![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Van oudsher is het WK het hoogste podium in het voetbal. Of het nog steeds op eenzame hoogte staat kun je betwijfelen maar ik denk dat iedereen wel wil dat dit het hoogste podium blijft. Juist omdat het eens in de vier jaar is, omdat dan iedereen kijkt, iedereen betrokken is en alle goede voetballers van de wereld zijn verzameld in één land. Door de mondialisering van het voetbal is de unieke glans er wel een beetje af maar laten 'we' koesteren wat er nog van over is.
Dit topic is bedoeld om na te denken en discusieeren over hoe je volgende wereldkampioenschappen weer meer aanzien geeft. Sinds het WK is uitgebreid naar 32 landen (in 1998) is dit het WK geweest met de minste doelpunten, meeste overtredingen en meeste schoten off-target. De statistieken zijn niet fraai naast het algemene gevoel dat dit niet zo'n goed WK was. Ikzelf zal een schot voor de boeg doen: - Zuivere speeltijd invoeren - Niet meer op hoogte voetballen - Zorg dat op het hoogste podium je ook met de beste kwaliteit velden speelt - Voer niet elk toernooi een nieuwe bal in. Bevries dat eens voor een jaar of 20. Voor landentoernooien (Copa America, EK's en WK's) moet dat prima zijn te regelen. Verder vind ik dat de kalender moet worden opgeschoond. Dat wil zeggen: minder grote competities, laat de tweede bekercompetitie vallen of integreer dat met het eerste bekertoernooi en beperk het interlandvoetbal. Er is iets goed mis als de topvoetballers op het einde van het seizoen zijn opgebrand. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Wat minder over vroeger mijmeren en we zijn al een heel eind
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Het WK is het hoogste podium, maar het niveau van een EK ligt gewoon hoger door het sterkere deelnemersveld.
Maar ja, je kan moeilijk tegen landen als Nieuw-Zeeland en Honduras zeggen dat ze niet welkom zijn. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
De unieke glans is er absoluut niet van af. Dat is iets wat jij vindt. Ik heb gewoon weer een heel toffe maand gehad, met memorabele momenten. Het WK was in pakweg 1978 niet beter dan dit WK. Dat heeft de overlevering er van gemaakt.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#6 | |
![]() Krijgen we dadelijk Luxemburg op een eindtoernooi... Kalender opschonen in een WK-jaar zal al een heleboel helpen, dan komen spelers minder uitgeblust aan. |
||
|
|
|
|
|
#7 |
|
Stem mondiaal de voetbalkalenders eindelijk eens op elkaar af en je bent al een heel eind. Spelers die scherp zijn is het belangrijkste.
Verder niet zo mijmeren en accepteren dat je gewoon niet kunt garanderen dat alle toernooien even aantrekkelijk zijn. Het is en blijft een golfbeweging, er komen ook wel weer toernooien waar je meer aantrekkelijke ploegen spelen. __________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Ik heb toch echt het idee dat er in 98 beter gespeeld werd. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kijk eens oude toernooien terug, toen werd er een stuk schandaliger uitgedeeld dan tegenwoordig. Ja, ook onze zo geroemde ploeg uit 1974. .
__________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ja, en 1990 was net zo slecht, net als 2002. Dat geldt voor alle sporten: niet ieder toernooi is even aantrekkelijk of vernieuwend.
__________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Mwoah. Was ook geen allerbest toernooi. Groepsfase wedstrijden waren regelmatig ook niet om aan te gluren.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
De mondialisering van het voetbal heeft die magie een beetje stukgemaakt en krijg je niet snel meer terug. Is ook niet zo heel erg. |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
|
|
|
|
#16 | |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Op oude toernooien hanteerde ieder land nog zijn eigen voetbaltraditie. Ook die glans is een beetje verloren gegaan. Nu is het een beetje vervlakt allemaal. Braziliaanse en Argentijnse voetballers zijn nu groot geworden in de europese voetbalcultuur. En in Europa zijn die culturen ook weer vervlakt. Engelse clubs spelen nu als continentale clubs.... het is naar elkaar toegegroeid. Helaas. En als iets in de mode raakt holt iedereen daar achteraan. Jammer. Dat laatste is nog een reden om zeer scherp te zijn op een verpesting van het voetbal.
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
|
|
|
#19 | |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Hoezo? Die hebben mij positief verrast. Of telt dat niet omdat ze niet uit Brazilië komen?
|
|
|
|
|
|
#21 | |
.
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Voor het hele voetbal:
1. Zuivere speeltijd 2. Camerabeelden gebruiken bij doelpunten 3. Schwalbes, kaarten aannaaien en aanstellerij achteraf bestraffen mits niet gezien. 4. Stoppen met het beschermen van grote teams / grote spelers: oordelen op gebeurtenissen, niet op reputaties. Laatst gewijzigd door ErikT; 14-07-10 om 13:05 __________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Heel simpel gesteld:
Het elftal veranderen in een negental. Met negen speler s is er meer ruimte om te aanvallen. Nu tegenwoordig met elf voetballer s is het taktisch totaal dicht gemaakt en is er niet de ruimte voor aanvaller s. |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Ik vind dat vooral een goed idee voor de verlenging. Golden goal weer invoeren en dan met 9 tegen 9 voetballen
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Elf tegen elf is een van de kernwaarden van het voetbal. Ik zie niet hoe dat ooit veranderd wordt. Je kan al voor een groter veld kiezen om ruimte te maken, dat gaat wel ver genoeg, vind ik.
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Net als ijshockey er een man afhalen (of twee man) en dan golden goal spelen lijkt me een goed plan. Alles om dat domme penalty schieten te voorkomen.
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Penalty schieten is awesome.
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
3 tegen 3, tijdstraffen ipv gele kaarten, zuivere speeltijd, geen buitenspelregel, 3 corners is een strafschop, videoref, shootouts bij gelijke stand. Wat zullen we genieten
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Stel je voor: WK's met de 16 sterkste landen ter wereld die ook nog eens twee maand de tijd hebben om zich samen voor te bereiden op de WK.
|
||
|
|
|
|
|
#32 | |
Niet meer op hoogte voetballen? Beetje vreemd, daar hebben beide elftallen toch last van en dus is het gewoon eerlijk? Okee, de Bolivianen hebben er voordeel van en zijn thuis bijna niet te kloppen, maargoed die verliezen toch alles buitenshuis. Beperk het interlandvoetbal, daar ben ik voor. Schaf de oefeninterlands af. Het is toch compleet debiel dat er begin augustus alweer een oefeninterland van Oranje voor de deur staat als de competities net begonnen zijn. Ajax zit middenin in de voorrondes CL en heeft vrijwel nooit de selectie compleet bijeen om te trainen. |
||
|
|
|
|
|
#33 |
|
Met de Afrika cup midden in de Europese competities als beste voorbeeld. Sowieso lopen de landentoernooien op de verschillende continenten niet gelijk op. Nu weer voorrondes CL e.d. terwijl het WK nog loopt. Eindes van de competities zijn ongelijk, CL finale zit op een moment dat je normaal gesproken al in voorbereiding bent op het WK etc. __________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
|
|
|
|
#36 | |
|
||
|
|
|
|
|
#37 |
|
Zuivere speeltijd, helemaal mee eens.
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Maar dan alleen op het WK?
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Nee altijd natuurlijk.
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Dan verzanden we hier dus weer in diezelfde discussie als Koekebakker overal wil voeren helaas.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
- Geen WK meer in Afrika maar gewoon in Europa
- Geen FIFA meer - ZUivere speeltijd - Strengere regels met beelden achteraf gebruiken - Camera gebruik in de zin van 2x hawkeye ofzo - Minder landen mee laten doen - Overal op dezelfde hoogte (hoog of laag boeit dan niet) - Zelfde bal elk toernooi - Elk groot toernooi om de 4 jaar laten zijn - Domenech vaste bondscoach van Frankrijk maken __________________ Verstuurd vanaf mijn FrituurPan |
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
In ieder geval Afrika cup, Coppa America en EK in dezelfde cyclus van 4 jaar. En bij WK's speel je ook op alle continenten in juli, dus volgens mij is het niet onmogelijk?
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Een WK in Zuid-Afrika is nog wel te doen, maar als je landen als Kameroen of Egypte het laat organiseren lijkt het me veel te warm. Daar is het dan namelijk wél gewoon zomer.
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
WK's alleen in Europa lijkt me niet wenselijk, de naam wereldkampioenschap zegt het al, niet waar? __________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
Dat lijkt me inderdaad wel handig. Om het jaar midden in het seizoen is gewoon niet erg sociaal.
|
|
|
|
|
|
#47 | |
Dus het mag best flink beperkt worden. Maar ik vind óók dat het clubvoetbal moet worden beperkt. Midden jaren 80 bestond de serie a gewoon uit 16 clubs. Idem dito voor de primera division. |
||
|
|
|
|
|
#48 |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Je opent nu een discussie over het WK, maar uiteraard gaat het weer over het veranderen van het hele voetbal. Dat weet je zelf ook best .
||
|
|
|
|
|
#50 |
|
|
Ik heb de beelden van pakweg 74 op beeld. Reken d'r maar goed op dat er toen veel aantrekkelijker en aanvallender gevoetbald werd. Ik heb zelfs beelden van de jaren 60(club en interland), en dan weet je niet wat je ziet als je het met nu vergelijkt. D'r werden net zo veel fouten als nu gemaakt, maar een breedtepass kenden ze toen bijv. niet of nauwelijks. En bijna elke speler had een actie in huis.
|
|
|
|
![]() |
||
Hoe het WK weer beter maken?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|