Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12-07-10, 03:35 rainbow   #1

Arcturus's Voetbal Forum schermafbeelding

WK is voorbij en dus is het tijd voor de beoordelingen.
1.Stekelenburg - 8.0
Erg sterk, alleen één slippertje tegen Uruguay gelukkig zonder ernstige gevolgen. Stond zijn mannetje. Beste keeper van het toernooi.

2. Van der Wiel - 6.5 Verdedigend sterk, aanvallend minder. Nog maar een jaartje Ajax doen?

3. Heitinga 6.0 Voldoende. Niet zo goed als bij Everton, maar verder stond hij meestal gewoon zijn mannetje. Moet wel oppassen voor zijn plekkie als een groot talent á la Bruma door breekt. Jammer van de rode kaart.

4. Mathijsen 7.0 Beste verdediger van Oranje en is zelden op een fout te betrappen. Goed WK gespeeld Joris.

5. Gio 7.0 Vantevoren aangewezen als zwakste schakel, maar in de realiteit viel dit reuze mee en had hij alleen moeite tegen Rommedahl. Goal van het toernooi tegen Uruguay en hij had zeker een mooier afscheid verdiend.

6. Van Bommel 7.5 In de groepsfase veruit de beste man bij Oranje. Later werd het minder. Werd ten onrechte door de buitenlandse media weggezet als een slijmbal, die alleen maar overtredingen kan maken.

7. Kuyt 7.0 Over Kuyt zal altijd gezeik blijven. Maar hij staat altijd zijn mannetje in het veld. Goed gedaan Dirk Onbegrijpelijke wissel van Van Marwijk in de finale.

8. De Jong 7.0 heeft misschien maar 2 hersencellen die hij gebruikt, maar was toch ijzersterk. Alleen nog erg onbeholpen. Verbeterpuntjes, Nigel!

9. Van Persie 4.5 Tegenvaller van het toernooi. 7 wedstrijden 1 goal en een heleboel frusti gele kaarten. I rest my case.

10. Sneijder 8 Speelde slecht en was toch beslissend en dat niet 1 eer maar wel 4 of 5 keer. Bij winst van Oranje in de finale was hij sowieso Man van het toernooi geworden. Plus de memorabele kopbal tegen Brazilië van "Kabouter Wesley" zorgen voor een mooie 8.

11. Robben 7. Redelijk toernooi en koos zijn momenten meestal goed uit. Miste in de finale alleen de kans op de toernooioverwinning. Lulhannes!

12. Boulahrouz 6. Mocht spelen tegen Kameroen en Uruguay en deed dat naar behoren. Zeker omdat hij eigenlijk helemaal geen rechtsback is.

13. Ooijer 6.5 Wie had dat gedacht? Andre Ooijer die stand houd tegen Luis Fabiano

14. De Zeeuw 6.0 Speelde op de toppen van zijn kunnen tegen Uruguay. Toch kon hij het niet bijhouden allemaal. Kreeg daarna een trap tegen zijn hoofd en dat betekende einde toernooi.

15. Braafheid 6.0 Kan toch later zeggen dat hij een kwartier heeft gespeeld in de finale .

16. Vorm 6.0 Is Papa geworden in Zuid-Afrika en moet donderdag alweer spelen tegen Tirana... Klasse!

17. Elia 6.5 Leuke invalbeurt tegen Denemarken maar verder was het eigenlijk helemaal niet zo goed .

18. Schaars 0 minuten mogen meedoen.

19. Babel 0 minuten mogen meedoen en terecht.

20. Afellay 6.5 Zorgde in zijn invalbeurten voor genoeg 'schwung' in het NL elftal. Maar vergat zijn kansen af te maken. Op Euro 2012 moeten die er wel in Ibi!

21. Huntelaar 6.5 Handjevol minuten en 1 goal. Volgende keer wel beter afspelen die bal, ook al is het laaste minuut Klaas!

22. Boschker 6.0 Mocht toch mooi een medaille meenemen naar tukkerland .

23. Van der Vaart 6.0 Bracht niet wat hij zou moeten brengen. Tegenvaller.

Oud 12-07-10, 03:45 Standaard   #2

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben het voor het grootste gedeelte wel met je eens, alleen zou ik Van Persie en Van der Vaart allebei een 6,5 geven en Van der Vaart misschien zelfs een 7. Ze hebben allebei echt niet zo slecht gespeeld als sommige mensen vonden en ze hadden vooral de pech dat dit Nederland een defensief vechtelftal was waarin goed aanvallend voetbal niet mogelijk bleek. Sneijder zou ik maximaal een 7,5 geven. Hij heeft dit hele toernooi misschien tien goede momenten gehad en die momenten waren bijna allemaal beslissend, maar buiten die momenten speelde hij gewoon zwaar onder de maat, waardoor de rest van de voorhoede het extra moeilijk had.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 14:04 Standaard   #3
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

Stekelenburg: 8
Keepte een erg goed WK, op een slippertje tegen Uruguay na heeft hij ons meerdere malen in het toernooi gehouden.
Jammer dat zijn goede optreden in de finale uiteindelijk niet heeft geleidt tot een glansrol in de penaltyserie.

Van der Wiel: 6,5
Speelde naar behoren. Niet goed, niet slecht.
Kan zich de komende jaren ontwikkelen in het buitenland.

Heitinga: 5,5
Heeft geen enkele keer zijn klasse laten zien, zijn dieptepasses kwamen veelal niet aan, stapte verdedigend vaak in als een F-je en pakte ook nog eens rood in de finale, in een wedstrijd waar hij nota bene wel aardig speelde. Over 2 jaar Bruma op zijn positie?

Mathijsen: 7
Betrouwbaar, zeker, verdedigend erg goed. Was wel wat zenuwachtig gisteren, maar wat een opperbaas in de verdediging.

Van Bronckhorst 7
Die ouwe lul flikt het weer: goed spelen op een eindtoernooi voor Oranje. Maakte ook nog eens de mooiste goal van het toernooi.

Mark van Bommel 8,5
In mijn ogen de beste speler aan Neerlands' zijde.

De Jong 6,5
Wat een heerlijk nuttige speler, maar wat een debiele overtredingen.

Robben 7,5
Altijd dreiging als hij aan de bal is. Had de beker mee naar huis kunnen nemen.

Sneijder 7,5
Altijd 2 of 3 momenten in de wedstrijd waarin hij beslissend is. Jammer dat hij tijdens de finale weer terugviel in zijn oude gedrag.
Desondanks een top WK gespeeld natuurlijk.

Kuyt 7
Verdedigend én aanvallend nuttig. 2 enorm belangrijke assists. Was niet weg te denken uit de basisopstelling.
Matig optreden in de finale, zonde.

Van Persie 5
Kan zoveel meer, maar liet helemaal niks zien dit WK. Het spelletje wat Lambertus wilt spelen ligt hem ook totaal niet.

Laatst gewijzigd door Kopbal; 12-07-10 om 14:06

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 14:08 Standaard   #4

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Persie een 1 voor de moeite.
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 14:12 thumb up   #5
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Van der Vaart een 8

Werd linksbuiten gezet en uit positie gedwongen door een falende Sneijder, raakte zijn basisplaats kwijt omdat Robben er weer in kwam en Bertje een stijve krijgt als hij Kuijt en Gio samen linksback kan zetten. Viel geweldig in tegen Uruguay en bezorgde ons de finale.

Oud 12-07-10, 14:15 Standaard   #6
Mah boi!

Kriegel's Voetbal Forum schermafbeelding

Van der Vaart wil ik inderdaad ook nog wel een 6,5 - 7 geven hoor. Was tegen Uruguay de sleutel tot de 2-1 en 3-1.

Oud 12-07-10, 14:32 Standaard   #7
More than meets the eye

WheeledWarrior's Voetbal Forum schermafbeelding

Eigenlijk hebben alle spelers me dit WK positief verrast, behalve Van Persie die dramatisch heeft gepresteerd. Al lag dat voor een groot deel aan de speelwijze en het halsstarrig vasthouden van Van Marijk hieraan. Ik had al veel eerder Huntelaar of Kuyt in de spits gezet en Persie op de bank.
WheeledWarrior is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 14:43 Standaard   #8
De forumdominee

koningdavid's Voetbal Forum schermafbeelding

1.Stekelenburg - 8.0

2. Van der Wiel - 7

3. Heitinga 6.5

4. Mathijsen 7.0

5. Gio 7.5

6. Van Bommel 7.5

7. Kuyt 7.0

8. De Jong 6.5

9. Van Persie 4.5

10. Sneijder 7.5

11. Robben 7

Oud 12-07-10, 15:17 Standaard   #9
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

1.Stekelenburg - 8.0

2. Van der Wiel - 7

3. Heitinga 6.5

4. Mathijsen 7.5 (finale was hij fantastisch trouwens)

5. Gio 7

6. Van Bommel 7.5

7. Kuyt 7.0

8. De Jong 6.5

9. Van Persie 4

10. Sneijder 5.5 (waardeloos behalve de passes voor de goals en de goals zelf, gister ook weer 3 ballen weggegeven waaruit grote kansen kwamen)

11. Robben 7

23. Van der Vaart - 7

Laatst gewijzigd door kabonk; 12-07-10 om 15:22

Oud 12-07-10, 15:22 Standaard   #10
66-68-71-87

kabonk's Voetbal Forum schermafbeelding

plop///

Oud 12-07-10, 15:37 Standaard   #11
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

1.Stekelenburg - 7,5
Z'n grote doorbraak op het internationale podium. Heeft ons meermaals, ook in de finale, in de race gehouden.

2. Van der Wiel - 7
Vooral verdedigend sterker dan ik had verwacht. Leek aan de spanning ten onder te gaan tegen Slowakije, maar liet later in het toernooi zien dat het slechts een mindere dag was.

3. Heitinga 5.5
Matigjes. Stapte vaak op de verkeerde momenten uit waardoor de verdediging aardig open lag, vergeet op andere momenten juist door te dekken. Opbouwend ook weinig van waarde geweest.

4. Mathijsen 7
Zoals altijd degelijk. Niet op fouten te betrappen dit toernooi.

5. Gio 7
De roep van velen om Anita bleek achteraf voorbarig. Speelde een degelijk toernooi, al had hij denk ik ook het geluk dat hij amper met een directe tegenstander te maken had. Prachtige pegel tegen Uruguay.

6. Van Bommel 7
Goed, al vond ik het jammer dat er zo weinig diepgang in z'n spel zat. Hij heeft in het verleden laten zien dat wel te kunnen, dus misschien een opdracht van Bert?

7. Kuyt 7
Geen buitenspeler, dus passeeracties en loepzuivere voorzetten kun je van hem niet verwachten. Deed wat je van hem kunt verwachten, altijd 100% inzet. Vond hem aan de bal erg sterk voor zijn doen, verdedigend had hij het alleen een paar keer moeilijk tegen zowel Spanje als Brazilie. Met een blok van 6 controlerende spelers zie ik toch liever een echte buitenspeler. Als hij dan toch speelt, dan zie ik hem liever als spits in een aanval met veel positiewisselingen.

8. De Jong 6,5
Controlerende middenvelder van wereldklasse. Doet wat je van hem verwacht, alleen die karatetrap is dan weer een minpuntje.

9. Van Persie 6
Ook een beetje kind van de rekening van het gekozen systeem. Met een werker als Kuyt en 2 egoisten als Sneijder en Robben achter je voetbalt niet echt lekker. In de KO rondes vond ik hem zo slecht nog niet, werkt hard en maakte middels (loop)acties ruimte voor Robben. Je zag dat hij beter balde met van der Vaart in z'n rug.

10. Sneijder 6,5
Rugnummer 10, toch meestal de nummer van een spelmaker. Het spel maken deed hij helaas niet, speelde een matig toernooi grossierde met name de eerste wedstrijden in knullig balverlies. Toch een 6,5 voor de doelpunten (waarvan een paar met aardig wat geluk tot stand kwamen) en 3 goede passes.

11. Robben 7
Niet zo swingend als gehoopt, maar toch belangrijk in nagenoeg iedere wedstrijd. Jammer van die ene kans in de finale.

12. Boulahrouz 5
Onzekere factor in de achterhoede. Aan de bal echt dramatisch, z'n terugspeelballen waren symbolisch voor z'n niveau en hadden ons de kop kunnen kosten

13. Ooijer 6.5
Over zuigen gesproken. Geweldig hoe hij met z'n ervaring en streken Luis Fabiano als een gefrustreerd dravertje liet overkomen

14. De Zeeuw -
Die halve helft heb ik te weinig van hem gezien.

15. Braafheid -
Zie uitleg de Zeeuw

16. Vorm -

17. Elia 6
Leuke invalbeurten in de poulefase, maar maakte in de KO fase in z'n spaarzame minuten te weinig indruk voor een hoger cijfer.

18. Schaars 0 minuten mogen meedoen.

19. Babel 0 minuten mogen meedoen en terecht.

20. Afellay 6
Liet zien dat hij snel weg moet bij PSV. Mocht hij wel blijven, neem aub geen genoegen met een rol als controlerende middenvelder.

21. Huntelaar 6
Zie Elia.

22. Boschker -

23. Van der Vaart 7
Misbruikt op linksbuiten. Liet zien geweldig te kunnen voetballen zodra hij even centraal stond. Liet van Persie in de poulefase al bij vlagen beter functioneren en stond aan de basis van het betere positiespel tegen Uruguay.

Laatst gewijzigd door Blawh; 12-07-10 om 15:42
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 15:54 Standaard   #12
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

1.Stekelenburg - 8
Echt een helden toernooi, één echt foutje gemaakt met die bal van Forlan. Ik heb Sir Alex al een mailtje gestuurd.

2. Van der Wiel - 7
Vroeger vond ik hem aanvallend sterk en verdedigend zwak. Nu was het andersom. Al met al toch een netjes toernooi zal wel naar het buitenland vertrekken.

3. Heitinga 5
Matig toernooi opbouwend slecht en verdedigen ook niet erg sterk. Toch maar is uitkijken naar een andere centrale man naast Mathijsen.

4. Mathijsen 7
Goed toernooi heb de kritiek nooit echt begrepen bovendien is ie vaak fit speelde dit seizoen volgens mij 70 wedstrijden

5. Gio 7
Speelde zijn laatste wedstrijd erg goed, toch apart dat ie alleen kan presteren als je hem in een Oranje shirt op het veld zet.

6. Van Bommel 8
Samen met Stekelenburg de man van het toernooi. Loopt alles dicht zit overal kort op en steekt het vuurtje goed aan.

7. Kuyt 7
Na een erg slap seizoen bij Liverpool verwachte ik weinig maar hij heeft me positief verrast met zijn inzet.

8. De Jong 6
Het zal mijn favoriete voetballer niet worden heeft toch een steekje los zitten volgens mij met zijn idiote tackles

9. Van Persie 4
Als je met je grote bek zegt dat je in de spits wilt en het hebt over de grote vier moet je ook presteren. Heeft werkelijk in 600 minuten mij niet één keer kunnen overtuigen dat het een überhaupt een spits is.

10. Sneijder 7.5
Goed toernooi en vaak beslissend dat ie soms niet goed speelde neem ik voor lief, heel Nederland speelde vaak niet goed maar Sneijder scoorde dan opeens.

11. Robben 7
Redelijk toernooi al kan ie nog veel beter vooral die twee kansen moeten er gewoon in. Speelde denk ik op 90% van zijn kunnen.

12. Boulahrouz 6
Miste duidelijk wedstrijd ritme, speelde degelijk tegen Uruguay niet meer niet minder.

13. Ooijer 7
Stond er op het moment dat ie er moest staan dat is veelzeggend had het niet verwacht maar speelde Fabiano uit de wedstrijd. Dat is gewoon klasse.

14. De Zeeuw -

15. Braafheid -

16. Vorm -

17. Elia 6
Viel een paar keer leuk in later wilde het allemaal niet meer zo lukken. Was denk ik slachtoffer van het fit worden van Robben.

18. Schaars -

19. Babel -

20. Afellay -

21. Huntelaar 6
Had ie maar meer de kans gekregen in spits hij is wel een echte target man.

22. Boschker 10
Eindbaas

23. Van der Vaart 6,5
De keren in de basis liep ie Sneijder steeds voor de voeten inval beurten waren wel goed.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 15:58 Standaard   #13

Suijk's Voetbal Forum schermafbeelding

Braafheid krijgt van mij een 8 voor die geweldige kopbal terug op Stekelenburg.

Oud 12-07-10, 16:15 arrow   #14
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Geen zin in, ben er helemaal klaar mee.
Steek en Van Bommel waren helden, Van Persie was echt extreem kut. Grote 4 my ass.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 16:21 emo   #15

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Geen zin in, ben er helemaal klaar mee.
Steek en Van Bommel waren helden, Van Persie was echt extreem kut. Grote 4 my ass.
Een grote 4 voor de grote 4.
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-07-10, 17:27 Standaard   #16
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

1.Stekelenburg - 8.0
Op die ene blunder na een foutloos toernooi gekeept. De gouden handschoen had aan hem moeten worden overhandigd, kut Fifa.

2. Van der Wiel - 7
Begint zich nu op verdedigend vlak steeds meer te verbeteren. Een prima eerste toernooi voor deze jongen.

3. Heitinga 6.0
In geen wegen de verdediger zoals ik hem bij Everton de laatste maanden heb zien spelen. Totaal onherkenbaar.

4. Mathijsen 7.5
Zeer degelijk gespeeld. Onze beste verdediger.

5. Gio 7.5
Heeft absoluut boven verwachting gepresteerd. Wat had ik hem dolgraag zijn carrière in stijl willen zien afsluiten met de beker in de lucht. Voorbeeldige aanvoerder én prof.

6. Van Bommel 7.5
Een vuilak eerste klas, maar wat is het lekker om hem in je eigen team te hebben. Trok zijn vorm bij Bayern hier gewoon door.

7. Kuyt 7.0
Belangrijk omdat onze linkerkant verdedigend zwak is. Maar eigenlijk is het een vloek dat we hem nodig hebben. We zijn een extra man kwijt aan verdedigende taken. Desniettemin stond hij verdedigend zijn mannetje en was hij goed voor een tweetal belangrijke assists.

8. De Jong 6.5
Vormde een prima koppel met Van Bommel, maar wat is het tegelijkertijd toch een ongeleid projectiel.

9. Van Persie 5.0
Verreweg de grootste teleurstelling. Bijzonder flets en zeer zeker geen targetman.

10. Sneijder 7.5
Hoe je het wendt of keert de reden waarom we in de finale hebben gestaan, ondanks zijn toch matige spel. Zeer beslissend.

11. Robben 7
Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 09:41 Standaard   #17

Van Persie een 2. Wat was die vent slecht zeg.
HansvD is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 09:58 Standaard   #18
Econoom

Boris's Voetbal Forum schermafbeelding

1 Maarten STEKELENBURG 8,5
16 Michel VORM (te kort of niet gespeeld om in aanmerking te komen voor een beoordeling)
22 Sander BOSCHKER (te kort of niet gespeeld om in aanmerking te komen voor een beoordeling)

2 Gregory VAN DER WIEL 7, goed gespeeld. Niet alle wedstrijd goed gespeeld maar wel een voldoende.
3 John HEITINGA 5,5 Nipte voldoende.
4 Joris MATHIJSEN 7, goed gedaan.
5 Giovanni VAN BRONCKHORST 7,5 kon dit toernooi nog prima mee. Maar dat was altijd al zo de laatste jaren. Hij is geen captain maar als er een goed team staat kan hij goed mee
12 Khalid BOULAHROUZ 6,5 prima ingevallen.
13 Andre OOIJER 7. Niet gefaald tegen Brazilie.
15 Edson BRAAFHEID (te kort of niet gespeeld om in aanmerking te komen voor een beoordeling)

6 Mark VAN BOMMEL 8,5 Man van het team.
8 Nigel DE JONG 6,5 iets te veel de beuk erin maar wel een voldoende.
10 Wesley SNEIJDER 7,5. 5 goals wat assists. Speelde toch best redelijk.
14 Demy DE ZEEUW (te kort of niet gespeeld om in aanmerking te komen voor een beoordeling)
18 Stijn SCHAARS (te kort of niet gespeeld om in aanmerking te komen voor een beoordeling)
20 Ibrahim AFELLAY (te kort of niet gespeeld om in aanmerking te komen voor een beoordeling)
23 Rafael VAN DER VAART 7. Prima gespeeld

7 Dirk KUYT 7. Werkt zich ook dit toernooi aan een goede voldoende.
9 Robin VAN PERSIE 4. Waardeloos gespeeld. Had liever gezien dat Bert Huntelaar erin gooide.
11 Arjen ROBBEN 7. Prima gespeeld, niet flitsend wat we van hem kennen maar prima verder.
17 Eljero ELIA 6, in de poulefase waren zijn invalbeurten prima. Daarna niet echt.
19 Ryan BABEL (te kort of niet gespeeld om in aanmerking te komen voor een beoordeling)
21 Klaas Jan HUNTELAAR 6.
Boris is nu online   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 09:59 Standaard   #19
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Stekelenburg - 8,5
Wat een toernooi. Had een paar schoonheidsfoutjes, al vind ik dat hij zichzelf te hard beoordeelt over die goal van Forlan. Had de held van de penaltyserie kunnen worden, al vind ik hem alles behalve een penaltykiller.

Van der Wiel - 6
Verschrikkelijke pot tegen Slowakije, verder vooral heel degelijk. Had misschien iets meer flair en durf op de mat moeten leggen.

Heitinga - 7
Wie als centrale verdediger twee velddoelpunten moet incasseren in zeven wedstrijden heeft het gewoon goed gedaan. Onterechte rode kaart zorgt er eigenlijk nog voor dat het slechts 1 velddoelpunt was.

Mathijsen - 7,5
Zelfde verhaal als Heitinga, met het pluspunt dat hij ook aanvallend aanwezig was, zeker in de finale. Had de 1-0 op zijn schoen en zijn hoofd.

Van Bronckhorst - 7
Eigenlijk een matig toernooi. Is gewoon niet goed genoeg meer, maar kan het met zijn ervaring compenseren. Laat zijn tegenstander vaak zo veel ruimte... Krijgt een zeven vanwege zijn fabelachtige uithaal.

De Jong - 8
Af en toe wat onstuimig. Verder gewoon samen met Van Bommel de grote kracht van dit elftal.

Van Bommel - 8
Zie De Jong. Aan de bal helaas gaandeweg het toernooi steeds minder.

Robben - 5
Blessure of niet, die bal moet er gewoon in. En die tweede moet je gewoon vallen. Hij mist wat dat betreft gewoon spelintelligentie. Valt op de meest rare momenten en nu niet. Dom.

Sneijder - 8,5
Tja. Als je zo slecht speelt en toch zo beslissend kunt zijn ben je een hele grote meneer.

Kuyt - 5
Na twee wedstrijden begon ik als rechtgeaarde Kuyt-hater zowaar te denken dat hij écht van toegevoegde waarde in dit Nederlands Elftal was. Niets blijkt echter minder waar. Bij iedere entree van Van der Vaart ging het Nederlands Elftal beter spelen. Kuyt werkt hard, maar zoals ze bij Liverpool ook weten herstelt hij vaak zijn eigen fouten. Dan lijkt het alsof ie het heel goed doet, maar dat is absoluut niet waar. Vertraagt ook vaak het spel.

Van Persie - 4
Alles was goed. Precies op tijd fit. Gretig. Dadendrang. En dan niets laten zien. Ik begrijp het niet.

Boulahrouz - 6
Deed wat ie moest doen.

Ooijer - 7
Ik Twitterde voor de wedstrijd tegen Brazilië "Ooijer in de basis. Het was leuk mensen, tot het EK in 2012". Daar ben ik toch wel erg op terug moeten komen. Ik vind het een kwal van een vent, maar in die vorm een aanwinst voor iedere eredivisieclub.

Braafheid - ...
Te weinig gespeeld om in aanmerking voor een cijfer te komen.

Van der Vaart - 6,5
Het elftal ging beter voetballen met hem erbij. Aan de andere kant heeft hij wel schuld aan de goal in de finale.

Elia - 5
Matig. Twee leuke acties en verder compleet onzichtbaar. Begreep in de finale dan ook niet dat hij er in kwam.

Huntelaar - 6
Weinig minuten, toch scoren. Had in de finale een kans moeten krijgen

Oud 13-07-10, 10:09 Standaard   #20

Ohja, in de Spits staat ook een rapportje. Die gaat helemaal nergens over. Van Der Wiel een 5, Van Bommel een 5, De Jong een 5
JeroenV is offline   Met citaat reageren
Oud 13-07-10, 10:15 surprise   #21
Ik niet!

Plato's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JeroenV Bekijk bericht
Ohja, in de Spits staat ook een rapportje. Die gaat helemaal nergens over. Van Der Wiel een 5, Van Bommel een 5, De Jong een 5
Zijn die cijfers voor de finale of voor het hele toernooi?

Oud 13-07-10, 10:41 Standaard   #22
lollervraag!

BertMaalderink's Voetbal Forum schermafbeelding

1.Stekelenburg - 8.0
Beste keeper van het toernooi en dat had ik niet verwacht.

2. Van der Wiel - 7.0
Mooi debuut, speelde prima.

3. Heitinga 6.5
Zekerheidje. Voldoende.

4. Mathijsen 7.0
Zie Heitinga, maar dan nog beter.

5. Gio 6.5
Door zijn goal was iedereen zijn gênante vertoning tijdens bijvoorbeeld Nederland - Denemarken alweer vergeten. Groeide daarna in het toernooi met een mooie goal als bekroning.

6. Van Bommel 8.0
Hoofdbaas. Beste man van het veld.

7. Kuyt 7.0
Kan er natuurlijk geen ene klote van, maar was gelukkig voor zijn doen in bloedvorm. Heeft geen actie, geen snelheid en kan alleen maar tegenstanders (maar ook medespelers) in de weg lopen. Extra puntje voor de moeite.

8. De Jong 6.5
Speelde goed, maar allejezus lomp. Had elke wedstrijd een keer rood moeten hebben en dat hij dat niet kreeg is niet zijn verdienste (al ga je dat na zoveel keer bijna denken). Karatekick op Alonso was het dieptepunt, had ons al snel de wedstrijd kunnen kosten.

9. Van Persie 5.0
Werd niet bepaald in het zadel geholpen door de spelers om hem heen, maar grossierde bij de ballen die hij wel kreeg in foute aannames, keuzes en hopeloos gepingel. Liep te gefrustreerd te voetballen. Werkte wel hard. Doodzonde, want ben een groot fan

10. Sneijder 7.5
Elke wedstrijd beslissend, maar had de mensen om zich heen beter kunnen bedienen. Subliem op momenten, middelmatig gedurende de overige 95% van de wedstrijden. Toch knap dat je dan zo doorslaggevend bent.

11. Robben 6.5
Zie Sneijder, maar dan minder beslissend. Te weinig oog voor z'n medespelers en z'n acties werkten alleen tegen minder ploegen. Had die bal in de finale in de kruising moeten jagen.

12. Boulahrouz 6.
Viel goed in.

13. Ooijer 6.5
De reden dat ik vreesde voor verlies tegen Brazilie. Bleef gek genoeg goed overeind. Blijft een mongool eerste klas, maar dat terzijde.

15. Braafheid 10.0
Zijn terugspeelbal op Stekelenburg was van ongekende schoonheid. Een tien met een griffel.

17. Elia 6.0
Ik werd er niet warm van. Een Deen in de kluts uitspelen kunnen we allemaal wel.

20. Afellay 6.5

Bracht wel iets, maar geen goals. Leuke kennismaking met een WK.

21. Huntelaar 7
In een paar minuutjes tijd meer gepresteerd dan Van Persie in 6 wedstrijden.

23. Van der Vaart 6.5
Speelde wel aardig, maar mag nooit meer als buitenspeler worden gebruikt.

24. Bert Maalderink 100.000
Scherp, sexy, standvastig, superman. Wie houdt er nou niet van zoveel mannelijkheid en intelligentie?
BertMaalderink is offline   Met citaat reageren

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site