|
|
#1 |
|
Jongens en meisjes
Wij gaan gewoon een WK-FINALE meemaken. __________________ “Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.” |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Het is nog niet helemaal tot me doorgedrongen eigenlijk. Soms komt het even en word ik helemaal gek hahaha.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Nog niet echt eigenlijk. Beetje surrealistische situatie.
Zal ook wel zo blijven denk ik totdat het Wilhelmus gespeeld wordt zondag. Dan ga je het echt doorhebben. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
ja
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Een beetje, maar nog niet het ware besef en euforie wat ik mezelf, als 10 jarig jongetje na de halve finale in 98 tegen Brazilië, verplicht ben.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Toen de wedstrijd vandaag begon dacht ik al, woow, we spelen gewoon de halve finale, en nu zitten we gewoon in de finale, de finale, we worden sowieso 2e, we hebben nu éindelijk de kans gehad op die beker, ook al verliezen we, we hoeven geen 'als, ja maar' verhalen meer te horen, de keuze is er, 90 minuten lang, zondag.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mwaaah, vind het zeer moeilijk te beseffen, had dit vooraf wel gehoopt maar niet gedacht...
Laten we het nu dan zondag ook maar afmaken, 't maakt mij in principe niet uit of we nu tegen Spanje of Duitsland moeten, die wereldtitel gaan we nu eindelijk eens veroveren. 3x is scheepsrecht. Come on!!! __________________ For those involved, No explanation is necessary For those who are not, No explanation is possible |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nee. Besef het absoluut nog niet.
Geboren in 1985, dus '88 niet bewust meegemaakt. Halve finale trauma's van '92, 2000 en 2004 (had zelf een kaart voor de finale!) zijn nog steeds niet helemaal vergeten. Maar het besef dat we nu echt om een beker mogen gaan spelen, is er niet. Denk dat dat vooral komt omdat ik het nooit heb meegemaakt. Tuurlijk ken ik de beelden van '74, '78 en '88, maar het voelt anders, omdat je weet wat de uitslag is. Gisteren voelde als een frustrerende poulewedstrijd die we met moeite een beetje onterecht hebben gewonnen. Zo eentje als Tsjechie op euro2000. Maar goed, ik weet ook eigenlijk helemaal niet hoe het voelt om een halve finale te winnen. Misschien vanavond, als de tegenstander bekend is, dat ik dan kan visualiseren of Gio de beker in ontvangst mag nemen (Cafu in 2002), or dat het Lahm wordt (Brehme in 1990) of toch Casillias (..... ooit een keeper die als aanvoerder de beker kreeg?) |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik heb het gisteren wel duizend keer gezegd:
"We gaan een WK-finale spelen!!!!" |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Ik ben van 67 en heb 74 en 78 ook meegeemaakt naar het schijnt maar dat zijn een paar vage herinneringen.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Journalist: vertel, wat ging er door je heen?
.Sportman: ja, ik weet het niet, het besef is er nog niet echt maar dit is wel genieten. .
__________________ I wouldn't say I was the best manager in the business. But I was in the top one. |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Het besef hoe uniek het is zeker, 32 jaar geleden en stel je voor dat het weer 32 jaar duurt, dan hebben we het over het WK 2042.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Loves C, R en M
|
Ik heb 74 niet heel bewust meegemaakt (was toen 5 jaar en thuis werd er door mijn ouders geen voetbal gekeken - volgens mij hadden we toen ook nog geen TV) maar kan me de finale van 78 nog redelijk goed herinneren: zwart-wit TV, latere aanvang vanwege VdKerhof, Dick Nanninga kopgoal, Rensebrink/paal, mocht de wedstrijd zien tot de 90 minuten - moest toen naar bed maar heb toen de verlenging (stiekem) via de radio gevolgd - fuck Mario Kempes. Ik heb het verlies toen verwerkt door de dag erop bij handenarbeid/tekenles een tekening te maken met (aanvoerder) Ruud Krol met de wereldbeker toch nog in zijn handen. Het hele WK van 78 was eigenlijk het begin van mijn liefde voor voetbal.
Het besef dat NL nu weer in een finale staat is nog niet helemaal doorgedrongen geloof ik ... Laatst gewijzigd door Doc; 07-07-10 om 13:33 __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Het is echt fucking bijzonder. Iedere keer als ik dat tegen mezelf zeg krijg ik kippevel. Het lijkt wel voorbestemd dat dit ons toernooi is.
Dag van de finale van 1988 (en uiteraard ook de halve finale) herinner ik me nog zo ontzettend goed. Onvoorstelbaar dat dat ook alweer 22 jaar geleden is. __________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Dat we in de finale staan besef ik inmiddels wel, maar dat er een realistische kans is dat Giovanni van Bronckhorst zondag iets na 22.30 uur de wereldbeker om hoog tilt is er nog niet. Dat lijkt nog heel ver weg en haast een droom. Dat besef zal de komende dagen echter wel komen en dan gaat de spanning evenredig toenemen.
__________________ Recession is when your neighbor loses his job. Depression is when you lose yours. And recovery is when Mark Rutte loses his |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ik moet er nog steeds aan wennen, het idee dat we de finale spelen.
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Eerst de tegenstander maar eens weten. Als het Duitsland wordt, breekt de gekte pas echt los ben ik bang, en dan is het verlies ook vele malen erger.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ja en nee. Het is zo onwerkelijk, want ik weet niet beter dat voor Nederland het WK ergens in de knock-out fase altijd ophoudt. Achtste finale '90, kwartfinale '94, halve finale '98 en achtste finale '06. En dan krijgen we nu een finale. Ik weet dat het zo is, maar ik besef niet zo goed dat dit is wat ik tijdens al die vorige toernooien zo vurig hoopte. Dat zal in de loop naar zondag wel komen.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Doet me niet heel veel. Tis maar voetbal
__________________ In Kenny we trust..! |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Als ze straks winnen, dan is gewoon het ultieme voetbalmoment waar ik van kleins af aan al op hoop gebeurd. Misschien vind ik dat nog jammer ook
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Besef het nog steeds niet echt nee. Iedere keer als ik bedenk dat we gewoon in de finale staan krijg ik een rilling, moet ik lachen en soms worden m'n ogen nat
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Er komt regelmatig echt een "big grin" op mijn gezicht.. maar beseffen dat we gewoon wereldkampioen kunnen worden en hoe bijzonder een finale is? nee.. nog niet echt.
__________________ [Scorpie] en Prosac heeft altijd gelijk. http://prosac.official.fm/ http://soundcloud.com/kweeb |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Da's nog het ergste ja... We kunnen Wereldkampioen worden...
.
__________________ Piece by piece, I release, once was mine, now undone Turn blue, like New Orleans, and went down like, Southern Sun |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Ik wil alleen tegen Duitsland als we winnen
Laatst gewijzigd door TR; 07-07-10 om 14:51 __________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nee, nog niet. Dit is heerlijk.
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Gelukkig besef ik het nog amper, anders zou ik volgens mij geen donder meer uitvoeren op m'n werk.
.
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Ach. 't Is maar een spelletje.
__________________ A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky... |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Ik besef nog niet eens dat we Landskampioen zijn, laat staan dit.
|
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Ik besef het nog niet helemaal, komt denk ik pas na de wedstrijd van vanavond.
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
__________________ AMSTERDAM ULTRAS XXX |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
__________________ FC Twente landskampioen 2009/2010 |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Het kwartje is bij mij gevallen.
![]()
__________________ "Als je zwakheden hebt, betekent het niet dat je zwak bent, maar dat je compleet bent." "Geluk is degene willen zijn, die je bent." |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Haha geniaal, ik zie Wayne Rooney al bij Gary Lineker op schoot zitten.
|
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Wie
__________________ Het beste met je voor is soms slecht te verwoorden |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
een voetballer en een ex-voetballer van een of ander B-land
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Mag Lineker wel oppassen dat hij niet door zijn rug gaat.
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Onwerkelijk, die Sneijder kan daarna gewoon niets meer winnen, ik zeg dat hij gewoon moet stoppen dan
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Wereldbeker voor clubteams moet-ie nog, hè.
|
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik heb nog steeds het idee dat we niets hebben als we zondag verliezen. De echte blijdschap komt pas als we die finale daadwerkelijk gewonnen hebben.
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
||
|
|
|
|
|
#44 |
|
Vergeten we het EK gewoon?
__________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
Oh ja
.
|
|
|
|
|
|
#48 | |
![]() Overigens was ik juist na Brazilië euforisch. Uruguay moest gewoon kunnen, en dan hoef je nog maar één wedstrijd, en in een finale kan alles. Het besef dat de kans op een Wereldkampioenschap er is, kwam dus niet gisteren. Ik ben vandaag lang niet zo uitgelaten als afgelopen zaterdag. Ik word al wel nerveus. Ik ben benieuwd of dat meer of minder wordt als de tegenstander bekend is. Spanje maakt me banger. __________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ben van 70 en heb de finales 74 en 78 niet bewust meegemaakt . Ik had voor mijn 15 de trouwens helemaal niets met voetbal . Tot op een dag dat ik het Maracana Diekman binnenstapte en was verkocht .
Ja, een historisch moment . Prachtig en wat de uitslag ook wordt : Wij mogen als Nederlanders trots zijn . Hoe is het toch mogelijk dat zo 'n klein landje zulke wereldspelers heeft voortgebracht en nog steeds doet ? Ik denk dat we nog steeds veel aan Ajax te danken hebben , want die hebben jeugdopleidingen uitgevonden en die wisten wat winnen was en voor niemand in de wereld bang te zijn . Zij hebben het wincultuur ingebracht en ik weet dat andere clubs met mijn uitspraak niet blij zijn , maar denk eens Ajax weg uit onze historie en kijk wat je overhoudt ........ Dat Italie , Argentinie , Engeland , Duitsland , Spanje , Brazilie altijd om de eer strijken is eigenljijk niet meer dan normaal , want die landen zijn veel groter met miljoenen mensen meer om uit te kiezen en hun competities zijn al vanaf het begin de top van de wereld . Er is iets speciaals met Nederland , want geen enkele ander land heeft gepresteert wat Nederland heeft gedaan als je vergelijkbare landen neemt of zelfs veel groter . Denemarken , Noorwegen , Finland , Zwitserland , Belgie . Zweden , al die Oostblok landen en dat zijn er heel wat ... Griekenland , Turkeye , Rusland , Hongaren , Bulgaren , al die voormalige Joegoslavie landen ,,,, en zo kan ik wel ff doorgaan . 3 keer de finale gehaald van een wereldkampioenschap ..... Ja, Nederland laat aan de wereld zien dat wij speciaal zijn , ondanks dat onze competitie wordt uitgemoord door het geldsysteem die nu heerst en toch ....... toch ....... Toch ! staan wij in de finale . Winnen of verliezen .... het is een godswonder en ben zo trots dat ik mij Nederlander mag noemen . Wij zijn apart en dat zal de wereld weten . Peace . ( by the way , als we de finale verliezen voel ik me wel kut , laat dat duidelijk zijn , maar ik weet dan zeker dat wij met zijn allen trots op dit WK zullen terugkijken ) . __________________ Laatst gewijzigd door tjekkie; Gek word ik ervan ! Laatst gewijzigd door tjekkie; Laatst gewijzigd door tjekkie;..... |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Klopt. We zijn een volk van heerlijke idioten. Nederland, hier hebben de hoeren een CAO, hier kun je gewoon drugs kopen in de winkel en hebben we nauwelijks problemen met verslaafden, hier mag het allemaal gewoon en HET GAAT HELEMAAL PRIMA!
Dit is zo mooi, we zijn allemaal één dankzij een stel helden die mooi tegen een bal kunnen trappen. En de hele wereld gaat het weten, want als zij zondag komen filmen hoe de sfeer in Amsterdam is hangen wij allemaal naakt in de lantaarnpalen, met een joint in onze bek en een bos penen in onze reet. En dan denken ze in het buitenland: "Hahaha, die kranke Holländer!". Mooi toch. We zijn een stel idioten bij elkaar, we nemen onszelf niet serieus, we zijn welvarend, tolerant, we kunnen met elkaar zuipen en we worden wereldkampioen. Wie wil hier nou niet wonen?
__________________ Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright! |
|
|
|
|
![]() |
||
Beseffen we het al?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|