![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
![]() |
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
![]() ACF Fiorentina AC Fiorentina werd opgericht op 26 augustus 1926. De eerste prijs die de club binnenhaalde was de Coppa Italia in het seizoen 1939/40. De eerste scudetto (landstitel) werd in het seizoen 1955/56 binnengehaald. Het jaar erop haalde het de finale van de Europa Cup I. Rond deze tijd was de club erg succesvol, het won in het seizoen 1960/61 nog een Coppa Italia en ook de allereerste Europa Cup II in de geschiedenis werd binnengehaald in een finale tegen Glasgow Rangers. Daarna won de club ook in het seizoen 1965/66 nogmaals de Coppa Italia en in 1968/1969 de landstitel, maar daarna was de club niet erg succesvol meer. In de seizoenen 1995/96 en 2000/2001 won het weer de Coppa Italia. Destijds hadden ze echt een heldenelftal met Laudrup, Effenberg, Baiano, Dunga, Edmundo, Rui Costa en Batistuta. Halverwege 2001 werd bekend dat de financiële situatie van de club erg slecht was. Zo slecht zelfs dat de lonen van de spelers niet meer konden worden betaald. Destijds De complete inboedel van de club, inclusief gewonnen bekers en zelfs de rechten op de naam Fiorentina, moest worden verkocht. In 2002 maakte de club onder de naam Florentia Viola een herstart in de Serie C2, de onderste Italiaanse professionele divisie. Heel rap promoveerde Fiorentina al weer naar de Serie A, waar ze natuurlijk thuishoren. Op 7 juni 2005 werd Cesare Prandelli als nieuwe trainer gepresenteerd en die is er nu nog steeds. In de loop van de jaren hebben er heel wat goede spelers bij Fiorentina gespeeld waaronder Luca Toni, Felipe Melo, Ujfalusi en Chiellini. Spelers als Mutu, Gilardino, Montolivo en Frey zijn nu de belangrijke spelers van Fiorentina.
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Gilardino bedankte direct door de match op slot te gooien, nadat Jovetic z'n basisplek al had bekroond met de 1-0. Goeie zege tegen Samp dat z'n 1e punten verloor.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Viola
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Mijn Fiorentina shirt met Montolivo achterop is binnen. Prachtig shirt.
__________________ Like David Carradine, they can go f**k themselves and just die |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Hij was alleen vanavond wel wissel, zit niet in z'n allerbeste fase momenteel.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Andrea Della Valle vandaag dus z'n functie neergeleged bij Fiorentina, na toenemende druk (ontevredenheid) van de fans. Kan me z'n beslissing voorstellen als je ziet van waar hij komt (C2) en dan nu dit krijgt, daar heb je gewoon geen trek in.
Ben wel benieuwd wat dit verder doet met en rondom de club en hoe dit zich eventueel zal vertalen op het veld. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N165884090925-1013.htm
Tsja, als je niet met Juve door 1 deur kunt...
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Montolivo zit echt in een flinke dip. Gaf eerder op FOK al aan dat ik vind dat hij al 2 seizoenen compleet stil staat en de iets meer controlerende rol dit seizoen heeft hem ook geen windeieren gelegd. Gelukkig gisteren de 3 punten, maar het spel blijft beroerd..
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Vorig seizoen heeft hij nog een goeie periode gehad, maar dit seizoen is he tnog niet veel soeps. Zelfde geldt eigenlijk voor Mutu, die ook nog niet uit de verf komt.
Positie op de ranglijst nu is best fraai, maar Fiorentina heeft een te smalle selectie qua spelers de kwalitatief bijna net zo goed zijn als de jongens in de basis. En met Jovetic vraag ik me af wat de strategie erachter is, misschien denkt Prandelli dat hij vaak beter uit de verf komt als hij vanaf de bank komt. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Top prestatie gisteren en ik weet niet of hier al wat ouderen rondlopen die zich eind jaren 80 nog kunnen herinneren, maar Jovetic deed me gisteren, ook in z'n spel, herinneren aan de opkomst van Roberto Baggio in die tijd bij Fiorentina.
Real Madrid, Man Utd en Juve zouden al in de rij staan voor z'n handtekenng (z'n contract loopt nog 5 jaar) maar Fiorentina wil het contract al openbreken, verbeteren en er - uiteraard - een transfersom clausule bij inbouwen. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Geweldige speler inderdaad, nú al met zijn 19 jaar. Overigens floot Vink die wedstrijd in Lyon en van hem zijn wel gewend dat ie soms ietwat pedant met kaarten loopt te strooien, de clown.
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Vond Jovetic vorig jaar tegen Ajax al 1 van de beteren bij Fiorentina, als invaller.
Heeft volgens mij voordat hij naar Fiorentina ging ook bij Ajax in de belangstelling gestaan. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Stijgende lijn, finally
__________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
Nu eens kijken of Prandelli zal beginnen met Mutu, Gilardino & Jovetic.... |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Real Madrid zou Fiorentina andermaal gepolst hebben of ze Drenthe willen overnemen (Italiaanse sportkranten vanmorgen)
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Jovetic heeft aangegegevn geen intenties te hebben om Fiorentina te verlaten, waar z'n zaakwaarnemer na de match tegen Liverppol al schermde met interesse van Man Utd & Real Madrid.
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Er vallen me inmiddels wel een paar dingen op bij Fiorentina dit seizoen:
1: Mutu is nog steeds niet in vorm. Weet nie tof het met z'n mega boete te maken heeft, maar op dreef is hij allerminst 2: Gilardino begint steeds beter te spelen, ongeacht Mutu. Ontwikkeld zich dus nog immer als spits. Dit bleek ook wel in de recente interlands 3: Dit wordt het jaar van Jovetic, geweldig zoals hij speelt en darteld over het hele veld, hij het de defensie lastig maakt omdat hij geen vaste positie heeft en zo onvoorspelbaar is. Heeft wel iets weg van Baggio of Totti. 4: Gehaald als grote aanwinst. Bijzonder matige start, veelal op de bank en dus ook alweer geruchten over een snel vertrek. Maar wat heeft Vargas, met dus vertraging, de belofte inmiddels ingelost zeg. Was in z'n eentje de plaaggeest van Argentinie, was fantastisch tegen Liverpool, is dominant, z'n schoten missen geen richting meer, hij is echt helemaal terug en meer. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
De Europese overwintering is binnen, nu nog hopen dat het in de CL is.
|
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
|
Maar goed: Liverpool moet alles winnen en vooral de volgende wedstrijd tegen Fiorentina. Als we die verliezen is het nog steeds mogelijk om door te gaan als Liverpool geen punten pakt tegen Unirea of als Fiorentina punten pakt tegen Lyon. Wordt spannend maar deze keer wel aan de goede kant van de medaille
|
|
|
|
|
|
|
#20 | |
Verder zit Unirea in een heel andere poule, dus hoe zij nog een rol hierin spelen vraag ik me af
|
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Unirea, Debreceni, what's the difference?
![]() Forza Viola! |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Yep, knappe prestatie. En ook al is Debrecen dan geen sterke ploeg, Fiorentina heeft toch al 11 CL goals binnen dit seizoen, alleen Real Madrid (met Zurich als zwakke broeder in de poule) doet even goed.
Het lijkt erop alsof Mutu langzaam maar zeker ook wat beter gaat draaien. In de competitie heeft Fiorentina het alleen even wat moeilijker: Paar lastige wedstrijden gehad (Genoa uit bv.) en thuis van Napoli verloren met het "Mazzarri effect". Meeste aandacht in de media gaat dit seizoen uit naar Jovetic, maar ik vind Cargas echt de man tot nu toe dit seizoen bij Fiorentina. Vorig seizoen als nieuwe aankoop flink kritiek gehad, werd als links back gebruikt maar zelden of nooit een basisplek. Stond vlgens sommige geruchten op he tpunt van weggaan of verkocht worden. En nu, op het middenveld is het ineens de revelatie van het seizoen. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
En zojuist lees ik op de website van Fiorentina dat Mutu weer onde rhet mes moet, i.v.m. problemen aan de meniscus, die gisteravond weer opspeelde. Da's dus duidelijk minder nieuws.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Klopt, Mutu is er minimaal een maand uit
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Operatie is geslaagd, volgens de meest optimistische geluiden zou hij over 2 weken alweer op het veld kunnen staan.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Gilardino doet het goed maar ik blijf het een net-niet speler vinden...
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Maar Gilardinho werd door Parma en wordt door Fiorentina ook net iets anders gebruikt dan destijds bij Milan en dat kan een wereld van verschil betekenen.
Daarnaast was zijn start bij Milan niet best en dat bleef hem achtervolgen, het publiek wilde Pipo, die kwam dan 15 minuten in het veld en frommelde al dan niet buitenspel staand een bal tegen de touwen. Absolute top is het niet, maar hij zit er niet ver vandaan hoor. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Klopt wel, maar misschien is het ook wel omdat ik het gewoon geen prettige speler vind. Heb geen goed gevoel bij hem.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Mja OK, daar kan ik wel inkomen ja, daarvoor heeft ie ook te veel momenten dat je zelfs als fan van de club waar hij speelt, je vraagtekens bij zet. Denk aan de Schwalbe voor Milan bij Celtic, enk aan de handsbalgoal vorig seizoen tegen Palermo etc.
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
De CDS weet nog te melden dat Fiorentina zeer geinteresseerd is in de diensten van David Luiz, 22 jarige verdediger van Benfica
|
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
||
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Mooie club Fiorentina, mooi shirt ook. Dat team een jaar of 10 terug met Batigol en Rui Costa was echt geweldig. Nu hebben ze ook weer een aardig team met Mutu, Montolivo, Gilardino en als absoluut toptalent natuurlijk Jovetic. Het is alleen erg jammer dat ze in zo'n ontzettend lelijk oud krakkemikkig stadion spelen.
|
|
|
|
|
|
#37 | |
![]() Ik was eigenlijk al fan van hem bij Parma en was echt blij toen hij naar Viola kwam uiteindelijk, ondanks zijn mindere jaren bij Milan waar hij stiekem nog wel tot 36 goals kwam in 3 seizoenen.. Gemiddelde van Toni in de serie A was 0.52, terwijl Gila op 0.44 zit...ook zeker neit verkeerd dacht ik zo. __________________ Alex Pastoor: "Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend" |
||
|
|
|
|
|
#38 | |
|
||
|
|
|
|
|
#39 |
|
Ik ben ook Toni fan hoor, heb zelfs een Viola shirtje met zijn naam er op
![]() Ook eentje met Pazzolivo, maar ja
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
DD & Toni zijn eigenlijk 1 en dezelfde persoon
![]() En je ondertitel bevatte altijd iets typisch Siciliaans, daar waar Toni tot bloei kwam |
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
De interesse van Chelsea voor Vargas schijnt steeds concreter te worden.
|
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
|
![]() Morgen trouwens tweede ronde CL veiligspelen
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
Met morgen bedoel ik vandaag
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
|
![]() Heel knap in een poule met Lyon en Liverpool. Hopen dat ze volgende ronde mooie tegenstander loten. |
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
Heerlijk dit..wat een vooruitgang tov vorig jaar zeg
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Yep, alleen begint Vargas zich wel erg nadrukkelijk in de picture te spelen, gisteravond ook weer 1 van de beste spelers op het veld, samen met Frey.
Het doorkomen van de poule betekent ook zo weer een miljoentje of 10 aan cash meer qua opbrengsten, die nu geschat richting 25 miljoen kunnen gaan mochten ze die ronde ook nog doorkomen. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Absoluut, Vargas is echt de drijvende kracht dit jaar. Erg stabiel ook, maar inderdaad, dan komen de grotere clubs al snel. Felipe Melo heeft ook niet lang geduurd
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
|
|
|
|