![]() |
|
Nieuw wachtwoord aanvragen | ||||||
|
|
|
Discussietools | Zoek in deze discussie |
|
|
#1 | |
|
Op het WK wordt vaak extra aandacht gegeven aan een spelelement dat moet worden uitgebannen.
Dit jaar is het de "kamikaze-tackle"
(Een idiote naam natuurlijk, de kamikaze tackle, want bij kamikaze komt de dader zelf om het leven, en die heeft bij dit soort tackles nooit schade.) In 1998 moesten de scheidsrechters extra alert zijn op de tackle van achteren. In 2002 werd er extra gelet op elleboogstoten. Van 2006 kan ik me zoiets niet herinneren, maar naar mijn mening ging het WK kapot aan spelers die om niks lagen te janken op de grond, met uiteraard als beste voorbeeld de wedstrijd Nederland-Portugal. Kan daar nou niet eens iets aan gedaan worden? In de halve finale CL Barcelona - Inter kreeg Motta rood door theater van Busquets. Hoe hij naar de scheidsrechter keek om te zien of Motta rood ging krijgen was tenenkrommend. Maar waren er gevolgen voor deze naai-actie? Nee hoor. Motta eraf, Barcelona lekker verder met 11 tegen 10 en geen schorsing voor Busquets. (Gelukkig ging Inter uiteindelijk toch door.) http://www.youtube.com/watch?v=BXISk...eature=related En we kennen allemaal deze nog natuurlijk: http://www.youtube.com/watch?v=4RKo_50sWW4 Mijn voorstel: theater achteraf bestraffen, net als elleboogstoten en dergelijke. De boel besodemieteren door je te gedragen als slachtoffer? -> 2 wedstrijden ernaast. Voetbal hoort mensen toch te inspireren tot fatsoenlijk gedrag? Geen racisme, geen geweld enz enz? De boel vernaggelen toestaan staat daar haaks op. Het WK 2010 lijkt me een uitgelezen mogelijkheid daar iets aan te veranderen. |
||
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
eens. fifa moet eens prioriteiten stellen als het gaat om fair play.
portugal ![]() Brazilie
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Loves C, R en M
|
Goed voorstel
(maar bedenk ook dat Van der Sar na de geniale wedstrijd tegen Argentinie achteraf geschorst zou zijn geweest) __________________ "Niemand weet het, en zy die beweren het te weten, zyn 't onderling niet eens." |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Die van Rivaldo blijft
^1000
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
)
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Nou, misschien gaan ze er in 2014 eindelijk wat aan doen. Maar dat zal we niet in het thuisland van het theatervoetbal: Brazilië.
__________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
De hele wereld zeurt alleen maar over het 'smerige spel' van Nederland. Over het gejank van Iniesta & co wordt geen woord gerept.
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Wat een gejank van die Spanjaarden, daar worden wat nominaties uitgedeeld voor de Oscars.
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Spanje kan momenteel niks verkeerd doen lijkt het. Net als Barcelona.
__________________ This peace is what all true warriors strive for! |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Ja, die Barcelona hype die al jaren aan de gang is, is echt zum kotsen.
__________________ Lekker PSV! Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. |
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
|
Wat ik niet snap is dat de FIFA dan 3 weken lang consequent is, en het daarna compleet vergeet. Ze stelden een gele kaart in voor spelers die de bal nog wegtrapten na het fluitsignaal. Op het WK herriner mij ik een speler die een gele kaart kreeg omdat hij de bal keurig in de voeten van de tegenstander passen, daar werd echt op het regeltje gefloten. Na dat WK werd er al niet meer op gelet, en nu gebeurt het weer even vaak als vroeger. Dat, en kaarten vragen + theater,wat NL ook zelf heerlijk aan mee heeft gedaan moet uitgebannen worden, maarja het hoort er ook wel een beetje bij/. Maar de FIFA is zo'n amateurorganisatie, wees eens consequent en haal die Blatter weg
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Wat maar aan geeft hoe belangrijk imago is. Dat imago had Nederland altijd mee. Dat dit niet meer het geval is (toen ik daar lang voor de finale op wees had men hier zoiets van 'schijt') moet te denken geven. Alan Hansen en co waren altijd heel erg pro-oranje. Nu ontzettend anti-oranje.
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Maar als de Fifa consequent gaat doen kost ze dat een hoop geld en invloed
__________________ 'The answer, my friend, is blowin' in the wind. The answer is blowin' in the wind.' |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Weet ik tenminste weer aan welk team ik een hekel moet hebben de komende jaren. Kut Iniesta, kut Puyol, kut Xavi met je uitgelebberde ogen disclaimer: deze post heeft is niet geheel objectief |
||
|
|
|
|
|
#15 | |
In tegenstelling tot anti-voetballers als Italië en Duitsland, die met hun negatieve, manipulerende, zuigende spel nooit iets hebben gewonnen. |
||
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Als je het goed bekijkt, is dat toch terecht? Nederland speelde gewoon vies. Nigel de Jong had er af gemoeten (ook lettend op de eerste post). Logisch dus dat de Spanjaarden zeuren
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
|
|
|
|
|
|
#18 |
![]() Debiel
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
Echt hè.... en ook zo erg om zoveel van die achterlijke Nederlanders te horen juichen toen ze de herhaling zagen
|
|
|
|
|
|
#20 | |
__________________ FEYENOORD ROTTERDAM "A true, creative researcher has to have confidence in nonsense." "A mile of roads leads nowhere, a mile of runway leads everywhere." "Vaak behelst voetbal niet meer dan samen een grote pils drinken en roepen dat het weer nergens op lijkt vandaag." |
||
|
|
|
|
|
#21 |
|
Ja, die jongen had eraf gemoeten.
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
|
Onzin. Twee harde overtredingen. Net of die Spanjaarden zelf nooit twee harde overtredingen in één wedstrijd maken. Of ieder ander team in de wereld. En de Spanjaarden zeuren hoe dan ook wel, of ze nu hard, licht of helemaal niet geraakt worden.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
El Lider
|
|
|