![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 |
|
Co Adriaanse zei in de serie "kijken in de ziel van toptrainers" dat Nederland nooit wereldkampioen zal worden. We hebben de mentaliteit niet. We zijn geen land van winnaars. We doen alles goed maar blinken nergens in uit. Kop niet boven het maaiveld en doe maar gewoon.
Hier te zien: http://sites.rvu.nl/page/11281/nl Heeft hij gelijk? Of niet? Zal Nederland die mentaliteit ooit gaan krijgen misschien? Omdat er zo ontzettend vaak op gezeken wordt. Zeg het maar. |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
eens.
als het erop aankomt laten we het altijd afweten. jammer. ik geef co gelijk. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Heb de uitzending nu helemaal gezien. Foppe de Haan zegt daar "voetballers denken rechts". Dan zou je zeggen dat die op zijn minst wel de winnaarsdrang bezitten
(nee wil niet zeggen dat mensen met andere gedachten dat niet hebben maar zij zouden dat zeker moeten hebben).
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Nee, hij zwetst. Nederland moet als voetbalnatie gewoon veel meer geld en energie steken in het opleiden van uitstekende verdedigers. In Frankrijk worden alle jeugdige talentvolle atletische en lange negers door regionale semi-profclubs gescout, en later stromen de besten van hen door naar de grootste clubs in Frankrijk. Met als gevolg dat zo'n land op elk toernooi een behoorlijke muur voor de keeper heeft staan, die alleen geslecht kan worden door een combinatie van uitzonderlijk talent en een flinke dosis geluk.
Hoe is het mogelijk dat een land als Servië zeven verdedigers van wereldklasse herbergt, en wij niet één (Van der Wiel op termijn wellicht wel)? __________________ It is only non-radical muslims who can struggle against the muslim radicals in their mids. But only if as a result of that real integration into a liberal European society is achieved as muslims accept the European civilization into which they would wish to integrate. Otherwise multiculturalism would mean the opposite of what it ideally wants to achieve. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Als wij de mentaliteit van de Duitsers hadden dan hadden we al een keer of 5 wereldkampioen geworden. Het zit puur tussen de oren, voetballend zijn we al vaak de beste geweest.
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Volgens mij zijn er genoeg individuen in het Nederlands elftal die de winnaarsmentaliteit bezitten. Veel spelers die sterk in hun schoenen staan in ieder geval.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
In de basis van ons elftal hebben we nu in ieder geval Van Bommel en De Jong staan waarvan je op aan kunt dat ze nooit zullen verzaken, ook als het eens tegenzit. Maar over het algemeen klopt het wel ja, ook al heeft het denk ik helemaal niets met dat hele 'kop boven het maaiveld'-gedoe te maken. Als er een reden aan te wijzen is dat we de eeuwige voetballoser zijn, is het juist dat onze voetballers te verwaand zijn.
|
|
|
|
|
|
|
#9 | |
http://www.youtube.com/watch?v=aYpAgCUgPsE&feature=fvw dat het verschil tussen hem en maradona is dat maradona ontspoord raakte. vervolgens zei cruijff dat maradona erg snel op een schild werd gehezen en er geen tegenkrachten meer bestonden die hem op de been hielden. nederland met zijn 'doe maar gewoon' mentaliteit heeft dat probleem niet. nederlandse voetballers zijn inderdaad een beetje verwaand. maar op zich wel normaal. gewoontjes. een beetje saai zelfs. wat ik altijd zo goed aan de duitsers vond was dat de ego's zich volledig konden schikken in het team. het waren niet de waterdragers die dat wel even deden (daarom kan ik me zo ergeren aan teksten als "laat de grote vier het uitzoeken en de rest moet zich wegcijferen", dat is echt weer dat atomistische denken), het waren de sterspeler. de sterspelers konden dat nog beter dan de waterdragers en daarbovenop hadden ze hun unieke kwaliteiten. |
||
|
|
|
|
|
#10 |
|
http://www.youtube.com/watch?v=EInos...eature=related
hier vanaf 1:06 zegt hij dat |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ik denk dat het meer in onze benadering van het voetbal zit: onze kwaliteit is dat we veel voetballend vermogen hebben en voetballende oplossingen zoeken. En dat brengt als negatief punt met zich mee dat je een ander type spelers op het veld hebt staan dan bijvoorbeeld een land als Duitsland door de jaren heen. De meeste van die gasten hebben wel de goede mentaliteit, maar dat uit zich niet in over mijn lijk voetbal.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Loves C, R en M
|
Ja. We hadden de mentaliteit ook in 1988.
__________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
![]() |
||
Bezit Nederland 'de mentaliteit'?
|
||
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
|