Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 03-07-10, 15:13 Standaard   #51
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Evert op VI:

Welk land wordt wereldkampioen?
'Spanje, al voetballen ze nog niet groots. Voordat het toernooi begon zei ik al dat de finale tussen de Spanjaarden en Duitsland zou gaan. Ik weet dat sommigen het moeilijk uit de strot krijgen, maar de Duitsers zijn voor mij echt de positieve uitzondering op het WK. Een frisse, jonge ploeg met spelers als Özil, Müller en Khedira. Het Nederlands elftal heeft wat mij betreft met het halen van de halve finale al heel goed gepresteerd.'

Na de winst tegen Brazilië treft Oranje in de halve finale Uruguay.
'Uruguay is een rotland om tegen te spelen. Een linke ploeg, moeilijk te verslaan ook. Ze zijn vooral bikkelhard en kunnen het spel goed ontregelen. Liever had ik Ghana getroffen. Dat is een leuke ploeg met vrolijk en fris voetbal, waartegen het makkelijker voetballen is. Maar goed, het is Uruguay geworden en daarbij is Suarez geschorst voor het duel met Nederland. Sneu voor hem, maar wij hoeven er bepaald niet rouwig om te zijn.'

Welk land heeft u teleurgesteld?
'Over het algemeen vind ik het gehele toernooi niet goed. Te veel ploegen spelen om niet te verliezen. Het is voorzichtigheid troef, alleen maar schuiven, schuiven, schuiven. De grote sterren vallen allemaal tegen, met Cristiano Ronaldo als grootste voorbeeld. En Lionel Messi passeert drie man, maar stuit vervolgens op de vierde. Als je het hebt over tegenvallende ploegen: Italië. tjonge, jonge, dat viel niet mee zeg. Van de Fransen had ik wel verwacht dat het niets zou worden, dat was al langer passé.'

Op welke manier bekijkt u de wedstrijden?
'Gewoon lekker thuis in Ermelo. Op een stoel. Een glaasje water naast me. Ik kijk het liefst alleen. Als mijn vrouw mee wil kijken vind ik dat niet erg, maar zij gilt altijd zo. Ik ben maar een dooie pier, hoor. Dat gekwebbel en gezever uren van tevoren is niets voor mij. Ik zet altijd pas tien minuten voor de aftrap de televisie aan. Het blijft maar een potje voetbal. Mijn vader zei altijd: 'Het zijn gewoon 22 jongens in een korte broek die allemaal achter een bal aan rennen, terwijl maar één speler deze kan hebben.' En zo is het precies, toch?'

De finale wordt door Frank Snoeks van commentaar voorzien. Hoe kijkt u daar als ervaren man tegenaan?
'Frank Snoeks en Jeroen Grueter zijn de absolute nummers één en twee van de commentatoren. Grueter heeft de Champions League-finale gedaan, dus het lijkt me logisch dat Snoeks nu de WK-finale krijgt. Althans, ik denk dat het zo gaat. Daar vraag je niet naar. Ik vind ze allebei goed, maar dat is logisch als je voor de NOS werkt. Dan bén je goed. Zelf had ik laatst een hersenspinsel. Voor de grap hoor.... Het zou toch iets zijn als de finale Nederland-Duitsland wordt. Een duel met een bijzondere lading, een droomfinale. En dat in Johannesburg, op negenduizend kilometer van huis. En dat de NOS me dan nog één keer liet overkomen...'
NOS, luister aub naar deze man

(Verdwijnt na registratie)
Oud 05-07-10, 00:16 Standaard   #52
Koning.

Darkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Was Snoeks de commentator tijdens Nederland - Brazilië? Zo ja, dan wil ik hier nog even mijn grote ergernis uiten over een van de grootste mongolen die we ooit in ons land hebben mogen aanhoren. Volgens mij, en met mij velen, heeft Snoeks de gehele wedstrijd bekeken in een Brazilië shirt en kwam hij klaar elke keer als er een pass van de ene Braziliaan terecht kwam bij de andere. Hij bleef maar doorratelen over dat iedere Braziliaan werd geboren als aanvaller en over het feit dat Brazilie van elke 1% kans een 100% kans maakte.
Echt, wie heeft verzonnen dat Snoeks de finale mag voorzien van commentaar die verdient wat mij betreft direct ontslagen te worden met Snoeks in z'n kielzog. Ik heb zelden iemand zoveel onzin horen uitkramen tijdens een wedstrijd en terwijl heel de natie hoopt dat Nederland wint, enkel het zogenaamde samba-voetbal van Brazilië ophemelen.

Mocht dit onverhoopt toch niet Snoeks zijn geweest, dan hoort deze tekst in een ander topic.

Oud 05-07-10, 00:17 Standaard   #53
Een goed gevoel.

Cyberia's Voetbal Forum schermafbeelding

Het was inderdaad Snoeks.

Cyberia is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 08:58 Standaard   #54

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vond snoeks uitstekend in die wedstrijd. Dat hij ook positief was over brazilië was alleen maar goed. Geen slijmbal van gelder is hij

Oud 05-07-10, 09:59 Standaard   #55

Oorspronkelijk geplaatst door Darkie Bekijk bericht
Was Snoeks de commentator tijdens Nederland - Brazilië? Zo ja, dan wil ik hier nog even mijn grote ergernis uiten over een van de grootste mongolen die we ooit in ons land hebben mogen aanhoren. Volgens mij, en met mij velen, heeft Snoeks de gehele wedstrijd bekeken in een Brazilië shirt en kwam hij klaar elke keer als er een pass van de ene Braziliaan terecht kwam bij de andere. Hij bleef maar doorratelen over dat iedere Braziliaan werd geboren als aanvaller en over het feit dat Brazilie van elke 1% kans een 100% kans maakte.
Echt, wie heeft verzonnen dat Snoeks de finale mag voorzien van commentaar die verdient wat mij betreft direct ontslagen te worden met Snoeks in z'n kielzog. Ik heb zelden iemand zoveel onzin horen uitkramen tijdens een wedstrijd en terwijl heel de natie hoopt dat Nederland wint, enkel het zogenaamde samba-voetbal van Brazilië ophemelen.

Mocht dit onverhoopt toch niet Snoeks zijn geweest, dan hoort deze tekst in een ander topic.
Er kwam inderdaad alleen maar onzin uit, heb gewoon na 20 minuten de tv op Belgie gezet. Vooral na dat hele verhaal over die aanvallers. Káka was vast een van de mindere van zijn generatie dat hij achter de spits moet spelen
zlakto is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 10:02 Standaard   #56

Oorspronkelijk geplaatst door zlakto Bekijk bericht
[...]

Er kwam inderdaad alleen maar onzin uit, heb gewoon na 20 minuten de tv op Belgie gezet. Vooral na dat hele verhaal over die aanvallers. Káka was vast een van de mindere van zijn generatie dat hij achter de spits moet spelen
Hij heeft gewoon gelijk hoor. In Brazilië spelen ze in de jeugd nog steeds een soort 4-2-4 waar de beide backs, twee middenvelders en alle aanvallers alleen maar vooruit denken.

En ook in Lucio schuilt een aanvaller. In Juan dan weer niet maar Tiago Silva (van ac milan) heeft dan weer wel de techniek van een De Graafschap spits.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 10:05 Standaard   #57
Kluf

Clough's Voetbal Forum schermafbeelding

Het punt wat hij wilde maken klopt ook wel, naar mijn idee. Het is alleen jammer dat hij het weer moet vertellen met verhefde (toch al kinderlijke) stem en hij er zo lang over moet doorzeuren dat het storend wordt.

Oud 05-07-10, 10:09 Standaard   #58

Oorspronkelijk geplaatst door Clough Bekijk bericht
Het punt wat hij wilde maken klopt ook wel, naar mijn idee. Het is alleen jammer dat hij het weer moet vertellen met verhefde (toch al kinderlijke) stem en hij er zo lang over moet doorzeuren dat het storend wordt.
Goed, ieder zijn smaak. Ik irriteer me dan weer aan jeroen grueter met zijn overpartijdige commentaar, conflictzoekende berichtgeving, suggestieve insinuaties, geschreeuw en gegeil op 'sterren' (waarbij hij andere 'sterren' over het hoofd ziet). Jeroen Grueter begon de kwartfinale Nederland-Rusland met de woorden: "wat kan er nog mis gaan met dit nederlands elftal, dit moet geen enkel probleem opleveren". Vervolgens ging hij een tijd lang opzichtig zoeken naar bevestigingen... totdat er het moment kwam dat hij ze niet kon vinden.
Oud 05-07-10, 10:12 standard ball   #59
Kluf

Greuter is nog erger inderdaad. Snap echt niet dat ze die bij de NOS zo hoog aanslaan. Ik vind hem echt een Telegraaf verslaggever. Dat valt vooral ook op wanneer ik een wedstrijd die hij verslaat maar half kijk omdat ik tussendoor iets anders doe. Dan denk je je keer op keer wanneer je dat hysterische geschreeuw hoort "Ai! Zo te horen breekt de wedstrijd nu echt los", maar wanneer je dan de replay ziet blijkt er bijzonder weinig spannends aan te hand te zijn geweest.

Oud 05-07-10, 10:13 sunglasses   #60
Kluf

Overigens kan je je niet ergens aan irriteren. Iets irriteert je, of je ergert je aan iets.

Oud 05-07-10, 10:21 Standaard   #61

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Maicon protesteerde in de laatse seconde van de 1e helft over een achterbal die corner zou zijn (en het ook was). Volgens Snoeks was de precies het grote verschil in beleving tussen Ned en Bra. Alsof de Nederlandse spelers niet zouden protesteren. Daar sloeg hij de plank echt mis.

De tweede helft hebben wij bij ons in het cafe ook naar Sporza gekeken. Je hoeft van mij niet te pro-Holland zijn (een beetje mag gerust), maar nu sloeg het echt door naar het tegenovergestelde. Erg overdreven.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 10:28 emo   #62

Ungeheuer's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Ik vond snoeks uitstekend in die wedstrijd. Dat hij ook positief was over brazilië was alleen maar goed. Geen slijmbal van gelder is hij
Nu weet ik het zeker. Je houdt van trollen.

Niemand kan naar Snoeks luisteren zonder binnen vijf minuten geirriteerd te raken. Zodra ik Snoeks hoor zap ik weg tegenwoordig. Als het ff kan naar de BBC, en anders naar Sporza.
Ungeheuer is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 10:39 question   #63
Corripe Cervisiam

Karrs's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik snap dit niet. Wat een geklaag zeg. Snoeks is een goeie commentator, mag 'm graag horen.

Het meest briljante zou zijn als Ten Napel en Snoeks allebei de finale mogen verslaan. Heb me ook doodgelachen met de opening van de OS in Peking twee jaar terug. Geweldig duo.

En nee, ik ben geen trol. En ja, Koekebakker wel.
Karrs is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 10:43 Standaard   #64

Oorspronkelijk geplaatst door Maja Bekijk bericht
Maicon protesteerde in de laatse seconde van de 1e helft over een achterbal die corner zou zijn (en het ook was). Volgens Snoeks was de precies het grote verschil in beleving tussen Ned en Bra. Alsof de Nederlandse spelers niet zouden protesteren. Daar sloeg hij de plank echt mis.
Daar zat ik me ook aan te ergeren. Vond dat ook van dat typische telegraaf/pvv commentaar; falen reduceren tot 'mentaliteit'.
Oud 05-07-10, 10:54 Standaard   #65
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Mwah, ik vind Snoeks in de regel prettig om naar te luisteren. Zit er wel eens naast, maar hij is één van de weinige commentators die dat ook toegeeft. En is ook veel beter dan de nieuwe generatie. Jeroen 'EEENNN' Grueter bijvoorbeeld .

Oud 05-07-10, 11:11 Standaard   #66

Maja's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
Mwah, ik vind Snoeks in de regel prettig om naar te luisteren. Zit er wel eens naast, maar hij is één van de weinige commentators die dat ook toegeeft. En is ook veel beter dan de nieuwe generatie. Jeroen 'EEENNN' Grueter bijvoorbeeld .
Jeroen Elshoff beviel mij wel.
Maja is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 11:13 big smile   #67

JaszaAFCA's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
Tgen Brazilie was hij echt heeeel irritant, meer dan normaal.

Verder boeit het me in de kroeg of groot scherm toch niet

Oud 05-07-10, 11:17 Standaard   #68
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door JaszaAFCA Bekijk bericht
[...]

Tgen Brazilie was hij echt heeeel irritant, meer dan normaal.

Verder boeit het me in de kroeg of groot scherm toch niet
Haha dat laatste ja... Hoor je overal dat het zo slecht was, maar ik kan me er ook niets van herinneren .

Oud 06-07-10, 17:53 thumb up   #69

FRANK SNOEKS hou je muil.nl
Oud 06-07-10, 17:55 Standaard   #70

Superheld's Voetbal Forum schermafbeelding

Als je een verhaal doet dat men in Nederland het toch niet erg vind als ze verliezen bij een 1-0 stand verdien je een nekschot.
Superheld is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-07-10, 17:56 Standaard   #71
Redactie

Marioow's Voetbal Forum schermafbeelding

Evert had natuurlijk gewoon de finale moeten krijgen!

Oud 06-07-10, 17:56 big smile   #72
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Ungeheuer Bekijk bericht
[...]

Niemand kan naar Snoeks luisteren zonder binnen vijf minuten geirriteerd te raken..

Mwah, ik vind Snoeks wel ok eig..

Oud 06-07-10, 19:01 Standaard   #73
Een goed gevoel.

Johan die Grueter een uitstekende coach noemt.

Oud 07-07-10, 21:16 Standaard   #74
Kluf

Gezapt naar Sporza. Snoeks kan weer eens niet langer dan drie tellen zijn smoel houden.

Oud 08-07-10, 20:40 hearth   #75
Een goed gevoel.

''Een aanval die hoogzwanger is, maar de geboorte komt maar niet.''

Oud 08-07-10, 20:42 thumb down   #76

Oorspronkelijk geplaatst door Cyberia Bekijk bericht
Snoeks.
Oud 08-07-10, 20:45 no smile   #77

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Jammer dat het niet voor ma Snoeks gold.
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 09-07-10, 01:27 Standaard   #78
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik wil Evert voor de finale, niet die Snoeks die z'n kutbakkus maar niet kan houden
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 09-07-10, 02:35 thumb up   #79
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij Spanje eindigen die zwangerschappen toch 9 van de 10 keer in een miskraam.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 09-07-10, 10:37 Standaard   #80

Snoeks.

Oud 09-07-10, 10:59 thumb up   #81
Hansworst

rompompom's Voetbal Forum schermafbeelding

Snoeks is wmb de beste bij de NOS, hoewel ik het prima zou vinden als ze gewoon het radio 1 commentaar ook op de TV zetten.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site