebracht met een lucratieve transfer naar Amerika aan het einde van hun loopbaan. Clubs mogen per direct twee spelers buiten de salary-cap aantrekken en kunnen voor ongeveer 400.000 euro het recht kopen op nog een derde optie.
Oud 02-04-10, 01:04   #37
's all about the money..
El Pistolero is offline   Met citaat reageren
Oud 02-04-10, 09:59   #38
PEC is back!

Chivas USA-LA Galaxy 0-2! Buddle laat weer zijn klasse zien, eentje van Chivas schoot de bal over het doel heen terwijl hij hem er makkelijk in kon knallen.

http://www.mlssoccer.com/content/highlights-chv-la

Hier kun je het zien vanaf 2:30.
Oud 15-05-10, 13:53   #39
PEC is back!

Even een update, LA Galaxy is heel goed bezig! 7 gewonnen, 1 gelijk! Staan al 10 punten voor volgens mij op de nummer 2.
Oud 15-05-10, 13:54   #40
Ik niet!

In de Western Conference bedoel je dan neem ik aan?
Oud 15-05-10, 13:57   #41
Ik niet!

Nieuwkomer Philadelphia doet het trouwens nog niet best zie ik.

Ben sowieso wel benieuwd wat de relatief snelle groei van de League gaat betekenen. Volgend jaar komen immers Vancouver en Portland erbij en in 2012 Montreal en waarschijnlijk een tweede team uit New York.
Oud 15-05-10, 15:17   #42
EAYS

Heeft Blaise er al een doelpunt in liggen
Oud 15-05-10, 15:19   #43
66-68-71-87

Oorspronkelijk geplaatst door Plato
Nieuwkomer Philadelphia doet het trouwens nog niet best zie ik.

Ben sowieso wel benieuwd wat de relatief snelle groei van de League gaat betekenen. Volgend jaar komen immers Vancouver en Portland erbij en in 2012 Montreal en waarschijnlijk een tweede team uit New York.
Zolang er maar genoeg aanwas uit colleges enzo is moet het lukken, de sport wordt steeds populairder bij de jeugd.
Oud 15-05-10, 15:28   #44
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk

Zolang er maar genoeg aanwas uit colleges enzo is moet het lukken, de sport wordt steeds populairder bij de jeugd.
Klopt, maar er spelen natuurlijk meer zaken mee, zoals bijvoorbeeld de publieke belangstelling. Ook die groeit echter langzaam maar gestaag en ook op financieel gebied lijkt de MLS een stabiele basis te hebben. Ik ben benieuwd of de League de komende jaren door kan groeien en langzaam een concurrent voor de grotere Europese competities kan gaan worden.
Oud 15-05-10, 15:41 thumb up   #45
Lucky man

dndiek's Voetbal Forum schermafbeelding

Zijn de wedstrijden van de MLS een beetje het kijken waard?
dndiek is offline   Met citaat reageren
Oud 15-05-10, 15:44   #46

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie

Ljungberg, Kljestan, Mastroeni, van den Bergh, Keller, Donovan en Beckham (al zijn ze beide verhuurd) , Julian de Guzman, Angel, Gibbs en McBride zijn denk ik de meest bekende namen.
Freddy Montero ! Zal op korte termijn wel naar Europa komen.
Verder is Claudio Lopez ook nog actief in de MLS.

Oud 15-05-10, 15:50   #47
66-68-71-87

Klopt, maar er spelen natuurlijk meer zaken mee, zoals bijvoorbeeld de publieke belangstelling. Ook die groeit echter langzaam maar gestaag en ook op financieel gebied lijkt de MLS een stabiele basis te hebben. Ik ben benieuwd of de League de komende jaren door kan groeien en langzaam een concurrent voor de grotere Europese competities kan gaan worden.
Dan moeten ze mee gaan doen met de Copa denk ik, behalve geld valt er niets te winnen wat echt telt.
Oud 15-05-10, 15:52   #48
Ik niet!

Oorspronkelijk geplaatst door kabonk

Dan moeten ze mee gaan doen met de Copa denk ik, behalve geld valt er niets te winnen wat echt telt.
De MLS zelf natuurlijk, zeker als die meer aanzien krijgt.
Oud 16-05-10, 11:46   #49
PEC is back!

In de Western Conference bedoel je dan neem ik aan?
Ja, maar als je kijkt naar de Eastern is Galaxy wel beter dan wie dan ook. Mooi om te zien dat Amerika voetbal steeds leuker gaat vinden.
Oud 13-06-10, 11:32 Standaard   #50
BS.

LA Galaxy domineert de Western Conference met gat van 9 punten (wel 1 wedstrijd meer). In de Eastern Conference gaat het tussen Columbus en NY Red Bulls.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Voetbal > Buitenland

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:41.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site