Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Bekijk resultaten enquête: Ik ga voor:
Studio Sportzomer. 27 25,47%
VI Oranje 72 67,92%
Geen van beiden. 7 6,60%
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 05-07-10, 13:27 Standaard   #151
Z

Ik vind vooral dat vd Gijp zo'n beetje het meeste kijk op het hele voetbal heeft, alleen wordt dat een beetje overschaduwd door zijn joligheid. Hij komt met duidelijke en goede argumenten en heeft vaak achteraf gewoon gelijk.
zorro is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 05-07-10, 13:29 Standaard   #152
Anima a Lodeiro.

El Cid's Voetbal Forum schermafbeelding

Sportzomer Ik kan Derksen, van der Gijp en in mindere mate Genée niet uitstaan met hun achterlijke gebral. Geef mij maar Studio Sportzomer, dat gaat soms nog ergens over
El Cid is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 13:31 Standaard   #153
Redactie

Gijp kent alleen geen spelers. hij is echt een zeef op dat gebied
Verder kijk ik nooit SSZ want dan erger ik me te veel. niet alleen aan jack maar ook alle suffer repo's en overige filmpjes. en the big5 trek ik ook niet
r.olyslager is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 13:36 Standaard   #154
AFCA

Da_Sandman's Voetbal Forum schermafbeelding

Je bedoelt de Big Five uit het WK journaal om 19.00 uur 's avonds?

Oud 05-07-10, 13:37 emo   #155

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door r.olyslager Bekijk bericht
Gijp kent alleen geen spelers. hij is echt een zeef op dat gebied
Verder kijk ik nooit SSZ want dan erger ik me te veel. niet alleen aan jack maar ook alle suffer repo's en overige filmpjes. en the big5 trek ik ook niet

Dus jij moet hier niet keihard om lachen zoals Sjek?
Erwtensoep is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 13:42 Standaard   #156
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik vind VI Oranje heerlijk om naar te kijken. Lekker dom ouwehoeren over voetbal.
Vind bij SSZ alleen de korte docu's over Zuid Afrika interessant. Jack vind ik al jaren dood en doodsaai.

Oud 05-07-10, 13:42 Standaard   #157
BS.

Bliksem's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Da_Sandman Bekijk bericht
Dan vind je Jack gewoon niet leuk, dat is wat anders .

Het programma zelf vind ik beter dan VI Oranje, omdat het er niet op gericht is grappig te zijn. VI Oranje móet grappig zijn. Luchtig, rommelig en vooral grappig.

En juist het oude jongens krentebrood sfeertje hangt bij VI Oranje heel erg, door de anekdotes van Van der Gijp. Verder vind ik Jack beter dan Genee omdat Jack juist zijn gasten de kans geeft iets over een onderwerp te zeggen in plaats van direct naar het volgende te switchen. En ja, dat vind ik journalistiek beter dan VI Oranje.
Ik heb dat dus echt compleet andersom. VI moet niet grappig zijn, door de verhalen en samenwerking van 'de drie' wordt het juist leuk, soms tot het ordinaire en flauwe af. Maar het is geen ER MOET NU EEN GRAP KOMEN show hoor.

Verder vind ik juist het oude jongens krentebrood met SSZ. Een Youp van 't Hek die er zit, een Aad de Mos, een Leo Beenhakker, een Erben Wennemars; ook genoeg BN'ers die echt nietszeggend zijn om naar ZA over te laten vliegen als gast. Voetbal-gerelateerde mensen, prima - maar het interesseert me echt geen hol dat Advocaat, Beenhakker en van 't Hek 's ochtends naar een safari-park zijn gegaan. Oh oh, wat journalistiek . Net zo nietszeggend of niets toevoegend als 'de Duif' van VI.

Wat eerder al gezegd werd; SSZ neemt zichzelf te veel serieus en wil oh zo journalistiek zijn, terwijl VI gewoon echt lekker lullen is zoals gebeuren bij elk vriendenteam. Lekker zwart/wit, lekker overdrijven, verhalen uit de oude doos, allerlei nietszeggende berichten doornemen. Prima toch.

Oud 05-07-10, 13:45 Standaard   #158
El Saltador

venom's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door zorro Bekijk bericht
Ik vind vooral dat vd Gijp zo'n beetje het meeste kijk op het hele voetbal heeft, alleen wordt dat een beetje overschaduwd door zijn joligheid. Hij komt met duidelijke en goede argumenten en heeft vaak achteraf gewoon gelijk.
Eens .

Oud 05-07-10, 13:48 Standaard   #159
Redactie

die items bij ssz worden verzonnen door ouwe mannen van ergens in de 50 zijn en die al 30 jaar bij de publieke omroep werken denk ik. 'dan op plaats 3, de neushoorn' dat item met die luchtpost in vio is wel weer melig, al die gasten die met die duif lopen te kloten. of iwan met zijn oneliners van 5 minuten.
Oud 05-07-10, 13:49 Standaard   #160
AFCA

die items bij ssz worden verzonnen door ouwe mannen van ergens in de 50 zijn en die al 30 jaar bij de publieke omroep werken denk ik. 'dan op plaats 3, de neushoorn' dat item met die luchtpost in vio is wel weer melig, al die gasten die met die duif lopen te kloten. of iwan met zijn oneliners van 5 minuten.
He Olyslager, het gaat hier niet over het WK Journaal maar over Studio Sport Zomer. Wel blijven opletten als je wilt oordelen.

Oud 05-07-10, 13:51 Standaard   #161
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]

Ik heb dat dus echt compleet andersom. VI moet niet grappig zijn, door de verhalen en samenwerking van 'de drie' wordt het juist leuk, soms tot het ordinaire en flauwe af. Maar het is geen ER MOET NU EEN GRAP KOMEN show hoor.

Verder vind ik juist het oude jongens krentebrood met SSZ. Een Youp van 't Hek die er zit, een Aad de Mos, een Leo Beenhakker, een Erben Wennemars; ook genoeg BN'ers die echt nietszeggend zijn om naar ZA over te laten vliegen als gast. Voetbal-gerelateerde mensen, prima - maar het interesseert me echt geen hol dat Advocaat, Beenhakker en van 't Hek 's ochtends naar een safari-park zijn gegaan. Oh oh, wat journalistiek . Net zo nietszeggend of niets toevoegend als 'de Duif' van VI.

Wat eerder al gezegd werd; SSZ neemt zichzelf te veel serieus en wil oh zo journalistiek zijn, terwijl VI gewoon echt lekker lullen is zoals gebeuren bij elk vriendenteam. Lekker zwart/wit, lekker overdrijven, verhalen uit de oude doos, allerlei nietszeggende berichten doornemen. Prima toch.
Ik vind juist niet dat SSZ zich veel te serieus neemt. De insteek is alleen heel anders als bij VIOranje, wat strakker. Ik houd daar wel van .

Oud 05-07-10, 13:53 Standaard   #162
Redactie

[...]

He Olyslager, het gaat hier niet over het WK Journaal maar over Studio Sport Zomer. Wel blijven opletten als je wilt oordelen.
allemaal een pot nat da sandman
Oud 05-07-10, 13:53 Standaard   #163

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik zei het al eerder: ik heb het idee dat SSZ ook een beetje het VI Oranje publiek wil aanspreken net zoals Het Journaal ook televisie voor het Hart van Nederland publiek wilt maken.

Jammer. Nu is het net slappe thee. Maar liever slappe thee dan ranzig bier.

Oud 05-07-10, 13:55 Standaard   #164
AFCA

[...]

allemaal een pot nat da sandman
Nee, want het gaat om de vergelijking tussen SSZ en VIOranje. Niet over een WK Journaal bij de een en een praatprogramma bij de ander.

Oud 05-07-10, 13:56 Standaard   #165
Redactie

[...]

Nee, want het gaat om de vergelijking tussen SSZ en VIOranje. Niet over een WK Journaal bij de een en een praatprogramma bij de ander.
je hebt geen gelijk
Oud 05-07-10, 13:59 big smile   #166
AFCA

[...]

je hebt geen gelijk
Ok. Zal ik nog vragen waarom niet?

Oud 05-07-10, 14:04 Standaard   #167
Anima a Lodeiro.

Lollyslager in tha house
Oud 05-07-10, 14:05 Standaard   #168
CHAMPIONS OF EUROPE

mcyodogg's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Bliksem Bekijk bericht
[...]

In het reguliere seizoen was het zo dat de 'grappigheid' ontstond tussen de heren. Dat vond ik ook wel leuke TV om naar te kijken. Toen ging het ook nog grotendeels over voetbal, zeker met Kraaij aan tafel. Echter, sinds ze VI Oranje doen, zoeken ze het op. Ze kregen steeds meer door waar het succes van het programma ligt, en dat zijn ze gaan uitbuiten. Ik denk ook dat ze de druk van al die gasten (die er voor minimaal 30 euro zitten) voelen om er een echte show van te maken. Gespreksonderwerpen mogen niet langer dan 2 minuten duren, gasten zijn niets meer dan tafelvulling, en ze vallen steeds vaker in herhalingen. Ik heb het idee dat ik elke dag naar hetzelfde programma zit te kijken.

Ik snap waarom ze voor deze formule gekozen hebben, het is immers succesvol. Ik hoop wel dat ze straks als het reguliere programma begint, ze weer een beetje hunzelf zullen zijn, in plaats van theatermannetjes die een publiek willen vermaken.
mcyodogg is nu online   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 14:07 Standaard   #169
AFCA

Plus dat ik vind dat Derksen daar zijn blad ongegeneerd zit te verkopen. Zijn goed recht, daar niet van, lees het nog altijd met plezier, maar dan kijk ik liever naar de dag van Oranje bijvoorbeeld bij SSZ. Zeker als ik het WK journaal gemist heb.

Oud 05-07-10, 14:07 Standaard   #170

Thieske's Voetbal Forum schermafbeelding

VI Oranje is er vanaf vandaag alleen nog in de late editie. Waarschijnlijk zijn ze er zelf ook achter gekomen dat het op een gegeven moment veel van hetzelfde werd.
Thieske is offline   Met citaat reageren
Oud 05-07-10, 14:08 Standaard   #171
Anima a Lodeiro.

Plus dat ik vind dat Derksen daar zijn blad ongegeneerd zit te verkopen. Zijn goed recht, daar niet van, lees het nog altijd met plezier, maar dan kijk ik liever naar de dag van Oranje bijvoorbeeld bij SSZ. Zeker als ik het WK journaal gemist heb.
Dat vind ik dan overigens wel weer een nadeel van SSZ; een aantal filmpjes uit het WK Journaal herhalen ze bij SSZ.
Oud 05-07-10, 14:09 Standaard   #172

Vi Oranje kijk ik echt als puur vermaak. Door Derksen moet je heen prikken, hij probeert alleen maar de oranje hype zover mogelijk op te schroeven zodat hij meer blaadjes verkoopt. Als je dat door hebt is het erg vermakelijke TV om te kijken.
Oud 05-07-10, 14:12 Standaard   #173

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Thieske Bekijk bericht
VI Oranje is er vanaf vandaag alleen nog in de late editie. Waarschijnlijk zijn ze er zelf ook achter gekomen dat het op een gegeven moment veel van hetzelfde werd.
Het had van mij echt niet gehoeven, maar nu is er natuurlijk nog weinig gespreksstof over.

Oud 05-07-10, 14:12 Standaard   #174
AFCA

Oorspronkelijk geplaatst door Mr-Sander Bekijk bericht
[...]
Dat vind ik dan overigens wel weer een nadeel van SSZ; een aantal filmpjes uit het WK Journaal herhalen ze bij SSZ.
En ik dus een voordeel, omdat ik niet altijd het WK journaal heb kunnen zien.

Oud 05-07-10, 15:57 Standaard   #175

Gesprekken over vervolg van succesvol VI Oranje
05/07/2010 14:00

De talkshow VI Oranje vanuit het Steigenberger Kurhaus-hotel in Scheveningen is een dusdanig succes dat een vervolg wordt overwogen. VI-hoofredacteur Johan Derksen, presentator Wilfred Genee en vaste tafelgast René van der Gijp gaan wellicht door met een dagelijkse talkshow op de late avond. Dinsdag praten Derksen en Genee met RTL7 over een verlenging van het succesvolle VI Oranje.

Volgens VI-hoofdredacteur Derksen wordt er met de RTL7-directie gesproken over een talkshow die breder wordt dan alleen voetbal. Derksen: 'Plotseling gaan alle deuren open. Twee jaar geleden wilden ze van ons af. Toen moesten we vanuit een bezemkast een programma maken. Maar nu kan alles, er wordt nu serieus gesproken over een tv-show iedere avond.'

Overigens moet Derksen nog wel goed nadenken over het eventuele aanbod van RTL. 'Het is een belasting die erg zwaar is. Én een blad runnen én dagelijks op televisie, dat is dodelijk', zegt de hoofdredacteur van Voetbal International.
Oud 05-07-10, 15:57 Standaard   #176
Redactie

[...]

En ik dus een voordeel, omdat ik niet altijd het WK journaal heb kunnen zien.
WK 2010 Zuid-Afrika - WK Journaal 10 juni

als je geluk hebt komt het vuvuzela filmpje ook nog langs!
Oud 06-07-10, 17:46 Standaard   #177

Vandaag zat Frits Barend in de Volkskrant zich af te vragen waarom SSZ zo nodig op locatie aanwezig moet zijn.... een klacht die je wel vaker hoort, ook op dit forum...

Maar uit de mond van commerciële pooier Frits Barend toch wel erg ongeloofwaardig: bij de de vorige toernooien bleef zijn programma tot het eind ter plekke aanwezig, de NOS bleef en blijft totdat Oranje wordt uitgeschakeld.

Oud 06-07-10, 18:00 Standaard   #178
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
Vandaag zat Frits Barend in de Volkskrant zich af te vragen waarom SSZ zo nodig op locatie aanwezig moet zijn.... een klacht die je wel vaker hoort, ook op dit forum...

Maar uit de mond van commerciële pooier Frits Barend toch wel erg ongeloofwaardig: bij de de vorige toernooien bleef zijn programma tot het eind ter plekke aanwezig, de NOS bleef en blijft totdat Oranje wordt uitgeschakeld.

Villa BVD zat ook altijd op locatie omdat dat geen toegevoegde waarde had neem ik aan?

Oud 06-07-10, 18:01 Standaard   #179

Babbatuur's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht

Ik verbaas mij er ook over, maar moet toch zeggen dat deze vergelijking ietwat krom loopt. Zuid Afrika is natuurlijk een stuk duurder (vliegkosten, beveiliging) dan bijvoorbeeld Frankrijk en Portugal. Daarbij vond ik het ook echt wat toevoegen bij Villa BVD dat ze in Portugal en Frankijk zaten. Iets wat bij SSZ totaal niet het geval is, omdat het ook net zo goed in een studio in Hilversum had kunnen worden opgenomen. Ook had Villa BVD een functie voor supporters van Oranje die ter plekke waren en het leuk vonden zo'n uitzending bij te wonen, iets wat ook niet opgaat voor SSZ.

Ik ben het met je eens dat het een beetje hypocriet is, maar de vergelijking die jij trekt loopt ietwat scheef

Oud 06-07-10, 18:04 Standaard   #180

Oorspronkelijk geplaatst door Babbatuur Bekijk bericht
[...]

Ik verbaas mij er ook over, maar moet toch zeggen dat deze vergelijking ietwat krom loopt. Zuid Afrika is natuurlijk een stuk duurder (vliegkosten, beveiliging) dan bijvoorbeeld Frankrijk en Portugal. Daarbij vond ik het ook echt wat toevoegen bij Villa BVD dat ze in Portugal en Frankijk zaten. Iets wat bij SSZ totaal niet het geval is, omdat het ook net zo goed in een studio in Hilversum had kunnen worden opgenomen. Ook had Villa BVD een functie voor supporters van Oranje die ter plekke waren en het leuk vonden zo'n uitzending bij te wonen, iets wat ook niet opgaat voor SSZ.

Ik ben het met je eens dat het een beetje hypocriet is, maar de vergelijking die jij trekt loopt ietwat scheef
Maar zit je er dan echt alleen voor de sfeer? Villa BVD deed amper aan journalistiek, dat was één al sfeer. Volgens mij is de meerwaarde, als die er is, vooral journalistiek van aard. Het gekke is achteraf dat toen het verwijt anders liep, het werd de NOS verweten dat ze toen niet langer bleven, dat uitzenden vanuit hilversum zo sfeerloos zou zijn . Ik weet het nog want dat begreep ik toen ook niet helemaal Maar goed, ook toen moest Barend en RTL natuurlijk haar programma verkopen via de media.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 06-07-10, 18:04 Standaard   #181
Tool Army Veteran

TAV74's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Babbatuur Bekijk bericht
[...]

Niet mee eens. Dan heb je dus gasten die verslag kunnen doen vanuit de beleving van het evenement zelf, en dat heeft i.m.o wel degelijk toegevoegde waarde, zeker omdat ze er met enige regelmaat reportages aan koppelen die even wat verder kijken dan het voetbal alleen, zoals het de NOS betaamd wat mij betreft.

Oud 07-07-10, 20:10 Standaard   #182
Alweer een discussie over het feit dat ze in Z.A. zitten? We zitten in de finale, en de NOS moet het maar vanuit de studio in Hilversum doen? Even Bert bellen na de overwinning, en als we geluk hebben kunnen we nog wat beelden van de duitsers kopen van een interview met Van der Vaart ..

O_O

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:03.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site