Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Bekijk resultaten enquête: Van Persie een echte spits?
Ja 15 25,00%
Nee 12 20,00%
Niet echt 33 55,00%
Aantal stemmers: 60. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 02-07-10, 12:39 Standaard   #1
VBL

Ik zeg van nee. Qua afmaker is het echt een verschrikkelijk drama. Hij schiet alles recht op de keeper af. Niet alleen tijdens de wedstrijd als ie 1-op-1 stata tegenover keeper, maar zelfs tijdens de trainingsbeelden zie ik hem recht op de keeper koppen/schieten.

Ik zeg dat Robin van Persie geen echte spits is. Althans, nog lang gene spits van het niveau van oranje. Wat denken jullie?
VBL is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 02-07-10, 12:49 Standaard   #2
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Vergeet niet dat het een nieuwe positie voor hem is. Wenger zette hem er neer, en na een paar maanden lag hij er alweer uit voor de rest van het seizoen.

Zijn goalrecord in die tijd was trouwens wel te pruimen.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 12:51 Standaard   #3
Ja maar hij moet wel aanvoer krijgen
Chuck Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 12:53 Standaard   #4
Roem en glorie

Nico's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee en dat zeg ik al vanaf de eerste oefenwedstrijd. Er staat namelijk nooit iemand in de punt. Een bal kan je dus nooit ff de 16 in gooien, want daar staat dan niemand.

Oud 02-07-10, 12:53 Standaard   #5

neilpad's Voetbal Forum schermafbeelding

Ga je dit nu baseren op vier Wk wedstrijden en wat traininkjes?
Van Persie kan gewoon goed in de spits spelen, dat heeft ie allang bewezen bij Arsenal.
In de voorbereiding van Oranje hoorde ik er niemand over...

Oud 02-07-10, 12:55 Standaard   #6

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zeg ja. Hij is in potentie een wereldspits. Namelijk een hele complete, eentje die voor elke dominante ploeg van enorm belang kan zijn. Hij heeft zowel kenmerken van Kluivert als kenmerken van Bergkamp in zijn manier van spelen.

Oud 02-07-10, 13:15 thumb up   #7
11 tegen 11, bal is rond

Otis.'s Voetbal Forum schermafbeelding

Ja, van Persie is een spits.

Oud 02-07-10, 13:24 Standaard   #8
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Hij laat het nog niet zien op dit wk.

Hij is nog lang niet zo'n goed als Kluivert in z'n beste dagen.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 13:28 Standaard   #9
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Van Persie is meer een valse spits dan een pure spits op dit moment, maar hij beschikt over zoveel kwaliteit dat hij na een periode van gewenning overal kan spelen. Volgens mij kan je hem zelfs tot rechtervleugelverdediger omscholen als je dat nodig acht.

Oud 02-07-10, 13:54 emo   #10

Oorspronkelijk geplaatst door rja Bekijk bericht
Hij laat het nog niet zien op dit wk.

Hij is nog lang niet zo'n goed als Kluivert in z'n beste dagen.
Nee en ook niet als Cruijff, Van Basten en Bergkamp.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 14:00 Standaard   #11

Radegast's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door neilpad Bekijk bericht
Ga je dit nu baseren op vier Wk wedstrijden en wat traininkjes?
Van Persie kan gewoon goed in de spits spelen, dat heeft ie allang bewezen bij Arsenal.
In de voorbereiding van Oranje hoorde ik er niemand over...
Oorspronkelijk geplaatst door Radegast Bekijk bericht

Ik geloof niet in Van Persie als centrumspits.

Laatst gewijzigd door Radegast; 02-07-10 om 14:07
Radegast is offline   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 14:43 Standaard   #12
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Nee en ook niet als Cruijff, Van Basten en Bergkamp.
Hij wil zo graag in het centrum spelen.

Misschien hoort hij gewoon op de flank thuis.

Goed voetballen kan hij zeker.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 14:44 Standaard   #13
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

jawel, maar het ligt eraan in welk systeem je hem opstelt.

Oud 02-07-10, 14:44 Standaard   #14

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Die japanner (japanners zijn brazilië-lovers zoals De Mos gisteren terecht zei) zal met genoegen gaan toe zien hoe van persie door de midden gaat worden geschopt

Oud 02-07-10, 14:47 Standaard   #15
CHAMPIONS OF EUROPE

Het is ook niet echt een targetman, he. Niet een leider van de voorste linie. Wat in de afgelopen wedstrijden, terwijl hij geisoleerd stond, we wel kon gebruiken.
Oud 02-07-10, 14:51 Standaard   #16

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door mcyodogg Bekijk bericht
Het is ook niet echt een targetman, he. Niet een leider van de voorste linie. Wat in de afgelopen wedstrijden, terwijl hij geisoleerd stond, we wel kon gebruiken.
inderdaad en ik denk niet dat van persie gewapend is tegen zoveel fysiek geweld. gilberto silva heeft echt een soort vrijbrief in het toernooi om te schoppen op alles wat beweegt.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 02-07-10, 15:01 Standaard   #17

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Nee, hij is geen spits in de klassieke zin, iemand die constant tegen de centrumverdedigers aanspeelt. Ik zou hem eerder een moderne midvoor willen noemen, een speler die in de punt begint, maar van daaruit met zijn slimme loopacties ruimte maakt voor opkomende middenvelders en naar-binnen-komende vleugelspelers en ook de techniek en het inzicht heeft om met die spelers te combineren. Het probleem bij Oranje tot nu toe is niet dat hij niet in de spits blijft staan; dat zou het domste zijn wat hij kon doen, want daar liggen zijn krachten niet. Hij moet zich juist laten zakken, hij moet juist naar de vleugel lopen, want daarmee stel je de centrumverdedigers voor een keuze: blijf ik op mijn plekkie staan en laat ik daarmee een ondertalsituatie ontstaan ergens op het veld of ga ik mee en creëer ik daarmee een gat in het centrum van mijn verdediging waar andere spelers van de tegenstander gebruik van kunnen maken. Bij Arsenal werkt dit perfect, omdat Fábregas, Arshavin en anderen hem goed aanvoelen en de diepte in gaan als Van Persie zich laat zakken. Helaas hebben de spelers van Oranje het schijnbaar nog niet door.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 11:35 Standaard   #18

De spits is geen speler maar een positie in het veld. De meest vooruitgeschoven speler of spelers. Dat kun je op verschillende manieren invullen. Eén optie is dat te doen met iemand die niet kan voetballen maar wel heel geschikt is om op kansjes te loeren, maar dan lever je in qua combinatievoetbal. Dat heet dan sinds de Van Nistelrooij hype in Nederland een 'echte spits'. Onzin natuurlijk.

Van Persie is meer het type dat ook als schaduwspits zou kunnen spelen of als midvoor met twee vleugelspitsen. Hij mist de topvorm maar hij vulde die rol gisteren goed in. Veel aanspeelbaar, veel in de bal komen, veel positiewisseling, ballen opzij leggen en acties maken. Dat maakt het voetballen voor iedereen makkelijker dan een speler die niet aanspeelbaar is omdat hij op zijn kans loert.

Overigens zijn het doorgaans de criticasters van Van Persie die daar graag Huntelaar willen zien. Die zullen daar wel weer voor pleiten ondanks zijn wedstrijd van gisteren, hij zal namelijk weer messcherp trainen. Als je na al zijn jaren bij te grote clubs nog niet hebt gezien dat hij het niveau gewoon niet heeft en qua handelingssnelheid, atletisch vermogen en balcontrole in een klasse lager zit dan de top, dan zal dat gisteren ook langs je heen zijn gegaan. Maar het was met afstand de slechtste invalbeurt van het hele WK van een speler van welk land dan ook.
LeTiss is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 12:00 Standaard   #19

Outpost76's Voetbal Forum schermafbeelding

Vergeet niet dat het een nieuwe positie voor hem is. Wenger zette hem er neer, en na een paar maanden lag hij er alweer uit voor de rest van het seizoen.

Zijn goalrecord in die tijd was trouwens wel te pruimen.
Ja en dus vraag ik me af of Huntelaar niet een kans moet krijgen in de basis.

Oud 03-07-10, 12:23 Standaard   #20

Ik denk niet van Persie een echte spits is. Bij een echte spits denk ik aan iemand die goals maakt, die loert, die slim is, die altijd drang richting de goal heeft. Van Persie heeft dat niet, die komt liever naar de bal toe. Volgens mij was het Molenaar die het liet zien tijdens Studio Sportzomer een keer. Tegen Denemarken, toen Affelay die 2 kansen misten. Huntelaar liep de diepte in, draaide om en Affelay pakte de bal mee en kwam alleen op de keeper af. Van Persie zou naar de bal gelopen zijn, Huntelaar liep de diepte in. Ik heb ook mijn vraagtekens bij Huntelaar, maar doelpunten maakt hij wel, tegen Kameroen stond hij er wel gewoon weer. Van Persie is ook te egoistisch, tegen Brazilie had hij die bal bij het doel, na de 2-1 gelijk aan Sneijder moeten geven, nu rolde hij van z'n voet af en had Sneijder alleen nog maar een moelijke bal binnekant voet over. Z'n handelingssnelheid is traag vind ik, van van Persie. Maar of Huntelaar een betere optie is, of van Nistelrooij? Nee, Bergkamp jongens, Bergkamp. haha
Analist is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 14:18 Standaard   #21

Oorspronkelijk geplaatst door Outpost76 Bekijk bericht
[...]

Ja en dus vraag ik me af of Huntelaar niet een kans moet krijgen in de basis.
Heb je hem gisteren niet gezien?

Oorspronkelijk geplaatst door Analist Bekijk bericht
Ik denk niet van Persie een echte spits is. Bij een echte spits denk ik aan iemand die goals maakt, die loert, die slim is, die altijd drang richting de goal heeft.
Het begrip 'echte spits' is in Nederland dan ook geintroduceerd om de immens populaire en niet presterende nationale slijmbal Van Nistelrooij te promoten boven de minder populaire Kluivert, die een veel completere spits was. Met die definitie van echte spits worden termen als goaltjesdief, goalgetter of afmaker compleet hol. Nogmaals, spits is een positie, net als vleugelspits of midvoor. Die kun je invullen met een goaltjesdief die omdat hij niet kan voetballen zich volledig heeft toegelegd op het krijgen van kansen.

Van Persie heeft dat niet, die komt liever naar de bal toe. Volgens mij was het Molenaar die het liet zien tijdens Studio Sportzomer een keer. Tegen Denemarken, toen Affelay die 2 kansen misten. Huntelaar liep de diepte in, draaide om en Affelay pakte de bal mee en kwam alleen op de keeper af. Van Persie zou naar de bal gelopen zijn, Huntelaar liep de diepte in.
Dat was een counter, dan beweegt iedereen anders.

Ik heb ook mijn vraagtekens bij Huntelaar, maar doelpunten maakt hij wel, tegen Kameroen stond hij er wel gewoon weer.
Daar moet altijd iemand staan voor de rebound. En gisteren zagen we weer hoeveel hij voetballend tekort komt, hij verprutst ook gewoon een levensgrote kans omdat de bal hem van de voet springt, zoals we hem kennen. Hij verprutst nog een kans omdat hij zonder verdediger in de buurt eerst de bal 3 keer moet raken om hem te controleren, terwijl het een zekere goal was geweest bij een speler die iets met een bal kan.

Van Persie is ook te egoistisch, tegen Brazilie had hij die bal bij het doel, na de 2-1 gelijk aan Sneijder moeten geven, nu rolde hij van z'n voet af en had Sneijder alleen nog maar een moelijke bal binnekant voet over. Z'n handelingssnelheid is traag vind ik, van van Persie. Maar of Huntelaar een betere optie is, of van Nistelrooij? Nee, Bergkamp jongens, Bergkamp. haha
Er is geen speler die zoveel overeenkomsten heeft met Bergkamp als Van Persie, alsof Bergkamp ooit een 'echte spits' is geweest. Van Persie heeft de bal al een paar keer panklaar gelegd voor Sneijder, maar die maakt slecht af. Gisteren ook, als je een bal van de voet pikt moet je ook scoren. Hij zit in die actie, dan moet je je aanbieden om hem twee opties te geven, of zelf scoren. Sowieso legde Van Persie vaak de ballen goed neer, niet alleen voor de onmiddellijke kans, maar ook voor een goed vervolg. Je kunt voetbal niet terugbrengen tot alleen goals en assists, want die komen er niet zonder voorbereiding.
Oud 03-07-10, 14:25 Standaard   #22

Haha Bergkamp was ook een grapja, ik heb Bergkamp altijd een veel betere 10 gevonden dan pure spits, of misschien nog beter als in een vrije rol. Maar als van Persie niet goed genoeg bevonden wordt, kan ik de vraag, wie dan wel, niet beantwoorden.
Analist is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 14:46 Standaard   #23

Van Basten wilde ook naar de 10 positie, daar kwam het niet van door zijn blessure. Kluivert kon ook invallen op 10 als dat nodig was. Zo zijn er heel veel voorbeelden, vooral uit het Nederlandse voetbal. De voetballende spits en de nr. 10 lijken heel als type speler heel veel op elkaar en spelen ook bij elkaar in de buurt, als het goed is.
Oud 03-07-10, 15:31 Standaard   #24

Oorspronkelijk geplaatst door LeTiss Bekijk bericht
[...]Heb je hem gisteren niet gezien?
Jij wil hem beoordelen over 20 minuten? In de basis houd in dat hij meteen begint aan het begin van de wedstrijd niet als wisselspeler. Huntelaar is gewoon een echte goalgetter dat heeft ie al vaak zat bewezen.

Oud 03-07-10, 18:28 Standaard   #25

[...]

Jij wil hem beoordelen over 20 minuten? In de basis houd in dat hij meteen begint aan het begin van de wedstrijd niet als wisselspeler. Huntelaar is gewoon een echte goalgetter dat heeft ie al vaak zat bewezen.
Hij heeft ook al vaak zat bewezen dat het een goalgetter is op eredivisieniveau, subtop daarvan. Hij heeft een goed schot en een goed oog voor positie, maar hij kan gewoon niet mee op dit niveau van atletisch vermogen en balbehandeling. Iedereen op het veld beweegt soepeler en sneller en kan meer met de bal dan onze spits. Hij krijgt een bal in de zestien keurig aangespeeld terwijl hij niet gedekt wordt, het enige wat hij hoeft te doen is die bal aannemen en schieten, maar dat aannemen is al boven zijn technisch niveau. Net als een bal binnen een minuut voorgeven als je zo vrij als een vogel de bal in de zestien krijgt.

Dan heb je aan twintig minuten ruim genoeg om vast te stellen dat er een speler van te laag niveau op een wk is verdwaald. Maar als je hem op een basisplaats wil beoordelen wat betreft het hoogste niveau dan moet je de CL-wedstrijd tussen Milan en Man U even terugkijken. Dat was bijna even pijnlijk.
Oud 03-07-10, 18:31 Standaard   #26
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Hij heeft een goed schot en een goed oog voor positie, maar hij kan gewoon niet mee op dit niveau van atletisch vermogen en balbehandeling.
Op dit moment laat Van Persie ook vooral zien dat hij niet op dit niveau mee kan.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 18:31 Standaard   #27

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Als Huntelaar niet zo gefaald had bij die zekere 3-1 had ik hem graag in de basis gezien tegen Uruguay.
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 18:43 Standaard   #28

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Op dit moment laat Van Persie ook vooral zien dat hij niet op dit niveau mee kan.
Onzin, hij laat zien dat hij niet in topvorm is en dat hij terecht voor Van der Vaart heeft gepleit.
Oud 03-07-10, 18:45 smile   #29
Fear the Beard!

[...]
Onzin, hij laat zien dat hij niet in topvorm is en dat hij terecht voor Van der Vaart heeft gepleit.
Maar goed, de statistieken spreken in het voordeel van Sneijder. Maar goed, je zal wel weer met een verhaaltje aankomen dat we ondanks Sneijder zo ver komen en dat het met Van der Vaart veel beter zou zijn.

Ik heb liever dat Sneijder blijft staan dan dat Van persie blijft staan, omdat Sneijder laat zien wel wedstrijden te kunnen beslissen op dit toernooi, en dat zonder in grote vorm te steken.

Van der Vaart mag lekker op de bank blijven zitten en Van Persie moet maar eens gaan presteren.
Oud 03-07-10, 18:49 thumb down   #30

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

De mensen die Nee stemmen kijken niet vaak Arsenal.

Oud 03-07-10, 18:51 Standaard   #31
CHAMPIONS OF EUROPE

[...]

Volgens mij kan je dat niet op zo'n landentoernooi laten zien, anders kan ik nog wel een paar namen noemen die zogenaamd niet met het niveau meekunnen.

De ware aard van spelers zie je bij hun clubs. Dan nog is Van Persie geen wereldtopper, maar ik ga hem niet helemaal afbranden na een matig WK.
Oud 03-07-10, 18:52 Standaard   #32
Fear the Beard!

[...]
Volgens mij kan je dat niet op zo'n landentoernooi laten zien, anders kan ik nog wel een paar namen noemen die zogenaamd niet met het niveau meekunnen.

De ware aard van spelers zie je bij hun clubs. Dan nog is Van Persie geen wereldtopper, maar ik ga hem niet helemaal afbranden na een matig WK.
Nee, afbranden zal ik hem ook niet. Ik reageer ook lichtelijk overdreven hoor, want in potentie vind ik het een wereldtopper. Alleen moet hij dat nu ook echt eens een keer laten zien.
Oud 03-07-10, 18:55 Standaard   #33

[...]

Maar goed, de statistieken spreken in het voordeel van Sneijder.
Er zijn ook mensen die naar het voetbal kijken en op basis daarvan een oordeel vormen. Het is nu te laat maar het is duidelijk dat je met Van der Vaart combinatievoetbal speelt, en met Sneijder het van de counter moet hebben. Dat gaat tot nu toe goed, maar Nederland heeft misschien 4 kansen uitgespeeld tegen een verdediging die staat en niet achter loopt om de counter op te vangen. Daarvan ging er één tamelijk gelukkig in, de assist van Van Persie, de rest van de kansen, vooral opzij leggen door Van Persie, waren aan Sneijder niet besteed.

Sneijder is ook bijna beslissend geweest door wat hij niet deed, namelijk het spel maken, en zijn onnodig balverlies met schoten, passes die uit of achter gaan en zijn gebrek aan fantasie om te combineren.
Oud 03-07-10, 18:57 thumb up   #34
Fear the Beard!

[...]
Er zijn ook mensen die naar het voetbal kijken en op basis daarvan een oordeel vormen. Het is nu te laat maar het is duidelijk dat je met Van der Vaart combinatievoetbal speelt, en met Sneijder het van de counter moet hebben. Dat gaat tot nu toe goed, maar Nederland heeft misschien 4 kansen uitgespeeld tegen een verdediging die staat en niet achter loopt om de counter op te vangen. Daarvan ging er één tamelijk gelukkig in, de assist van Van Persie, de rest van de kansen, vooral opzij leggen door Van Persie, waren aan Sneijder niet besteed.

Sneijder is ook bijna beslissend geweest door wat hij niet deed, namelijk het spel maken, en zijn onnodig balverlies met schoten, passes die uit of achter gaan en zijn gebrek aan fantasie om te combineren.
En toch staan we in de halve finale en hebben we een grote favoriet uitgeschakeld, door 2 doelpunten van Sneijder.
Maar goed, je kan natuurlijk onmogelijk tevreden zijn met een halve finale plek en natuurlijk kan je nog altijd iets vinden om over te janken. Verder val je steeds in herhaling, helaas bewijzen tot nu toe Sneijder en Van Marwijk jouw ongelijk aan.
Van der Vaart mag lekker op de bank blijven (alhoewel ik Van der Vaart ook de mooiere voetballer vind)
Oud 03-07-10, 18:59 Standaard   #35

Daar komt bij dat hij uitblinkt en beslissend is bij Inter dat de Treble gewonnen heeft en dat hij Nederland naar de halve finale heeft geholpen tegenover een wisselspeler van Real en NL.

Oud 03-07-10, 20:03 Standaard   #36
VBL

Mbt Sneijder ben ik toch wel positief verrast. Hoewel ik ene fan van Van der Vaart ben vind ik dat Sneijder moet blijven staan.
Oud 03-07-10, 20:04 Standaard   #37
TROTS.

buddyb's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Nee, afbranden zal ik hem ook niet. Ik reageer ook lichtelijk overdreven hoor, want in potentie vind ik het een wereldtopper. Alleen moet hij dat nu ook echt eens een keer laten zien.
Tegen o.a. Chelsea en United heeft ie anders goede wedstrijden gespeeld en ik schat die ploegen toch echt hoger in dan de ploegen waartegen we al hebben gespeeld.
buddyb is nu online   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 20:19 Standaard   #38

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

De mensen die ervoor pleiten om Van Persie te vervangen door Huntelaar zouden echt eens een ooglaserbehandeling moeten overwegen, want gisteren heeft Huntelaar precies laten zien waarom hij altijd maar dan ook altijd een slechtere keuze is dan Van Persie. Zelfs als Van Persie in de slechtste vorm van zijn leven zou steken was hij nog een betere keuze geweest dan Huntelaar en dat is niet het geval. Van Persie is zeker niet in topvorm, hij heeft inderdaad twee vrije trappen uit het stadion geramd en hij had ook meer kunnen doen met die kans aan het eind, maar door zijn slimme loopacties en zijn overzicht is hij alsnog zeer belangrijk voor het team. Huntelaar daarentegen deed alles verkeerd.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 03-07-10, 20:32 Standaard   #39

Oorspronkelijk geplaatst door buddyb Bekijk bericht
[...]

Tegen o.a. Chelsea en United heeft ie anders goede wedstrijden gespeeld en ik schat die ploegen toch echt hoger in dan de ploegen waartegen we al hebben gespeeld.
Het heeft dan ook heel veel te maken met het middenveld achter hem.

Oud 03-07-10, 20:43 Standaard   #40

[...]

En toch staan we in de halve finale en hebben we een grote favoriet uitgeschakeld, door 2 doelpunten van Sneijder.
Nee, door een eigen doelpunt en goede ingestudeerde corner en vooral dankzij het wedstrijdverloop het de mentale weekheid van de Brazilianen. Tegen de Slowaken was het nog billenknijpen, tegen de Japanners hadden we ook kunnen verliezen en zelfs tegen Denemarken was het wedstrijdverloop en de eigen goal essentieel. Ik vind dat niet geruststellend, er zal beter gevoetbald moeten worden, meer gecreeerd.

Maar goed, je kan natuurlijk onmogelijk tevreden zijn met een halve finale plek en natuurlijk kan je nog altijd iets vinden om over te janken. Verder val je steeds in herhaling, helaas bewijzen tot nu toe Sneijder en Van Marwijk jouw ongelijk aan.
Van der Vaart mag lekker op de bank blijven (alhoewel ik Van der Vaart ook de mooiere voetballer vind)
Twee jaar geleden hebben we gezien wat er kan gebeuren als je het scoreverloop een keer niet mee hebt en je machteloos bent in het uitspelen van kansen. Ik ben inderdaad niet tevreden met een halve finaleplek, er zit veel meer in deze groep dan wat ze tot nu toe hebben laten zien. Verder is mijn ongelijk niet bewezen, want ik heb nooit beweerd dat ze niet ver zouden kunnen komen met Sneijder. Mijn gelijk is bewezen dat je met Sneijder geen goed combinatievoetbal krijgt, maar countervoetbal. Ik sluit niet eens uit dat we met Sneijder winnen, maar ik ben er niet gerust op, ik sluit ook niet uit dat we voetballes krijgen van Duitsland. En dat zou toch wel heel pijnlijk zijn, Schweinsteiger doet het een Nederlandse nr 10 voor.
Oud 04-07-10, 12:27 Standaard   #41

[...]
Hij heeft ook al vaak zat bewezen dat het een goalgetter is op eredivisieniveau, subtop daarvan. Hij heeft een goed schot en een goed oog voor positie, maar hij kan gewoon niet mee op dit niveau van atletisch vermogen en balbehandeling. Iedereen op het veld beweegt soepeler en sneller en kan meer met de bal dan onze spits. Hij krijgt een bal in de zestien keurig aangespeeld terwijl hij niet gedekt wordt, het enige wat hij hoeft te doen is die bal aannemen en schieten, maar dat aannemen is al boven zijn technisch niveau. Net als een bal binnen een minuut voorgeven als je zo vrij als een vogel de bal in de zestien krijgt.

Dan heb je aan twintig minuten ruim genoeg om vast te stellen dat er een speler van te laag niveau op een wk is verdwaald. Maar als je hem op een basisplaats wil beoordelen wat betreft het hoogste niveau dan moet je de CL-wedstrijd tussen Milan en Man U even terugkijken. Dat was bijna even pijnlijk.
Subtop van de eredivisie Bij Ajax scorde hij natuurlijk nooit. Oh wacht dat is natuurlijk ook subtop.

Man oh man oh man. Hij heeft bij milan ook lekker veel de tijd gehad om zich in de spits te bewijzen he. Hij is daar qua doelgemiddelde \ minuten speeltijd wel de meest scorende spits geweest het afgelopen seizoen bij milan dus waar heb je het over? Iedere speler speelt wel eens slecht maar om m dan meteen af te schrijven zoals jij doet.

Oud 04-07-10, 12:28 Standaard   #42
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

-niet doen, reageer eens met argumenten-

Laatst gewijzigd door denthemen; 07-07-10 om 00:00

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 04-07-10, 12:30 Standaard   #43

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke Bekijk bericht
De mensen die Nee stemmen kijken niet vaak Arsenal.
Het gaat toch om nu. Niet om Arsenal maar om Oranje. Als je een goed alternatief op de bank hebt zitten wat wel een 100% spits is waarom hem dan zo lang laten spartelen daaro?

Oud 04-07-10, 12:30 Standaard   #44
...

Kopbal's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]

Het gaat toch om nu. Niet om Arsenal maar om Oranje. Als je een goed alternatief op de bank hebt zitten wat wel een 100% spits is waarom hem dan zo lang laten spartelen daaro?
Welk goed alternatief?

“Hoort u dat? … Inderdaad, u hoort niks! Wat is het toch jammer dat hier in de Arena niet kan wat bij Feyenoord wel mogelijk is: dat het publiek als één man achter de ploeg gaat staan als die het moeilijk heeft. Blijkbaar kan dat alleen in Rotterdam.”
Kopbal is offline   Met citaat reageren
Oud 04-07-10, 12:33 Standaard   #45

Oorspronkelijk geplaatst door Kopbal Bekijk bericht
[...]
Welk goed alternatief?
Ik vind Huntelaar een goed alternatief dat mag toch wel duidelijk zijn door dat bericht waar jij all1 met op reageert? Niet naar de bekende weg vragen.

Oud 04-07-10, 18:02 thumb down   #46

[...]

Ik vind Huntelaar een goed alternatief dat mag toch wel duidelijk zijn door dat bericht waar jij all1 met op reageert? Niet naar de bekende weg vragen.
Aldus iemand die zelf een inhoudelijke post van een user met maar liefst 10 beantwoord....
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 04-07-10, 18:15 Standaard   #47
VBL

Ik zou oranje wel eens willen zien zonder echte spits en zonder van Persie. Met Kuyt of Van der Vaart op 9.
Oud 05-07-10, 09:54 Standaard   #48

[...] Subtop van de eredivisie
Ik vond hem niet goed genoeg voor Ajax, Ajax kennelijk ook niet want die ging met hem leuren bij Real.
Bij Ajax scorde hij natuurlijk nooit.
Scoren is zijn werk, voor de rest kan hij niks, dus logisch dat ie er wel eens wat maakt, hij had ook niks anders te doen in het veld dan wachten tot hem een grote kans werd aangeboden. Maar hij scoorde te weinig, vooral in de wedstrijden waar het erom ging.[/quote] Oh wacht dat is natuurlijk ook subtop. [/quote]Top presteerden ze in ieder geval niet met hem, ook het aantal goals van het hele elftal was laag (zijn specialiteit), hij wordt nou niet bepaald gemist.

Man oh man oh man. Hij heeft bij milan ook lekker veel de tijd gehad om zich in de spits te bewijzen he.
Ja, hij heeft genoeg speeltijd gehad om zich te bewijzen, en hiij had zich ook op de training kunnen bewijzen. Hij bewees slechts dat hij op een lager niveau thuishoort. Hij mocht notabene beginnen tegen Man U, daar kun je bewijzen dat je iets in de top te zoeken hebt, maar hij werd onder hoongelach van het publiek voortijdig naar de kant gehaald.

Hij is daar qua doelgemiddelde \ minuten speeltijd wel de meest scorende spits geweest het afgelopen seizoen bij milan dus waar heb je het over?
Over de spits die weg moest bij Ajax, weg moest bij Real en weg moet bij Milan.

Iedere speler speelt wel eens slecht maar om m dan meteen af te schrijven zoals jij doet.
Ik meer dan 100 wedstrijden van hem gezien en dan blijkt het telkens weer een speler die moeite heeft met de balaanname en treuzelt om hem onder controle te krijgen. In het lage tempo van de eredivisie en het kindervoetbal van het U21 toernooi viel dat de niet zo aandachtige voetbalkijker kennelijk niet op, maar op een grote-mensen-WK wordt het pijnlijk duidelijk.
Oud 05-07-10, 12:27 smile   #49
Fear the Beard!

Waarom zou Ajax per se zijn aanvoerder weg willen hebben LeTiss?
Oud 05-07-10, 12:31 Standaard   #50

Waarom zou Ajax per se zijn aanvoerder weg willen hebben LeTiss?
Feit is dat ze hem aangeboden hebben aan Real en niet andersom.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:19.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site