Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 14-07-10, 12:59 Standaard   #151

Oorspronkelijk geplaatst door ErikT Bekijk bericht
------------------------Van Persie-----------------Robben---------------------------
---------------------------------------Van der Vaart----------------------------------
Sneijder-----------------------------------------------------------------------Afellay
---------------------------------------Van Bommel-----------------------------------
Van Bronckhorst-----------Mathijssen-----------Heitinga------------Van der Wiel
------------------------------------Stekelenburg-------------------------------------

De toegevoegde waarde van De Jong en Kuyt zie ik niet zo. Ja natuurlijk hebben ze nuttige dingen gedaan. Als ik 7 wedstrijden speel doe ik ook wel iets nuttigs.

Hou toch op jongens, posts als deze maken me ziek he. Net als iets van 'onze verdediging is toch niet zo slecht?' Nee, dat komt doordat van Bommel en de Jong er staan. Kuyt doet zo ontzettend veel werk, qua ballen veroveren, aanval tegenstander vertragen, en sowieso de moraal hooghouden, hij geeft nooit op, zal altijd blijven rennen. Je zag het tegen Spanje, toen Kuyt gewisseld had kwam er veel meer ruimte aan de linkerkant, en overal op het veld. Ik weet dat dat te maken heeft met vermoeidheid, maar toen ook nog eens de Jong gewisseld werd voor een voetballende middenvelder van der Vaart ging het helemaal mis. Ik begrijp dat je van der Vaart erin wilt doen, maar dan speel je eigenlijk met 5 verdedigers en 5 aanvallers. Het middenveld werd leeg en dat zag je ook terug in het tegendoelpunt. Ik zei gelijk al toen Kuyt gewisseld werd dat van Persie eruit gemoeten had voor Huntelaar, of voor Elia en dan Kuyt in de spits. 6,5 wedstrijden wachten op een geniale ingeving is lang genoeg vind ik. Van Persie maakt geen doelpunten voor je, daar waren we al achter. De Jong is misschien een smerige speler, maar een o zo belangrijke speler, net als van Bommel en Kuyt. Als je een opstelling maakt zoals hierboven ga je mooi voetballen, maar verlies je weer heerlijk in de 1/8e finale van een kutland als Rusland. Sneijder en Affelay komen allebei naar binnen waardoor het veld zo klein wordt, net als tegen Denemarken toen vdVaart erin stond. Zet Robben maar eens op links en Kuyt op rechts bijvoorbeeld. Op speel iets als
-------------Robben-----------------Kuyt----------------------------
------------------------van Persie-------------------
------------van der Vaart ----- Sneijder---------
-----------------------van Bommel---------------------
Bronkhorst----Mathijssen----Heitinga----van de Wiel
------------Stekelenburg----------

Maarja ook dan hou je het veld waarschijnlijk niet echt breed. Nederland heeft sowieso een probleem wat dat betreft, want Sneijder, vdVaart, van Persie en Robben willen allemaal naar binnenkomen. Robben was vroeger nog een echte vleugespeler, maar met iemand als van Persie heb je er niets aan om de achterlijn te halen. Ook heeft NL 3 mensen voor de 10 positie in Sneijder, vdVaart en van Persie. vdVaart ergens anders neerzetten heeft geen zin omdat hij dan niet tot z'n recht komt.
Analist is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 14-07-10, 12:59 Standaard   #152
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Achteraf in dat interview: "Ja, het is een finale, dan moet je over lijken gaan".
Is dat niet zo dan?

Oud 14-07-10, 12:59 Standaard   #153
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door Analist Bekijk bericht
[...]

Hou toch op jongens, posts als deze maken me ziek he. Net als iets van 'onze verdediging is toch niet zo slecht?' Nee, dat komt doordat van Bommel en de Jong er staan. Kuyt doet zo ontzettend veel werk, qua ballen veroveren, aanval tegenstander vertragen, en sowieso de moraal hooghouden, hij geeft nooit op, zal altijd blijven rennen. Je zag het tegen Spanje, toen Kuyt gewisseld had kwam er veel meer ruimte aan de linkerkant, en overal op het veld. Ik weet dat dat te maken heeft met vermoeidheid, maar toen ook nog eens de Jong gewisseld werd voor een voetballende middenvelder van der Vaart ging het helemaal mis. Ik begrijp dat je van der Vaart erin wilt doen, maar dan speel je eigenlijk met 5 verdedigers en 5 aanvallers. Het middenveld werd leeg en dat zag je ook terug in het tegendoelpunt. Ik zei gelijk al toen Kuyt gewisseld werd dat van Persie eruit gemoeten had voor Huntelaar, of voor Elia en dan Kuyt in de spits. 6,5 wedstrijden wachten op een geniale ingeving is lang genoeg vind ik. Van Persie maakt geen doelpunten voor je, daar waren we al achter. De Jong is misschien een smerige speler, maar een o zo belangrijke speler, net als van Bommel en Kuyt. Als je een opstelling maakt zoals hierboven ga je mooi voetballen, maar verlies je weer heerlijk in de 1/8e finale van een kutland als Rusland. Sneijder en Affelay komen allebei naar binnen waardoor het veld zo klein wordt, net als tegen Denemarken toen vdVaart erin stond. Zet Robben maar eens op links en Kuyt op rechts bijvoorbeeld. Op speel iets als
-------------Robben-----------------Kuyt----------------------------
------------------------van Persie-------------------
------------van der Vaart ----- Sneijder---------
-----------------------van Bommel---------------------
Bronkhorst----Mathijssen----Heitinga----van de Wiel
------------Stekelenburg----------

Maarja ook dan hou je het veld waarschijnlijk niet echt breed. Nederland heeft sowieso een probleem wat dat betreft, want Sneijder, vdVaart, van Persie en Robben willen allemaal naar binnenkomen. Robben was vroeger nog een echte vleugespeler, maar met iemand als van Persie heb je er niets aan om de achterlijn te halen. Ook heeft NL 3 mensen voor de 10 positie in Sneijder, vdVaart en van Persie. vdVaart ergens anders neerzetten heeft geen zin omdat hij dan niet tot z'n recht komt.
Alinea's lezen makkelijker.

Maar goed, Kuyt verovert veel ballen ja. Ballen die hij regelmatig eerst zelf verspeeld heeft.

Oud 14-07-10, 13:00 Standaard   #154

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

Is dat niet zo dan?
Je voelt toch zelf wel aan dat het niet de bedoeling is dat je iemands ribben naar de gruzelementen trapt?
Koekebakker is offline   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 13:01 Standaard   #155
Baas-Jan Huntelaar-fan

BoerBert's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik weet niet of deze opstellingen voor de toekomst zijn, maar haal dan eerst Gio er maar uit.

Oud 14-07-10, 13:01 Standaard   #156
AFCA

[...]

Je voelt toch zelf wel aan dat het niet de bedoeling is dat je iemands ribben naar de gruzelementen trapt?
Jij denkt nog steeds dat De Jong daadwerkelijk zijn ribben wil breken? Onwetende .

Oud 14-07-10, 13:05 Standaard   #157

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
[...]

O.a.? Welke nog meer dan?
Even wat statistieken:

Mascherano verzamelde de meeste gele kaarten in het vorige seizoen: 9

De Jong had er 7

Zo veel scheelt dat niet. En De Jong doet het minder subtiel in mijn ogen
Oud 14-07-10, 13:07 Standaard   #158
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Even wat statistieken:

De Jong had er 7

7 gele kaarten in een heel seizoen, dat ontkracht direct je hele hetze tegen de Jong

Laatst gewijzigd door TAV74; 14-07-10 om 13:48

Oud 14-07-10, 13:08 Standaard   #159
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Niet om De Jong vrij te pleiten, want het was gewoon rood, op de foto's ziet het er allemaal verschrikkelijk uit, maar als je de beelden bekijkt, zie je hem in eerste instantie gewoon die bal willen pakken, totdat Alonso ineens opduikt. 9 van de 10 keer gaat dit wel goed.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 13:09 Standaard   #160
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Niet om De Jong vrij te pleiten, want het was gewoon rood, op de foto's ziet het er allemaal verschrikkelijk uit, maar als je de beelden bekijkt, zie je hem in eerste instantie gewoon die bal willen pakken, totdat Alonso ineens opduikt. 9 van de 10 keer gaat dit wel goed.
Precies. Hij had er rood voor moeten krijgen, maar de intentie was een andere.

Oud 14-07-10, 13:09 Standaard   #161

ErikT's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Analist Bekijk bericht
[...]
Hou toch op jongens, posts als deze maken me ziek he.
Sorry he

Net als iets van 'onze verdediging is toch niet zo slecht?' .
Vergeleken met 2004-2008 hadden we dit jaar volgens mij de sterkste lijn van 4 achterin.

Oud 14-07-10, 13:13 Standaard   #162
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Even wat statistieken:

De Jong had er 7

Waar heb jij je cijfers verdaan, want ik kom uit bij Muamba met de meeste gele kaarten (11), Mascherano met 10 en Nigel de Jong inderdaad 7. De Jong hoort bij een groep van 50 spelers die er minimaal 7 pakten.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 13:24 Standaard   #163
Oorspronkelijk geplaatst door Prosac Bekijk bericht
Exact. Het hele geval is volgens mij ook niet één keer fatsoenlijk herhaald. Je krijgt altijd alleen de seconde in slow motion waarin hij Alonso raakt, waardoor het net lijkt of hij wist dat hij de bal niet kon halen en daarom maar Alonso een trap verkocht. Hij gaat er gewoon te hoog in met zijn been, dat is duidelijk, maar dit gaat ook heel vaak gewoon goed.

Overigens wel goed dat mcyodogg de statistieken er even bij pakt, daar blijkt wel uit dat De Jong niet buitensporig vaak geel krijgt, gezien zijn positie.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 14-07-10, 13:26 Standaard   #164

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
[...]

Waar heb jij je cijfers verdaan, want ik kom uit bij Muamba met de meeste gele kaarten (11), Mascherano met 10 en Nigel de Jong inderdaad 7. De Jong hoort bij een groep van 50 spelers die er minimaal 7 pakten.
Je hebt gelijk. Ik had het van ESPN. Op de PL website staat idd wat anders.
Oud 14-07-10, 13:28 Standaard   #165

Oorspronkelijk geplaatst door DemonCleaner Bekijk bericht
[...]

Exact. Het hele geval is volgens mij ook niet één keer fatsoenlijk herhaald. Je krijgt altijd alleen de seconde in slow motion waarin hij Alonso raakt, waardoor het net lijkt of hij wist dat hij de bal niet kon halen en daarom maar Alonso een trap verkocht. Hij gaat er gewoon te hoog in met zijn been, dat is duidelijk, maar dit gaat ook heel vaak gewoon goed.
Niet elke scheidsrechter geeft er rood voor maar mijn inziens zou dat wel moeten. Dit is gewoon veel te gevaarlijk. In het strafboek staat immers ook een wetsartikel "dood door schuld".

Je moet het gewoon niet doen. Of je de bal dan raakt is niet zo relevant.
Oud 14-07-10, 13:32 big smile   #166
AFCA

Zeven gele kaarten. Ze-ven. 7. Sept. Seven. Siete.

Oud 14-07-10, 13:34 Standaard   #167
[...]

Niet elke scheidsrechter geeft er rood voor maar mijn inziens zou dat wel moeten. Dit is gewoon veel te gevaarlijk. In het strafboek staat immers ook een wetsartikel "dood door schuld".

Je moet het gewoon niet doen. Of je de bal dan raakt is niet zo relevant.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Het was meer om aan te geven dat het er erger uitziet dan het eigenlijk is. Ik denk niet dat hij Alonso wilde raken.

Neemt niet weg dat het, inderdaad, heel erg gevaarlijk is. Stel dat het een wat kleinere speler was, die had ie vol op z'n hoofd geraakt.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:12.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site