|
|
#1 |
|
|
De sympathiekste ploeg uit de Primera División verdient best een eigen topic dacht ik zo
!![]() Doordat mijn familie vroeger een vakantiehuis op het eiland had, ben ik er als kind lange tijden geweest. Mensen en de taal leren kennen, het mooie eiland, veel voetbal gezien. Alles! Daarom sinds jaar en dag - toch al een jaar of 15 - groot fan van de club die speelt op het grootste Canarische eiland . Hoewel de glorietijden ('93/'94 achtste finale UEFA-cup en '96/'97 halve finale UEFA-cup, na o.a. Feyenoord in De Kuip met 2-4 verslagen te hebben) alweer jaren achter ons liggen, krabbelt Tenerife langzaam uit het dal dat eind jaren '90 is ingezet. Afgelopen jaar promoveerde het na 7 jaren in de Segunda División terug naar de Primera.Het zal een lastig seizoen worden, maar handhaving moet mogelijk zijn. Grootste aanvallende krachten aan de zijde van de Tinerfeos - die spelen in een 4-2-3-1 systeem - zijn spits Nino, die afgelopen jaar topscorer in de Segunda werd met 29 doelpunten, en Alejandro Alfaro, nu spelend als hangende rechtsbuiten en vorig jaar goed voor 20 doelpunten. Nino-Alfaro, una dupla letal! ![]() Resultaten tot dusver: Zaragoza - Tenerife 1-0 Tenerife - Osasuna 2-1 Mallorca - Tenerife 4-0 Tenerife - Athletic 1-0 R. Madrid - Tenerife 3-0 De nederlaag bij Mallorca was wat hoog en tegen Zaragoza had een gelijkspel verdiend geweest, maar... ik ben tevreden met de start! Laatst gewijzigd door Nico; 16-07-10 om 09:44 __________________ La buena vida es cara. Hay otra mas barata, pero no es vida. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Mooie club, mooi stadion
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Die was ik vergeten.
__________________ La buena vida es cara. Hay otra mas barata, pero no es vida. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Vanavond thuis tegen Depor.. ik hoop op een stuntje in de vorm van 3 punten.
1-0, Nino ![]() Vermoedelijke opstellingen:
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Verrassende nederlaag gisteren bij Celta in de beker.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Die pakken we thuis wel
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Adelante? Hoop je op degradatie naar de Liga Adelante of zo?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Barbaar
![]() http://www.youtube.com/watch?v=qcoK0X3UgxY&feature=related !Vooralsnog doen we het trouwens hartstikke prima. Al 9 punten in Heliodoro. Komend weekend naar Villarreal. Ik hoop op een |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
*wordt weer vrolijk van El Himno del Tenerife
.Nouja, na het fiasco van zondag op naar zaterdag, thuis tegen Málaga. Bij zulk soort partijen MOETEN de 3 punten natuurlijk in Heliodoro blijven .
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
deze wil ik even volgen
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
. Dan maar de competitie.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prutsers!
Verliezen van een club die lager speelt dan jij zelf, dat is echt te triest hoor. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
En als het dan nog een Rayo, Sociedad of Betis ofzo was... maar fucking Celta
!!!
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
Van 3-0 achter naar 3-3, belangrijk punt in Valladolid
!!
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
wat een toppers!
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Wat een zege van onze jongens weer
!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Knappe zege
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Straks thuis tegen Atleti. Zonder held Omar helaas, maar ik zie wel een punt behaald worden.
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
GOOOOOOOOOOLLLLLLLLLLLLL DE NINO!
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
1-1. Toch netjes, puntje gehaald.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Statistiekentijd
![]() Competitie: ![]() ![]() Beker: ![]() ![]() Totaal: ![]() ![]() Spoiler
NOOT: - Vriendschappelijke duels zijn niet meegenomen. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
|
Thanks Weebl.
Nu uit bij Racing, dat zijn de duels waar het er om gaat. *gooit lokale radio aan !
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
|
Pfff 1-0.. niet terecht zo te horen
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
|
Straks Barcelona. ¡Adelante!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Helaas kan ik het niet volgen, ben weg, maar straks gaat het gebeuren... thuis tegen Valladolid. Er moet (MOET!!!) gewonnen worden! Alleen dan kunnen we degradatie ontlopen denk ik.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Het gaat nog verdomd spannend worden voor Tenerife om er in te blijven
.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
|
We moeten beide wedstrijden winnen. Thuis tegen AlmerÃÂ*a en, inderdaad, uit bij Valencia. En daar geloof ik in, die spelen dan nergens meer voor en op zich hebben Tenerife en Valencia altijd wel een goede relatie gehad. Dus who knows
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Eén keer winnen kan ook zomaar genoeg zijn denk ik zo.
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Zeker, maar dan moet Real die laatste wedstrijd wel nog kans op de titel hebben. Dan wint Malaga daar nooit van, daarnaast wordt het voor hen uit bij Getafe ook moeilijk.
Zondag wordt het erop of eronder
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
|
Winnen vandaag en we blijven er gewoon in
¡ADELANTE! ¡VAMOS! !
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Als ik moet kiezen tussen Sporting, Racing, Málaga, Tenerife, Valladolid en Xerez wie erin blijven kies ik toch voor Sporting, Racing en Tenerife.
Succes dus vanavond
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Spannend. Ik zeg 50/50
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Het zou me niet eens verbazen als Tenerife weet te winnen in Mestalla, al kan een gelijkspel al genoeg zijn natuurlijk.
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Stijf onderaan in de segunda division. 2 punten uit 8 wedstrijden
__________________ [AFCA] [THFC]
|