![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#51 | |
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Dat zit hem er puur in dat tegenstanders keer op keer opgezocht werden, en er nog ruimte was voor hoogstandjes. Dan wil er wat misgaan, maar krijg je er ook veel meer voor terug. Wat dat betreft mogen ze de verantwoordelijken voor het moderne voetbal wat mij betreft meteen stenigen. D'r zijn zo langzaam aan spectaculairdere sjoelwedstrijden op tv.
|
|
|
|
|
|
#53 | |
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
||
|
|
|
|
|
#54 | |
Als er nu op dat tempo gespeeld gaat worden gaat niemand het meer aantrekkelijk vinden hoor. En een ploeg die zoveel ruimte weg geeft gaat er met 10-0 af. En die acties die ze in huis hadden wil ik ze met de huidige kleine ruimtes nog wel eens zien maken. Voetbal is gewoon professioneler en meer resultaatgericht geworden. Dat het niet altijd aantrekkelijk is klopt, maar dat was het vroeger ook niet altijd. Er wordt nu op basis van dit WK veel te negatief gedaan, volgende toernooi kan het zomaar weer veel leuker zijn. __________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
||
|
|
|
|
|
#55 | |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Dat het voetbal veranderd accepteer ik. Dat je kunt soebatten over wat een 'juiste' speelstijl is accepteer ik ook (sterker: dat kan een WK zo leuk maken, dat elke land zijn voetbaltraditie, waar de jongetjes mee opgroeien, laat zien). Maar ik denk dat liefhebbers van technisch hoogstaand voetbal het er wel over eens zijn dat de velden zo strak en glad als een biljartlaken moeten zijn, en dat het zou helpen als niet elke twee jaar weer een nieuwe bal wordt geïntroduceerd. Ik denk dat op zo'n basaal niveau iedereen wel elkaar kan vinden, hoewel het wellicht tegen de commerciële belangen in gaat. Daarom noemde ik deze twee zaken in m'n OP.
|
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
|
|
|
|
#59 | |
|
||
|
|
|
|
|
#60 |
|
Het grote Inter van die jaren dat het catenaccio tot in de puntje beheerste?
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Dat Inter was zo slecht nog niet. Luis Saurez was een hele goede voetballer en in de rol van libero kun je zowel een wegrosser als een omgebouwde middenvelder neerzetten. Wat Herrera soms ook deed volgens mij en in die tijd populariseerde beckenbauer iig die rol
|
|
|
|
|
|
|
#62 | |
En dat men elke twee jaar weer een nieuwe bal introduceert met andere features en gedragingen heeft helaas ook met geld te maken denk ik. En waarom kan een bal gewoon niet wit met zwarte stippen zijn? Dat is visueel nog altijd het beste, voor de kijkers en de spelers (die goed de draaingen van de bal kunnen inschatten). |
||
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
3 keer corner = Penalty
Kopbal telt voor 2. Omhaal voor 5. |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
Nooit meer een WK in Afrika.
__________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
|
Groene kaart en tijdstraffen invoeren. Vooral in het begin keihard optreden tegen spelvertragende acties(zowel overtredingen als gerek met inworpen etc.)
Buitenspel afschaffen. Goals aanpassen aan de in lengte gemiddeld sterk gegroeide mens. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Of dat je als team mag kiezen om 2 kleine goals te verdedigen zonder keeper of om een gewoon doel te hebben met keeper.
|
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
Misschien is een basket ophangen ook wel wat.
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Bij het scoren van minimaal 3 doelpunten in een wedstrijd door 1 team het team 1 bonuspunt geven.
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Ik kijk nu ruim twintig jaar voetbal, waarvan ik pak m beet de laatste 15 jaar oud en wijs genoeg was om het enigszins zinnig te kunnen analyseren en ik kan niet zeggen dat er nu gemiddeld gezien onaantrekkelijker en verdedigender (dat is overigens lang niet altijd hetzelfde) gespeeld wordt dan in die tijd.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Ik vind het in de regel ook wel meevallen trouwens, in de grote competities wordt aantrekkelijk voetbal gespeeld. Pas als het niveau verschil groter worden zie je het negatiever worden. Ofwel: het feit dat de grote clubs enorme selecties hebben en alle goede spelers binnen trekken is een groot deel van het probleem. De kleintjes zoeken dan andere manieren om resultaat te halen. Laatst gewijzigd door TAV74; 14-07-10 om 19:39 __________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
||
|
|
|
|
|
#72 |
|
Je begrijpt echt niet dat ik het over het speltempo heb? En overigens weet ik wel zeker dat Cruijff in deze tijd niet tot de snelsten gerekend zal worden. Tijden veranderen, leer dat nou eens.
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Voetbal is een combinatie van tactiek en techniek. Die dooddoener die ik de laatste weken steeds hoor over 'als ik geschuif wil zien kijk ik wel naar schaken' vind ik echt om te janken. Dan doe je dat toch lekker. Een tactisch steekspel kan enorm boeiend zijn om naar te kijken. Vakmanschap.
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Denk dat trouwens dat Cruijff met zijn talent door de evolutie in het voetbal in deze tijd nog veel beter geweest zou zijn. Zijn handelingssnelheid zou nog veel meer ontwikkeld zijn en ook fysiek zou hij een stuk sterker zijn geweest. __________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
||
|
|
|
|
|
#75 | |
||
|
|
|
|
|
#76 |
|
Ik ben het volledig met je eens wat dat betreft.
__________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
|
|
|
|
|
|
#77 | |
__________________ Bier & voetbal is een mooi huwelijk, dat men niet uit elkaar moet halen! |
||
|
|
|
|
|
#78 | |
__________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
||
|
|
|
|
|
#79 |
|
Een veld is nog steeds even lang. Je zou het kunnen opmeten.
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Ga je nu doen alsof je het verschil tussen speltempo en het eventuele sprintvermogen van een individuele speler niet snapt?
|
|
|
|
|
|
#81 | |
.
||
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Wie zei trouwens ook alweer dit: "Mensen verwarren snelheid met inzicht, als ik eerder begin te lopen dan lijk ik sneller" |
||
|
|
|
|
|
#83 | |
.
||
|
|
|
![]() |
||
Hoe het WK weer beter maken?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|