![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Zondag speelt Nederland haar belangrijkste wedstrijd ooit, tenminste zo ver het mij aangaat. Lullige is dat die Spanjaarden best wel goed zijn in dit spelletje. Maar ik wil niks hebben van onverslaanbaar dit of buitenaards dat. Nonsens, zo speciaal zijn ze ook niet, ze zijn te pakken. Sterker nog, dat is al gebeurd dit WK.
Ongetwijfeld zal Van Marwijk met iets briljants moeten komen om te winnen, en aangezien dit forum vol met mensen zit die iets van voetbal weten, stel ik voor dat we Bertje een handje helpen. Sommigen hebben al tientallen interlands gezien van Spanje, dat is misschien zelfs meer dan de staf van Oranje. Nou ben ik geen expert, maar ik stel voor dat Nederland dezelfde tactiek gebruikt hoe ook Barcelona te verslaan is. Welteverstaan, gooi het middenveld vol en drijf ze naar de buitenkanten. Zak terug tot een meter of 25 van de goal, maar op dat moment wel vurig jagen op de speler in balbezit. Zij zijn super in aanvallend omschakelen, maar Nederland kan dat ook best, maar dan met ruimte. Sneijder heeft een geweldige lange bal, bij counters moet hij in balbezit komen en zo snel mogelijk Robben of Kuijt zoeken. Heb je sowieso al drie man mee naar voren, als er al niet een andere middenvelder mee komt. En makkelijk om te zeggen, maar Nederland moet een stuk efficiënter zijn dan tegen Brazilië en Uruguay. Zoveel kansen krijgen we niet, zoveel van de bal gaan we ook niet zien. Dus als er al iets komt, maak er dan geen zooitje van. Gelukkig weten die Spanjaarden ook wel hoe je een kans om zeep moet helpen. Zijn er vast een paar die nog veel verder de diepte in kunnen, maar we moeten toch met een plan kunnen komen! |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sneijder zei het al, je moet de balans zien te vinden. Je moet niet te ver terugzakken, want dan kom je van je lang zal je leven niet meer onder die druk uit en je moet niet te veel aanvallend denken, zoals bijvoorbeeld Chili, want dat is gewoon zelfmoord. Fouten ga je sowieso maken en als je dan teveel man voor de bal hebt ga je er gewoon aan.
We moeten controlerend spelen, zeer effectief omgaan met onze kansen en de Spanjaarden op onze eigen helft zoveel mogelijk vastzetten. Niet te fanatiek en ongecontroleerd gaan jagen, want dan laat je ruimtes achter je open en er duikt dan gegarandeerd een Spanjaard in. __________________ A.F.C. Ajax - KAMPIOEN 2010/2011 'To infinity... and beyond!' - Buzz Lightyear |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik denk dat je in aanvallend/opbouwend opzicht vooral van de tandem Van Der Wiel - Robben gebruik moet maken, over die flank kun je echt gevaarlijk zijn en ook dichterbij Van Persie komen. Ik vraag me af of Sneijder de mogelijkheid wel krijgt om zijn lange bal of afstandsschot te etaleren.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Kuyt gebruiken om Ramos af te remmen en op balbezit te spelen.
Combo van der wiel-robben lanks de flanken (zijn heel moeilijk tegelijk te dekken) Van bommel als vrije man die moet instappen en de jong vast op xavi. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Als ik Van Marwijk was, zou ik in ieder geval Sneijder goed uitvragen over Mourinho's strijdplan tegen Barça.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
@TT:
Gewoon bedorven Paella
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Dit kan toch gewoon in het Ned-Spa topic?
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Capdevila gaat het inderdaad moeilijk krijgen met Robben, maar Robben en Kuyt moeten zo nu en dan switchen van flank. Alleen De Jong op Xavi is niet genoeg. Zoals hier al gezegd is: laat ze het spel maar voor een groot deel maken, maar niet zo ver terugzakken als de Duitsers. Rustig de kansen afwachten en dan goed en effectief counteren. Nederland heeft al laten zien dat ze goed kunnen afwachten en counteren, het moet alleen nog wat effectiever. Dan geef ik ze een goede kans. Als Spanje de counter er uit kan halen, dan krijgt Nederland het wel erg moeilijk denk ik. Maar goed, iedere tegenstander heeft tot nu toe een paar kansen gehad tegen Spanje. Als Nederland die kansen -in tegenstelling tot de Duitsers bijvoorbeeld- wel weet te benutten, dan ben je al een heel eind. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Spanje daar moeten we toch niet bang voor zijn want zeg nou eerlijk wat hebben zij nou bereikt op een WK
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Spanje speelt al 3 jar lang fantastisch voetbal met dat getik . IK ben echt zwaar onder de indruk . Ik heb zelden zo 'n totale overheersing gezien als in die wedstrijd tegen Duitsland . Duitsland vastzetten op hun eigen helft en ze kwamen er zo goed als niet uit .
Spanje tikt op het middenveld tot ze een opening vinden aan de zijkanten en die opening krijgen ze wanneer ze met een crosspass aan de andere kant openen . , maar in het centrum kunnen ze het ook als ze ook maar 1 mm krijgen . Ik denk dat van Marwijk idd. met dezelfde 11 gaat beginnen als in de eerste wedstrijd , de bekende namen en ze zullen tot 25 meter voor hun gebied pas dan de Spanjaarden gaan storen , want hoe meer ruimte je geeft ( als je bijv al op het middencirkel verdedigd hoe moeilijker het is om de Spanjaarden af te stoppen en dat kost ook ongelooflijk veel kracht . Dan ben je na 60 minuten helemaal kapot en heb je geen energie meer om te counteren . Je moet in het begin geluk hebebn en hopen dat die goal niet valt voor de Spanjaarden , dan heb je een kans en anders wordt het moeilijk . De Duitsers verdedigden te ver terug en waren vanaf de eeste seconde kansloos , want hoe verder terug hoe meer kansen voor de Spanjaarden om de bal weer te heroveren en hoe kleiner de ruimtes zijn . In pricipe moet Nederland hetzelfde doen als Duitsland , maar veel eerder aanpakken , anders is het gedaan . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Ach, Robben op Capdevilla is al goed voor 3 goals, no worries.
Ik hoop alleen dat Bert er dan wel voor zorgt dat de verdedigers afgeleid worden en niet allen op Robben kunnen focussen. |
|
|
|
![]() |
||
Het recept tegen de Spanjaarden
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|