![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
| Bekijk resultaten enquête: Ik ga voor: | |||
| Studio Sportzomer. |
|
27 | 25,47% |
| VI Oranje |
|
72 | 67,92% |
| Geen van beiden. |
|
7 | 6,60% |
| Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Het lijkt intussen wel een echte discussie te worden als Ajax - Feyenoord, Barca - Real, de derby van United of Milaan, de rivaliteit tussen Dortmund en Schalke.
Twee toonaangevende Nederlandse zenders hebben beiden een soort van late-night programma om het WK dagelijks te bespreken. Studio Sportzomer van de NOS, live vanuit Zuid-Afrika onder leiding van Jack van Gelder, met de bekende koppen als Ronald Koeman, Ronald Waterreus en Youri Mulder, plus lokale gasten als Hans Vonk. Elke dag een uur lang, waar de hele dag besproken wordt en het laatste Oranje nieuws door items van Maalderink. Op RTL7 schoppen Genee, Derksen en vd Gijp twee keer per dag keet en is het een stel kerels over voetbal aan het lullen alsof ze in de kroeg zitten. Dagelijks schuift er een voetbalgast aan, zoals Stam, Wetzel of Everse en een bekende Nederlander, zoals Wouter Bos, Prem of Antonie Kamerling. Om de discussie een beetje wegtrekken uit de eigen centrale topics. Welk programma vind jij nou leuker en beter om te kijken en waarom? Probeer het enigszins onderbouwend te brengen en niet een grote bashpartij op het een of het ander. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Ik ben een pauper dus ik kijk VI Oranje.
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ik vind Studio Voetbal normaal weinig aan, maar tijdens het WK vind ik het inhoudelijk sterkere Sportzomer prettiger om te volgen. Met Vonk hebben ze ook regelmatig een sympathieke gast die ook het nodige weet van Zuid-Afrika.
VI kijk ik terug via uitzending gemist, als ik er tijd voor heb tenminste. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Vanavond duidelijk Studio Sportzomer.
Vind het veel interessanter om Pim Verbeek over Australië te horen die echt midden in het toernooi zit. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Ik kijk beiden
.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ik wissel een beetje af, maar toch voornamelijk Studio Sportzomer.
__________________ "I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by" (Douglas Adams) "You see, madness, as you know, is like gravity. All it takes is a little push!" (The Joker) !!!Serie A-toto 2010/2011-winnaar!!! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Ligt een beetje aan de gasten. Vandaag Studio Sportzomer omdat er in plaats van Waterreus, Koeman en Mulder drie leuke gasten aan tafel zaten. In tegenstelling tot Vanenburg en die andere bij VI Oranje. Morgen Ali B (
) bij VI Oranje, dus dan kijk ik het helemaal niet.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
VI Oranje en in de herhaling Studio Sportzomer als ik zin heb. Wat me vooral stoort aan Studio Sportzomer is dat er veel materiaal inzit wat eerder op de dag al in andere uitzendingen is gebruikt.
__________________ Met den gebalden vuijst zingt het geel-zwarte volk gedwee.. ..den arbiter is nakomeling van ene prostituee |
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ik mis toch de optie, allebei (een beetje).
Als Studio Sportzomer met een itempje komt dat ik al eerder op de dag gezien heb, dan zap ik naar VI Oranje. Als er reclame is bij VI Oranje, dan zap ik naar Studio Sportzomer. Allebei zijn het wel leuke programma's. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik kijk beiden, m'n harddisk recorder staat op Studio sport zomer, spoel over de filmpjes die al ik gezien heen.
En kijk ik VI Oranje live, tijdens de reclame kijk ik Studio Sportzomer vanaf de harddisk. |
|
|
|
|
|
|
#12 | |
![]() Bij de NOS vertelde Vonk nog dat Sneijder zichzelf helemaal niet als motm beschouwde en bij VI lig je vaak in een deuk. Dat is een beetje het verschil
__________________ Tottenham - v. der Vaart || Liverpool - Suarez || Schalke04 - Huntelaar || Bayern - Robben || Everton - Heitinga || ACMilan - Emanuelson |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Duidelijk VI, tenminste niet zo'n pretentieus gezeik. In ieder geval wat humor en een luchtiger sfeertje (met name dankzij van der Gijp), en dat is in mijn ogen precies de bedoeling van een late night voetbalshow.
__________________ Extra medication for ALL! |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
VI Oranje de combinatie van humor en een analyse die gewoon écht klopt (van Van der Gijp) maken het voor mij veel interessanter.
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#15 | ||
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
|||
|
|
|
|
|
#16 |
|
Vaak lult ie ook maar wat hoor.
__________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#17 | ||||||
|
Nog wat posts uit het kijkcijfer topic:
|
|||||||
|
|
|
|
|
#18 |
|
Dat evenredig aan de kwaliteit was natuurlijk niet serieus bedoeld. Meer een sneer naar VI wat imo haast wekelijks minder werd.
Zonder Hans helemaal. Heb beide programma's inmiddels een paar keer gezien (kan niet echt snelle NL proxies vinden) en SSZ vind ik een stuk boeiender dan dat cafegezwets. Wat idd 2x per week net te doen is, maar daarna wordt het teveel van hetzelfde. Edit, zoals ik in een eerdere post al zei. Ik mag het beide niet zien hier. Maar SSZ heb ik vaak genoeg gezien bij eerdere toernooien en van VI Oranje heb ik de eerste paar afleveringen gezien omdat daar nog geen WK beelden inzaten. Ik ging er van uit dat ze in die stijl zijn verdergegaan. Overigens LIJKEN de gasten niet meer toe te voegen. Dan doen ze echt. Waterreus is geen gast, maar een vast persoon aan tafel toch? Verder las ik dat zij mensen als Verbeek etc aan tafel hebben. Je gaat mij niet zeggen dat een coach die aan het WK deelneemt niet meer toevoegt aan een programma dan een Prem of Antoy Kamerling. Denk jij trouwens dat ze dat bij VI Oranje allemaal wel weten? Wie de tweede keeper van Italie is? Laatst gewijzigd door Dagglala; 17-06-10 om 09:42 __________________ The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world.. |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Mwa vind ik echt heel erg meevallen. Als hij aan het analyseren is, is hij echt heel specifiek en zie ik er altijd wel een grote kern van waarheid in. De beste analist van de analisten die er op dit moment bij mij bekend zijn.
__________________ Real Madrid CF | Andy Roddick | Juan Martin del Potro | Gonzalo Higuaín | AFC Ajax
413 |
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Ik zap soms wat maar houd geen van beide de hele uitzending vol. Enorme haantjesprogramma's over wie de grootste pik heeft. En daar blinkt VI wel echt in uit. Van der Gijp mag de grootst mogelijke onzin verkopen maar omdat hij het zo grappig doet en er zelf zo hard om lacht, vindt iedereen het geweldig. Potentaat Derksen die bij zijn eigen blad al jaren een dictator is en dan de FIFA gaat fileren, is hilarisch.
SSZ heeft helaas Jack van Gelder als gastheer waar dat natuurlijk Tom Egbers had moeten zijn. Wel wat betere gasten en inhoudelijker gesprekken en goede filmpjes, die wel wat al te vaak te zien zijn helaas. __________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Ben nu al een paar dagen VI Oranje en Studio Sport Zomer aan het kijken maar VI Oranje is toch een slap programma. Hele tijd geforceerde grappen, je ziet de grap al aankomen voordat de grap al gemaakt is. Het is leuk 2x in de week maar niet iedere dag, dan is SSZ toch een verademing. Gewoon praten over voetbal, beelden laten zien, samenvattingen.
En je hebt tenminste gasten die daadwerkelijk dicht bij het WK staan. Geef mij maar SSZ
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Studio Sportzomer kijk ik elke dag live. VI kijk ik af en toe terug via de stream. SSZ vind ik uiteindelijk toch beter, vooral omdat ze dichter bij het vuur zitten en wat gevarieerder en inhoudelijker zijn. VI is op zijn tijd wel lachen, maar wel heel veel van hetzelfde op den duur.
__________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Ik kijk het beiden. Vi kijk ik op TV. En volgende dag kijk ik ssz op pc.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
VI kijk ik sowieso niet, niet mijn soort 'voetbal'programma.
Maar Sportzomer is deze keer ook niet veel soeps. |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
als ik de programma's/analyses kijk op op sporza, de pruis of BBC dan valt me het gebrek aan niveau en diepgang op bij VI en SSZ. bij sporza hebben ze echt prima analisten die helder kunnen uitleggen wat teams goed of slecht doen.
kwantiteit kan ten koste gaan van de kwaliteit zo blijkt nu weer. |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
__________________ Liverpool FC || Pittsburgh Penguins |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
VI Oranje.
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Dat ze 1,4 miljoen kijkers trekken hoeft niet per se iets te zeggen over de kwaliteit.
Ik zou het wel eens willen zien als VI op NL1 was en SZZ op RTL7. __________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Wil je zeggen dat VI Oranje kwaliteit heeft dan?
![]() Dat het vermakelijk is is een ander verhaal. |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Ik vind beide programma's niet best. Studio Sportzomer mist de sfeer van voorheen en het pappen en nathouden van Jack ben ik ook aardig zat. Ook laten ze teveel dingen zien die eerder al zijn uitgezonden. Desalniettemin blijf ik bij SSZ vaker hangen dan bij VI. Het heeft vaak net iets meer inhoud. De trucjes in VI worden veel te veel uitgemolken nu het elke dag op tv is. Bovendien hoef ik Peter Kelder en Ali B echt niet hun mening over voetbal te horen geven.
|
|
|
|
|
|
|
#33 | |
__________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Dat Jack pretendeert dat zijn programma beter is door te stellen dat er meer mensen naar kijken.
Terwijl hij vergeet dat de aantrekkingskracht van de zender, het programma wat ervoor zit en de historie ook zeer zwaar meetellen. __________________ Sponsor deze handtekening voor 5 kratten Warsteiner per maand :') |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Absoluut VI Oranje! Vroeger keek ik altijd sportzomer en studiovoetbal maar sinds ik een aantal VI heb gezien is dat eigenlijk veel leuker. Veel meer humor, veel minder politiek correct en René is zo ongelofelijk grappig. Alleen die sponsor dingen(hoofdprijs schieten en dat zeg ik) zijn irritant.
Studio Sportzomer vind ik zo verschrikkelijk saai, vooral met Waterreus die echt helemaal niks boeiends te zeggen hebben/ __________________ If I\'m sad, I stop being sad and be awesome instead. True story |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Beetje flauw van jack om te zeggen dat zijn programma zo journalistiek verantwoord is. Tip: kijk eens naar de buitenlandse zenders.
SSZ vind ik ook niet best. Zoals dat het wel elke dag een kwartier over oranje gaat. Laat ook eens wat over andere teams zien, laat wat over het land zien... je kunt zoveel meer uit zo'n programma halen. Dan 'kleedt' je het WK voor de mensen thuis ook een beetje aan. |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Ik heb gisteravond even vergelijkend warenondezoek gedaan en wat een verschil tussen beide programma's. SSZ zou nog veel urgenter en journalistieker kunnen maar wat een enorm niveauverschil met het gebabbel van VI. Je kan natuurlijk houden van dat oeverloze gemopper van Derksen, al die grappen over Sneijder en de onderbroekenlol van Gijp maar als napraatprogramma van een WK-dag is het helemaal niks, het waaiert maar wat.Bij SSZ krijg je nog wel een aardig overzicht, soms ook iets te flauw of inhoudsloos maar je bent wel even bij na zo'n dag.
__________________ No Homo |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
En het is natuurlijk wel waar dat ze journalistieker zijn dan Vi Oranje, dat is precies wat de programma's van elkaar onderscheid. Of het daarmee beter of leuker is is een tweede uiteraard. __________________ If I make it through this year, I think I'm gonna put this bottle down |
||
|
|
|
|
|
#40 |
|
Het is juist een heel groot verschil dat het ene programma in ZA zit en het andere in Scheveningen. Onzin om te zeggen dat je daar niks van merkt in het programma.
|
|
|
|
|
|
#41 |
|
Ik vind SSZ echt tenenkrommend slecht. Het is saai, ouwbollig, kinderachtig en slechts zelden inhoudelijk. Bij VI pretenderen ze in ieder geval niet die inhoud te hebben. Bovendien lig ik regelmatig in een scheur om die borrelpraat.
En last but not least krijg ik spontaan over m'n hele lichaam herpes van die rotkop van Van Gelder. |
|
|
|
|
|
|
#42 | |
|
||
|
|
|
|
|
#43 |
|
Wat merk je daar van dan? Dat Jack's kop net iets bruiner is? Het zou me niets verbazen als ze in plaats van in Z-A in Thailand zouden zitten. Het verschil merk je toch niet.
|
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
inderdaad. de stukjes die voorbij komen worden gerecycled van het wk journaal. en dat wordt gewoon in nederland gemaakt.
|
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Wat? __________________ Real Madrid CF | Rayo Vallecano de Madrid | Getafe CF | Liverpool FC |
||
|
|
|
|
|
#46 |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Ik kijk het beide.
__________________ Koekebakker: "Ik vind jou echt zo'n ontiegelijke eikel" |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Als kijker heb je helemaal niet door dat ze in Z-A zitten. Overigens is het vrij logisch dat ze zoveel kijkers hebben, ten 1e hebben ze de naam (NOS - Studio sport) ten 2e het geld (publieke omroep) en ten 3e zitten ze op dezelfde zender en vaak ook nog gelijk na een wedstrijd. Het is mij al vaak zat overkomen dat ik het 1e kwartier van VI heb gemist omdat ik niet zapte na de wedstrijd. Dan stond Studio Sportzomer aan.
|
|
|
|
|
|
|
#49 |
|
Ik kijk het ook allebei, maar toch zeker niet dagelijks. Ik wissel het af met de avondprogramma's op Sporza en BBC. Ondanks publiek en Alan Shearer zijn die laatste twee programma's toch minder ergerlijk.
Bij SSZ zie ik meer potentie tot een goed programma dan VI Oranje, maar dan moeten ze bij de NOS toch echt iets beter hun best doen, en bovendien Van Gelder inruilen, of op zijn minst laten rouleren met Egbers en Van Peperstraten. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Als je gisteren gekeken zou hebben dan zou je deze onzin niet gedebiteerd hebben maar weten dat Ron Jans en Van Muiswinkel vertelden over hun bezoeken aan de stadions, de beleving in het land en op de pleinen, het enthousiasme van Jans over de manier waarop het WK beleefd wordt. Ik hing aan zijn lippen, meer dan aan die van Derksen die voor de 16e keer ging vertellen hoe vervelend Yolanthe is.
|
|
|
|
![]() |
||
Studio Sportzomer of VI Oranje: Ga jij voor Jack en z'n jongens of slap geouwehoer van Derksen?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|