|
|
#1 |
![]() Rayo Vallecano is, na Real Madrid, Atlético de Madrid en Getafe, de vierde club van Madrid. Nimmer was de club succesvol in La Liga, toch kwam het in totaal twaalf seizoen uit op het hoogste niveau. In 1977 voor het eerst en in het begin van dit millennium zelfs vier seizoenen op rij. De beste prestatie was de negende plaats in het seizoen 1999/2000. Die plaats gaf geen recht op Europees voetbal, maar de positie op de fairplayranking wel. In Europa schakelde Rayo het Andorrese Constelació Esportiva uit, met 0-10 in Andorra en 6-0 in Vallecas. In de tweede ronde werd het Noorse Molde FK aan de kant geschoven (0-1, 1-1) en in de tweede ronde ging het Deense Viborg FF eraan. Het werd 1-0 in Madrid, en 2-1 in Viborg. En de succesvolle Europese campagne ging door. Lokomotiv Moskva werd in de derde ronde uitgeschakeld met een 2-0 in Madrid na een 0-0 in Moskou. Huidig Frans kampioen Girondins de Bordeaux was het volgende slachtoffer: 4-1 in Madrid, 1-2 in Frankrijk. Pas in de kwartfinale was daar het eindstation. Deportivo Alavés maakte thuis al korte metten met Rayo: 3-0. De 2-1 thuiswinst kon geen halve finaleplaats meer opleveren. ![]() Het is tot dusverre het enige echte succes van Rayo. De fanschare is er echter niet minder op geworden. Het Estadio Teresa Rivero zit vaak tot de nok gevuld. Niet zo vreemd dus dat de club eerder dit jaar besloot een nieuwe stadion te laten bouwen. Op voetbalvlak gaat het inmiddels weer wat beter. Na vier jaar in de Segunda B is Rayo sinds 2008 weer terug in de Segunda. Het leek lange tijd tot het einde mee te doen om de promotieplaatsen naar La Liga, maar in de slotfase werden toch belangrijke punten gemorst en de club eindigde als vijfde. Dit seizoen is de club weer uitstekend begonnen. Met Atlético-huurling Germán Pacheco in de gelederen werd Albacete gemakkelijk verslagen: 3-0. Rayo bevindt zich na vijf speelrondes derde met tien punten. Alleen het verrassende FC Cartagen heeft meer punten (11). Real Betis heeft een beter doelsaldo, terwijl ook Numancia en Hércules op tien punten staan. Aankomend weekend staat de topper Rayo - Betis op het programma. Ongetwijfeld zal het Teresa Rivero dan weer volgepakt zitten. Huidige smaakmakers bij Rayo: David Aganzo (ex-Real Madrid en -Racing), Piti, MÃ*chel (voormalig jeugdinternational), José Movilla (ex-Atlético en -Zaragoza), Jofre (ex-Barcelona), Rubén Castro (ex-Las Palmas, op huurbasis van Depor) en Germán Pacheco (jeugdinternational, op huurbasis van Atlético). Bekende ex-spelers van Rayo: Dave van den Bergh (ex-Ajax, ex-Utrecht) Laurie Cunningham (ex-Real Madrid, ex-Man United) Hugo Maradona (de broer van) Ãlvaro Negredo (ex-Real Madrid, ex-AlmerÃ*a, nu Sevilla) Toni Polster (ex-Sevilla, ex-Köln) Abel Resino (ex-Atlético, nu trainer Atlético) Hugo Sánchez (ex-Real Madrid, ex-Atlético) Ismael Urzaiz (ex-Athletic, ex-Ajax) |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ze hadden toch zo'n talentvolle keeper? Zit die er nog?
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mJoeuelOoag[/youtube] |
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ontwaakt verworpenen der aarde.
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
C.A. RIVER PLATE
|
Mooi, zo'n River Plate shirt
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#7 | |
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
||
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
![]() Homer is ook fan: ![]()
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dit is het shirt van dit seizoen:
![]() Pacheco na zijn goal tegen Albacete En wtf doet Homer met een shirt van Rayo? Dat is toch in The Simpsons geweest neem ik aan, of wel?
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Wel een schopje waard na het uitschakelen van Bilbao in de beker!
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Was een mooie wedstrijd in San Mamés. Athletic was veel beter, maar had veel pech met ballen op de lat en een uitstekend keepende Dani Jiménez, die normaal tweede doelman is achter David Cobeño. Maargoed, als je thuis al met 2-0 wint is die ene uitgoal genoeg, en die viel op een geweldige manier uit een counter
![]() Goeie kick BS
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Eens kijken wat ze vanavond tegen Mallorca kunnen
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Heb er zin in. Eerst Rayo en dan Getafe.
![]() Hopelijk gooit Mallorca een b-elftal in de strijd. Belangrijk zal zijn om de nul te houden. Als Rayo in Mallorca móet scoren zie ik het somber in. Verwachte opstelling volgens Marca: Dani
Coke A - PelegrÃ*n - Salva - E Albácar Rafa GarcÃ*a - Ãngel R Reyes ---------------Jofre Collantes - Piti Bank: Cobeño - MÃ*chel - Movilla - Quero - Rubén Castro ook een verkapte b-elf dus... |
|
|
|
|
|
|
#15 |
![]() VICTORIA |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mooi man
![]() Helaas moeten ze wel nog naar Mallorca, en Mallorca thuis.... tja
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Mooi resultaat, maar met 2-1 naar Mallorca wordt toch nog heel moeilijk.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat wordt inderdaad heel moeilijk, maar het begin is er in ieder geval. Ik gok dat Manzano na een zwaar uitduel bij Real Madrid en vlak voor een belangrijke thuiswedstrijd tegen concurrent Deportivo weer met een B-opstelling zal aantreden. Daar liggen dus best kansen voor Rayo.
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Het enige dat ik van ze weet is dat Ska-P fan is.
__________________ Wilfred Genee is een baas. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
![]() Zag toen veel mensen rondlopen in Rayo en Atlético shirts.
|
||
|
|
|
|
|
#21 | |
Overigens moet ik altijd aan dat bombardement van de Duitsers denken waar Picasso een schilderij van heeft gemaakt als ik Vallecano lees, vraag me niet waarom
|
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
||
|
|
|
|
|
#23 | |
|
||
|
|
|
|
|
#24 | |
|
||
|
|
|
|
|
#25 | |
|
||
|
|
|
|
|
#26 | |
|
||
|
|
|
|
|
#27 | |
|
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Wat zit je nou een beetje mijn optimisme de grond in te stampen?
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Je hebt wel gelijk en aangezien Real ook al geen kampioen wordt gun ik je wel een succesje met Rayo.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
![]() Zo dichtbij
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Wow, in de blessuretijd.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Ral Tamudo houdt een jaar later in blessuretijd van de laatste wedstrijd Rayo in de Primera Divisin, en bezegelt daarmee het lot van Villarreal.
Held ![]() Rayo ![]() Geweldig seizoen dat nog veel te spannend werd. __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
![]() |
![]() |
||
Rayo Vallecano de Madrid
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|