Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14-07-10, 16:34 Standaard   #51
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Solstice Bekijk bericht
[...]

Ik heb de beelden van pakweg 74 op beeld. Reken d'r maar goed op dat er toen veel aantrekkelijker en aanvallender gevoetbald werd. Ik heb zelfs beelden van de jaren 60(club en interland), en dan weet je niet wat je ziet als je het met nu vergelijkt. D'r werden net zo veel fouten als nu gemaakt, maar een breedtepass kenden ze toen bijv. niet of nauwelijks. En bijna elke speler had een actie in huis.
Je hebt ook op de snelheid gelet? Als je in zo'n tempo nog zoveel fouten weet te maken, tja...

(Verdwijnt na registratie)
Oud 14-07-10, 16:55 Standaard   #52
Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Je hebt ook op de snelheid gelet? Als je in zo'n tempo nog zoveel fouten weet te maken, tja...
Dat zit hem er puur in dat tegenstanders keer op keer opgezocht werden, en er nog ruimte was voor hoogstandjes. Dan wil er wat misgaan, maar krijg je er ook veel meer voor terug. Wat dat betreft mogen ze de verantwoordelijken voor het moderne voetbal wat mij betreft meteen stenigen. D'r zijn zo langzaam aan spectaculairdere sjoelwedstrijden op tv.
Solstice is offline   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 17:08 Standaard   #53
AFCA

[...]

Dat zit hem er puur in dat tegenstanders keer op keer opgezocht werden, en er nog ruimte was voor hoogstandjes. Dan wil er wat misgaan, maar krijg je er ook veel meer voor terug. Wat dat betreft mogen ze de verantwoordelijken voor het moderne voetbal wat mij betreft meteen stenigen. D'r zijn zo langzaam aan spectaculairdere sjoelwedstrijden op tv.
Tja, voetbal is gelukkig voor mij meer dan alleen het uitspelen van een tegenstander of het maken van een technisch hoogstandje.

Oud 14-07-10, 17:58 Standaard   #54
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Ik heb de beelden van pakweg 74 op beeld. Reken d'r maar goed op dat er toen veel aantrekkelijker en aanvallender gevoetbald werd. Ik heb zelfs beelden van de jaren 60(club en interland), en dan weet je niet wat je ziet als je het met nu vergelijkt. D'r werden net zo veel fouten als nu gemaakt, maar een breedtepass kenden ze toen bijv. niet of nauwelijks. En bijna elke speler had een actie in huis.

Als er nu op dat tempo gespeeld gaat worden gaat niemand het meer aantrekkelijk vinden hoor. En een ploeg die zoveel ruimte weg geeft gaat er met 10-0 af. En die acties die ze in huis hadden wil ik ze met de huidige kleine ruimtes nog wel eens zien maken.

Voetbal is gewoon professioneler en meer resultaatgericht geworden. Dat het niet altijd aantrekkelijk is klopt, maar dat was het vroeger ook niet altijd. Er wordt nu op basis van dit WK veel te negatief gedaan, volgende toernooi kan het zomaar weer veel leuker zijn.

Oud 14-07-10, 18:06 Standaard   #55
Oorspronkelijk geplaatst door TAV74 Bekijk bericht
[...]

Als er nu op dat tempo gespeeld gaat worden gaat niemand het meer aantrekkelijk vinden hoor. En een ploeg die zoveel ruimte weg geeft gaat er met 10-0 af. En die acties die ze in huis hadden wil ik ze met de huidige kleine ruimtes nog wel eens zien maken.

Voetbal is gewoon professioneler en meer resultaatgericht geworden. Dat het niet altijd aantrekkelijk is klopt, maar dat was het vroeger ook niet altijd. Er wordt nu op basis van dit WK veel te negatief gedaan, volgende toernooi kan het zomaar weer veel leuker zijn.
Dat negatieve op de verdediging gerichte voetbal is een tendens die al lang geleden ingezet is. Real Madrid, Barcelona, Valencia, Arsenal, er zijn nog wel witte raven die aanvallend en combinerend willen voetballen. Maar over het algemeen is het gewoon kut met peren. Met 10 man de ruimtes zo klein mogelijk maken en je puur richten op het voorkomen van tegengoals, om dan zo af en toe een paar keer lafjes de verdediging van de tegenstander te penetreren. Doe mij dan het tragere voetbal van verleden tijden maar.
Oud 14-07-10, 18:08 Standaard   #56
[...]

Tja, voetbal is gelukkig voor mij meer dan alleen het uitspelen van een tegenstander of het maken van een technisch hoogstandje.
Goals zijn ook leuk ja. Wat is voetbal voor jou dan?
Oud 14-07-10, 18:36 Standaard   #57

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Dat het voetbal veranderd accepteer ik. Dat je kunt soebatten over wat een 'juiste' speelstijl is accepteer ik ook (sterker: dat kan een WK zo leuk maken, dat elke land zijn voetbaltraditie, waar de jongetjes mee opgroeien, laat zien). Maar ik denk dat liefhebbers van technisch hoogstaand voetbal het er wel over eens zijn dat de velden zo strak en glad als een biljartlaken moeten zijn, en dat het zou helpen als niet elke twee jaar weer een nieuwe bal wordt geïntroduceerd. Ik denk dat op zo'n basaal niveau iedereen wel elkaar kan vinden, hoewel het wellicht tegen de commerciële belangen in gaat. Daarom noemde ik deze twee zaken in m'n OP.

Oud 14-07-10, 18:37 Standaard   #58

[...]

Kijk eens naar videotjes van Cruijff. Die was zo snel als een TGV
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 18:43 Standaard   #59
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Dat het voetbal veranderd accepteer ik. Dat je kunt soebatten over wat een 'juiste' speelstijl is accepteer ik ook (sterker: dat kan een WK zo leuk maken, dat elke land zijn voetbaltraditie, waar de jongetjes mee opgroeien, laat zien). Maar ik denk dat liefhebbers van technisch hoogstaand voetbal het er wel over eens zijn dat de velden zo strak en glad als een biljartlaken moeten zijn, en dat het zou helpen als niet elke twee jaar weer een nieuwe bal wordt geïntroduceerd. Ik denk dat op zo'n basaal niveau iedereen wel elkaar kan vinden, hoewel het wellicht tegen de commerciële belangen in gaat. Daarom noemde ik deze twee zaken in m'n OP.
Ik ben het met je eens hoor betreft het veld en bal. Hoewel ik die commerciële belangen niet helemaal snap. Als consument wil je toch ook gewoon een zo goed mogelijke bal kopen, niet eentje die toevallig 2 gram lichter is. Doe dan elke twee jaar een ander kleurtje. En zo'n belang bij de velden gaat helemaal aan me voorbij.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 18:45 Standaard   #60
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Ik heb zelfs beelden van de jaren 60(club en interland),
Het grote Inter van die jaren dat het catenaccio tot in de puntje beheerste?

Oud 14-07-10, 18:49 Standaard   #61

Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Dat Inter was zo slecht nog niet. Luis Saurez was een hele goede voetballer en in de rol van libero kun je zowel een wegrosser als een omgebouwde middenvelder neerzetten. Wat Herrera soms ook deed volgens mij en in die tijd populariseerde beckenbauer iig die rol
Oud 14-07-10, 18:56 Standaard   #62

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]
Ik ben het met je eens hoor betreft het veld en bal. Hoewel ik die commerciële belangen niet helemaal snap. Als consument wil je toch ook gewoon een zo goed mogelijke bal kopen, niet eentje die toevallig 2 gram lichter is. Doe dan elke twee jaar een ander kleurtje. En zo'n belang bij de velden gaat helemaal aan me voorbij.
Nou, een paar jaar geleden verkoos men Moskou boven Wembley. Nu heeft Wembley ook een knollenveld, daar niet van, maar het had puur te maken met centjes. 'Echt' gras boven kunstgras leggen werkte niet echt. En dat echte gras was al niet goed.

En dat men elke twee jaar weer een nieuwe bal introduceert met andere features en gedragingen heeft helaas ook met geld te maken denk ik. En waarom kan een bal gewoon niet wit met zwarte stippen zijn? Dat is visueel nog altijd het beste, voor de kijkers en de spelers (die goed de draaingen van de bal kunnen inschatten).
Oud 14-07-10, 19:04 Standaard   #63
Oorspronkelijk geplaatst door Plato Bekijk bericht
[...]

Er was een tijd dat dat type voetbal uitzondering was i.p.v. regel. En dat is nog niet eens zo gek lang geleden.
Oud 14-07-10, 19:07 thumb up   #64
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

3 keer corner = Penalty
Kopbal telt voor 2.
Omhaal voor 5.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 19:08 thumb up   #65
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Nooit meer een WK in Afrika.

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 19:09 Standaard   #66
Groene kaart en tijdstraffen invoeren. Vooral in het begin keihard optreden tegen spelvertragende acties(zowel overtredingen als gerek met inworpen etc.)
Buitenspel afschaffen.
Goals aanpassen aan de in lengte gemiddeld sterk gegroeide mens.
Oud 14-07-10, 19:10 sunglasses   #67
Fear the Beard!

Groene kaart en tijdstraffen invoeren. Vooral in het begin keihard optreden tegen spelvertragende acties(zowel overtredingen als gerek met inworpen etc.)
Buitenspel afschaffen.
Goals aanpassen aan de in lengte gemiddeld sterk gegroeide mens.
Of dat je als team mag kiezen om 2 kleine goals te verdedigen zonder keeper of om een gewoon doel te hebben met keeper.
Oud 14-07-10, 19:13 Standaard   #68
Misschien is een basket ophangen ook wel wat.
Oud 14-07-10, 19:18 Standaard   #69
Fear the Beard!

Bij het scoren van minimaal 3 doelpunten in een wedstrijd door 1 team het team 1 bonuspunt geven.
Oud 14-07-10, 19:19 Standaard   #70
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Er was een tijd dat dat type voetbal uitzondering was i.p.v. regel. En dat is nog niet eens zo gek lang geleden.
Ik kijk nu ruim twintig jaar voetbal, waarvan ik pak m beet de laatste 15 jaar oud en wijs genoeg was om het enigszins zinnig te kunnen analyseren en ik kan niet zeggen dat er nu gemiddeld gezien onaantrekkelijker en verdedigender (dat is overigens lang niet altijd hetzelfde) gespeeld wordt dan in die tijd.

Oud 14-07-10, 19:34 Standaard   #71
Tool Army Veteran

[...]

Real Madrid, Barcelona, Valencia, Arsenal, er zijn nog wel witte raven die aanvallend en combinerend willen voetballen. .
Als je die clubs met een begroting van 50 miljoen laat werken is het binnen een jaar ook gebeurd met het frisse voetbal. Als je spelers minder zijn en je wilt resultaat halen (waar je niet aan ontkomt in het huidige voetbal als je wilt overleven) moet je wel.

Ik vind het in de regel ook wel meevallen trouwens, in de grote competities wordt aantrekkelijk voetbal gespeeld. Pas als het niveau verschil groter worden zie je het negatiever worden. Ofwel: het feit dat de grote clubs enorme selecties hebben en alle goede spelers binnen trekken is een groot deel van het probleem. De kleintjes zoeken dan andere manieren om resultaat te halen.

Laatst gewijzigd door TAV74; 14-07-10 om 19:39

Oud 15-07-10, 09:15 Standaard   #72
AFCA

[...]

Kijk eens naar videotjes van Cruijff. Die was zo snel als een TGV
Je begrijpt echt niet dat ik het over het speltempo heb? En overigens weet ik wel zeker dat Cruijff in deze tijd niet tot de snelsten gerekend zal worden. Tijden veranderen, leer dat nou eens.

Oud 15-07-10, 09:16 Standaard   #73
AFCA

[...]

Goals zijn ook leuk ja. Wat is voetbal voor jou dan?
Voetbal is een combinatie van tactiek en techniek. Die dooddoener die ik de laatste weken steeds hoor over 'als ik geschuif wil zien kijk ik wel naar schaken' vind ik echt om te janken. Dan doe je dat toch lekker. Een tactisch steekspel kan enorm boeiend zijn om naar te kijken. Vakmanschap.

Oud 15-07-10, 09:47 Standaard   #74
Tool Army Veteran

[...]

En overigens weet ik wel zeker dat Cruijff in deze tijd niet tot de snelsten gerekend zal worden. Tijden veranderen, leer dat nou eens.
Cruijff met het fysiek dat hij toen had zeker niet nee!

Denk dat trouwens dat Cruijff met zijn talent door de evolutie in het voetbal in deze tijd nog veel beter geweest zou zijn. Zijn handelingssnelheid zou nog veel meer ontwikkeld zijn en ook fysiek zou hij een stuk sterker zijn geweest.

Oud 15-07-10, 09:49 Standaard   #75
AFCA

[...]

Cruijff met het fysiek dat hij toen had zeker niet nee!

Denk dat trouwens dat Cruijff met zijn talent door de evolutie in het voetbal in deze tijd nog veel beter geweest zou zijn. Zijn handelingssnelheid zou nog veel meer ontwikkeld zijn en ook fysiek zou hij een stuk sterker zijn geweest.
Dat denk ik dan ook wel weer. Maar goed, het blijft appels met peren vergelijken. Daarom begrijp ik die romantisering van vroeger niet en begrijp ik het vervloeken van deze tijd al helemaal niet.

Oud 15-07-10, 09:55 Standaard   #76
Tool Army Veteran

[...]

Dat denk ik dan ook wel weer. Maar goed, het blijft appels met peren vergelijken. Daarom begrijp ik die romantisering van vroeger niet en begrijp ik het vervloeken van deze tijd al helemaal niet.
Ik ben het volledig met je eens wat dat betreft.

Oud 15-07-10, 10:13 Standaard   #77
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Die laatste zin.. Volgens mij gebeurd dat overal en altijd. Vroeger was altijd alles beter

Oud 15-07-10, 10:36 Standaard   #78
Tool Army Veteran

Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
[...]

Die laatste zin.. Volgens mij gebeurd dat overal en altijd. Vroeger was altijd alles beter
Yep, er zijn ook massa's mensen die denken dat de laatste goede muziek ergens in 1978 is gemaakt

Oud 15-07-10, 11:29 Standaard   #79

[...]

Je begrijpt echt niet dat ik het over het speltempo heb? En overigens weet ik wel zeker dat Cruijff in deze tijd niet tot de snelsten gerekend zal worden. Tijden veranderen, leer dat nou eens.
Een veld is nog steeds even lang. Je zou het kunnen opmeten.
Oud 15-07-10, 11:39 Standaard   #80
Tool Army Veteran

[...]

Een veld is nog steeds even lang. Je zou het kunnen opmeten.
Ga je nu doen alsof je het verschil tussen speltempo en het eventuele sprintvermogen van een individuele speler niet snapt?

Oud 15-07-10, 11:54 Standaard   #81
AFCA

[...]

Ga je nu doen alsof je het verschil tussen speltempo en het eventuele sprintvermogen van een individuele speler niet snapt?
Dat gevoel had ik al een tijdje, maar ik ben niet meer de enige gelukkig .

Oud 15-07-10, 14:28 Standaard   #82

[...]

Dat snap ik zeker wel.

Wie zei trouwens ook alweer dit:

"Mensen verwarren snelheid met inzicht, als ik eerder begin te lopen dan lijk ik sneller"
Oud 15-07-10, 14:29 Standaard   #83
AFCA

[...]

Dat snap ik zeker wel.

Wie zei trouwens ook alweer dit:

"Mensen verwarren snelheid met inzicht, als ik eerder begin te lopen dan lijk ik sneller"
Dus je snapt er geen moer van .

Oud 16-07-10, 12:19 Standaard   #84

- Niet doen-.

Laatst gewijzigd door Plato; 16-07-10 om 12:24

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:14.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site