Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum  
Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010
Nieuw wachtwoord aanvragen

Discussietools Zoek in deze discussie
Oud 12-06-10, 21:58 Standaard   #1

Ritmo's Voetbal Forum schermafbeelding

'We moeten altijd wel lachen om dat Oranje-optimisme'

JOHANNESBURG - Heel populair is Nederland nog niet in Zuid-Afrika. Was er bij de eerste training nog een flink aantal buitenlandse collega's, in de dagen die volgden bleef het internationaal angstvallig stil rond Oranje. Bij de zogenaamde internationale persconferentie, gisteren op de Wits University, liepen Denen, Japanners en enkele Duitsers rond. Dat was het wel.

Ook in de media - op tv en in de krant - wordt nauwelijks serieus rekening gehouden met Oranje. Waar van bijna elke Zuid-Afrikaanse dagblad of voetbaltijdschrift Lionel Messi, Cristiano Ronaldo, Steven Pienaar of zelfs Landon Donovan afspat, is Oranje bij de meeste uitgaves een blinde vlek. Op de cover van de WK-special van Shoot, waarbij vijf Zuid-Afrikaanse kranten en uitgeverijen (The Star, Pretoria News, Cape Time, DFA en Cape Ayrghus) speciaal voor het WK de handen ineen hebben geslagen, stonden eerder deze week zo'n beetje alle internationale topspelers, maar ontbrak - letterlijk - een Nederlands gezicht.

Nevill Ntysiso Khoza, een van de voetbalverslaggevers van Shoot, haast zich te verontschuldigen. ,,Ik moet eerlijk zeggen dat het mensen op de redactie ook wel was opgevallen. Kennelijk is het gewoon vergeten. Want laten we eerlijk zijn: ik zie Nederland echt wel de halve finale halen. Mark van Bommel, Wesley Sneijder, Arjen Robben.... Met hen kun je aankomen hoor.''

Zo denkt niet iedereen erover. En dat is nog een eufemisme, zegt François Colin. De Vlaming, een wandelende Belgische voetbalencyclopedie, is al decennia het voetbalgeweten van de Belgische journalistiek en verslaat het WK voor De Standaard. ,,Het is wel heel optimistisch te denken dat deze Nederlandse ploeg even wereldkampioen gaat worden. Ik weet dat niet het Nederlandse journaille zo denkt, maar wel de Nederlandse burger. Daar moeten wij in België altijd wel om lachen. België gaat naar een WK, als het gaat, om één wedstrijd te winnen. Halen we de volgende ronde, dan staat dat gelijk aan de wereldtitel. En Nederland wordt wel even wereldkampioen.... In die zin zijn Nederland en België elkaars tegenpolen. Er is geen middenweg.''

Brian Glanville, met 79 jaar letterlijk senior-writer van het Engelse tijdschrift World Soccer ziet Oranje wel degelijk als favoriet. ,,Spanje, Brazilië en Nederland zijn het sterkst. Nederland heeft drie spelers van buitengewone individuele klasse: Van Persie, Robben en Sneijder. Alle drie kunnen ze een wedstrijd beslissen. Er zijn weinig landen die zich in dat opzicht kunnen meten met Oranje.'' Dat betwijfelt Colin. ,,Robben en Sneijder zijn echt niet voor niets weggestuurd door Real Madrid. Die zijn daar gewoon niet goed genoeg bevonden.''

In een lijst van 50 meest opmerkelijke topvoetballers van de wereld, dat het toonaangevende Franse tijdschrift France Football vorige maand publiceerde, komt Sneijder niet eens voor. Oranje 'vaardigt' twee spelers af. Robin van Persie staat zestiende, pal achter Kevin-Prince Boateng van Ghana. Arjen Robben - de beste voetballer van Duitsland volgens Kicker, staat 41ste. Dan doe je mondiaal niet mee.

,,Nederland heeft een geweldige aanval,'' oordeelt de Engelse kwaliteitskrant The Guardian. ,,Maar met een wankele defensie is het maar de vraag of Nederland eindelijk de belofte inlost.'' Bovendien, zo luidt de waarschuwing van de Engelse kwaliteitskrant: ,,Nederlanders krijgen vroeg of laat toch altijd ruzie.'' Colin: ,,Ik zal zeker niet origineel zijn als ik dat beaam.''

,,Toch wordt Nederland bij ons hoger ingeschat dan Duitsland,'' zegt Kicker-verslaggever Klemm. ,,Dat komt door Arjen Robben, de beste speler van de Bundersliga, maar ook door bijvoorbeeld Van der Vaart. Maar de grote vraag blijft altijd of Nederland de verwachtingen waar kan maken. Dat blijft toch altijd een beetje de vraag.''

Maar wie wordt dan wel wereldkampioen. Colin weet het antwoord. En dat luidt: ,,Niet Brazilië, niet Engeland, niet Spanje, maar Portugal. Hij moet toch een keer bewijzen dat hij in 2008 de beste speler van de wereld was. Ik denk dat hij al zijn kruit bij Real heeft droog gehouden en dat dat er deze zomer in Zuid-Afrika gaat uitkomen.''
Klinkt wel heel negatief, vooral die lijst met beste spelers... Vinden ze Robben en v. Persie wel zo goed in het buitenland als we denken?
En die Belg. Ze lachen maar, heel de wereld lacht hun elke kwalificatie al uit.
Ritmo is offline   Met citaat reageren
(Verdwijnt na registratie)
Oud 12-06-10, 22:04 Standaard   #2

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

Ik moet ook altijd lachen om het Oranje optimisme.

Mensen die normaal nooit voetbal volgen die denken dat we het wel even gaan doen
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 22:13 Standaard   #3
SuperPalmboom

Palmboom's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi toch. Dat gezeik ook altijd over de Nederlandse verdediging die van Argentinië is niet veel beter misschien nog wel slechter.

Oud 12-06-10, 22:13 Standaard   #4

Ik vind het eigenlijk wel beter zo Liever in de schaduw dan als topfavoriet.

Oud 12-06-10, 22:23 Standaard   #5

inZanity's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi stuk. Ik erger me ook altijd dood aan het optimisme in Nederland. Ook nu hoor ik weer regelmatig mensen over een wereldkampioenschap praten. Waar komt dat vandaan, in hemelsnaam..? Dit Nederland mag blij wezen met een kwartfinaleplek en dan heeft het gewoon een hele goede prestatie geleverd. Nederland heeft inderdaad een van Persie rondlopen en dat is inderdaad een geweldenaar Sneijder en Robben zijn ook hele aardige spelers maar wat dacht je van Portugal met een Ronaldo en Argentinie met een Messi een Rooney bij Engeland en zo kan ik nog wel even doorgaan. De tegenstanders in de groepsfase moet Nederland met hun selectie gewoon kunnen verslaan maar een favorietenrol slaat nergens op er zijn gewoon een aantal ploegen die veel en veel sterker zijn dan Nederland en die helemaal wanneer het er echt omgaat dan ook aan het langste eind zullen trekken.
inZanity is offline   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 22:26 Standaard   #6
SuperPalmboom

Portugal Ronaldo en dan?

Oud 12-06-10, 22:33 Standaard   #7

Oorspronkelijk geplaatst door Palmboom Bekijk bericht
Portugal Ronaldo en dan?
verder hebben ze ook gewoon een veel betere selectie dan Nederland, alleen de verdediging al..
Oud 12-06-10, 22:35 smile   #8
I'm Ron fucking Swanson

Dagglala's Voetbal Forum schermafbeelding

Het enige elftal wat de laatste twee decennia "wel even" wereldkampioen had kunnen worden, was het Oranje van 1998.
Bergkamp, Kluivert, De Boertjes, Stam, Overmars, Davids, Seedorf, Cocu, Van der Sar.
In elke linie absolute wereldtop toen.

The holographic universe proves that the physical world we believe is real is in fact an illusion. Energy fields are decoded by our brains into a 3D picture, to give the illusion of a physical world..
Dagglala is offline   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 22:43 Standaard   #9

Koekebakker's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door inZanity Bekijk bericht
Mooi stuk. Ik erger me ook altijd dood aan het optimisme in Nederland. Ook nu hoor ik weer regelmatig mensen over een wereldkampioenschap praten. Waar komt dat vandaan, in hemelsnaam..? Dit Nederland mag blij wezen met een kwartfinaleplek en dan heeft het gewoon een hele goede prestatie geleverd. Nederland heeft inderdaad een van Persie rondlopen en dat is inderdaad een geweldenaar Sneijder en Robben zijn ook hele aardige spelers maar wat dacht je van Portugal met een Ronaldo en Argentinie met een Messi een Rooney bij Engeland en zo kan ik nog wel even doorgaan. De tegenstanders in de groepsfase moet Nederland met hun selectie gewoon kunnen verslaan maar een favorietenrol slaat nergens op er zijn gewoon een aantal ploegen die veel en veel sterker zijn dan Nederland en die helemaal wanneer het er echt omgaat dan ook aan het langste eind zullen trekken.
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit misplaatste optimisme telkens weer doelbewust van bovenaf wordt aangepraat. Las laatst nog een stuk in de krant waarin stond dat deze oranje gekte eigenlijk pas sinds 1988 plaats vindt. Dat daarna steeds weer totaal niet kritisch nederland de hemel in wordt gepraat wordt in dat artikel gelinkt aan de opkomst van de commercieele televisie. Die zouden een rol hebben gespeeld in het cultiveren van het oranje gevoel.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 22:48 Standaard   #10

Ook zo belachelijk was dat de blessure van Robben de opening van het journaal was. Hugo Borst maakte daar een gekscherende opmerking over maar de anderen vonden "het juist goed dat het Journaal dit doet, want zo raakt nederland in de WK-sfeer!"

Oud 12-06-10, 22:48 Standaard   #11
SuperPalmboom

Oorspronkelijk geplaatst door Koekebakker Bekijk bericht
[...]

Ik krijg steeds meer de indruk dat dit misplaatste optimisme telkens weer doelbewust van bovenaf wordt aangepraat. Las laatst nog een stuk in de krant waarin stond dat deze oranje gekte eigenlijk pas sinds 1988 plaats vindt. Dat daarna steeds weer totaal niet kritisch nederland de hemel in wordt gepraat wordt in dat artikel gelinkt aan de opkomst van de commercieele televisie. Die zouden een rol hebben gespeeld in het cultiveren van het oranje gevoel.
het voetbal wordt geen eens bij de commerciële uitgezonden. Welk voordeel hun hier uithalen weet ik ook niet.

Oud 12-06-10, 23:01 Standaard   #12

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Mooi toch. Dat gezeik ook altijd over de Nederlandse verdediging die van Argentinië is niet veel beter misschien nog wel slechter.
Samuel, Otamendi, Heinze zijn verdedigend vele malen beter dan onze jongens hoor...
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 23:09 Standaard   #13

[...]

het voetbal wordt geen eens bij de commerciële uitgezonden. Welk voordeel hun hier uithalen weet ik ook niet.
De NL-elftal interlands wel

Maar het gaat er meer om dat de commercieelen vanzelfsprekend 'het volk' en de adverteerders (die verkopen meer) naar de mond praten. Weg was dus de kritische journalistieke televisie (sommigen zouden zeggen: zure televisie). De Publieken gaan daarin mee en zo wordt elke twee jaar het oranjenationalisme tot grote hoogten gestuwd.
Koekebakker is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 23:16 Standaard   #14
Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Samuel, Otamendi, Heinze zijn verdedigend vele malen beter dan onze jongens hoor...

Heinze stelt verdedigend ook niet veel voor.
Chuck Norris is offline   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 23:17 Standaard   #15

Erwtensoep's Voetbal Forum schermafbeelding

En Demichelis en die pauper op rechts ook niet.
Erwtensoep is nu online   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 23:34 emo   #16
Fear the Beard!

sjimmie's Voetbal Forum schermafbeelding

Robin van Persie staat zestiende, pal achter Kevin-Prince Boateng van Ghana.
sjimmie is offline   Met citaat reageren
Oud 12-06-10, 23:36 Standaard   #17

Tjeuke's Voetbal Forum schermafbeelding

En Samuel maakt net zo goed slippertjes... Otamendi zit op de bank en op rechts staat een blind paard uit de Championship.

Oud 12-06-10, 23:49 Standaard   #18
Orgulloso

Weebl's Voetbal Forum schermafbeelding

Heinze op linksback is nog wel aardig. Verdedigend is hij echter van het niveau Van Bronckhorst, aanvallend brengt hij nog wat meer.

Oud 13-06-10, 00:08 big smile   #19
In vrijwel alle landen overschatten ze hun eigen nationale team. Nou wordt ik daar soms ook wel een beetje moe van, maar je kan dan toch wel met betere argumenten komen dan een jaloerse Belg en een lijst die helemaal nergens over gaat.
DemonCleaner is offline   Met citaat reageren
Oud 13-06-10, 00:08 Standaard   #20

Oorspronkelijk geplaatst door sjimmie Bekijk bericht
[...]

Echt te idioot idd. Overschatten wij ze of is die lijst echt door prutsers samen gesteld?
Oud 13-06-10, 00:10 Standaard   #21

Overigens liever dat iedereen roept dat we EK/WK worden dan dat extreem zielige gedrag van de Belgen. "Gaan om een wedstrijd te winnen" En dan kritiek durven hebben op ons.
Oud 13-06-10, 00:11 Standaard   #22
Oorspronkelijk geplaatst door Ritmo Bekijk bericht
[...]
Echt te idioot idd. Overschatten wij ze of is die lijst echt door prutsers samen gesteld?
Nou ja, die lijst heeft het over meest opmerkelijke. Dat heeft niks met goed te maken natuurlijk. Ik neem aan dat Boateng erin staat omdat hij voor Ghana speelt en ook een Duits paspoort heeft (waar hij mogelijk tegenover zijn broer staat) en Ballack voor het toernooi heeft geblesseerd.

Als voetballer is het niet veel, die gast is gewoon mislukt bij Spurs en afgelopen seizoen gedegradeerd met Portsmouth.
Oud 13-06-10, 00:14 Standaard   #23

Oorspronkelijk geplaatst door DemonCleaner Bekijk bericht
[...]

Nou ja, die lijst heeft het over meest opmerkelijke. Dat heeft niks met goed te maken natuurlijk. Ik neem aan dat Boateng erin staat omdat hij voor Ghana speelt en ook een Duits paspoort heeft (waar hij mogelijk tegenover zijn broer staat) en Ballack voor het toernooi heeft geblesseerd.

Als voetballer is het niet veel, die gast is gewoon mislukt bij Spurs en afgelopen seizoen gedegradeerd met Portsmouth.
Nu zie ik het idd ja, dat zegt idd geen zak.
Oud 13-06-10, 00:15 Standaard   #24
Niet te sip!

Silenus's Voetbal Forum schermafbeelding

Overigens liever dat iedereen roept dat we EK/WK worden dan dat extreem zielige gedrag van de Belgen. "Gaan om een wedstrijd te winnen" En dan kritiek durven hebben op ons.
Inderdaad, zie daar het verschil tussen de Nederlanders en de Belgen. Wij leggen de lat tenminste hoog. Ok, we falen altijd, maar we hebben dan altijd nog 10 keer meer bereikt dan die irritant bescheiden nerdjes uit België.

Oud 13-06-10, 00:18 Standaard   #25

Oorspronkelijk geplaatst door Silenus Bekijk bericht
[...]

Inderdaad, zie daar het verschil tussen de Nederlanders en de Belgen. Wij leggen de lat tenminste hoog. Ok, we falen altijd, maar we hebben dan altijd nog 10 keer meer bereikt dan die irritant bescheiden nerdjes uit België.
Die Belgen hebben zo'n ongeloofelijk slecht zelfbeeld over zichzelf en hun land... Natuurlijk zijn wij veel beter qua spelers, maar als de Belgen alleen al van mentaliteit veranderen plaatsten ze zich in elk geval voor een toernooi.

Overigens, waarom zegt die Engelse journalist dat we altijd vroeg of laat ruzie krijgen?
Oud 13-06-10, 00:21 Standaard   #26

NumberNine's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Die Belgen hebben zo'n ongeloofelijk slecht zelfbeeld over zichzelf en hun land... Natuurlijk zijn wij veel beter qua spelers, maar als de Belgen alleen al van mentaliteit veranderen plaatsten ze zich in elk geval voor een toernooi.

Overigens, waarom zegt die Engelse journalist dat we altijd vroeg of laat ruzie krijgen?
Dat is het beeld van Oranje in het buitenland. Het debacle van 1990, Gullit niet mee in 1994, het kabelgedoe in 1996, Van Nistelrooij en Van Basten in 2006, de vrije trap met Sneijder en Van Persie in 2008...
NumberNine is offline   Met citaat reageren
Oud 13-06-10, 00:22 Standaard   #27
[...]

We hebben een paar keer gedonder gehad natuurlijk, niet zozeer recent maar dat zijn gewoon van die clichés die dan blijven hangen, beetje hetzelfde idee als Brazilië dat sambavoetbal speelt.
Oud 13-06-10, 00:22 Standaard   #28

Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
[...]
Dat is het beeld van Oranje in het buitenland. Het debacle van 1990, Gullit niet mee in 1994, het kabelgedoe in 1996, Van Nistelrooij en Van Basten in 2006, de vrije trap met Sneijder en Van Persie in 2008...
En dat moeten Engelsen zeggen...

Je hebt bij bijna elk land toch wel een incidentje?
Oud 13-06-10, 00:25 Standaard   #29
90 en 96 blijft wel hangen denk ik. Dat was wel vrij ernstig en had ook wel erg duidelijk invloed op de prestaties. Van die dingen als 94 en 2006 gebeurt bij andere landen ook zat en dat van 2008 is in feite niks, voor ons is dat interessant omdat dat om ons team gaat.
Oud 13-06-10, 00:28 Standaard   #30

Over dat laatste heb je zeker gelijk, maar als dat beeld er eenmaal is dan bevestigen zulke kleine dingen het alleen maar in de gedachten van de buitenlandse pers.
Oud 13-06-10, 00:28 Standaard   #31

Precies. Maar het gedoe bij Engeland de afgelopen tijd overtreft alles.
Oud 13-06-10, 00:29 Standaard   #32

El Capitano's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeuke Bekijk bericht
En Samuel maakt net zo goed slippertjes... Otamendi zit op de bank en op rechts staat een blind paard uit de Championship.
Ja zo ken ik er nog 10. Iedereen maakt wel eens een foutje, maar Samuel is 3 klasses beter dan Mathijsen. Heinze is beter dan Gio en Otamendi mag dan wel op de bank zitten, maar is een verdedigend toptalent. Een beest.
El Capitano is offline   Met citaat reageren
Oud 13-06-10, 00:30 Standaard   #33
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door El Capitano Bekijk bericht
[...]

Ja zo ken ik er nog 10. Iedereen maakt wel eens een foutje, maar Samuel is 3 klasses beter dan Mathijsen. Heinze is beter dan Gio en Otamendi mag dan wel op de bank zitten, maar is een verdedigend toptalent. Een beest.
Maar Heitinga is beter dan Demichelis en Van der Wiel is superieur aan Jonás.

Oud 13-06-10, 00:33 big smile   #34

Heinze is anders ook weggestuurd bij Real en om heel wat andere reden dan Wesley en Arjen.

Oud 13-06-10, 00:35 smile   #35
Oorspronkelijk geplaatst door NumberNine Bekijk bericht
Over dat laatste heb je zeker gelijk, maar als dat beeld er eenmaal is dan bevestigen zulke kleine dingen het alleen maar in de gedachten van de buitenlandse pers.
Dat klopt wel ja, het houdt dat beeld wel netjes in stand.

En hoe goed we nou echt zijn...ik denk geen topfavoriet, wel één van de vijf sterkste teams. Maar de verdediging zou ik wel met aardig wat teams willen ruilen, ook Argentinië.
Oud 13-06-10, 00:36 Standaard   #36
Orgulloso

Oorspronkelijk geplaatst door Pritt Bekijk bericht
Heinze is anders ook weggestuurd bij Real en om heel wat andere reden dan Wesley en Arjen.
Heinze is verdedigend gewoon niet goed genoeg meer, duidelijk. Maar wat dat betreft speelt hij gewoon de rol die Van Bronckhorst bij Nederland speelt.

Oud 13-06-10, 00:47 Standaard   #37

Oorspronkelijk geplaatst door DemonCleaner Bekijk bericht
[...]

wel één van de vijf sterkste teams.
over optimisme gesproken..
Oud 13-06-10, 00:52 Standaard   #38

[...]
over optimisme gesproken..
Uhm, dat lijkt me gewoon waar hoor.
Oud 13-06-10, 01:00 sad   #39

[...]
Uhm, dat lijkt me gewoon waar hoor.
tuurlijk.
Oud 13-06-10, 01:00 Standaard   #40

[...]
tuurlijk.
Noem eens meer dan 4 landen die beter zijn? In 2006 was ik het met je eens geweest, maar we hebben een extreem goede aanval, een goed middenveld en een redelijke verdediging.
Oud 13-06-10, 01:10 Standaard   #41
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

Oorspronkelijk geplaatst door Dagglala Bekijk bericht
Het enige elftal wat de laatste twee decennia "wel even" wereldkampioen had kunnen worden, was het Oranje van 1998.
Bergkamp, Kluivert, De Boertjes, Stam, Overmars, Davids, Seedorf, Cocu, Van der Sar.
In elke linie absolute wereldtop toen.
Niet in de verdediging, Stam was wereldtop als verdediger.

Maar de rest van de verdedigers was vooral goed in aanvallen of opbouwen.

Echt goed verdedigen, zit niet in onze voetbal cultuur.

Onze beste vleugelverdedigers, waren eerder vleugelspits.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 13-06-10, 01:10 Standaard   #42

Brazilie, Argentinie, Spanje, Italie, Portugal, Duitsland....
Oud 13-06-10, 01:19 Standaard   #43

Psst, we hebben het over teams die echt beter zijn dan Nederland, niet grote landen die iedereen standaard maar weer hoog aanslaat, maar waarvan iedereen die ze ook echt in actie heeft gezien je kan vertellen dat ze er eigenlijk maar weinig van bakken.
Oud 13-06-10, 01:21 Standaard   #44

Streep Argentinie maar weg hoor. Nu hun sterkste kwaliteit, de verdediging, niet meer is wat het was zijn die niet meer beter dan ons. In 2006 was het ook niet veel daar... En toen waren wij veel en veel slechter dan nu.

En ook Duitsland komt misschien wel met het slechtste team in jaren. Portugal vind ik gelijkwaardig aan ons, maar die spelers zijn vaak net iets slimmer/doorgewinterder. Hopen dat onze spelers dit keer volwassen genoeg zijn om daar niet meer in te trappen.
Oud 13-06-10, 01:33 Standaard   #45
rja

rja's Voetbal Forum schermafbeelding

[...]
Streep Argentinie maar weg hoor. Nu hun sterkste kwaliteit, de verdediging, niet meer is wat het was zijn die niet meer beter dan ons. In 2006 was het ook niet veel daar... En toen waren wij veel en veel slechter dan nu.

En ook Duitsland komt misschien wel met het slechtste team in jaren. Portugal vind ik gelijkwaardig aan ons, maar die spelers zijn vaak net iets slimmer/doorgewinterder. Hopen dat onze spelers dit keer volwassen genoeg zijn om daar niet meer in te trappen.
Verdedigen is gewoon niet onze sterke kant.

Nooit geweest.

We kunnen goed aanvallen.

In iedere geval die bal inpikken, zodat de tegenstander niet kan scoren.

We zijn in het verleden op lullige wijze eruit gegaan op het wk.

Ik hoop dat deze generatie dat beter doet, ze moeten geleerd hebben van 4 jaar gelden tegen Portugal.
rja is offline   Met citaat reageren
Oud 13-06-10, 01:39 Standaard   #46

[...]

hmm.. ik zie Argentinie best wereldkampioen worden.. maar goed. Sowieso hebben ze een veel en veel betere selectie dan Nederland dat je dat nog in twijfel durft te nemen...

Duitsland word nooit veel van verwacht en toch komen ze altijd ver ook nu zie ik ze gewoon weer ver komen, overigens hebben ze ook gewon een sterke en brede selectie. Portugal gelijkwaardig..? vooral in verdedigend opzicht zijn ze veel sterker dan Nederland en dan hebben ze ook nog eens een Ronaldo rondlopen.
Oud 13-06-10, 01:47 Standaard   #47

[...]
hmm.. ik zie Argentinie best wereldkampioen worden.. maar goed. Sowieso hebben ze een veel en veel betere selectie dan Nederland dat je dat nog in twijfel durft te nemen...

Duitsland word nooit veel van verwacht en toch komen ze altijd ver ook nu zie ik ze gewoon weer ver komen, overigens hebben ze ook gewon een sterke en brede selectie. Portugal gelijkwaardig..? vooral in verdedigend opzicht zijn ze veel sterker dan Nederland en dan hebben ze ook nog eens een Ronaldo rondlopen.
Argentinië mag dan wel veel goede aanvallers hebben, maar dat zijn allemaal centrale aanvallers, waardoor je er normaal gezien maximaal twee van kan opstellen. Daarnaast hebben ze geen creatieve middenvelder die de aanvallers in de moeilijkere wedstrijden in het spel kan betrekken. Veron moet die rol nu vervullen, maar die is veel te oud en sloom om het op dit niveau nog te maken. En als Messi dan steeds de bal diep moet gaan halen heb je ook niet veel meer aan hem.

Portugal is al jaren geen team, plus ze hebben geen echte goede spelverdeler (Deco is al over the hill) en geen topspits die de rest beter laat spelen. Ronaldo speelt mede daardoor meestal als een krant bij Portugal.

Duitsland gaat het inderdaad goed doen.
Oud 13-06-10, 02:37 Standaard   #48

Dat betwijfelt Colin. ,,Robben en Sneijder zijn echt niet voor niets weggestuurd door Real Madrid. Die zijn daar gewoon niet goed genoeg bevonden.''
Wat een idioot .

We zullen wel zien wat ze te zeggen hebben als Nederland de beker op 11 juli omhoog tilt .

Oud 13-06-10, 03:11 Standaard   #49
VBL

Ik ben nu ook optimistischer dan 2 maanden hiervoor.
VBL is offline   Met citaat reageren
Oud 13-06-10, 09:38 Standaard   #50

Damzkie's Voetbal Forum schermafbeelding

Die Belgen zijn gewoon strontjaloers dat wij altijd zo ver komen. En kom op, naar het WK gaan om 1 wedstrijd te winnen wat een kutmentaliteit creëer je dan.

Ga terug   Wij Zijn Voetbal - Voetbal forum > Archief > Archief WK2010

Discussietools Zoek in deze discussie
Zoek in deze discussie:

Geavanceerd zoeken

Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.

Design by WijZijnVoetbal.nl
Forumsoftware: vBulletin®
SEO by vBSEO 3.5.2
Copyright WijZijnVoetbal.nl

Mobiele site