Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 17-06-10, 00:09 Standaard   #1
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Bij veel wedstrijden tot nu toe heb ik eigenlijk sympathie voor de underdog. Had een stunt(je) van Noord-Korea, Paraguay, Ivoorkust prachtig gevonden en moest gniffelen toen titelfavoriet Spanje tegen een nederlaag opliep. Hoe zit dat bij jullie? Hoop je vooral dat de grote namen goed uit de verf komen of hoop je bij veel wedstrijden stiekem dat de underdog weet te verrassen?

Laatst gewijzigd door Blawh; 17-06-10 om 12:49
Blawh is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 17-06-10, 00:26 Standaard   #2

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik ben eigenlijk altijd voor de underdog als ik geen reden heb om voor een bepaald team te zijn. Het hoort wat mij betreft bij de romantiek van het voetbal: er is denk ik geen enkele andere sport waar een team als Noord-Korea zo dicht bij een stunt tegen een team als Brazilië kan komen. Daar komt nog bij dat veel van die favorieten al helemaal omhoog worden geschreven voordat het eerste fluitsignaal is gegaan en commentatoren (vooral de Nederlandse hebben daar een handje van) vaak het eerste goede balcontact van hun favoriet aangrijpen om ze totaal ongegrond de hemel in te prijzen. Ik kan me zo aan die subjectiviteit ergeren dat het extra lekker voelt om die gasten op hun bek te zien gaan.
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 10:23 Standaard   #3
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik neig ook naar de underdog, al vind ik 't ook mooi als de favoriet z'n rol waarmaakt met oogstrelend voetbal en flink uithaalt. Eigenlijk ben ik vooral fan van 'n mooie pot voetbal. Dat kan in mijn ogen ook door 't "strakke" verdedigende werk van de underdog zijn.

Oud 17-06-10, 10:26 Standaard   #4
Yoann Gourcuff

DeLuXe's Voetbal Forum schermafbeelding

Wat roert mensen eigenlijk om een uitgesproken voorkeur te hebben voor een underdog, is het het gevoel van ontevredenheid omtrent het onevenwicht?

Ik heb mijn filosofische gedachte ook weer gehad.
DeLuXe is offline   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 10:26 thumb up   #5
Ich bin Mario

Prosac's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik neig altijd naar de underdog, vind het altijd wel mooi als een groot land onderuit gaat. Bepaalde compassie voor de strijd die de kleinere landen tentoonspreiden. Een Zwitserland dat in 90 minuten 3x gevaarlijk voor de goal van Spanje komt en met 0-1 wint, waar Spanje allang met 7-0 voor had moeten staan. Noord-Korea dat als een machine de Brazilianen een helft lang tot wanhoop dreef, Paraguay dat voorkomt tegen een redelijk hooghartige Wereldkampioen.

Plus dat ik altijd denk dat dergelijke landen altijd meer voldoening uit winst halen en oprechte blijdschap, waar een Brazilie weer professioneel van het veld stapt en al denkt aan een mogelijke halve finale.

http://prosac.official.fm/
http://soundcloud.com/kweeb
Prosac is nu online   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 10:33 Standaard   #6
Ik neig niet per definitie naar de underdog, ook niet naar de favoriet. Eerder naar het team dat mij het meeste aanspreekt vanwege bepaalde spelers en/of de speelstijl. Honduras - Chili is wat dat betreft een goed voorbeeld. Honduras heeft wmb niks op een WK te zoeken, terwijl Chili goed, fris, aanvallend voetbal speelde met een aantal leuke spelers. Dan ga ik echt niet zitten hopen dat Honduras wint.

Een paar verrassingen in een toernooi is leuk, maar je moet een beetje uitkijken waar die verrassingen zitten omdat het wel ten koste van de kwaliteit kan gaan, zoals in 2002. Noord-Korea had ik het tegen Brazilië dan weer wel gegund, maar meer omdat ik niks met Brazilië heb.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 10:38 hearth   #7
PSV Eindhoven!

Underdog, for sure. Het is altijd wel leuk te zien als grote landen het moeilijk hebben tegen de kleinere. In de 70ste minuut 0-0 en dan maar hopen dat de underdog nog scoort of de 0-0 vol weet te houden.

Netzoals Noord Korea, ik hoopte nog dat ze zouden winnen, maar helaas.

Ohja mocht oranje tegen een underdog spelen ben ik gewoon voor oranje hoor .

Oud 17-06-10, 12:06 Standaard   #8

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

het ligt eraan. in ieder geval was ik voor de noord-koreanen. omdat dat land zo verketterd wordt en brazilië oververheerlijkt. eerst was ik voor spanje, toen ik zag hoe manmoedig de zwitsers hun goal verdedigden.... was ik voor de zwitsers

Oud 17-06-10, 12:11 emo   #9
Suarez!

behangplakker's Voetbal Forum schermafbeelding

2002 Was dan weer een voorbeeld waarin de underdog niet meer leuk was inderdaad

Oud 17-06-10, 12:11 Standaard   #10
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

beetje dubbel. De stunts zoals die van Zwitserland zijn op zich erg leuk, maar uiteindelijk heb ik toch liever de goede ploegen in de knockout fase. Zou het erg jammer vinden als Spanje de poule niet door zou komen.

Oud 17-06-10, 12:12 Standaard   #11
EAYS

Dos37's Voetbal Forum schermafbeelding

9 van de 10 keer de underdog, alleen bij Engeland ben ik voor Engeland.
Dos37 is offline   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 12:13 Standaard   #12
Prima Deluxe.

Blawh's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TAV74 Bekijk bericht
beetje dubbel. De stunts zoals die van Zwitserland zijn op zich erg leuk, maar uiteindelijk heb ik toch liever de goede ploegen in de knockout fase. Zou het erg jammer vinden als Spanje de poule niet door zou komen.
Tegenstrijdig, maar dat heb ik inderdaad ook. Een paar stunts zijn leuk, maar als 50% van de KF bestaat uit mindere voetballanden dan is het toch wel zonde.
Blawh is offline   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 12:13 thumb up   #13
Drums

Jasper's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door TAV74 Bekijk bericht
Hier ben ik het mee eens.
Jasper is offline   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 12:35 Standaard   #14

Aanvoerder's Voetbal Forum schermafbeelding

Eerlijk gezegd zie ik liever al die topteams eruit vliegen zodat NL meer kans heeft. Maar aan de andere kant geeft het zoveel meer voldoening als je de sambavoetballers uit Rio, de gehate Portugeze jankballen en aartsrivaal Duitsland de pas weet af te snijden.
Aanvoerder is offline   Met citaat reageren
Oud 17-06-10, 12:47 Standaard   #15
Glory Man United!

Eric Cantona's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Aanvoerder Bekijk bericht
Eerlijk gezegd zie ik liever al die topteams eruit vliegen zodat NL meer kans heeft. Maar aan de andere kant geeft het zoveel meer voldoening als je de sambavoetballers uit Rio, de gehate Portugeze jankballen en aartsrivaal Duitsland de pas weet af te snijden.
Daarbij is 't dan ook de vraag of NL wel door de verdediging van die "underdogs" snijdt. Tegen 'n groot land heb je natuurlijk meer kans op 'n tegengoal, maar zeker ook meer kans om zelf 'n goal te maken omdat er meer ruimte is in hun verdediging

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:06.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site